Министерството на образованието да наблегне на ОБРАЗОВАНИЕТО.
Насилието идва от натрупани излишъци, за сметка на неусвоено нормално поведение в семейството и липса на образование.
Тормоз на ученици над ученици има във всички училища. Но реално няма изработен или не е работещ, ако има такъв, правилник за действия при такива случаи.
широк обществен дебат с кого - с клакьорите на Кастрева ли... що не пуснат една елементарна онлайн анкета с възможност за коментари във вариант за учители, родители и ученици и да видят какви са проблемите... каква реална картинка може да им покаже инспектората като именно там сигналите се филтрират и нелицеприятните индикации за причините, поради които възникват конфликтите заминават в трета глуха?
Регистрираните оплаквания са нереалистично малко, защото не искат и не могат да се вземат никакви адекватни мерки срещу тормозещите. Учител си позволи ли си нещо - веднага го уволняват, затова преподавателите не правят нищо повече от забележка. Учителите не смеят да кажат какъв е реалния размер на тормоза, за да не бъдат обвинени в некадърност. Ако учениците бият и тормозят учител - той бива уволнен. Ако ученик тормози съученици и учители получава лист, на който пише че е "наказан". На децата им е ясно, че каквото и да направят няма да има санкции, поне не и такива, които да имат ефект, затова си позволяват много неща. Най-тежката форма е преместване в друго училище т.е калпазанина отива на друго място да тормози други хора, проблема не се решава, а се премества. Учителят няма реални механизми с които да санкционира лошото поведение на ученици.
ОБРАЗОВАНИЕТО започва от семейството т.нар. първи 7 години, ако липсват у родителите не можем да ги очакваме в децата. Ако родителите не са си възпитали детето - каузата е загубена. Противно на общата заблуда едно дете не се възпитава нито в детската градина, нито в училище - най-важният фактор е семейството. Ако то е абдикирало от тази си роля в огромния процент от случаите усилията на педагозите са безсмислени. В поведението на едно дете веднага се вижда има ли проблеми в семейството и доколко родителите са си възпитали отрочетата.
[quote#5:"poni"]
До коментар [#1] от "azmatahari":
ОБРАЗОВАНИЕТО започва от семейството т.нар. първи 7 години, ако липсват у родителите не можем да ги очакваме в децата. [/quote]
Защитавам тезата,че възпитанието е в семейството, а то е предпоставка за реализиране на обоснованото образование.
ДА - поведението е проекция на семейството и затова никакви министерства не могат с кампании да спрат насилието в училищата. С достъпен спорт, с клубове по интереси с повече четене, театър, творческо мислене, с нормалният пример вкъщи нещата ще станат. С мизерия, мръссни домове и околни пространства и чалга - никога.
+++
"Най-тежката форма е преместване в друго училище т.е калпазанина отива на друго място да тормози други хора, проблема не се решава, а се премества."
Милена Дамянова смята, че не трябва да се прилагат строги наказания, затова и ЗПУО предвижда преместване в друго училище...
"На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
azmatahari
Рейтинг: 597 РазстроеноМинистерството на образованието да наблегне на ОБРАЗОВАНИЕТО.
Насилието идва от натрупани излишъци, за сметка на неусвоено нормално поведение в семейството и липса на образование.
malart
Рейтинг: 631 НеутралноТормоз на ученици над ученици има във всички училища. Но реално няма изработен или не е работещ, ако има такъв, правилник за действия при такива случаи.
malart.blog.bgextraCACA
Рейтинг: 1952 Любопитноширок обществен дебат с кого - с клакьорите на Кастрева ли... що не пуснат една елементарна онлайн анкета с възможност за коментари във вариант за учители, родители и ученици и да видят какви са проблемите... каква реална картинка може да им покаже инспектората като именно там сигналите се филтрират и нелицеприятните индикации за причините, поради които възникват конфликтите заминават в трета глуха?
poni
Рейтинг: 374 НеутралноРегистрираните оплаквания са нереалистично малко, защото не искат и не могат да се вземат никакви адекватни мерки срещу тормозещите. Учител си позволи ли си нещо - веднага го уволняват, затова преподавателите не правят нищо повече от забележка. Учителите не смеят да кажат какъв е реалния размер на тормоза, за да не бъдат обвинени в некадърност. Ако учениците бият и тормозят учител - той бива уволнен. Ако ученик тормози съученици и учители получава лист, на който пише че е "наказан". На децата им е ясно, че каквото и да направят няма да има санкции, поне не и такива, които да имат ефект, затова си позволяват много неща. Най-тежката форма е преместване в друго училище т.е калпазанина отива на друго място да тормози други хора, проблема не се решава, а се премества. Учителят няма реални механизми с които да санкционира лошото поведение на ученици.
poni
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#1] от "azmatahari":
ОБРАЗОВАНИЕТО започва от семейството т.нар. първи 7 години, ако липсват у родителите не можем да ги очакваме в децата. Ако родителите не са си възпитали детето - каузата е загубена. Противно на общата заблуда едно дете не се възпитава нито в детската градина, нито в училище - най-важният фактор е семейството. Ако то е абдикирало от тази си роля в огромния процент от случаите усилията на педагозите са безсмислени. В поведението на едно дете веднага се вижда има ли проблеми в семейството и доколко родителите са си възпитали отрочетата.
azmatahari
Рейтинг: 597 Разстроено[quote#5:"poni"]
До коментар [#1] от "azmatahari":
ОБРАЗОВАНИЕТО започва от семейството т.нар. първи 7 години, ако липсват у родителите не можем да ги очакваме в децата. [/quote]
Защитавам тезата,че възпитанието е в семейството, а то е предпоставка за реализиране на обоснованото образование.
ДА - поведението е проекция на семейството и затова никакви министерства не могат с кампании да спрат насилието в училищата. С достъпен спорт, с клубове по интереси с повече четене, театър, творческо мислене, с нормалният пример вкъщи нещата ще станат. С мизерия, мръссни домове и околни пространства и чалга - никога.
sebastians
Рейтинг: 989 НеутралноДо коментар [#4] от "poni":
"На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз+++
"Най-тежката форма е преместване в друго училище т.е калпазанина отива на друго място да тормози други хора, проблема не се решава, а се премества."
Милена Дамянова смята, че не трябва да се прилагат строги наказания, затова и ЗПУО предвижда преместване в друго училище...