
© Анелия Николова
Недобрата училищната среда е основна предпоставка за негативно поведение и агресия сред децата в училищна възраст. Това сочат резултатите от редица проучвания, обобщени от психологът Иван Игов на кръгла маса "Родителите - конфликтите - агресията и закрилата на децата".
Сред причините за фрустрацията на децата в училище, от една страна, са смесването на шест възрастови групи и обучението на 1500-2000 деца в сгради, строени за 300-600, а от друга - ученето на две смени в средните училища (СУ), което води до отнемане на равното право на образование.
В средните училища има по-високо ниво на тормоз и насилие - около 25% срещу 19% в основните, обясни Игов. Той препоръчва до 500 деца на близка възраст в една сграда и учене на една смяна.
Друга причина за фрустрация и предпоставка за насилие в училище е липсата на подготвени преподаватели и подпомагащи специалисти, смятат още психолози. Според изнесените данни училищните психолози са едва 120, а 20 на сто от учителите имат дискриминиращи нагласи към различните ученици.
Кибертормозът също може да стане предпоставка за агресия в училище, твърдят експерти. За справянето с него е необходимо създаването на защитна общност, в която да се включат родители, учители и ученици, смята гл. ас. д-р Методи Коларов от Нов български университет.
ruby
Рейтинг: 229 НеутралноДали ще се намери медия, която синтезирано да представи всички обстоятелства, водещи до омраза, разделение и противопоставяне.
Ще се получи пъстра, в някой случаи дори неудобна палитра.
karabastun
Рейтинг: 8694 РазстроеноТоталното сриване на авторитета на българското училище е в основата лошата училищна среда, като започнем от политкоректното заменяне на думата УЧИТЕЛКА с преподавател , като минем със слободията, насърчавана от училищните ''психолози'' и като стигнем до пълната безполезност на образованието за професионалната реализация на децата!!!!
karabastun1@abv.bglisungerche
Рейтинг: 229 НеутралноНе разбирам как двете смени водят до отнемане равното право на образование???! Що за глупост...А и къде в цялата схема оставихме семейството и средата?
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 332 НеутралноМалкото бой и тоталното разглезване са основна предпоставка за агресията.
bizdelnik
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#4] от "Jumbo Jet":
[citation needed]
Georgi Yordanov
Рейтинг: 672 НеутралноПроблемите (и не само в училище) идват от тоталното опростачаване на територията ни и хората по нея!!!
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!doroteus
Рейтинг: 1336 НеутралноДо коментар [#3] от "lisungerche":
До коментар [#4] от "Jumbo Jet":
Напълно съм съгласен и с двама ви!Изглежда сте от едно поколение,от което съм и аз.Учили сме и на две смени - и първолаци и гимназисти - и бройката е била голяма,и психолози не сме имали. Агресия е имало,но с 2-3 шамарчета,теглене на ухо или порицание пред класа нещата обикновено се уреждаха и никой не си помисляше да бъде "агресивен"!Медии и ТВ имаше/интернет още не/,но от екрана не се втълпяваше ,че учителите са виновни за всичко,че децата винаги имат право и че всяка ромка или пък не само може да иска сметка от преподавателя защо е писал слаба оценка,защо е изтеглил нечие ухо и т.н.Това не е носталгия по страха,насаждан по Тошово време!
Antoaneta PETROVA Ardashes
Рейтинг: 301 НеутралноИмаше оценка за дисциплина и изключване от училище. Сега всички или по-голямата част не искат да ходят на училище и ги събираме насилствено.Защо? Защото липсват ценности,както семейни ,така и обществени. Няма го примера още от горе. Безбрачие, свобода в отношенията, липса на любов, неправилно разбиране на думата любов,заменена с ъс секс,желание за надмощие, желание за плътско задоволяване, а не духовно и т.н.. Неправилното разбиране за вяра, останало от друга система на развитие налага, на този етап, промяна в принципите на природните закони. Не на безбрачие, еднополови бракове и сношения, а да бъдат на основа на духовната връзка, която беше до голяма степен занемарена.Да се върнат дадени норми и закони в словото. Не на гражданското безбрачие, гражданските удостоверения за раждане,гражданските еднополови бракове.Да осъзнаем,че има кой да ни държи сметка за недоразуменията в нашето мислене.
mihalaРоси
Рейтинг: 8246 НеутралноНе е само училищната и домашната е от значение.
pet_fire
Рейтинг: 5526 НеутралноПреекспонира се проблема. Едно време да се сбият ученици си беше ежедневие, а сега ги разнасят и по медиите.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1114 РазстроеноЛошото е, че системите за поощрение и наказание в училищата са тотално сбъркани. Ако някой ученик е шумен и разваля дисциплината, най-много което може да му направи учителката е да го изправи до вратата. Вече не могат да гонят от клас и да пишат неизвинени, сакън ангелчетата да не изчезнат докато са подопечени. Не се казват кои са провинилите се на родителски срещи, сакън да не уронват престижа пред другите. Най- най- страшното наказание е ученика да бъде преместен в друга паралелка... Е, какво се чудим защо дечицата нямат респект от учители и въобще от системата.
Да не говорим за семейната среда. Бил съм свидетел, как родител идва и вдига пара на учителката защо тя си е позволила да прави забележка на милото отроче.
qwertqwert
Рейтинг: 948 НеутралноСред причините за фрустрацията на децата в училище, от една страна, са смесването на шест възрастови групи и обучението на 1500-2000 деца в сгради, строени за 300-600, а от друга - ученето на две смени в средните училища (СУ), което води до отнемане на равното право на образование.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?----------------------
Грантоедски глупости.
На смени се учи над 40 години вече, сградите са били още по -препълнени.
TAL
Рейтинг: 277 Неутралноемпатията за нищо я нямат
Явор Рг
Рейтинг: 284 Неутрално
.Случващото се в училище е проекция на това, което се случва на улицата, у дома и на телевизионния екран.
Децата просто гледат и повтарят видяното.
Извинявам се на всички психолози за аматьорското си мнение.
Явор Рг
Рейтинг: 284 НеутралноСега се бият до кръв.
А, вече бият и учителите. .