Добре, че има и такива деца. И такива учители, И такива родители. Трябват ни математици, инженери, лекари, учители, а не културолози, социал-антрополози и прочие бъдещи продавачи в молове или грантоеди в най-добрия случай, за който успее да се уреди/да го уредят.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
Защото им дават стипендии в американски университети и отиват да развиват тамошната наука и икономика. Няколко години се връщат за ваканция в БГ, а после и това престава.
защото в България пари за наука не се дават. Университетските преподаватели трябва да водят лекции на студенти, иначе няма пари за университета. Един университетски преподавател, който прави наука не носи пари на университета, щото грантовете отиват за специфичен проект. И така преподавателите не правят нищо да се развият. Резултатът го знаем. Това, че не ги чуваме има и друга страна. При информатиката медалистите после не са известни, дори останали в България. Защо? Защото лицата, които ходят на олимпиади са тренирани да решават задачи за олимпиади (под стрес). Те не са научени да решават житейски проблеми. За една софтуерна система, например, е важна архитектурата. Само че на олимпиадата имаш много ограничено време и е важно програмата ти да върне коректни резултати при дадени входни данни (и да завърши навреме изпълнението ѝ). Тестват се реално други качества на индивида спряом реалния живот.
Ето и крайните резултати по страни: http://imo-official.org/year_country_r.aspx?year=2017&column=total&order=desc&language=en Нашето място в отборното класиране не е лошо- 18 от някъде към 110 участници, но сме свикнали и на доста по-добри резултати. Традиционно добри страни са зад нас:Унгария, Румъния,Полша... Прави впечатление дискриминацията на нежния пол:) Повечето отбори нямат момичета участнички.Само Саудитска Арабия се отсрамва с две момичета от 6 участници в отбора.
До коментар [#5] от "12345":..им дават стипендии в американски университети. ...>> Така е и не само на българчета.В американски университети сега учат 200, 000 китайци...Интересно е да се види списъка на американските участници: James Lin ,Andrew Gu ,Ankan Bhattacharya, Zachary Chroman Junyao Peng ,Vincent Huang http://imo-official.org/team_r.aspx?code=USA&year=2017
Въпрос на възможности за развитие, качество на живота и сигурност. Имаше въпрос към руска състезателка и олимпийска шампионка защо не живее и тренира в Москва а в САЩ. Отговорът беяе "Защото тук не ме ракетират да давам половината от паричните си награди."
Ама те момичетата не ги взимат на квотен принцип а на база резултати. Може и целият отбор да е от момичета ако те са по-добри. А иначе е ясно, че топ местата се държат от азиатците: Корея, Китай ,Тайван Виетнам, след това идва източна Европа.
До коментар [#11] от "daskal1":Виж бързото издигане на Виетнам в групата е интересно ...>> А прехвалената заради успешния си образователен модел Финландия ?
До коментар [#16] от "тулса": По мое мнение с тези модулни програми и учители - нематематици осакатиха преподаването по математика в американските училища. Добре че още има мимикриращи академии, програми и недържавни форми та да има ресурс.
Виолета Найденова от отбора спечели и новоучредената специална награда на името на починалата през март т.г. гениална математичка Мириам Мирзахани като най-добре представила се на МОМ в Бразилия ученичка от Европа.Решено е наградата да се дава само на момичета - по една за всеки континент.
Позволете на едив бронзов медалист от 1964 (единственият жив от тримата тогава) да Ви възрази. Веселин Райчев, многократен медалист от информатични световни и други олимпиади преди по-малко от месец спечели най-високата възможна световна награда за докторска дисертация (първи българин и трети европеец от 100-те присъдени в последните 40 години). Награждаващите го отчитат не само изключителния му принос, но твърдят, че открива нови хоризонти за открития на границата на софтуерните технологии и изкуствения интелект. И моля отбележете - той е и партньор в динамично развиваща се софтуерна фирма с висикокочествен софтуерен продукт.
"защото в България пари за наука не се дават. Университетските преподаватели трябва да водят лекции на студенти, иначе няма пари за университета." Кой трябва да дава пари за наука в България? И защо??? България е малка и бедна страна. В такава страна не може да се развива фундаментална наука, понеже тази наука е скъпа. Отделно че за да има развитие на фундаменталната наука, се иска критична маса на добри учени. А такива в България няма, изнесоха се. Може да се развива приложна наука и развойна дейност - по принцип, ако икономиката го изисква. НО!!! БГ икономиката е всякаква друга, но не и наукоемка. За далавера не се иска наука. Та затова такива деца просто няма какво да правят в България. И не ми посочвайте специалисти по ИТ, те са особен случай, могат да работят от разстояние.
До коментар [#22] от "rumen5252":България е малка и бедна страна ..»» То и Израел не е много голяма страна, но там имат успехи и във фундаменталната и приложната наука.Тук говорим главно за математика, която на пръв поглед не изисква много пари.Обаче мотивирането на преподаватели и финансирането на определени мерориятия , както и награди за постигнали успехи младежи и перспективни млади учени изисква финансиране. Изследвания във физиката се правят в международни научни центрове от рода на ЦЕРН и на Международничя институт за ядрени изспедвания в Дубна..Наши учени работят по определени програми там, като преподават и поддържат определено ниво на научни изследвания и в България..
Доста неподходящ пример сте дали с този Веселин Райчев. Първо - той има един бронзов медал от международна олимпиада по информатика , съвсем не е многократен медалист.Второ, този бронзов медал е изкаран някъде 2001-2002 , ако не ме лъже паметта.А по онова време задачите по информатика бяха много много по-лесни от сегашните. И трето, не може да се сравнява медалист от межуднародна олимпиада по МАТЕМАТИКА със медалист от международна олимпиада по информатика, защото олимпиадите по математика са многократно пъти по-трудни от тези по информатика. А въпросното лице, Веселин Райчев, което сте посочили, понеже го познавам - ами не че е некадърник, нищо такова не искам да кажа, но точно него да наречеш медалист от международна олимпиада(и то чак многократен) - ами меко казано пресилено е да бъде слаган в подобна категория. Веселинчо е един не лош програмист. И до там. Казвате , че сте борнзов медалист от олимпиада по математика през 64, значи прекарасно знаете каква топ класа е всеки от националния ни по математика. Ама това съвсем не важи за националите ни по информатика. Нивото на трудност на задачите от МОМ е съвсем различна(в пъти по-трудни) от задачите от IOI.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Роси
Рейтинг: 7217 НеутралноБраво и нови успехи.
qwertqwert
Рейтинг: 897 НеутралноДобре, че има и такива деца.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?И такива учители,
И такива родители.
Трябват ни математици, инженери, лекари, учители, а не културолози, социал-антрополози и прочие бъдещи продавачи в молове или грантоеди в най-добрия случай, за който успее да се уреди/да го уредят.
vassilun
Рейтинг: 4516 НеутралноБраво на децата и учителите им!
futurama
Рейтинг: 262 НеутралноТова добре, ама защо после нищо не чуваме за тия хора?
12345
Рейтинг: 479 НеутралноЗащото им дават стипендии в американски университети и отиват да развиват тамошната наука и икономика. Няколко години се връщат за ваканция в БГ, а после и това престава.
Траян
Рейтинг: 269 НеутралноГолямо браво на децата!!!
alabalko
Рейтинг: 558 Неутралнозащото в България пари за наука не се дават. Университетските преподаватели трябва да водят лекции на студенти, иначе няма пари за университета. Един университетски преподавател, който прави наука не носи пари на университета, щото грантовете отиват за специфичен проект. И така преподавателите не правят нищо да се развият. Резултатът го знаем.
Това, че не ги чуваме има и друга страна. При информатиката медалистите после не са известни, дори останали в България. Защо? Защото лицата, които ходят на олимпиади са тренирани да решават задачи за олимпиади (под стрес). Те не са научени да решават житейски проблеми. За една софтуерна система, например, е важна архитектурата. Само че на олимпиадата имаш много ограничено време и е важно програмата ти да върне коректни резултати при дадени входни данни (и да завърши навреме изпълнението ѝ). Тестват се реално други качества на индивида спряом реалния живот.
_plamen_
Рейтинг: 595 НеутралноБРАВО! Очаквам дълги репортажи и интервюта с юношите! Защото както казва народа, българският е важен, но математиката е по-важена!
СЛАВА НА УКРАЙНА! СЛАВА НА ГЕРОИТЕ!тулса
Рейтинг: 1794 НеутралноЕто и крайните резултати по страни:
http://imo-official.org/year_country_r.aspx?year=2017&column=total&order=desc&language=en
Нашето място в отборното класиране не е лошо- 18 от някъде към 110 участници, но сме свикнали и на доста по-добри резултати. Традиционно добри страни са зад нас:Унгария, Румъния,Полша...
Прави впечатление дискриминацията на нежния пол:) Повечето отбори нямат момичета участнички.Само Саудитска Арабия се отсрамва с две момичета от 6 участници в отбора.
тулса
Рейтинг: 1794 НеутралноДо коментар [#5] от "12345":..им дават стипендии в американски университети.
...>> Така е и не само на българчета.В американски университети сега учат 200, 000 китайци...Интересно е да се види списъка на американските участници:
James Lin ,Andrew Gu ,Ankan Bhattacharya, Zachary Chroman
Junyao Peng ,Vincent Huang
http://imo-official.org/team_r.aspx?code=USA&year=2017
daskal1
Рейтинг: 3403 НеутралноДо коментар [#9] от "тулса":
Виж бързото издигане на Виетнам в групата е интересно, а освен това и на Гърция. Грузия веднага след Русия също.
daskal1
Рейтинг: 3403 НеутралноДо коментар [#5] от "12345":
Въпрос на възможности за развитие, качество на живота и сигурност. Имаше въпрос към руска състезателка и олимпийска шампионка защо не живее и тренира в Москва а в САЩ.
Отговорът беяе "Защото тук не ме ракетират да давам половината от паричните си награди."
charlesdegaulle
Рейтинг: 752 НеутралноДо коментар [#9] от "тулса":
+++! Благодаря за отпратката. Тъкмо се канех да обвиня Дневник в непълна информация...
iur21527716
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#9] от "тулса":
Ама те момичетата не ги взимат на квотен принцип а на база резултати. Може и целият отбор да е от момичета ако те са по-добри. А иначе е ясно, че топ местата се държат от азиатците: Корея, Китай ,Тайван Виетнам, след това идва източна Европа.
тулса
Рейтинг: 1794 НеутралноДо коментар [#11] от "daskal1":Виж бързото издигане на Виетнам в групата е интересно
...>> А прехвалената заради успешния си образователен модел Финландия ?
тулса
Рейтинг: 1794 НеутралноДо коментар [#11] от "daskal1":Ето и класацията по страни и години.Навява определени размисли:
http://imo-official.org/results.aspx
daskal1
Рейтинг: 3403 НеутралноДо коментар [#16] от "тулса":
По мое мнение с тези модулни програми и учители - нематематици осакатиха преподаването по математика в американските училища. Добре че още има мимикриращи академии, програми и недържавни форми та да има ресурс.
Костадин Георгиев
Рейтинг: 8 ВеселоВиолета Найденова от отбора спечели и новоучредената специална награда на името на починалата през март т.г. гениална математичка Мириам Мирзахани като най-добре представила се на МОМ в Бразилия ученичка от Европа.Решено е наградата да се дава само на момичета - по една за всеки континент.
zocho1
Рейтинг: 607 НеутралноДо коментар [#7] от "alabalko":
Позволете на едив бронзов медалист от 1964 (единственият жив от тримата тогава) да Ви възрази. Веселин Райчев, многократен медалист от информатични световни и други олимпиади преди по-малко от месец спечели най-високата възможна световна награда за докторска дисертация (първи българин и трети европеец от 100-те присъдени в последните 40 години). Награждаващите го отчитат не само изключителния му принос, но твърдят, че открива нови хоризонти за открития на границата на софтуерните технологии и изкуствения интелект. И моля отбележете - той е и партньор в динамично развиваща се софтуерна фирма с висикокочествен софтуерен продукт.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
sebastians
Рейтинг: 989 НеутралноПоздравления за българските деца! Браво!
"На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Озrumen5252
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#7] от "alabalko":
"защото в България пари за наука не се дават. Университетските преподаватели трябва да водят лекции на студенти, иначе няма пари за университета."
Кой трябва да дава пари за наука в България? И защо???
България е малка и бедна страна. В такава страна не може да се развива фундаментална наука, понеже тази наука е скъпа. Отделно че за да има развитие на фундаменталната наука, се иска критична маса на добри учени. А такива в България няма, изнесоха се.
Може да се развива приложна наука и развойна дейност - по принцип, ако икономиката го изисква. НО!!! БГ икономиката е всякаква друга, но не и наукоемка. За далавера не се иска наука.
Та затова такива деца просто няма какво да правят в България. И не ми посочвайте специалисти по ИТ, те са особен случай, могат да работят от разстояние.
тулса
Рейтинг: 1794 НеутралноДо коментар [#22] от "rumen5252":България е малка и бедна страна
..»» То и Израел не е много голяма страна, но там имат успехи и във фундаменталната и приложната наука.Тук говорим главно за математика, която на пръв поглед не изисква много пари.Обаче мотивирането на преподаватели и финансирането на определени
мерориятия , както и награди за постигнали успехи младежи и перспективни млади учени изисква финансиране.
Изследвания във физиката се правят в международни научни центрове от рода на ЦЕРН и на Международничя институт за ядрени изспедвания в Дубна..Наши учени работят по определени програми там, като преподават и поддържат определено ниво на научни изследвания и в България..
vkm52528097
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#19] от "zocho1":
Доста неподходящ пример сте дали с този Веселин Райчев. Първо - той има един бронзов медал от международна олимпиада по информатика , съвсем не е многократен медалист.Второ, този бронзов медал е изкаран някъде 2001-2002 , ако не ме лъже паметта.А по онова време задачите по информатика бяха много много по-лесни от сегашните. И трето, не може да се сравнява медалист от межуднародна олимпиада по МАТЕМАТИКА със медалист от международна олимпиада по информатика, защото олимпиадите по математика са многократно пъти по-трудни от тези по информатика. А въпросното лице, Веселин Райчев, което сте посочили, понеже го познавам - ами не че е некадърник, нищо такова не искам да кажа, но точно него да наречеш медалист от международна олимпиада(и то чак многократен) - ами меко казано пресилено е да бъде слаган в подобна категория. Веселинчо е един не лош програмист. И до там. Казвате , че сте борнзов медалист от олимпиада по математика през 64, значи прекарасно знаете каква топ класа е всеки от националния ни по математика. Ама това съвсем не важи за националите ни по информатика. Нивото на трудност на задачите от МОМ е съвсем различна(в пъти по-трудни) от задачите от IOI.