Нормалните българи,които имат деца-ученици отдавна са обсъдили и решили,че ако искат да образоват децата си не могат да разчитат на официалната образователна система,частни уроци,школи,курсове и т.н. Получава се че Министерството на образованието,училищата ,инспекторатите са формалност - както МВР,което ако реално функционираше,нямаше да има хляб за 150 000 охранителя, така и с реалната учебна подготовка...
Когато става дума за образование си имам любим цитат от Марк Твен:"Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."Мисля,че това казва всичко.
Подкрепете петицията, докато е време! Иначе ще проспите досъсипването на доброто общественото образование, което е цел на продажниците, дирижиращи илитерати и моноглоти.
Щом "летвата" може да пада още по-ниско, всяка натруфена намеса с какво ще помогне на страдащите от безбройните експерименти деца, след като те почти нямат основни знания? Наистина ли тези рИформатори не се замислят, че надграждат върху пясък, след като успешно разместиха здравите основи на образованието?!?
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Образованието е като всяко друго нещо - колкото по-малко държавата се меси в него - толкова по-дбре и за обществото, и за хората. Добра е тенденцията да се дава повече автономия и права на училищата да определят профила си, но не е обмислено КАК да стане. Защо например не бяха орязани задължителните часове по математика или по български, а по изкуства и философия - обяснение няма. Нали така или иначе всеки ще може да ги наваксва като ЗИП-ове.
Освен автономията на училищата, задължителни са поне още 3 посоки - увеличаване на частните училища и пълноправното им финансиране - те доказаха последните години, че са несравнимо по-добри от държавните като резултати - СМГ и няколко езикови с подбрани елитни деца са единствената им конкуренция; 2 - премахване на всички инспекторати и съкращаване на всички уж-образователни и административни структури на държавното образование - функцията им е само да се точат пари, а ползата - никаква; 3 - лицензирането на училищата да става според резултати от изпити след всеки клас или през клас, а всичко останало да си е работа на училищата и на учителите, без да им се меси който и да е, да им обяснява какво и как да правят - хората сами ще се оправят и ще си изберат най-доброто.
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
До коментар [#7] от "hhhuuunnnn":
Какво ти образование!
Всяко общество си го прави удобно за системата си.
Та България й трябват сервитьори и кравари .
Не знаеш ли елита ни как ни е продал!
Защо да дават пари за подготовка на специалисти ,които така или иначене могат да рааботят в България.
[quote#4:"exb20476470"]Иначе ще проспите досъсипването на доброто общественото образование, което е цел на продажниците, дирижиращи илитерати и моноглоти. [/quote]
И я ми кажи кога пък държавната индоктринация, която в България наричат "образование" е била добра и е помагала с нещо на миналите през нея? Само да споделя, че съм бил в тая система като ученик и през най-славните времена на людмилаживковското передовое образУвание, когато в часовете по музика учехме "гимн СССР-а". Стига вече с тая поредна легенда колко ни било хубаво средното образование и как империалистите искат да го унищожат.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Явно съфорумците твърде много се радват на факта, че държавата се оттегля от образованието, което е напълно разбираемо с оглед глупостите, които всички ние сме били натискани да наизустяваме като малки. Обаче това, за което никой не говори, е отново проблемът с циганите. Нашите мургави съграждани представляват една демографска бомба, която е на път да избухне в следващите децетилетия : нито имат пари за частно качествено обучение, нито имат семейства, които да будат децата напред... Та, въпросът ми е следният : по какъв начин, тези постоянно раждащи се деца ще бъдат "интегрирани" в обществото. Как ще се намали раждаемостта на "етноса" тясно свързана с нивото на образованието... Какво ще работят тези хора след 10, 20 или 30 години? Дали идиотизацията на по-бедните слоеве е умишлена и най-вече дали коалицията БОСТАН си потрива ръцете мечтаейки да властва над "Територията" благодарение на все по-многобройния си цигански електорат?
Основно образование - Да да знае 2+2 = ?
Средно образование - Да си напише името.
Висше образование - Да си напише трите имена.
За повече знания - Доктор хонорис кауза.
Създаде се целенасочен, умишлен хаос в училищното образование. Създаде се не чрез някакви конспирации за дестабилизация на държавата, а съвсем публично и методично. Създаде се чрез легалните институционални средства на държавата, чрез Закон. Новият закон за училищното образование създава този хаос. Държавата го създава. Законът не просто позволява, а императивно налага две неща:
-от една страна абсолютна несъвместимост между знанията, способностите и резултатие не само на две училища, но и на двама ученика от две различни училища /елегантно прикрито идеологеми и мантри като "избор", "автономност", "качество", "разтоварване".../;
- от друга страна се доведе до КРАЙНОСТ едноличната власт на Директорите и новоформираните Граждански съвети /разбирай техните председатели/. Те ще определят какво колко, как да се изучава не само като дисциплини, НО и като съдържание. Безконтролно! С което е напълно възможно да въведат несъвместими или дори съзнателно противоречащи на естествените сега културни, демократични, конфесионални, политически и морални състояния на обществото и държавата. /елегантно наречено "децентрализация"/
И още нещо. Съществено, но от друг характер. Ролята на Учителя е сведена до абсолютно Нищо. Той вече не е Символ на знанието. Той става обикновен нищо незначещ инструмент. Просто работник. Процес, който течеше така или иначе до сега. Сега вече завършен окончателно.
Време е да си говорим с имена за всичко това. Има конкректни лица, които са създали доктрината, прокарвали са я, реализирали са я. Това са Йорданка Фандъкова /ГЕРБ/, Милена Дамянова /ГЕРБ/, Величка Стойчева /ГЕРБ/ДСБ/, Даниел Вълчев /НДСВ, ДБГ/, Веселин Методиев /ДСБ/. Тези са основните визионери. Около тях са структурирани затворени групи на "експерти". Финансирано е от няколко не местни НПО. Поддържано е в публичното пространство със съответните медийни пропагандни кампании от техните местни мрежи от НПО.
Резултатът ще бъдепечален. Не само на личностно равнище. Националналната структура е поставена на карта.
Законът е вреден.
От там и планове и стандарти.
Краен субективизъм, легитимиран чрез силата на държавен Закон.
Това е.
!
Всяко правителство първо се заема с образованието. Реформите в образователната система през последния четвърт век съсипаха образованието и осъдиха едно поколение на неграмотност. Сега псевдореформите продължават. Матури по музика и рисуване, съкращаване на часовете по език в езиковите гимназии, това са все недомислици на сегашния министър. Колкото повече го реформират, толкова по-некачествено и неефективно е образованието в нашите училища.
Добре де какво толкова е станало.Учителите щели да работят повече срещу по-малко пари.Нали искаме повишена ефективност и по-малко разходи.Добре е.Разходите същите, те бачкат повече.Супер.Родителите няма да мислят какво да правят с децата си през ваканциите.Децата им ще са на отглеждане в училище.Защо е това пищене за намаляващите знания.ЗА какво са ни много знаещ щом веднага заминават навън.Ама ние само да им плащаме.Ето няма да им плащаме.Супер.Пък туй с философите вече изобщо не е интересно.Господин Танев нали е политолог ли беше социолог ли беше. Е, отваря си работни места за неговите.Философите горите и точка.Отивайте да се жалвате на Радан Кънев.Министърът си е от РБ. Щом от РБ са решили да ви изгорят вас те да се оправят.Ето още намаляване на нашите разходи.Супер.
Специално за философите. Тези които ви отнеха достойнството и лишават семействата ВИ си имат имена. ТЕ го направиха с ясното съзнание, че ви оставят без работа. ТЕ изпитват удоволствие. Директното действие е на министър Танев. ЕДНОЛИЧНО! Той ВИ презира. От него не можете даочаквате да промени нещо с аргументи. Други начини трябват.
Трябва да се говори с имена вече.
Решението е взето от интересна по състав група: проф. Петя Кабакчиева /СУ;грант/, Жена му на Танев/грант/, Светослав Малинов /евродепутат; РБ; ДСБ/.
Тези са! Адресите им са известни.
Отидете при тях. Запознайте се .
"Багодарете им"!
!
Абсолютно точно! Това са повечето от имената на основните политически марионетки, които играят ролята на кукловоди на (де)Монската централа и на нейната мрежа.
До коментар [#13 и #21] от "AzDebil":
Справедливостта изисква да не пропуснем в списъка на разрушителите на съвременна България и Станишев (БСП), и Орешарски - неговата партийна идентичност ме обърква, но все пак не може да си я мери с тази на Даниел Вълчев (БКП,БСП,НДСВ,РБ-засега). Не е честно да пренебрегнем и действането на ДПС на авансцената и в задкулисието на всичко, в това число и клетото образование.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 3127 НеутралноНормалните българи,които имат деца-ученици отдавна са обсъдили и решили,че ако искат да образоват децата си не могат да разчитат на официалната образователна система,частни уроци,школи,курсове и т.н. Получава се че Министерството на образованието,училищата ,инспекторатите са формалност - както МВР,което ако реално функционираше,нямаше да има хляб за 150 000 охранителя, така и с реалната учебна подготовка...
[email protected]double_check
Рейтинг: 237 НеутралноПо-малко време в училище - по-добро образование за децата! По-малко контакти с хора като образователната министърКА!
chicago514
Рейтинг: 1314 НеутралноКогато става дума за образование си имам любим цитат от Марк Твен:"Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."Мисля,че това казва всичко.
exb20476470
Рейтинг: 237 РазстроеноПодкрепете петицията, докато е време! Иначе ще проспите досъсипването на доброто общественото образование, което е цел на продажниците, дирижиращи илитерати и моноглоти.
http://www.peticiq.com/protiv_naredbi_mon
ЗаНиЗа
Рейтинг: 3411 ЛюбопитноЩом "летвата" може да пада още по-ниско, всяка натруфена намеса с какво ще помогне на страдащите от безбройните експерименти деца, след като те почти нямат основни знания? Наистина ли тези рИформатори не се замислят, че надграждат върху пясък, след като успешно разместиха здравите основи на образованието?!?
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Батков-вън
Рейтинг: 531 НеутралноПромените звучат супер! Дано не се огънат пред синдикати и тъпи родители и ги доведат до край
Публикувано през m.dnevnik.bg
hhhuuunnnn
Рейтинг: 574 НеутралноОбразованието е като всяко друго нещо - колкото по-малко държавата се меси в него - толкова по-дбре и за обществото, и за хората. Добра е тенденцията да се дава повече автономия и права на училищата да определят профила си, но не е обмислено КАК да стане. Защо например не бяха орязани задължителните часове по математика или по български, а по изкуства и философия - обяснение няма. Нали така или иначе всеки ще може да ги наваксва като ЗИП-ове.
нищо не прилича повече на Работническо Дело от ДневникОсвен автономията на училищата, задължителни са поне още 3 посоки - увеличаване на частните училища и пълноправното им финансиране - те доказаха последните години, че са несравнимо по-добри от държавните като резултати - СМГ и няколко езикови с подбрани елитни деца са единствената им конкуренция; 2 - премахване на всички инспекторати и съкращаване на всички уж-образователни и административни структури на държавното образование - функцията им е само да се точат пари, а ползата - никаква; 3 - лицензирането на училищата да става според резултати от изпити след всеки клас или през клас, а всичко останало да си е работа на училищата и на учителите, без да им се меси който и да е, да им обяснява какво и как да правят - хората сами ще се оправят и ще си изберат най-доброто.
Ilia Iliev
Рейтинг: 368 НеутралноДо коментар [#7] от "hhhuuunnnn":
Какво ти образование!
Всяко общество си го прави удобно за системата си.
Та България й трябват сервитьори и кравари .
Не знаеш ли елита ни как ни е продал!
Защо да дават пари за подготовка на специалисти ,които така или иначене могат да рааботят в България.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2297 Весело[quote#4:"exb20476470"]Иначе ще проспите досъсипването на доброто общественото образование, което е цел на продажниците, дирижиращи илитерати и моноглоти. [/quote]
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!И я ми кажи кога пък държавната индоктринация, която в България наричат "образование" е била добра и е помагала с нещо на миналите през нея? Само да споделя, че съм бил в тая система като ученик и през най-славните времена на людмилаживковското передовое образУвание, когато в часовете по музика учехме "гимн СССР-а". Стига вече с тая поредна легенда колко ни било хубаво средното образование и как империалистите искат да го унищожат.
idiot_idiotov
Рейтинг: 459 НеутралноЯвно съфорумците твърде много се радват на факта, че държавата се оттегля от образованието, което е напълно разбираемо с оглед глупостите, които всички ние сме били натискани да наизустяваме като малки. Обаче това, за което никой не говори, е отново проблемът с циганите. Нашите мургави съграждани представляват една демографска бомба, която е на път да избухне в следващите децетилетия : нито имат пари за частно качествено обучение, нито имат семейства, които да будат децата напред... Та, въпросът ми е следният : по какъв начин, тези постоянно раждащи се деца ще бъдат "интегрирани" в обществото. Как ще се намали раждаемостта на "етноса" тясно свързана с нивото на образованието... Какво ще работят тези хора след 10, 20 или 30 години? Дали идиотизацията на по-бедните слоеве е умишлена и най-вече дали коалицията БОСТАН си потрива ръцете мечтаейки да властва над "Територията" благодарение на все по-многобройния си цигански електорат?
lz2
Рейтинг: 2188 НеутралноНовите образователни скандарти:
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Основно образование - Да да знае 2+2 = ?
Средно образование - Да си напише името.
Висше образование - Да си напише трите имена.
За повече знания - Доктор хонорис кауза.
xmm
Рейтинг: 1154 ЛюбопитноКакви са обсъжданията за спорния 12 ти клас?
AzDebil
Рейтинг: 1421 ЛюбопитноСъздаде се целенасочен, умишлен хаос в училищното образование. Създаде се не чрез някакви конспирации за дестабилизация на държавата, а съвсем публично и методично. Създаде се чрез легалните институционални средства на държавата, чрез Закон. Новият закон за училищното образование създава този хаос. Държавата го създава. Законът не просто позволява, а императивно налага две неща:
-от една страна абсолютна несъвместимост между знанията, способностите и резултатие не само на две училища, но и на двама ученика от две различни училища /елегантно прикрито идеологеми и мантри като "избор", "автономност", "качество", "разтоварване".../;
- от друга страна се доведе до КРАЙНОСТ едноличната власт на Директорите и новоформираните Граждански съвети /разбирай техните председатели/. Те ще определят какво колко, как да се изучава не само като дисциплини, НО и като съдържание. Безконтролно! С което е напълно възможно да въведат несъвместими или дори съзнателно противоречащи на естествените сега културни, демократични, конфесионални, политически и морални състояния на обществото и държавата. /елегантно наречено "децентрализация"/
И още нещо. Съществено, но от друг характер. Ролята на Учителя е сведена до абсолютно Нищо. Той вече не е Символ на знанието. Той става обикновен нищо незначещ инструмент. Просто работник. Процес, който течеше така или иначе до сега. Сега вече завършен окончателно.
Време е да си говорим с имена за всичко това. Има конкректни лица, които са създали доктрината, прокарвали са я, реализирали са я. Това са Йорданка Фандъкова /ГЕРБ/, Милена Дамянова /ГЕРБ/, Величка Стойчева /ГЕРБ/ДСБ/, Даниел Вълчев /НДСВ, ДБГ/, Веселин Методиев /ДСБ/. Тези са основните визионери. Около тях са структурирани затворени групи на "експерти". Финансирано е от няколко не местни НПО. Поддържано е в публичното пространство със съответните медийни пропагандни кампании от техните местни мрежи от НПО.
Резултатът ще бъдепечален. Не само на личностно равнище. Националналната структура е поставена на карта.
Законът е вреден.
От там и планове и стандарти.
Краен субективизъм, легитимиран чрез силата на държавен Закон.
Това е.
!
proza
Рейтинг: 403 НеутралноВсяко правителство първо се заема с образованието. Реформите в образователната система през последния четвърт век съсипаха образованието и осъдиха едно поколение на неграмотност. Сега псевдореформите продължават. Матури по музика и рисуване, съкращаване на часовете по език в езиковите гимназии, това са все недомислици на сегашния министър. Колкото повече го реформират, толкова по-некачествено и неефективно е образованието в нашите училища.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
vicovnic
Рейтинг: 466 НеутралноДобре де какво толкова е станало.Учителите щели да работят повече срещу по-малко пари.Нали искаме повишена ефективност и по-малко разходи.Добре е.Разходите същите, те бачкат повече.Супер.Родителите няма да мислят какво да правят с децата си през ваканциите.Децата им ще са на отглеждане в училище.Защо е това пищене за намаляващите знания.ЗА какво са ни много знаещ щом веднага заминават навън.Ама ние само да им плащаме.Ето няма да им плащаме.Супер.Пък туй с философите вече изобщо не е интересно.Господин Танев нали е политолог ли беше социолог ли беше. Е, отваря си работни места за неговите.Философите горите и точка.Отивайте да се жалвате на Радан Кънев.Министърът си е от РБ. Щом от РБ са решили да ви изгорят вас те да се оправят.Ето още намаляване на нашите разходи.Супер.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
sebastians
Рейтинг: 1089 НеутралноДо коментар [#13] от "AzDebil":
"На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз+++++++++++++++++++
Лощото е, че същите тези "визионери" си отгледаха придворни НПО, които подкрепят пагубния ЗПУО и подменят общественото мнение.
AzDebil
Рейтинг: 1421 ЛюбопитноСпециално за философите. Тези които ви отнеха достойнството и лишават семействата ВИ си имат имена. ТЕ го направиха с ясното съзнание, че ви оставят без работа. ТЕ изпитват удоволствие. Директното действие е на министър Танев. ЕДНОЛИЧНО! Той ВИ презира. От него не можете даочаквате да промени нещо с аргументи. Други начини трябват.
Трябва да се говори с имена вече.
Решението е взето от интересна по състав група: проф. Петя Кабакчиева /СУ;грант/, Жена му на Танев/грант/, Светослав Малинов /евродепутат; РБ; ДСБ/.
Тези са! Адресите им са известни.
Отидете при тях. Запознайте се .
"Багодарете им"!
!
exb20476470
Рейтинг: 237 ГневноДо коментар [#13] от "AzDebil":
Абсолютно точно! Това са повечето от имената на основните политически марионетки, които играят ролята на кукловоди на (де)Монската централа и на нейната мрежа.
exb20476470
Рейтинг: 237 ЛюбопитноДо коментар [#13 и #21] от "AzDebil":
Справедливостта изисква да не пропуснем в списъка на разрушителите на съвременна България и Станишев (БСП), и Орешарски - неговата партийна идентичност ме обърква, но все пак не може да си я мери с тази на Даниел Вълчев (БКП,БСП,НДСВ,РБ-засега). Не е честно да пренебрегнем и действането на ДПС на авансцената и в задкулисието на всичко, в това число и клетото образование.