Резултатите от матурите след 7 клас са по-ниски от последните две години

Резултатите от матурите след 7 клас са по-ниски от последните две години

© Анелия Николова



Резултатите на външното оценяване на изпитите по български език и литература (БЕЛ) и математика и за четвъртокласниците и седмокласниците са сходни с тези от последните две години, но общият резултат е по-нисък. Това обяви зам.-министърът на образованието Ваня Кастрева пред Би Ти Ви.


В общия анализ на точките резултатите по БЕЛ са с 4 точки по малко, а по математика - със седем.


"В анализа снощи късно вечерта на броя на точките, тревожни са многото двойки по математика. Важно е какво ще се случи след това. От гледна точка на експертизата на колегите-математици задачите са съзмерими с тези от предишната година", добави Ваня Кастрева.




Според заместник-министъра най-добре са се справили учениците от София, следвани от Варна, Смолян. "Изключително добър растеж има в постиженията на учениците от Плевен, Хасково и Разград – те имат най-голям растеж в сравнение с миналата година, което говори за добра работа на колегите там", обобщи тя и уточни, че нито един регион не може да се похвали с добри постижения.


Днес след обяд в сградата на Министерството на образованието Кастрева ще направи обобщение на резултатите от националното външно оценяване за 4 и 7 клас. 


След провеждането на изпитите министърът на образованието Тодор Танев определи изпитите тази години като най-успешните от години насам.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Разстроено

    Защо стотиците хиляди родители в България не искат НЕЗАБАВНА РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО ?

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  2. 2 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 643 Весело

    "...най-добре са се справили учениците от София, следвани от Варна, Смолян."
    -----------------------
    а Кърджали къде е?

  3. 3 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Добре, да не би задачите да са същите, че да могат да се сравняват резултатите между различните години? Пропускам ли нещо или това са някакви празни приказки?

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 636 Неутрално

    еее .. това: „След провеждането на изпитите министърът на образованието Тодор Танев определи изпитите тази години като най-успешните от години насам.“
    ... що са го стъкнали някъде в кьошето на статията ???

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Приятел вземал пищови за преписване на участници и ми сподели, че са толкова мързеливи, че и пищовите им са грешни!

  6. 6 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ще играе колана довечера.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    Ще скриете ли отново резултатите на частните училища, както направи м.г. варненската кифла?

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  8. 8 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1211 Разстроено

    И ще става още по-трагично!!!

    Една студентка (втори курс) вчера на изпита ме пита: "Господине, таа математика много трудна ве! Моа ли да съ преместа в друга ПАРАЛЕЛКА, дето не се учи математика, ве?"

  9. 9 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 606 Любопитно

    До коментар [#1] от "Сашо":

    Защото не са наясно откъде да започне-началници ли да се сменят, учители ли, програми ли, министерство ли...Ти как мислиш, откъде да се започне с реформата в образованието.

  10. 10 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Резултатите в образованието на ученици и студенти следват логично резултатите в бита и всекидневието на техните родители. С всяка изминала година, все по на долу.

  11. 11 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    В анализа снощи късно вечерта на броя на точките, тревожни са многото двойки по математика.
    Е, винаги може да се минимизира броя на двойките, след като приравняването на точки към бележки става след изпита.

  12. 12 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Изненадани?
    Образователната система бълва посредствени деца и тийнейджъри с изключително ниска обща култура..

    Примерно - масово ученици с шестици и петици по английски език, не могат да вържат едно цяло изречение.. какво остава за точни науки..

    Скоро моя служителка - отлична студентка, трябваше да сметне цена на кръгъл матрак (смята се по квадратура).. последва тотален блокаж.. дори след като й казах "пи по ер на квадрат)..

  13. 13 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#1:"Сашо"]Защо стотиците хиляди родители в България не искат НЕЗАБАВНА РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО ?[/quote]

    Защото нито Министъра нито Министерството имат капацитет...
    По добре е нощо да не правят.....................

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#1] от "Сашо":

    защото реформа заради реформата не значи нищо - трябва конкретен план, за който трябва доби намерения и интелигентност - а добрите намерения и интелигентността са силно дефицитни и сред хилядите родители, и сред целото ни село

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  16. 16 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    След провеждането на изпитите министърът на образованието Тодор Танев определи изпитите тази години като най-успешните от години насам.
    Разбира се - нали той ги организира.

  17. 17 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Нормално да е така , процента на циганета расте с всяка изминала година и е към 30-40 процента в по долните класове , в по горните не изкласяват и затова не можем да кажем, че има изкривяване дължащо се на този феномен. Финландският модел , който ни беше даван за пример и резултатите бяха чудесни , но когато децата на имигрантите влязоха в училище и резултатите веднага бяха смъкнати надолу, естествено те не признават това да е причината.

  18. 18 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#7] от "cinik":

    частните училища от няколко години са с много по-добри резултати от общинските и само СМГ им е равностойно - друг е въпросът как се получават тия резултати

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  19. 19 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#15] от "hhhuuunnnn":

    Ами не е ли нормално, когато имаш недостатъчна интелигентност, да помолиш по-умни от теб хора да се погрижат за нещо толквоа важно като образованието на децата ни ??

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  20. 20 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "Сашо":

    Едно е да искаш реформа, друго е да знаеш как да се реформира, 3-то и 4-то е реформата да се направи (вероятно не от родителите)

  21. 21 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"Сашо"]Защо стотиците хиляди родители в България не искат НЕЗАБАВНА РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО ?[/quote]
    Защото на повечето родители у нас не им пука къде, как и какво учат наследниците им - за тях училищата са просто гардероби за деца. Липсва критичната маса от смислени граждани.

  22. 22 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дедо Либен":

    В химико технологическия ли преподавате?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  23. 23 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#19] от "Сашо":

    съселяните ни да си признаят, че са тъпички? айде де - они мислат, че са втори по интелигентност

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  24. 24 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дедо Либен":
    Кое е странното?
    Например, не е нормално в езикова гимназия да се изучава математика до 12-ти и химия и физика до 11-ти клас.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  25. 25 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 621 Неутрално

    за наша радост нищо не може да спре живота - дори нашенския провинциализъм и безграмотност - държавната система на образование върви към тихата си смърт, но който иска да учи - нищо вече не може да му попречи и ще си намери начин - частните училища са единият вариант, сигурно има и други начини; много от тях са свързани с учене не у наше село, а у некое от съседните

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  26. 26 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#22] от "tribiri": В химико технологическия ли преподавате?

    Да!!!!

  27. 27 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 439 Любопитно

    Министерството, може ли да обявите резултатите и промяната им на годишна база в онези училища, в които бяхте пратили специално наблюдатели? Благодаря.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  28. 28 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#21:"nenad"]Липсва критичната маса от смислени граждани.[/quote]

    Не съм съгласен. Масата я има, липса й насочване и малко смелост.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  29. 29 Профил на earthian
    earthian
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Това, което се случва в образованието през последните години е част от съзнателно провеждана държавна политика - училищата да бълват необразовани, опростачени и чалгализирани тийнейджъри. Така по естествен път се създава електорат, който не умее да мисли, да разсъждава, да анализира, и интересите му са сведени до риалити формати, Слави Трифонов, Син Сити, хляб и зрелища, с две думи... Думата "реформа" се повтаря като някаква мантра, но в България никой няма интерес от промени. Превърнаха ни в избиратели и емигранти.

  30. 30 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 518 Неутрално

    За мен това е нехайство от страна на родителите, лош контрол над личното време на децата, които се занимават с глупости, вместо с нещо смислено.

  31. 31 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1313 Любопитно

    Преди няколко месеца един приятел се премести във Франкфурт и един от основните му мотиви беше образованието на децата му (голямото започва 1-ви клас тая година). Мислех, че преиграва, ама явно не е така...

  32. 32 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2301 Весело

    [quote#18:"hhhuuunnnn"]и само СМГ им е равностойно[/quote]

    Имате предвид обратното - демек само те биха могли да конкурират СМГ?!
    Хайде да не запрягаме каруцата пред коня...

    I Want To Believe
  33. 33 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 531 Разстроено

    Нищо! Ако имаше изпит за цъкане от умния телефон, щяха да са първенци..

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  34. 34 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#28:"Сашо"]Не съм съгласен. Масата я има, липса й насочване и малко смелост.[/quote]
    Колко и каква е масата ясно пролича преди няколко години, когато даскалите излязоха на стачка, а голямата част от масата си остана на масата, при пържолите и бирата. На такава маса - такова образование!

  35. 35 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#18:"hhhuuunnnn"]частните училища от няколко години са с много по-добри резултати от общинските и само СМГ им е равностойно - друг е въпросът как се получават тия резултати [/quote]
    Децата в частните училища са по мотивирани да учат и затова резултатите им не бива да се сравняват със бившите техникуми и СПТУта , вече професионални гимназии или общинските , защото елитните училища обират каймака , а за другите квото остане , учениците на елитните гимназии при влизане в 4 или 8 клас могат да решават задачи, тези дето не могат отиват да решават отиват другаде . Ако в елтните училища учеше материала с който разполагат обикновените общински училища, резултатите нямаше да са по различни. Децата са различни , а не еднакви и нормално да има разлика в резултатите на отделните училища. Различните училища имат различна таргет група и други цели , какво трябва да се направи с материала при завършване.

  36. 36 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 903 Весело

    До коментар [#21] от "nenad":

    Не знам защо така мислиш. С риск да звучи клиширано, влез в бгмама да видиш за какво става дума, щом настане момент за кандидатстване/избор на училище. Ум ще ти зайде! Да не говорим за стотиците хиляди неформални разговори по темата, които се водят из хладни механи, седенки и пр.

    Доброто е заразно
  37. 37 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#29] от "earthian":

    глупости - колко е лесно да обвиним друг некой - турското робство, кумонистите, илюминатите и секви такива - истината е, че българите сме морално и оттам интелектуално не много напред - за справка - заставате на площада на произволен наш град и само гледате и слушате

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  38. 38 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#35] от "takeshi303":

    говоря за СМГ от 5ти до 7ми клас; нагоре в гимназиите има и други добри училища; по принцип действително има нелош матрял и сред децата, и сред учителите и това се вижда като идат най-добрите ни ученици по белия свят - не са по-зле подготвени от другите; проблемът е какво правим с останалите 80-90% от матряла

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  39. 39 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#31:"rainbou1"]Преди няколко месеца един приятел се премести във Франкфурт и един от основните му мотиви беше образованието на децата му [/quote]

    Естествено, че преиграва тук детето му може да получи по добро образование откъдето и да било по света , 100 ци деца получават пълни стипендии в САЩ ежегодно, проблема е средата извън училище , но затова не можем да виним училището. Не твърдя , че тук всичко мед и масло, средното ниво е много ниско, но няма проблем да се даде страхотно образование на детето.

  40. 40 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Промените трябва да са в двете посоки, семейство и училище. Родителите не обръщат внимание на децата, учителите също са небрежни. И не, не става дума за заплатите, защото, ако беше така, заплата от 600-700 лв за учител в големия град може да е демотивираща, но в малкото провинциално градче/село подобна заплата трябва да е силно мотивираща, на фона на останалите работещи за 400-500 лева и висока безработица/ниски доходи. В този случай резултатите в Елхово и Дулово трябваше да са по-високи от Ст. Загора и В. Търново, а не е така.

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  41. 41 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#36:"dogwoman"]С риск да звучи клиширано, влез в бгмама да видиш за какво става дума, щом настане момент за кандидатстване/избор на училище. [/quote]
    Това, че няколкостотин мами в небезизвестния сайт са в състояние да вдигнат шум до небесата по никакъв начин не променя факта, че огромната част от българските родители са напълно латентни по темата "образование". За никакви реформи не им пука, даже коментираните мами не се стремят да променят системата, а просто да открият някое недосъсипано училище за отрочето. Това напълно ги задоволява, реформи не им трябват, достатъчно е "да уредим детето някак си" - България вълците я яли...
    Спасяване поединично с характерния за мамите джангър. Това не е критична маса, а просто кокошарник.

  42. 42 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 903 Весело

    До коментар [#41] от "nenad":

    Извинявам се, но не е работа на "мамите" да правят реформа в образованието! По същия начин, по който не е работа на форум за домашни майстори да създадава нов вид "кнауф". Кесаревото-кесарю, божието - Богу.

    Доброто е заразно
  43. 43 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1017 Весело

    Ми шо ги мъчите децата?
    Я им дайте да пишат за възможностите на Фейа и Уассап
    Как са лайкват линкове и как са пращат намигванки

    Ми математиката? Кви са тия алгебри, геометрии.
    На чуек му трее си направи сметката на улицата, за кво му е да смята фантастики.

    Fail with honour then succeed by fraud
  44. 44 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#38] от "hhhuuunnnn":

    80 -90 процента от децата завършващи дадени училища, които не са много, но пак са хиляди на година , отиват да учат в най елитните колежи и университети по света, а това няма как да се случи без добро образование даден0 от училището.

  45. 45 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3951 Весело

    До коментар [#5] от "dmarev":
    Тежка форма на безхаберие.

  46. 46 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    До коментар [#9] от "man_un":

    Реформата в образованието трябва да започне от избор на система и модел. Дали ще се избере германския модел с преимуществено държавно финансиране ИЛИ американския с изцяло платено образование, финансиране от държавата само на военните училища и полицейските академии и система за студентски кредити и частни стипендии...
    След това трябва да се премахне държавната поръчка. Няма логика държавата да финансира обучението на специалисти за работа в частни фирми. Който иска обучен специалист, да плаща за обучението му. Стипендии от държавни предприятия и фирми с договор за работа след завършването или от частни фондации и фирми. Който иска да се обучава, да взема студентски безлихвени заеми и да следва специалности като "европейска интеграция", "европейска модерност" и т.н.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  47. 47 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3091 Весело

    До коментар [#2] от "zidane":
    Сега хитове са Хасково и Разград.Явно там не са ги следили добре.

  48. 48 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#42:"dogwoman"]Извинявам се, но не е работа на "мамите" да правят реформа в образованието! [/quote]
    И аз се извинявам, но никъде не твърдя че "мамите" са длъжни да "правят" реформите. Те трябва да ги поискат. От онези, които трябва да ги осъществят. А не ги искат. Защото единствената цел на образователната врява в БГмама всяка година е "да намаря по-бързо свястно даскало за детенце, че да имам време след това на воля да обсъждам парцалки, аксесоарчета, кремчета за разни части на тялото, сексчета, машинки..." и още хиляди толкова по-важни от образованието на децата им неща, изпълващи на 100% бурния и вреслив живот на това симпатично животинче - БГмамата.
    Както вече казах - на такива мами - такова образование!

  49. 49 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    [quote#4:"Georgi Yordanov"]„След провеждането на изпитите министърът на образованието Тодор Танев определи изпитите тази години като най-успешните от години насам.“
    ... що са го стъкнали някъде в кьошето на статията ???[/quote]
    Не си схванал какво казва министър Танев. Той е имал пред вид провеждането на изпитите, а не успеха на учениците.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  50. 50 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3531 Неутрално

    [quote#46:"mitko11"]ИЛИ американския с изцяло платено образование[/quote]
    Това не е вярно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  51. 51 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#21] от "nenad":

    Има си оторизирани и компетентни органи, които трябва да знаят има ли нужда от реформи в образованието и какви точно реформи трябва да се правят и как да се направят и затова им се плаща. Не е работа на всеки да дава акъл. Щото в България всеки разбира от футбол и политика, остава всеки да почне да разбира и от реформи в образованието.

  52. 52 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Пробвах се, напъвах, с уж реформаторски настроени учители говорих, писах в медии, но си останах неразбран, самотен глас в пустиня (родителите и съгражданите ме гледаха учудено с присмех или недоумение, тоя пък ся кво иска, нащо чадо го напомпихме при едно светило и ще се докопа до езиковата, тя е голяма работа, ей, едно време там не можех и да припаря) и в "елитното" провинциално училище в областен наш град няма и намек за някаква промяна. Продължават скандалите с наркомани и наркодилъри, продължава приемът на 2/3 от желаещите, както и самозаблудата, че училището, а не частните уроци, с които се подготвят почти всички допълнително, е в основата на сравнително добрите резултати.
    Накрая си стегнахме багажа и детето от 8-ми клас на училище в столицата.

    No Pain No Gain
  53. 53 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#51:"ivanalex2"]Има си оторизирани и компетентни органи, които трябва да знаят има ли нужда от реформи в образованието и какви точно реформи трябва да се правят и как да се направят и затова им се плаща. Не е работа на всеки да дава акъл.[/quote]
    Въпросните "оторизирани органи" от двадесетина години се занимават единствено с почесване за сметка на българския данъкоплатец. А през това време образованието плува в стил "ютия". Ако българските граждани не извадят тоягите / тояги в пряко и преносно значение!/, които са единствено средство за изваждане на безотговорни "експерти" от летаргия - потъването ще продължи безметежно / за експертите/ до пълната съсипия на образователната система.
    После всички ще викаме "Уаууууууууу - ква стана тя!.....", ама ще е късно.

  54. 54 Профил на mihaela77
    mihaela77
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Е, как така?? "След провеждането на изпитите министърът на образованието Тодор Танев определи изпитите тази години като най-успешните от години насам."
    А заглавието: "Резултатите от матурите след 7 клас са по-ниски от последните две години".
    Някакъв парадокс ми се вижда!

  55. 55 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 917 Неутрално

    [quote#1:"Сашо"]Защо стотиците хиляди родители в България не искат НЕЗАБАВНА РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО ?[/quote]
    Прав сте, образованието е нещото, което си заслужава усилията. Но реформите в България са само клишета или нищо незначещи думи. Второ, реформите в страната не са незабавни, а бавни, ако изобщо ги има. Видно е с просто око, че засега реформи изобщо, в коя да е област, няма. Трето, оказва се, че дори представителите на самите гилдии, не само образователната, а и всички други, нямат и най-малко понятие от това, какво трябва да се прави. Четвърто, кадрите решавали всичко, по класика-кадровик. Наблюдавам проявите на висшите управленски кадри в сферата на образованието. Ами те са едни откровени недоразумения. Как недоразумението ще ни донесе разум? Е, с такива хора няма да стане. Пето, много еретично навярно, вместо реформи-проформи, по-добре върнете доброто от времето, когато болшинството от тук пишещите са били ученици. Вън политиката и търговията от училищата.

  56. 56 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#53] от "nenad":

    По принцип съм съгласен за "каква стана тя". Въпросът е, че и да извадим тоягите, в крайна сметка е важно не толкова дали ще има реформи, щото реформи се правят постоянно, а КАКВИ точно реформи да се правят. А това не може да се реши с тояги, а само от оторизираните органи.

  57. 57 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#12] от "p_s":
    хм, че като я назначава що не я пита бе, или друго си гледал!

  58. 58 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#39:"takeshi303"]Не твърдя , че тук всичко мед и масло, средното ниво е много ниско, но няма проблем да се даде страхотно образование на детето. [/quote]
    Колко струва обаче? Ако тук ще даваш по 10 000 евро на година, по-добре да го запишеш в квартално училище в държава, която инвестира в масовото образование.

  59. 59 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#1] от "Сашо":

    защото родителите не знаят какво да искат, а и не са единни по отделните пунктове. образователната реформа е сложно нещо, повечето хора не разбират или разбират малко, имат различни виждания, и както обикновено предпочитат да се спасяват поединично - частни уроци, частни училища, терминал 2.

  60. 60 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#25] от "hhhuuunnnn":

    не е вярно, че който иска да учи ще намери начин, тъй като имало частни училища. на който родителите могат да си позволят. виждали ли сте таксите им? разделението в обществото започва да стига ужасяващи размери и то по най-чувствителни въпроси като образоваността на децата.

  61. 61 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#29] от "earthian":

    а според мен е обикновено нехайство.

  62. 62 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#37] от "hhhuuunnnn":

    някои философи твърдят обратното - интелектът е предпоставка за морал...

  63. 63 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#39] от "takeshi303":

    къде? посочете ми добро училище, ама от първи клас. щото тия дето влизат в СМГ и езиковите са деца на родители, дето много са вложили - частни уроци и т.н. - в тях от първи клас

  64. 64 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#41] от "nenad":

    и за татковците. българина обича да се спасява поединчино. освен това не разбирам какъв ви е проблема с бг мама. споделят си жените.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#64:"owen"] освен това не разбирам какъв ви е проблема с бг мама. споделят си жените.[/quote]
    Нямам никакъв проблем с БГмама, просто колегата използва въпросните мами като аргумент и аз го прокоментирах. Съжалявам, че коментарът ми Ви е засегнал!

  67. 67 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Любопитно

    [quote#65:"owen"]ти казваш на една майка животинче[/quote]
    Не на една. Мамите в БГмама са много, казал съм го на всички. И съм изполвал думата в симпатичния й смисъл, а не презрително.
    Нали вие, жените, обожавате да ви наричат "коте", "мишле" и пр. - защо сега се възмущавате от свойското "животинче"? Мразите животните?

  68. 68 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    [quote#9:"man_un"]откъде да започне-началници ли да се сменят, учители ли, програми ли, министерство ли...Ти как мислиш, откъде да се започне с реформата в образованието[/quote]

    Може да се започне от назначаването на министър, който да опита поне да говори на правилен български и, по възможност, да е роден някъде към края на комунизма.

    Hamster
  69. 69 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#42] от "dogwoman":

    Какви реформи могат да се предложат от място, с ниво ПОД карлуковското!? Същества, които са против задължителното ваксиниране, очевидно мразят собствените си деца, за децата на другите да не говорим...

    Hamster
  70. 70 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#63] от "owen":

    Да, вложени са много внимание, любов, търпение, заинтересованост, добри гени, ако щете.
    Много ходят на частни уроци, но не всички успяват накрая.

    No Pain No Gain
  71. 71 Профил на marij57
    marij57
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Решението не винаги е чужбина. В САЩ, където имам опит, в държавните училища, опит от щата Мериленд, образованието е посредствено. Предимството е че за амбициозните и "надарени" деца е създадена система, която веднага ги изсмуква от средата и им се създават условия за добро образование - това е за около 10% от училището. Останалите попадат в гангс групи, зависимост от опияти или армията. Е и частните училища, само за да ти създадат контакти, ако имаш минимум 20 000 долара за първокласник, а ако детето ти не е контактно после трудно се адаптира в нормалния свят.

  72. 72 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#63] от "owen":

    Ти още малко ще искаш ЕГНто на учителя , не ми работа да давам съвети на родители , но все още има възможност да се даде едно доста добро образование на детето стига да не е в някое забито село, естествено иска се малко ангажимент от родителите в процеса , но не много голям нито като време, нито като финанси . Естествено и родителите трябва да си дават реалистична оценка за възможностите на децата им, защото не малко изпадат пък в другата крайност на тоталната заинтересованост, прекалената амбиция и детето, ако е с по слаби възможности , те обвиняват училището.

  73. 73 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#71:"marij57"]Решението не винаги е чужбина. В САЩ, където имам опит, в държавните училища, опит от щата Мериленд, образованието е посредствено.[/quote]

    Не бих казал посредствено, то е такова каквото трябва да бъде, талантливите и бедни получават шанс , богатите си цакат за частно десетки хиляди долара на година, а другите да се оправят. Защо да се наливат пари за деца, които от тях нищо не става , някакво образование им се дава , ако съумеят да се разлизират в последствие , добре , ако не ще бачкат или полицията ги отстрелва , ако оживеят в затвора. Плюещите нашето образование , ще го заобичат още на момента , ако стъпят на американска почва и детето им не е доста талантливо.

  74. 74 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1800 Весело

    [quote#12:"p_s"]последва тотален блокаж.. дори след като й казах "пи по ер на квадрат)..[/quote]
    — Пиер квадрат!
    — Пиер не го познавам, а квадрата му въобще не ме интересува...

    Онзи ден, гледах спален комплект "парче от пица" (и точно с картинки като огромна пица). Та явно конкуренцията е успяла да наеме математик...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  75. 75 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#73] от "takeshi303":

    няма деца, които за нищо да не стават. това е най-големият проблем на българското образование, за който никой не иска да говори - посредственият, изостанал в мисленето си български учител.

  76. 76 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#71:"marij57"]В САЩ, където имам опит, в държавните училища, опит от щата Мериленд, образованието е посредствено. Предимството е че за амбициозните и "надарени" деца е създадена система, която веднага ги изсмуква от средата и им се създават условия за добро образование - това е за около 10% от училището. Останалите попадат в гангс групи, зависимост от опияти или армията. Е и частните училища,[/quote]
    Категорично ще възразя:
    1. Читавите училища в САЩ не са само 10% от общия брой, над 50% са. Когато си мияч на чинии нещата ти изглеждат като 10:90, ама то е от социалната позиция, фактие са други.
    2. В училищата под тези "златни" проценти също се предоставя образование на задоволително за обществото ниво. Несравнимо със средното българско. Просто в САЩ няма как да получиш диплома, ако си пълен кретен и мързеливец - трябва да положиш един абсолютно неизбежен минимум от усилия / който никак не е минимален!/, за да се добереш до кетапа, а това доказано образова, развива. У нас е точно обратното - дипломи се раздават "при поискване". Поради което страната ни е пълна с дипломирани идиоти на всички нива!..

  77. 77 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#75:"owen"]няма деца, които за нищо да не стават.[/quote]
    Не е така - децата на неграмотни родители, които не са се научили дори на елементарен правопис, нямат особени шансове. Роденият в среда на кретени най-често се оказва кретен.

  78. 78 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    '... В общия анализ на точките резултатите по БЕЛ са с 4 точки по малко ...'.
    +++

    резултатите са с 4 точки '... по-малко ...' или по-ниски? между 2-та варианта има малка разлика, която е голяма. или, 'каквото посадиш това никне'.

  79. 79 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#12] от "p_s":

    Категорично не е вярно, просто само тези остават в България. За съжаление.

  80. 80 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#40] от "Николай Колев":

    Може ли да спрете с това - родителите не обръщат внимание на децата. Просто не е вярно. Моите родители никога не са занимавали в моето обучение. Никой никога не е решавал с мен задачи или да прави диктовки и преразкази. За учене по разказни предмети и дума да не става.
    Аз с моята дъщеря всичко това го правя от първи клас. Аз съм я научила, как се учи успешно по разказните предмети. Аз съм я научила да преви диктовки, аз съм а научила да прави преразкази. Реално аз съм обучавала. Паралелно с това че работя и плащам солени данъци за издръжката на тази система. Тя сега е в 7-ми клас и мина (а аз заедно с нея) през ада на това кандидатстване. Слава Богу изключително успешно, но нищо от успеха й не се дължи на училището, макар да е едно от най-именитите в София.
    Никъде, в никоя европейска страна, на никой родител не се налага да обучава детето си или да се ангажира с допълнителни уроци. Не е кривината в родителите, българите държат на образованието и влагат много в него. Не е кривината в децата, сегашните деца, не са с по-малък потенциал. Системата е изкривена. Например фактът, че т.нар. втори модул от изпита по математика е съставен от задачи, които не са включени в учебния материал. Уж били логически, ами чудесно, но кой да научи децата на нужната логика, все пак изпита се полага от деца между 12 и 14 години. Трябва да им бъде показано, да бъдат научени. В училище ги дялкат до болка с цел стандартизация, а след това на изпита искат да проявяват логика. Няма как да стане. Това е причината в София резултатите да са най-високи – подготовката е превърната в бизнес, тук има най-големи възможности.

  81. 81 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#30] от "popovp":

    Таз мантра е НЕ ВЯРНА. Не знам колко деца имате и с колко родители на деца в училищна възраст контактувате.

  82. 82 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 588 Весело

    До коментар [#8] от "Дедо Либен":

    Предполагам, че въпросът ми е тъп, но все пак - колко писахте на затрудненото същество?

  83. 83 Профил на iiillliii
    iiillliii
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Резултатите ще са едни от най- добрите , сравнени със следващите!Ако се ограничи преписването още и задачите със свободен отговор са повече- ще стане трагично! Повечето деца са като зомбита- незаинтересовани, полуграмотни, арогантни...Но те са копие на родителите си. Тежко на всички нас, когато това неграмотно, невежо и невъзпитано поколение заеме мястото си в живота!

  84. 84 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#69] от "Hamster":

    Пускам ти моето мнение от предишен мой пост.
    Това, което политиците желаят не е да има прост народ, каквато мантра ни се втълпява по медиите. Това, от което политиците най-много се нуждаят е да няма социални трусове и напрежения. Виж, Борисов щял да помага на Левски и ЦСКА. Ами ако лумпените потрошат БФС и медиите обвинят Румито в некадърност, неговото протеже, че не може да се справи с уличните проблеми?
    Същото е и с образованието. До всеки политик стои клика от мноооого интелигентни хора, които им поясняват ситуацията. А тя е изключително проста - българското семейство е банкрутирало. В поне 80% от случаите. Дори в него да има интерес към децата, той се заключава в това да им подсигуриш топло, храна, таблет и джобни за кока- и пепси коли, чипсове, дюнери, близалки и други подобни "шитни". За възпитанието и образованието се грижат "жалките даскали, на които държавата и без това плаща залудо". И естествено, МОН "роди" странни програми като тези "Без свободен час", където ако учител отсъства, замества го друг. И в тези часове е страшен хаос. Но МОН си е изпълнил дълга - номерът е не да се предлага образование, а отглеждане на малчуганите. И се стига до ненормалната ситуация, при която учителят е поканен от МОН при това със заповед на министъра на МОН да проверява ДЗИ или матури по съответния предмет или НВО, но директорът от училището не го пуска, защото нямал заместник. И още редица каши се нароиха през тези години. Като например една годишна оценка да се пише на разни места по 8 пъти.
    Така че идеята на МОН е така да направи нещата, че да няма сътресения. Защото напук на общоприетите схващания в МОН работят предимно високо интелигентни хора и те могат да прекроят ситуацията за половин година. Но неграмотните отрочета на гореупоменатите банкрутирали семейства ще изпищят, че имали двойки, че нямало да имат дипломи и ето ти готови социални напрежения. За нищо! Заради някакво си образование...

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  85. 85 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#71] от "marij57":

    Признавам, че имаш опит. А моят опит сочи, че най-качествено е образованието във Финландия, Чехия и Русия, в Азия то е в Япония и Китай, а най-долнокачественото образование е именно в САЩ. децата, милите, в тази най-развита държава в света са подложени на брутален интелектуален геноцид...

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  86. 86 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#35] от "takeshi303":


    [quote#35:"takeshi303"]Децата в частните училища са по мотивирани да учат[/quote]
    Тези глупости кой ти ги вдяна в главата, а? Аз 10 години като допълнителна работа съм бил в различни в София. такава мотивация не видях, освен "фискален имунитет от страна на мама и тати".

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  87. 87 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#80] от "zenola":

    напълно съм съгласна. само един въпрос - има ли някое държавно училище от първи клас, което да става?

  88. 88 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#85] от "postmodernity":

    сериозно? те там с лошото си образование как ли са я направили тази богата уредена и мощна държава не е ясно. наследство от индианците, види се.

  89. 89 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#85] от "postmodernity":

    Признавам, че имаш опит. А моят опит сочи, че най-качествено е образованието във Финландия, Чехия и Русия, в Азия то е в Япония и Китай, а най-долнокачественото образование е именно в САЩ. децата, милите, в тази най-развита държава в света са подложени на брутален интелектуален геноцид...
    +++

    Признавам, че имаш опит. А моят опит сочи, че най-качествено е образованието във Финландия, Чехия и Русия, в Азия то е в Япония и Китай, а най-долнокачественото образование е именно в САЩ. децата, милите, в тази най-развита държава в света са подложени на брутален интелектуален геноцид...
    +++

    още 1 експерт по образователната система на сащ де не е стъпвал в сащ. трогателно.

  90. 90 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#88] от "owen":

    сериозно? те там с лошото си образование как ли са я направили тази богата уредена и мощна държава не е ясно. наследство от индианците, види се.
    +++

    да, сериозно. хамевриканците са по-добре, защото крадат от цял свят и печатат пари. а когато и това не помага - запалват войни. мръсни комунисти. но не са правоверни християни като бащицата невеликан путин и батюшките богатири от братска раша, където e най-доброто образование. неизмерна, подтискаща уродливост. отивам да се скоча от близкия мост.

  91. 91 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#82] от "idianata":

    За съжаление, нямам право да пиша (0) нула!!!!

  92. 92 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#88] от "owen":

    Отговарям!
    САЩ са като Турция - 10% са грамотни, но именно те управляват. А при нас всякакви идиоти фъфлят на екрана на телевизора, и "интелигентния народ" ги боготвори, че са прости, но имат пари. и самият той мечтае да е прост, предполагайки, че това автоматично предпоставя много пари...

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  93. 93 Профил на postmodernity
    postmodernity
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#89] от "dsx12":

    Трогателен пост. Значи щом президентът Плевнелиев е бил наскоро в Монголия, то той автоматично става вещ в монголската образователна система. Наистина трогателно!
    А къде бях писал, че не съм ходил в САЩ, а?

    "Либерализъм - тази дума бих превел като стадно оскотяване..." Фридрих Ницше
  94. 94 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#93] от "postmodernity":

    това е вярно, както може и в Le musée du Louvre да си ходил, но връзката ти с Леонардо да Винчи най-вероятно свършва с това. преподавах в БГ академия, а от години правя същото в хамерика, в top tier университет. занимавам се с точни науки. имам някакво виждане за нивото на образователните системи в и извън хамерика и вероятно по тази причина излишно реагирам на изказвания от захарна фабрика.

  95. 95 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#94] от "dsx12":

    браво. според вас има ли шанс да се образова дете прилично в бг - до края на средното поне, за след това нямам илюзии. там, където преподавате, има ли разлика в подготвката на децата от европа, примерно германия, скандинавия, и американчетата?

  96. 96 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#95] от "owen":

    за БГ днес не зная, тъй като съм извън страната от '91. мисля, че всеки ученик може да получи добро образование в БГ ако наистина желае, може, и вярва. или, обича това което учи. училището дава базови знания, а децата отскачат когато са завладени от това, което правят. ако има желание, за надстройка книги има много, вкл. и такива, които висят в нета. естествено родители и деца трябва да са на 1 линия в този процес, с водеща роля на родителите (водеща но в сянка ). но да не губя фокус. имам добри спомени от математическите гимназии в БГ, както и от някои професионални гимназии - например, по химия - мисля че в София беше 'Проф. Асен Златаров'.

    относно университетите в сащ - има над 2000, като горните 20% са много силни. в тези места се кове цивилизацията - както от преподаватели, така и от млади и умни деца. не съм забелязал национални тенденции в подготовката на студентите. има много, действително много умни и работливи студенти от сащ, европа и азия. тези деца ще са такива навсякъде - те не са плод на дадена система, а са такива независимо от системата през която са преплували. такива са благодарение на себе си. човек трябва да ги види, за да усети силата им. тези деца работят и най-вече вярват в себе си и в честността на света.

    в европа има също отлични университети, но те остават малко в сянка по отношение на американските - макар и несправедливо, по чисто технически причини. когато се говори за най-добрите в сащ, става дума за извадка от 320 М от страната + няколко милиона от други страни. тази извадка, например в швеция (Karolinska Institutet е елитно училище) е от ~ 6 М население и, естествено, е по-малка като бройка.

    малко се разпрострях, но се опитах да чета между редовете на поста Ви, и да Ви уверя, че децата Ви имат всички шансове в света. ако те желаят и Вие сте зад тях всичко ще е както трябва.

  97. 97 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#71] от "marij57":

    '... Решението не винаги е чужбина. В САЩ, където имам опит, в държавните училища, опит от щата Мериленд, образованието е посредствено. Предимството е че за амбициозните и "надарени" деца е създадена система, която веднага ги изсмуква от средата и им се създават условия за добро образование - това е за около 10% от училището. ...'
    +++

    донякъде е така. не съм съгласен, че останалите 90% стават гангстери. но нека 1-во да се върнем на 10 топ %. те се подбират с тестове за интелигентност още в началното училище и попадат, в гимназиите, в напредналите програми (ниво на 1 - 3 курс в БГ университети) само ако искат. тези 10% са част от разпределението на интелигентността на хората, от сащ до индонезия. когато 1 ученик няма потенциал, то няма образователна система, която ще го изкачи до въпросните топ 10 %. в това няма нищо лошо - в живота трябва да има учени, инженери, лекари, обущари, ватмани, и т.н. аз, например, харесвам джаз но не мога да свиря на какъвто и да е инструмент; нямам необходимото чувство за такт. не мога и да рисувам и едва ли има (или е необходима) образователна система, която може да ме научи. и в заключение, средното образование до 1989 бе задължително в БГ. ненадарените деца бяха избутвани с 3-ки, което не означава, че образователната система е били по добра. или по-лоша. добрите се развиха като такива, така както слабите не надскочиха сянката си. генетика.

  98. 98 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#96] от "dsx12":

    Thank you very much.
    Макар че on the whole nature/nurture debate, в немалка степен клоня към второто – не всичко е генетика, и дори не смятам, че е непременно определяща. Бях чела някакво популярно, т.е. не научно, изследване, че съотношението е 50/50. вероятно за отделните хора това съотношение е различно в зависимост от съответните обстоятелства и среда. Интелигентността се развива и повишава. Затова и намирам ролята на образованието ключова, най-вече за тези, които не влизат в горните 10% - които, както сам казвате, ще се справят в коя да е система. Вие, разбира се, никога няма да станете световно добър музикант, но ако се заемете сериозно, може да постигнете грамотно изпълнение, чието ниво би зависило от вашата дисциплина и от подхода на учителя ви. Затова и става въпрос в образованието – постигане на максимално високата грамотност на долните 90%.

  99. 99 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    с риск да сгреша, бих заложил на 'генетика'-та, с разбирането, че това понятие включва повече от 1 елемент и в печелившите комбинации има щипка 'воля' и 'ентусиазъм'. бих искал да греша в разбирането си, че детето не е черна дъска, на която може всичко (или 50%) да се напише - както твърдеше лисенко. нахвърлям тез мисли напосоки, защото все още няма сигурни методи (метрикс) за оценяване на интелигентност. това, което зная от практиката е, че не знаем как да преподаваме 'творчество', и че немската ми овчарка категорично отказва да ходи на лов за фазани.

    добре, извън шегата, не съм против завишени критерии за образование. нещата винаги се свеждат до компромис, като крайностите (безумно натоварване в северна корея vs. немарливост в някои училища в бронкс) не са добри. не мисля, че е привилегия или фиаско човек да попадне в 1 или друга група. в областта на науката слабите учени се превръщат в лаборанти след година-две, а сред обущарите на най-добрите се гледа кат на артисти. когато има честен труд и честно оценяване нещата са ОК.

  100. 100 Профил на gnomusminimus
    gnomusminimus
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#98] от "owen":

    бих казал, че в БГ има принципиален проблем в образователната система на ниво учители. има отлични учители, но, страхувам се, повечето нараняват децата емоционално - тез които са по-слаби и тез който са в топ 10%. да погледнем специалностите по химия, физика и математика в СУ. как става селекцията на студенти за учителски профил (или ставаше по мое време)? след 2 курс студентите се разделяха по специалности по успех, като тез де едвам закърпваха 2-та края биваха утаявани в 'учителски профил'. на последният се гледаше с пренебрежение. по-късно в живота част от тези учители - слабо подготвени теоретици и хора с наранени чувства - вземаха душите на ботом 10 % (не зная защо) и още повече на топ 10% (в които виждат това което те не са били). някои деца с предпоставки за математика ненавиждат дисциплината, защо учителят/учителката е правил/а животът им мизерен. в резюме, чувството на благородство от страна на 1 учител е движещата сила в образователната система. да обясниш, че 1 + 1 = 2 е лесно, на да завладееш въображението на 1 клас е изкуство. последното липсва в БГ и затова трябва да се залага на учители-личности и родителите (да контролират процеса).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK