Министерството отново иска задължително образование за 4-годишните от 2020 г.

Министерството отново иска задължително образование за 4-годишните от 2020 г.

© Николай Дойчинов



Министерството на образованието и науката (МОН) иска задължително предучилищно образование за 4-годишните деца от 2020 г. Тази цел е записана в публикувания за обществено обсъждане план по стратегия за намаляване на отпадащите ученици, по който ведомството обмисля да действа в следващите три години.


В момента предучилищната подготовка е задължителна за децата на 5 и 6 години и се извършва в детските градини и училищата. През лятото просветният министър Красимир Вълчев обяви, че тя трябва да бъде задължително и за 4-годишните. Тогава той мотивира идеята именно със задържането на децата в училище.


При дебатите през 2012 г. около училищната реформа имаше предложения за задължително предучилищно образование и на 4-годишните, но те срещнаха множество критики от обществото. В началото на 2013 г., когато на власт бе първият кабинет на Бойко Борисов, ГЕРБ дори прие такива текстове в училищния закон, които доведоха до протести на родители и искания на опозицията президентът да наложи вето. Тъй като обаче няколко седмици по-късно Борисов подаде оставка и 41-ият парламент бе разпуснат, законопроектът не бе приет изцяло.


През 2014 г., когато на власт бе вторият кабинет на Борисов, ГЕРБ внесе отново законопроекта за предучилищното и училищното образование, но без текстове за задължителна предучилищна подготовка на 4-годишните. Именно този закон е основа на продължаващата вече година реформа в училищното образование.

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bzz
    Bzz
    Рейтинг: 8 Весело

    Що? Зор е да ги учите на джендъризъм??

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9331 Любопитно

    Я да видя как ще вкарате нарастващата лавинообразно една определена група деца с други традиции и манталитет в учебни заведения - и най-вече какво ще стане, ако случайно някак си наистина успеете да ги вкарате ??????

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1314 Весело

    направо от две база има учители има всичко е цветя и рози ;)

    :D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    Ако не се закрие това министерство, няма бъдеще за децата... Иди... решеват бъдещето на децата!

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9331 Любопитно

    До коментар [#4] от "bez_ime2":

    Ми точно това министерство е последното министерство от всички министерства, което да се закрие!
    Образованието е най-дългосрочната национална програма !
    Без министерство даже и на финансите - все ще избутаме някак си, и без министерство на вътрешните работи, все ще оцелеем и няма да се изпотрепем.
    Ама без образование, разработено като проект в перспектива българският народ ще изчезне от само себе си!
    Друг е въпросът, че там са на заплата кадри, които не знаят за какво са там и се мъчат да кърпят парчета от безумни начинания от ден до пладне и резултатът го виждаме ежедневно!

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на Американ Джендър
    Американ Джендър
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Поредна глупост. Към днешен ден децата, дори и най-малките, мразят училището. Вместо да се погрижат как да направят образователната програма малко по-близка до децата, те искат да ги почнат от още по-ранна възраст.

  7. 7 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Тия са мега зле!

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  8. 8 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3914 Весело

    Що за глупости...абе оставете децата на свобода...аз почнах на седем години училище без да съм ходил дори на детска градина...и ей го на, научих се да пиша, мога и да броя до хиляда...

  9. 9 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3914 Весело

    Що за глупости...абе оставете децата на свобода...аз почнах на седем години училище без да съм ходил дори на детска градина...и ей го на, научих се да пиша, мога и да броя до хиляда...

  10. 10 Профил на doker
    doker
    Рейтинг: 458 Любопитно

    като в северна корея, промиване на мозъци

  11. 11 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Що? Зор е да ги учите на джендъризъм??
    —цитат от коментар 1 на Bzz


    Не, да носят на бой.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  12. 12 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Ама, направо ,да почват от утробата на мама!Какви са тия отклонения!?

  13. 13 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 716 Неутрално

    И за какво "образование" на 4 годишни ще става дума след като учат ченгелчета на 7..??:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  14. 14 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Тия са направо за закриване, не спряха да творят безумие след безумие - ами като нямате капацитет да преведете един закон на някоя нормална страна и да го прилагате, поне се кротнете върху заплатите си и не измисляите всеки ден по някоя нова простотия.

  15. 15 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bzz":

    Точно в десятката!

    ++++++++++++++++++

    !

  16. 16 Профил на Molotov
    Molotov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няма невъзможни неща!
    Гинка от Пазарджик

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    И са напълно прави, ако искат да свикнат малцинствата да ходят на училище

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 983 Неутрално

    От малки да са в сигурни ръце.
    Така се възпитава Хитлер-, пардон Герберюгенд.
    (т.е. маса от хора с промити отрано мозъци).

  20. 20 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2664 Любопитно

    а така за съответните средства необходими за това няма ли да споменат

    гошо
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#18] от "penetrating":

    Изобщо не иде реч за малцинствата. Тук иде реч за европроект, но са нужни повече ученици като бройка. И понеже няма друг начин, искат да увеличат бройката с изкуствено сваляне на възрастта. Иде реч за милиард и малко.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на ТТТ
    ТТТ
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Е то искало Боко да прави нещо за без пари.И за Истанбулската конвенция натискаше щото щяха да се усвояват европейски и бюджетни пари.И за саниране на частни жилища хвърли два милиарда от бюджета.

  23. 23 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    Ама без образование, разработено като проект в перспектива българският народ ще изчезне от само себе си!Друг е въпросът, че там са на заплата кадри, които не знаят за какво са там и се мъчат да кърпят парчета от безумни начинания от ден до пладне и резултатът го виждаме ежедневно!
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Изглежда и те като деца не са получили нужното образование. Компетентността (както и липсата на такава) имат тенденция да се възпроизвеждат.

    За да се разкъса порочния кръг, може би тези в образователното министерство могат малко нещо да препишат от отличниците?

  24. 24 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#18] от "penetrating":Изобщо не иде реч за малцинствата. Тук иде реч за европроект, но са нужни повече ученици като бройка.
    —цитат от коментар 21 на Darth Plagueis


    А би трябвало да иде реч точно за малцинствата. По-точно за едно малцинство, където родителите са с по-ниско ниво на образованост и не могат да научат децата си в тази възраст, нито пък да ги мотивират с личен пример.

  25. 25 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Има ли достатъчно детски градини....да не стане практика като при децата в детска градина "Брезичка"Бургас и сие.....?

  26. 26 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 742 Любопитно

    И за какво "образование" на 4 годишни ще става дума след като учат ченгелчета на 7..??:-)
    —цитат от коментар 13 на ostin22

    Ами то няма места и за 5-годишните, къде ще учат толкова деца. В София не можеш да запишеш детето си нито на градина, нито на училище, ако не разширят базата, това са пълни глупости.

  27. 27 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    И за какво "образование" на 4 годишни ще става дума след като учат ченгелчета на 7..??:-)
    —цитат от коментар 13 на ostin22


    Мисля че писането на ченгелчета може да отпадне въобще от учебната програма. В днешно време много рядко се налага да пишем на ръка.

    Има много други неща, които децата (включително 4-годишните) могат да учат.

  28. 28 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 742 Неутрално

    [quote#27:"plamen_b"][/quote]

    Остави писането на ченгелчетата.....от индикаторите става ясно още, че сега 86.5% от 4-годишните са записани в детска градина, а целта е обхватът им да се разшири до 90%. Няма план как ще се осигурят необходимите педагози и материална база за това – в последните дни изобилства от скандали за претъпканите групи в забавачките и самото министерство призна, че няма как да намали броя на децата в тях поради липса на помещения и възпитатели.

  29. 29 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    И за саниране на частни жилища хвърли два милиарда от бюджета.
    —цитат от коментар 22 на ТТТ


    Това че общата консумация на енергия на България (която е предимно внос) намалява благодарение на малко инвестиции от ЕС, малко от държавата и малко от гражданите е добре за всички!

  30. 30 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Весело

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    "Търсете парите" значи :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  31. 31 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11245 Неутрално

    До коментар [#24] от "plamen_b":

    Това беше моето предположение, но министерството май е погледнало най-вече на финансовите ползи :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  32. 32 Профил на ТТТ
    ТТТ
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#29] от "plamen_b":

    И с колко намаля потреблението на ток заради санирането? Поредните митове.Вместо за ремонт на частни жилища можеше да даде тези пари за пътища,болници,канализация и други комунални услуги. Ама така си напазарува избиратели и приближени до властта фирми вършиха санирането.

  33. 33 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    сега 86.5% от 4-годишните са записани в детска градина, а целта е обхватът им да се разшири до 90%. Няма план как ще се осигурят необходимите педагози и материална база за това
    —цитат от коментар 28 на ytrewq


    Съгласен съм, че "с пр**ня боя не става". Но образованието на децата е важно за обществото, особенно на най-малките когато относително лесно може да се направи много за тяхното развитие. Помислете си: пенсионните вноски от техните заплати след години ще плащат Вашата пенсия. След като е така, трябва финансирането му да е приоритет (ако може поне отчасти с пари от ЕС -- още по-добре). Разбира се, ако се дават държавни пари за нещо, трябва да се види че те се израсходват ефективно!

    В някои населени места, където броят на децата намалява, помещения ще се намерят; може би и учители също (с нужното преквалифициране). Проблемът ще е в растящите градове като София, но и там може да се реши за няколко години при желание.

  34. 34 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    Поредна глупост. Към днешен ден децата, дори и най-малките, мразят училището. Вместо да се погрижат как да направят образователната програма малко по-близка до децата, те искат да ги почнат от още по-ранна възраст.
    —цитат от коментар 6 на Американ Джендър


    Защо мислите, че ако децата започнат да учат от по-ранна възраст, ще автоматично мразят повече училището?

  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    Ама без образование, разработено като проект в перспектива българският народ ще изчезне от само себе си!
    —цитат от коментар 5 на karabastun


    Единствената доказана връзка е между образованието и раждаемостта. Колкото си по-образован толкова по-малко деца раждаш. Други връзки няма. :)

    Ако искаш да намалиш раждаемостта - инвестирай в качествено образование. :)

    Иначе образованието играе роля за по-високи заплати на по-образованите хора - само при равни други "личностни" качества. А те рядко са равни. И се отнася главно за хората на заплата. На хората занимаващи се с бизнес - образованието рядко е фактор. Т.е. може да си образован, но ако си мързелив, то някой работлив със средно образование ще прави 2-3 пъти повече кинти от теб.

    Както и образованието не е никакъв фактор за развитието на една икономика. Справка Германия харчи за образование по-малък дял от БВП спрямо средното за ЕС. Но германската икономика (БВП на глава на населението) учудващо не е под средното за ЕС. :)

    Както и безработицата в Германия е доста под средното за ЕС. Може би щото вместо да учат разни "завъртяни" специалности, германците предпочитат да завършат средно и да се хванат да бачкат някъде. А иначе тези със "завъртяните" специалности после се конкурират в МакДоналдс и що младежката безработица била висока в ЕС. :)

  36. 36 Профил на ТТТ
    ТТТ
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#35] от "realguru":

    Върху раждаемостта оказват влияние много фактори.Не само образованието.Познавам около 10 семейства с 3 деца и всичките родители са с висше образование. И върху циганската раждаемост не оказва влияние.Днешните циганки са по - необразовани от бабите си,пък имат по-малко деца.
    Иначе съм съгласен, че трябва да се спре с тази мантра за образованието.Един квалифициран майстор прекрасно се оправя и без образование.

  37. 37 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    А относно средното образование, детските градини и министерството там съм абсолютно сигурен - че тези функции трябва да се изземат от министерството.

    В романа "Под Игото" има описана работещо училище. Както и може да потърсите в Нета "Историята на Жеравна" - там също има описано работещо училище по време на турското робство.

    Очевидно е нямало министерство, очевидно Султана не е плащал. Но системата е работела на местно ниво. Хората са разбирали нуждата от четмо и писмо и са инвестирали в бъдещето на децата си. Но освен базови познания по история/география от там нататък не са ги карали да учат разни абстрактни дисциплини и глупости дето после едва ли ще им послужат.

    Така че образованието трябва да е на местно ниво - Област/Окръг. Министерството да изготвя едни въпроси по матури и да следи за изпитите. Но всичко останало като финансиране/учебни планове/етц - трябва да се решава от местно самоуправление.

    Валерката мисля че в едно предаване по ТВ каза че на София и трябват програмисти, а на Добруджа трактористи. Не знам дали си разви тезата по нататък. Но с един учебен план изготвен в София това ще стана много трудно.

    В София да си учат за джендъри и програмиране, в Карлово за Балканджи Йово и Левски. А в Добруджа за генерал Колев и трактори. Виж в Кърджали не знам кво ще им преподават. :)

  38. 38 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    А за детските градини това пък е абсолютно безумие да се решава в София в министерството.

    Там задължително трябва да е на местно ниво - където директор и родители да имат думата.

    Някъде ударили един шамар на някакво дете и аре в София ще решават дали да има камери или не.

    Ми някъде може да искат да държат децата им по-строго, за да се научат, че всяко действие има последствия. Някъде може да искат да сложат камери и да си ги гледат по цял ден на телефона. Някъде може да измислят трето решение. По-малки групи, различни занимания, етц.

    Абсолютно съм ОК с всичките решения. И сигурно едва ли има мислещ човек, който да ги отхвърля и да иска в София някакви чиновници дето нито ги е виждал, нито ги е чувал да определят условията в детската градина където учи детето му.

  39. 39 Профил на ТТТ
    ТТТ
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#37] от "realguru":

    Трябва навсякъде да си има специализирани училища.Щото не всички в Добруджа мечтаят да са трактористи.Нека всеки учи каквото го влече.

  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3118 Неутрално

    До коментар [#36] от "ТТТ":

    Не съм много съгласен. Казах качествено образование. Може да не е им е качествено образованието. Или да получават достатъчно пари, за да си позволят 3 деца. Както и да е.

    А за днешните циганки не съм съгласен, че са по-необразовани от бабите си. Повечето днешните циганки из големите градове - могат да четат и пишат за разлика от бабите и майките им. Даже някой поназнайват и чужди езици ако са ходили по чужбина.

    Т.е. според мен и циганската раждаемост спада и то точно заради фактора образование.

  41. 41 Профил на Петкова
    Петкова
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Образователната система е компрометирана отвсякъде и ще бъде огромна грешка да натикваме задължително в нея деца на все по-ранна възраст. Връзката между дете и родител и играта са много важни в този период и ако лишим децата от тях ще ги ограбим в емоционално, нравствено и интелектуално отношение. Освен това децата не се задържат в училище не заради това, че започват късно, а заради това, че качеството на обучение в нашите училища е ниско и не отговаря на техните потребности. Трябва да има допълнителни занимания по български за тези ученици, които имат трудности с езика. А на тези родители, които организират сами заниманията на децата си и се справят отлично, държавата нито трябва да се меси, нито трябва да пречи.

  42. 42 Профил на ТТТ
    ТТТ
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#40] от "realguru":

    Точно защото са образовани и имат високи доходи могат да си позволят три деца.Бачкатори с 600 лв заплата не могат да си го позволят.
    А относно циганите имам повече наблюдения от вас,защото съм юрист и често служебно се сблъсквам с цигани.Циганките над 30-40 години всичките знаят български език и повечето са грамотни.А младите циганки масово са неграмотни,а някой не знаят и български език.Но имат по-малко деца от майките и бабите си.Явно са по-информирани сексуално,а не че са по - образовани.

  43. 43 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3664 Неутрално

    Аха. Министерството отново иска, така ли? А кой е трябвало да го реализира? Ами министерството. Провалило се е. Инсега какво прави - ами пак иска! Е, това ако не е синекурна длъжност!

    Мърфи е оптимист!
  44. 44 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 847 Неутрално

    След раждането да ги национализират и да ги пращат интернат, да се учат да носят учебници от раждане че, с министерските корифеи комплекта учебници за първи клас ще е над 100кг.

  45. 45 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#13] от "ostin22":

    Да научат български, 'щото има един голям и нарастващ процент, 'дето не знаят...

  46. 46 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Нали оправиха цялото образование, та влязоха и във детските градини а може
    би и във яслите скоро !!!

  47. 47 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Началното образование треба да стане до десети клас, а средното още пет-шест години. Като за малоумни гербери. Щото е видно какво е тяхното качество....

  48. 48 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 654 Весело

    Министерството "отново" иска задължително образование за 4-годишните от 2020 г.?!

    До коментар [#4] от "bez_ime2":
    Ако не се закрие това министерство, няма бъдеще за децата... , но има "бъдеще за няКОЙ?......."!!!

    Отдавна го казвам това, ама няма КОЙ да ме чуе, а "баце" все си "избира" едни "каки" дето съвсем объркаха образованието на децата!!!!

  49. 49 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    Един щрих от качеството на управлението на това министерство.
    Кото посещавате сайта му ВНИМАТЕЛНО си правете сметката.
    Прочетете:

    "Your connection is not secure

    The owner of www.mon.bg has configured their website improperly. To protect your information from being stolen, Firefox has not connected to this website."

    и още:

    "www.mon.bg uses an invalid security certificate. The certificate is not trusted because the issuer certificate is unknown. The server might not be sending the appropriate intermediate certificates. An additional root certificate may need to be imported."

    "Информацията ви може да бъде открадната!"

    Какво повече да ги коментираме?
    !

  50. 50 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    В Планчето има и друго интересно нещо.
    Задължително образование от(!) 3-годишна възраст(!).
    При това дискриминационно, само за ромското население. Изобщо за т.н. малцинствени етнически групи планчето предвижда множество екстри. А за мнозинството?
    Всъщност малцинствата май са мнозинства. Кой обаче плаща?

    И ДА СИ ЗАДАДЕМ ВЪПРОСЪТ КАКВО е ПРЕЖДЕВРЕМЕННО отпадане?
    Кога е преждевременно, в седми клас, десети клас или в дванайсти. За последното не се шегувам.
    ЗАЩО да е необходимо да задържаме когото и да е било повече от основно образование? Това изисква прекалено много човешки, материални и финансови ресурси.
    НЕ Е ЛИ МНОГО по-добре тези човешки, материални и финансови ресурси вмест да бъдат КОНЦЕНТРИРАНИ върху тези, които ОСТАВАТ да учат? Явно те са по-качествените.
    Който отпада да се насочва към краткосрочни курсове за професия по принципа на дуалното образование и това да се приема като ПОДКРЕПА!
    А не да държим с много усилия нежелаещи!
    !

  51. 51 Профил на Антоний Методиев
    Антоний Методиев
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#50] от "AzDebil":


    И ДА СИ ЗАДАДЕМ ВЪПРОСЪТ КАКВО е ПРЕЖДЕВРЕМЕННО отпадане?Кога е преждевременно, в седми клас, десети клас или в дванайсти. За последното не се шегувам.ЗАЩО да е необходимо да задържаме когото и да е било повече от основно образование? ......НЕ Е ЛИ МНОГО по-добре тези човешки, материални и финансови ресурси вмест да бъдат КОНЦЕНТРИРАНИ върху тези, които ОСТАВАТ да учат? ...
    —цитат от коментар 50 на AzDebil


    Очевидно на доктринално равнище образователната политика страда от множество дисонанси. Особено проблематично е нежеланието да се разбере пряката връзка между качеството на крайния резултат от качествата на самите обучаеми. От там и безполезното прахосване на ресурси за постигане на висококачествен резултат там, където той по условие е невъзможен.

  52. 52 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4015 Любопитно

    UNITED EU UNION

    Визия 2020+...

    Междувременно:
    Кво ша правите с пълнолетните
    министри?

    "Министерството отново иска задължително образование
    за 4-годишните от 2020 г."

  53. 53 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4015 Неутрално

    секи 4ти км

    Hey, teacher, leave the kids alone!?

    Не може така.
    Аз първо завърших френска забавачница и...
    нищо ми няма :)

    До коментар [#8] от "BiGman1":

    Що за глупости...абе оставете децата на свобода...
    аз почнах на седем години училище без да съм ходил дори на детска градина...и ей го на, научих се да пиша, мога и да броя до хиляда...

  54. 54 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4015 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Ала бала то не ще...
    А ти?

    И с желание, не можеш да я разбереш, преди да опиташ.
    Талант, леност и глупост са зле-предсказуемо и "несправедливо" разпределени.

    До коментар [#51] от "Антоний Методиев":

    Особено проблематично е нежеланието да се разбере пряката връзка между качеството на крайния резултат от качествата на самите обучаеми.

  55. 55 Профил на Антоний Методиев
    Антоний Методиев
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#54] от "dnevnikar":

    Възможна е друга доктрина, постигаща реални цели и ефикасни резултати без утопичната обсесия за еднакво по количество и качество образование за всички, независимо от тяхното желание и индивидуални способности. Има такава.

  56. 56 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 291 Неутрално

    До коментар [#27] от "plamen_b":

    Писането на ръка и особено краснописът развиват фината моторика, което е свързано и с по-доброто развитие на нцентралната нервна система.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK