Нова дирекция в министерството на образованието ще управлява евросредствата

Министърът на образованието Тодор Танев се срещна с ученичката Мария от Стара Загора, която спаси живота на шофьор на автобус Министерство на образованието

© Анелия Николова

Министърът на образованието Тодор Танев се срещна с ученичката Мария от Стара Загора, която спаси живота на шофьор на автобус Министерство на образованието



Нова дирекция в Министерството на образованието и науката (МОН) ще се грижи за изпълнението и управлението на проекти или програми, финансирани със средства от европейските структурни и инвестиционни фондове или от други международни финансови институции, по които министърът на образованието и науката или министерството са бенефициенти.


Измененията в Устройствения правилник на МОН се налагат с приетото от кабинета днес постановление за определяне на второстепенните разпоредители с бюджет към министъра на образованието и науката. Промените са вследствие въведените със Закона за предучилищното и училищното образование нови институции, както и на преобразуваните в системата на висшето образование.


С промените се изпълняват и отправени от Европейската комисия препоръки за ясно разграничаване между функциите на звената, изпълняващи административни дейности за подпомагане на министъра, от една страна, и на конкретния бенефициент по проекти, финансирани от оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж", от друга.




Осребряването на част от парите по оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" беше замразено в началото на 2017 година заради редица нарушения и слабости, констатирани от одит на Европейската комисия (ЕК). Това е едно от условията, които България трябва да изпълни, за да убеди Брюксел безвъзмездните средства да бъдат размразени.


Друга промяна в правилника на МОН е разделянето на досегашната дирекция "Политики за стратегическо развитие и информационно осигуряване" на две дирекции. Причината са многото функции и задължения в областта на информационните и комуникационните технологии в министерството, се обяснява в съобщението.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8496 Неутрално

    Пак увеличават чиновниците. Досега кой управляваше тези средства?

  2. 2 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4671 Неутрално

    Смесването на науката с образованието май не е доказало някаква ефективност. Целите и задачите на тези сфери са много различни, и в крайна сметка в едно общо министерство се играе монологът на политиката "От една страна......, но от друг страна....".
    Един Национаен Фонд за Наука, с Мин имал на администрация от изпълнителски кадри и съвети по клоновете на науката би свършил къде по ефективна дейност в рамките на едно програмно управление на проектите. А така една много симпатична политическа креатура тип Дуда Маслянова ще мълчи дилбокоумно и в крайна сметка ще "нагласи" финансирането съобразно с отговора на въпроса "кой пита?".

  3. 3 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Явно още едни ще се изхранват от превръщането на децата в необразовани джендъри.

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3967 Неутрално

    Много се губят средствата в просветата, независимо кой ги "управлява"

  5. 5 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 848 Любопитно

    До коментар [#3] от "sqrt":

    нали! И аз това щях да питам:
    евросредствата за ''изкореняване на предразсъдъци, обичаи, традиции и всякакви други практики'' ли ще са?

  6. 6 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 347 Весело

    Нова дирекция в министерството на образованието ще управлява евросредствата?@!

    Да, така "в мунчо требе да се знае, КОЙ държи лебо и ножо"!!!!!

    До коментар [#2] от "daskal1":
    Единен Национален Фонд за Наука с минимална администрация от изпълнителски кадри и съвети по клоновете на науката би свършил къде по ефективна дейност в рамките на едно програмно управление на проектите?! А така една много симпатична политическа креатура от типа на "Дуда Маслянова" ще мълчи "дълбоко и умно" и в крайна сметка ще "нагласи" финансирането съобразно с отговора на въпроса: "А кой пита?"

    Ех приятелю, "ако баба ти беше мъжка ....."!!!!! Нищо лично!

  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4671 Весело

    До коментар [#6] от "Emil Dimov":

    Щеше да е дядо :-)

  8. 8 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3875 Любопитно

    Не ми е ясно как кореспондират помежду си статията, снимката и текстът под нея, но това е дребнотемие.
    Чудя се дали Пръмова, виновника за замразяването на евросредства, ще понесе наказателна отговорност или назначаването за член на Комитет, занимаващ със статута и финансирането на европ. полит. партии, като лична номинация на Жан Клод Юнкер, има силата на политическа индулгенция.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  9. 9 Профил на M
    M
    Рейтинг: 198 Неутрално

    Не знам малко ли са средствата, много ли, резултатите до сега в държавното ни образованието са слаби:
    - учителите ни са с обидно ниски заплати и немотивирани
    - училищата ни са с лоша материална база, ремонтите се правят зле, по най-тънкия начин, грозно и неустойчиво във времето.
    - учебната програма е претоварена с информация, а децата не знаят да пишат грамотно
    - процъфрява чалгата във всяко отношение - поведение, ценности
    Да видим с още една дирекция дали нещо ще се подобри.

  10. 10 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 347 Разстроено

    До коментар [#9] от "M":
    Не знам малко ли са средствата или пък са много, но резултатите до сега в държавното ни образованието са слаби! 1) учителите ни са с обидно ниски заплати и "немотивирани" (факт!); 2) училищата ни са с лоша материална база (е не всички, зависи колко близо са до властта!), ремонтите се правят зле, по най-тънкия начин, грозно и неустойчиво във времето; 3) учебната програма е претоварена с информация, а децата не знаят да пишат грамотно ( но също така и да четат, но те почти не четат и не могат да мислят!); 4) процъфтява чалгата във всяко отношение - поведение, ценности и.т.н. Да видим с още една дирекция дали нещо ще се подобри?

    Отговора сама си си го дал! - в една нереформирана система и "сто" дирекции да създадеш като липсва основното, а то е желание да създадеш интелигентни, умни и добри (преди всичко добри!) деца, колкото и пари да отпуснеш едни "крадливи" хора веднага ще намерят начин да ги "усвоят" без да има резултат от това!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK