
© Фейсбук страницата
Квартал "Гео Милев". И двата тротоара са блокирани от коли. От друга страна, това са нашите коли, на същите тези хора с количките, защото София е съвършено непригодена за броя на хората, които живеят в нея. Въпреки лошото паркиране, често самите ние сме принудени да паркираме по този начин. Колко построени надземни паркинга от общината за обществено ползване имаме?
Този текст придружава снимка на улица в квартала, публикувана в страницата в социалната мрежа "Фейсбук" "Път за бебешки колички в София". Създадена преди четири дни с цел да обедини бутащите бебешки колички по улиците на столицата, страница бързо набира популярност. Повече от 3 хиляди души са я харесали и споделят снимки на порутени тротоари, невъзможни за детски колички подлези и други инфраструктурни "особености".
"Аз отдавна искам да повозя Фандъкова с количка из София. Силна съм, ще я бутам. Например, да пресечем заедно пешеходната на "Дондуков" при Министерския съвет, където паветата са закачливо вълнисти и има отчетливо изкачване и слизане, почти като да се качиш на Черни връх. Преди това ще се опитаме да слезем в подлеза на Сердика, където е ПЪРВАТА станция на метрото в Клета Майка България, и явно от еуфория по историческия прогрес е пропуснато да бъде инсталиран асансьор. Така че там се пускаш шус по стълбите с количката и който оцелее - чака долу, докато детето проходи само, за да се качи от другата страна.

© Фейсбук страницата
Междувременно, докато това стане, по Коледа и лични празници идват роднини и хвърлят на майката бисквити и рагу. Каналите и техните шахти из София -
тези мистериозни инфраструктурни елементи
тези далечни и непознати устройства, които винаги стърчат с поне 10 сантиметра над повърхността, така че успешно да заседнеш с количката, също ще бъдат включени в тура. Няма да пропуснем и тротоарите, в края на които има или от въпросните криви шахти, или криви и счупени плочки, ИЛИ И ДВЕТЕ. Така че, госпожо Фандъкова, каня ви на пътешествие! Пътьом ше ви черпя сокче", пише Красимира Хаджииванова на страницата на "Път за бебешки колички в София".
"ВЕДНЪЖ ми се наложи да сляза в подлеза на сп. Сердика от страната на Шератон и се оказа невъзможно. Защото аз не съм културист и защото нямаше други културисти наоколо. Тръгнах посока Президенството, обиколих покрай БНБ, пресякох на Художестаната галерия, обиколих Парламента, пресякох на въпросната палава пешеходна пътека и оттам до ЦУМ, където има асансьор. Хиляда пъти съжалих, че от Сердика просто не се върнах на спирката на НДК...", споделя Jenia Yordanova.
© Фейсбук страницата
"Приветстваме всички съпричастни към каузата ни да ни подкрепят, като харесат страницата, и да ни съдействат в намирането на адекватно разрешаване на проблема, а именно - спешното ремонтиране на столичните тротоари и осигуряването на нормално, безопасно и безпрепятствено придвижване на майките и бащите с бебешки колички в София", се казва в описанието на страницата.
За идеята и целите на инициативата "Дневник" разговаря с Елисавета Белобрадова, един от създателите на страницата.
"Катастрофалното състояние на пътната инфраструктура не само възпрепятства така нареченото "разхождане" на бебета. То възпрепятства десетки всекидневни нужди и дейности, като придвижване с детето във връзка с работа, пазаруване, достъп до събития, и на практика лишава майките и бащите от елементарни права и възможности", казва тя.
Две са основните цели на инициативата: първата е да бъде разобличено и оповестено чрез снимков материал, видео и разкази на очевидци изключително тежкото положение, в което са поставени гражданите на София.
"Администрацията на града не прави нищо, с което да бъде улеснено отглеждането на дете в него - столица в Европейския съюз. Напротив, неглижирането до крайна степен носи всекидневна вреда - както на най-малките деца, така и на родителите, които инак съставляват най-активната част от данъкоплатците и производителите на брутния вътрешен продукт за страната", заяви Елисавета Белобрадова, която е майка на три деца.
© Фейсбук страницата
На второ място инициативата цели твърд и ясен ангажимент от страна на администрацията на София по проблема, обвързан с ясни срокове и конкретни улици и квартали.
Достъпна градска среда - това е основната функция и крайна цел на инициативата. "Това е средата, която ни се полага по право", заяви Елисавета Белобрадова и обяви, че в следващите дни създателите на "Път за бебешки колички в София" планират широка кампания по проблема: консултации с юристи, компетентни по темата, публично разясняване на гражданите как и къде да подават сигнали при съществуващи нарушения и дори завеждане на
съдебни дела за отказ от достъп до градски транспорт или подлези
"Всички бъдещи инициативи, които дадат резултат, ще се отразят и на други сериозно пострадали от инфраструктурата групи, като хора в неравностойно положение или хора в напреднала възраст. Другата важна функция на инициативата е да се следят всички дадени предизборни обещания и да се алармира обществото, когато има неизпълнени такива", подчерта тя.
Какви проблеми срещат родителите с колички в градската среда
Ужасно състояние на тротоарите, счупени плочки, изкъртени павета, хлътнали шахти, стърчащи железа, знаци, сложени по средата на твърде тесен и разбит тротоар, липса на асансьори, липса на рампи в подлезите. Най-опасни са обаче съществуващите рампи на 80% от местата, където ги има. Там могат да се случат страховити, дори фатални инциденти. Реално, не съществува метална рампа, сложена върху стълби на подлез, която да пасва дори за 20% от колелата на бебешките колички. Рампите често са толкова стръмни, че е невъзможно ползването им без сериозен риск за родителя или детето.

© Фейсбук страницата
Невъзможността родител с бебешка количка да ползва по удобен и лесен начин градския транспорт в София също е огромен проблем. В града няма почти никакъв транспорт (автобусен, трамваен, тролейбусен ) с нисък под, достъпен за човек с количка.
Разбира се, паркът е най-удобното място за бутане на бебешка количка, но достъпът до парковете в София също е трудно възможен. "Освен това презумпцията, че родителите бутат колички само за да се разхождат в парка, е изключително вредна и противоречи на съвременното разбиране за функциите на един активен родител, който освен деца, има стотици всекидневни ангажименти и е готов да ги изпълнява, стига средата да му даде възможност за това", казва Елисавета Белобрадова.
Според създателите на "Път за бебешки колички в София" състоянието на инфраструктурата сериозно нарушава правата на родителите за свободно придвижване, изпълнение на професионални задължения или обгрижване на останалите деца, ако семейството има повече от едно дете.
raven
Рейтинг: 801 ГневноНе, не възможна. Може би след 35 години.
Днес на никой не му пука.
Голямото прочистване
Рейтинг: 284 НеутралноЕй, като видя някой спрял настрани на тротоара, без изобщо да се замисля, че ни майка с количка, ни дори строен пешеходец не могат да минат и инстинктивно посягам към джоба с ключовете ми, да им тегля една черта на колата. Често ги наказвам тия . Но не го правя със злоба, а с гражданско отговорно мислене.
spiegel
Рейтинг: 1748 НеутралноАми не стигат парите. За кое по-напред - за фирмите на Пеевски или за тротоарите? Тротоарите ще почакат.
iceto_
Рейтинг: 523 Неутралноинтересно ми е, дори общината да инвестира в многоетажни паркинг, колко от тези "самите ние сме принудени да паркираме по този начин" ще плащат по 2 лв/час и около 150 лв./мес. за да си паркират там колата. И защо всеки смята, че е длъжно да му бъде осигурено паркомясто. Бутат се един върху друг, в "престижен квартал", а не пита за място за паркиране при покупката на апартамент.
monique
Рейтинг: 672 РазстроеноДори да не си с количка или трудно подвижен, пак придвижването пеша е мисия невъзможна. Десетки пъти ми се е случвало кракът ми да заседне между плочки, павета.. Да не говорим за парите хвърлени на вятъра за обувки, които ако ходиш пеш се съсипват за броени дни. Проблемът е, че няма тротоари или ако има са в безобразно състояние, заради тоновете коли наспрели по тях. Да не говорим колко е опасно да трябва да се движиш по платното.. Трябва да има цялостна идея, така че да бъде само закърпено положението - няма два вида плочки, настилка или колчета, които да си приличат.
Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...cristo_n
Рейтинг: 574 НеутралноОтдавна го мисля, но не знам на кого да пиша за идеята - просто трябва да има маршрут по тротоарите, боядисан с някакъв цвят, и стъпването на тази маркировка да се наказва приоритетно с много висока глоба и по опростена процедура - пращаш снимка от телефона и в досието на собственика на колата в КАТ му изниква една глоба, която преди да си плати, да не може да мине преглед на колата. То е ясно, че няма къде да се паркира, но нови паркинг места няма и да има, така че тротоарите трябва да се реогранизират с правила за паркиране върху тях и маршрут за бебешки и инвалидни колички!
Хи-хи
Рейтинг: 1939 НеутралноИзбирайте си пак фъндъкова... И пак, и пак, и пак, и пак... Докато ви дойде акъля у дръвените глави, тя ще се е пенсионирала, а ваш'те деца у чужбината...
Сашо
Рейтинг: 727 НеутралноПовечето чужденци, с които комуникирам в София, споделят следното мнение : "Градът ви е красив, зелен и усмихнат....НО тротоарите са отвратителни"
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillБатков-вън
Рейтинг: 514 НеутралноКакви ги говорят тези - много по-важно е да има кръгово и кръстовище на две нива на лъвов мост!!!
Публикувано през m.dnevnik.bg
irons
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#4] от "iceto_":
Съгласен съм. Всеки реве за поне три безплатни места - за него, жената и детето. Никой не се замисля, преди да купи поредната барака, къде ще я паркира.
Институциите са слепи и глухи - колко пъти е имало рекция за санкциониране на паркирал върху тротоара автомобил?
Mark Twain
Рейтинг: 458 ЛюбопитноЧудесна предизборна тема. Сега очаквам една такава "инициатива" и за бездомните кучета.
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордИначе паркирането на тротоара си е чиста простащина, освен че е неспазване на закона. Който има кола, може да мине още една пряка и да паркира правилно, но който бута количка, няма как да отскочи до съседната пряка, където тротоарът е свободен.
И викайте паяк, има си ред, стига сте се жалили по интернет.
Darth Plagueis
Рейтинг: 2528 НеутралноДо коментар [#11] от "Mark Twain":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПредизборна?
Символите на добре развитите градове от такъв мащаб са тротоарите, пешеходните зони и железопътния транспорт. По тези критерии, София е треторазрядно село. Няма и как да е иначе със селска учителка начело.
hodounski
Рейтинг: 3188 НеутралноДо коментар [#10] от "irons":
До коментар [#11] от "Mark Twain":
Когато дават разрешение за строеж трябва да има паркинг.Да се строи поне 2м навътре от тротоара.В центъра кооперациите са до самия тротоар ,а балкони и еркери висят над него. Мислете като гласувате!
hodounski
Рейтинг: 3188 НеутралноДо коментар [#12] от "Darth Plagueis":
София е за коли и кучета
rrv
Рейтинг: 450 НеутралноПисах до общината поради същият проблем с колите на тротоарите, с молба за антипаркинг колчета..... След два месеца ми пратиха снимка как общинска полиция вдига паркиралите коли на тротоара. Но само 3 от тях защото дървета пречат на паяка за останалите...... Сега паркирането не е толкова активно
Orchid
Рейтинг: 951 НеутралноТози проблем не е само в София, а във всички градове.
Бясното неконтролируемо строителство през 90-те, без ОУП, с много рушвети и мутренски номера продължава и до днес, в леко изтънчен вариант. Това са резултатите-без цялостна визия и идея за развитие на градовете, без концепция за инфраструктура и устройство, достъп до детски градини, лекарски кабинети, училища и т.н.... Само печалба с цената на погазване на всякакви норми и закони.
dame
Рейтинг: 428 НеутралноНа скоро имах работа в Стара Загора. В центъра на този град има савършенни тротоари и пътни артерии. Вчера покарах колело из София. Това е тотална разруха и гнъс. Ако някой иска гласа ми за настоящия кмет, то от утре искам да видя подновяване на тротоарите и вътрешните улици в центъра. Искам парите от синя и зелена зона, заедно с глобите за неправилно паркиране да отиват за моментална рехабилитация на същите улици на които са събрани! Колко е трудно да се направят нещата добре, както видях, че е възможно в град, като Стара Загора?
dameVassco
Рейтинг: 625 НеутралноДобре, че направиха велоалеи, че да може да се минава от там с колички! Истината е обаче, че тротоарите са изпочупени, заради идиотите, които си паркират колите там. За да има здрави тротоари, трябва общината да ги огради и да ги пази от колите. И не е длъжна общината да осигурява места за паркиране. Имаш ли кола, сам трябва да си намериш място за паркиране. А най-хубаво изобщо да не се движиш в София с кола. Ние дишаме най-мръсния въздух, заради хилядите коли на гъзарите, които ни тровят всеки ден.
zodim
Рейтинг: 229 ГневноОт 5 години пиша на г-жа Фандъкова по повод неправомерното паркиране и разрушените тротоари. Аз лично съм я канила да събере свои познати инвалиди, деца и възрастни и да се опита да стигне до близкото ДКЦ или намиращите се в квартала училаща по основни за квартала улици.
Дори стигнах до предложението да павира или асфалтира тревните площи, за да осигури място на автомобилите , та по този начин да се освободят тратоарите и да не газим в кал или в прахоляк, в зависимост от времето. Така поне ще имаме по-чист въздух, защото тревни площи и тротояри така или иначе вече си нямаме.
До сега никакъв ефект. Поне 5 жалби съм подала официално през сайта на общината. Признавам че съм поличила в законния срок и отговор от съответните отговорин лица. Всички те обещават че регулярно ще си вършат работата. Ефектът е НУЛЕВ.
ГЛАСЪТ НА ГРАЖДАНИТЕ, КОИТО ОСИГУРЯВАТ С ДАНЪЦИТЕ СИ ЗАПЛАТИТЕ НА ОБЩИНСКИТЕ СЛУЖИТЕЛИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И НА Г-ЖА ФАНДЪКОВА Е ГЛАС В ПУСТИНЯ!!!!
Леля Гичка
Рейтинг: 374 НеутралноАма аз ли да ви уча. Отиват майките до пункта за храна, взимат храна за отрочето, купуват си една баничка и хлътват в някой трап на тротоара – хем детето ще нахранят, хем и то ще потича на заградено, хем дет’ се вика шъ си починат малко на сянка.
Не е нужно да си луд, за да живееш тук, но помага.Пенсионерите пък могат да си харесат някой по сгоден изкоп и да си организират седянка. Както са правили техните баби и дядовци едно време. Те да не би по асфалт и по тротоари да са куцукали преди войната? Пък и след нея ….
Намират си значи някой изкоп, посядат и се почват - дантелки на една кука може да избацат, песен да подемат – красота! И булките и ергените все изотдолу ше гледат! А, къде са виждали те такава гледка, а?
И без това се чудят какво да правят след изгрев. Ами ето бе, намирате си удобна дупка около някой нощен клуб и на излизане по първи петли пред очите ви ше мине целия софийски елит!
Аме не си знаят интереса, ей… Срамота!
Terry bear
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#4] от "iceto_":
http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/Аз съм сигурна, че дори Общината да направи безплатни паркинги, малко хора ще се възползват защото "ще ми е много далече от вкъщи", "няма да си виждам колата" и т.н.
Да не говорим, че в София, добре скрити в анонимност, хората мразят да се съобразяват с правилата...
Аз виждам решение, единствено и само ако колите паркирали неправилно на тротоар се преместват на наказателен паркинг. Там за да си ги приберат, шАфиорите ще трябва да платят солена глоба...
Траян
Рейтинг: 331 НеутралноПротив съм спиране на тротоари и зелени площи, но има квартали, в които просто е невъзможно да паркираш по правилата. Не може половинчато да се работи по проблема. Трябва цялостна концепция, но явно няма достатъчно кадърни кадри, които да се заемат...
Некъф Човечец
Рейтинг: 456 ЛюбопитноДеца...не сте научили урока си за толкова години!
Животът е летална болест предвана по полов път! www.atgt.blog.bgОт тротоарите не се изкарват пари за "наши" фирми!
Не може да се краде от парите и за европроекти, защото е евтино!
Е затова ще имаме все по-сложни пътни проекти с озадачаваща функционалност, проекти за рехабилитация на Бог знае какви никому непотребни приумици, но не и тротоари и детски площадки!
Урокът е - гласувайте за другарката Фъндъкова, защото друг може и по-зле да се справи (ако допускате това за възможно)!
Некъф Човечец
Рейтинг: 456 НеутралноДо коментар [#21] от "Terry bear":
Животът е летална болест предвана по полов път! www.atgt.blog.bgАко СО построи паркинги, което е невъзможно, то хората от района трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да ги ползват!
Ако има кола паркирана на улицата - вдига се и толкова!
Но няма кой да построи тези паркинги!
Lady Zeppelin
Рейтинг: 1391 НеутралноСамо да допълня, че същият проблем, да не кажа по-голям, стои пред инвалидните колички.
Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.laveol
Рейтинг: 659 Неутрално"София е съвършено непригодена за броя на хората, които живеят в нея"
По-скоро е непригодна за броя коли, които има в нея. Надали има друг град с толкова добре развита ситема за публичен градски транспорт, включае метро, в който да има къмто 800-900 коли на 1000 души. Знам, че е непопулярна мярка, но колите в града трябва да се ограничават, а не да им се правят по-широки булеварди и паркоместа (платени) по тротоарите. Няма смисъл дори да се зачеква темата с неправилното паркиране по тротоари. Човешката простотия трудно ще се ограничи сама себе си.
Читател
Рейтинг: 2365 НеутралноБорим демографската катастрофа, като вгорчаваме живота и на онези, които са се осмелили да имат деца. А за хората с увреждания да не говорим - те срещат същите затруднения.
zenola
Рейтинг: 728 НеутралноСъстоянието на тротоарите с София е трагично. И не само в София, скорошният ми престой във Варна показа, че можело да бъде и по-зле от София.
Имам, обаче, само един въпрос към инициаторите на кампанията, която категорично подкрепям: може ли всеки един от вас с чиста съвест да каже никога личната му/семейна кола не е била паркирана на тротоар, в градинка, на велоалея, върху пешеходна пътека?
Питам, защото ние сме доста често високо критични и взискателни към околните, държавата, общината, но доста нискокритични и лесно намиращи оправдание за себе си.
Живея до ЮП и наблюдавам ежедневно, да не говорим за почивните дни, навиците за паркиране точно хора с малки деца - с колички, велосипеди и т.н. Паркира се върху тротоари, не само там където е разрешено, върху пешеходните пътеки, пред гаражите, в градинките на блоковете, почти във входовете. Та, за това питам.
Иначе аз си имам собствена инициатива, без много крясъци в интернет се обаждам на центъра за градска мобилност за отстраняване на всяка кола спряла върху тротоар. Особено в центъра се отзовават.
Симо
Рейтинг: 1195 НеутралноС тия данъци дето ги плащаме за данък сгради едва ли остават пари нещо да се ремонтира. А имаме крещяща нужда от нови обществени паркинги и парко места. На много места има излишни "зелени" площи. Те дори да унищожени от паркиращи автомобили. По-добре да се сложат от зелените паркопавета и хем ще има трева, хем ще са пригодни за нормално паркиране. Когато автомобилите отидат на паркоместа ще има и тротоари за преминаване.
http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwgDarth Plagueis
Рейтинг: 2528 Неутрално[quote#24:"Некъф Човечец"]Но няма кой да построи тези паркинги! [/quote]
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАе нема нужда от паркинги...
serpico
Рейтинг: 956 Неутралноколички, велосипеди, инвалидни колички и прочие неща са враг на СО... кратко точно и ясно
Pure Chewing SatisfactionСимо
Рейтинг: 1195 НеутралноДо коментар [#2] от "jovanoty":
http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwgЕй, ако го хвана един такъв като тебе, какъв бой ще му ударя. Не можеш ли да сложиш една лепенка "паркирал си като идиот" на предното стъкло, ами тръгваш да драскаш ? След драскането се получава обратния ефект. На водача спира да му пука къде ще паркира. Тъй и тъй ще бъде издраскан. Драсканото НЕ ПРЕЧИ. Нали не е лепенка на предното стъкло.
alexsilver
Рейтинг: 1369 Любопитно[quote#26:"laveol"]"София е съвършено непригодена за броя на хората, които живеят в нея" [/quote]
По-скоро София е съвършено непригодена за хората, които живеят в нея...
Некъф Човечец
Рейтинг: 456 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Darth Plagueis":
Животът е летална болест предвана по полов път! www.atgt.blog.bgАаааааааа...значи ли това, че искаш тротоарите и градинките да си останат паркинги с оправданието "ми...няма къде да паркирам..."
Във всички по-големи Европейски градове има многоетажни паркинги. Често 3-4 нима са под земята и 5-6 са над повърхността. Това е неизбежното зло!
Darth Plagueis
Рейтинг: 2528 НеутралноДо коментар [#34] от "Некъф Човечец":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАма как иначе, разбира се, че това искам..
А сега малко по-сериозно, къде точно ги искаш тези паркинги на по няколко етажа? В центъра? В кварталите? Къде?
martincho8002
Рейтинг: 395 ГневноВие откъде мислите, че могат да "изникнат" пари за построяване на паркинги? Смятате, че общините по дефиниция разполагат с такива средства ли? Нашите български общини?
И дали има пространства, където реално могат да бъдат построени? И тези пространства да са общинска собственост? Само чакаща да се построи поредния паркинг.
Искате да повозите Фандъкова ? Повозете себе си! Тя да не е магьосник? Много хора са пределно запознати с проблема.
Като знаете толкова много, кандидатирайте се, изместете Фандъкова и го направете Вие.
Бедна държава. Това е положението. Изнесете си бебешките колички в Германия и други развити държави и ще можете да минавате по тротоарите. Ако пък ще оставате тук, поне имайте реална представа за пречките и ограниченията пред това нещата да са О.К.
Или пък : отидете да си бутате количките извън големите градове на България - там няма паркирани коли по тротоарите. Ще живеете в хубави, спокойни места. По тротоарите обаче вместо коли ще има "дарадонки" от живата стока. Само, че ако работите там може да нямате достатъчно пари да си купите бебешка количка.
areta
Рейтинг: 1492 НеутралноМоже ли да ви кажа как се решава този проблем в някои от огромните градове на прогнилия запад?
1. В центъра се строят се паркинги под земята, но не много. Хората са осъзнали, че просто няма как да поемат всички коли, дори и да изровят всяко местенце под сградите. А многото коли в центъра на европейски тип градове създават 2 проблема: първо, безумни задръствания, второ, ужасно замърсен въздух.
2. През центъра просто не се минава с кола: или е тотално забранено минаването на автомобили и е пешеходна зона, или има солена такса за преминаване.
3. Паркирането е платено и се следи стриктно. Който е пресрочвал паркинг-времето в Париж знае колко скъпо излиза да ходиш с кола из някои части на града.
4. Властите насъчават по всякакъв начин да се откажеш от колата си: а) улесняват наемането на автомобил, дори и за няколко часа, като може да оставиш колата на друго място, б) на трудноподвижните хора общината предлага специален транспорт,
в) но НАЙ-вече перфектен градски транспорт, съобразен с майките с колички, с хората на велосипеди, с бързащите за работа!
Осъзнали са, че само ако осигурят добра алтернатива могат да се справят с проблема. И тази алтернатива не е строенето на купища паркинги, каквото на пръв поглед е правилното решение, а разработването на бърз, удобен и сравнително евтин градски транспорт, включващ всички типове транспорт - автобуси, метро, трамваи, влакчета до по-отдалечените райони... Така колата за в града ти става... излишна. А въпросът за паркирането на тротоара въобще, ама въобще, не присъства, абсолютно никой не си позволява подобна простащина.
Darth Plagueis
Рейтинг: 2528 НеутралноДо коментар [#36] от "martincho8002":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСофия има бюджет от 1.5 млрд. София дълги години не може да усвои огромния си бюджет, и редовно прехвърля средства от него - по около 200 млн годишно.
Всякакви митове за бедната община София, която няма пари за тротоари или паркинги свършват тук.
Бегай за нова опорна точка.
zenola
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#29] от "Симо":
До коментар [#36] от "martincho8002":
До коментар [#38] от "Darth Plagueis":
На запад съществуват законодателни възможности за изграждането на такива съоръжения в частни средства, да не мислите, че там общините ги строят и експлоатират?! Има си фигурите на концесията и на публично частното партньорство и обществени сгради, не само паркинги, основно така се строят. Общината задава параметрите - място, обем, цена на услугата, частната фирма строи и експлоатира според зададеното.
Та - ясно е как се прави, няма нужда се открива топлата вода.
Darth Plagueis
Рейтинг: 2528 НеутралноДо коментар [#39] от "zenola":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАз не виждам проблем във финансирането, затова не знам що си ме цитирал тук.
Аз питам - къде точно има нужда от такива съоражения?
zenola
Рейтинг: 728 НеутралноДо коментар [#40] от "Darth Plagueis":
За пълнота на изложението.
Където има - има специалисти в общината, извършват се измервания (или както там се нарича) на трафика.
По мое мнение под ЮП. Ето по-горе казах, че живея там. Постоянно има безобразно спрели автомобили, които пречат на движението и на пешеходци и на автомобили. А в почивните дни е ад от автомобили, които спират навсякъде, по най-безобразен начин. Освен това паркирането в района е проблем. Дефинира се нуждата от паркинг, дава се строителството и експлоатацията на концесия, че нали Законът за ПЧП го отмиха като ненужен. И така – хем има благоустройство, хем не се изискват общински средства. Благоустройството струва пари, разбира се, така е по цял свят, т.е. паркирането си има цена. Ако се търси да е безплатно, на неразрешено място – тлъста глоба.
zodim
Рейтинг: 229 РазстроеноБезплатен обяд никъде по света няма. Най-честно ще бъде, всяко паркиране, в зависимост от райна на града, да е платено. Така е по цивилизования свят, за който така обичаме да говорим и където дори ние като отидем спазваме реда.
У нас всички мрънкат, но никой не спазва никакъв ред. И аз приветствам тази иницатива, но повече бих се радвала ако всички ние подемем и следим за това "ВСИЧКИ ДА СПАЗВАМЕ РЕДА", кактои за това да има "КОНТРОЛ И ЖЕСТОКИ ГЛОБИ"
cinik
Рейтинг: 3446 НеутралноЦитат" "И двата тротоара са блокирани от коли. От друга страна, това са нашите коли, на същите тези хора с количките, защото София е съвършено непригодена за броя на хората, които живеят в нея. Въпреки лошото паркиране, често самите ние сме принудени да паркираме по този начин. Колко построени надземни паркинга от общината за обществено ползване имаме?"
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.>>> Ако продължим реда на мисли, това са вашите коли, ама надземните гаражи ще се строят с ВАШИТЕ ПАРИ. Не не наемам да кажа, кое е вярното решение, но нещата трябва да си следват естествния ред, който е следният:
1. По тротоари и градинки НЕ се паркира и точка по въпроса. Който е тръгнал да "постигне умерен компромис" да има коли и по тротоарите, не е политик от този континент
2. Цените за ползване на автомобил се качват дотогава, докато улицата успява да ги побере. Това значи доста по-висок данък МПС, синя зона, или вариант Нови Белград - разграфяване на площта пред блока и изписване към кой апартамент спада мястото. Което напълно изключва утвърдения софийски начин на живот с 2, 3 и повече коли в домакинство, ходене на гости с колата...Изобщо - сериозно и болезнено пречупване в битовите навици .....
3. Ако наистина стане непоносимо скъпо, тогава предприемачите почват да строят гаражи вместо молове, да пускат 2. и 3. подземно ниво (което в момента масово се избягва с различни трикове, защото при наличието на тротоари и градинки никой не желае да харчи за гараж)
4. Поскъпването на употребата на автомобил (доколкото не се компенсира от икономисаното време и бензин за обикаляне) ще откаже част от кандидатите да се заселят в София да го направят. Просто, ако трябва мъж и жена да ходят от Обеля до Горубляне с колите си на работа, но от утре трябва да оставят едната, семейният бюджет ще пострада - може да им е по-евтино да отидат в Пловдив, вместо София.
dj x2805
Рейтинг: 499 НеутралноДо коментар [#43] от "cinik":
www.soundcloud.com/x2805Да ама народа и в Пловдив масово има повечко коли и по млако пари - и аз както се прибера с единствената си никога нямам място! НО никога не паркирам на ЗЕЛЕНИ площи и върху тротоари! Не ми се е случвало и няма да ми се случи
cinik
Рейтинг: 3446 Неутрално70 хиляди евро е средната стойност на имотна сделка за жилище през 2. тримесечие на 2015. Съпоставено с нея, подземно паркомясто е 1/12 от цената. Предпочитам хол наполовина и гарантирано паркомясто, отколкто да се въртя всяка вечер като самолетоносач по улиците и при всяко писване на аларма да изскачам по пижама на прозореца.
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Няма да забравя едно "образователно предаване" през '90-те години, в което някакъв началник в СДВР съветваше гражданите, ако ги нападнат на улицата да не викат "помощ, помощ", защото не е сигурно ще излезне ли някой. Трябвало да викат "Вижтееее, крадат ви чистачкитееееееее!" или "Крадееец, точи ви нафтатааааааааааааа!" и тогава половината блок ще изскочи въоръжен навън, без да поглежда предварително през прозореца
cinik
Рейтинг: 3446 НеутралноДо коментар [#44] от "dj x2805":
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Аз в Пловдив си имам ритуал - ям в Баварската къща и после обикалям 1 час пеша из околния ЖК "Тракия", докато ми се слегне телешкият джолан в стомаха. Съжалявам, нищо общо с Младост и Люлин, камо ли с Гео Милев и Лозенец.
UK
Рейтинг: 158 НеутралноДо коментар [#4] от "iceto_":
В нормална държава и община не би трябвало изобщо да се дава разрешение за строеж или да се пуска в екплоатация жилищна сграда без да има нормален достъп. Колко "нови кооперации" имат такива? А колко стари панелки? Мои приятели казаха, че сами сложили рампа във входа, за количката на детето, и после събрали хули от съседите, защото им пречела...
deadsmurf
Рейтинг: 344 НеутралноФакт е, че над 2/3 от сградите в софия са непригодни за живот с бебешка количка. Дали панелките с безумно стълбище преди минатюрния асансьор, дали старите кооперации, където ако има асансьор той е ковчег на 50години, дали улиците, където дори не е предвиден тротоар. Вземете за пример младостката улица Бъднина. В участъка от бл 327 до бл436 има сумарно 50метра тротоар. До детските градини. Останала част няма никакъв тротоар. Нито от страна на панелките нито откъм новите блокове. Кой идиот е одобрил подобен проект!? И като майка с две деца в количка ви казвам, че фандъкова с тия безумни кръстовища нищо не прави. Замо затваря още повече града и предизвиква тотална разруха от претоварване в околните на ремонта райони.
На Баба Фърчилото
Рейтинг: 303 ВеселоАбе инициативате е хубава, ама част от майките дори и с тротоари, пак еще ходят по три напреки на улицата. То е и до култура. Инак как ще си разправят за "пиретата и пампирсите"?
schroeder
Рейтинг: 240 НеутралноДо коментар [#4] от "iceto_":
Факт. Японците са решили проблема с паркирането като не ти дават да си купиш кола, ако не можеш да докажеш, че има къде да я паркираш в големите градове - собствен или нает гараж/паркомясто.
snower
Рейтинг: 312 НеутралноНе си струва да се правят тротоари. Много по-евтино е спрямо 1-2 естакади и съответно рушветът ще е обидно смешен, кво да се занимаваме.