Средният успех да се включи в балообразуването след 7 клас обмисля МОН

Снимката е архивна

© Юлия Лазарова

Снимката е архивна



Промени в Наредба 4 и Наредба 11 на Министерството на образованието и науката ще въведат общата оценка от дипломата като част от балообразуването за кандидатстване в държавните и общинските училища след 7-ми клас. Това обяви зам.-министър Ваня Кастрева по БНР днес. 


"Промяната, която сме предложили, се стреми да равнопостави учениците, учителите, учебните ни предмети. Всеки един предмет има своята сила и своето значение в развитието на общото знание. Защото всеки предмет има принос за личностното развитие на детето ни.", коментира Кастрева. Тя уточни, че средния успех от прогимназията ще бъде една шеста част от бала, с който се кандидатства за гимназия. 


В момент за балообразуването се взимат само две оценки от дипломата - обикновено по български език и по математика, но кои да са се решава от училищата, в които се кандидатства, според профила им. След промяната, предложена от МОН, училището ще определя един балообразуващ предмет, а другият ще бъде общият среден успех от удостоверението за завършен седми клас. 
 
"Новата учебна година ще бъде посветена на реформите", коментира и министърът на образованието проф. Тодор Танев.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 594 Любопитно

    Да засилим бележкарството.

  2. 2 Профил на gov18371755
    gov18371755
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Поредната тъпотия в 12 без пет.

  3. 3 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 559 Неутрално

    поредното малоумие и имитация на реформи; съществени за развитието на детето са пеенето, рисуването, физическото и т.н., особено във вида им в който съществуват в неспециализираните деца; май част от учителите са гладни, та ще им даваме допълнителни лостове за тормоз на децата; току-виж се появят и частни уроци по физическо... а иначе както се вижда от матурите не могат да научат децата на български и математика... та като вкараме физическото и пеенето барем отчетем, че децата са станали по-грамотни... идиоти...

  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8794 Неутрално

    Трябва не трябва - всяка учебна година реформа.Догодина - повече...

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    "Промяната, която сме предложили, се стреми да равнопостави учениците, учителите, учебните ни предмети."
    - уникално прости хора работят в МОН. Дано все пак някой се сети, че идеята е контрапродуктивна и не бива да се реализира.

  6. 6 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    и всички деца с 6.00 от село Долно Камарци, или от 999-то в Надежда, ще са пред децата завършили Италианския лицей примерно

  7. 7 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 434 Весело

    Средният успех да се включи в балообразуването след 7 клас обмисля МОН
    ***********************************

    И понеже средният успех у нас е висок, догодина ще се отбележи рязък ръст в нивото на баловете за влизане в средните училища!
    Ако тази година младежи с две двойки са били зад борда, догодина със същите тези две двойки и 6.00 от дипломата те вече имат средно 3.33 и......вече могат да се класират! Така се вдига образователното равнище от раз. След още една година успехът от дипломата може да се удвои и тогава с две двойки ще се получи 4.50. Което вече може да се отчете като качествен скок, нали така!

  8. 8 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2131 Неутрално

    Също и в гимназията, поне докато бъде премахната търговията с матури!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  9. 9 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    И винаги остават свободни места в повечето учебни заведения.
    И ще остават още,защото раждаемостта се свива.
    Така че.....смисъл от такава реформа не виждам.

  10. 10 Профил на pie13513863
    pie13513863
    Рейтинг: 320 Гневно

    До коментар [#1] от "Stardust":
    [quote#1:"Stardust"]Да засилим бележкарството. [/quote]
    До коментар [#3] от "rumen_s":
    До коментар [#6] от "carmello":
    Не е само това.
    "Умниците" от МОН не могат да съобразят, че едно дете в прогимназията може да има по-слаб успех дори по предмет, по който в последствие може да прояви дори гениалност. Може да има слаб общ успех просто защото е по-буйно и "по-диво", а в последствие, след пубертета да се развие по съвсем друг начин.
    До коментар [#5] от "fatoumata":
    [quote#5:"fatoumata"] уникално прости хора работят в МОН. [/quote]Определено е така!
    Някои(повечето) от тях въобще не са работили като учители и си нямат понятие от елементарни страни на учебния процес.
    Не, че повечето учители не са същите, но тяхното е нещо строшно!

  11. 11 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Единственият изход за образованието е да се върне системата от времето на Тодор Велики.
    Това е една крачка натам, но много малка и недостатъчна.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Гневно

    мнооого тъпооо !!!Няма НИКАКВА полза . само ВРЕДА ЗА ДЕЦАТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    25 години след старта на пазарната икономика, образованието ни
    СИ ЖИВЕЕ В СОЦ-А! Тотална липса на практическа насоченост!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  14. 14 Профил на pie13513863
    pie13513863
    Рейтинг: 320 Любопитно

    До коментар [#11] от "др. Иванов":
    [quote#11:"др. Иванов"]Единственият изход за образованието е да се върне системата от времето на Тодор Велики. [/quote]
    НЕ!
    По-скоро трябва да се върне/възстанови статута на "класическите гимназии" със силно застъпено изучаване на древно гръцки и латински. Другите предмети могат да бъдат "подсилени" съобразно профила на гимназията: математика, език, техникум, приложни изкуства.
    Още по-добре е да се създадат "ЕЛИТНИ ЛИЦЕИ", в които с децата да се работи в малки групи съобразно интересите им, по индивидуални програми.
    Такива са били лицеите в Императорска Русия и техните випускници са били ИСТИНСКА ИНТЕЛИГЕНЦИЯ.
    Разбира се, това е свързано с много големи разходи, доколкото и работещите там учители и възпитатели трябва да са на уникално високо ниво!

  15. 15 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    [quote#10:"bluebars"]Може да има слаб общ успех просто защото е по-буйно и "по-диво", а в последствие, след пубертета да се развие по съвсем друг начин. [/quote]

    принципно е така, но още не е измислен точен метод да се прогнозира кой как ще се развие

  16. 16 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Всичко това са глупости имитиращи дейност.Важните проблеми в образованието или се подминават, или се неглижират.
    И още- на кой му се учи-учи.И в Долно Камарци да е.
    А тези от италианския лицей да си ги пращат на жабарската трудова борса.

  17. 17 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    [quote#14:"bluebars"]По-скоро трябва да се върне/възстанови статута на "класическите гимназии" със силно застъпено изучаване на древно гръцки и латински.[/quote]

    няма как да стане това- поне не и с нарастващо население, което не може да пише и говори на български, ти за латински и гръцки....

  18. 18 Профил на pie13513863
    pie13513863
    Рейтинг: 320 Любопитно

    До коментар [#15] от "carmello":
    [quote#15:"carmello"]принципно е така, но още не е измислен точен метод да се прогнозира кой как ще се развие [/quote]
    За това си има система на оценяване и държавен изпит!
    И УНИВЕРСИТЕТ, но за наистина надарените, а не за "сульо и пульо"!
    Виж какво пиша в коментар 14, разбира се като лично мниние!

  19. 19 Профил на pie13513863
    pie13513863
    Рейтинг: 320 Любопитно

    До коментар [#17] от "carmello":
    [quote#17:"carmello"]няма как да стане това- поне не и с нарастващо население, което не може да пише и говори на български, ти за латински и гръцки.... [/quote]
    Разбира се, не всяко средно училище, а само ИСТИНСКИТЕ ГИМНАЗИИ, които да са със статут, близък до този на елитните лицеи.(Нямам пред вид това, което наричаме "лицеи", а описаните от мен в ком.14.)
    Знам, че е трудно, но е по-смислено от глупавите "рИформи" на МОН!

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Децата вече не учат за знания,а само за бележки.

  21. 21 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#14:"bluebars"] "класическите гимназии"[/quote]
    У нас 80% от средните училища са общообразователни. В Германия - само 20%....Средните ни училища трябва да подготвят работници, главно!........

  22. 22 Профил на Poi Nhy
    Poi Nhy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#3] от "rumen_s":

    "пеенето, рисуването, физическото" не влизат при изчисляване на средния успех, но не ти трабва да знаеш като можеш и така да си хейтиш.

  23. 23 Профил на Poi Nhy
    Poi Nhy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#20] от "rosiraycheva50._":

    98,7% от децата изобщо не учат.

  24. 24 Профил на Poi Nhy
    Poi Nhy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Това, което трябва да се случи е 1. Делегираните бюджети да се премахнат и 2. неграмотните да повтарят съответния клас за сметка на родителите си; поправителните изпити да се заплащат; да се въведат ясни критерии за НВО и ДЗИ и да са предварително оповестени. За повторно явяване на матура да се плаща и всичко ще си дойде на мястото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK