Таблетка за събуждане, без раници на училище и още тийнейджърски идеи за стартъп

Таблетка за събуждане, без раници на училище и още тийнейджърски идеи за стартъп

© Тийноватор



Без раници на училище; улесняване на пазаруването на хранителни продукти за майките; виртуално посещение на концерти; здравословна таблетка за събуждане сутрин; доставка на презервативи за тийнейджъри; бижу, с което сигнализираме, че сме в беда; виртуално посещаване на концерти в цял свят.


Това са някои от стартъп идеите, с които ученици в 10-и и 11-и клас търсиха решение на ежедневни въпроси и проблеми, които ги вълнуват.


В рамките на 48 часа в "София тех парк" около 40 тийнейджъри от Софийската математическа гимназия "Паисий Хилендарски", 105 СУ "Атанас Далчев", 32 СУИУЧЕ "Св. Климент Охридски" и 19 СУ "Елин Пелин" работиха по стартъп проектите си с помощта на ментори от различни сфери на бизнеса и предприемачеството.




Събитието беше организирано от програмата за създаване на стартъп клубове в българските училища "Тийноватор".


Целта на първия "Тийноватор стартъп уикенд" беше да провокира учениците да подходят творчески към проблем, който ги вълнува, като приложат стандартен бизнес модел по нов начин. Началото даде еврокомисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел.


Таблетка за събуждане, без раници на училище и още тийнейджърски идеи за стартъп

© Тийноватор


За най-устойчив бизнес модел журито избра проектът FooD Box, който цели да улесни пазаруването на майките и да намали количествата изхвърляна храна. Награда за най-иновативна идея и най-добре разработен сайт получи Sex L’amour, който цели да осигури максимално лесен достъп на предпазни средства за секс при тийнейджърите. За най-социален проект беше отличен Music Sofa, който помага на хора с двигателни проблеми да са зрители на концерти, без да излизат от дома си. Оценката на журито за зелена идея получи проектът ScanIt за качване на учебниците онлайн, като по този начин учениците ще могат да се разделят с тежките си раници и да се спестят големи количества хартия.


"Планът ни догодина е да разширим мрежата на "Тийноватор" извън София и да достигнем до възможно най-много училища и ментори в лицето на представители на бизнеса в цялата страна", казва Светлана Савова, представител на образователния екип на "Тийноватор".


Методиката на обучение на "Тийноватор" е разработена на базата на успешни практики от Станфордския университет. Програма се прилага в девет държави на три континента, а България е част от нея от учебната 2018-2019 г.


Журито беше в състав изпълнителният директор на Endeavour Момчил Василев, Григори Григоров, съосновател на CEO Angel Club Bulgaria и председател на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ", Николай Мартинов от "Импетус", Божана Иванова от "Резонатор", комуникационният директор на Kaufland Анна Кастрева, главният редактор на dnevnik.bg Велислава Попова и Христо Христов, изпълнителен директор на "НетИнфо" даде оценка на представените проекти в седем категории.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK