В навечерието на учебната година в риск от отпадане от училище са 60 хил. деца

В навечерието на учебната година в риск от отпадане от училище са 60 хил. деца

© Цветелина Белутова, Капитал



В навечерието на новата учебна година в риск от отпадане от образователната система са около 60 хил. деца, колкото е средният брой на учениците в един випуск. Става въпрос за няколко групи деца - такива, които ходят рядко или въобще не ходят на училище; ученици, върнати в класните стаи от работещите от една година мобилни екипи, както и деца, които не са открити от екипите.


По данни на образователното министерство към момента работят 1100 екипа, в които влизат около 7000 учители. Според министър Красимир Вълчев взаимодействието между институциите за връщане на отпадащи ученици в класните стаи е много важно. Екипите ще разчитат на информация на Националната агенция за приходите за евентуални трудови договори на родителите, за да успеят да намерят децата. Част от тях се очаква да са в чужбина.


Фокусът на работа на екипите са учениците, които трябва да започнат нов етап в образованието - основно или средно. Има случаи, в които ученици се отказват да се запишат в осми клас, защото трябва да се преместят в друг клас.




"Трябва да прекъснем лесното възпроизвеждане на неграмотността от поколение на поколение и лошото отношение към образованието", смята министър Вълчев.


На 17 септември учебната година ще бъде открита в 2367 училища и 1844 детски градини. Закритите училища са 13, някои от които заради сливане. Над 680 хил. ще бъдат учениците, близо 60 хил. от които ще са първокласниците. Учебната година започва с 89 хил. учители и педагогически специалисти.


Над 591 училища ще получат общо 2 млн. лева за шкафчета за учениците. Закупени са 111 хил. шкафчета за 114 хил. ученици от 1 до 7 клас, или за една трета от децата.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 11359 Неутрално

    Тези деца са от един етност, които могат да крадат и без образование според предишните им поколения. С тях няма управия или е много трудно.

  2. 2 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Кажете го това на директора от Благоевград , който не искаше да приема ученици от "ромски произход"

    А в главата на избирателя още е тъмна нощ.
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    60 000 задачи за Министерство на просветата, вместо да пишат Концепции и стратегии...

  4. 4 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2498 Неутрално

    децата са в Германия , защото там са на социал ,поема им всички разходи за пребиваване ,квартири ,ток ,вода ,обучение , дават им и по 190 евра на дете и социални помощи на циганката ,щото щяла да научи немски за 3 години ,като си купят черно БМВ ,се връщат със самочувствие ,все едно са станали европейци ,да си стоят там .

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2924 Неутрално

    Как се ги сметнали тези 60 хиляди, да не с един процент върху едни други няколкостотин хиляди?

  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8817 Гневно

    Махнете го тоя 12-ти клас най-после и не губете времето на децата, за да си оправдаете бюджетните приходи1
    Много важно, че 60 000 , които и без друго не учат, щели да отпаднат!Пак за бюджетчето си ревете, нали?

    karabastun1@abv.bg
  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":

    Прочети си отново написаното и малко помисли. Ако можеш.

  8. 8 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Докато в скъпите коли се возят наглите, простите и необразованите, естествено, че няма да има интерес към образованието! Не бъркайте причината и следствието ;)

  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8817 Любопитно

    До коментар [#7] от "stedim":

    За парите следват ученика - чувал ли си ?

    karabastun1@abv.bg
  10. 10 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Дрън-дрън празни приказки.
    За да могат децата от малцинствата да учат нормално, трябва да изкарат поне двегодишен курс по български език и чак тогава да бъдат допускани до нормалният учебен процес.
    Вярно е, че ще учат две години в повече, но поне ще разбират какво им се преподава.

  11. 11 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3951 Неутрално

    Ами направете образованието безплатно, "помагалата" са сто лева, постоянно се искат пари за нещо.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2833 Весело

    До коментар [#11] от "hope":


    Ами направете образованието безплатно, "помагалата" са сто лева, постоянно се искат пари за нещо.
    —цитат от коментар 11 на hope
    Добре,ама кой ще го плати това - безплатно.

  13. 13 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    Отказът от образование, трябва да се криминализира. Наказанието за родителите да бъде - изселване в страната им по произход - Турция или Индия, кой където пожелае.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9099 Неутрално

    Те всяка година се увеличават. Нали министърът се хвалеше миналата година , колко много върнали в училище.

  15. 15 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Хайде да смятаме - 60 хил. са търсени от 1100 екипа, т.е. под 6 деца на екип. Няма що, утрепаха се от работа.
    - в 1100 екипа има 7000 даскала, т.е. над 6 чов. в екип. Като се съпостави с горната сметка излиза, че МОН може при желание да обзаведе нсяко дете с персонален учител. Тогава, не ми е ясно защо не искат да учат.

    Ще включат и НАП в кампанията, заради информацията за сключени трудови договори /ясно, че става дума за известията по чл. 62 ал. 5 от КТ/. На практика по този начин поощряват работа без трудови договори или граждански такива - не сива, ами направо черна икономика. Включването на НАП има две цели:
    1/ Симулиране вседържавна работа на администрацията.
    2/ Данните от НАП се подават от безименна лелка или чичко зад заритото с хартии бюро, а не от този, който ежемесечно изплаща помощите, т.е. лесно може да бъде заплашен, в краен случай "респектиран".

    В цялата тази опера не са ми ясни ариите на ДАЗД, МВР, но това не е работа на матряла да пречи на въртенето на синджирчета и люпенето на семки.

  16. 16 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Вече над 10 години водещи партньори на МОН са НПО за норвежки методи и Истанбулска конвенция.

    Фондациите имат нулево отношение към проблемите на образованието. Те са в основата на почти всичко свързано с отхвърления 2012 година закон за закрила на детето за национализация на децата от норвежки тип и ИК. Казват, че в Норвегия децата били собственост на държавата, а тук те налагат в семействата ъсщите извратени методи на контрол, докато им отвори държавата голям брой кризисни центрове, за да настаняват по норвежки образец деца. 1:1 се копира Норвегия, която е платила(!) за това да стане и у нас.

    Образованието не представлява никаква част от квалификацията и уменията на тези хора. Те са превърнали училището в източник на клиенти, а чрез контрол (ти провери ли за насилие) - учителите в доносници. ИК беше трети поход за чужди деца.

    Сега берем плодовете на сътрудничеството на Красимир Вълчев (главен секретар 5 години и сега министър) с тези НПО.

    Назначиха даже специален зам. министър с връзки със социалните за по лесно пращане на клиенти на НПО.

    Наличието на толкова много проблемни деца позовлява да си избират по-бели клиенти в софийските НПО. Останалита си остават в махалите, на спциалистите от НПО не им се учи ромски.

  17. 17 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#12] от "chicago514":

    Човекът искаше да каже предполагам друго.

    Аз бих го коментрал така: Насилственото плащане се прави за неща които не са нужни. Караш децата да избират ЗИП математика - хоп още един, олимпиаден учебник, закупен от родителите, защото ЗИП-а не е безплатен!! Но проблема не е кой го плаща, а по-различен.

    А защо просто този час не е за още задачи по основния, вече даден безплатен учебник?

    Та децата не са наулили основния материал, а те ги изнудват за още един, платен(!).

    Но тук и тук насилието на МОН + НПО психолози за норвежки методи и ИК не свършва.

    След като са ви насилили да изберете (целия клас избира един и същи ЗИП още от 2 клас) ако не се справяте с високото ниво, за което сте принуден, значи не сте успели, хоп - психолог. Ни нима може с психолог цял клас да стане олимпиец? Ами не.

    Хоп несправяне на детето, хоп несправяне на родителя, хоп НПО за Истанбулска конвенция!

    Системата на НПО за норвежки методи и ИК ходи след децата и семейството и обслужва бизнеса с учебници на издателствата. Така НПО за истанбулска конвецния за покрай другата, сигурно благородна дейност са и чистачите на МОН и издателствата за престъпленията им срещу детето и семейството.

    Безплатно означава, че няма да ме караш да плащам никой учебник. Точка.

    Ама няма пари? Ами няма ЗИП и няма ЗИП учебник, в какво е проблема да няма?

    Нали основния предмет за общо образование си го има и основния материал е преподаден, по дадения основен безплатен учебник.

    Някой иска повече? Прекрасно, но защо трябва целия клас да се изнасилва със същото?

  18. 18 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Насила хубост не става.
    По добре да отпаднат, отколкото да саботират учебният процес на останалите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK