От догодина приемът на първокласници в големите градове ще става по адресна регистрация

Тази година в първи клас ще бъдат около 66 хил. деца.

© Анелия Николова

Тази година в първи клас ще бъдат около 66 хил. деца.



От догодина приемът на ученици в първи клас в София, Пловдив, Варна и Бургас ще бъде централизиран, като основният водещ критерий ще бъде адресната регистрация. За целта общините в тези градове ще бъдат задължени да разработят електронна система. Това обясни зам.-министърът на образованието и науката Диян Стаматов на семинар на просветното ведомство във Велиград.


В момента всяко училище само решава по какви критерии да класира и приема децата в първи клас, а документите се подават на място, като често има продължаващи с денонощия опашки. Има родители, които предпочитат да пътуват например до другия край на София всеки ден, за да може детето им да посещава избраното от тях учебно заведение. Единствено в Бургас по заповед на кмета от години има централизирана система за прием на ученици в първи клас, при която основният критерий е адресната регистрация.


Общинските съвети в големите градове ще трябва да определят и останалите критерии за прием. От 2008 г. насам по подобна методика тече приемът на деца в яслите и детските градини в София, като пак сред основните критерии е адресната регистрация.


През тази учебна година в първи клас ще бъдат около 66 хил. деца, което е с близо 900 по-малко от м.г. В момента в София има ремонти в 16 училища, а след 15 септември ремонтните дейности ще продължат до 17 училища. На 15 септември врати ще отворят 2450 учебни заведения.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1955 Неутрално

    То и по онова време беше тъй, ма откакто дойдоха на власт барманите и вифаджиите нещата се "пообъркаха"

  2. 2 Профил на qwerty112
    qwerty112
    Рейтинг: 237 Весело

    Някаква дискриминация готвят, ама ще се откажат, като помислят повечко.

  3. 3 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 350 Неутрално

    България има над 50 университета, които обявяват 19-ти прием, ама за да запишеш първокласник в София се чака на опашка 24 часа. Краят оставям на вас...

  4. 4 Профил на Sony
    Sony
    Рейтинг: 477 Любопитно

    [quote#3:"hahohehi"]България има над 50 университета, които обявяват 19-ти прием, ама за да запишеш първокласник в София се чака на опашка 24 часа.[/quote]
    То е ясно - който не е влязъл 1-ви клас той не е станал виШист.

  5. 5 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2977 Весело

    До коментар [#3] от "hahohehi":

    Като приспаднеш 50% амортизация (демек всичкото сиганин дето не изкласява) - сметката излиза...

  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Любопитно

    Как само 66 хиляди?!
    Родените през 2009г са близо 81000,през 2010 г са 75000.
    Какво е станало,че са само 66 хиляди?!

  7. 7 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#6] от "xmm":

    емигрирали са с мама и тати

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#7] от "mopper":

    По- скоро не ги записват (ромчета).

  9. 9 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#7] от "mopper":

    мдааа,направо ми иде да построя още един университет.....

  10. 10 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Разгеле!
    Най-после центъра ще има шанс да се отпуши от кьораво и сакато кифлоч, дето мисли, че нейните генийчета заслужават единствено и само в центъра да учат и по два пъти на ден бъхти с колата от манастирски ливади 22 до града и обратно.

    Умен и красив жълтопаветник.
  11. 11 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1185 Любопитно

    Пак ново пет. А какво ще стане например с училищата, които работят със сдружение "Шилер"? Ще набират само деца от квартала?

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  12. 12 Профил на еморето
    еморето
    Рейтинг: 474 Неутрално

    На всяко училище по една паралелка първокласници се получава.

  13. 13 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    "От догодина приемът на ученици в първи клас в София, Пловдив, Варна и Бургас ще бъде централизиран, като основният водещ критерий ще бъде адресната регистрация. "

    Останалите ще бъдат дискриминирани . Глупост след глупост в най- крехката система , но най- важната . Превърнаха я в опитно поле за некадърни , но амбициозни парашутисти . Очевадно е откъде идва стремителното изпростяване на нацията . Стремително и целенасочено .

  14. 14 Профил на Владимир Великов
    Владимир Великов
    Рейтинг: 631 Неутрално

    В щатите имат доста голям проблем със сегрегацията заради подобна система. За да може детето ти да ходи в добро училище, трябва да живееш в скъп квартал. Съответно дете на недотам заможни родители получава доста по-малък шанс от свой връстник от по-богато семейство.

    Друг е въпросът дали човек е добре въобще да си праща детето в съвременно училище, вместо да се постарая да го обучава вкъщи.

  15. 15 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    "Единствено в Бургас по заповед на кмета от години има централизирана система за прием на ученици в първи клас, при която основният критерий е адресната регистрация."

    Това не пречи моето родно училище "Братя Миладинови", да е пълно с дечица на свръхамбициозни родители от селските квартали и околните села, и градчета, които задръства и без това тесните, и малки улици около училището, всяка сутрин и вечер...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  16. 16 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2079 Любопитно

    "Има родители, които предпочитат да пътуват например до другия край на София всеки ден, за да може детето им да посещава избраното от тях учебно заведение."

    А нямат ли право ? И ако имат , защо го отнемат на едни , а на други - не ?

  17. 17 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 810 Весело

    До коментар [#10] от "WALL-E":

    Щом Ви пречат колите в центъра, можете да се преместите в Манастирски ливади.

    generator
  18. 18 Профил на sluchaynia
    sluchaynia
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ами така трябва да бъде. Синът ми, който живее на 100 метра от училище за малко нямаше да бъде класиран, защото училището е "модно" и съответно имаше купища "социално слаби" и "хронично болни", както и такива с неизвестни привилегии, които живеят на другия край на града.

    Гниеща бензиностанция: https://www.entrepreneur.com/article/290503
  19. 19 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#13] от "papyre":

    Перманентния хаос в началното и средното образование е съзнателно предизвикван и поддържан. И въпреки това българските деца оцеляват. Засега.

  20. 20 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Това връщане към нормалността пак ли за рИформа ще мине? В държавните училища навсякъде по света е така..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  21. 21 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#17] от "conTXT":

    Ааа, хич и не ми пречат - грешно сте ме разбрали. Те са в центъра за малко "на аварийки" и после са си обратно в трафика. А той пречи на всички.
    Всички се оплакват от трафика, но не се замислят от какво се причинява а тази е една от основните причини - мами, каращи децата си от единия до другия край на града на детска градина или училище ден след ден. Сутрин и вечер. Всеки ден по два пъти. Затова живеем в толкова прашен и мръсен град. И всеки си мисли, че "един боклук мръсно не прави" и това се отнася за другите, но не и за него...

    Умен и красив жълтопаветник.
  22. 22 Профил на Теодора
    Теодора
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да видим какво ще се случи и какво ще доизмислят като допълнителни критерии. В нашето квартално училище, което е едно от най-желаните в София, адресната регистрация по лична карта е важна, НО! Още повече точки носи: ако детето е било в детската градина отсреща, ако има брат/сестра в училището, ако някой от родата му е учил в училището....и така около 30% от местата остават за от квартала.....

    Ако смятате, че образованието е скъпо удоволствие, изчислете колко ще ви струва неграмотността
  23. 23 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    [quote#6:"xmm"]Как само 66 хиляди?!
    Родените през 2009г са близо 81000,през 2010 г са 75000.
    Какво е станало,че са само 66 хиляди?![/quote]

    До коментар [#6] от "xmm":

    На бай Мангал не му требва училище, оправя се и без (на наш гръб). А и не плащат достатъчно.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  24. 24 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Много голям смях предизвикват родители, които така и не проумяват, че ОСНОВНА РОЛЯ за образованието на едно хлапенце, особено до четвърти клас, играят родителите. Не отделят и пет минути на ден да се занимават с децата си, но иначе са склонни да ги запишат на другия край на града, защото видите ли училището било елитно. Какво по дяволите може да му е елитното на едно основно училище? Гимназия да, но основно училище. Аман от комплексари с болни амбиции, които разчитат на някой друг да направи от децата им добри хора.

  25. 25 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 728 Любопитно

    До коментар [#6] от "xmm":

    Ам че то около 10 000 деца годишно от всеки набор от тези 70 000 раждани са пръснати по целият свят..ама понеже имат и бг сертификат за раждане ги водят на отчет от статистиката.. Аз лично знам за трима бг първокласника тази година започващи училище..в Гърция, Испания и Норвегия..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Напротив, ромчетата ги записват до едно.
    Баш емигрирали са. От готиното управление.
    [quote#24:"zle_platen_trol"]Какво по дяволите може да му е елитното на едно основно училище? [/quote]
    Всъщност, с тезата за родителите съм съгласен, но с това в цитата - не. Едно училище може да е много елитно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 728 Неутрално

    До коментар [#23] от "pariah":

    Еее, грешиш..щом дават парички ромите са първи.. Вчера съобщиха, че от тези 66 000 първокласници 36 000 са одобрени за социална помощ от 250 лева..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  28. 28 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Така е редно - децата се познават от детската градина и квартала, родителите също.
    Обаче допълните "критерии" като родител/баба/дядо работещ в просветата, или с месторабота в района също трябва да имат все по-малък принос в класацията. За злоупотребата с медицински бележки хич не ща и да отпочвам.

  29. 29 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#26] от "Darth Plagueis":

    Когато говорим за гимназиалния курс на обучение съм абсолютен съгласен, там наистина делим училищата на елитни и посредствени, но основните и особено до четвърти клас смятам, че е достатъчно да бъдат с добри санитарно-хигиенни условия. Как да преценим дали един първи клас е елитен и какво изобщо значи елитен първолак? Всички учат едно и също, по една и съща програма. Това ме кара да смятам, че елитен първокласник създават мама и тати, а не училището.

  30. 30 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#24] от "zle_platen_trol":

    За България не знам, но в Германия, в класовете с мнозинство от деца с имиграционен произход, учителите трябва да ги научат първо на немски, а след това да се занимават с материала. Съответно трябва и да им обръщат повече внимание, което се отразява и на успеваемостта на немските деца, за които остава по-малко време.

    Съответно и в България, ако трябва да се обръща повече внимание на деца с небългарски произход и първо да се учат на български, то за българските деца ще остава по-малко време.

    Отделно , че могат да се появят разлики в оборудването, техническите помагала, различни учители и така нататък.

    А основното училище е дори по-важно от гимназията, защото то формира характера на децата, желанието им за обучение и така нататък. Ако е изградено в основното училище, то гимназията няма толкова голямо значение.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3785 Неутрално

    [quote#29:"zle_platen_trol"]Всички учат едно и също, по една и съща програма. [/quote]

    Не. Сещам се за едно частно училище, в което програмата е съвсем различна. Децата от първи клас учат три езика, и по непонятен за мен начин това не ги натоварва, напротив, усвояват ги с лекота. Училището има басеин и децата учат плуване, което според мен също е чудесно. Това, че ти го взимат и връщат с автобус пред дома ти също не е никак лошо.
    Има и доста други компоненти - нивото на учителите, базата на училището, непрекъснатата обратна връзка между родител-учител и учител-дете, която позволява родителят да знае наистина силни и слаби страни, както и учителят да дава програма за детето в къщи и да следи тя наистина ли и как е изпълнена.
    Имай предвид, че в тази възраст децата са като попивателни, оформя им се интерес към различни неща, и едно добро училище може да даде сериозна база и да предизвика интерес към нещо добро.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#21] от "WALL-E":

    Причините за замърсяването са комплексни. Доколкото си спомням, в Цюрих всеки ден влизат 1,5 млн. работещи от други населени места, а градът не изглежда мръсен, задръствания, обаче, има.

    generator
  33. 33 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#29] от "zle_platen_trol":

    Това е все едно да кажете - Няма значение какви са основите, важни са стените.
    Да , ама основните все пак са най-важни.
    Кръжоци, допълнителни занятия, начин на общуване - това са много важни елементи и тъкмо в основното образование могат да се появят разликите, които да останат за цял живот.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  34. 34 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    До коментар [#6] от "xmm":А колко деца са заминали с родителите си в чужбина?
    През 2011 най-големи различия в текущата регистрация и резултатите от преброяването се намериха във възрастите до 10 години - на възраст 0-4 години липсваха 8% от децата, на възраст 5-9 години -7%, т.е. бяха напуснали България без да се регистрират. Ниска бе миграционната активност при децата на 10-14 години - 1% - техните родители вече не са толкова млади, устроили са си някак живота в България и не бързат да емигрират. При юношите на

  35. 35 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4782 Неутрално

    Както и да го въртят и сучат, каквото и да правят ако по места няма честни и съвестни хора пак ще има недоволни и прецакани!
    Кога ще разберем, че ако ние смите не сме честни и почтени никога няма да се оправим?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  36. 36 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#33] от "bulgarinvstranstvo":

    В началното образование най-важен е преподавателят. Дали той е добър, с отношение към децата, с визия за материала и готовност дори да заобиколи глупостите наложени от МОН и да научи децата на отношение към знанието, четмо и писмо - това са критериите. Такива преподаватели за щастие все-още има и в Люлин и в Дружба и в центъра.

    Умен и красив жълтопаветник.
  37. 37 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1252 Весело

    това с адресите е грешка от която на много места си патят... имотите около добрите училища поскъпват, а тези около не толкова добрите губят стойност... градът се разделя на бедни и богати райони със сичките социални проблеми произтичащи от това... освен това се получава дискриминация като бедните, но умни деца не получават шанс за добро образование...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  38. 38 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    [quote#19:"subaru"]Перманентния хаос в началното и средното образование е съзнателно предизвикван и поддържан. И въпреки това българските деца оцеляват. Засега[/

    Няма как при хаос в началното и средното образование във висщето да цари ред и спокойствие . Не може от келяв разсад да изкараш продукция с добро качество . Да не говорим за екстра такова . Очевадно е - с този недостиг на студенти във всеки институт , сухо и сурово МОЖЕ , ако иска, да влезе в някоя специалност. И накрая да се стигне до констатацията - Като знам как съм завършил , страх ме е да ида на доктор. Примерно .


  39. 39 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#36] от "WALL-E":

    Има разлика между начално и основно образование. Началното не е от толкова голямо значени, но след това от 4 до 7-8 клас са много важни.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  40. 40 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    До коментар [#29] от "zle_platen_trol":

    Ха-ха, явно сте далече от темата.... учителките в по-елитните училища имат интелект и възпитание в пъти над тези в останалите, забраняват се телефони, децата са по-добре възпитани. Говоря, като цяло. Родителите са други, заинтересовани, амбициозни.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  41. 41 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#21] от "WALL-E":

    а вие/вашето дете на какво отгоре имат право да учи в центъра?

  42. 42 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    До коментар [#39] от "bulgarinvstranstvo":

    В България от 1-7 клас се изкарва в едно училище, изключенията са рядкост.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  43. 43 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#3] от "hahohehi":

    Бългериън еджукейшънъл систъм.

    marinov1018
  44. 44 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    Впрочем сега някои родители взимат жилище под наем в района. Отговора на конкретното училище беше поне 6 месеца да са живяли там.
    Преди доста години чух едни хора от голяма европейска столица да си сменят жилището, заради по-добро училище, тогава не ги разбрах даже.....

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  45. 45 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#40] от "hope":

    Типични приказки на родител с болни амбиции, точно от тези, които са готови да пътуват километри, защото Гошко от майната си се класирал на първо място на олимпиада. Никак не съм далеч от темата, но вместо да уча детето си, че е по-специално от другите и затова учи в " елитно" училище ( боже какъв смях) аз си " губя " почти цялото свободно време с него. Той не учи в елитно училище, но бъди сигурен,че не отстъпва по нищо на децата от така наречените елитни. Единствено мога да се съглася с Тончо ( Dart Plagues ) , че по частните училища нещата стоят по-добре, но пък там става въпрос за сериозни такси и е нормално нивото да е по-високо.

  46. 46 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Тези откриха топлата вода. Винаги е било по местоживеене, сега измислиха тези простотии с "елитните" школа. Няма фолк певица, на която детето и да не учи в италианския лицей. Претенциите са право пропорционални на простотията.

  47. 47 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#26] от "Darth Plagueis":

    Лично Бате Бойко ги изгони, знам. Ако беше Радан на власт, на пълчища щяха да се връщат. Даже масово европейци и американци щяха да искат да емигрират тук. Ама на. Не става. Не му даваме властта на Радан и не може да разгъне гения си управленски

  48. 48 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#18] от "sluchaynia":

    Съгласен съм, все пак не става въпрос за средно специализирано образование, където дадено училище е едно и се намира еди къде си. За основното, когато училището е държавно, който където живее и в гетата да си учат там.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  49. 49 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Отново в тоталитаризма ли ще се връщаме? Навремето записах децата си в специализирано училище и години наред пътувахме до другия край на града всеки ден по два пъти, само за да избегнем кварталното училище, което беше и досега си остава пълна скръб. При срещата за запознаване с родителите на бъдещите първокласници бъдещата класна се държа толкова грубо и беше толкова неграмотна, че бих се изправила срещу цялата система, но не бих оставила децата си на нейните представи за педагогика.
    А сега ще трябва да търсим начин да отървем от такова училище и внука ми. Какво всъщност се промени за тези 35 години? А, да, частните училища - в чиято услуга вероятно е и тази инициатива.

  50. 50 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 810 Неутрално

    [quote#24:"zle_platen_trol"]Много голям смях предизвикват родители, които така и не проумяват, че ОСНОВНА РОЛЯ за образованието на едно хлапенце, особено до четвърти клас, играят родителите.[/quote]
    Прав си.Това основно идва от свръхамбициозни майки,които искат да контролират всеки аспект от живота на децата си.

  51. 51 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#43] от "Михаил Маринов":

    еджакюлейшънъл

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  52. 52 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#44] от "hope":

    в Германия е на този принцип и затова е важно къде живееш

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  53. 53 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Какво става ако регистрираните деца са повече?

  54. 54 Профил на Зачка Закачка
    Зачка Закачка
    Рейтинг: Неутрално

    По селата и в малките градове българчета в училищните стаи почти няма, очаквайте скоро и в големите градове.

  55. 55 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Част от децата не ги записват в училище (циганчета).

    ---

    Такива деца се наричат "необхванати от образователната система".

    По-късно една част от циганетата стават "подлежащи на отпадане", а след това - и "отпаднали от системата на образование. Поради ранните бракове или - за да помагат на семейния бизнес, родителите им ги "спират" от ходене на училище. В други случаи - заради голям брой извинени и/или неизвинени отсъствия и слаб успех.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  56. 56 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#44] от "hope":

    Не само и в други държави е така, и смятам че е правилно.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  57. 57 Профил на ISTORIK
    ISTORIK
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#54] от "Зачка Закачка":

    През 2004-2005 г. бях учител в селско училище. От 1-ви до 8-ми клас имаше само по една паралелка. Бях класен на осмокласниците. През първия срок бяха 8 деца, а през втория срок едно момче се отказа да идва на училище и останаха 7 деца - 2 момичета и 5 момчета. Едното момче (българче) по-късно спря да посещава гимназията. Беше лигльо.

    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
  58. 58 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    До коментар [#45] от "zle_platen_trol":

    Типични приказки на родител, който го мързи да кара седем години детето си на училище. Какво, като се занимавате с детето, като то има нужда да контактува с културни, възпитани и амбициозни деца. В добрите училища, в каквото впрочем учат моите две, децата се срамуват от ниските оценки, в Люлин, на тях им се подиграват и казват "зубъри". Аз живея в краен квартал, което е най-лошия аспект на живота ми, слушам децата от съседното училище как псуват и ядат чипсове през междучасията.
    Изобщо не ми говорете, че нямало разлика.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  59. 59 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    До коментар [#55] от "ISTORIK":

    Защо "спират" е в кавички, те буквално ги спират. Образованието до 7 клас е крайно време да стане безплатно, за това отпадат или поне е една от причините. Друга е факта, че работят от малки.
    На детето ми в седми клас "допълните материали", тетрадките, тетрадките по английски са 200 лв., +- 10.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  60. 60 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    До коментар [#46] от "proza":

    Тези училища никой не ги е кръстил елитни, свободния пазар позволи на родителите да стоят с часове, за да запишат детето си в желаното училище. Кой е виновен, че има училища в които никой не записва децата си. Кой после е виновен, че именно децата от "елитните" училища изкарват най-високите оценки на матурите?

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  61. 61 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    Плащаш яко за добро училище или децата ти не получават нужното образование.В Гърция е така и до колкото знам и в България.
    И 5-те ми деца ходят в елитно частно училище в което не влизаш само и само защото татко плаща.Така са нещата за съжаление !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  62. 62 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3764 Неутрално

    До коментар [#61] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    В България не е съвсем така. Оценките от матурите след седми клас показват къде се учи по-добре. В първите 15 училища има около 5-6 държавни, включително първото място, СМГ. Говоря за София.
    Ако имах възможност обаче винаги бих избрала частното.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  63. 63 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#58] от "hope":

    Е и българите станаха лицемери и подобно на комшолука спряха да наричат нещата с истинските им имена. Нямало гета, а примерно Надежда какво е, сбирщина на наркомани.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  64. 64 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1907 Любопитно

    Дочувам горкият рев на масово зомбирани чалга-маминки, на които са им отнели "елитното" преживяване да си докажат парвенющината като докарат от двайсе километра "чалга-олигофренчето" си с двутонния джип до "елитното даскало".
    А жалко за отмяната на свободния избор.
    Не за друго ами защото невероятно ме кефи гледката по телевизията как "елитни" родители се редят по цяла нощ на елитни опашки и преживяват елитни "страдания" на тъмно, мокро, студено, само и само да получат измамното преживяване за елитност.
    Истинския елит не е това.
    Това е само за помияри.
    Гледат ми се батални сцени между помияри.
    !

  65. 65 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2301 Весело

    Остава и да се работи само в квартала където живееш и ще стане много весело

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  66. 66 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#24] от "zle_platen_trol":

    Има едно изключение. Паралелките след 4-ти клас в математическите гимназии. Там е нормално децата да са приемат след изпит(и), и да пътуват от различни краища на града, дори от други градове и села, за да отидат на училище. За другото си абсолютно прав.

    No Pain No Gain
  67. 67 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Бах мааму! Подарък на каскетите по повод 9-ти ли е това?

  68. 68 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 180 Неутрално

    До коментар [#24] от "zle_platen_trol":

    За даскалото не си прав, ама хич. Има разлика къде живееш и къде ходиш. Както и дали ходиш.

  69. 69 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#36] от "WALL-E":

    Има ги и в дълбоката провинция. Но никой от Манастирски ливади 22 не кара децата си там.

    No Pain No Gain
  70. 70 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Преди 10-на години водещ критерий за записване в училище беше адресната регистрация. Не съм чул това да е променяно.

  71. 71 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 721 Неутрално

    И сега в повечето училища в София е така. Повечето имат и допълнителни критерии, но основен критерий е адресната регистрация.
    Това е известно на всички заинтересовани родители и е честа практика да се сменят адресни регистрации на единия родител годината преди отрочето да е първи клас, за да може детото да има по-голям шанс за повече училища. Обикновено се кандидатства и по адресна регистрация на мама, и по адресна регистрация на тати, като умело се използва предимството на всеки от родителите.
    Това "ново" изискване за прием нищо няма да промени. Само ще се увеличат сменените адресни регистрации.

  72. 72 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#71] от "Smile":
    Дали не бяха 2 години отседналост? Мислили сме за тази врътка, но закъсняхме с регистрацията и се отказахме. Другите критерии при прием са си отделно.
    Кое му е новото на това и до кога ще ни взимат за олигофрени.
    Писна ми от имитации на реформи.

  73. 73 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#72] от "prirodata":

    За приличните училища в близост до нас изискването бе да е преди 1-ви януари на същата година. За някои училища може и повече да е било.
    Аз се интересувах от критериите за прием една година по-рано, но не ми и мина през ума да го направя. Има нещо много цинично да в това да излъжеш, за да уредиш детето си в училище в първи клас. Не е възпитателно и не трябва така да се случват нещата.

  74. 74 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#73] от "Smile":
    Търсихме училище, което да е близо до месторабота, а не по местоживеене. Да е по-лесно воденето и прибирането от училище. И без регистрация намерихме прилично училище, случихме на учителка и до 4-ти клас беше песен.

  75. 75 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Честно казано, централизираната система за прием на деца в детските градини в София си е много добра. Не мога да разбера защо досега не я въведоха и за училищата? Явно, за да може там да се вземат едни комисионни от някои хора.

  76. 76 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#75] от "Vassco":

    Крайното класиране за училищата често се прави по абсолютно субективни критерии (дори имаше скандал с едно училище, което не желаеше да обяви точките на класираните деца и защо точно те са класирани). Има и училища, които обявяват само класираните деца, а за останалите не дават никаква информация (нито дали са в резервите, нито какви точки са получили, нито нищо). И както се видя, никой не може в момента да ги накара да променят това.
    При централизирана система, както е за детските градини, всичко ще е ясно и видимо. Много хора нямат интерес от това.

    Специално за училищата обаче аз имам и едно друго подозрение - чист мързел и незаинтересованост нещата да се направят по-лесни и прозрачни за родителите. Мисля, че просто не им пука.

  77. 77 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#61] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Ако плаща таткото и в харвард влизаш ... в Гърция учители и родители унищожават детството на децата си , с цел да ги направят държавни служители... с други дими мързеливи бездейни циновници (които мислят че знаят всичко)
    няма по лоша образователна система в света мисля...
    частното училище е много по добро, но кои го може ?

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  78. 78 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#10:"WALL-E"]Разгеле!
    Най-после центъра ще има шанс да се отпуши от кьораво и сакато кифлоч, дето мисли, че нейните генийчета заслужават единствено и само в центъра да учат и по два пъти на ден бъхти с колата от манастирски ливади 22 до града и обратно. [/quote]

    Глупава логика, всеки би трябвало да може да учи къдети си пожелае. Естествено е родителите да се стремята да запишат децата си в хубаво училище.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  79. 79 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Ами какво по- удобно да учи първолачето в кварталното училище! Просто училищата в началното образование трябва да дават еднаква подготовка и да се свърши с митовете и легендите кое училище било по- елитно и т.н., Което се отнася и за детските градини и забавачките.

  80. 80 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#10:"WALL-E"]Най-после центъра ще има шанс да се отпуши от кьораво и сакато кифлоч[/quote]Сериозно ли мислиш, че така ще стане? Я прочети към края на статията:
    "От 2008 г. насам по подобна методика тече приемът на деца в яслите и детските градини в София, като пак сред основните критерии е адресната регистрация."
    Е как тогава, по "подобна методика" с моята адресна регистрация нямах никакъв шанс да запиша детето си в най-близките детски градини, а после гледах как вечер татковците и майките с разни пазарджишки, кюстендилки, пернишки и други табелки на колите, взимаха децата си от същите датски градини!
    Ако е същата система, нищо няма да се промени, за съжаление!

  81. 81 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#10] от "WALL-E":

    Просто адресната регистрация ще носи някакви точки, а още много други критерии ще правят общи бал от точки! И гледай как всички първолаци ще се оказват с адресна регистрация в съседство на желаното училище (с един договор за наем на жилище в района се сменя адресната регистрация за един ден), с месторабота на съседната улица (просто някоя фирма издава удостоверение, където пише, че родителят работи в офиса на еди-коя-си улица, и никой не проверява дали фирмата има там офис) и тогава, когато всички първолаци покрият тези критерии, идва ТЕЖКАТА АРТИЛЕРИЯ - всички първолаци се оказват болни от хронични заболявания, инвалиди и т.н. Става много лесно. Само трябва детето да е пациент на някоя частна клиника. Там "експертния съвет", издаващ документа, представлява една мед. сестра, която обикаля етажите и кабинетите с едно листче в ръка и събира подписи! И хоп - тежка сърдечна болест. И хоп - безценни точки за класирането!

  82. 82 Профил на Ралица Любенова
    Ралица Любенова
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#76] от "Smile":

    Напълно съм съгласна, че централизираната система ще внесе поне малко яснота при кандидатстването. Поне човек ще може да си направи сметка има ли шанс детето му да бъде прието в даденото училище - или не. Сега кандидатстването е "на сляпо", не знаеш колко "връзкари" са се сдобили с повечко точки и накрая детето ти се оказва неприето в нито едно училище.

  83. 83 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Наистина в училищата в панелните гета виреят малоумни чалгарчета. В 73-то СОУ не могат да се запишат деца живеещи срещу входа на училището.В 34 или 36-то в Борово като цяло родителите и децата се различават от тези в Люлин. Работя с подрастващи и мога категорично да кажа , че децата в различните квартали са различни. Децата и родителите в Обеля и Горна Баня са различни. Повечето родители в Борово са с професии: лекари, зъболекари, преподаватели, успешни бизнесмени, адвокати, нотариуси и т.н. В Надежда ПОВЕЧЕТО родители са диви селяни. Аз съм на 36 години, но от 15-16 имам поглед върху българското образование. Има логика да искаш да си запишеш детето в по-нормално училище. 73-то, еврейското, арменското, Американският колеж например са такива. 34-то, 36-то горе-долу. Училища с много ромчета няма да коментирам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK