
© Дневник
В училищата, където се учи на една смяна, първият час започва в 8.00.
Училищата в големите градове ще преминават към едносменен режим на обучение и чрез намаляване на приема на ученици. Това се разбра от думите на просветния министър Красимир Вълчев по време на парламентарния контрол днес.
Целта на образователното министерство е до 2021 г. във всички училища у нас да се учи на една смяна, но тя едва ли ще бъде постигната навсякъде. В момента на две смени учат учениците в 437 от общо 2380 училища в страната.
Основният проблем е сградният фонд, макар и в последните години да са построени няколко нови училищни сгради.
"Без да е препоръка от министерството, общините и сега намаляват приема в училища, в чиито сгради няма достатъчно стаи. В момента правим анализ на училищната инфраструктура", каза още Вълчев. Другият вариант бил да се строят нови и допълнителни сгради.
Тази седмица бяха обявени данни от различни изследвания, според които лошата училищна среда и събирането на много деца от различни възрасти в една сграда са основна предпоставка за агресията сред учениците. По данните в София са нужни около 15 нови училищни сгради.
Според министър Вълчев най-голям проблем има от 1 до 7 клас, където има над 400 хил. ученици. По думите му обаче приемът в средните училища трябва да бъде намален и в началното, и в средното образование.
От следващата година образователното министерство ще предприеме мерки за намаляване на тежестта на раниците, средното тегло на които според проучване било 7 килограма, но само между 20 и 40 % от него били учебници. Една от тях е отделяне пари от централния бюджет, с които училищата ще могат да закупуват шкафчета за учениците. Друга - ограничаване на учебните помагала, които се използват в клас.
"Сред мерките, които обсъждаме, са печат на учебници на по-лека хартия, както и разделяне на учебниците на части. Това вероятно ще доведе до оскъпяване", обясни още министър Вълчев.
Cara Mia
Рейтинг: 352 НеутралноТрудно ще се случи , особено в София и по- специално за по-престижните училища!
alabalko
Рейтинг: 529 НеутралноИ следващата стъпка е целодневно обучение, при което няма нужда да си носят учебниците и тетрадките удома, а ще си тръгват след 18ч от училище. Така ще бъдат наглеждани по цял ден. Много голямо удобство за родителите. В Азия го практикуват (Сингапур/Южна Корея) и имат страхотни резултати.
xmm
Рейтинг: 1154 НеутралноПо 57 000 випуск.И не стигат училищата?През 80 те години випуските бяха над 120 000 деца - НСИ.
Какво значи намален прием на ученици?Нали ги издирвахте дори?!
А за тежките учебници - от лятото се говори.Махайте тези картинки,това са учебници,не комикси!!!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tokkay
Рейтинг: 657 НеутралноАко вместо АЕЦ Белене бяхте строили училищни сгради отдавна да сме забравили за двете смени.
No Pain No GainДневник пропагандна газета
Рейтинг: 344 НеутралноАпе те кучето много яко!!!
cinik
Рейтинг: 100 НеутралноКак се стигна до дефицита на 15 сгради, след като поне 30 гимназии търсят 19-ти човек за паралелка? Обединявайте ги и давайте сградите на средните училища!
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Tрилионер
Рейтинг: 237 ГневноАбе марксистите все си мислят, че развитият социализъм е построен вчера...
Това в София е НЕВЪЗМОЖНО! Не и докато ДАСКАЛИЦА е кмет !!!
man_un
Рейтинг: 621 НеутралноТрудна работа като се има предвид прилив отлив на деца. После, има училища, построени заедно с квартала. Там бройката е почти константна, особено ако базата се развива. Как ще намалеят децата, ще ги пратят в др.махала на у-ще. Има и затворени градски училища, строени през соца, после бройките намаляват и стават нерентабилни. Има тенденция да намалее емиграцията и бройките да се стабилизират. Но училища с голям брой паралелки трудно ще минат на една смяна.
Scary Scarecrow
Рейтинг: 0 Неутралноъъъ...? извинете?
TrakerBG
Рейтинг: 466 НеутралноВерно ли няма нито една медия, включително Дневник и Капитал, които са излизали И на хартия, които очи в очи да попитат Вълчев с колко стотинки ще се оскъпи? Съвсем сте станали раболепни.
Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.еморето
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#2] от "alabalko":
Да, целодневно!!! И ако може да спят в училище. Та родителите съвсем да не ги виждат и да не носят никаква отговорност за децата си!
antropos
Рейтинг: 551 НеутралноДо коментар [#10] от "man_un":
Sic transit..Просто ще падна паралелки!
WOI
Рейтинг: 1212 НеутралноКрайно време е. Аз като кажа на приятели от Западна Европа (дори Гърция!) и САЩ, че в България децата от десетилетия насам учат на смени, те първо не могат да разберат какво имам предвид, а като им обясня, не ми вярват.
“Better racy and sexy than racist and sexist!”AzDebil
Рейтинг: 1668 ЛюбопитноАха, значи пак съкращения и структурни реформи за качествено оптимизиране на реформите.
Всенародно любимите ни несменяеми "образователни експерти" са в положение цунг-цванг. При това след колосално количество напрегнати реформи на реформите за реформиране на реформите на образованието!:) Почти божествените напъни доведоха до една толкова оптимално оптимизирана система, че качествата й блестят с неотразимата чернота на абсолютния мрак. И мракобесие към кадровия потенциал, но за това по-късно. Демонично величавата цел - качество на всяка цена, е на път качествено да елиминира изобщо всякаква качествена възможност за поне някакъв качествен оттенък освен некачествен резултат. Това разбира се поради простия факт, че заигравката с качеството беше просто демагогия при това реализирана в условията на иманентна липса на дефиниция за качество у демагозите-агенти на чужди влияния. В резултат Качеството отрече себе си и бламира всяка бъдеща своя възможност. А несменяемите "образователни експерти" усещат как дойде времето на задаваните въпроси за вредителството на оптимизацията.
Междувременно министърчето на Убразованието се оказва едно убразование от типа кукла на конци - фалшив брилянт, без собствена стойност, поставен на политически пост, но без политическа визия. Просто администратор на блокирана от противоречия, бетонирана от дезинтегриращи "реформи" система.
Затова несменяемите "експерти" завъртат новия цикъл - чрез съкращения към прогрес.
Antoaneta PETROVA Ardashes
Рейтинг: 325 НеутралноНе разбрахте ли,че всяка реформа води до по-голямо падение за индивида.Та къде е целта и накъде се целим???
mihalavelvoofell
Рейтинг: 716 НеутралноВ моето училище през 80те учехме на смени, а бяхме по 2 класа от випуск. Същото училище, в последните 10 години със сигурност, а вероятно и преди това, е на едносменен режим. Няма увеличаване на базата и има по 3 паралелки от випуск.
theduloclan
Рейтинг: 429 НеутралноВ някои учебници по биология например трябва картинки за да се онагледи анатомията да речем, или други неща които е трудно д се визуализират. В учебниците по географи и история все пак трябва да има карти по същата причина. Същото важи и за физиката. Просто картинките в някои учебници няма как да се премахнат без да влоши качеството на заучаване на материала.
AzDebil
Рейтинг: 1668 ЛюбопитноАмериканският ни випускник, министърчето Вълчев обявява нещо като Атлантически ураган "Катрина". Също толкова разрушително като природния аналог и със същите жертвени резултати като хора.
Защото зад полезното желание да се учи на една смяна стои нещо друго, съвсем не толкова благопристойно. Стои един голям крах - доктринален!
Крахът на цялостна стратегия и политическа концепция, концентрирани в НОВИЯТ, "ВЕЛИКОЛЕПЕН", НАДЕВРОПЕЙСКИ по качество, СВЕЩЕН Закон за училищното и предучилищното образование. А така също, срамежливо и услужливо "забравен" от апологетите договор със Световната Банка за радикално "оптимизиране" на образованието чрез закриване на училища и поголовно съкращаване на хора, етикетирани като непрофесионални, некачествени, нищоправещи, данъкосмучещи злодеи.
Затова вместо да струи лъчезарната тъма на провала, тя се покрива с камуфлажа на благодеянието - едносменен режим!
И в името на новата политическа цел ще следва нова оптимизация, заради видите ли намаления брой паралелки, щедро Планирани да са по-малко. Но по-малко паралелки води до само едно решение - ПО-МАЛКО УЧИТЕЛИ. Понеже броят на учителите зависи от броя часове, а те от броя на паралелките.
КАПИШ?
И така кръгът се затваря. Кръгът, наченат от оптимизациите със Световната Банка стигна отново до стратегията в този договор.
А къде отиват тогава ПР-ските изцепки за "Елате хиляди младежи да ставате учители". Уж пред учителите бяха блеснали житата...:)
КАПИШ?
!
Николай Георгиев
Рейтинг: 1157 ЛюбопитноНещо не разбирам. Хубаво са решили, че проблемите са при смесване на разновъзрастни паралелки. Тогава минаването към едносменен режим няма ли да задълбочи още повече проблема?!
И как ще намаляват приема, като на много места в София училищата се пръскат по шевовете?
AzDebil
Рейтинг: 1668 НеутралноДо коментар [#21] от "Николай Георгиев":
Напълно уместен въпрос. +
!
AzDebil
Рейтинг: 1668 НеутралноРезултатът от многогодишните оптимизации и реформи е крайно елементарен за разбиране, ако се отърсим от демагогията на думите. Трябваше да се случи едно нещо - ТОТАЛНА КОНЦЕНТРАЦИЯ на финансови ресурси в ЕДНИ ръце - РЪЦЕТЕ НА ДИРЕКТОРИТЕ. А заедно с финансовия ресурс и ВЛАСТОВИЯ РЕСУРС. При това и двата да са БЕЗКОНТРОЛНИ.
Властовият ресурс да служи за задоволяване на Личното им ЕГО.
Финансовият ресурс - за задоволяване на ГРУПОВ и политически ИНТЕРЕС по места.
Затова се ликвидираха над 1400 училища и се създадоха Средищни такива.
Затова в големите градове съществуват ФАВОРИТИЗИРАНИ от ВЛАСТА училища. Училища, на които "незнайно" как им се разреши да превърнат МАЗЕТА и ТАВАНИ в класни стаи.
ФАВОРИТИЗИРАНИ училища, които имат ПРИВИЛЕГИЯТА да Приемат НЕОГРАНИЧЕН брой ученици, Следователно - ОГРОМЕН БЮДЖЕТ. За останалите остава ОГРАНИЧЕНИЕТО да им се отнемат паралелки с просто разпореждане на ДИРЕКТОРА НА районното Управление Образование.
КМЕТА е в играта с финансите, сградния ресурс и разрешителните за промяна на предназначението на помещенията!
А в новия закон се набляга за учене САМО до 10-клас! Гимназиите веднага ще олекнат и ще бъдат ликвидирани.
Освен това Бюджетите....финасирането е на бройка.
Трябва ли се обяснява как тези неща вървят по грантове и проекти, че даже и държавни договори със Световната Банка?
Така се създава качествено уродлива система.
Политика!
Зад тази политика стоят несменяемите "експерти", избрания елит на международни фондации.
Кой спечели от всичко това?
НЕ! КОЙ ЗАГУБИ от всичко това?
И сега въпросът КОЙ ще спечели от иначе благоразумното желание за учене в една смяна?
!
AzDebil
Рейтинг: 1668 ЛюбопитноВреме е да поставим и въпросът за АГРЕСИЯТА. Не с измислените грантови схемички на разни асоциации на психолози, а така както той действително стои.
Агресията не само между учениците.
Агресията НА учениците и РОДИТЕЛИТЕ към учителите!
Пребиванията с кол.....
Изобщо да си поставим една важна цел - Дисциприна и Култура на поведението на малките мутрички в училището. За което трябва не сълзливи психоложки, влизащи в положение на "милите" дечица, а Училищна полиция. Поне по един на всеки етаж и коридор. И с решителното право да респектира с физически средства насилниците. В час и в междучасие.
А за упоритите примати - така нелюбимите на либералните глобалисти Институции за превъзпитание. Далеч от дома и средата. Със свиждане веднъж годишно с мама и тате. За родителите на невъздържано възпитаните, също едно хубаво пребиваване в институция. С отработване на разходите за превъзпитание на мутренцето!
!
Emil Dimov
Рейтинг: 237 НеутралноУчилищата в големите градове ще минават към едносменен режим чрез намаляване на приема на ученици?!
В селата този проблем го "решиха" вече умниците - там просто няма училища в резултат на далновидна политика, а средно големите градове добиха "селски" вид???? А въпроса с тежките чанти също са го "решили" порасналите ученици - имат си "една тетрадка" по всичко и влизат в часовете по избор - "иновативно" образование!!!! Убавци!!!