Образователното министерство не бърза със стратегията за възпитание в училище

Образователното министерство не бърза със стратегията за възпитание в училище

© Анелия Николова



Министерството на образованието и науката (МОН) не бърза да приема стратегията за възпитателната работа в училище, чийто проект разработва от лятото. След по думите на министър Красимир Вълчев обсъждания с преподаватели, експерти и неправителствения сектор проектът ще бъде публикуван за обществено обсъждане през март.


"Целта е не да приемем поредната стратегия, а да се проведе обществен дебат", смята министър Вълчев. По думите му имало обществен консенсус за ценностите, в които да се възпитат децата.


В проекта на стратегия се предвижда възпитание на децата в толерантност, уважение, нравствени и патриотични ценности, както и гражданско възпитание. Документът е засегнал и трудовото възпитание, дисциплина и отговорност.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3636 Гневно

    ама защо за неща, които се подразбират, трябва да се пише стратегия, да се харчат пари, да има обществено обсъждане, да се приема и пр. глупотевини.
    когато и да уволнят половината министерство на образованието, все ще е късно.

  2. 2 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 267 Неутрално

    ,,В проекта на стратегия се предвижда възпитание на децата в толерантност, уважение, нравствени и патриотични ценности, както и гражданско възпитание. Документът е засегнал и трудовото възпитание, дисциплина и отговорност.''

    Много учители го правят вече, но и много остарели учители нехаят. Ще е в интерес на нашите деца да има такава активна рамка на възпитание.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  3. 3 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Възпитайте ги на "елементарно възпитание". Да не са агресивни, да поздравяват, да не пречат на другите (ако види че не е паркирал правилно или по друг начин пречи на околните, сам да се сети да се мръдне, а не да се разправяте).

  4. 4 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Тия работи се научават в семейството.Училището има само спомагателна функции в този процес.Пак ще има един куп семинари,празни приказки и отчитане на резултати.И както винаги резултатът ще е едно голямо Нищо.

  5. 5 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Като се има предвид, че училището никога не се е занимавало с този проблем-казвам го без упрек-според мен такъв проект трябва добре да се обмисли. Това не пречеше на обществото поне 100 г. да натяква на малките "така ли ви учат в училище". В годините на соца за достатъчно възпитание се приемаше ролята на пионерската организация и комсомола, както и наградите, които бяха само за отличниците...отличниците, Иванчо. Сега според мен се започна с правилната стратегия за финансово стимулиране на учителите, макар това да не е единственият начин. Триъгълникът "учител-родител-ученик" трябва да остане цял, защото ако стане двуъгълник, работите стават зле, както пише Пеньо Пенев в "Теменугите". Затова съм малко объркан от наредбата, която задължава учителя да отдели 10 часа допълнителна подготовка на ученика, ако му пише двойка за срока. 10 ч. като консултация+ съответните писмени обяснения документирано. Веднага идва наум какво предпочита учителя, а подтекста на министерството е ясен-без двойки. Веднага искам да кажа, че двойки имат тия дето не стъпват в училище.Е?

  6. 6 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 304 Неутрално

    А родителите за какво са?
    Да седят по кръчмите ли?

    Иван Костов е за съд!
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    ама защо за неща, които се подразбират, трябва да се пише стратегия, да се харчат пари, да има обществено обсъждане, да се приема и пр. глупотевини.когато и да уволнят половината министерство на образованието, все ще е късно.
    —цитат от коментар 1 на boevbisser

    Не може без стратегия! Създават се работни групи. Те работят, работят, работят, ... Усвояват, усвояват, усвояват, ... Нови и нови средства.
    Май работата не била бърза. Може да се свърши по-късно. Или да не се свърши. Но работните групи съществуват. И усвояват. Парите на другите хора. На данъкоплатците, според случая наричани народ, суверен, електорат, материал, ...

  9. 9 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2956 Весело

    Това е култура !
    А родителите дето половин ден възпитават децата си кой ще ги възпитава ?!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  10. 10 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Образователното министерство не бърза и с прилагането на ученето на една смяна за всички ученици от 2020-та Въпреки че бяха обещали, по настояване/изискване от ЕС.

    Май и това министерство освен да усвоява друго не знае да прави.

    Просто питам.

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7753 Неутрално

    Като увеличи заплатите на учителите сметна, че вече си е свършило работата.

  12. 12 Профил на Светозар Христов
    Светозар Христов
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Домашно възпитание, ориентири и ценности в живота се дават в семейството, а не в училище. От 20 години насам се правят опити, родителски задължения и отговорности, да бъдат прехвърлени върху училището. Родителите да не отговарят за нищо, за всичко да отговаря училището и учителите.

  13. 13 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Мммм... възпитанието е задължение на семейството преди всичко, но какво правим ако семейството нехае?

    При това 'стратегия' ми звучи адски бюрократично, та не съм голям оптимист.

  14. 14 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 351 Неутрално

    Публикувам разговора ми с карабастун:
    "Трябва работа, а не приказки!
    Намерете първо даскали, които да образоват ромите !
    Другото е бошлаф !"
    Тия "даскали" трудно, почти невъзможно е да се намерят. Първо трябва мотив: висока заплата, второ права като на бившите милиционери и трето - лично оръжие. Отделно да си знае предмета. Впрочем такова е отношението към учителите в цялата ни обществена и политическа действителност. Родителя не може да се справи с единственото си отроче, а иска това от учителя, който влиза при 6х30=180 ученика на ден, които трябва да оцени, да им предаде нещо ново, а след това подробно да опише какво е правил. След работа си носи контролни в къщи за проверка.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Българите сме голяма работа. Когато имаше можещи и знаещи учители, плащаха им колкото да не умрат от глад. Със задружни усилия на цялото общество учителите бяха изринати на бунището на историята. - Сега управляващите се опитват да коригират грешките на предишните. Ами тогава махнете делегираните бюджети, Игнатов и компания си свършиха тяхната работа по ликвидирането на селските училища. Позволете на учителите да гонят от час, въведете охрана с контролни функции - да успокоява по-нервните ученици, И най-вече разделете образователните потоци
    - неможещите/неискащите да учат примерно до 7ми клас, можещите и искащите да учат - до матура. Просто и лесно. За всеки по нещо, е не сегашния зверилник.

    master
  17. 17 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Като увеличи заплатите на учителите сметна, че вече си е свършило работата.
    —цитат от коментар 11 на Роси


    увеличиха заплатите само на хартия , парите не са ги получили

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  18. 18 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 551 Неутрално

    ама защо за неща, които се подразбират, трябва да се пише стратегия, да се харчат пари, да има обществено обсъждане, да се приема и пр. глупотевини.когато и да уволнят половината министерство на образованието, все ще е късно.
    —цитат от коментар 1 на boevbisser


    Защото ако няма официални насоки това значи за де разчита на самоинициативата на отделните учители - наскоро един постави под съмнение кацането на луната защото смяташе че така възпитава учениците в критично мислене.

    Всеки на когото се е наложило да управлява нещо по-голямо от квартален супермаркет знае че създаването и документирането на формални правила макар и неефективно е неизбежно.

  19. 19 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#12] от "Светозар Христов":

    Възпитанието се дава основно в семейството, но не бива да се подценява ролята на училището. В интерес на обществото е училището да възпитава, защото ако се остави изцяло на семейството, каква е гаранцията че всички семейства ще възпитават, и на какво ще възпитават.

    От друга страна, възниква въпросът в какво да възпитава училището и тук едва ли ще постигнем съгласие. Често това, което е в интерес на обществото не е в интерес на отделния човек. Един иска толерантност, друг се оплаква от толерастия, за един добродетел е уважението, за друг - презрението към авторитетите. Един иска възпитание в патриотизъм друг учи децата си да бягат по-далеч. Трудна работа.

  20. 20 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Целта на възпитанието в училище е ...обществен дебат! Но и без дебат е ясно, че възпитанието е случаен или страничен продукт на пребиваването на детето в училище, а най-често е необяснимо следствие на т.нар. “възпитаващо обучение“. Все преливане от пустото в празното!

    Малинчо
  21. 21 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 506 Разстроено

    Образователното министерство не бърза със стратегията за възпитание в училище?!
    - че защо ли да бързат?????

    "Целта е не да приемем поредната стратегия, а да се проведе обществен дебат", смята министър Вълчев. По думите му имало обществен консенсус за ценностите, в които да се възпитат децата. В проекта на стратегия се предвижда възпитание на децата в толерантност, уважение, нравствени и патриотични ценности, както и гражданско възпитание. Документът е засегнал и трудовото възпитание, дисциплина и отговорност.

    До тук добре, ама децата отдавана са ги "опуснали" та тази стратегия на "Мунчовците" е ужасно много закъсняла?!!!!

  22. 22 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 506 Гневно

    Образователното министерство не бърза със стратегията за възпитание в училище?

    До коментар [#16] от "gigabyte":
    Българите сме голяма работа. Когато имаше можещи и знаещи учители, плащаха им колкото да не умрат от глад (не, че и сега им плащат както трябва, но истина е, че системата е нереформирана, а в такава наливането на "пари на калпак" и за близки до директорите послушковци никаква работа не върши!). Със задружни усилия на цялото общество качествените учители бяха изринати на бунището на историята. - Сега управляващите се опитват да коригират грешките на своите "калинки". Ами тогава махнете делегираните бюджети ( боксьора, египтолог - Игнатов и компания си свършиха тяхната работа по ликвидирането на селските училища!). Позволете на учителите да гонят от час, въведете охрана с контролни функции - да успокоява по-нервните ученици и техните родители и най-вече разделете образователните потоци:
    - не можещите и не искащите да учат примерно до 7ми клас (до 16г.)
    - можещите и искащите да учат - до матура!
    Просто и лесно! Да има за всеки по нещо, а е не сегашния зверилник.

    За това обаче са необходими професионалисти - хора знаещи и можещи, а такива в МУН липсват!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK