"Заедно в час" предлага преподаватели на училищата в 13 области

"Заедно в час" предлага преподаватели на училищата в 13 области

© Цветелина Николаева, Капитал



Фондация "Заедно в час" набира училища партньори в 13 области на България, в които да започне работа новият випуск учители по програмата от септември 2017 г.


До 10 април на сайта на "Заедно в час" училищата в областите Враца, Велико Търново, Ловеч, Монтана, Пазарджик, Перник, Плевен, Пловдив, Разград, Сливен, София-град, София-област и Стара Загора могат да подават своите заявки за учители по програмата.


Неправителствената организация работи с общински и държавни училища, в които ръководството посреща многобройните предизвикателства в класните стаи с осъзната отговорност и въпреки трудностите непрекъснато търси нови пътища за успеха на своите ученици.




"Искаме да си партнираме с училища, в които учениците срещат затруднения с усвояването на учебния материал, показват незадоволителни резултати на външните оценявания, имат ниска мотивация за учене и са в риск от отпадане от образователната система. Въпреки това учителските колективи на тези места не спират да работят упорито и целенасочено да осигурят качествено образование на всяко дете", казва Нели Колева, директор "Публични партньорства" в "Заедно в час".


В заявките за партньорство училищата могат да попълнят както сигурните позиции, за които ще имат нужда от учители, така и позиции, които все още не са сигурни и ще бъдат потвърдени на по-късен етап.


През настоящата учебна 2016/2017 г. "Заедно в час" си партнира с 88 партньорски училища в 10 области на страната. От 2010 година през програмата са преминали 119 учители, а 70% от тях в момента продължават да са ангажирани в сферата на образованието.


Основна мисия на създадената по инициатива и с финансовата подкрепа на фондация "Америка за България" организация е преодоляването на образователното неравенство в България и осигуряване на качествено образование за всяко дете. За целта организацията привлича, обучава и подкрепя в рамките на две години успешни специалисти извън сферата на образованието и социално ангажирани хора, които да станат учители и да променят живота на децата, с които работят.


Участниците в програмата работят целенасочено да мотивират учениците да постигат по-добри резултати и да развиват потенциала си. Те са готови да преподават в малки населени места, където най-трудно се намират преподавателски кадри, и така дават достъп до качествено образование на деца в нужда.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 727 Весело

    Брей, колко са лоши "Америка за България". Не стига, че дават стипендии на стотици деца, а подкрепят и учителите ... мръсници !

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#1] от "Сашо":

    И строят детски музеи с фокус наука... Зверове.

  3. 3 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 340 Разстроено

    Закриха стотици училища, сега ще вкарват в системата още и още учители, които ще помагат на работещите учители. Накрая учителите и помощният персонал ще са повече от учениците. На всеки ученик по 1 обучаващ.

  4. 4 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "Основна мисия на Заедно в час е преодоляването на образователното неравенство в България и осигуряване на качествено образование за всяко дете."

    Е хайде сега. Ако това е така, значи някои друг не си е свършил работата. Кой?

    В едно софийско имаше учител с такива амбиции. Нищо особено. Целият клас бе закрит след неговата работа.

  5. 5 Профил на shouten
    shouten
    Рейтинг: 235 Неутрално

    [quote#1:"Сашо"]рей, колко са лоши "Америка за България". Не стига, че дават стипендии на стотици деца, а подкрепят и учителите ... мръсници [/quote]

    Истината е, че не наемат всеки желаещ. Наемат само такива, които могат да манипулират. Хората в тази организация са с ужасни предразсъдъци и ако не им угодиш - не ставаш. От 2011 година са активни - а резултати? Нулеви. Кой работи близо 7 години с нулеви резултати и все пак му плащат?
    Това не са предположения, сами казват че дават допълнително пари на участниците по програмата за 2 години и после споделят че след 2 години имат 70%+ напуснали. Не е случайно!

  6. 6 Профил на bad_owl
    bad_owl
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#1] от "Сашо":

    Набират последователи сред бедните и онеправданите.... на католическата църква е патента бих казал. Между другото културата и в двете организации е "сектантска". Помоща е хубаво нещо, ама не и като целта е да си отгледаш сектантчета.

    Атлантистите са фашисти маскирани като социалисти, действащи като комунисти и веят байрака на демокрацията. А тия дето им верват....
  7. 7 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    .... скромният ми коментар е: От толкова години работи това финансиране, но все още не е успяло да налучка местната „флора“ и „фауна“ на системата „Образование“!
    Дано някога се случат нещата!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  8. 8 Профил на philosophiser
    philosophiser
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#5] от "shouten":

    Не искам да адвокатствам, но хората по план са спонсорирани от програмата две години. По-скоро посланието на статията е, че 70% остават в сектора като призвание, въпреки че вече нямат право на стипендия от фондацията, а не че има огромно текучество. Що се отнася до резултатите, без да имаме данни, може само да спекулираме. В крайна сметка, стипендиантите преподават предимно в малцинствени общости, където всяко положително влияние си е победа.

    Разбирам, че повечето хора ще са цинично настроени, без да си дават никаква сметка как се преподава на деца без базови [езикови] знания. Тази организация се бори с проблем, пред който държавата горе долу е капитулирала, и аз лично им желая успех.

  9. 9 Профил на shouten
    shouten
    Рейтинг: 235 Неутрално

    [quote#8:"philosophiser"]Тази организация се бори с проблем, пред който държавата горе долу е капитулирала, и аз лично им желая успех.[/quote]

    Виж сега, аз съм бил на тяхни индоктринации, проведох и интервю с тях, въпреки че си имам работа. Отделно имам и познати, които са опитали с тях, а има и интернет с доста материали по темата. Аз използвам всичко това когато си съставям мнението.

    Имай предвид, че те убеждават как ще ти помагат и как ще те насърчават. Това е хубаво, но какво говорят в случая данните които сами дават - 70% напуснали след втората година? Разбира се, може да ги тълкуваме че сме си гаден народ, който гледа само парите. И такова тълкувание сигурен съм е доста удобно. Но има и друга възможност, е това което казвам - въпросните участници да не са мотивирани и подпомагани качествено.

    Моите впечатления са свързани с тяхната изключителна арогантност, манипулативност и безпардонно изопачаване на реалността.

    Но това си е мое мнение, нека който се интересува от тях сам потърси в интернет мнението на много други.

    П.С. Пак приканвам - нека и други хора, опитали с тях да си кажат мнението. При интерес мога да поясня още неща, които ме отвратиха.

  10. 10 Профил на compos_sui
    compos_sui
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Образователата ни система е стигнала дъното в следствие на лоша държавна политика, която включва позволената намеса на подобни външни фактори с неясни цели и финансиране в непрекъснато реформираното образование. Бог да пази България!

  11. 11 Профил на philosophiser
    philosophiser
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#9] от "shouten":

    Съгласен съм, че имат противоречива репутация откъм култура, и че както всяка организация няма как да е по вкуса на всеки.

    Отново що се отнася до 70-те процента: участниците в програмата никога не са служители на фондацията. Те сключват трудов договор с училището, където ще преподават, и имат договор за обучение и стипендия от фондацията.

    Стипендията изтича след макс. 2 години, но не бих нарекъл това 'напускане'. Трудовите договори с училищата са отделни и независими. Статията казва, че 70 процента остават в образователната система, въпреки изтичането на стипендията. Това повърхностно изглежда като добра възвръщаемост, само че не знам колко от тези хора са били в системата и преди това.

  12. 12 Профил на shouten
    shouten
    Рейтинг: 235 Неутрално

    [quote#11:"philosophiser"]Те сключват трудов договор с училището, където ще преподават, и имат договор за обучение и стипендия от фондацията.[/quote]

    Знам, знам, просто и на презентации и после на лично интервю те питат склонен ли си да работиш с тях след този срок от две години. Това имах предвид, но както и да е. Времето ще покаже какви са им намеренията и резултатите.

  13. 13 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Не съществува метод за решаване на проблем без анализ на обективните причини и търсене на дългосрочно решение доколкото училището не е "проект".

    Освен това, ако причините са в каплапвия метод на работа на група чиновници, и групата чиновници "разрешава" и "контолрира" намесата на фондация, то калпавите чиновници просто се възползват.

    Това направиха и българския Великден с образованието преди време, затова вече не се месят.

    Учители протестират срещу нещо и настояват за оставки, а тези дойдат, "подарят" чрез властта малко компютри, некадърния началник си ги отчете като свой успех в годишния доклад и птодължава да мачка протестиращите учители.

    Освен това що за логика, в едно училище един "изпратен" учител ще е облагодетелстван с пари за нещо, а другите не са.

    Това не е решение. В Америка това може да е помощ, защото е от американци за американци. Тук това има друго измерение.

    Ясно е, че на фона на фрапиращата бедност и проблеми несъмнено и това, като всичко даром е помощ.

    Но не е решение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK