Работи ли наказанието "преместване в друго училище"

Работи ли наказанието "преместване в друго училище"

© Надежда Чипева, Капитал



Вчера родители, ученици и учители от 19-то СУ "Елин Пелин" в София се събраха на мълчалив протест пред сградата на училището. Те недоволстват заради бездействието на институциите по проблем, който продължава четвърти месец и който доведе до оставката до директора на училището.


Заради третокласник с агресивно поведение родителите на съучениците му от декември са отказали да пускат децата си на училище и оттогава учат в сградата на районната администрация в "Красно село".


Момчето е постъпило в 3В клас на 19-то училище в началото на учебната година с наказание "преместване в друго училище" за същите прояви. То се държало агресивно не само със съучениците си, но и към учителите и служителите, които работят с него. "Родителите на ученика проявяват арогантна безотговорност към поведението на детето си в училище и към задълженията си като такива", се обяснява в отворено писмо на учителите, публикувано на сайта на училището.




В него се посочва, че Държавната агенция за закрила на децата (ДАЗД) е сезирана още през декември 2016 г. с настояване да бъде приложена Процедурата за взаимодействие при сигнал за дете, жертва на насилие или в риск от насилие. "Според тази процедура държавните институции следва да реагират незабавно и в рамките на 24 часа да изготвят становище за решаване на кризисната ситуация. До днес, 25 януари 2017 г., в училището не е получен отговор от ДАЗД", се казва в текста.


Предложенията на институциите за разрешаване на проблема


Във вторник Регионалният център за приобщаващо образование излезе с решението агресивният ученик да се обучава в комбинирана форма на преподаване, която да включва и индивидуално обучение. То обаче не беше прието нито от училището, нито от родителите на детето.


С решение от вчера министерството на образованието обяви, че ученикът ще бъде преместен. "Майката на момчето е дала своето съгласие. Детето ще бъде преместено в училище, където има ресурсни учители, които ще окажат подкрепа на него и семейството му. От понеделник учебният процес за третокласниците в 19 СУ ще бъде възстановен" съобщават от просветното министерство.


Въпреки това вчера директорът на училището Детелина Арнаудова подаде оставка, а учителите се обявиха в нейна подкрепа, съобщи БНТ. "Ние се обърнахме към всички институции, които имат отношение по случая. За съжаление не получихме подкрепа. Ние настояваме за добре разписана организирана междуинституционална подкрепа, в случаите, в които родителят не съдейства", каза Арнаудова.


Ръководството на 19-то училище твърди, че 4 месеца е сигнализирало Инспектората по образование в София и министерството, но до днес реакция не е имало. Детелина Арнаудова обяснява, че институциите са били уведомени за проблема в детайли. На записите от видеокамерите в класната стая се вижда, че момчето е нападнало друго дете с пергел, късало е кичури от косата на педагогическия съветник и е удряло със звънец преподавател.


Преместването в друго училище не е адекватно решение


Преместването на агресивното дете в друго училище, обаче, не слага край на напрежението в 19-то. "Имаме желанието да помогнем за разрешаване на подобни случаи, да накараме институциите да си свършат работата, като реагират и намерят адекватно решение на случая с това дете, каза пред "Дневник" Явор Павлов, председател на училищното настоятелство и родител на дете от 3В клас. По думите му преместването в друго училище не решава, а "премества проблема" в друг клас и в друго училище. "На това дете трябва да се помогне", смята Павлов и добави, че трябва да има механизъм да се помага на такива деца, без значение дали родителите искат или не.


В отвореното писмо учителите предлагат на отговорните институции вариант на решение, което да помогне на образователна та система да работи спокойно:


Настояваме за широка и отговорна навременна междуинституционална подкрепа за разрешаване на проблеми, свързани с деца.


Държавният образователен стандарт за приобщаващо образование може да бъде допълнен с ясно разписани процедурни стъпки за случаите, при които липсва съдействие от страна на родители. Настояваме училищата да имат решаващата дума при определяне на режима на обучение на деца с проблемно поведение. В случаите, в които липсва отговорно родителско отношение, да се прилагат всички правни мерки, които са уредени законодателно в други нормативни актове.


Да се разпише как и в какъв срок се намесват отговорните институции извън сферата на образованието и коя институция ще осъществява контрол върху строгото спазване на вече разписани процедури като цитирания по-горе механизъм за деца в риск.


Училището обичайно не разбира и не приема децата с нужда от грижи


Според училищния психолог Анет Маринова случаят показва, че има въпроси, които убягват от полезрението на училището и от обществените дебати за направените промени в новата нормативна уредба. "Очакванията на възрастните, че преместването в друго училище ще доведе от само себе си до разрешаване на проблема или до промяна в поведението на детето почти винаги се провалят. Санкциониращият характер, който има подобна мярка показва, че образователната система продължава да не разпознава емоционалните или поведенчески затруднения на децата, към които следва да се подходи по различен начин", коментира тя.


По думите й в наредбата за приобщаващо образование са описани ясни роли и екипна работа между участниците, така че училищата да имат необходимата подготовка и да подхождат по предсказуем начин, а не да чакат случаят да ги връхлети и да действат реактивно.


"За съжаление след влизането му в сила, към стандарта се подходи и продължава да се подхожда командно-административно, с натиск за формално попълване на документи, при това без да бъде ясно и добре представена и дискутирана подкрепата в училище, нейното място и смисъл", казва Анет Маринова, която е участвала в работната група на Закона за предучилищното и училищното образование и Държавният образователен стандарт по приобщаващо образование.


"Случаи като този не са рядкост, нито се появяват сега. Училището обичайно не разбира и не приема децата с нужда от грижи, особено когато проявите се разгръщат в поведение, което създава трудности на учителите и е предизвикателно. Години наред тези деца са третирани с наказателни мерки или са обяснявани като противообществени, премествани от училище в училище", коментира Маринова.


Компонента "подкрепа" обаче, който беше въведен в Стандарта за приобщаващо образование трябва да бъде изпълнен със смисъл и реализиран от самото училище. "Но училището не може и не бива да остава само в тези усилия, това би довело до отхвърляне на приобщаването или до симулация. Необходима е систематизирана подкрепа отвън, ръководена от Министерството на образованието и науката, но съвместно с Министерство на социалната политика и това на здравеопазването", казва Маринова.


По думите й е време да се отдаде нужното внимание на ролята на училищните психолози, които са ресурс за училището и подкрепа за родителите и учителите, не само за децата. "Както виждате, случаят отваря врата към цялата сфера на развитието на детето, която е непозната за образованието и ученето, както и за ролята на училището като среда, която може или не може да посрещне и предостави адекватни отговори за мнообразието от ситуации на деца", обяснява училищният психолог.

Ключови думи към статията:

Коментари (96)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2075 Неутрално
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Весело

    Работи ли наказанието "преместване в друго училище"?
    Колкото работи за порастването на к...... "преместването в другия крачол"!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Учителите с адектватно и разумно поведение и предложение.
    Втората част на статията с тая изкопана Анет Маринова е пълен буламач.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 821 Гневно

    Някой разбра ли кои са родителите на тоя келеш ?
    Няма да са 'обикновени" хора , защото при други подобни случаи медиите навират камери в лицата на роднини и съседи, а сега не смеят!
    Значи училището се свира в общината, докато агресивното лапе се шири в училището с персонални преподаватели?
    И сега ще отделят цял един помощник учител само за него?
    А кой ще му плаща заплатата? Да я поемат родителите му.
    В същото време, някои деца , които с мааалко помощ могат да напреднат ще са лишени от нея?
    За да глезим един бъдещ насилник?

  5. 5 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Уникална държава - цялото министерство не може да се справи с един ученик от 3-ти! клас. Един тон чиновници, които се чудят за каква глупост да се заяждат с директорите и учителите, че не са попълнили един от хилядите им формуляри правилно, но ако трябва нещо да се свърши се стига до оставки и протести.

  6. 6 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Детето има проблеми, които ще се решат само със специализирана помощ, така че училището не трябва да е обикновено.

  7. 7 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    +++++++++++++++++++++++++++++++
    И още нещо по убеждения съм тъмно син и мразя соцпериода, в който израстнах. Но тъй като съм честен човек, трябва да си призная, че това посмъртно не можеше да се случи тогава. Да не говорим за дисциплината организацията на образованието - пак тогава! Не вярвам на очите си, че го пиша, но е факт - започвам да си мисля с носталгия за образованието по време на соца.

  8. 8 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    “момчето е нападнало друго дете с пергел, късало е кичури от косата на педагогическия съветник и е удряло със звънец преподавател.”

    И това е третокласник! Като изкласи едва ли ще се укроти...

    I Want To Believe
  9. 9 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Според писихоложката това наказание не работи.
    Но и не е ясно какво точно предлага тя.
    Големият проблем обаче е неспособността на хората да се справят с проблемите САМИ.
    "На записите от видеокамерите в класната стая се вижда, че момчето е нападнало друго дете с пергел, късало е кичури от косата на педагогическия съветник и е удряло със звънец преподавател."
    Толкова ли пък няма кой да го ошамари това дете?
    Как така ще бие учителите?
    То и децата вече нямат никакви инстинкти за самосъхранение.
    Събират се, хвърлят му един бой и готово.
    Ако не подейства, повтарят!
    Дошъл нов ученик и ги бие наред......
    По-рано нямаше такива неща.

  10. 10 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  11. 11 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#4] от "attitude":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  12. 12 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#5] от "nikidimi":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  13. 13 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#9] от "fras":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Макаренко сега не модерен - даже оплют. Но на времето работеше перфектно. Такива като този изрод 3-токласник не смеяха да гъкнат. А сега - слободия на квадрат!

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4705 Неутрално

    До коментар [#4] от "attitude":

    Така е. Как няма да ги намерят, да зададат един-два въпроса. Надеждите са само в Господарите...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4705 Неутрално

    До коментар [#8] от "2.5":

    Това е било загрявка, последвало е хвърляне на столове по деца и преподавател, душене на преподавател и др. За цинизмите - не говорим

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  16. 16 Профил на znaya
    znaya
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Е, това е друго нещо. Много хубава статия.

  17. 17 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1692 Гневно

    До къде стигнахме с тая либерастия, да няма кой да удари два шамара на тоя келеш!

  18. 18 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 722 Неутрално

    В един клас са 26 деца, значи сигурно поне 12-13 момчета има. И толкова не могат да се съберат и да дръпнат един бой на келеша, който ги напада с пергел и не ги оставя да учат. Едно време и самите учители имаха право да зашият по един шамар на такива - сега не може, разбирам, но децата (бъдещите мъже) от този клас къде дремят? Те ще станат и такива граждани после - безучастни и търпеливи като стадо овце, които политиците да стрижат.

  19. 19 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    "че момчето е нападнало друго дете с пергел, късало е кичури от косата на педагогическия съветник и е удряло със звънец преподавател"
    А те защо са стояли като пънове и не са се защитили????

    В Русия съм! В Русия съм!
  20. 20 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    Работи, ако е в училище макаренковски тип. Или това на гара Бойчиновци. Иначе не работи.

  21. 21 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    " Ние настояваме за добре разписана организирана междуинституционална подкрепа, в случаите, в които родителят не съдейства"

    Щом родителят не действа защо не са му отнети родителските права и детето не е отнето от социалните?

    В Русия съм! В Русия съм!
  22. 22 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Работи, сигурна съм, че ефектът за другото училище е умопомрачителен.

  23. 23 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Неутрално

    До коментар [#7] от "vedal":

    Ми, авер, много е просто - възпитанието не са го измислили при социализма, а са го измисляли и практикували векове наред - просто при нас сривътна възпитанието съвпадна с краха на социализма - затова ги свързвате, а ТЕ НЕ СА !!!
    Приватизираха например и пионерските домове, и пионерските лагери, и базите на ТНТМ - ТОВА Е ГРАБЕЖ и кражба, а не демокрация или както го пропагандираха ''разграждане на социализма'' !
    Това, че сте тъмно син - не означава, че трябва да ви лъжат, а вие да им вярвате , нали !?

    karabastun1@abv.bg
  24. 24 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Преместването на ученика в друго училище ще "спаси" сегашното училище, но това няма да промени поведението на проблемното дете.
    Колкото и психолози, социални работници, допълнителни възпитатели да се занимават с това дете, ефект няма да има. Ще работят с него 3-4-5 часа, но след това детето отива на друго място(ясно къде), където има манипулатор или провокатор. Там е ключът от палатката.
    Вариантите са два-
    1) У дома има пример за агресивно поведение и то попива този модел;
    2) У дома е подтиснато, притиснато до краен предел, няма свобода, след като отиде на училище, целият стаен гняв ескалира и агресията се насочва към околните.

  25. 25 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 501 Неутрално

    [quote#18:"Камен"]В един клас са 26 деца, значи сигурно поне 12-13 момчета има. И толкова не могат да се съберат и да дръпнат един бой на келеша, който ги напада с пергел и не ги оставя да учат. [/quote]

    Защото ще бъдат наказани с предвидените дори и минимални наказания, учителите обикновено се нахвърлят на по-слабия и кроткия, а за разлика от уродчето и родителите на уродчето, които не им пука от правила или закони, другите деца или родители, вероятно се страхуват от наказания.

  26. 26 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#23] от "karabastun":

    Прав си!

  27. 27 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#25] от "lalleen":

    Така е. Докато това не се промени, така ще е. Такива изроди просто трябва да бъдат изхвърляни от системата. Просто минават на индивидуално обучение и да видим у дома дали така ще вилнене. И още нещо - реакцията на родителите на останалите деца трябва да е за пример на всички родители. Никакъв толеранс към насилниците! След като институциите не се задействат и решават проблема, тогава класните стаи ще остават празни!!!

  28. 28 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#25] от "lalleen":

    Реакцията на родителите на останалите деца трябва да е за пример на всички родители. Никакъв толеранс към насилниците! След като институциите не се задействат и решават проблема, тогава класните стаи ще остават празни!!!

  29. 29 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#24] от "el__paco":

    Реакцията на родителите на останалите деца трябва да е за пример на всички родители. Никакъв толеранс към насилниците! След като институциите не се задействат и решават проблема, тогава класните стаи ще остават празни!!!

  30. 30 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    До коментар [#15] от "hamiltonf1":

    Досега трябваше родителите да са понесли отговорност, вкл. съдебна за действията на този келеш. В новото учиище ще му аташират специален даскал, който да се грижи непрекъснато за него!

    I Want To Believe
  31. 31 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#20] от "Judjuk":

    Реакцията на родителите на останалите деца трябва да е за пример на всички родители. Никакъв толеранс към насилниците! След като институциите не се задействат и решават проблема, тогава класните стаи ще остават празни!!!

  32. 32 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Не ми се мисли какво говедо ще излезе от този третокласник след някоя друга година.
    Отсега обществото и институциите са безсилни а какво следва...

    Умен и красив жълтопаветник.
  33. 33 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#13] от "vedal":

    Абсолютно вярно.
    Аз бях същия келеш като този. Е, не чак такъв, тогава не можеше да бие учителите. А и съучениците не съм бил, биехме се. Има разлика!
    И мен са ме местили в друго училище.
    От опит казвам - само с добро не става! Трябва си и малко кютек!
    Като ме заведоха на отчет обаче в Детската педагогическа стая, като ме привикаха там няколко пъти, чичко милиционер ме "посъветва" и ме заплаши, че ще ме пратят в Бойчиновци, се кротнах.

  34. 34 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Наказанието не трябва да е "преместване в друго училище", а "изключване от училище". Не трябва да се задължават други училища да учат това проблемно дете докато не си оправи поведението. Междувременно родителите трябва да са задължени да намерят части учители или специално училище за това дете, за да продължи образованието си, и да бъдат глобявани докато не успеят. Да си търсят и психолог за целта. Не ги ли притиснеш в ъгъла - няма оправия. Те са се качили на главите на всички, просто защото им го позволяват. И все някой им е длъжен за нещо, я да им учи детето, я да им осигурява подкрепа.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  35. 35 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3356 Неутрално

    [quote#31:"vedal"]Реакцията на родителите на останалите деца трябва да е за пример[/quote]

    Проблемът е, че държавата и обществото толелират бабаити и пехливани, кактно при възрастните, така и при децата. По-голямата част от проблемните са деца на разни величества. Всъщност, нали сега има нов президент и нов министър? Чакаме промяна и в този сектор.

  36. 36 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    "Училището обичайно не разбира и не приема децата с нужда от грижи"

    Уìлището не е място за утешителни сбирки на клуб "Разбити сърца". Нито е благотворителна фондация. Нито психиатрия.
    Там децата са да се обучават добронамерено.

    В Русия съм! В Русия съм!
  37. 37 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#8:"2.5"]“момчето е нападнало друго дете с пергел, късало е кичури от косата на педагогическия съветник и е удряло със звънец преподавател.”

    И това е третокласник! Като изкласи едва ли ще се укроти... [/quote]
    Тогава ще му скокнат двама-трима съученици и го смачкат!Или някой родител! Такива винаги си намират масйтора и не доживяват до пенсия.Гаранция!

    В Русия съм! В Русия съм!
  38. 38 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    [quote#13:"vedal"]Макаренко сега не модерен - даже оплют. Но на времето работеше перфектно.[/quote]
    Естествено, че работи.
    Естествено не става дума да потрошиш кокалите на детето.

    В Русия съм! В Русия съм!
  39. 39 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#19] от "Веселин Дечев":

    Ще ти кажа защо. Защото въпросните родители ще се обадят в 100 телевизии, ще дотичат келешите-господари на ефира и ще побъркат всичко що е живо в това училище. 2/3 от учителите ще имат високо кръвно цяла година, някой по-чувствителен може да го чукне инсулт. Цяла България ще разбере, че във въпросното училище работят насилници, педофили и изнасилвачи на малки деца. Ще платят на някоий хахава мама да каже, че е намирила мравка в храната на първокласника Гошко.
    Е, сега, ясно ли ти е, че ако агресивното хлапе те напада ти само трябва да се отбраняваш и да гледаш да не те цапардоса смъртоносно.

  40. 40 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#39] от "victor_victim":

    ++++++
    Точно!
    Родителите на проблемното дете ще направят такъв проблем на учителите, че виновни ще се окажат потърпевшите. Ще се намерят и свидетели, които да потвърдят, че учителите са малтретирали "невинното" дете. Ще има уволнени учители и то така ще бъдат уволнени, че никога повече няма да могат да практикуват професията си.

  41. 41 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Неутрално

    До коментар [#40] от "el__paco":

    Ми усещате ли, че всички - без значение, ДСБари,ГЕРБери, БСПари, българи, турци, по-млади, по-стари ...и по другите форуми гледах - почти няма мнение, което да е против връщането на педагогическите стаи на мястото на ''психолозите'' и ТВУ-тата на мястото на отделите''Закрила на детето'' !!!
    Това какво означава?

    karabastun1@abv.bg
  42. 42 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Значи някакъв малък бандюга ще вилнее, а другите деца са длъжни да го търпят ?! Хайде по-скоро да се измитат либералите, че разбутаха обществото!!!

  43. 43 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    [quote#37:"Веселин Дечев"]Такива винаги си намират масйтора и не доживяват до пенсия.Гаранция![/quote]

    Съгласен съм!
    Само че, колко ли народ ще разплачат дотогава?!

    I Want To Believe
  44. 44 Профил на neaktiven
    neaktiven
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Като чета повечето от тези писаници се чудя - това форум на нищоправещи ли е и изобщо в кой век живеем? Да се набие, да се изгони, да се прати в интернат. И после какво, като излезе и пребие някого от вас или внуците ви, защото нито една от вашите мерки няма да помогне на никого. "училището не може и не бива да остава само в тези усилия" - според психолога - това е! училището по дефиниция събира децата и е принудено да се справя, и сега - защо социалните не са ангажирани? Това е социален проблем, не само училищен, защо здравното министерство го няма, здравето не е само мускули, то е и психика. Просто нивото на тая дискусия е доста низко, неслучайно като общество сме на тоя хал, способността ни да дефинираме проблема е сведена до много базови неща. Сори, гайс.

  45. 45 Профил на Цветелина Божинова
    Цветелина Божинова
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като майка мога да категорично да кажа, че голяма част от родителите не виждат проблеми от поведението на отрочето.
    Когато учителите кажат, че едно дете има проблем с поведението, възприемането на ул. материал, говора, моториката, концентрацията и не на последно място агресивното поведение(това се вижда още в ДГ), ние родителите трябва да вземем мерки първи. Приобщаващото образование в проблем за учителите, защото те не са подготвени да работят с деца със СОП. С тези деца трябва да работят специалисти, които могат да окажат адекватна помощ.

  46. 46 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#41] от "karabastun":

    Може да означава много неща.
    - обществото е агресивно настроено;
    - или обществото е било търпеливо до сега, но вече е на предела на търпението си;
    - или обществото не се е променило през последните 27 год. и все още споделя старите методи на превъзпитание;
    -или обществото се е убедило, че родители и учители не могат да се справят. Системата не работи.
    Има още много други варианти.
    Моето мнение е, че децата са грижа на родителите, на първо място. Обаче с проблемни деца, там където не става с добро, трябва да се занимават по- други хора с "по- различна" специалност. Те не са от ресора на общообразователните училища.

  47. 47 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#19] от "Веселин Дечев":

    Защото нямаме право да направим, каквото и да било!
    Дори нямаме право да им отправим забележки!

    Според закона учениците са ни "партньори" в образованието!... (???)

    А действията на КуНЕ!ва и сол-ташакът й ни довършиха!

    И ние направихме опит да преместим ученик. Резултатите за директора ни бяха съкрушителни!...

    (Учител съм по математика от 1980 год.)

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  48. 48 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#45] от "Цветелина Божинова":
    Учителите не били подготвени за работа с ученици със СОП...

    Глупости!

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  49. 49 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#46] от "el__paco":


    [quote#46:"el__paco"] Обаче с проблемни деца, там където не става с добро, трябва да се занимават по- други хора с "по- различна" специалност. Те не са от ресора на [/quote]

    Не с децата, с родителите на първо място!! Проблемът е винаги в родителите. Децата са жертвите!

  50. 50 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 381 Весело

    Да го преместят в Московское суворовское военное училище!

  51. 51 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#24] от "el__paco":

    Според нечие изказване по телевизията, детето е много умно, разбира нещата по-бързо от съучениците си, отегчава се в часовете и затова има агресивно поведение! По-скоро не смеят дума да кажат кои и какви са родителите му, явно тяхното положение - материално или обществено - е по-високо, след като не се появяват по медиите и не смятат, че трябва да поемат отговорност пред обществото за поведението и възпитанието на отрочето си.

  52. 52 Профил на Цветелина Божинова
    Цветелина Божинова
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#48] от "Консерватор":

    Не съм съгласна.
    Ресурсните учители, специалните педагози, логопедите, психолозите и психиатрите са кадрите с подготовка за работа с деца със СОП. На тези деца им е необходимо индивидуално обучение и подготовка, а един учител не може да зареже цял клас ученици и да отделя време само на едно такова дете.

  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    Какво наказание е това, особено за малко дете.

  54. 54 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#51:"ikar_01"]Според нечие изказване по телевизията, детето е много умно, разбира нещата по-бързо от съучениците си, отегчава се в часовете и затова има агресивно поведение![/quote]
    Следователно е разглезено за да мисли, че всичко му е позволено. Или пък е психопат по рождение и въобще не проявява никакво съчувствие или толерантност към околните.
    Това дете е за специализирано заведение, където заедно с обучението да получи и психиатрична помощ.
    При такова поведение да се държи заедно с другите деца е абсурдно. Ако осакати или убие друго дете кой ще бъде виновен?

  55. 55 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#44] от "neaktiven":

    Не се нахвърляйте на хората пишещи тук. Коментираме информацията, така както и доколкото ни е поднесена.
    От прочетеното оставаме с впечатлението, че иде реч за дете с хулигански прояви. Ако детето има друг проблем, то то трябва да е диагностицирано и училищното ръководство да е предварително уведомено за това, за да се назначи ресурсен учител, който да се занимава с него. Ако е нужно да посещава специализирано училище.

  56. 56 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#44] от "neaktiven":

    Насилието не се "лекува" със "социални" дейности!

    В това дете виждам бъдещ насилник! Бъдеща заплаха за обществото!

    (Кой идиот измислил, че писането с големи букви в "крясък"?! За мен големите букви подчертават същественото! Затова продължавам така

    МИСЛИТЕ ЛИ, ЧЕ СЛЕД ГОДИНИ ХЛАПЕТО ЩЕ СЕ ПРЕОБРАЗИ?
    М И С Л И Т Е Л И!?...

    ... ТО ОТСЕГА Е РАЗБРАЛО, ЧЕ НЯМА ОТГОВОРНОСТ, НЯМА АДЕКВАТНИ МЕРКИ - НАКАЗАНИЯ - ЗА НАСИЛНИЧЕСКОТО МУ ПОВЕДЕНИЕ?!!

    ЩЕ КАЖЕТЕ, ЧЕ СЪМ ОСТАРЯЛ И НЕ РАЗБИРАМ СЪВРЕМЕННИЯ ЖИВОТ, ЧЕ СЪМ ЗАКОСТЕНЯЛ, ЦИНИЧЕН И АРОГАНТЕН...
    Говорете, каквото щете!

    Ето нещо от истинския живот "отвъд" нашето училище:

    Неграмотно азбукарче,
    спотаено в таен храм,
    виж, до своето другарче
    срича верния ислям...

    Вие, мъдрите, съчувстващите, обгрижващите, си нямате понятие от ИСТИНСКИЯ живот!

    Това, което е при нас идва и при вас!
    ИСТИНСКИЯТ живот не ще ви подмине!

    Ние, учителите, сме унизени, обезличени, смазани, обругани от цялото общество! МОЖЕ ЛИ ЧОВЕК, БЕЗ ДОСТОЙНСТВО ДА ВЪЗПИТА ДОСТОЙНИ ХОРА?!?

    Но ние, учителите, сме първите, които виждат, какво ще е обществото след 10 и повече години! И това, което виждаме, не ни радва.

    Днес вече открито се говори, че няма учители по математика. И няма да има още дълги години! Причината не е толкова в мижавите заплати, не само в учебния предмет - колкото и да се е скапало висшето ни образование - математиката си е математика, а В ОТНОШЕНИЕТО КЪМ УЧИТЕЛИТЕ!

    Пък утре, когато няма да има изобщо учители, обществото дали ще бъде щастливо?!...

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  57. 57 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Неутрално

    До коментар [#46] от "el__paco":

    Моето мнение е, че не може да се впряга коня зад каруцата!
    Тоест - не може - както се възприе като държавна политика от 10-15 години - първо на децата да им се разясняват какви права имат и към кого да се обръщат, за да ги защити/включително и от родителите им/, а после евентуално да им се казва, че имат и задължения!
    Явно по ред причини,които не им е тук мястото да обяснявам и анализирам - нормално е - да бъде обратното- т.е.:
    Първо задълженията, после правата!!!!

    karabastun1@abv.bg
  58. 58 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#52] от "Цветелина Божинова":

    И е така, и не!
    Защото СОП-аджиите (не се подигравам, това е учителски жаргон) са при ресурсните учители само 2 дни в седмицата. Останалите дни са при нас.

    Доколкото за психолозите едва не се просълзих от ... смях. (НИЩО ЛИЧНО!)
    Ето какво се случи в училището ни преди 4 год. в един трети клас.
    По предложение на нашия ПС и по решение на РИО в този клас дойде екип психолози. При представянето им психолозите обещаха да напишат доклад за дейността си...

    На първата среща раздали на учениците анкета...

    На всички въпроси "милите" деца отговорили по "неподходящ" (изразът е мой). А на въпросът "Какъв искаш да станеш?" (възвишен въпрос, нали?) ученичките отговорили: "Проститутка", "Магистралка", .... А учениците: "Нарко дилър", "Сводник",...

    В края на срока психолозите се прибраха в уютните си канцеларии (офиси), а доклад - нямаше!

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  59. 59 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Коментирах две мнения на съфорумците.

    Ето и моето мнение:

    НЕЩАТА НЯМА ДА СЕ ПРОМЕНЯТ, ДОКАТО НЕ СЕ ПРОМЕНИ ОТНОШЕНИЕТО КЪМ УЧИТЕЛИТЕ. (!)

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  60. 60 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Извинявам се за правописните грешки в коментарите ми 56 и 58.
    Открих и липсващи думи.

    Но, който ги е прочел, е разбрал смисъла.

    Чувствам се кофти (дискомфортно), но станалото - станало!

    Отново се извинявам!

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  61. 61 Профил на sel33
    sel33
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#39] от "victor_victim":

    ++++++++++++++++++++++
    Абсолютно точно. Всеки опит преподавателят да внесе ред и усмири неуправляемите келеши води до нарочването му за "не ставащ за преподавател" и едва ли не "сериен убиец" и "изнасилвач". Системата е напълно в подкрепа на агресора и мачка до унищожение жертвата. Никой не се замисля, че "клякането" пред едно такова леке /толерирайки простотиите му без забележки дори/ лишава останалите деца от пълноценен час /особено, ако учителят е доведен до прединфарктно състояние, знаейки, че /око оцелее от обстрела със столове/ за всичко той ще излезе виновен/. Затова хората не искат да стават учители. Трябва да си луд да си рискуваш здравето и да се излагаш на гаврите на разни изпуснати келеши-достойно продължение на "родителите" си-представители на войнстващата посредственост. Хубавото в случая е, че учителите са единни. Браво! Иначе, типично по нашенски, докато нещастният учител, нарочен за тормоз от такъв олигофрен, се опитва да оцелее сред хвърчащите по него тежки предмети и хули, разни подлоги- некадърници му подливат вода, обвинявайки го в небивалици... За да му седнат на мястото и пишат шестици на нефелника /какво им пука, че учебен процес не се е състоял-ден да мине, друг да дойде/. А медиите дружно го оплюват, като в случая с онази нещастна женица, опитала се да поочовечи някакво изпуснато келешче в детска градина. Въпросът за домашното възпитание? Това е въпросът. Изход? Никакъв-надежда всяка тука оставете. Който плаща поръчва музиката. А плащачите нещо нямат интерес от добре възпитани и справедливо оценени подрастващи българчета /представям си какво настава, ако някой се опита да регистрира незнанието на въпросното недоразумение като му пише двойка/. Господ да ни пази от чалга поколението и родителите му!!!

  62. 62 Профил на sel33
    sel33
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#58] от "Консерватор":

    Представям си какво са отговорили за мнението им за учителите. Така ще е, като се търси под вола теле и от неграмотен и неподлежащ на ограмотяване кандидат-сводник /по Вашия пример/ се чака оценка да даде на ненавистния му учител, имащ наглостта да го занимава с науки в час /вместо да му разказва вицове и да му се лези/, да изпитва и да не му дава да преписва. Боже опази от тази система.

  63. 63 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    "Работи ли наказанието "преместване в друго училище""
    Не само че не работи, ами нищо не работи в тази система, в която правилата се определят от либерасти, които нямат представа от възпитание и образование. Важното е да сме поликоректни, а какъв ще е резултатът от възпиотателната ни дейност не е важно. А резултатът е ясен - невъзпитани, агресивни, безотговорни , нахакани и намаани нищожества, радост за мама и за тати.

  64. 64 Профил на sel33
    sel33
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#45] от "Цветелина Божинова":

    Учителите не са звероукротители, нито специалисти за работа с олигофрени или психопати. За целта се поддържа мрежа от помощни училища и ТВУ-та.

  65. 65 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 381 Весело

    [quote#51:"ikar_01"]Според нечие изказване по телевизията, детето е много умно, разбира нещата по-бързо от съучениците си, отегчава се в часовете и затова има агресивно поведение! [/quote]
    Щом като е толкова умно и напреднало дете, да го пратят при шестокласниците да му оправят поведението.

  66. 66 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Весело

    [quote#58:"Консерватор"]А на въпросът "Какъв искаш да станеш?" (възвишен въпрос, нали?) ученичките отговорили: "Проститутка", "Магистралка", .... А учениците: "Нарко дилър", "Сводник",... [/quote]

    Не са приели на сериозно анкетата
    Изгаврили са се с психолозите.

  67. 67 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#65] от "batgosho":

    ++++++++++++!

  68. 68 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 813 Разстроено

    [quote#9:"fras"]Толкова ли пък няма кой да го ошамари това дете?
    Как така ще бие учителите? [/quote]
    Кой да го ошамари ? Ако педагогическият съветник го пипне с пръст (не да го шамари, а дори само да се предпази от пергела) бъдете сигурни че родителите изведнъж ще проявят бурна загриженост за отрочето си и ще направят черен живота на учителя и на цялото училище от проверки, комисии и евентуално съдебни дела.

  69. 69 Профил на titi46
    titi46
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Като е толкова умно, чудесно, записват го в 10 или 11 клас и догодина едновременно във ВИФ да изразходва енергия и в СУ математика или физика, може и двете. Защо го изтезават да върви стъпка по стъпка,
    ама че хора.

  70. 70 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 813 Неутрално

    [quote#45:"Цветелина Божинова"]Когато учителите кажат, че едно дете има проблем с поведението, възприемането на ул. материал, говора, моториката, концентрацията и не на последно място агресивното поведение(това се вижда още в ДГ), ние родителите трябва да вземем мерки първи. [/quote]
    В такъв случай родителите възприемат думите на учителя като директна обида - нещо от рода на "Детето ми не е ненормално !" и реагират точно обратно на това което пишете. За съжаление е много малък процентът на нормално мислещи като вас когато става дума за собствените им деца.

  71. 71 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Пич, казва се " Извинете ме" , иначе сам си се извинаваш. До коментар [#60] от "Консерватор":

  72. 72 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Причина N1 Занижен или никакъв родителски
    контрол и възпитание. Като малък що бой и
    наказания съм отнесъл, нямат чет. Но ако не
    беше така, щях да съм като този малък дрис
    льo само, че по възрастен !!!

  73. 73 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Тъжни са резултатите от самоцелните реформи във всички области.За да се промени нещо ,трябва да се знае не само какво и защо ,но и как промяната ще се отрази на живота.Добрите намерения не са достатъчни.

    5ar8
  74. 74 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1454 Весело

    с кеф гледам как се гърчи системата, защото нищо не струва
    Сина ми два пъти го изключваха за идиотски истории
    Ударил с топката съученик по време на физически, да ама бащ му подал жалба в инспектората и трябвало да вземат мерки
    кеф сега им се връща

  75. 75 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    До коментар [#72] от "valtoro":

    напротив прекален родителски контрол за всяко нещо може да пишеш жалба до инспектората и трябва да отчетат мерки

  76. 76 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#61] от "sel33":

    Така е, всичко това се случва не само в образованието, но и в здравеопазването, случва се с всички, които работят с деца. и ВСИЧКИ ТЕ СА АБСОЛЮТНО БЕЗЗАЩИТНИ!! Трябва ти един изперкал родител, 2 телевизии и с теб е свършено. Стотици примери могат да се приведат, стига да имаш време и до поровиш из нета. И след това.........по-късно, се оказва, че нищо не е вярно. Ама човекът е съсипан или умрял. А детенцето на тези родители все така си има проблеми.

  77. 77 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8560 Неутрално

    До коментар [#74] от "1001":

    Някой ден ми напомни да ти разкажа, какво пък ми се случи на мен, като моят келеш се обади на 112 !
    Лека на всички!

    karabastun1@abv.bg
  78. 78 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Учителите са прави - трябва да накарат системата да работи. И психоложката е права - училището не разбира децата и подхожда командно-административно. И детската градина не ги разбира. Детето е изтървано от там, или още от първи клас, в случай че не е посещавало детска градина. Някой е гледал да си свърши някак работата и да се оттърве от него, предавайки го на следващия късметлия. И да, учителите не са подготвени да работят с деца със СОП, но не са подготвени и да разпознават такива потребности, за да алармират специалист. Директорите са ограничени в изпълнението на административните си функции, заради начина на финансиране на образованието и заради неефективната съдебна система. Проблемите се замитат от недооценяване или от страх. Либералната система в училище няма алтернатива в днешно време, другото са форумни приказки, но тя трябва да бъде балансирана със съответната специализирана помощ - психолози, психиатри ако трябва, юристи, в помощ на педагогическия и административния персонал, за да имат смелост да се изправят пред проблемите. И на първо място - чрез привличане на компетентни хора в образованието.

  79. 79 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Очевидно е, че това дете има проблеми, и те идват отвън. Необходимо е не местене от клас в клас и от училище в училище, а помощ и усилена работа на психолог-педагог.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  80. 80 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Държавата не може да се справи с един третокласник, какво остава за истинските престъпници?...

  81. 81 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Държавният образователен стандарт за приобщаващо образование ..., при които липсва съдействие от страна на родители. "
    Т.е. да го настанят в приемно семейство. Това иска психоложката от философския факуктет.
    Оказва се, няма педагогическо решение, защото няма часове - има СИП, ЗИП, МОЯТ ЧАС, подготовка за изпити, но няма време на --педагозите за обща работа с децата.
    Между два зипа какво да правят - викат психолога, който НЕ Е педагог, млад е и няма НИКАКЪВ опит. Откъде психолога е извадила знаничта си - от обучение във фондациите ...
    Има ли записи с това как точно приемат и одобряват учебници и програми....
    Педагогиката беше ампутирана. Фондации от психолози прокарват норми, с които образованието е услуга, и се целят в други неща. Педагог-съветникът е подменен навсякъде от психолог. Извадено от час дете уж. при психолога, просто започва да пропада веднага.
    Това е фалшив стандарт. Не трябва да съществува. Чрез него се прокарват други паралелни норми, които не се обявяват. След време те ще влязат у вас при вашите деца за онова, заради което ги изгонихте 2012 г.

  82. 82 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#81] от "potrebitel3":

    Разкажете повече. Ясно е, че визирате Закона за закрила на детето със спорните му норми. Психолозите са във връзка със социалните и могат да дадат началото на процес за отнемане на детето, ако правилно разбирам. С какво е по-различен педагогическият съветник? Според описанието на професията, е с образование педагогика или психология. Т.е. разделението е някъде другаде. Психолозите не са ли част от системата на образованието, като учителите? Обърках се.
    Малко абсурдно се получава - децата не могат да бъдат местени в друго училище, но могат да бъдат преместени в друго семейство.
    За конкретния случай - спасението на всички потърпевши деца, учители и родители, минава през "превъзпитанието" на агресора, няма алтернатива, той е дете и не може просто да бъде отлъчен от обществото. След като училището няма инструменти за това, а родителите отказват съдействие, логичния извод е да се сменят родителите... Но в други случаи, или дори в този, ако не всичко е така, както изглежда на повърхността, може да се стигне до неоправдано разбиване на семейство и няколко живота.

  83. 83 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 269 Весело

    "Работи ли наказанието "преместване в друго училище"

    работи ли туй, дет му викати "училищи"!?

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  84. 84 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#9] от "fras":


    [quote#9:"fras"]Толкова ли пък няма кой да го ошамари това дете? [/quote]


    Много е вероятно в къщи да са го шамарили редовно и сериозно, та затова да реагира така агресивно в училище. Ако и в училище го ошамарят още веднъж, това няма да реши проблема, напротив, детето ще затаи злоба и ще научи, че трябва с подлост и скришом.

    Много хулиганчета всъщност се оказват тормозени именно в къщи от родителите. В случая не е известно дали е така, но ако родителите отказват да съдействат, много вероятно е да си имаме работа с изроди-родители, а не с келешче-дете. Дори и да се окаже келешче, детето има нужда от помощ за да се научи да се справя с пристъпите си на неконтролируем гняв.

  85. 85 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    А на психоложката й трябва як бой да се научи да говори нормално, а не като чиновник.

  86. 86 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално

    След като се мести, защо е тази статия?

    Откъде накъде родителят ще тълкува, че това не е решение? Той да не е специалист оценител на действителните качества на учителите?

    И какво точно са предложили на родителя, за да не е оказал съдействие?

    Агресията в училище в много случаи се дължи на неадекватния за децата учебен материал и симулативен учебен процес на натъпкване на главите с неща на всяка цена, колко бързо всички забравиха защо падна Танев....

    Какви точно знания и умения изобщо са проявени в училището, правено.. Няма данни за работа.... Всички са констататори, предтсавете си насилието върху детето и майката от всички тези "оценители" говорещи за подкрепа.

    А записът който се описва касае събититето е отпреди 4 месеца, т.е. характерното за фондациите които искат да прокарат отхвърления закон, пострекават към насилие психолози с фиктивни обучения (познавам лично трима психолози в училища които не са никакви професионалисти, а симулират дейност).

    Има за съжаление и отделни учители, които влудяват децата.
    Тази статия има манипулативен характер. Да, нещо трябва да се направи, но не е вярно, че изобщо нещо е правено.

    А след като е премествено, сега ще съсипят живтоа му и в другото училище: така действат фондациите от психолози, лицензирани от ДАЗД. Преследват като тайно се месят чрез социалните работници като животни родителите и децата с проблеми.

    Това ли иска този родител, който се изказва, че преместването не е решение? И в новото училище да дава мнения? Точно това поведение също е насилие подстрекавано от психолози чрез настроиване на родителите едни срещу други. Когато детето си отиде, ще намерят следващата си жертва....

  87. 87 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#7:"vedal"]това посмъртно не можеше да се случи тогава. [/quote]
    Напротив, случваше се. Но всички такива деца финишираха в ТВУ, по-големите в Третосменна и пр. Демек замитаха се проблемите под килима, за да може лицето на системата да е чисто и неопетнено. А това, че след подобно третиране първата спирка в живота е затвора някакси се премълчава.

    @)----,--'--
  88. 88 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 696 Любопитно

    [quote#84:"luda_krava"] Дори и да се окаже келешче, детето има нужда от помощ за да се научи да се справя с пристъпите си на неконтролируем гняв. [/quote]
    Тъкмо снощи гледах Looper по телевизията и ми напомни за този случай...

    @)----,--'--
  89. 89 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1955 Любопитно

    В основата стои същото усещане за безнаказаност, което е повод за автоталибанизма, мутрите, и голяма част от останалите неприятни неща в обществото.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  90. 90 Профил на Евгения Христова
    Евгения Христова
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#7] от "vedal":

    Е че как ще се случи. Спомням си че "другарката" от първи до четвърти клас буквално пребиваше един Гошо, нарочен за непослушен и ... той си беше просто наплашен. Но това също не е решение!

    Евгения Христова
  91. 91 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#82] от "velvoofell":

    Системата за закрила на детето е нещо като тайна полиция. За нея се знае малко. Затова повечето хора като говорят за намеса на тази система просто говорят глупости.
    Не е толкова сложно: имаме една отворена система - образованието, и в нея общо взето е хаос с програми и т.н. Публикуват програма и... министърът пада. Сега обаче всички подкрепят системата, чудо!
    Та тая система иска да реши проблем, като предаде дете на друга система (държавна), която е затворена, липсва публичен контрол! 100% липсва! Дали не хипотезираме, че втората е по оправна? некорумпирана? Да не би да знаем, че нивото на студентите учещи "социална педагогика" е по-високо от тези ставащи учители (обикновена педагогика или предмети)? Вероятно никой не мисли така.
    Веднъж изпаднало дете от класната стая губи детски колектив и започва да общува само с други деца на своето ниво - т.е. с отпаднали, отхвърлени изоставащи и т.н. Никаква "подкрепа" не може да оправи после нещата.
    Съвсем правилно отбелязвате, че става дума за преместване на проблема в по-ниско интелигнетна среда - социалната служба. Защото психологът е ... 1 час седмично. А останалите часове? Едно изоставане по основен предмет с 1 година е свързано с развитие на навици(!) за неучене в критична възраст. Ето това вече ще е краят на детето.
    Истината е, че част от учителите, включително малкото по-млади не са учители. Няма критична маса по-опитни, която да предава педагогически знания. Те са превръщат в преподаватели или раздавачи на материал за ученен за ... изпити. За съжаление. Така стремежа да проверим всички деца е едно престъпление срещу тях. Още от трети клас в училище се говори само за изпитите!

    Закрила на детето се намесва ако има проблем в семейството. Не в училище. А не трябва да е така. Трябва да се намеси. Но не го правят, защото ако се намеси за детето, трябва да се излследва какво и как се преподава, има ли влияние и т.н. И да се извади от състава на държавния апарат Кунева и половината МОН. За да не се случи това, те се таят, насъскват родители един срещу друг, чакат да избие в семеен скандал заради училището, който да се представи като чисто домашен проблем. Така проблемите се задълбочават, не се търсят педагогически решения в самата система и навреме (това с центъра е ала-бала) .
    Имах преди време в едно училище проблем с дете. Родителите бяха насъсквани срешу него от психолога. Лично от психлога, на родителска среща. Но след една година срещнах родител, която ми каза това: "Миналата година не ви повярвахме, и не ви подкрепихме, защото моето голямо дете учеше с вашето и се справяше само. Но сега тръгна малкия ми син и с мен правят това, което правиха с вас. " Неудобните се изхвърлят... Изпитите са важни за тях. В четвърти клас! Класирането на децата в цяла България в една таблица! Само човек като Хитлер би пожелал такова нещо!
    За мен като родител психология в училище в сегашния вид е жестокост и насилие. Не защитавам детето нито майката. Но такава статия не трябва да съществува.
    Д-р Пламен Димитров: Позитивното мислене невротизира и прави хората зависими
    https://www.24chasa.bg/Article/1703032
    Ако откажете подкрепа за поситивно мислене на фондация препоръчана от системата на закрила, ще ви преследват до дупка. Нямат скруполи, защото са невежи, дори да ви умъртвят (чрез инфаркт например). Психолозите лицензирани да работят със системата на закрила развиват деформации в поведението, защото системата крие всички данни, вкл. техните мнения. те пишат тайни от родителите доклади и на практика се смятат за добри, без реална проверка на мненията им в обратна връзка от засегнатите лица.
    Срещу това протестираха в цялата страна есента на 2012 г срещу новия закон за закрила на детето: Срещу модерния социален фашизъм на фондации от психолози получаващи пари от държавата.
    Вие отивате на психолог. За себе си, за детето в случая. Вие плащате лично сеанси - 200- 300 лева. Той трябва да напише истината ( в таен доклад до системата). Но тя може да не е приятана за системата и за ... него.
    Затова ви карат да ползвате безплатна услуга. Тя гарантира европрограми за хиляди левове десетки години. Те са срещу вашите 300 лева. Кои пари да вземат?
    Вашите пари+ истината падат, остава финансирането от евро-тра-ла-ла и политкоректното говорене на психолога.

  92. 92 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#82] от "velvoofell":

    Под "Но такава статия не трябва да съществува" имах предвид коментираната тук в Дневник.
    "Настояваме училищата да имат решаващата дума ..."
    Това е мнение което ще се изпозлва директно като цитат от вестника за прокарване на отхвърления закон....
    В отхвърления Закон за закрила "родител" практически отсъстваше, имаше нещо носешо смисъл на "услуга родител", лесно заменяем с друг предоставящ услугата.
    Директорът на 125 СОУ Ир. Атанасова: Преходът разби образователната ни система
    https://frognews.bg/news_99572/Direktorat-na-125-SOU-Ir-Atanasova-Prehodat-razbi-obrazovatelnata-ni-sistema/
    В тази статия се казва, че възпитание на човека в училище липсва като цел. Детето е в училище, не зашото там живее няколко часа и трябва да е полезно това което прави, а защото ползва "услуга".
    Казва го в статията тази водеща директорка от системата, която често е в медиите.

  93. 93 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Преместването на проблемен ученик в ново училище е облекчение за съучениците на виновника , но наказание за новото училище , което поема чужд проблем !Трябва да се измисли нещо по-рационално, може да се ползва опита на други държави !

  94. 94 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално

    http://www.dnes.bg/sofia/2016/01/23/uchiteli-po-geografiia-na-protest-sreshtu-uchebniia-plan.290617
    Учители по география на протест срещу учебния план

    Така стоят нещата още в трети клас. Няма време за деца. "Раздаващите" материала за подготовка за изпитите лица, трябва да "дообясняват" неща написани от невежи. Рядко протестират. Колко часа за дообясняване трябват? А родителите платили частни уроци често са бесни на всяко дете, отнемащо време от процеса за подготовка за изпитите на тяхното, защото пропадат и техните услия и допълнителни пари.

    Страха да протестираш нагоре (протеста за географията някаква рядкост) води до насилие надолу - към децата и настрани - към родителите.

    Къде са в този случай психолозите? Няма ги! Бягат панически от отговорност, когато са потърпевши хиляди деца, но и никаква външна намеса не е нужна - те самите са органът, който трябва да нашише мнение до директора и да спре програмата. Но не знаят как да го направят и не го правят.

  95. 95 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#91] от "potrebitel3":

    Благодаря за подробния коментар. Аз не съм имала досег с психолози в училище и това за мен е нов поглед. Може би трябва да се радвам, че в училищата на моите деца няма психолози, въпреки, че досега съм го смятала за проблем.
    Смачкването на детето още в началния курс ми е познато, още в средата на първи клас си дадох сметка, че точно това става с моето дете. Критикуване, настройване на останалите деца... само че от учител, не от психолог. С много подкрепа от моя страна и с много борба от страна на цялото ни семейство в продължение на 4 години, без да го местим, детето успя да устои психически, както и да постигне най-високите резултати на всички матури в 4 клас. А подривната функция на учителката е ясна, защото след преминаване в 5 клас, още през първите месеци установихме, че децата са по-добре настроени към него, а разнообразието от учители не го изплаши, а го мотивира. За пръв път в 5 клас ходи с удоволствие на училище (но аз знаех, че учителите в прогимназията са добри и затова не го преместих).

  96. 96 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Защо не сте получили отговор от ДАЗД?
    Защото имате случаи на територията на училището.
    Настаняването на дете извън семейството, както са се разкрещели някои става със заповед, която се потвърждава от съд и се разпитва дете там.
    Самата заповед се обжалва, ако не е коректна (а това е така много често, независимо от проблема) в друг вид съд.
    Повечето хора които подкрепят намесата на тази система говорят неща с които не са наясно.
    Иманно в съда ще се докаже, дали наистина са помагали. И понеже социалната работничка не може да напише доклад за училището, ще бъдат разпитвани един по-един: Ти защо подкрепи подписката, беше ли там, или гледа записа само? Не? Тогава мнението ти може и да не се приеме и е насилие/подстрекателство!
    Това не е шоу съдебен спор, а истинско дело и трае месеци, последствията от чакането на решенията, обжалванията са непредсказуеми за децата
    Папагалените приказки за механизма за насилие, прокаран от лобита на фондации финансирани от чужбина и подавани от фондациите от психолози на училищните психолози в псевдоубучения (юридически съвети от психолози за психолози) с недостатъчно общопедагогическо и правно образование в някои случаи са си заблуда/престъпление.
    Системата на МОН трябва да има свои решения.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK