Начинът на преподаване и "Фейсбук" са причина за лошите резултати на учениците, смята зам.-министър на образованието

Начинът на преподаване и "Фейсбук" са причина за лошите резултати на учениците, смята зам.-министър на образованието

© Юлия Лазарова



Начинът на преподаване в училищата е отживелица и това е една от причините българските ученици да се представят зле в тестове като тези на PISA, каза днес по "Нова телевизия" заместник-министърът на образованието в оставка Диян Стаматов.


Според резултатите от изследването през миналата година общо 41.5% от учениците на 15 и 16 години могат да четат, но се затрудняват да тълкуват прочетения текст. Под нивото на функционалната грамотност по математика са 42% от юношите, което значи, че те могат да смятат, но не могат да прилагат наученото по математика в житейски ситуации. Същото важи и по природни науки, където под нивото на функционална грамотност са 37.9% от учениците.


Стаматов допълни, че вече навлизат промени в програмите, така че учителите да имат повече свобода и повече време за преговаряне на вече взетия материал и надграждане над стабилни основни. Заместник-министърът изрази съжаление, че вече десет години реформата в образованието цикли на едно място.




Той призова също, при положение че сега вече нещо се променя, да няма вторачване в детайли като този кои автори остават в учебниците и кои отпадат. Според него с приемането на закона за образованието реформите ще продължат независимо от политическите промени.


Диян Стаматов посочи още, че обхванатите от изследването деца са от първото фейсбук поколение и при тях "четенето е заместено от чатенето", което също може да има отношение към резултатите. Заместник-министърът на образованието уточни, че резултатите на учениците в изследването PISA през тази година са по-добри и те са се класирали пет-шест места по-напред.

Ключови думи към статията:

Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    да бе, фейсбука ви виновен. Още карат по системата на А.С. Макаренко обучаването на децата и заради това са толкова лоши резултатите.

  2. 2 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 516 Любопитно

    Сигурно в другите страни от изследването няма фейсбук и за това резултатите са има по-добри

  3. 3 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Каквато държавата такова и образованието- чалга до дупка....

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  4. 4 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Разбира се, зам. министърът не вижда вина в себе си. Няма как да е друго, след като разбирането му за 'реформата' беше да смени имената на училищата от СОУ на СУ.

  5. 5 Профил на az22
    az22
    Рейтинг: 269 Неутрално

    [quote#3:"venci4"]Каквато държавата такова и образованието- чалга до дупка.... [/quote]
    ++++++++++++++++++++++

    Конституцията на една държава се основава на морала на своите граждани
  6. 6 Профил на Hasta La Vista antifascista OI!
    Hasta La Vista antifascista OI!
    Рейтинг: 583 Неутрално

    КАКВИТО МИНИСТЪРА И ЗАМ.МИНИСТЪРА, ТАКОВА И ОБРАЗОВАНИЕТО


    1914 / 88
  7. 7 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7327 Неутрално

    Пак се изфукахте.

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  8. 8 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Получава се един парадокс. Всяко ново поколение деца е по-умно и адаптивно от тези преди него. Влизайки тези деца в системата, започвайки от яслите, на 15 вече са неграмотни и неспособни. Сериозно постижение, за постигането на което са вложени милиони левове и безброй часове труд на хиляди учители.

    TAKE THE RED PILL!
  9. 9 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Нещо за комунистите няма ли да кажете? Като плевенчани-антикомунисти - градът им умира, въпреки, че от 25 години само 4 години са имали кмет от БСП, ама комунистите им виновни

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Весело

    До коментар [#4] от "galapagas":

    не било в тиквите а в кратуните !!! Зукито, ако чуе, ще ги попилее, а и на Сорос ще ги топне какво говорят срещу тях.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 642 Весело

    Да... на калпаво министврство "Фейсбук" му пречи...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  12. 12 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 666 Весело

    "учителите да имат повече свобода и повече време за преговаряне на вече взетия материал "

    То когато взетия материал е неадекватен, колкото и да го преговаряш все тая... Щом още се преписват литературни анализи от "светила" за какво си говорим. Функционалната грамотност изобщо не е заложена в българското образование.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Неутрално

    До коментар [#8] от "Beyond":

    то и със здравето е така. всеки е здрав докао не се срещне с бг здравеопазването.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Финландия е първа в Европа, но там няма колониален делигиран бюджет ( въведен в България от Даниел Вълчев, Пламен Орешарски и Сергей Станишев ). Близо една трета от училищата във Финландия имат по малко от 50 ученика. Учителите са сред най -високо платените в страната.
    Затова разлика в нивото на ученик от Хелзинки и от малкото горско селце практически няма.

  15. 15 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3951 Неутрално

    Начинът на преподаване в училищата е отживелица и това е една от причините българските ученици да се представят зле в тестове, като тези на PISA, каза днес по Нова телевизия заместник-министърът на образованието в оставка Диян Стаматов."Ама защо трябва пак някаква международна програма да ни показва,че Начинът на преподаване в училищата е отживелица.

  16. 16 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Вие нямате отношение към тази материя, нали г-н зам. Министър

  17. 17 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 765 Неутрално

    [quote#3:"venci4"]
    Каквато държавата такова и образованието[/quote]


    Точно обратното - каквото образованието, такава държавата.

  18. 18 Профил на Momchil Petrov
    Momchil Petrov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Клет министър. Резултатите на децата са 10 пункта по-висок от 2006, когато фейсбук нямаше.

  19. 19 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Мисля, че в едно нещо ще сме винаги първи в света - оправданията!

  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    С такъв идиот за зам-министър нормално е да има и такива изказвания. Да разбираме, че във Финландия няма фейсбук да речем. Потрес..

    В някои страни, а дори и тук, в някои училища използват модерните технологии и мрежи, за да си подпомагат работата. Фейсбук специално е разкошен и мощен инструмент, който при читави експерти (не като тоя), може да бъде в огромна помощ на образованието. Вместо да използват технологиите, подобни тюфлеци като тоя се борят с тях.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 765 Неутрално

    [quote#14:"dorn"]Затова разлика в нивото на ученик от Хелзинки и от малкото горско селце практически няма. [/quote]

    Освен това във Финландия няма езикови и математически гимназии, които да водят до сегрегация на учениците, както е в България. Всеки ученик си ходи в най-близкото училище в селото или квартала и така навсякъде има смес от добри и недобри ученици, като добрите помагат на останалите да не затънат. В България сегрегираме учениците в елитни гимназии и 'други' и оставяме тези в 'другите' да затънат в посредственост.

  22. 22 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 765 Неутрално

    [quote#13:"КМЕТ В СЯНКА"]то и със здравето е така. всеки е здрав докао не се срещне с бг здравеопазването. [/quote]

    При комунизма имаше един лозунг в болниците: "Да не допуснем нито един болен да умре без лекарска помощ!"

  23. 23 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Фейсбука виновен, нито на министерството , а най вече на учителите им дреме за учениците.

  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    По тая логика учениците в КНДР трябва да са най-добри.

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Докато раздават дипломи на конвейра, до тогава ще има полу/неграмотни среднисти и вишисти....

  26. 26 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Затова трябва да се инвестира в извънкласно обучение. Не може да се разчита само на училището.

    The best way to predict the future is to invent it.
  27. 27 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 985 Неутрално

    А нещо за безумните учебници с архаичен български език от края на 19 век?

  28. 28 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#21] от "galapagas":
    Абсолютно. Е това с гимназиите да оправят, ще е голям скок в средното образование.

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5117 Весело

    До коментар [#22] от "galapagas":

    не оставяй болния да умре сам ! помогни му !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 421 Любопитно

    [quote#1:"stanislavdi"]Още карат по системата на А.С. Макаренко обучаването на децата[/quote]
    Каква е "системата на А.С. Макаренко" и какво общо има тя с българското образование в сегашният му вид?

  31. 31 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Начинът на преподаване е от времето на соца,както и повечето учители са на доста преходна възраст и трудно могат да се пренастроят.Млади учители трудно биха се задържали с такива заплати.
    А децата са на ти с технологиите и нищо не може да ги спре от мрежите.

  32. 32 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    МОЧА на секи км

    Ми разсейват са децата...

    Я кмет пуснал пикантна история в Фейсбука, я кметица

    "Начинът на преподаване и "Фейсбук" са причина за лошите резултати на учениците, смята зам-министър на образованието"

  33. 33 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 228 Неутрално

    При положение, че мама и тати също влизат в тоя процент, няма как детето да е по-добре. Само училището не е достатъчно, домашното възпитание и обучение е на 1 място.

  34. 34 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 505 Гневно

    Аз пък смятам, че ГЕРБавото "ртазвитие" гарантирано от СИКаджийски мутри, съчетано с Мулташка кОлтура и БКП "сполука" са причинате за масовата неграмотсност.
    Като вземем и кОлтурните добавки от марионетки като Божо Вампира и Дългата чалгарска кукла на ДС и картината става чудовищна.

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  35. 35 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Напълно нормално за страна с рухнала ценностна система. Образованието у нас не е сред приоритетите на младежите, които подражават на мутрите и държанките им. Трагедията за тях ще настъпи, когато родителите им, които също не виждат ползите от образованието вече не могат да изкарват пари и ще разчитат на потомците си. Какво ще последва: Латинска Америка - свят за богати и бедни, общество със социално неравенство и брутално класово насилие.

    Евроатлантида
  36. 36 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    [quote#26:"EU defender"]Затова трябва да се инвестира в извънкласно обучение. Не може да се разчита само на училището. [/quote]

    Не, не трябва !
    За какво ходят децата на училище, след като родители трябва да им преподават допълнително вкъщи същия учебен материал, че на това отгоре и да плащат на същите учители за допълнително обучение. Ако е така по-добре да закрием тия училища и ние да си обучаваме сами децата !

  37. 37 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    [quote#31:"Cara Mia"]Млади учители трудно биха се задържали с такива заплати. [/quote]
    Не е само заради заплатите. Моя позната, младо момиче, поработи 3-4 месеца и напусна. Анархията в училищата е голяма, учителите са подложени на постоянен тормоз от ученици и родители, обвинения в некадърност от обществеността, неадекватни изисквания от бюрократите-калинки в МОН, пожизнени авторитарни директори....

  38. 38 Профил на tsvetanav
    tsvetanav
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Изобщо не искам да защитавам и учениците, но съм потресена от начина на преподаване в "елитна" столична езикова гимназия.....Като слушам сина ми и виждам какво става, съм в потрес. 4 години се опитвам да разбера какво учат по БЕЛ.....диктуват им планчета и пишат есета....На въпросите на учениците как (по дяволите) да пишат тези есета, не се отговаря....Децата се чудят какво да правят и търсят помощ. Виждам учителки-кукувици на родителските срещи, леопардови шарки (буквално), неадекватно отношение....Щом родителите се подхилваме и споглеждаме....Когато на едно контролно, масово има 3-ки , 2-ки и 4-ки, а 5-ците и 6-ците са изключения, не търсете проблема само у децата...явно нещо генерално куца! Децата не учат както преди, наистина, но те не са глупави. Ученето зависи и от учителите. Нахвърлят се 10 урока накуп и се прави контролно на тях, никаква системност и последователност. Много са модерни петминутките - контролно с по 3-4 задачи по математика за 5 минути. Децата се стресират и губят мотивация. И пак повтарям, не искам да защитавам учениците и не съм от тези, котио вианги обвиняват учителите. Никога например майка ми не е отишла да вдигне скандал на чуител заради мен - защото вианго е имало такива, които само търсят вината в учителите, а не в чадото си. Но просто виждам и ми е жал как сериозно сбъркана е системата ни вече. Тя НЕ отговоря адекаватно на нуждите на новото поколение.

  39. 39 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Да, като надписа в мината:
    Всички истински комунисти - под земята!

  40. 40 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 887 Неутрално

    [quote#24:"EU defender"]По тая логика учениците в КНДР трябва да са най-добри. [/quote]

    Ами май и в КНДР, да не говорим за Китай, учениците и студентите са на класи над нашите. Нека не се лъжем, при нас образование има само в скъпоплатените частни училища а медицина - в скъпоплатените частни клиники. Съответно тези, които не разчитат на техните услуги скоро няма да стават за чеп за зеле!

    Евроатлантида
  41. 41 Профил на Ventsislav Ivanov
    Ventsislav Ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "dgerald":

    Колега в грешка си. Номер едно сме само в едно нещо. Да даваме акъл без да разбираме. А за всички останали хейтъри във форума искам да кажа само едно. Ако сте такива светила във сферата на образованието, защо не работите в министерството и защо именно Вие не правите реформата? И накрая като съвет към всички. Хора правилна реформа няма, за да се направи реформа ще се мине през много грешки, през много непопулярни мерки и ще отнеме поне няколко години като време. Затова не съдете човека по първата му грешка, а го оставете да работи, пък след 4-5 години вече го разпънете на кръст ако е влошил нещата. Но като гледам никой от Вас не е тръгнал да разпъва Даниел Вълчев за всичките поразии, които направи преди време, най-голямата от които: "Парите следват детето"

  42. 42 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Мдаа..липсата на реформи била виновна..Аз пък бих казал, че именно реформата с делегираните бюджети е виновна.. Сега го карат на кило..има ученик с нула знания-отлично..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  43. 43 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    До коментар [#2] от "Климент Горанов":

    Добре казано!

    Тоя смешко си търси някакви оправдания за слабите резултати на тестовете PISA, вчера неговата шефка Кунева също се оправдаваше.

    А, ето какви са резултатите в повече подробности:

    https://www.oecd.org/pisa/pisa-2015-results-in-focus.pdf

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  44. 44 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    До коментар [#14] от "dorn":

    Съгласен съм с вас, прав сте за всичко, само искам да уточня, че от европейските (и западните държави като цяло) тази година Естония е преди Финландия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  45. 45 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1630 Весело

    До коментар [#39] от "Арон":

    Като сме почнали:
    "Най-острия нож - за нашия вожд"

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  46. 46 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    До коментар [#40] от "sa6":

    КНДР я няма в класацията, но виж Южна Корея и Китай са пред нас и то многоооо пред нас в България. Впрочем, източно азиатските държави за поредна година водят в тези класации на ПИСА. И всеки, който се интересува от темата отдавна знае, че образованието в тези азиатски държави е по-добро от това в Европа или Северна Америка на ниво начално и средно образование. Всъщност Канада са се представили добре, те са поне в първата десетка. САЩ са извън първите 20 държави.

    Но, тези класации са все пак за основно образование. Във висшето образование САЩ и Европа се представят доста по-добре от основното и средно образование.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  47. 47 Профил на Rosi Djambazova
    Rosi Djambazova
    Рейтинг: 217 Любопитно

    quote#1:"stanislavdi"да бе, фейсбука ви виновен. Още карат по системата на А.С. Макаренко обучаването на децата и заради това са толкова лоши резултатите."

    Ако се вярва на "Педагогическа поема" на Макаренко системата му направо си е отлична за функционална грамотност и пригодност за живота - от безпризорни деца и малолетни престъпници изгражда педагози, агрономи, летци, инженери и т.н. И си е направо иновативна: в колонията има истинско самоуправление от децата, те вземат решенията и носят отговорност за тях; дуално обучение е чрез реален труд; има развитие на предприемачеството и самофинансиране и непрекъснато противопоставяне на официалната педагогика.

    rosi
  48. 48 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 917 Неутрално

    С литературни теми,отговори на литературни въпроси и механично учене на имена и дати по история функционална грамотност не се развива

  49. 49 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    [quote#47:"Rosi Djambazova"]Ако се вярва на "Педагогическа поема" на Макаренко системата му направо си е отлична за функционална грамотност и пригодност за живота - от безпризорни деца и малолетни престъпници изгражда педагози, агрономи, летци, инженери и т.н. [/quote]
    Точно обратното. При Макаренко креативността е забранена. При него системата на възпитание е в условните рефлекси и изравняване на способности. Т.е всички деца са с еднакви възможности в еднакви дисциплини.
    Мисленето, собственото мнение не е важно.
    И у нас е така. Има определен план спуснат от министерство, подготвен от БАН и се работи само в тези рамки.

  50. 50 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 714 Весело

    Ха ха, ама разбира се, че Фейсбук е виновен.

    Виновни са също така атмосферното налягане, международното положение, цената на петрола, опесъчаването на улиците, инцидента в метрото и новата песен на Фики.

    Всеки е виновен освен учителите. Те никога не са виновни за нищо

  51. 51 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    Реформите започнати още от царистите имат една ключова дума - оптимизация .
    С тая оптимизация и още повече оптимизация ( от което мед капе на сърцето на всеки финансов министър ) българското образование скоро съвсем ще изчезне.

  52. 52 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#40] от "sa6":

    Не е верно. Нашите насекъде ги "тръшкат" у земята със знания. Българите са избрана нация. От специален, божествен произход.

  53. 53 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Ами да забранете ФБ, както матушка рус прави и изволнете учителите както ердо го прави. Тогава ще се оправите.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح
  54. 54 Профил на gosko22
    gosko22
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Не е ли тъпо, да плащаме 600лв заплата на учител, всички да са пред пенсия, да няма мотивация за младите кадри а родителите........ да плащат хиляди левове за частни училища?

  55. 55 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#47] от "Rosi Djambazova":


    [quote#47:"Rosi Djambazova"]Ако се вярва на "Педагогическа поема" на Макаренко системата му направо си е отлична [/quote]
    Ако се вярва на народния фолклор, от тримата братя, най малкия убил ламята и се оженил за царската дъщеря..

  56. 56 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 666 Весело

    [quote#6:"Hasta La Vista antifascista OI!"]КАКВИТО МИНИСТЪРА И ЗАМ.МИНИСТЪРА, ТАКОВА И ОБРАЗОВАНИЕТО [/quote]

    МинистарЪт, зам. министарЪт СЕ ПИШЕ.
    Проверява се с “кой“.ОбразованиеТО е членувано правилно.
    Ако се чудиш, пиши подлога в женски или среден род и ще видиш кое е правилно.

  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#56] от "antikvarno":

    Ай...... потрес...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 531 Неутрално

    За такава откровена глупост и непрофесионализъм щеше да си подаде оставката - ако беше в някоя държава де, не в тая територия.

    Досадна, повсеместена, войнстваща посредственост-

  59. 59 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#35] от "sa6":

    И аз мисля че в основата на проблема е липсата на ценностна система. Това определя и избора на учебен материал, начина на преподаване и т.н.

    Panta rhei....
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  61. 61 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#26] от "EU defender":

    Колега, откровени глупости пишете. Във Финландия децата не са и чували за домашно, камо ли за извънкласна дейност.
    Ако системата работи добре, тогава няма нужда от такива патерици да я подпират.

    Panta rhei....
  62. 62 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1028 Неутрално

    До коментар [#21] от "galapagas":

    Много вярно. При нас родителите които се отнасят сериозно към образованието на децата си са принудени от образователната система да напуснат малкия град (да не говорим за селото ).

  63. 63 Профил на Мила Г.
    Мила Г.
    Рейтинг: 8 Любопитно

    От много време се говори как образованието вече за нищо не става, колко е зле системата, учителите, учениците...
    Да, това се дължи на неправилни политики, както по-горе някой каза "Парите следват детето", вярно е, а замисляме ли се обаче за нашата част от уравнението? Как ние си възпитаваме децата, колко респект имаме към учителите и образованието изобщо, или сме на алъш-верижа, по-важно е да сме тарикати и "готини"!
    В България никога нормалното не се е ценяло.
    Аз съм '93, 2012 завърших средно образование в сравнително елитна гимназия и мога да кажа, че сред самите ученици много открито се говореше, как "учителят нищо не може да ми направи", "няма как да ме изключат", заради субсидии на глава ученик и т.н.! Резултат - пълен дисреспект, пълна ирония, арогантно отношение към учителя и целия процес на работа.
    Мразех класа си, заради поведението им в клас и пълното неуважение към процеса. И на такива хора (и родителите им) системата им е виновна или "старите учебници".
    Да, може би има нужда от смяна на учебниците, може би е така. Но определено има нужда и от смяна на ценностите, и от повече уважение към учителите и учебния процес. Защото така като гледам общественото мнение към тях е по-скоро негативно и иронизиращо, отколкото уважително. Тези хора все пак изграждат бъдещите поколения.

  64. 64 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Пълната депресия на нацията ни са основна причина за тези резултати. Не може със овехтяли програми,създени от овехтели мозъци да очакваме нещо по различно.

  65. 65 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Сега пък фейсбука виновен, че децата са неграмотни, понеже години наред някакви " умни " глави се упражняваха, докато докараха нещата дотук.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  66. 66 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#59] от "Molossian":

    Деградацията е започнала от семейството. Учителят не е пъдар, нито охранител. Образование не се налива от туба с фуния, процесът няма как да протече, ако учещият не е мотивиран и не вижда цел пред себе си. За съжаление едно дете не разбира на тази възраст понятията "социално изключване", "дълготрайна безработица" и "криминогенен контингент".

    [quote#64:"baxter"]Не може със овехтяли програми,създени от овехтели мозъци[/quote]

    И кое се е променило на математиката за последните 20 години? Дробите? По тези "овехтяли" програми такива като нас не са пропаднали, а някои сигурно повече или по-малко са успели...

    Евроатлантида
  67. 67 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Причината на причините е,че родителите,меко казано, не са за пред хора.Това най- ясно личи от резултата от първия тур на изборите за президент където Трайков получи практически нулева подкрепа.На второ място,и тук списъкът свършва, повече от виновна е образователната система.В много СОУ ''учениците''се развиват само като месо до първото им влизане в затвора.

  68. 68 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    [quote#66:"sa6"]И кое се е променило на математиката за последните 20 години?[/quote]
    Ето за това говорим. Не може дете което има аналитично мислене и харесва математика да го приравняваш към онова дете което не харесва математика, но пък в изобразителното изкуство сияе и е щастливо. Колкото по-малко уравниловка и повече индувидуален подход толкова по-качествено образование

  69. 69 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    До коментар [#61] от "Molossian":

    Всъщност има домашни и във Финландия, но те са много малко като обем. Някъде, четох, че от целия ЕС във Финландия дават най-малко домашни на децата.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  70. 70 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#68] от "stanislavdi":

    А дали образованието не е "общообразователно", защото само с математика или само с изкуства не става? А защо реши че в изобразителното изкуство няма математика или че в архитектурата няма рисуване?

    Евроатлантида
  71. 71 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 583 Любопитно

    До коментар [#21] от "galapagas":

    '' Освен това във Финландия няма езикови и математически гимназии, които да водят до сегрегация на учениците, както е в България. '' и т.н....

    Айде сега ти, писалият горното, продължи в същия дух и направи на бъз и коприва писалия долното [ Теодосий Теодосиев, ''сегрегатор'' съгласно твоите разбирания, ''неясно как'' - по твоите разбирания вероятно - избран за ''Мъж на годината'' ( 2014 )]:

    ''Едно добро общество е това, което реализира тавана на възможностите на своите граждани, тогава за всички е добре. В това отношение, аз съм успял да реализирам тавана на възможностите на своите ученици", каза Теодосиев пред радио "Дарик" преди дни.

    "При условие, че в Китай от 14 милиона души избират пет души отбор за олимпиада по физика, а в България, която може да е колкото един град в Европа като население, от един малък български град, от една паралелка, избираме шест човека, а трима от тях ни носят златни медали – това е сериозно нещо и става с много вдъхновение''

    Горното цитирам от:

    http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2015/01/12/2452295_teodosii_teodosiev_stana_muj_na_godinata_2014/

    П.С. Как е Финландия откъм спечелените златни медали на олимпиадите по физика?

  72. 72 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    [quote#70:"sa6"]А дали образованието не е "общообразователно"[/quote]
    Общообразователно може да е 7-8 клас. Разбира се, че всички деца трябва да знаят какво е дроб, процент, правопис и ландшафт. 12 години е твърде много за общообразование.

  73. 73 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 421 Весело

    [quote#24:"EU defender"]
    По тая логика учениците в КНДР трябва да са най-добри. [/quote]
    Абе като гледам, че Китай и Виетнам са сред водещите в класацията, няма да се изненадам да се потвърди заключението ти (ако имаше проучване в КНДР).

  74. 74 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#14] от "dorn":

    Точно!
    А в Бг училищата с по- малко от 50 ученика се закриват.

  75. 75 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Типично по български, все някой друг ни е виновен.

  76. 76 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#38] от "tsvetanav":

    Няма учител, който да нахвърля 10 урока накуп и да пусне контролна работа. Учителят си има разпределение на учебния материал, което разпределение е предварително одобрено от директора на училището. Никой не би допуснал разпределение по БЕЛ с 10 урока накуп. Това се контролира. Друг е въпросът дали ученикът редовно посещава часовете. Не какво ви казва синът ви, а действително дали посещава часовете. Има ученици, които влизат в час избирателно, понякога се събират със съученици вечер и на сбирката(в парка, на дискотека, в барче) научават, че на другия ден ще имат контролна работа
    За тигровите шарки не е достойно да коментирам, това има жената, това облякла. Не всеки има възможност да ходи гладко избръснат, с костюм и вратовръзка.

  77. 77 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 439 Весело

    Лош, лош, лош, Фейсбук, аааа, ма, ха!
    (Този е за скункс, ама не заслужава златен...)

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  78. 78 Профил на tsvetanav
    tsvetanav
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Смея да твърдя, че знам кога моят синът посещава часовете. Това, че някои родители нямат представа, е техен проблем. Синът ми не бяга и не отсъства, не е пълен отличник, но е с много добър успех. Знаем за учебните планове...10 урока са пример не от БЕЛ, а от разказвателните предмети. по БЕЛ 2 години бяха с учителка която нищо не ги учеше и не се движеха по програмата. После я махнаха най-накрая. Но в момента и с новата, макар положението да е по-добро, подходът отново не ми допада. И не мое да се обвиняват учениците за това как се обличат, ако и учителите не подбират подходящо облекло. Нямаше да го коментирам, ако смятах, че дамата не е имала възможност да облече друго и е била принудена.... Аз съветвам сина ми за това кое е подходящо и кое не като поведение в училище, защо да не държа на същото и от преподавателите. В голяма степен поведението и успехът на учениците са функция на преподавателите. Синът ми дълго време имаше проблем с математиката и не му беше присърце, тормозеха го тези петминутки (и не само него). Сега тръгна на курс по математика, за да се готви за изпити след година и половина. Не мога да го позная - всяка събтоа се връща във възторг от учителя и разказва как той се шегува с тях, доакто решават, преподава с чувство за хумор, човекът явно има страхотен подход, защото групата от 11-12-класници е очарована от него, ходи с кеф и наистина учи.

  79. 79 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1800 Весело

    [quote#8:"Beyond"]Получава се един парадокс. Всяко ново поколение деца е по-умно и адаптивно от тези преди него. Влизайки тези деца в системата, започвайки от яслите, на 15 вече са неграмотни и неспособни. Сериозно постижение, за постигането на което са вложени милиони левове и безброй часове труд на хиляди учители. [/quote]
    Логично е, а не е парадокс, щото усилията да се провали системата са още от преди век... "наш Пондьо"

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  80. 80 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1800 Любопитно

    Реално, проблема в образованието е че на днешно време никой (и учениците и родителите им) не получават директна файда от наличието на по-добро образование. Друг основен проблем е, че образованието е безплатно и задължително едновременно, което убива интереса и старанието.
    Един бегъл поглед в нашата си история, ще ви подскаже, че когато сме имали килийни и взаимоучителни училища, образованието е било хем платено, хем не за всички. От там е било на почит, щото се е виждало как образованите се справят по-добре в обикновения живот и всички са се напъвали да образоват децата си. Ха го сравнете с днешното безплатно и задължително висене в училищата на незаинтересовани деца, които виждат че не е нужно да си образован за да имаш успех, а просто връзки, познати, а ако се наложи да представиш диплома, то е лесно да си я купиш от някой университет-печатница на кетапи...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  81. 81 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Слушах го сутринта тоя сопол, и ми кипнаха нервите.
    Децата във Финландия, страната с нй-добрата образователна система в света, от 1-ви клас са с таблетите и в интернет.
    А не са функционално неграмотни! Що така?
    Няма по-голями тъпанари от БГ ДЪРЖАВНИТЕ ЧИНОВНИЦИ! Тоя зам министър е абсолютна карикатура!

    Every cradle is a grave.
  82. 82 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Мила госпожо! Позволете да запитам- имаше ли учител, в училище, когото вашето "пораснало" момче да одобрява? За учителките по БЕЛ, за разказвателните предмети, за математиката разбрахме. Разбрахме, че синът ви го тормозят плановете, есетата, тестовете и че му допадат шегите и закачките. Разбрахме, че учителите трябва да са облечени според вашия вкус. А аз си мислех, че е важно човек да е изпран, изгладен, чист, без голотии, оказа се, че имало дрес код, който е много важен при преподаване.
    Въпросите ми са реторични.
    От все сърце ви желая един ден синът ви да порасне!
    ......................................
    Бог да пази учителите от някои родители и ученици!

  83. 83 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 594 Неутрално

    каквито родителите, такова и образованието и държавата и децата им. Образователни и културни традици се градят много бавно а за няколко поколения всчико може да изчезне. Ние имаме вече 3-4 загубени поколения.

    Birds of a feather flock together.
  84. 84 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    До коментар [#80] от "gost22":

    Добре де, обаче в повечето европейски държави образованието е безплатно и задължително за всички деца и там се постигат доста по-добри успехи от нашето образование. Със сигурност във Финландия и Естония е така. Значи, според мен проблемът е другаде, а не този, че е задължително и безплатно.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  85. 85 Профил на tsvetanav
    tsvetanav
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#82] от "el__paco":

    Да, има...Явно нищо не сте разбрал от написаното. Децата са разглезени, не учат и са защитавани от вманиачените си родители. Ако смятате, че учителите и системата нямат никаква вина, явно сте далеч от реалността. Хубав ден!

  86. 86 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#76] от "el__paco":

    Не бъдете толкова категоричен. Детето ми е в 5 клас. Вчера учихме 10 урока по история за контролно, пълни с години и трудни древни имена.

    Защо нападате жената? Това, което е написала, го потвърждавам 1:1 (имам дете и в гимназията). Манипулативно е да намеквате, че не си познава детето, но е разбираемо - това е първата реакция на учителите, когато методите им бъдат поставени под въпрос.

    Аз също смятам, че облеклото на някои учители е прекалено екстравагантно. Не е въпрос на възможности ("това имала жената, това носи", а на манталитет и преценка на ситуацията. Ако някой се появи така на интервю за работа, ще бъде отсвирен от вратата (освен за определен тип работа ).

    Изобщо, като виждам колко остро реагирате, се убеждавам, че на учителите и през ум не им минава да погледнат първо себе си, да се замислят за личностното си развитие, комуникативните си умения, как си вършат работата... Първата реакция е - оставете ни на мира. Е, няма да ви оставим, защото имаме изисквания. И да ви напомня, училището няма алтернатива (частните училища са концентрирани в столицата, а домашното обучение е за откачалки), така че нямаме избор. Освен това е обществена услуга, за която всички плащаме.
    И понеже винаги се опитвам на намеря ползата от ситуацията, признавам, че от взаимодействието си с лошите учители, децата придобиват негативен опит, който съвсем се е излишен в живота. Лошото е, че се пропускат възможности за развитие, защото е добре известно, че никой не учи от някого, когото не харесва.

  87. 87 Профил на tsvetanav
    tsvetanav
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Моя близка ми сподели за дъщеричката си - ученичка в първи клас. Детето тръгнало на училище с огромно желание. Изключително старателно и будно дете е, много често съм й се възхищавала. В края на първата година вече ходи с огромно нежелание и й е скучно. Детето не е мързеливо в никакъв случай, но просто системата не успява да откликне на нуждите на новото поколение и на техните начини на възприемане на инфорамция.Техника, която ние не сме си и представяли като малки, че може да съществува, е нещо съвсем естествено сега дори за 3 годишните. Не могат да бъдат обучавани в първи клас, както сме били ние преди 30г. Няма как да стане... Дъщеря ми на 3 години, само от наблюдение се научи да на тъч скрийна да увеличава и намалява снимките с пръсти и да връща в нормален размер с двойно натискане. Сега само някой да не каже... еми щото децата ви висят по таблети и телефони.... Нека на изкривяваме истината. Системата ни куца. Възпитанието ни куца...комплексно е

  88. 88 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#63] от "Мила Г.":

    Мила Г., политиките са важни. В бизнеса, успоредно с мотивационните инструменти, се прилагат и дисциплинарни процедури, защото не всички хора са съвестни и добронамерени. В училище дисциплинарните процедури не се прилагат, от страх за загуба на бройка или други неприятности. Понякога липсва административен капацитет за правилно провеждане на процедура, която да не бъде атакувана в съда.
    Така че и политиките, и професионализма на администраторите в образованието (директори и пр.), са важни за реда в училище. А от него имат полза не само учителите, а и самите ученици, както Вие сама отбелязвате.
    Какво всъщност се е променило, освен забраната на физическите наказания, че учителите да се оплакват, че са с вързани ръце? Всички правила са същите, както по времето, когато аз бях ученичка (дори неизвинените отсъствия са намалени). Просто няма воля за прилагането им от директорите, заради много обществени фактори и учителите остават без подкрепа, озлобяват се към всички ученици и кръгът се завърта...

  89. 89 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#63] от "Мила Г.":

    Мила Г., политиките са важни. В бизнеса, успоредно с мотивационните инструменти, се прилагат и дисциплинарни процедури, защото не всички хора са съвестни и добронамерени. В училище дисциплинарните процедури не се прилагат, от страх за загуба на бройка или други неприятности. Понякога липсва административен капацитет за правилно провеждане на процедура, която да не бъде атакувана в съда.
    Така че и политиките, и професионализма на администраторите в образованието (директори и пр.), са важни за реда в училище. А от него имат полза не само учителите, а и самите ученици, както Вие сама отбелязвате.
    Какво всъщност се е променило, освен забраната на физическите наказания, че учителите да се оплакват, че са с вързани ръце? Всички правила са същите, както по времето, когато аз бях ученичка (дори неизвинените отсъствия са намалени). Просто няма воля за прилагането им от директорите, заради много обществени фактори и учителите остават без подкрепа, озлобяват се към всички ученици и кръгът се завърта...

  90. 90 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1807 Весело

    [quote#12:"FvH"]Щом още се преписват литературни анализи от "светила" за какво си говорим[/quote]
    Говорим за авторски права. Тяхната продължителност е 70 години. За да се включат произведения на "нови" автори трябват да се изпълнят взаимо-изключващи се условия:
    - да се определи (от поставени лица) кои автори са стойностни;
    - да се обяви "обществена поръчка" за най-ниска цена на авторски права.
    Сиреч, няма как да има "стойностни автори" с евтини "авторски права".
    Докато при произведенията с угаснали авторски права няма такава дилема. Дори имат преимущество - познати са на обществото и учащите се могат да бъдат подпомагани и/или насърчавани не само в училище.

  91. 91 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7484 Неутрално

    За преподаването съм съгласна, но вместо фейсбук , трябваше да каже чалгата.

  92. 92 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#86] от "velvoofell":

    Не съм учител, просто имам постоянен досег и с двете страни- тези, които са от едната страна на барикадата и тези, които са от другата страна на барикадата.
    Уроците по история не са преподадени за един ден. За 40 минути е изключено да се предадат 10 урока. Друг е въпросът защо се е стигнало до натрупване на 10 урока за учене вкъщи вчера, преди контролното. Би следвало да преговори 10 урока, които са предадени и научени назад във времето и съответно контролна работа.

  93. 93 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1807 Любопитно

    [quote#91:"Роси"]вместо фейсбук , трябваше да каже чалгата. [/quote]
    И да обиди кабинета в оставка както и целият елит!?

  94. 94 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 701 Неутрално

    значи фейсбука и начинът на преподаване са виновни ? Докато не се намерят отговорни мъже с топки, които ясно да заявят че не някой друг или нещо друго е виновно, ами самите ученици, нищо няма да стане. първо учениците - заради най-обикновен мързел и липса на незаинтересован интерес. второ, родителите - които мислят за работа, секс и едва след това за децата си . трето, феноменалните малоумия на просветното министерство. четвърто, даскалите заради мързела и неможенето им. и така нататък.
    ставаме смешни: все едно от прокуратурата да кажат че за некое престъпление е виновен ножа , пистолета или лошото време което подтикнало престъпника към ....
    форумците и те пригласят в един глас, че всеки и всичко друго е виновно и проблем но не и дечицата им.

  95. 95 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1800 Любопитно

    [quote#84:"Иво"]Добре де, обаче в повечето европейски държави образованието е безплатно и задължително за всички деца и там се постигат доста по-добри успехи от нашето образование. Със сигурност във Финландия и Естония е така. Значи, според мен проблемът е другаде, а не този, че е задължително и безплатно. [/quote]
    Много често, до един и същ отговор, може да се стигне по различни начини. Като включиш и манталитета и околната среда, ще видиш, че българина може да постигне същите резултати само ако вижда ясно файдата в края на процеса, или поне някаква директна аванта, ако направи едикаквоси. А и едно образование пак може да е безплатно и пак да носи директна финансова файда — просто вместо да се плащат такси за образование, да се плаща повишения успех (не само отличния, а на всеки, който успее да си повиши успеха, примерно от тройкаджия да стане четворкаджия), който повишен успех умножен по броя на успелите да си вдигнат нивото едно стъпало нагоре, означава крайния резултат на учебната система да е едно стъпало по-висок. Това е огромно нещо и ще донесе много файда за обществото. Не всички да са отличници, а всеки да е успял да си вдигне личните постижения едно стъпало нагоре. Накрая ще имаме малко повече отличници, но ще имаме и голям брой тройкаджии, вместо голям брой двойкаджии. Първите поне имат шанс, докато вторите гарантирано ще виснат на "социалки"... 2+2

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  96. 96 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Любопитно

    До коментар [#86] от "velvoofell":

    Пропуснах- къде видяхте нападение в поста ми? Исках позволение да попитам. В манипулативност ме обвинявате... в съдебната зала ли сме? Или във форум, където всеки има право да изрази мнение, което не е задължително да е съгласие?

  97. 97 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#21] от "galapagas":

    "Освен това във Финландия няма езикови и математически гимназии, които да водят до сегрегация на учениците, както е в България."

    От друга страна, във Финландия подборът на учителите е по-голям дори и от този за езиковите и математическите гимназии у нас. И след като веднъж бъдат назначени, на тези учители се дава изключително голяма свобода как да преподават.

  98. 98 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#92] от "el__paco":

    Аз съм го разбрала като 10 урока, на които се прави контролно, а не че са преподадени за един час, което ми се струва невъзможно.
    А за нашия случай - 10 урока са от 2 раздела, има още 3-4 урока. Учени са редовно, но все пак е много информация за 11 годишно дете, дори за преговор, с всичките години и имена (друг е въпросът какво трябва да цели обучението по история).
    Относно учителите - крайно време е да спрем да ги възприемаме като едно монолитно цяло. Има умни и глупави, добри и лоши хора, професионалисти и откровени простаци. Аз съм срещала от всички видове в 14 годишния си опит с образованието на децата ми. Затова трябва да се изобличават непродуктивните методи в обучението и отношението към децата, а не да се маскират, за да не обидим достойните учители. Те самите трябва да се разграничат, за да могат да се наложат по-добри практики. Администраторите в образованието - директори, инспекторат, министерство - трябва да си вършат работата и да използват дисциплинарните процедури и спрямо учениците и спрямо учителите. Сега и двете страни са оставени да се оправят сами и е истинска джунгла, от което страдат и повечето деца. Няма психолози, няма юристи, които да подпомагат системата.(имам впечатления от 2 "елитни" училища в един от големите градове в България) Не може, недопустимо е, да се обвиняват децата, при толкова възрастни, които не си вършат работата, включително някои родители. Недопустимо е да си запушваме ушите за това, което заинтересованите родители имат да кажат и да ги обвиняваме в маниакалност.

  99. 99 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#96] от "el__paco":

    Нападението не е в думите, а в тона и смисъла на поста Ви. Моля Ви, този разговор не е конструктивен, нека да не разводняваме повече форума с него. Поздрави

  100. 100 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#97] от "ijj":

    За съжаление не вървим в тази посока, а в посока на налагане на стандарти и бюрокрация. Скоро четох една статия за британското образование с много интересни коментари под нея, та точно от това са пропищяли хората. Те откъдето се връщат, ние там отиваме...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK