"В столицата оповестеното вчера класиране за прием на учениците след 7-ми клас показа отново най-силен интерес към Софийската математическа гимназия, 1-ва Немска, 73-то училище с изучаване на немски и Испанската гимназия. "
Германия се движи за момента при канцлерката от CDU Ангела Меркел доста добре, има едва безработни. Испания предполагам в някои провинции са също добре, поне в Каталуния. Езика е важен за комуникация и за искане на заплащането, както и за сигурността според немските закони на сигурността на работа.
Тези с английски език отиват във Великобритания и биват разочаровани. Причините не знам, но го има като причина при новопристигналите във Великобритания. Може би очакват да им подаряват парите, или друга причина ...
Добрата гимназия си е хубаво нещо. И полезно. Имам двама племенници + друго приятелско дете, които завършиха гимназии от топ 3. После изкараха и магистратури различни(бизнес и технически). Работят на добри длъжности с добри заплати благодарение най-вече на добрите си езикови познания. Вероятно и университетските им дипломи и познания имат тежест, но без добра езикова подготовка не биха могли да заемат тези позиции. А тя не се получава в университета.
> Тези с английски език отиват във Великобритания и биват разочаровани.
Нормално, никой няма да ти постеле червена пътека само защото си учил в "езикова гимназия" и говориш съответния чужд език на средно ниво със силен източноевропейски акцент, без да можеш да им свършиш полезна работа и на метач. Езиковото обучение трябва да съпътства всичко останало, а не да бъде основен профил на обучение в една гимназия. Никъде по света няма толкова "езикови гимназии", бълващи претенциозни дечица без покритие.
Ако може някой от Дневник да обясни с какво софийските новини като тая са толкова вълнуващи, че да са най-отгоре в сайта. Свършиха националните ли? Или за пореден път ни убеждавате, че за вас България свършва с околовръстното?
Работа има. Проблемът на такива философи като теб е, че искат да работят на бюро и климтик, и в края на месеца да взимат 3 бона. Нема как да стане с диплома по история/философия от СУ.
Every cradle is a grave.
Каквато и гимназия да завършиш с нея си си гОла вОда. То с куп висшета си ходиш безработен. До коментар [#3] от "log_on": Не споделям мнението Ви. Но освен куп дипломи от висшета и гимназии за успешната реализацията е необходим и натрупан куп знания и умения. След това вместо да си ходиш безработен трябва да търсиш реализацията и непрекъснато да увеличаваш размерите на купа знания и умения.
> Тези с английски език отиват във Великобритания и биват разочаровани.Нормално, никой няма да ти постеле червена пътека само защото си учил в "езикова гимназия" и говориш съответния чужд език на средно ниво със силен източноевропейски акцент, без да можеш да им свършиш полезна работа и на метач. Езиковото обучение трябва да съпътства всичко останало, а не да бъде основен профил на обучение в една гимназия. Никъде по света няма толкова "езикови гимназии", бълващи претенциозни дечица без покритие.
Моя позната с немска гимназия и впоследствие с немска филология още преди десетина години отказа да работи у нас филолог в София ,дори да и дават 1000 лв /по онова време/ и отиде в Германия. Там я взеха за продавашка в селски магазин в обезлюдена част в Северна Германия. Толкова за езиците.
Каквато и гимназия да завършиш с нея си си гОла вОда.То с куп висшета си ходиш безработен.До коментар [#3] от "log_on":Не споделям мнението Ви. Но освен куп дипломи от висшета и гимназии за успешната реализацията е необходим и натрупан куп знания и умения. След това вместо да си ходиш безработен трябва да търсиш реализацията и непрекъснато да увеличаваш размерите на купа знания и умения.
С езиците/желателно по два западни/ при добър късмет и на млади години /може да се класираш в някой кол център - 16 часа работа за 1500 лв максимум. Бройките естествено са нищожно малко в сравнение с избълваните от гимназиите езикови ''гении''. Колкото по масово се учи един западен език -толкова по-малък е шанса за работа с него у нас.
Друга моя позната с чешки/филология обаче/ обаче е преводач към чешкото посолство с два бона заплата и седмично превежда десетина листчета максимум.
Много се превъзнасят хората. Много хора завършили в моето даскало, просто с профил английски, пак отидоха да учат извън България след това. Не е до гимназията, а да учителите.
Не е точно така - младежите завършили ТУЕС са готови машинки за работа - всеки който е идвал на интервю от там е на много (МНОГО!) добро ниво и готов да заработи пълноценно като програмист за 2-3 месеца, повечето от тях могат да стигнат 3000 лв. заплата за година или малко повече - ако това е "гола вода" ...
Иначе и аз съм в недоумение за наплива към езиковите училища - явно тази мода няма да мине.
Моя позната с немска гимназия и впоследствие с немска филология още преди десетина години отказа да работи у нас филолог в София ,дори да и дават 1000 лв /по онова време/ и отиде в Германия. Там я взеха за продавашка в селски магазин в обезлюдена част в Северна Германия. Толкова за езиците. До коментар [#10] от "log_on": Давате конкретен пример, който според Вас формулира правило. Вашата позната безспорно владее почти перфектно немски език. Вероятно на много добро ниво и друг/други езици. "Взели са я". Потърсила ли е по-добра реализация, където да прилага потенциала си? Има доста възможности. Често се налага към езиците да се добавят допълнителни знания и умения.
Каквато и гимназия да завършиш с нея си си гОла вОда.То с куп висшета си ходиш безработен.До коментар [#3] от "log_on":Не споделям мнението Ви. Но освен куп дипломи от висшета и гимназии за успешната реализацията е необходим и натрупан куп знания и умения. След това вместо да си ходиш безработен трябва да търсиш реализацията и непрекъснато да увеличаваш размерите на купа знания и умения.
Ако си необходим като специалист с магистратура на запад самите те ти доплащат и уреждат да си ''поизбистриш'' езика. Напр. лекар /което не е за всяка глава и възможности образование/ спокойно го приемат в добри немски клиники след ниво Б-2 по немски,което е достижимо и от онлайн курсове по нета за броени месеци .Дори без да си го учил езика яас през живота си.
Абе, ясно е, че ако знаеш някой екзотичен език имаш относително предимство. Но в наши дни, незнанието на английски е равносилно на неграмотност. Гледам, нашите кандидат-гимназисти не са го разбрали, и се натискат за немски. Явно ще стават доктори, и ще се установяват в немско.
До коментар [#17] от "log_on": Имам някаква представа за обстановката в Германия. Самият Вие доказвате, че има и добри възможности. Всеки човек трябва да ги търси. В чужбина, а и в България. Шестицата от тотото на идва сама. Трябва да си попълваш и пускаш фиша. Но и затова са необходими прословутите знания и умения.
Не свършва и с околовръстното, а с Лозенец, Бъкстон, Манастирски Ливади, Изгрев, евентуално булевард Витоша и летището за шопинг до европейски столици :-) Това е Българията от 200-300 хиляди души, за която четем в този сайт.
Езиковите гимназии са търсени по три основни причини: 1. Научаваш езика много добре дори и да не си най-големия зубър. Ако си даваш зор ще го научиш почти идеално, но ще ти липсва практика с говоренето (стар минус на гимазиите). 2. Защо си мислите, че в гимазия се учи, за да излезеш готов за работа? Това не е селскостопански/механо/електро/строителен техникум за общи работници и майстори. Идеята е, че ще те подготви добре за университет в БГ или извън нея. 3. Среда.
За програмистите / който желае да става такъв във ВУЗ/английския е задължителен и си върви в комплект с информатиката във всяка провинциална гимназия/като паралелка. Даже още от селското школо започват. Де факто тази специалност в ТУ /а и в СУ/ е изключително от провинциалисти,дори от много скромни гимназийки в градчета с по 5 000 жители.
Разбира се всеки има право на мнение и не само това, ами да си решава за себе си и за децата си, къде и какво да учат, но е факт и неслучайно в тези училища бала е такъв, защото след това те не само са предпочитани и влизат по-лесно в по-добрите висши учебни заведения и специламности в тях, но и се реализират в живота в пъти по-добре. При това въобще не е задължително това да стане в съответната на изучаваните езици чужбина, не малко от тях се реализират много добре и у нас. По въпроса дали тази новина е 'софийска или национална", отговора е много лесен. В тези училища кандидатстват амбициозни деца, за които те самите и техните родители са загрижени и искат да си дадат възможно най-добрия шанс за развитие и в този смисъл това въобще не е местна новина, напротив подсказва на всеки без значение дали е най-отдалеченото селище или е от пъпа на София, къде са приоритетите.
това ме разсмя. и за "кол центъра", и за "чешкото посолство". явно и с двете нямате много опит - първото за настоящето състояние на нещата, а за второто относно възможностите "да се работи в посолство".
да, тук хората обсъждат гимназиите все едно са някакъв ПУЦ за заварчици. добрата гимназия дава подготовка, култура на учене, среда, а при добър късмет и те научава да мислиш.
Разбира се всеки има право на мнение и не само това, ами да си решава за себе си и за децата си, къде и какво да учат, но е факт и неслучайно в тези училища бала е такъв, защото след това те не само са предпочитани и влизат по-лесно в по-добрите висши учебни заведения и специламности в тях, но и се реализират в живота в пъти по-добре.При това въобще не е задължително това да стане в съответната на изучаваните езици чужбина, не малко от тях се реализират много добре и у нас.По въпроса дали тази новина е 'софийска или национална", отговора е много лесен. В тези училища кандидатстват амбициозни деца, за които те самите и техните родители са загрижени и искат да си дадат възможно най-добрия шанс за развитие и в този смисъл това въобще не е местна новина, напротив подсказва на всеки без значение дали е най-отдалеченото селище или е от пъпа на София, къде са приоритетите.
Като сина на Корнелия Нинова напр. Но защото след такава гимназия отиде в Бъркли,а там трябват и мнооооого пари ,за които тате и мама трябва да отговарят. Т.е. престижа не е на гимназията ,а на дебелия родителски портфейл ...после.
Между другото в по-малките градове тенденциите са почти същите с една-две разлики. Там може би дори повече се търсят езиковите гимназии, но на някои места по-търсен е английският. Освен това поне по мои наблюдения, след завършване младежите от столичните езикови гимназии са по-малко мотивирани да емигрират. Ако от една софийска паралелка гъм Германия заминават 30-40%, то от една в Ловеч/Бургас/Хасково заминват над 50, дори може би 60-70%.
Моя позната с немска гимназия и впоследствие с немска филология още преди десетина години отказа да работи у нас филолог в София ,дори да и дават 1000 лв /по онова време/ и отиде в Германия. Там я взеха за продавашка в селски магазин в обезлюдена част в Северна Германия. Толкова за езиците.До коментар [#10] от "log_on":Давате конкретен пример, който според Вас формулира правило. Вашата позната безспорно владее почти перфектно немски език. Вероятно на много добро ниво и друг/други езици. "Взели са я". Потърсила ли е по-добра реализация, където да прилага потенциала си? Има доста възможности. Често се налага към езиците да се добавят допълнителни знания и умения.
Кой потенциал ? Че немски в Германия си говори всяко дете по-добре от нея -чужденката. И мислиш,че ще махнат немски учител по немски език,за да сложат Ленчето от Зона Б2 ?
Времето за изучаване на езици е точно в гимназията, желателно поне два на достатъчно добро ниво. Висшето образование е за придобиване на ПРОФЕСИЯ, към която езиците са просто допълнение.
[/quote]
Вашата позната с немската филология в Германия почти се е изравнила с местните жители (към 80 милиона души) без никаква професия. Естествено, че там ще работи абсолютно неквалифицирана работа, какво друго?
[quote#3:"log_on"]Каквато и гимназия да завършиш с нея си си гОла вОда.То с куп висшета си ходиш безработен.
Диплома от прилично професионално училище е много по-ценна от две дипломи за "вишу" по фолклористика или социална антропология - както у нас, така и по света..........
Culus capitem delit
Времето за изучаване на езици е точно в гимназията, желателно поне два на достатъчно добро ниво.Висшето образование е за придобиване на ПРОФЕСИЯ, към която езиците са просто допълнение.
Да,така е. Но професионалните училища ги нарич ПУЦ и им трябват само 6 месеца за да направят от дърво свирка,а не цели 4 години да учат предмети ,които никога,ама никога не им трябват в живота нито в БГ,още по-малко на Запад.
Кой потенциал ? Че немски в Германия си говори всяко дете по-добре от нея -чужденката. И мислиш,че ще махнат немски учител по немски език,за да сложат Ленчето от Зона Б2 ?
Мдам, много добре познаваш ситуацията май. Как така от моите съученици нито един не отиде да работи на полето или в някой супермаркет, въпреки че има 80 млн. германци, които говорят по-добре немски. Кой ги назначава тея шефове и човешки ресурси в големите комапнии в големите германски градове, не мога да си го обясня.
"Дневник", знам че вече стана банално, но и аз ще се присъединя към критиците на новия ви форум - отвратителен е. Отговори, цитати, уведомления, повторения - всичко е такава каша, че просто се чудя какъв гений сте наели да оплеска толкова качествено нещо, което работеше добре. Има някакъв напредък спрямо първоначалното положение, но е безкрайно муден и малък. На ваше място бих го/я накарал да върне старото положение (ако може) и после бих го/я изгонил с шутове. По-добре съсредоточете усилия и оправете това, вместо да бълвате дебилни клипчета по аматьорски политически "анализи" на капацитетите по всичко от портала "Култура".
Таня нямаше никакви познания по немски, омъжи се вместо за мен за друг българин от града ми. Работи и изкарва пари в Фрайзинг, малко има търкания с колежките си, понеже работи във фирма за почасова работа. Изкарва нещо, не особено като заплата. Мъжа и е пич, говорих с него. С Таня щеше да е всичко различно при мен, отдолу до горе. Макар да не мже да готви, трябваше, поне при мен, да се ползват полуфабрикати
"Моя позната с немска гимназия и впоследствие с немска филология още преди десетина години отказа да работи у нас филолог в София ,дори да и дават 1000 лв /по онова време/ и отиде в Германия. Там я взеха за продавашка в селски магазин в обезлюдена част в Северна Германия. Толкова за езиците."
Не, не етолкова. В Германия всчики говорят немски и ако тя не умее друго, освен добре да говори немски каква работа очаквате да си намери. Предполагам, че завършилите немска филология в Германия са по-добре подготвени.
Вашите ученици не знам какво са завършили. Но Германия приема с отворени обятия само ''тежка артилерия'' и от кандидатите с висше- лекари,някои видове инженери и някои видове технолози и от бачкерите- тези ,които не се гнусят от мръсно,мокро и отровно по 10 часа на ден. Чиновници не им трябват,защото и те си имат бол с измислено хуманитарно вишо ,за да заемат заплатаджийските службички.
Не е изненада, че езиковите гимназии са едни от най-предпочитаните училища. За всички, които имат амбиции да повишават образователния си ценз владеенето на поне един чужд език (в масовия случай английски) е задължително. Въобще не се впечятлявайте от историите за филоложки реализирали се като продавачки в хоремаг в Германия. Езикът е богатство, разширява кръгозора, отваря врати. Друг е въпросът до къде ще ви стигнат куража и амбицията за реализация. Очевидно на някои им стигат до селския магазин.
Аномалията е в скапаната ни образователна където трябва да учиш в английска или немска гимназия за да научиш английски или респективно немски на прилично ниво. Как в една Холандия много хора говорят свободно английски, немски и френски, без да са учили в "елитни езикови гимназии"?
Ако си "завършил" специалност "Маркетинг и мениджмънт" в Елховския филиал на Ямболския свободен университет или " Публична администрация " в Монтанския филиа на Северозападния университет във Враца, не работа в България, но и в Албания не можеш да си намериш.Така, че с тези 50 комесрсиални университета , дето се нароиха и дето създават илюзия , че дават знания и умения , а не фалшиви дипломи, доникъде няма да стигнем.
До коментар [#16] от "zhivko6461":Таня нямаше никакви познания по немски, омъжи се вместо за мен за друг българин от града ми. Работи и изкарва пари в Фрайзинг, малко има търкания с колежките си, понеже работи във фирма за почасова работа. Изкарва нещо, не особено като заплата. Мъжа и е пич, говорих с него. С Таня щеше да е всичко различно при мен, отдолу до горе. Макар да не мже да готви, трябваше, поне при мен, да се ползват полуфабрикати
Ясно е, това са сред най-добрите училища в България, но НЕ са 10-те най-добри. Новината щеше да е национална ако бяха побрани 10-те най-добри в България или поне бяха добавили и тези от другите градове които попадат в топ 10 на национално ниво.
- имат по-добра образователна система - не са мързеливи лентяй като нас и не гледат само как да препишат или минат метър с оценките в училище - Холандският е много по-близък като лексика и граматика до английския (и немския също) отколкото българския - пишат на латиница - Холандия е топ туристическа дестинация, а туристите се разбират основно на английски - културно, демографски, социално и как ли още не са по-близо до англоговорящите държави, докато ние сме по-близо до Турция и Рассия?
Мода!? Що за глупост. Владеенето на езици в днешния свят е база, не е мода. А езиковите гимназии, ако са съумели да предлагат и развиване на други умения, естествено че ще има интерес към тях.
До коментар [#35] от "slan777": Не разбрах защо адресирате коментара до мен? Все пак приемам информацията за Вас и за Таня. Не се съмнявам в достоверността, че Вие се реализирате много добре в Германия. Както и че Таня е пропуснала възможност за по-добра реализация. Най-малко защото въпросната информация и достоверността ѝ не са пряко свързани с мен, а и аз едва ли бих могъл да бъда полезен за Таня и за Вас. Все пак пожелавам лични и професионални успехи на Вас и на Таня!
Не е и до учителите, а до децата. Ако не искат да учат, никой не може да им помогне. Ако родителите не са ги възпитали да се трудят, нищо няма да излезе от тях.
Кой потенциал ? Че немски в Германия си говори всяко дете по-добре от нея -чужденката. И мислиш,че ще махнат немски учител по немски език,за да сложат Ленчето от Зона Б2 ? До коментар [#29] от "log_on": Изказвам Ви личната си благодарност за предоставената информация за Германия и други страни. Макар че агенция ЕЖК излъчва често новини с подобно съдържание. При това Ви информирах, че имам някакви впечатления от живота Германия. И така след историите на Вашата позната, завършила немска филология и не успяла да си намери по-добра работа от продавачка в селски магазин в Германия, и другата позната реализирала се добре в посолство, стигнахме до Ленчето от Зона Б2. В предишно коментари Ви споменах, че за успешната реализация освен куп дипломи е необходим и куп знания и умения. И възможности за придобиване нови, необходими за да се натисне "log_on" при кандидатстване за конкретно място. Въпросното Ленче не би трябвало да очаква, че ще махнат друга заради нея, дори и да идва от Зона Б2, а би трябвало да докаже, че е по-добра. Не е задължително да е като учителка. Има и други професии. Аз няма да Ви давам примери за успели българи в чужбина. Много успяват и в България. Някои съчетават. Но те показват, доказват и защитават споменатия куп със знания и умения. В който своето немаловажно място заемат и дипломите, сертификатите и др. документи за придобита квалификация. Успяващите не чакат да махнат някого за да вземат/назначат тях. Те се подготвят, кандидатстват и успяват да спечелят.
Сравнението на СМГ с останалите по бал не е коректно, защото балът се образува различно (3М+БЕЛ в СМГ, а 2М+2БЕЛ в езиковите). Тази година задачите за НВО по математика бяха изключително лесни и 120 деца в София изкараха 100 точки. Оценките по БЕЛ бяха значително по-ниски. Ако се направи класиране не по пълен бал, а по сумата М+БЕЛ на приетите, СМГ ще е след двете немски.
Дневник, Все един ден на някой от нас, живеещите извън София ще му писне и ще ви съди за дискриминация. Само София е България, да? Останалите да вървим по дяволите?
"Как в една Холандия много хора говорят свободно английски, немски и френски, без да са учили в "елитни езикови гимназии"?"
То и у нас много хора говорят свободно македонски, сръбски, руски и турски, та дори гръцки и румънски. Може би не толкова много колкото холандиците, но с македонския не вярвам да има българин, който да не го разбира.
В Холандия изуаването на език е приоритет в образователната програма. Всички училища до едно започват с втори език освен Холандския от първи клас. След 7и клас мисля холандския се заменя от втори чужд език. След това имат право и да сменят единият от езиците, ако смятат че са научили един от двата достатъчно добре.
Свързано е и с историята им на търговска нация. Абсурдно е да се твърди, че съседството с една държава води до много говорещи езика й.
"Владеенето на езици в днешния свят е база, не е мода."
Ако това беше точно така, то 18-то училище (с японски, китайски и корейски) трябваше да е на първо място. Стратегията, съзнателна или подсъзнателна, при кандидатстване в средно училище е детето да учи с възможно най-добрите, които не го превъзхождат с някаква изключителност, както и да няма хайлязи като в ПУЦ-овете на log_on -а. Сиреч, детето да попадне в "неговата си среда"... като отговорност, дисциплина и амбиции. Следващ критерий е възможността за обогатяване на културата "на място" - в двете немски гимназии и в испанската преподават учители от съответните държави по програми на немски или испански институции. Докато анло-американските" институции са обвързани основно с частните училища (Американския колеж, Васил Златарски и др.), а те не участват в тая класация (Там подборът, въпреки заплащането, не е по-слаб). Трети критерий са традициите - ако миналата (по-по-миналата) тия са били най-желаните училища, то би следвало и тая година да е така. Косвен критерий са матурите, защото учителите, подготвили зрелостниците, ще подхванат новата смяна. Следващ критерий училището да е на "удобно" за семейството на ученика място.
Колкото до езиците, ви уверявам, че всяко едно дете от първите 2000 (при 8600 кандидати в София и 360 от провинцията) е тръгнало на езикова школа от предучилищна възраст (приобладаващо английски) и с тая седем годишна подготовка все ще го вземат за продавачка/санитарка в селски магазин/болница в чуждата държава при това без да завършва гимназия.
"В Холандия изуаването на език е приоритет в образователната програма."
Да де, ама не учат китайски, японски или руски (официални езици на ООН), а основно учат официалните езици на ЕС, френски, немски и английски (и испански). И им идва от ръки, щото не само че са съседни държави, но са и управлявали "английскоговорящата държава". Имам колеги немци със петгодишно изучаване на руски език, имам англичани - пак пет години изучаване на японски и като попаднат на руски/японски документ, хайде на "заклет певодач" или ме организирават мене (в интерес на истината, немците са по-амбициозни с руския). Шах и паника настъпва, ако документът е на грузински, гръцки или тай (друга азбука).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
2.5
Рейтинг: 1059 Неутрално"Учениците кандидатстваха за всяка отделна паралелка в училищата, а не като цяло за дадено учебно заведение."
I Want To BelieveАми то е така от доса години.
Иво Прокопиев
Рейтинг: 221 ЛюбопитноПожарникарската гимназия!?
Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!log_on
Рейтинг: 1083 НеутралноКаквато и гимназия да завършиш с нея си си гОла вОда.
То с куп висшета си ходиш безработен.
slan777
Рейтинг: 488 Любопитно"В столицата оповестеното вчера класиране за прием на учениците след 7-ми клас показа отново най-силен интерес към Софийската математическа гимназия, 1-ва Немска, 73-то училище с изучаване на немски и Испанската гимназия. "
Es muß Geld fließen!Германия се движи за момента при канцлерката от CDU Ангела Меркел доста добре, има едва безработни. Испания предполагам в някои провинции са също добре, поне в Каталуния. Езика е важен за комуникация и за искане на заплащането, както и за сигурността според немските закони на сигурността на работа.
Тези с английски език отиват във Великобритания и биват разочаровани. Причините не знам, но го има като причина при новопристигналите във Великобритания. Може би очакват да им подаряват парите, или друга причина ...
tach0
Рейтинг: 221 НеутралноДобрата гимназия си е хубаво нещо. И полезно. Имам двама племенници + друго приятелско дете, които завършиха гимназии от топ 3. После изкараха и магистратури различни(бизнес и технически). Работят на добри длъжности с добри заплати благодарение най-вече на добрите си езикови познания. Вероятно и университетските им дипломи и познания имат тежест, но без добра езикова подготовка не биха могли да заемат тези позиции. А тя не се получава в университета.
amh21579466
Рейтинг: 274 Неутрално> Тези с английски език отиват във Великобритания и биват разочаровани.
Нормално, никой няма да ти постеле червена пътека само защото си учил в "езикова гимназия" и говориш съответния чужд език на средно ниво със силен източноевропейски акцент, без да можеш да им свършиш полезна работа и на метач. Езиковото обучение трябва да съпътства всичко останало, а не да бъде основен профил на обучение в една гимназия. Никъде по света няма толкова "езикови гимназии", бълващи претенциозни дечица без покритие.
skch
Рейтинг: 408 НеутралноАко може някой от Дневник да обясни с какво софийските новини като тая са толкова вълнуващи, че да са най-отгоре в сайта. Свършиха националните ли? Или за пореден път ни убеждавате, че за вас България свършва с околовръстното?
Ватник
Рейтинг: 470 НеутралноРабота има. Проблемът на такива философи като теб е, че искат да работят на бюро и климтик, и в края на месеца да взимат 3 бона. Нема как да стане с диплома по история/философия от СУ. Every cradle is a grave.
zhivko6461
Рейтинг: 1117 НеутралноКаквато и гимназия да завършиш с нея си си гОла вОда.
То с куп висшета си ходиш безработен.
До коментар [#3] от "log_on":
Не споделям мнението Ви. Но освен куп дипломи от висшета и гимназии за успешната реализацията е необходим и натрупан куп знания и умения. След това вместо да си ходиш безработен трябва да търсиш реализацията и непрекъснато да увеличаваш размерите на купа знания и умения.
log_on
Рейтинг: 1083 НеутралноМоя позната с немска гимназия и впоследствие с немска филология още преди десетина години отказа да работи у нас филолог в София ,дори да и дават 1000 лв /по онова време/ и отиде в Германия. Там я взеха за продавашка в селски магазин в обезлюдена част в Северна Германия. Толкова за езиците.
log_on
Рейтинг: 1083 НеутралноС езиците/желателно по два западни/ при добър късмет и на млади години /може да се класираш в някой кол център - 16 часа работа за 1500 лв максимум. Бройките естествено са нищожно малко в сравнение с избълваните от гимназиите езикови ''гении''.
Колкото по масово се учи един западен език -толкова по-малък е шанса за работа с него у нас.
Друга моя позната с чешки/филология обаче/ обаче е преводач към чешкото посолство с два бона заплата и седмично превежда десетина листчета максимум.
chepokalipsis
Рейтинг: 222 НеутралноМного се превъзнасят хората. Много хора завършили в моето даскало, просто с профил английски, пак отидоха да учат извън България след това. Не е до гимназията, а да учителите.
penetrating
Рейтинг: 8304 НеутралноИ накрая пак двойкаджии ни управляват ...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertfanatic
Рейтинг: 11 НеутралноНе е точно така - младежите завършили ТУЕС са готови машинки за работа - всеки който е идвал на интервю от там е на много (МНОГО!) добро ниво и готов да заработи пълноценно като програмист за 2-3 месеца, повечето от тях могат да стигнат 3000 лв. заплата за година или малко повече - ако това е "гола вода" ...
Иначе и аз съм в недоумение за наплива към езиковите училища - явно тази мода няма да мине.
carmello
Рейтинг: 1249 Неутралновлизането в нормална гимназия е много важно - не за друго, а за да израстнеш обграден от нормални хора, езиците ако трябва ще ги научиш с частни уроци
от 14 до 18 се оформяш като човек и едно е да си в 298-мо в Люлин, съвсем друго е в 1-ва английска
за щастие в Бг все още има 20-тина добри безплатни гимназии
zhivko6461
Рейтинг: 1117 НеутралноМоя позната с немска гимназия и впоследствие с немска филология още преди десетина години отказа да работи у нас филолог в София ,дори да и дават 1000 лв /по онова време/ и отиде в Германия. Там я взеха за продавашка в селски магазин в обезлюдена част в Северна Германия. Толкова за езиците.
До коментар [#10] от "log_on":
Давате конкретен пример, който според Вас формулира правило. Вашата позната безспорно владее почти перфектно немски език. Вероятно на много добро ниво и друг/други езици. "Взели са я". Потърсила ли е по-добра реализация, където да прилага потенциала си? Има доста възможности. Често се налага към езиците да се добавят допълнителни знания и умения.
log_on
Рейтинг: 1083 НеутралноАко си необходим като специалист с магистратура на запад самите те ти доплащат и уреждат да си ''поизбистриш'' езика. Напр. лекар /което не е за всяка глава и възможности образование/ спокойно го приемат в добри немски клиники след ниво Б-2 по немски,което е достижимо и от онлайн курсове по нета за броени месеци .Дори без да си го учил езика яас през живота си.
niakoi_si
Рейтинг: 648 НеутралноДървен философ като теб не бих назначил, ако щеш да ми представиш и 20 дипломи.
klecho
Рейтинг: 808 Неутрално[quote#11:"log_on"][/quote]
Абе, ясно е, че ако знаеш някой екзотичен език имаш относително предимство.
Но в наши дни, незнанието на английски е равносилно на неграмотност.
Гледам, нашите кандидат-гимназисти не са го разбрали, и се натискат за немски. Явно ще стават доктори, и ще се установяват в немско.
zhivko6461
Рейтинг: 1117 НеутралноДо коментар [#17] от "log_on":
Имам някаква представа за обстановката в Германия. Самият Вие доказвате, че има и добри възможности. Всеки човек трябва да ги търси. В чужбина, а и в България.
Шестицата от тотото на идва сама. Трябва да си попълваш и пускаш фиша. Но и затова са необходими прословутите знания и умения.
amh21579466
Рейтинг: 274 НеутралноНе свършва и с околовръстното, а с Лозенец, Бъкстон, Манастирски Ливади, Изгрев, евентуално булевард Витоша и летището за шопинг до европейски столици :-) Това е Българията от 200-300 хиляди души, за която четем в този сайт.
xax
Рейтинг: 221 НеутралноЕзиковите гимназии са търсени по три основни причини:
1. Научаваш езика много добре дори и да не си най-големия зубър. Ако си даваш зор ще го научиш почти идеално, но ще ти липсва практика с говоренето (стар минус на гимазиите).
2. Защо си мислите, че в гимазия се учи, за да излезеш готов за работа? Това не е селскостопански/механо/електро/строителен техникум за общи работници и майстори. Идеята е, че ще те подготви добре за университет в БГ или извън нея.
3. Среда.
log_on
Рейтинг: 1083 Неутрално[quote#14:"fanatic"][/quote]
За програмистите / който желае да става такъв във ВУЗ/английския е задължителен и си върви в комплект с информатиката във всяка провинциална гимназия/като паралелка. Даже още от селското школо започват.
Де факто тази специалност в ТУ /а и в СУ/ е изключително от провинциалисти,дори от много скромни гимназийки в градчета с по 5 000 жители.
tsvetko_51
Рейтинг: 1516 НеутралноРазбира се всеки има право на мнение и не само това, ами да си решава за себе си и за децата си, къде и какво да учат, но е факт и неслучайно в тези училища бала е такъв, защото след това те не само са предпочитани и влизат по-лесно в по-добрите висши учебни заведения и специламности в тях, но и се реализират в живота в пъти по-добре.
При това въобще не е задължително това да стане в съответната на изучаваните езици чужбина, не малко от тях се реализират много добре и у нас.
По въпроса дали тази новина е 'софийска или национална", отговора е много лесен. В тези училища кандидатстват амбициозни деца, за които те самите и техните родители са загрижени и искат да си дадат възможно най-добрия шанс за развитие и в този смисъл това въобще не е местна новина, напротив подсказва на всеки без значение дали е най-отдалеченото селище или е от пъпа на София, къде са приоритетите.
abdelhaqq
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#11] от "log_on":
בני אתה אני היום ילדתיךтова ме разсмя. и за "кол центъра", и за "чешкото посолство". явно и с двете нямате много опит - първото за настоящето състояние на нещата, а за второто относно възможностите "да се работи в посолство".
abdelhaqq
Рейтинг: 808 НеутралноДо коментар [#22] от "xax":
בני אתה אני היום ילדתיךда, тук хората обсъждат гимназиите все едно са някакъв ПУЦ за заварчици. добрата гимназия дава подготовка, култура на учене, среда, а при добър късмет и те научава да мислиш.
log_on
Рейтинг: 1083 НеутралноКато сина на Корнелия Нинова напр. Но защото след такава гимназия отиде в Бъркли,а там трябват и мнооооого пари ,за които тате и мама трябва да отговарят.
Т.е. престижа не е на гимназията ,а на дебелия родителски портфейл ...после.
xax
Рейтинг: 221 НеутралноМежду другото в по-малките градове тенденциите са почти същите с една-две разлики. Там може би дори повече се търсят езиковите гимназии, но на някои места по-търсен е английският.
Освен това поне по мои наблюдения, след завършване младежите от столичните езикови гимназии са по-малко мотивирани да емигрират. Ако от една софийска паралелка гъм Германия заминават 30-40%, то от една в Ловеч/Бургас/Хасково заминват над 50, дори може би 60-70%.
log_on
Рейтинг: 1083 НеутралноКой потенциал ? Че немски в Германия си говори всяко дете по-добре от нея -чужденката. И мислиш,че ще махнат немски учител по немски език,за да сложат Ленчето от Зона Б2 ?
pag
Рейтинг: 618 ЛюбопитноВремето за изучаване на езици е точно в гимназията, желателно поне два на достатъчно добро ниво.
Висшето образование е за придобиване на ПРОФЕСИЯ, към която езиците са просто допълнение.
Диплома от прилично професионално училище е много по-ценна от две дипломи за "вишу" по фолклористика или социална антропология - както у нас, така и по света.......... Culus capitem delit
log_on
Рейтинг: 1083 НеутралноДа,така е. Но професионалните училища ги нарич ПУЦ и им трябват само 6 месеца за да направят от дърво свирка,а не цели 4 години да учат предмети ,които никога,ама никога не им трябват в живота нито в БГ,още по-малко на Запад.
xax
Рейтинг: 221 НеутралноМдам, много добре познаваш ситуацията май. Как така от моите съученици нито един не отиде да работи на полето или в някой супермаркет, въпреки че има 80 млн. германци, които говорят по-добре немски. Кой ги назначава тея шефове и човешки ресурси в големите комапнии в големите германски градове, не мога да си го обясня.
pag
Рейтинг: 618 Любопитно"Дневник", знам че вече стана банално, но и аз ще се присъединя към критиците на новия ви форум - отвратителен е. Отговори, цитати, уведомления, повторения - всичко е такава каша, че просто се чудя какъв гений сте наели да оплеска толкова качествено нещо, което работеше добре. Има някакъв напредък спрямо първоначалното положение, но е безкрайно муден и малък.
Culus capitem delitНа ваше място бих го/я накарал да върне старото положение (ако може) и после бих го/я изгонил с шутове.
По-добре съсредоточете усилия и оправете това, вместо да бълвате дебилни клипчета по аматьорски политически "анализи" на капацитетите по всичко от портала "Култура".
pag
Рейтинг: 618 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "xax":
Culus capitem delitИ какво по-точно работят вашите съученици? Дали не е по професии, които са придобили във ВУЗ?
slan777
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#16] от "zhivko6461":
Es muß Geld fließen!Таня нямаше никакви познания по немски, омъжи се вместо за мен за друг българин от града ми. Работи и изкарва пари в Фрайзинг, малко има търкания с колежките си, понеже работи във фирма за почасова работа. Изкарва нещо, не особено като заплата. Мъжа и е пич, говорих с него. С Таня щеше да е всичко различно при мен, отдолу до горе. Макар да не мже да готви, трябваше, поне при мен, да се ползват полуфабрикати
grajdanin1
Рейтинг: 1013 НеутралноДо коментар [#10] от "log_on":
"Моя позната с немска гимназия и впоследствие с немска филология още преди десетина години отказа да работи у нас филолог в София ,дори да и дават 1000 лв /по онова време/ и отиде в Германия. Там я взеха за продавашка в селски магазин в обезлюдена част в Северна Германия. Толкова за езиците."
Не, не етолкова. В Германия всчики говорят немски и ако тя не умее друго, освен добре да говори немски каква работа очаквате да си намери. Предполагам, че завършилите немска филология в Германия са по-добре подготвени.
log_on
Рейтинг: 1083 Неутрално[quote#32:"xax"][/quote]
Вашите ученици не знам какво са завършили. Но Германия приема с отворени обятия само ''тежка артилерия'' и от кандидатите с висше- лекари,някои видове инженери и някои видове технолози и от бачкерите- тези ,които не се гнусят от мръсно,мокро и отровно по 10 часа на ден.
Чиновници не им трябват,защото и те си имат бол с измислено хуманитарно вишо ,за да заемат заплатаджийските службички.
zyx
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#21] от "blowfish":
Ти наистина ли сложи гетото манастирски ливади и Бъкстон в границите на София?
Никола Николов
Рейтинг: 450 НеутралноНе е изненада, че езиковите гимназии са едни от най-предпочитаните училища. За всички, които имат амбиции да повишават образователния си ценз владеенето на поне един чужд език (в масовия случай английски) е задължително. Въобще не се впечятлявайте от историите за филоложки реализирали се като продавачки в хоремаг в Германия. Езикът е богатство, разширява кръгозора, отваря врати. Друг е въпросът до къде ще ви стигнат куража и амбицията за реализация. Очевидно на някои им стигат до селския магазин.
amh21579466
Рейтинг: 274 НеутралноАномалията е в скапаната ни образователна където трябва да учиш в английска или немска гимназия за да научиш английски или респективно немски на прилично ниво. Как в една Холандия много хора говорят свободно английски, немски и френски, без да са учили в "елитни езикови гимназии"?
glaxo
Рейтинг: 301 НеутралноДо коментар [#3] от "log_on":
Ако си "завършил" специалност "Маркетинг и мениджмънт" в Елховския филиал на Ямболския свободен университет или " Публична администрация " в Монтанския филиа на Северозападния университет във Враца, не работа в България, но и в Албания не можеш да си намериш.Така, че с тези 50 комесрсиални университета , дето се нароиха и дето създават илюзия , че дават знания и умения , а не фалшиви дипломи, доникъде няма да стигнем.
Slick
Рейтинг: 434 ГневноСМГ???? СМГ? Там е дъното, не се лъжете, говорете с препратили родители. Стара слава е!
xcheffo
Рейтинг: 267 НеутралноЖегата ли ти дойде много, хапчетата ли малко?
Hristo Malinov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#24] от "tsvetko_51":
Ясно е, това са сред най-добрите училища в България, но НЕ са 10-те най-добри.
Новината щеше да е национална ако бяха побрани 10-те най-добри в България или поне бяха добавили и тези от другите градове които попадат в топ 10 на национално ниво.
oldschool
Рейтинг: 227 Неутрално[quote#40:"blowfish"][/quote]
може би защото:
- имат по-добра образователна система
- не са мързеливи лентяй като нас и не гледат само как да препишат или минат метър с оценките в училище
- Холандският е много по-близък като лексика и граматика до английския (и немския също) отколкото българския
- пишат на латиница
- Холандия е топ туристическа дестинация, а туристите се разбират основно на английски
- културно, демографски, социално и как ли още не са по-близо до англоговорящите държави, докато ние сме по-близо до Турция и Рассия?
pepola
Рейтинг: 434 ЛюбопитноМода!? Що за глупост. Владеенето на езици в днешния свят е база, не е мода. А езиковите гимназии, ако са съумели да предлагат и развиване на други умения, естествено че ще има интерес към тях.
zhivko6461
Рейтинг: 1117 НеутралноДо коментар [#35] от "slan777":
Не разбрах защо адресирате коментара до мен? Все пак приемам информацията за Вас и за Таня. Не се съмнявам в достоверността, че Вие се реализирате много добре в Германия. Както и че Таня е пропуснала възможност за по-добра реализация. Най-малко защото въпросната информация и достоверността ѝ не са пряко свързани с мен, а и аз едва ли бих могъл да бъда полезен за Таня и за Вас.
Все пак пожелавам лични и професионални успехи на Вас и на Таня!
galapagas
Рейтинг: 836 НеутралноНе е и до учителите, а до децата. Ако не искат да учат, никой не може да им помогне. Ако родителите не са ги възпитали да се трудят, нищо няма да излезе от тях.
zhivko6461
Рейтинг: 1117 НеутралноКой потенциал ? Че немски в Германия си говори всяко дете по-добре от нея -чужденката. И мислиш,че ще махнат немски учител по немски език,за да сложат Ленчето от Зона Б2 ?
До коментар [#29] от "log_on":
Изказвам Ви личната си благодарност за предоставената информация за Германия и други страни. Макар че агенция ЕЖК излъчва често новини с подобно съдържание. При това Ви информирах, че имам някакви впечатления от живота Германия.
И така след историите на Вашата позната, завършила немска филология и не успяла да си намери по-добра работа от продавачка в селски магазин в Германия, и другата позната реализирала се добре в посолство, стигнахме до Ленчето от Зона Б2.
В предишно коментари Ви споменах, че за успешната реализация освен куп дипломи е необходим и куп знания и умения. И възможности за придобиване нови, необходими за да се натисне "log_on" при кандидатстване за конкретно място. Въпросното Ленче не би трябвало да очаква, че ще махнат друга заради нея, дори и да идва от Зона Б2, а би трябвало да докаже, че е по-добра. Не е задължително да е като учителка. Има и други професии. Аз няма да Ви давам примери за успели българи в чужбина. Много успяват и в България. Някои съчетават. Но те показват, доказват и защитават споменатия куп със знания и умения. В който своето немаловажно място заемат и дипломите, сертификатите и др. документи за придобита квалификация. Успяващите не чакат да махнат някого за да вземат/назначат тях. Те се подготвят, кандидатстват и успяват да спечелят.
galapagas
Рейтинг: 836 НеутралноСравнението на СМГ с останалите по бал не е коректно, защото балът се образува различно (3М+БЕЛ в СМГ, а 2М+2БЕЛ в езиковите). Тази година задачите за НВО по математика бяха изключително лесни и 120 деца в София изкараха 100 точки. Оценките по БЕЛ бяха значително по-ниски. Ако се направи класиране не по пълен бал, а по сумата М+БЕЛ на приетите, СМГ ще е след двете немски.
Mel Vi
Рейтинг: 278 НеутралноДневник,
Все един ден на някой от нас, живеещите извън София ще му писне и ще ви съди за дискриминация.
Само София е България, да? Останалите да вървим по дяволите?
wanderer
Рейтинг: 3346 ВеселоДо коментар [#40] от "blowfish":
"Как в една Холандия много хора говорят свободно английски, немски и френски, без да са учили в "елитни езикови гимназии"?"
То и у нас много хора говорят свободно македонски, сръбски, руски и турски, та дори гръцки и румънски. Може би не толкова много колкото холандиците, но с македонския не вярвам да има българин, който да не го разбира.
flisk
Рейтинг: 383 НеутралноДо коментар [#52] от "wanderer":
В Холандия изуаването на език е приоритет в образователната програма. Всички училища до едно започват с втори език освен Холандския от първи клас. След 7и клас мисля холандския се заменя от втори чужд език. След това имат право и да сменят единият от езиците, ако смятат че са научили един от двата достатъчно добре.
Свързано е и с историята им на търговска нация. Абсурдно е да се твърди, че съседството с една държава води до много говорещи езика й.
wanderer
Рейтинг: 3346 ВеселоДо коментар [#46] от "pepola":
"Владеенето на езици в днешния свят е база, не е мода."
Ако това беше точно така, то 18-то училище (с японски, китайски и корейски) трябваше да е на първо място.
Стратегията, съзнателна или подсъзнателна, при кандидатстване в средно училище е детето да учи с възможно най-добрите, които не го превъзхождат с някаква изключителност, както и да няма хайлязи като в ПУЦ-овете на log_on -а. Сиреч, детето да попадне в "неговата си среда"... като отговорност, дисциплина и амбиции.
Следващ критерий е възможността за обогатяване на културата "на място" - в двете немски гимназии и в испанската преподават учители от съответните държави по програми на немски или испански институции. Докато анло-американските" институции са обвързани основно с частните училища (Американския колеж, Васил Златарски и др.), а те не участват в тая класация (Там подборът, въпреки заплащането, не е по-слаб).
Трети критерий са традициите - ако миналата (по-по-миналата) тия са били най-желаните училища, то би следвало и тая година да е така. Косвен критерий са матурите, защото учителите, подготвили зрелостниците, ще подхванат новата смяна.
Следващ критерий училището да е на "удобно" за семейството на ученика място.
Колкото до езиците, ви уверявам, че всяко едно дете от първите 2000 (при 8600 кандидати в София и 360 от провинцията) е тръгнало на езикова школа от предучилищна възраст (приобладаващо английски) и с тая седем годишна подготовка все ще го вземат за продавачка/санитарка в селски магазин/болница в чуждата държава при това без да завършва гимназия.
wanderer
Рейтинг: 3346 НеутралноДо коментар [#53] от "flisk":
"В Холандия изуаването на език е приоритет в образователната програма."
Да де, ама не учат китайски, японски или руски (официални езици на ООН), а основно учат официалните езици на ЕС, френски, немски и английски (и испански). И им идва от ръки, щото не само че са съседни държави, но са и управлявали "английскоговорящата държава".
Имам колеги немци със петгодишно изучаване на руски език, имам англичани - пак пет години изучаване на японски и като попаднат на руски/японски документ, хайде на "заклет певодач" или ме организирават мене (в интерес на истината, немците са по-амбициозни с руския). Шах и паника настъпва, ако документът е на грузински, гръцки или тай (друга азбука).
primerno
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#28] от "xax":
Това няма нищо общо с качеството на гимназиите, а с възможностите, които предоставят Хасково и София. И все пак ако 30% заминават това е МНОГО
vaskoangelov
Рейтинг: 221 НеутралноТУЕС!
Тази година за пръв път влиза в тези класации, заради новия 'стандартен' прием, но там е истината за Бг в момента.