С моя четвъртокласник ще сме там цяла събота. Идеално за хлапетата - друго си е скучните и зле написани уроци да оживеят и да можеш сам да опънеш лъка и да видиш как се бият Калоянови воини с кръстоносци (примерно) :) Имам познати, които са запалени по възстановките - много сериозно се отнасят към истинността на това, което правят, много сериозно проучват източниците. Ние сме свикнали с някакви митологии и образи от старите ни учебници по история, илюстрирани с картини на художници доста далеч от историческата истина.
Power is like being a lady... if you have to tell people you are, you aren`t. M.Thatcher
Не искам да се връщам в 1017-а година. Една година по-късно България пада под византийско робство, а София най-вероятно вече е била във византийски ръце.
И стига с тези робства, не знам кой ги е измислил - българите имат точно същия статут както и всички останали поданици на империята, а те далеч не са роби.
И владичество не е защото не Византия властва над Бъгария, България става част от империята, а властва императора, приближените му и аристокрацията, а българската аристокрация определено става част от византийската.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
С моя четвъртокласник ще сме там цяла събота. Идеално за хлапетата - друго си е скучните и зле написани уроци да оживеят и да можеш сам да опънеш лъка и да видиш как се бият Калоянови воини с кръстоносци (примерно) :) Имам познати, които са запалени по възстановките - много сериозно се отнасят към истинността на това, което правят, много сериозно проучват източниците. Ние сме свикнали с някакви митологии и образи от старите ни учебници по история, илюстрирани с картини на художници доста далеч от историческата истина.
Аз като бях малък, майка ми ми беше направила индиански костюм, на един скъсан колан беше залепила кокоши пера и си го закопчавах на главата си спомням, баща ми ми беше направил лък от огъната върбова пръчка, вързана с капрон... Според мен, те бяха проучвали източниците в пъти по-сериозно от творците на горните костюми и оръжия.
Съгласен съм с теб, че не е било робство. Това е категорично. Но, термина владичество ми се струва удачен за византийското владичество върху България. Ти какъв друг термин би ползвал? Окупация... чужда византийска власт или нещо друго!?
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
София и в момента си е в средновековието. Ако сравните една европейска столица като Виена, Прага или Будапеща със София, веднага ще си проличи. За по-големите известни столици дори не говоря. В средновековието е имало три касти според това какво са вършели - "да работиш", "да се молиш" и "да се биеш". Едните са били земеделци и занаятчии, другите свещеници и монаси, третите воини. Днес в София има и четвърта каста - "да ядеш и караш голфо/баварецо".
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Факт, за съжаление е точно така. Може би не в Средновековието, но определено София не може да се сравнява с други европейски столици (или поне тези в които съм бил). Имам предвид най-вече лоша инфраструктура, лошо уредени градски центрове, мръсотия и т.н. А, може да бъде различно, защото София от друга страна е град с древна история с която можем да се гордеем.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
До коментар [#13] от "Lou":Факт, за съжаление е точно така. Може би не в Средновековието, но определено София не може да се сравнява с други европейски столици (или поне тези в които съм бил). Имам предвид най-вече лоша инфраструктура, лошо уредени градски центрове, мръсотия и т.н. А, може да бъде различно, защото София от друга страна е град с древна история с която можем да се гордеем.
Абсолютно съм съгласен. София има древна история. Но, уви, София е град за живеене и работа, а не за туризъм и гордост. Имаме много археологически обекти - древна Сердика, парче римска стена. Но това са само едни камъни, нищо повече. Тях можеш да ги разгледаш и без пари за 5 минутки. Аз имах един парадокс - дойде ми на гости в София човек, който не е бил досега тук. И реших да му покажа какво има града, какви забележителности. Излязохме, отидохме в Александър Невски, видяхме камъните от стара Сердика, две-три стари църкви. И това е. Друго няма. А Прага и Будапеща са невероятни градове, много дворци, забележителности, туристически градове. В София единствените забележителности са панелните паметници, които ще "красят" града още поне два века. И понеже западнякът такова чудо не е виждал, та затова дори и актьорът Самуел Джаксън си беше направил снимка за спомен с такъв панелен блок. Не, това не е шега, а самата истина.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Донякъде проблема е не в липсата на обекти а в лошото им експониране. Един частично позитивен пример е ларгото - има табелки на български и английски, има малко възтановка т.е има поне един ред камък има за гледане. Но има още много какво да се направи - например грефични възтановаки, (модели) на други атрефакти намерени там, например като ония грънци пред мин. съвет и т.н. Но това е рядкост, масовото е някви атефакти с по една грозна тебелка зад стъкло. Няма картинки за да си представи човек част от какво са това, няма по-серизоно описани, няма контест, няма пипане на нишо. Седи една лелка и ти гаси лампите по петите. И ако някли се опита да го направи по-добре, като т.н. Цали-Мали-Град почава хейтене и храчки. А там е едно от най-интигуващите места за деца в България. Да се качи на въхзтановена кула, да пипне модел на катапулт, да си сложи метален римски шлен за незабравими моменти с огромна образователна роля.
....И стига с тези робства, не знам кой ги е измислил - българите имат точно същия статут както и всички останали поданици на империята, а те далеч не са роби....
Аз май не видях никъде в статията да се говори за робство.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Старините в даден град не можеш да ги избираш! Те остават от времето през което е минал града. В САЩ например няма нито сгради като в Прага и Будапеща, нито руини като в България и Гърция. Там фактически няма никакви старини.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
До коментар [#9] от "Ian Smith":Съгласен съм с теб, че не е било робство. Това е категорично. Но, термина владичество ми се струва удачен за византийското владичество върху България. Ти какъв друг термин би ползвал? Окупация... чужда византийска власт или нещо друго!?
Трудна работа. Феодалното общество е много по-различно от днешното. Феодала е и управител на дадена област, наместник на монарха, и съдебна власт, и военна власт. Дори митническа понякога !!! На практика държавите са съвкупност от минидържави които се подчиняват на централната власт. Понякога чисто номинално. Затова понякога се стига до феодална разпокъсаност и дори до феодална анархия, когато централната власт по някакви причини отслабне. Мисля, че повечето български феодали си запазват правата и определено имат и малки дружини с които вероятно са били задължени да участват при военни акции на империята. Сурово са наказани само тези които оказват най-отчаяна съпротива. Дори Кракра който оказва до последно особено ожесточена съпротива след като се предава е удостоен с титла от Василий. Говорим за чисто българска средна и низша аристокрация !!! Византийски гарнизони е имало само в някои основнии опорни точки - Пловдив, София, Варна ... Двама такива феодали са и братята Асен и Петър. Има данни от хрониките на Никита Хониат, че пристигат в лагера на импеартор Исак Ангел с искане за някакви допълнителни привилегии. Един от приближените на иимператора се отнася грубо с тях и даже май удря Асен. Братята се завръщат в Търново и вдигат България на въстание. Според мен гръбнака на това въстание е не само обикновения народ който никога на се е примирил с чуждото господство, но и боялрските дружини които са съставени от обучени хора. Именно затова въстанието е добре организирано и бързо добива голям размах и успех. Владичество. Или господство. Това ми се струва най-удачно.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
Аз го вмъкнах като описание на епохата 1017-а и след това. После сам си се възмутих, че така произволно сами си се поробваме.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
То не е само това Василий ІІ оставил управителите и данъците същите Тоест за обикновеното население нищо не се променило После имало промени и особено срещу данъчните винаги е имало въстания Византийците не са дискриминирали българите по народностен признак защото са възприемали всички народности като поданици на империята Действително българската аристокрация се е смесила с византийската че даже според Анна Комнина я е разхубавила Конкретно това май се отнасяше за баба й Мария
До коментар [#17] от "Lou":Старините в даден град не можеш да ги избираш!Те остават от времето през което е минал града. В САЩ например няма нито сгради като в Прага и Будапеща, нито руини като в България и Гърция. Там фактически няма никакви старини.
Окей, но ние сме в Европа, а не в САЩ. Според мен въпросът е защо се е получило така, че ние сме ощетени? Отговорът според мен е нашето забавено развитие (по много отношения) заради турското владичество по наши земи в продължение на около 500 години.....
Само виж какво е останало в София за тези 500 години? Аз се сещам само за една джамия и толкоз..... а, за този период от време толкова много неща са били построени в други европейски държави, които не са били подчинени на турците.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Василий II е бил един от тримата най-велики и успешни императори в цялата история на Източната Римска империя според мен. Никак не е случайно, че точно тогава след войни продължили столетия между нас и византийците точно той е успял да ни покори. И не само това, провел е многобройни успешни войни срещу арабско-мюсюлмански халифати, превзел е Дамаск, Алепо и други градове, в Близкия изток. До колкото си спомням също и тогавашните арменски кралства. Във вътрешно-политически план е управлявал доста мъдро и умело също.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Може и така да е Мъдро е било решението му да не промени нищо в бита ни Не са безспорни моралните му качества обаче - служи си с жестокости насърчава предателствата и т н Отделно след всяко подобно териториално разширение на Византия към земи които не може да управлява ефективно следва дълъг период на изтощение и упадък Империята е във война с нас и арабите повече от 50 години още от времето на Цар Петър Това не остава без последици дори за голяма държава Иначе мисля проблема между нас и византийците е бил това че никоя от страните не е проумяла важността на съседа си за нея Ние доста успешно пазим от нападения от север Византийците са се провалили със защитата на Европа от юг като проспиват появата на селджуките и директно вкарват тук османците При малко повече разум от двете страни вместо войни за източна тракия можеше да търгуваме и да се пазим взаимно По интересно ми е друго - защо никой не допуска българите да са били запознати с начина на воюване на западняците от битките си с унгарците и норманите Всички смятат че при Калоян за пръв път сме се срещнали а това не е така И Асен и после Калоян прогонват унгарците от Белградската и Браничевска области а те са въоръжени точно по западен образец и едва ли са се дали без бой Явно през това време нивото на въоръжение е било сходно и по-тежко бронираните рицари още не са били въведени Това става през 15 век
До коментар [#31] от "Иво":Може и така да е Мъдро е било решението му да не промени нищо в бита ниНе са безспорни моралните му качества обаче - служи си с жестокости насърчава предателствата и т нОтделно след всяко подобно териториално разширение на Византия към земи които не може да управлява ефективно следва дълъг период на изтощение и упадък Империята е във война с нас и арабите повече от 50 години още от времето на Цар Петър Това не остава без последици дори за голяма държаваИначе мисля проблема между нас и византийците е бил това че никоя от страните не е проумяла важността на съседа си за нея Ние доста успешно пазим от нападения от север Византийците са се провалили със защитата на Европа от юг като проспиват появата на селджуките и директно вкарват тук османците При малко повече разум от двете страни вместо войни за източна тракия можеше да търгуваме и да се пазим взаимно По интересно ми е друго - защо никой не допуска българите да са били запознати с начина на воюване на западняците от битките си с унгарците и норманите Всички смятат че при Калоян за пръв път сме се срещнали а това не е така И Асен и после Калоян прогонват унгарците от Белградската и Браничевска области а те са въоръжени точно по западен образец и едва ли са се дали без бой Явно през това време нивото на въоръжение е било сходно и по-тежко бронираните рицари още не са били въведени Това става през 15 век
За моралните му качества съм чел, че е бил аскет и самотник, който се затваря в себе си особено след няколкото опита за неговото убийство от други високопоставени византийци. Така и не се жени и няма свои деца. Но освен това е бил смел главокомандващ отдаден на своята държава, бил е на фронта и рядко е стоял в столицата. И накрая, в известна степен е бил толерантен към своите външни врагове. Както писа по горе Иън, той създава тема България в рамките на България, нейни ръководители са били етнически българи, оставя независими от византийската патриаршия нашите християнски общини. Поне докато той е бил жив българите са имали нормален живот, след това се вдигаме на бунт, защото тези императори след него ни налагат много тежки данъци. И защото византийците не защитават нашето население при нашествията на норманите, които превземат дори Солун и обграждат Константинопол.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Иди да кудкудякаш на някоя от кремльовските башни - там ще те оценятю .Един там отдолу и бандата му обичат такива пилета като тебе..., а от тука къш. И тъй гъмжи от лумпени и неадекватни.
Някои извори дават съвсем друго обяснение за това че не се жени никога Случки като писмото на Арон до него че го чака да замени хетерата и мъката му по убит от сина на Самуил негов любимец след битката при с Ключ малка част от данните че може да е бил леко гей така да се каже по модерному и това не е било тайна за съвременниците и враговете му Явно обаче тогава на тези неща в православния свят не се е гледало особено строго или за императора е било по-различно само са го бъзикали и то често Ти ще кажеш църквата как се е отнасяла към проблема
Грешка - само двама са реконструкции на български войни - тези с т.нар. кетъл шлемове - с периферия. Останалите са варяги - на Балканите ги е имало под най-различни форми, вкл. Варяжката гвардия на византийските императори е била съставена от такива.
Грешка - само двама са реконструкции на български войни - тези с т.нар. кетъл шлемове - с периферия. Останалите са варяги - на Балканите ги е имало под най-различни форми, вкл. Варяжката гвардия на византийските императори е била съставена от такива.
... нравите към ден-днешен са аПсолютно същите... Знаещите - на кладата... прасетата - във ВЛАСТТА!!! )))))
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
До коментар [#28] от "victortrt":Василий II е бил един от тримата най-велики и успешни императори в цялата история на Източната Римска империя според мен. Никак не е случайно, че точно тогава след войни продължили столетия между нас и византийците точно той е успял да ни покори. И не само това, провел е многобройни успешни войни срещу арабско-мюсюлмански халифати, превзел е Дамаск, Алепо и други градове, в Близкия изток. До колкото си спомням също и тогавашните арменски кралства. Във вътрешно-политически план е управлявал доста мъдро и умело също.
О!... ама ... изумително неграмотен "пост".... за начло изясни що е то "византийци", пък за Останалото по-после ще питам )))
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Не искам да се връщам в 1017-а година. Една година по-късно България пада под византийско робство, а София най-вероятно вече е била във византийски ръце.И стига с тези робства, не знам кой ги е измислил - българите имат точно същия статут както и всички останали поданици на империята, а те далеч не са роби.И владичество не е защото не Византия властва над Бъгария, България става част от империята, а властва императора, приближените му и аристокрацията, а българската аристокрация определено става част от византийската.
... имаш нужда да попрочетеш писания от съвремени историци.... заседнал си в клишета московско-берлинско производство... :)
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
"зрялото Средновековие (1000 - 13000 г.), и Сдружение Чигот, известно с възстановките на облекло, бит и въоръжение от Второто Българско царство (12-15в.) ."
Авторът на дописката / пресрилийзчето с лека ръка пренаписа историята
До коментар [#17] от "Lou":''А Прага и Будапеща са невероятни градове, много дворци, забележителности, туристически градове. В София единствените забележителности са панелните паметници,''
Да не забравяме миналото на Прага и Будапеща и кой е господствал там и у нас. Но основната разлика е, че там и сега се изграждат интересни нови неща; създават се невероятни публични пространства; реставрират се качествено съществуващите сгради и паметници, докато за София е валидно точно обратното.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
vladek
Рейтинг: 499 ВеселоЧе тя не излизала от него.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.abdelhaqq
Рейтинг: 823 Неутралнобая чистички ми се виждат тия "средновековни" дрехи.
בני אתה אני היום ילדתיךИво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноИзглежда интересно, ще го посетя. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36bilkata
Рейтинг: 524 НеутралноС моя четвъртокласник ще сме там цяла събота. Идеално за хлапетата - друго си е скучните и зле написани уроци да оживеят и да можеш сам да опънеш лъка и да видиш как се бият Калоянови воини с кръстоносци (примерно) :) Имам познати, които са запалени по възстановките - много сериозно се отнасят към истинността на това, което правят, много сериозно проучват източниците. Ние сме свикнали с някакви митологии и образи от старите ни учебници по история, илюстрирани с картини на художници доста далеч от историческата истина.
Power is like being a lady... if you have to tell people you are, you aren`t. M.Thatcherruby
Рейтинг: 225 ВеселоА ще покажат ли чума (без хапове) и клади!
Или ще се видят само 10'те % лъскава част.
ruby
Рейтинг: 225 ВеселоЩе покажат ли как Хан Крум е наредил изкореняване на лозята, като мерки за борба с ширещият се средновековен алкохолизъм!
penetrating
Рейтинг: 8545 НеутралноСбор на пораснали деца :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertuej03527584
Рейтинг: 587 НеутралноВ. академия се намира на Евлоги и Христо Георгиеви, не само на Евлоги
Ian Smith
Рейтинг: 1359 НеутралноНе искам да се връщам в 1017-а година. Една година по-късно България пада под византийско робство, а София най-вероятно вече е била във византийски ръце.
В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.И стига с тези робства, не знам кой ги е измислил - българите имат точно същия статут както и всички останали поданици на империята, а те далеч не са роби.
И владичество не е защото не Византия властва над Бъгария, България става част от империята, а властва императора, приближените му и аристокрацията, а българската аристокрация определено става част от византийската.
usero
Рейтинг: 551 НеутралноАз като бях малък, майка ми ми беше направила индиански костюм, на един скъсан колан беше залепила кокоши пера и си го закопчавах на главата си спомням, баща ми ми беше направил лък от огъната върбова пръчка, вързана с капрон... Според мен, те бяха проучвали източниците в пъти по-сериозно от творците на горните костюми и оръжия.
kdr7
Рейтинг: 268 НеутралноОчаквам дае много ЯКО, особено битките!
А явно и тук вече знаят, че десния ръкав е Евлоги а левия Христо ;)
Иво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "Ian Smith":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Съгласен съм с теб, че не е било робство. Това е категорично. Но, термина владичество ми се струва удачен за византийското владичество върху България. Ти какъв друг термин би ползвал? Окупация... чужда византийска власт или нещо друго!?
Lou
Рейтинг: 2389 НеутралноСофия и в момента си е в средновековието. Ако сравните една европейска столица като Виена, Прага или Будапеща със София, веднага ще си проличи. За по-големите известни столици дори не говоря.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!В средновековието е имало три касти според това какво са вършели - "да работиш", "да се молиш" и "да се биеш". Едните са били земеделци и занаятчии, другите свещеници и монаси, третите воини. Днес в София има и четвърта каста - "да ядеш и караш голфо/баварецо".
Gopeто
Рейтинг: 1633 Весело-Как?
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров-Много лесно. София и сега си е в средновековието в много отношения. Напр. управлението и.
Gopeто
Рейтинг: 1633 ВеселоДо коментар [#4] от "bilkata":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровНека децата да се забавляват. Образователната цел я забравете. Смисъла на събитието не е такава.
Иво
Рейтинг: 4077 РазстроеноДо коментар [#13] от "Lou":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Факт, за съжаление е точно така. Може би не в Средновековието, но определено София не може да се сравнява с други европейски столици (или поне тези в които съм бил). Имам предвид най-вече лоша инфраструктура, лошо уредени градски центрове, мръсотия и т.н. А, може да бъде различно, защото София от друга страна е град с древна история с която можем да се гордеем.
Lou
Рейтинг: 2389 НеутралноАбсолютно съм съгласен. София има древна история. Но, уви, София е град за живеене и работа, а не за туризъм и гордост. Имаме много археологически обекти - древна Сердика, парче римска стена. Но това са само едни камъни, нищо повече. Тях можеш да ги разгледаш и без пари за 5 минутки. Аз имах един парадокс - дойде ми на гости в София човек, който не е бил досега тук. И реших да му покажа какво има града, какви забележителности. Излязохме, отидохме в Александър Невски, видяхме камъните от стара Сердика, две-три стари църкви. И това е. Друго няма. А Прага и Будапеща са невероятни градове, много дворци, забележителности, туристически градове. В София единствените забележителности са панелните паметници, които ще "красят" града още поне два века. И понеже западнякът такова чудо не е виждал, та затова дори и актьорът Самуел Джаксън си беше направил снимка за спомен с такъв панелен блок. Не, това не е шега, а самата истина. СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
1984
Рейтинг: 503 Неутралноне са деца, крадци са , усвояват европейски пари и то в големи количества и опростачват и без това простите хора, хляб и зрелища
BG e мини империя на злото.m17
Рейтинг: 1581 НеутралноДо коментар [#17] от "Lou":
Донякъде проблема е не в липсата на обекти а в лошото им експониране. Един частично позитивен пример е ларгото - има табелки на български и английски, има малко възтановка т.е има поне един ред камък има за гледане. Но има още много какво да се направи - например грефични възтановаки, (модели) на други атрефакти намерени там, например като ония грънци пред мин. съвет и т.н.
Но това е рядкост, масовото е някви атефакти с по една грозна тебелка зад стъкло. Няма картинки за да си представи човек част от какво са това, няма по-серизоно описани, няма контест, няма пипане на нишо. Седи една лелка и ти гаси лампите по петите.
И ако някли се опита да го направи по-добре, като т.н. Цали-Мали-Град почава хейтене и храчки. А там е едно от най-интигуващите места за деца в България. Да се качи на въхзтановена кула, да пипне модел на катапулт, да си сложи метален римски шлен за незабравими моменти с огромна образователна роля.
BIKER
Рейтинг: 452 Неутралнокаквото и да се напише под тази статия, коментар 1 си остава най-точен.....
БСП и ДПС вън от политикатаvictortrt
Рейтинг: 399 НеутралноНа снимката с бойната сцена някой има ли идея какво се представяр леко прилича на битка между българска и кръстоносна група от пешаци
Храбър
Рейтинг: 2780 НеутралноАз май не видях никъде в статията да се говори за робство. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Иво
Рейтинг: 4077 РазстроеноДо коментар [#17] от "Lou":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36За съжаление е така... от към красиви и старинни сгради сме много ощетени.
Храбър
Рейтинг: 2780 НеутралноДо коментар [#17] от "Lou":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Старините в даден град не можеш да ги избираш!
Те остават от времето през което е минал града.
В САЩ например няма нито сгради като в Прага и Будапеща, нито руини като в България и Гърция. Там фактически няма никакви старини.
Ian Smith
Рейтинг: 1359 НеутралноТрудна работа. Феодалното общество е много по-различно от днешното. Феодала е и управител на дадена област, наместник на монарха, и съдебна власт, и военна власт. Дори митническа понякога !!! На практика държавите са съвкупност от минидържави които се подчиняват на централната власт. Понякога чисто номинално. Затова понякога се стига до феодална разпокъсаност и дори до феодална анархия, когато централната власт по някакви причини отслабне.
Мисля, че повечето български феодали си запазват правата и определено имат и малки дружини с които вероятно са били задължени да участват при военни акции на империята. Сурово са наказани само тези които оказват най-отчаяна съпротива.
Дори Кракра който оказва до последно особено ожесточена съпротива след като се предава е удостоен с титла от Василий.
Говорим за чисто българска средна и низша аристокрация !!!
Византийски гарнизони е имало само в някои основнии опорни точки - Пловдив, София, Варна ...
Двама такива феодали са и братята Асен и Петър. Има данни от хрониките на Никита Хониат, че пристигат в лагера на импеартор Исак Ангел с искане за някакви допълнителни привилегии. Един от приближените на иимператора се отнася грубо с тях и даже май удря Асен.
Братята се завръщат в Търново и вдигат България на въстание.
Според мен гръбнака на това въстание е не само обикновения народ който никога на се е примирил с чуждото господство, но и боялрските дружини които са съставени от обучени хора. Именно затова въстанието е добре организирано и бързо добива голям размах и успех.
Владичество. Или господство. Това ми се струва най-удачно. В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
Ian Smith
Рейтинг: 1359 НеутралноАз го вмъкнах като описание на епохата 1017-а и след това.
После сам си се възмутих, че така произволно сами си се поробваме. В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
42
Рейтинг: 442 НеутралноЕС и НАТО ни върнаха в палеолита, затова съвременна България вече мечтае за средновековието, ха ха ха.
След комунистите най-много мразя антикомунистите!victortrt
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#25] от "Ian Smith":
То не е само това Василий ІІ оставил управителите и данъците същите Тоест за обикновеното население нищо не се променило
После имало промени и особено срещу данъчните винаги е имало въстания
Византийците не са дискриминирали българите по народностен признак защото са възприемали всички народности като поданици на империята
Действително българската аристокрация се е смесила с византийската че даже според Анна Комнина я е разхубавила Конкретно това май се отнасяше за баба й Мария
Иво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноОкей, но ние сме в Европа, а не в САЩ. Според мен въпросът е защо се е получило така, че ние сме ощетени? Отговорът според мен е нашето забавено развитие (по много отношения) заради турското владичество по наши земи в продължение на около 500 години.....
Само виж какво е останало в София за тези 500 години? Аз се сещам само за една джамия и толкоз..... а, за този период от време толкова много неща са били построени в други европейски държави, които не са били подчинени на турците. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Иво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "Ian Smith":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Благодаря за отговора, аз лично намирам владичество за най-удачно определение.
Иво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "victortrt":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Василий II е бил един от тримата най-велики и успешни императори в цялата история на Източната Римска империя според мен. Никак не е случайно, че точно тогава след войни продължили столетия между нас и византийците точно той е успял да ни покори. И не само това, провел е многобройни успешни войни срещу арабско-мюсюлмански халифати, превзел е Дамаск, Алепо и други градове, в Близкия изток. До колкото си спомням също и тогавашните арменски кралства. Във вътрешно-политически план е управлявал доста мъдро и умело също.
victortrt
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#31] от "Иво":
Може и така да е
Мъдро е било решението му да не промени нищо в бита ни
Не са безспорни моралните му качества обаче - служи си с жестокости насърчава предателствата и т н
Отделно след всяко подобно териториално разширение на Византия към земи които не може да управлява ефективно следва дълъг период на изтощение и упадък Империята е във война с нас и арабите повече от 50 години още от времето на Цар Петър Това не остава без последици дори за голяма държава
Иначе мисля проблема между нас и византийците е бил това че никоя от страните не е проумяла важността на съседа си за нея Ние доста успешно пазим от нападения от север Византийците са се провалили със защитата на Европа от юг като проспиват появата на селджуките и директно вкарват тук османците
При малко повече разум от двете страни вместо войни за източна тракия можеше да търгуваме и да се пазим взаимно
По интересно ми е друго - защо никой не допуска българите да са били запознати с начина на воюване на западняците от битките си с унгарците и норманите
Всички смятат че при Калоян за пръв път сме се срещнали а това не е така
И Асен и после Калоян прогонват унгарците от Белградската и Браничевска области а те са въоръжени точно по западен образец и едва ли са се дали без бой
Явно през това време нивото на въоръжение е било сходно и по-тежко бронираните рицари още не са били въведени Това става през 15 век
Иво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноЗа моралните му качества съм чел, че е бил аскет и самотник, който се затваря в себе си особено след няколкото опита за неговото убийство от други високопоставени византийци. Така и не се жени и няма свои деца. Но освен това е бил смел главокомандващ отдаден на своята държава, бил е на фронта и рядко е стоял в столицата. И накрая, в известна степен е бил толерантен към своите външни врагове. Както писа по горе Иън, той създава тема България в рамките на България, нейни ръководители са били етнически българи, оставя независими от византийската патриаршия нашите християнски общини. Поне докато той е бил жив българите са имали нормален живот, след това се вдигаме на бунт, защото тези императори след него ни налагат много тежки данъци. И защото византийците не защитават нашето население при нашествията на норманите, които превземат дори Солун и обграждат Константинопол. "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
Иво
Рейтинг: 4077 Веселов рамките на Византия * (разбира се) :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36znaesht
Рейтинг: 670 НеутралноИди да кудкудякаш на някоя от кремльовските башни - там ще те оценятю .Един там отдолу и бандата му обичат такива пилета като тебе..., а от тука къш. И тъй гъмжи от лумпени и неадекватни.
victortrt
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#33] от "Иво":
Някои извори дават съвсем друго обяснение за това че не се жени никога
Случки като писмото на Арон до него че го чака да замени хетерата и мъката му по убит от сина на Самуил негов любимец след битката при с Ключ малка част от данните че може да е бил леко гей така да се каже по модерному и това не е било тайна за съвременниците и враговете му
Явно обаче тогава на тези неща в православния свят не се е гледало особено строго или за императора е било по-различно само са го бъзикали и то често
Ти ще кажеш църквата как се е отнасяла към проблема
Иво
Рейтинг: 4077 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "victortrt":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Определено се е отнасяла много лошо по отношение на хомосексуализма. Това всички мисля, че го знаем.
Wellington
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#21] от "victor
Тримата с триъгълните щитове са реконстрекции на български войни от 14 век, другите са варяги (викинги).
Wellington
Рейтинг: 225 НеутралноГрешка - само двама са реконструкции на български войни - тези с т.нар. кетъл шлемове - с периферия. Останалите са варяги - на Балканите ги е имало под най-различни форми, вкл. Варяжката гвардия на византийските императори е била съставена от такива.
Wellington
Рейтинг: 225 НеутралноГрешка - само двама са реконструкции на български войни - тези с т.нар. кетъл шлемове - с периферия. Останалите са варяги - на Балканите ги е имало под най-различни форми, вкл. Варяжката гвардия на византийските императори е била съставена от такива.
victortrt
Рейтинг: 399 НеутралноДо коментар [#38] от "Wellington":
Интересни щитове имат нашите може би украсата ги прави малко неразпознаеми
Wellington
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#41] от "victortrt":
Формата на щитовете и изображенията са по средновековни църковни стенописи от църкви, които са били част от територията на България през 14 в.
Gai-jin
Рейтинг: 589 НеутралноА ще има ли изгаряне на клада на вещици и еретици?
Защото това е било съществена част от нравите тогава.
Wellington
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#43] от "Gai-jin":
Съмнявам се, доколкото не е било съществена част, а изключение и то само през част от периода.
Wellington
Рейтинг: 225 НеутралноНо ако има доброволци да ги изгорят ... защо не ...
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... хехе... през 10-15 век "сърбия"не е съществувала... какво ще ми се Обясняват по-точно... как им е възникнал диалектът ли?
"Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Грефaxd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... нравите към ден-днешен са аПсолютно същите... Знаещите - на кладата... прасетата - във ВЛАСТТА!!! ))))) "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
axd14700100
Рейтинг: 497 НеутралноО!... ама ... изумително неграмотен "пост".... за начло изясни що е то "византийци", пък за Останалото по-после ще питам ))) "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
axd14700100
Рейтинг: 497 Неутрално... имаш нужда да попрочетеш писания от съвремени историци.... заседнал си в клишета московско-берлинско производство... :) "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
Wellington
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#46] от "o_sando":
то и българия не е съществувала - ясно е че всички са били македонци
satanail13
Рейтинг: 533 НеутралноОсман е велик и великолепен!
Марс е изконна Американска територия!penchobrecheti
Рейтинг: 225 Неутрално"зрялото Средновековие (1000 - 13000 г.), и Сдружение Чигот, известно с възстановките на облекло, бит и въоръжение от Второто Българско царство (12-15в.) ."
Авторът на дописката / пресрилийзчето с лека ръка пренаписа историята
princess_x
Рейтинг: 1257 НеутралноДо коментар [#17] от "Lou":''А Прага и Будапеща са невероятни градове, много дворци, забележителности, туристически градове. В София единствените забележителности са панелните паметници,''
Да не забравяме миналото на Прага и Будапеща и кой е господствал там и у нас.
Но основната разлика е, че там и сега се изграждат интересни нови неща; създават се невероятни публични пространства; реставрират се качествено съществуващите сгради и паметници, докато за София е валидно точно обратното.