Нов онлайн портал събира добрите идеи и практики в образованието

Нов онлайн портал събира добрите идеи и практики в образованието

© Associated Press



Добрите идеи, практики и новини ще събира онлайн портала "УЧИЛИЩА.BG". Платформата има за цел да събере на едно място всички свързани с образованието - учители, директори, ученици, детски градини и родители, които да получат полезна информация за събития, технологии, обучения и иновативни дейности.


"В последните години сме били в над 700 учебни заведения, осъществи ли сме над 1000 обучения и сме провели над 2000 открити урока. Смело можем да кажем, че сме били свидетели на много добри и лоши практики и смело можем да твърдим, че познаваме добре родното образование", казват от екипа на платформата, която има подкрепата на едни от най-активните учители в България, множество елитни училища и три български университета.


От началото на учебната година порталът ще стартира няколко големи инициативи - "Училищен Влог" (кампания за подпомагане на ученици за създаване на смислено видео съдържание), "MusicSchools" (музикална академия, при която учениците ще се докоснат до различните инструменти и стилове пеене); "Ръка за ръка" (националната програма има за цел да представи на учениците един професионален поглед към пакета документи за кандидатстване за работа и протичане на интервюто) и "Твоят сайт" (безплатни курсове за платформата Wordpress).


Платформата ще предлага различни обучения за учители, родители и ученици, както и още различни образователни инициативи през идната учебна година.

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2127 Весело

    Пак някой отчита етапи по европейски проект, за да вземе някакви пари....

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  3. 3 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Върнете кръжоците, трудовото обучение и спортните секции в училищата. Ако има детето избор в училище какво ще избере--да учи за бившия соц на прадядо му, да се научи да прави фокуси или да играе футбол в училищния отбор. Заниманията с децата в извънкласните форми трябва да са интересни и най-вече да знаят, че в края на година ще отидат на състезания. Мой млад приятел изминалата година води футболен отбор в детската градина. Обърна програми и спокойния ритъм на учителки,родители и деца с глава надолу, всичко живо се юрна в новия ангажимент с небивал ентусиазъм, целта беше първото място на пролетния турнир. В училищата сега е скука, компютъра отдавна не е привлекателен като забавка, нещата са били интересни, премахнахме ги поради липса на пари за лектори, база и материали. Намерете пари и вземете старите идеи-кръжоци по това, това и това, спортни секции по баскет, футбол, волей, накрая един голям градски турнир, мажоретки, награди, реч на кмета, както е в Америка и по света.

  4. 4 Профил на Боб Марли Фарук
    Боб Марли Фарук
    Рейтинг: 0 Неутрално

    някой като не иска да свърши някаква работа, започва да събира идеи и създава комисии...

    вместо да поканят някой германски, английски, или американски ръководител на програма, който да получи мандат за реформи в българското образование...

    те създават някакви глупости, финансирани с милиони евро на данъкоплатците, за да пуснат нискокачествени курсове, чийто английски аналози се намират и безплатно и с високо качество поне в 5 онлайн платформи за образование...

    Да поиграем с комунетата на бесеница
  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    Аз имам идея- Да се върне реда на килийните училища, а даскалите задължително да ходят с пръчка в ръка!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на Антоанета Йотова
    Антоанета Йотова
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#4] от "Боб Марли Фарук":

    Предполагам, че сте разгледали сайта на платформата (http://uchilishta.bg ), но как разбрахте, че това, което се предлага, са "глупости, финансирани с милиони евро на данъкоплатците"!?

  7. 7 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Не портали липсват в образованието, а Хора! Не учебни програми липсват, а Учители ( не препопдаватели, Учители)
    Пък и какво мотивира младежите да учат, зер, като прочетат "Винету" и вече им изчезва мотивацията.

  8. 8 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#3] от "man_un":

    Много си умен. Ако метнет всички деца с нафталина, това няма да ги направи бабички. Светът върви напред и който си мисли, че може децата му да си живеят в миналото хилядолетие и това да е хубаво за тях, яко се е объркал

  9. 9 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Върнете кръжоците, трудовото обучение и спортните секции в училищата. Ако има детето избор в училище какво ще избере--да учи за бившия соц на прадядо му, да се научи да прави фокуси или да играе футбол в училищния отбор. Заниманията с децата в извънкласните форми трябва да са интересни и най-вече да знаят, че в края на година ще отидат на състезания. Мой млад приятел изминалата година води футболен отбор в детската градина. Обърна програми и спокойния ритъм на учителки,родители и деца с глава надолу, всичко живо се юрна в новия ангажимент с небивал ентусиазъм, целта беше първото място на пролетния турнир. В училищата сега е скука, компютъра отдавна не е привлекателен като забавка, нещата са били интересни, премахнахме ги поради липса на пари за лектори, база и материали. Намерете пари и вземете старите идеи-кръжоци по това, това и това, спортни секции по баскет, футбол, волей, накрая един голям градски турнир, мажоретки, награди, реч на кмета, както е в Америка и по света.
    —цитат от коментар 3 на man_un


    Това че в повечето градове учителите ги мързи да организират СИП-ове си е главно проблем на училищата. Не слагай всичко под общ знаменател.

  10. 10 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    За да предлага едно "обучение" палтформата трябва да отговори на въпроса има ли предвидено време даден учител да направи нещо.

    Предметът Информационни технологии има неправилно разразботена програма. Дори деца които играят много комп. игри имат страхотни умения в крайна сметка в час не могат да се проявят, защото това което се подава е безумо и не е за възрастта нито е интересно.

    Примерно в 6 клас задача по учебника: дава се рекламен текст на английски за Египет, да се оформи - пиксели отляво, пиксели отдясно и т.н. Изглежда не сложно, но това не е нормална задача за 6 клас (масовия случаи) за да се научи текстообработка.

    Много по смислена задача е: Набери и оформи добре преразказа който си написал в час по литература, ...

    Когато я предложих на учителката бе отхвърлена, защото не е по програмата и няма време - трябва да направят точно упражнението (по-горе) по програмата.

    Та ако за новости няма време, кога ще използват платформата?

    И стигаме до отговора: Ако учителят има свободата да избере метода, няма нужда МОН да му пробутва свои партньори?

    Е има уча.се, и какво? Още колко?

  11. 11 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#9] от "Denis Stoyanov":

    СИП-овете се финансират от общината. Ако няма предвидени пари, не може да се организират. Те се заплащата над заплатите винаги като скромни лекторски - няколко лева на час.
    СИП-овете не формират щат. Само ЗИП-овете.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK