"Заедно в час" през ваканцията - обратната връзка печели родителите, динамичното обучение - децата

"Заедно в час" през ваканцията - обратната връзка печели родителите, динамичното обучение - децата

© Заедно в час



И тази година в навечерието на лятната ваканция "Детски Дневник" представя поредица от текстове, които дават идеи за по-различни изживявания - нетрадиционни и не твърде популярни занимания - за трите почивни месеца за учениците.


Поредното издание на проекта се нарича "Помощ, ваканция!". Причината - опитахме се да погледнем от позицията на родителя и да се фокусираме върху сигурността на децата във времето, когато малките настояват да се забавляват, а за по-големите родителите се опитват да намерят безопасен начин и сигурно място за това. 


В поредицата, озаглавена "В сигурни ръце", екипът ще събере информация и ще представи интересни според него места, където децата да се забавляват през лятото, а родителите да са спокойни за тях през всичките часове на деня. Днес ви представяме целодневната занималня на лятната Академия за успех и забавление на "Заедно в час".
 

Идеята за нея е дошла от родителите, които през петте години, откакто се провежда лятната Академия са споделяли, че биха искали да оставят децата си за цял ден, защото им е трудно в средата на деня да излязат от работа, за да ги вземат или пък да търсят помощ от приятели и роднини.
 
"Ние се опитахме да отговорим на техните нужди. В предишните години нямахме възможност и достатъчен ресурс, за да организираме целодневно обучение, но тази години дадохме възможност на нашите действащи учители и възпитаници на програмата да развият свой проект, който да посрещне нуждите на родителите", разказа Милена Димитрова, координатор Обучение и подкрепа в "Заедно в час".




"Заедно в час" през ваканцията - обратната връзка печели родителите, динамичното обучение - децата

© Заедно в час


Осъществяването на тази идея ще помогне и на работещите родители и на младите учители на програмата, които имат интерес в управлението и планирането на образователен продукт. Екипът на фондация "Заедно в час" работи в тясно сътрудничество с екипа на Следобедната лятна академия.


Учителите от сутрешната и учителите от следобедната част всеки ден ще обменят впечатления за напредъка и развитието на децата. Сутрешните часове включват занимания по предметите, които се изучават в училище, надграждат наученото през учебната година по нестандартен начин -


чрез игра, решаване на казуси, разиграване на ролеви игри, изготвяне и презентиране на проекти


Следобедната лятна академия ще надгражда знанията и уменията на децата, придобити сутринта, като всеки един ден от седмицата е посветен на различно тематично напревление - предприемачество, наука, социална ангажираност, екологично съзнание.


Затятията са структурирани под форамта на клубове, артелиета по изкуства и "движение". Всеки ден децата ще имат възможност да се движат и да играят в групови занимания от сесията обучение чрез движение.


Следобедните занимания започват в 13:30 и приключват в 16:30 като децата ще имат и време да си почиат и обядват. 


Всеки учител проследява напредъка на всеки свой ученик, а в края на Лятната академия всяко дете получава карта с постиженията си и препоръка от учители.


"В тази инициатива има повече кауза и по-малко търговия. Защото форматът е оформен с обратната връзка на родители и деца, а не само по виждането на организаторите". Това отговори на въпроса защо сред стотиците предложения за занимания за децата е избрала именно лятната академия на "Заедно в час" Радмила Колева, майка на първокласничка.


Неделина Недялкова разказва, че за втора поредна година ще запише дъщеря си в лятната академия. "Въпреки че в началото беше доста скептична към идеята да ходи на училище през лятото, още след първия учебен ден се прибра вдъхновена и изпълнена с впечатления. С течение на времето виждаше разликите между "нейното училище" и "лятната академия". Всъщност това бяха разликите между методите на преподаване в нашата образователна система и тези, които прилагат учителите на "Заедно в час", казва тя.


Според нея най-значителното постижение е промяната в отношението на дъщеря й към историята, която не й е бил любим предмет. "Учителката по история от академията беше препоръчала на децата да гледат един филм. Вместо това дъщеря ми прочете книгата, която толкова много й хареса, че до края на ваканцията прочете още 2 книги от същия автор и с подобна тематика", разказва Неделина Недялкова и добавя, че като се е върнала на училище, дъщеря й по собствено желание се е явила на олимпиада по история.


"От нейното участие миналата година имах възможност да добия впечатления за учителите, методите им на преподаване и отношенията, които изграждат с децата. За сина ми, който тази година завърши първи клас това ще е първата лятна академия. Причината да го запиша точно на тази занималня е, че съм изключително впечатлена от работата на "Заедно в час". Креативността, позитивността, енергията на тези млади хора са заразяващи. Те учат децата не само на материала от учебника, те им дават много повече", заяви Неделина Недялкова.


"Всички учители са подбрани чрез много взискателен процес на подбор. Само 8% от кандидатите преминават трите етапа на селекция. Преминалите през подбора са млади хора с висока мотивация и желание за работа с деца", казва Милена Димитрова.


Младите учители са подготвени да


обучават децата по международния модел "Преподавай като лидер"


който се използва в още 37 държави. "Заедно в час" е част от международната мрежа Teach for all. Всекидневно с младите учители са и техните ментори от екипа на организацията - хора с богат опит в преподаването. 


"Заедно в час" през ваканцията - обратната връзка печели родителите, динамичното обучение - децата

© Заедно в час


Радмила Колева ще запише дъщеря си за пръв път в лятната академия, за която е разбрала от майка на по-голямо дете. Тя не се притеснява за сигурността на детето си. "Колкото мога да съм сигурна и на всяко друго място. Нещо непредвидено винаги може да се случи. В случая вярвам на добрите отзиви и на лични впечатления".
 
Записвайки децата си в академията родители могат да бъдат спокойни, че оставят децата си в сигурна среда, уверява Милена Димитрова. Във всеки учебен час има поне по двама учители и един ментор. Постоянно там са и стажантите на програмата, на които родителите могат също изцяло да разчитат. Те посрещат учениците на входа на училището, следобед ги изпращат и родителите могат да им се обаждат в случай, че ще закъснеят или детето им е възпрепятствано да иде на училище.
 
Всеки учител планира такъв урок, който грабва и мотивира всеки ученик в класа, независимо от неговото ниво и интереси. Ако например целта на учителя е да научи децата да извличат информация от текст, той ще им предложи текстове, които


се доближават до техните интереси - футбол, анимационни герои, музикални групи...


По време на часа преподавателят се старае да обърне индивидуално внимание на всеки, като използва различни техники за проверка на разбирането. Още в първите дни учениците се чувстват успешни и чувството за успех ги стимулира допълнително. Позитивното отношение и приятелската среда също спомагат за провокиране на интереса на децата.


Защото обича да научава. Защото ще е в среда с подобни деца. Защото преподавателите са млади и подходът е динамично обучение, не "аз говоря - вие слушате".

 
Така се аргументира родител на седмокласник, попитан защо на сина му ще му е интересно лятното училище.


"Преподавателите в лятната академия са нашите най-нови 70 учители, подбрани след изключително взискателен процес на селекция. Те са специалисти от различни сфери, готови да се посветят на каузата всяко дете в България да получава качествено образование", заяви Милена Димитрова.
 

В следобедната лятна академия за децата от 1 до 4 клас ще преподават действащи учители или завършили възпитаници на програма "Заедно в час", които са силно мотивирани да продължат да развиват както качествата на децата, така и своите лични качества на преподаватели.


Деца от 5-ти до 12-ти клас ще участват като доброволци в целодневната занималня на заедно в час, ще помагат на преподавателите. "Надявам се да открият в какво е най-добра и да помага в това. По-големите деца ще се научат на удоволствието да им е приятно, че помагат, ще видят може би нещата през погледа на учителя, това е полезно. Ще бъдат в един отбор с учителите, а не от другата страна на барикадата", разказва майка на шестокласничка, чиято дъщеря е изявила желание да се запише като доброволец.


"Заедно в час" през ваканцията - обратната връзка печели родителите, динамичното обучение - децата

© Заедно в час


"Доброволчеството е основен елемент и е част от "образованието чрез преживяване". Доброволчеството учи на умения за работа в екип, толерантност, емпатичност, устойчивост, но най-вече показва на децата как да бъдат по-човечни и състрадателни и "на постъпки", нещо което е изключително важно и нужно и за цялото ни общество", Казва Милена Димитрова.


По-големите деца, които вече са участвали в предходни години на лятната академия ще помагат на по-малките да напредват, ще бъдат лидери на екипи, ще помагат на учителите с организационни, логистични, а и със стратечиески задачки. 


Според Неделина Недялкова Децата доброволци в занималнята ще са не по-малко участници в нея, а помагайки на по-малките в техните занимания, те ще се научат най-вече да бъдат отговорни. По думите й най-важното е, че дъщеря й ще усети удовлетворението от полагането на доброволен труд, а това ще възпита у нея ценности, които са изключителен дефицит в българското общество.


"Искам да обърна внимание на нещо, което не е свързано с учебния материал, но е не по-малко важно за изграждането и като личност. В класа и в лятната академия имаше дете с дислексия. В часовете по география, нейният най- силен и любим предмет в училище, учителката и беше възложила да помага на това дете. Това беше много важен момент за нея. Беше изключително щастлива, че може с нейните знания да бъде полезна на това дете. Следеше освен своите и неговите резултати (в лятната академия има много интересен начин за проследяване на напредъка на всяко дете) и беше изключително горда от това, че освен тя, напредва и той.


А голямият проект, в който трите седмици кулминират, е "Граждаснко-екологичен фестивал", който ще бъде изцяло организиран и реализиран от самите деца. Целта е децата да могат да приложат на практика наученото по време на академията, да го споделят със своите близки и да могат да допринесат с това събитие за облагородяване на средата им, казват от "Акадения за родители".


Капацитетът на лятната академия, която е безплатна, е 450 деца, а на следобедната занималня (таксата за нея е 120 лева) - 120 деца. Крайният срок за записване е 15 юни, а занятията са 27 юли до 13 август. Часовете и на двете части на деня са в 90 СОУ "Генерал Хосе де Сан Мартин". Можете да запишете децата си чрез онлайн формата на сайта на "Заедно в час".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK