Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5394 Неутрално

    Този парен локомотив може и да е по-бърз от доста от сегашни локомотиви на БДЖ...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1555 Весело

    Този локомотив се е пенсионирал, по времето когато БДЖ би организирало подобно пътуване до Правец, а не до Банкя...

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Радвам се, че в по-мътните времена на демокрацията не е е намерил нЕкой, който да го даде на цената на "скрап" на западни колекционери.

  4. 4 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    Едно време пътувах редовно до Солун и обратно с БДЖ. Атракциона е пълен. Купетата мръсни, вътре пълни с цигани отиващи в Солун да просят, миришат та се не трае, очите ми сълзяха. До границата е български локомотив и влакът се движи едва едва, но това е добре защото вагоните са стари. След границата закачат гръцки локомотив и се започва едно подскачане по седалката, защото локомотивът е много бърз, а вагоните стари и подскачат по релсите.
    След това вече смених превоза и ходя с рейс. По-бързо и по-удобно.

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    Преди 2 години пътухахме с този локомотив до Кюстендил. Интересното при него е, че е възстановен с доброволния труд на един възрастен машинист от БДЖ, който го караше в случая.

    Интересни са и техническите му особености: той е бил единственият локомотив по БДЖ, а може би и в Европа, с шест свързани двигателни колооси без артикулация, т.е. без шасито да се чупи в средата. При толкова дълга колесна база, за да влиза в завои, колелата на средните две колооси (3-а и 4-а) са без реборди, т.е. на практика са цилиндрични и се изместват силно встрани на завоя.

    Решението с една направляваща колоос под предната буферна греда и две поддържащи отзад, под бункера за въглищата, също е интересно.

    Развивал е голяма тяга, но малка скорост, защото е товарен - колелата му са с малък диаметър (мисля, че 1,350 мм), да да тегли тежки влакове с въглища по баирите от Перник към София.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3506 Неутрално

    Този парен локомотив може и да е по-бърз от доста от сегашни локомотиви на БДЖ...
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf


    Локомотивът е произведен 1931 г. и скоростта му е за 60 км.ч.

  7. 7 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3579 Неутрално

    Добре е, че се поставя основата на една интересна традиция. Тя отдавна съществува в Англия и Америка, композициите са много интересни, разноцветни и чисти,локомотивите реставрирани максимално, блести мед и месинг, а маршрутите през красиви и живописни местности. Подобен ретротранспорт, само че със стари колесни параходи, има в Швейцария.

  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    До коментар [#7] от "man_un":

    "Подобен ретротранспорт, само че със стари колесни параходи, има в Швейцария."

    Там има и екскурзии с парни влакове. Изобщо тъй наречените Sonderzüge (специални ретро влакове, обикновено и с винтидж вагони) е разпространена в цяла Северна Европа, от Полша до Холандия, а също и в Швейцария и Великобритания. Специално на Острова тази практика е улеснена от извънредно гъстата мрежа от ЖП линии, много от които изоставени заради разрастването на автомобилните превози. От 70-те години насам клубове на парни ентусиасти изкупуват участъци от линиите, реставрират парни локомотиви и вагони (в Германия и Великобритания са вече стотици) и си ги карат на спокойствие.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Навремето вагоните до Банкя бяха с индивидуални врати за всяко купе.Това бяха класически вагони! Добре че локомотивът е оргинален /може би Хеншел?/ но ако имаше някой и друг едновремешен вагон всичко щеше да бъде на 6. Идеята иначе е много добра!

  10. 10 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf":

    "Този парен локомотив може и да е по-бърз от доста от сегашни локомотиви на БДЖ..."

    Интересно я разбираш бързината. На БДЖ проблемът е инфраструктурата. Ако не не бъркам само отсечката Септември-Пазарджик-Пловдив позволява движение със скорост до 160 км/ч. За сравнение най-масовите локомотиви в БГ Шкода развиват 120-130 км/ч и имат мощност 3000 КВ (4000 к.с.).

  11. 11 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    1-во: ако пуснат и ретро вагони, ще е по-атрактивно.

    2-ро: за децата днес возенето на влак е атракция, а за моето и предишните поколения - нещо нормално.

    3-то: снимката с локомотива напомня стара дизеларка, която току-що е била я сервиз, за да й махнат гадния катализатор 😳

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  12. 12 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Помня ги като дете тези локомотиви! Било е 70те! Покриваха разстоянието от Брусарци до Лом,иначе от София до Брусарци беше дизеляк!!! После направо във банята,но спомените са хубави!!

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13313 Весело

    До коментар [#7] от "man_un":
    До коментар [#8] от "Norman Granz":

    Има маршрут за ентусиасти между Германия и Италия през Швейцария. Подготвят се и се експлоатират от пенсионирани машинисти и механици.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Когато бях малък освен локомотиви нямаше други машини, доживях
    да станат атракция !!!

  15. 15 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Пуф, паф, Пуф, паф

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  16. 16 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1175 Неутрално
  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3431 Неутрално

    Помня ги от 60те. Пътуването по Искърското дефиле, беше приключение за децата. Много тунели, много пара и сажди. А ние, обичахме да се подаваме през прозореца. На крайната гара, следване обилно измиване на лицето с вода. Вагони с дървени седалки и мрежести полици за багажа.

  18. 18 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2732 Весело

    А скоро някакви лузъри във форума пишеха, колко лошо е това, че в Русия има такива атракции.

  19. 19 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2713 Весело

    Забавления за пенсионери със спомени за "онова време, когато..."

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  20. 20 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4396 Неутрално

    Изглежда е голяма атракция !

  21. 21 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    ... В детството си често пътувахме с нашите с влака до Своге - през Искърското дефиле - популярна за тогавашните софиянци виладжийска дестинация.
    Не зная какъв беше локомотивът, но някъде докъм 1970г. вагоните по тази линия бяха от т.нар. "конски" - с дъсчена конструкция без прозорци или с едно мъничко прозорче някъде там горе, с една средна плъзгаща се врата, от която да слезеш и да се качиш беше гимнастическо упражнение с всеобща взаимопомощ.
    Точно както изглеждат по филмите вагоните за концлагеристи или добитък!
    Интериорът беше в съзвучие с останалия комфорт - дълги пейки от груба дъска без облегалки.
    Скоростта не беше висока, чакаше се много, нямаше я още двойната ж.п. линия или беше в строеж, не помня.
    Атмосферата беше хем задушевна от скъсената дистанция, но я помня по-скоро като ръмжащо-наежена с протести под сурдинка. Наблъскани "като сардели", както казваха тогавашните софиянци, правостоящите често бяха повече от седналите. "Картофи ли возите?!" е друг протестиращ израз от онова време.
    Скандалите ставаха най-често срещу някой пушач - в такъв "ковчег" задушаването беше сигурно, атмосферата беше нажежена от нечии събути обувки или пропуснато къпане в събота.
    По влака пътниците возеха крякащи кокошки, патици, дори прасе или агне - България тогава беше селска страна, която хранеше своите граждани не от мизерните магазини, а от щедрия селски двор.
    Дамаджани с вино от Северна България - плетени от ракита, с тапа от царевична какалашка. Куфари, вързани с каиш. Шперплатови сандъчета. Кошници в изобилие от дизайн и размери.
    Пътниците носеха най-често със себе си варена кокошка, натрита с червен пипер, увита в Работническо Дело или Кооперативно село. Варени яйца. Домати. Люти чушки. Селски кръгъл хляб. Селска България от моето детство!
    Някъде към 1970г. започнахме да се возим в нормални вагони с купета.
    Слагаха ме до прозореца да гледам и възрастните от купето ми досаждаха с дебилни въпроси - "колко е 5 по 5", "от кой отбор си?", "знаеш ли, че във Виетнам такива като тебе се бият с американците?" - а на всеки мой отговор се заливаха в кикот - мъчение!
    Често обсъждана тема беше замърсената река Искър - която на отиване беше червена, на връщане - яркожълта!
    Антиносталгия!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  22. 22 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Забавления за пенсионери със спомени за "онова време, когато..."
    —цитат от коментар 19 на dgd


    Вие и спомени няма да имате. Само едни ипотеки ще ви останат.

  23. 23 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 331 Неутрално

    при качване ти дават и безплатен противогаз.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.