"Смарт" класни стаи ще намаляват броя на отпадащите ученици

Държавата ще осигурява оборудване за "смарт" класни стаи.

© Красимир Юскеселиев

Държавата ще осигурява оборудване за "смарт" класни стаи.



Правителството ще увеличава интереса на децата към ученето и образованието чрез повишаването на достъпа до съвременни информационни технологии и електронизация на учебния процес. В Плана за 2016-2017 г. за намаляване дела на преждевременно напусналите образователната система, който правителството одобри днес, е предвидено осигуряване на техника за оборудване на "смарт" класни стаи и създаване на възможности за презентиране на мултимедийно съдържание по природни и математически науки, съобщиха от Министерския съвет.


Друга мярка предвижда разработване на инструмент за ранно кариерно ориентиране на застрашените от отпадане ученици.


Планът е разработен в съответствие със Стратегията за намаляване дела на преждевременно напусналите образователната система (2013 - 2020). Ключова мярка за неговата реализация внедряването на системи за ранно предупреждение за възможно преждевременно напускане от детски градини и училища. Целта е да се осигури надеждна и актуална информация за деца в риск от отпадане. Едно от най-важните условия за недопускане на отпадане е бързата реакция на отговорните институции и лица след констатиран риск.


Предвидени са специални мерки за допълнително обучение за деца с образователни дефицити по предмети от задължителната подготовка от учебния материал. Ще бъде осигурена и подкрепа на уязвими групи в неравностойно положение за обучение на децата им в детски градини от 3-годишна възраст, за да се гарантира ранната им социализация. За децата, за които българският език не е майчин, е предвидено допълнително обучение.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    Аре, ве, вие докато ги направите нещо обичайно, ще дойде другият век.

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7384 Любопитно

    Първо - по данни на учителския съюз - за 43 процента от учениците майчиният език не е български... ???
    Второ - като'' ранно кариерно ориентиране ''- в прозводството/което почти липсва/ли ще ги насочвате или в ''Чистотата''....???
    Трето - "смарт" класни стаи - нещо като кръжок ли да си го преведем...???

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Тия дето не завършват, просто не им се учи.
    Не искат да са са смарт.
    А тези глупости с "майчиният" език, каквото и да означава това, са причината за неинтегрирането на малцинствата.
    В България си има официален език, иначе в къщи всеки да си говори с родителите си на какъвто език иска...

  4. 4 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Погрижете се най-напред за децата с излишъци, не с дефицити. Не ви ли е срам от СМГ да събират пари за мултиборд дъски с дарителски кампании?

    No Pain No Gain
  5. 5 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    "смарт" класни стаи и създаване на възможности за презентиране на мултимедийно съдържание

    А кога това министерство ще започне да говори български!
    А в мойата гимназия преди доста време учехме по т.н. кабинетна система. Всеки предмет имаше кабинет, в който имаше съответните помагала включително помагала, уреди, възможност за представяне на филмчета.

    Не са измислили нищо ново, просто появиха се вместо филмчета мултимедии. Е, и ?

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  6. 6 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Пардон

    мойата=моята

    ;-(

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    Когато искате да постигнете нещо с хора, има два основни метода, условно обозначени с моркова и тоягата. Б българското образование няма ни един от тях и резултатите са плачевни.
    Никой не е мотивиран да учи, защото знанията в България не гарантират нищо. Системата на делегираните бюджети превърна учителите в бакали и нито едно калпаво дете не изгонено отнякъде, защото ще се загуби издръжката.
    Затова хората на Кунева се опитват да заблудят някого, че ако се прави шоу /презентации/ в час, децата ще учат повече. Да бе, да...
    Жалко за малкото истински ученолюбиви деца, които ни умиват очите пред света.

    Еретик
  8. 8 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Поредната тъпотия!
    Знам, че звучи грубо, но няма как адекватно да опиша тази поредна, безсмислена, манипулативна илюзия!...

    Ученическата незаинтересованост е проблем, но далеч не от най-важните.

    Най-важните проблем пред образованието ни са:
    - Образованието не гарантира нищо - нито работа, нито добро заплащане;
    - Родителското безхаберие и интелектуална импотентност;
    - Тоталната обърканост на учителите, която е свързана с постоянните лъже-реформи и унизителния им обществен статус.

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  9. 9 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Какви "смарт" стаи, с какво децата днес са по-различни от децата преди 20 години? Само ще ги натоварват допълнително с информация, после защо имало аутизъм...

  10. 10 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#7] от "qvd50491823":

    Нещо подобно написах току-що.
    Не очаквайте, както и аз не очаквам, съгласия!

    Обърканото ни, самозаблуждаващо се от красиви и непонятни думи общество има нужда от вечните заподозряни и нарочени жертви! Най-често те са учителите...

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  11. 11 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ролята на семейството/родителите е най важна. Иначе не отричам необходимостта от читаво преподаване. Не стаите са важни, а учителите, но къде читави учители с тия заплати?! Другото е мижи, да те лажем.

    chavo64
  12. 12 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    "Едно от най-важните условия за недопускане на отпадане е бързата реакция на отговорните институции и лица след констатиран риск."

    Четвърт век България затъва в безпросвета , а тия нашенци умуват как се придобива по- добро образование . Дали с калем и плоча , или със Смарт. Е, за сега повечето от ОБРАЗОВАНИТЕ ХОРА са училите по старата метода - с калем и плоча. За смарта ще съдим след още четвърт век. Когато децата , подлежащи на обучение , ще са отсъстващ биологичен вид. Както се изразява един професор пенкилер за бежанците. А решението за да стигне обхвата на обучаваните и да се извегне риска от отпадане е един. Когато родителите по цял ден са на работа , децата няма как да не са на училище . Системата е пробвана пречи прословутия четвърт век и работеше безотказно . По нея са завършили всички тези "умни глави ", които сега се правят на реформатори. С единствената цел да запазят статуквото - мястото на държавната ясла да стане наследствено.

  13. 13 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2451 Неутрално

    Очаквам в близко бъдеще "Смарт"-съдебна система; :Смарт"-Полиция и "Смарт"-Парламент.
    Е те тогава вече ще се оправим.

  14. 14 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    "Друга мярка предвижда разработване на инструмент за ранно кариерно ориентиране на застрашените от отпадане ученици."

    Теорията за естествения подбор в нова версия . Вместо естествен подбор , подбор на силните на деня . Значи някои деца още в ранна възраст ще получат оценка непълноценни" и ще бъдат ОРИЕНТИРАНИ кариерно . За изпълнителни кадри. А къде отива принципа за равния старт- най- демократичния? По времето на соца , за кариерно развитие идваше по естествен път. До завършване на основното образование всички деца се обучаваха по единна програма. След основноте по естествен път отпадаха по- слабите ученици или тези с намерения за професионално образование . И отиваха в ПРОФЕСИОНАЛНИ И ТУХНИЧЕСКИ учебни заведения. Останалите продължаваха средното си образование .След завършването имаше още едно пресяване по естествен път- едни продължаваха висше , други - техникуми с полувисше или техникум със специално образование. Но никога не е правена предварителна преценка на застрашени от отпадане деца. За такива се полагаха допълнителни усилия от страна на педагогическия персонал за преодоляване на изоставането. И в повечето случаи усилията си струваха. Отпадащи деца се движеха в съвсем минимални проценти. Но за д тези проценти се криеха усилия на педагозите . Включително и с редовни посещения в циганските махали и редовен контакт с родителите на проблемните деца. Работа , реформатори , работата му е майката , не виртуални реформи.

  15. 15 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Той Питагор в смарт класна стая са го учили, затова е станал толкова умен.

    Тези "смарт" не са нищо повече от една мултимедия. Малко шоу но каквото и да правят не е толкова занимателно колкото да пуцаш нашественици по компютърните игри или да лежиш по гръб и гледаш филмчета. Ученето си иска труд, старание и упоритост, нещо на което същисаните от труд и грижи за насъщният родители не са имали време и желание да ги научат.

    И още нещо и то важно, за тях трябва подготвен съответният учебен материал, за това дума не обелват. Да не говоря за поддръжката че тя също ще иска хора и пари. Накрая ще стане както винаги, просто едни пари ще отидат в "правилните" джобове и с това ще свърши цялата дандания. .

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  16. 16 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Бих искал да видя как работи тази смарт стая с ученици от малцинството. От опит съм виждал как те повреждат или директно крадат части от оборудвани с компютри и мултимедия кабинети. Мисля че и марсианес да влезе и космически технологии да използва, това няма да донесе ефект. Просто на родители, които не могат да осигурят присъствието на ученици до 16 годишна възраст в училище, трябва да се отнемат децата и трябва да се засили контрола с тези детски и астми, епилепсии при ромси ученици, за които също точат пари и това допълнително покварява нещата

    malart.blog.bg
  17. 17 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Глупостите които се измислят в образованието са пропорционални на пропадането на образователната система.

  18. 18 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    [quote#7:"qvd50491823"] Системата на делегираните бюджети превърна учителите в бакали и нито едно калпаво дете не изгонено отнякъде, защото ще се загуби издръжката[/quote]

    Няма калпави деца. Едно далечно време , дядовците ни правеха от телетата и кончетата работен добитък. С много труд , упоритост , с добра дума и твърда ръка успяваха да вкарат скачащите непокорни животинки в правия път и настъпваше мир в стопанското ежедневие. Грубичък е примера , но е точен. Затова говори и фолклора с поговорката - Дървото се вие докато е младо. Така че от гоненето на проблемните деца ползата е колкото от комар мас. От учители , родители и обществото /ама че клише / зависи какъв гражданин ще се пръкне от всяко дете . Така че гоненето за проблемните деца не е решение.

  19. 19 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 724 Неутрално


    До коментар [#9] от "Лео":

    Именно! С нищо не са по-различни. Дъщеря ми е на 15, 8 кл. в една от елитните гимназии - нищо не се променило от времето, когато ние с баща й сме учили една друга също толкова елитна гимназия. Вълненията са същите, темите на обсъждане, отношенията, всичко относимо към човешката страна на тази възраст не се е променило. Който твърди обратното или е забравил, какво е да си тийн или не иска да си спомни. И най-важното - за тези години нищо в генетиката на човека не се променило така, че да е необходимо да има нови методи на учене, възприемане и запомняне на материала.

  20. 20 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    смарт стаи за стюпид "ученици"...

  21. 21 Профил на kiki57
    kiki57
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Тия явно още не са разбрали,че проблемът не е в класните стаи.

  22. 22 Профил на kiki57
    kiki57
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":
    Прибави към тези 43% и тези които са писали,че майчиният им език е български ,а той не е и ще се окаже,че броят на първолаците от тази година,чийто език не е български,значително ще превишава 50%!!!Проблемът на НПОшниците обаче бил не в прогонените от България за 26 години чрез икономически геноцид над два и половина милиона българи в репродуктивна възраст,а в ... Класните стаи !!!

  23. 23 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    До #18 Хубаво си го казал: "добра дума и твърда ръка успяваха да вкарат скачащите непокорни животинки в правия път и настъпваше мир в стопанското ежедневие. Грубичък е примера , но е точен. Затова говори и фолклора с поговорката - Дървото се вие докато е младо."
    Има проблем обаче - твърдата ръка и виенето са забранени, оставена е само добрата дума, но и тя е загубила половината от силата си. В миналото добрата дума включваше обещание за добър живот, ако се стараеш. Сега ще бъде оценено като лъжа заради обществените реалности.

    Еретик
  24. 24 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7384 Любопитно

    До коментар [#22] от "kiki57":

    На мен ми е интересно, откъде ще вземат даскали да обучават тези на майчин език ?

    karabastun1@abv.bg
  25. 25 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    Умни стаи за тъпи ученици.

  26. 26 Профил на kiki57
    kiki57
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#18] от "papyre":Ти явно си единственият във форума до тук,който се прави на не разбрал,че никой не гони проблемните деца от училище.Те сами се гонят,независимо от безплатната храна и топлото,те не желаят да са там.И причината не е нито в ,,лошите'' класни стаи,нито в лошите учители (нали с тези лоши учители не проблемните деца изкласяват и печелят олимпиади по математика,физика,химия в чужбина).

  27. 27 Профил на kiki57
    kiki57
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#24] от "karabastun":Всичко е пушек с цел усвояването на едни пари.Ако не се лъжа срокът на една декада за някакво си включване изтече и милиардите за нея се опапаха. Проблемните деца се увеличиха, но и братчедите с майбаси,палати и златни ланци,също се увеличиха.Тази инициатива доведе вместо до включване,до още по-голямо изключване на тези за които парата бе хвърлена.На усвояващите,парата се услади.Логично е да се опитат да прилапат нови безотчетни пранги.От безотговорно ,,усвояване'' на пари,по-сладко нещо няма.

  28. 28 Профил на kiki57
    kiki57
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#24] от "karabastun":колкото до даскалите с майчин език,министърката на образованието може да се обърне за помощ към посолствата на Индия,Пакистан и Бангладеш у нас.Не съм сигурен обаче,дали техни даскали ще се навият да преподават у нас, за български учителски заплати.

  29. 29 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 732 Гневно

    След като превърнахме учениците в подвижни касички от които зависи работното място и заплатата на учителя, сега ще превърнем учебния час в шоу ... та белким дечицата склонят да влезнат в час ?!?!?!
    ... Няколко минути предъвкана информация с близалки, и анимация - и хоп, отбелязваме в графата "материалът усвоен". А на изхода получаваме индивиди с диплома и огромни претенции, които не могат да съберат две дроби и имат речник от 200 думи.
    Тотална деградация на ценности, морал и липса на елементарна порядъчност.
    ... А "смарт" "презентациите" са само доказателство за езиковото и идейно скудоумие в министерството ... а и в обществото.

  30. 30 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Интересно, защо трябва да харчим излишни пари за някакви си там СМАРТ стаи, когато същия резултат, и даже, поне формално, още по-добър, можем да постигнем и като приложим методите на ДАИ в областта на образованието? Е, и в двата случая никакъв реален положителен резултат няма да има, но във втория случай поне държавата няма да се охарчва допълнително за нещо, което по начините, по които искат да го постигнат, няма как да стане.

  31. 31 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#26] от "kiki57":

    А ти изглежда си единствения , който пише , без да разбира за какво става въпрос. Само и само да блесне...с безсмислиците си. Накратко - колегата , от чийто пост вземам цитат и развивам тезата си около тоя цитат , казва че " нито едно проблемно дете не се изгонва, защото ще се изгубят средствата , които следват ученика. " И развивам мнението си , че ПРОБЛЕМВИТЕ ДЕЦА, Нне трябва да бъдат игнорирани и премествани , или пъдени , а да бъде направено всичко възможно да бъдат приобщени към останалите "редовни " ученици. Ти явно си единственият във форума до тук,който се прави на не разбрал,че никой не гони проблемните деца от училище. И правя кратка ретроспекция на сегашното състояние на образованието и същото преди 89- та година. Която , мисля , е в полза на миналото. Факт е , че новоизмислени промени просто са забравени стари. Като толкова лансираното дуално образование. Което в последно време, след уволнението на предишния министър малко забави темпото. Темата е дълга , за да се взема отношение , трябва да се познават и двете страни на медала. Та така по отношение на това , кой какво и как е разбрал.
    П П А това за безплатната храна е просто смехория . Една кифла и чаша мляко не прави безплатно изхранване на учениците . Такова имаше , когато имаше и ученически и студентски столове. С цена на купоните половин лев.

  32. 32 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#23] от "qvd50491823":

    "Има проблем обаче - твърдата ръка и виенето са забранени, оставена е само добрата дума, но и тя е загубила половината от силата си. "

    Твърдата ръка я използвах като пример за озаптяване на младо и буйно конче , което се учи на впряг. За децата може да се приеме за твърдо отстояване на определени принципи и правила , залегнали в училищния правилник , от страна на педагозите . Око виенето на младо дърво се отъждествява с насилие над децата , лесно може да се замени с моделиране на глина. Душата на дете е също толкова мека и податлива , както и глината. Но и за детската душа и за глеината се изисква майсторлък за оформянето й. А добрата дума - тя си е добра дума. Не само децата , всички имаме нужда от нея. Но първи трябва да се научим да я произнасяме , за да можем и да я очакваме. Защото всеки знае , че направеното добро и хвърлено зад себе си , ще се намери друго пред тебе. Но ....

  33. 33 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Преди учениците да научат къде в училището им има смарт класна стая (интерактивен кабинет) и компютърна зала, трябва да научат къде се намира училищната библиотека.

    Много ученици завършват училище, без да са влизали в училищната библиотека.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK