Средната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература (допълнена)

Средната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература (допълнена)

© Цветелина Белутова, Капитал



Средният резултат изпита по по математика на седмокласниците е 33. 62 точки, което се равнява на оценка около 3.60 по шестобалната система. По български език и литература средната оценка е малко над половината точки - 53.06 точки, или 4.30. В същото време пълните шестици са значително повече от предходната година, а броят ученици с нула точки - по-малък.


Това сочат обобщените данни на Министерството на образованието за състоялото се в средата на юни Национално външно оценяване, резултатите от което служат за кандидатстване в гимназия. Данните бяха оповестени днес - в деня, когато започва подаването на документи за средните училища. На задължителните изпити са се явили 55 567 ученици по български език и 55 474 - по математика. Приравняването е според таблиците, които се използваха допреди 3 години, докато важаха едновременно точки и оценки по шестобалната система. В момента официално оценките са само в точки.


Пряко сравнение на оценките с тези от предходни години трудно може да се направи, тъй като тази година малките матури се проведоха по нови правила. Досега всеки от изпитите имаше две части с различно ниво на трудност, като задължителен беше първият - по-лесен, модул, а вторият се попълваше по желание само от кандидатстващите за т.нар. елитни гимназии, тъй като увеличаваше значително получените точки. От тази година и двете части са задължителни за попълване и влизат в оценяването на изпитните работи. Част от въпросите са с избираем отговор, а останалите - със свободен. И двата теста включват по 25 задачи, а допълнително по литература има преразказ с дидактическа задача. Максималният резултат и на двата изпита е 100 т.


Шестиците по математика - в пъти повече




Въпреки слабия среден резултат по предмета в математиката има голям брой пълни шестици - 141. Това е над два пъти повече в сравнение с миналата година, когато бяха 68.


По български максимален брой точки са постигнали почти 9 пъти по-малко ученици спрямо математиката - 16. Пълните шестици по предмета са пет пъти повече от миналогодишните, които бяха едва 3.


С оценка нула точки тази година са останали съответно 109 и 107 души. Миналата година същия резултат са имали съответно 174 и 127.


Отличните оценки са значително повече от предходни години, когато по математика 100 точки са имали съответно 68 души (през 2018 г.) и 251.


Само един седмокласник има максимален брой точки и по двата предмета, а резултат 0 точки и на двата изпита имат 12 души, съобщи Евгения Костадинова, началник на Дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" към образователното министерство, цитирана от агенция "Фокус". Тя уточни, че през 2019 г. има повече ученици със 100 точки и по двата предмета, както и по-малко с 0 точки в сравнение с 2018 г.


Изпитът не може да бъде съпоставен с предходните години. Не можем да кажем дали децата са се справили по-добре или не, тъй като форматът е различен, броят на задачите е различен, типовете задачи - също, задачите, насочени към функционална грамотност, са повече", каза Костадинова.


По думите й по български 44.3% от учениците са се справили с отворените въпроси, 57.9% - със затворените. По математика процентите са едва 19.2% срещу 49.9%.


Математически гимназии са с най-високи резултати


С най-високи резултати и по двата предмета са районите София, Смолян, Перник и Варна.


Най-ниски оценки по литература има в Ямбол, Сливен и Шумен, а по математика - във Видин, Шумен и Монтана.


Училищата с най-висок резултат по български език и литература са пловдивската математическа гимназия "Акад. К. Попов" и Софийската математическа гимназия "Паисий Хилендарски". По математика най-добре са се представили възпитаниците на варненската математическа гимназия "Д-р Петър Берон" и софийската математическа гимназия "П. Хилендарски".


Министърът: Проблем е функционалната неграмотност


"Изпитът след 7 клас показа, че има проблем с функционалната грамотност на учениците - с усилията учениците да придобият умения" - така коментира резултатите на кандидат-гимназистите министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от агенция "Фокус". Той допълни, че проблемите са ясни и не са от днес: "Имаме проблем с резултатите по математика, които са от години. Децата днес много трудно се мотивират да учат математика и природни науки. Но основният фактор за доброто обучение си остава добре мотивираният учител."


Според министъра учителите трябва да полагат повече усилия да работят индивидуално с всяко дете и да работят повече с децата, при които се забелязват затруднения с учебния материал.


Зам.-министърът на образованието Таня Михайлова съобщи, че тази година в изпитните тестове е имало нов тип задачи, ориентирани към функционална грамотност и оценяване на умения.


Михайлова похвали техническото обезпечаване и спокойното провеждане на изпитите въпреки влезлите в сила новости - различни бланки, електронно сканиране и проверка на изпитните работи. Тя подчерта, че резултатите са излезли ден по-рано от предварително обявеното.


Какво предстои


От днес до 5 юли продължава приемането на документи на седмокласниците. Те трябва да подредят неограничен брой желани паралелки в училищата, а приемът ще се осъществи според желанията и постигнатите резултати. Статистики за резултатите по области, които могат да служат за ориентир при определяне на желанията, могат да се намерят на сайтовете на регионалните управления по образование. Първото класиране ще излезе на 11 юли, второто - на 18 юли, а третото - на 23 юли.


Учениците ще се борят да влязат в общо 2499 паралелки - 1446 професионални и 1053 профилирани.


Максималният бал е 500 точки, като една от оценките от изпитите се удвоява или утроява. Другите точки идват от балообразуващите предмети, които се избират от самото училище. Важат само оценките от 7 клас. При попълването на заявленията за кандидатстване учениците посочват поотделно всяка желана паралелка, като ги подреждат в низходящ ред.


Заявленията за кандидатстване ще се подават само по електронен път, независимо дали се прави лично от родителя от компютър или на място в т.нар. училища гнезда (подробности по тази тема - тук).

Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на до лъжльо
    до лъжльо
    Рейтинг: 105 Неутрално
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2763 Неутрално

    Мъкааа...
    Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, на една част от учениците, не малка при това.
    И теди резултати са при тестова систева та изпитване, ако трябваше само да решават задачи и да пишат по определено произведение, резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература...

  3. 3
    Taiga
    Рейтинг: 1942 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3739 Неутрално

    Не е лошо, от тези телефонни текстове писането на тийнейджърите, пък и на студентите е деградирало като умение. Поне авторедакторите поправят грешките, за добро или за лошо.
    Виж, проблематично е че от над 55 хилади деца отличните оценки са далеч под 1%. И, въпрос, как Министерството и гимназиите ще стимулират тези деца с отлични резултати, какви програми за таланти съществуват в момента?

  5. 5 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Лелеле. все по-зле става. При тези лесни задачи, тип тест...поне 4 трябваше да докарат..ама кво се учудвам то 30% от децата не говорят на български вкъщи

  6. 6 Профил на pavlinkoto
    pavlinkoto
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Много лошо, все по-трудно им става.

  7. 7 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Очаквайте хорица от кликата на Христо Христов
    и Ант. Тодоров да ви обяснят, че за тези лоши резултати е виновен комунистическият режим до 1989г.

  8. 8 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3265 Неутрално

    До коментар [#5] от "ywk50370410":

    Въпреки че задачите по математика бяха тип тест, трябваше да се решат, за да се открие верният отговор. Първият модул включваше 20 задачи, за 60 минути. Колкото и лесни да ни се струват на нас, това са много задачки за малко време. Хем да внимава, за да не сбърка, хем да бърза, хем проверка да направи — всичко за 3 минути на задача. Вторият модул беше по-благоприятен — 5 задачи за 90 минути. Задачите бяха по-сериозни, но поне децата разполагаха с достатъчно време за решаване.

  9. 9 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    За да сме наясно дали е добре или не, трябва да направим сравнение с показателите от други години, или пък с някоя друга държава. От оценките се вижда, че резултатите не са никак зле по принцип.

  10. 10 Профил на georgim
    georgim
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Интересно е как настроението в статията е някак си позитивно, с нотка позитивизъм, а реално информацията е за трагично средно ниво. При това настоящият тестови формат е смешка в сравнение с предишните варианти на изпитите - различни типове задачи по математика и анализ/преразказ на произведение по литература.....

  11. 11 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Не знаеш за какво говориш, но плещиш?
    Като същински трол!
    Хайде виж изискванията по математика, където освен посочения отговор, трябва и да покажеш решението, което ти е довело до отговора и пак ще си говорим.

  12. 12 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    До коментар [#8] от "Fiji":

    Само уточнението, че втория модул е с по-висока трудност и 5-те задачи са с по 3 подточки.

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2984 Неутрално

    "Да избутат дечицата до 11ти клас"???? Без да могат да извадят двуцифрени числа, ние ги мъчим да решават уравнения. Не могат да напишат две думи без правописна грешка, ние ги мъчим да пишат есета. Цялата образователна система куца. Ще помогнем и на децата, и на обществото ако дадем възмиожност на децата да учат според своите възможности. Дете което не може да събере и изваде две числа трябва да учи събиране и изваждане до 11ти клас. Дете което има възможности трябва да учи интеграли и диференциали в 8ми клас. Същото важи и за останалите предмети. Опитваме се да ги направим еднакви чрез образовтелната система, а пречим и на изоставащите и на напредналите.

  14. 14 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 643 Неутрално

    ... демокрацията ни отне качественото образование.

  15. 15 Профил на TanitaS
    TanitaS
    Рейтинг: 98 Неутрално

    Ужас нивото все повече пада, не ми се мисли какви специалисти ще имаме един ден

    TanitaS
  16. 16 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Мисля, че и тези резултати са преувеличени. ББ ще е доволен. Очертава се да управлява следващите 60 години.

  17. 17 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Мисля, че и тези резултати са преувеличени. ББ ще е доволен. Очертава се да управлява следващите 60 години.

  18. 18 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 337 Неутрално

    Не обвинявайте децата, а обществото, което ги възпитава...

  19. 19 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    а за София какви са средните резултати, знае ли някой?

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 516 Неутрално

    "по български 44.3% от учениците са се справили с отворените въпроси, 57.9% - със затворените. По математика процентите са едва 19.2% срещу 49.9%"

    Добре, че имат шанс и да налучкат.

  22. 22 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Не обвинявайте децата, а обществото, което ги възпитава...
    —цитат от коментар 18 на 4okuto


    Е па що обществото да е виновно ?
    За това да са тъпи децата са виновни родителите им!
    Ние може и да помогнем, но най-заинтересовани от умни деца са родителите им.

    До коментар [#18] от "4okuto":

  23. 23 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 337 Неутрално

    [quote#22:"ebf52574941"][/quote]

    Родителите са част от това общество...

  24. 24 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    [/quote]Родителите са част от това общество...
    —цитат от коментар 23 на 4okuto


    Аз знам, че родителите са част от обществото,
    ама защо обвиняваш всички, като има точно заинтересовани.
    Така като прехвърлиш вината на много хора и тя се размива.


    До коментар [#23] от "4okuto":

  25. 25 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Еее, ще има мат'рял от недоучени Манолглишевчета, да попълнят оредяващите редици на умнокрасивците.

  26. 26 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 337 Неутрално

    [quote#24:"ebf52574941"][/quote]

    Щом сме се оставили заинтересованите от деградация да вземат превес, значи всички сме виновни.

  27. 27 Профил на Тракиец
    Тракиец
    Рейтинг: 408 Весело

    3.6 - not great, not terrible

    Veritas vos liberabit.
  28. 28 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3422 Весело

    3.60 по математика! Расте достойна смяна тролове за форума ни!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  29. 29 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    [quote#24:"ebf52574941"]
    —цитат от коментар 26 на 4okuto
    Щом сме се оставили заинтересованите от деградация да вземат превес, значи всички сме виновни. [/quote]

    Няма да споря !
    Чувствайте се виновни!
    Аз моите съм ги изучил. Надявам се и възпитал.

    До коментар [#26] от "4okuto":

  30. 30 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    До коментар [#4] от "daskal1":


    Не е лошо, от тези телефонни текстове писането на тийнейджърите, пък и на студентите е деградирало като умение.
    —цитат от коментар 4 на daskal1


    Напоследък забелязвам, че хлапетата се притесняват повече, когато нямат връзка с интернет, отколкото - ако действията им нямат връзка с главния мозък :). Явно, това ще е една от "болестите" на така нареченото Z поколение.

  31. 31 Профил на Reporter US
    Reporter US
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Напоследък забелязвам, че хлапетата се притесняват повече, когато нямат връзка с интернет, отколкото - ако действията им нямат връзка с главния мозък :)
    —цитат от коментар 30 на tonitod


    И с умнокрасивците е така, не са някакъв феномен дечинята, споко...

  32. 32 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3997 Неутрално

    Положението с образованието е като с моя компютър- колкото повече се ъпдейтва, толкова по- лошо работи.

    Колкото повече реформи , толкова по- лошо образование.

    На повечето ми приятели жените са учителки- нито една от тях не си харесва професията и работи насила !

  33. 33 Профил на Whoops
    Whoops
    Рейтинг: 542 Весело

    Ако не друго, резултатите опровергават някои предразсъдъци по отношение интелектуалния потенциал на населението на град Перник 😁

  34. 34 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 652 Неутрално

    По-страшното е, че за всички тези деца има по 2 и повече сигурни места в университетите след 5 години. Стимулът да научат нещо е никакъв, след като липсва нещо елементарно в борбата за оцеляване и това е конкуренцията. На 25 ще се озоват на пазара на труда неграмотни и некомпетентни, и без опит и ще се чудят откъде им е дошло.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  35. 35 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Браво, умни деца. приличат на родителите си.

    If you are going through hell... Keep going!
  36. 36 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1942 Любопитно

    До коментар [#20] от "gmranger":

    Педофил? По какъв повод?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  37. 37 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Няма страшно. В България има огромен недостиг на строителни майстори. Зидария, изолация, ВиК, ток и тн. Аз давам 2000 лева заплата и не мога да намеря работници

    If you are going through hell... Keep going!
  38. 38 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 1027 Весело

    Аз давам 2000 лева заплата и не мога да намеря работници
    —цитат от коментар 37 на dante_18


    За 2000 лева заплата може да намериш някой социалист да ти работи.
    А те са малцинство – само 20%.
    Останалите 80% - наречени от Иво Христов „ДЕБИЛИ“ – са умнокрасавци или гербери. Те за такива пари не стават от стола.


    До коментар [#37] от "dante_18":

  39. 39 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    Очайващи резултати по математика - по литература според мен не са по-добри.
    Очаква ни не особено светло бъдеще...

    I Want To Believe
  40. 40 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Резултатите по математика показват незаинтересованост на родителите и на учениците и недостатъчни усилия на учителите. Но първите две са определящи. Не трябва да забравяме и че матурата стресира част от подготвените, но все пак е обективен критерий за познанията. Задачите по математика не бяха от най–трудните и при добра подготовка старателно учене в 5, 6 и 7 клас могат да получат между 70 и 80 точки.

  41. 41 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Средната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература (допълнена)

    Все още е висока спрямо целта поставена пред образователната система . А именно постигане на 100% функционална неграмотност у подрастващото поколение . А от там и постигане на заветната цел - постигане на функционална НЕПРИГОДНОСТ и отваряне широко портите за функционално пригодните гадтербайтери . От уганда , Науру и други доставчици на наука и айти специалисти .

  42. 42 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Децата станаха доходоносен пазар. Времето им е насочено към консумиране, не към учене.
    Като майка на момче и момиче, смятам че момчетата са много лесна плячка на производителите на телефони, настолни компютри, конзоли и игри. Няма спасение. Говорила съм с детски психолог, кое е по-добре, да го лиша от тези “екстри” и да му създам комплекси или да бера плодовете от зомбирането.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  43. 43 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Пряко сравнение на оценките с тези от предходни години трудно може да се направи, тъй като тази година малките матури се проведоха по нови правила. "

    "Изпитът не може да бъде съпоставен с предходните години. Не можем да кажем дали децата са се справили по-добре или не, тъй като форматът е различен, броят на задачите е различен, типовете задачи - също, задачите, насочени към функционална грамотност, са повече", каза Костадинова.

    Трябва два или три пъти да се повтори , че да се запомни , че сравнение с минали периоди не може да се направи сравниние , поради горните причини . Което събужда мисли , че е много възможно резултатите да НЕ СА В ПОЛЗА на тазгодишните изпити . Ами какво ли пък ще стане , ако се опитат да съпоставят тези и резултати отпреди БУРНАТА ПРОМЯНА В СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО СПРЯМО ТАЗИ ОТ ПРЕДИ ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ В съдебната практика на това му викат шиканиране на процеса .

  44. 44 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1380 Разстроено

    Пълно е с хейтъри, идеалисти, който си нямат идея, каква страхотна стратегия за детето имаме, която до 30-40 години ще оправи нещата.

  45. 45 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5341 Неутрално

    Толкоз, въпреки че се плащат милиони за частни уроци на хайката учители, които естествено никъде не ги декларират и не плащат данъци върху тези приходи...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  46. 46 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Нормално е, винаги е било така.
    Не трябват ли шлосери и шофьори ?
    Преди всички ли ставаха инженери, архитекти ... разбира се, че не ;)
    Винаги ще има умни и тъпи, това е ;)

  47. 47 Профил на I
    I
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Не разбирам какво се оплаквате. 4 е средната оценка по шестобалната система. Ако средната оценка от изпитите беше много по-различна от 4, значи нещо не е наред с тях.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  48. 48 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Според мен проблема с образованието е, че е много либерален.
    Трябва да се наказват учители и деца, които не вършат това, за което са в училище. Сега е разпасана история, на учениците не се пишат отсъствия, защото училището може да остане без субсидии.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  49. 49 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    3.6 - not great, not terrible
    —цитат от коментар 27 на Тракиец


    Къде видя графит?

  50. 50 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Въпреки слабия среден резултат по предмета в математиката има голям брой пълни шестици - 141. Това е над два пъти повече в сравнение с миналата година, когато бяха 68.

    Значи , когато става въпрос за по- добри резултати от миналогодишните , НЕ Е ТРУДНО да се направи сравнението . Дали пък читателите не виждат очевадните противоречия в обясненията на министерските хора ? И дали тези противоречия не говорят за функционалната НЕПРИГОДНОСТ на определени служители ? Още повече , че щом се знаят шестиците , няда как да не се знаят и двойките . Двете оценки са основните , които формират средната оценка . Та колко ли са двойките в сравнение с миналата година ?.

  51. 51 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    Министърът: Проблем е функционалната неграмотност

    По - скоро проблема е във функционалната НЕПРИГОДНОСТ на функционерите от Министерството на образованието . Справка - галиматията с проблема за учебвиците по История . Където двама души стряха работата на цяло Министерство .

  52. 52 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, на една част от учениците, не малка при това.

    Защото иначе трябва да връщат парите ,, които получават, тъй като не ги заслужават .

  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8323 Неутрално

    Що за неграмотно поколение расте.

  54. 54 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#5] от "ywk50370410":Лелеле. все по-зле става. При тези лесни задачи, тип тест...поне 4 трябваше да докарат..ама кво се учудвам то 30% от децата не говорят на български вкъщи

    Ами останалите 70 % в къщи също не говорят български . Говорят на сленга , който се лее от радио и телевизия и който е езика на чалга поколението .

  55. 55 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    До коментар [#7] от "ebf52574941":Очаквайте хорица от кликата на Христо Христов
    и Ант. Тодоров да ви обяснят, че за тези лоши резултати е виновен комунистическият режим до 1989г.

    Едва ли ще могат . Това не става с папагалски клишета , а със сравнителен материал . От ЕКСПЕРТИ а не не от ЛАЙНЯНА КАПИТАЛИСТИЧЕСКА журналистика , както се изразява техния идол ГЕОРГИ МАРКОВ , когото явно не четат .

  56. 56 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Всички гледат оценките, а не успяват да стоплят, че 3,60 се постига с около 33%, а 4, 30 - с около 53% резултат на теста. Да напомня, че в нормалните държави, нормалните тестове имат праг за "3,00" от МИНИМУМ 50%.
    Преведено:
    - средната оценка по математика тази година е " Слаб 2,00"
    - средната оценка по БЕЛ е "Среден 3, 10"

    Това е положението, дами и господа!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  57. 57 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Ако прочетете стила на изразяване на една от най четените детски книги “Дневниците на един Дръндьо”, по-лесно ще си обясните интелектуалното ниво на децата. Или погледайте Дисни и Картун!
    Тези канали трябва да се забранят, докато не премахнат просташкия израз от сорта на “Кво праиш бе!”

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  58. 58 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Според тези резултати следва радикално да се прекрои образователната система. След седми клас продължават тези, които имат минимум "добър" по български език и по математика. Останалите - в две или тригодишни професионални училища. Два дни опресняване на български език и смятане и три дни усвояване на основите на професия/професии в реални условия. Който иска да става майстор - след изпит по професията - още една година обучение и работа по същата схема.
    Тези с оценка минимум "добър" продължават в средни професионални училища /матура по българки език и математика/ и гимназии /реални, езикови, математически/ и имат възможност да продължат в университет.
    Просто е, правено е, но не отговаря на интересите на чиновническата прослойка, обрасла институциите в държавата.

  59. 59 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 601 Любопитно

    Само аз ли съм на мнение, че един такъв тест трябва да е така изготвен, че болшинството ученици, които покриват необходимия минимум знания (по съответния стандарт) да изкарат 4? 2-ки трябва да изкарват онези, които не са учили, а 6-ци - тези деца, които наистина са положили труд и усилия?
    https://loupventures.com/wp-content/uploads/2018/12/sc1.png

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1015 Разстроено

    Средната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература?!
    - както си признава министъра: "Проблем е функционалната неграмотност" и е закономерен, защото за разлика от "елитните" училища в по-голямите градове, а те вече се броят на пръсти, където децата са подбрани и до голяма степен "мотивирани" (основно от родителите си!) в останалата част от страната е "тъмна Индия" с преобладаващо "циганско и турско" население като първите направо чупят "тъпомера"!!!!

    До коментар [#2] от "НеКой":
    Мъкааа... Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, (за да могат "усМешно" да продължат напред!) на една част от учениците, не малка при това?!
    И тези резултати са при тестова система на изпитване, а ако трябваше само да решават задачи (подробно с мотиваирано обяснение!) и да пишат по определено произведение (съчинение с разсъждение!), резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература (или дори доста "слаби") ........ (и МУНЧОЦИТЕ нямаше да викат УРА!!!)

  62. 62 Профил на I
    I
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    До коментар [#56] от "Манчо":

    Доколкото знам, процента за 3- е 60%. Под 60% е твърдо двойка.

    Did you know ... that no-one ever reads these things?
  63. 63 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 1015 Гневно

    До коментар [#13] от "Таралеж":
    "Да избутат дечицата до 12 -ти клас"???? (за да могат да "броят" като завършват до 12!!!) Без да могат да извадят двуцифрени числа, а ние ги мъчим да решават уравнения! (познавам един от тези "гении" той в седми клас горкия не можеше да реши задачите от външното оценяване в 4 кл. и резултата му беше 2.00!!!!) Не могат да напишат две думи без правописна грешка, а ние ги мъчим да пишат "есета" (за "прасета" нали разбираш влияние на "чалгализацията", която е по действителен случай според Теди Москов, а и според мен!?). Цялата образователна система куца! Ще помогнем и на децата, и на обществото, ако дадем възможност на децата да учат според своите възможности. Дете, което не може да събере и извади две числа трябва да "учи" събиране и изваждане до 12 -ти клас. Дете, което има възможности трябва да учи "интеграли и диференциали" (т.е. висша математика!) в 8 -ми и по-горни класове. Същото важи и за останалите предмети. Опитваме се да ги направим "еднакви" (такава и по "татово" време беше "целта" ( единство, творчество и красота!!!)), чрез образовтелната система (4-4-3!!!), а пречим и на "изоставащите" и на "напредналите". (естественно, та ако не си разбрал това е ЦЕЛТА!!!!)

  64. 64 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    Резултатите от тестове които сами съставяме. Всеки преподавател знае, че нивото на изискванията се наглася така че да отговаря на средното ниво на учениците, четворка в математическа гимназия няма нищо общо с четворка в цигански клас.

    Така че спокойно можете да смъкнете по една единица от тези оценки. Единствената реална оценка са резултатите от международните тестове ИСПА, а там сме последни в ЕС и някъде на 50-то място от 70 държави.

    Време е да се помисли за някакви стандартизирани международни матури за да знаем реалното си ниво. Ако за литература или история това е невъзможно то за природните науки е реално. Също и за функционалната грамотност, т.е. умението да се разбира прочетеното и намира решение, не да се стимулира зубренето. Трябва да стане задълителен елемент от матурите с отделен раздел и оценка по него.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  65. 65 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    И тези резултати са при тестова система на изпитване, а ако трябваше само да решават задачи (подробно с мотиваирано обяснение!) и да пишат по определено произведение (съчинение с разсъждение!), резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература (или дори доста "слаби") ........
    —цитат от коментар 61 на Emil Dimov

    Тестовата система е възможно най-тъпата система за изпитване. При нея е невъзможно да се види и оцени способността за логическо мислене, оценява се главно способността за зубрене. Единственото и предимство е, че е лесна за отчитане и проверка от преподавателите.

    И тук ще задам въпрос, как така при социализма беше възможно да се организират матури по класическият начин, не с тестове а сега не може защото било трудоемко? Нали тогава имахме повече население, т.е. деца значи е било по-трудно от сега?

    Или освен мързел има и страх да не лъсне истината за огромният провал който е настъпил в образованието ни. Интересен експеримент ще е някоя година да им дадат задачите от матурата примерно 1966г и после да сравняват.

    Сега се вдигна страхотен скандал защото не можели да ползват някакви справочници с формули. Но когато аз държах матура единственият разрешен справочник бяха тригонометричните таблици, без формули в тях. Поредният пример за снижаващи се изисквания, дано вземат някаква диплома. Обезценена диплома, от което страдат кадърните. Но много добре за "калинките" които трябва да бъдат уредени по разни службици.

    А относно мотивацията за изучаване на природните науки и инженерството. Ами направете заплатите там 4-5 пъти по-големи от заплатата на адвоката, чиновника или счетоводителя, всеки ден го показвайте по медиите не да ни занимавате само с разни мениджърски кариери. И ще видите как ще се появи мотивация. Ще го направят някой ден, няма къде да бягат. Но когато го направят вече в България няма да е останал кадърен човек, всичко читаво ще се е изнесло. Тогава и 10 пъти по-голяма заплата да дават просто няма да има кой да я вземе.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  66. 66 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    Не се притеснявайте! Може да са неграмотни, но всичките ще станат висшисти.

  67. 67 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    Според тези резултати следва радикално да се прекрои образователната система. След седми клас продължават тези, които имат минимум "добър" по български език и по математика. Останалите - в две или тригодишни професионални училища. Два дни опресняване на български език и смятане и три дни усвояване на основите на професия/професии в реални условия. Който иска да става майстор - след изпит по професията - още една година обучение и работа по същата схема.Тези с оценка минимум "добър" продължават в средни професионални училища /матура по българки език и математика/ и гимназии /реални, езикови, математически/ и имат възможност да продължат в университет.
    —цитат от коментар 58 на ivangabrovo


    ТОВА е решението. Да се знае, че резултатите от образованието определят жизненият ти път /съответно доходите/ и да видите как ще се появи желаната мотивация. Ако не толкова в децата защото са малки да оценят важността му то поне в родителите им.

    Така беше при социализма /без да съм му привърженик/, като си слабичък в ученето още от дете знаеш, че ще си работник в цеха. И няма дискриминация или трагедия, не могат всички да са "Марадона".

    Приемаш, че ще си работник, справедливо защото за толкова си се класирал. Ако искаш повече учи и победи в съревнованието другите мераклии. Което не беше лесно, защото дори в техникум влизането и класирането ставаше с конкурс, за някои инженерни специалности се бореха по 20-30 души за 1 място. И ако късно ти е дошъл ума в главата имаше и задочно обучение за най-упоритите.

    А сега се бълват посредствени дипломи и е пълна каша, не може да се разбере кой за какво става. Отгоре на това и ги приемат наред всичките за висше образование където също безкритично ги влачат до диплома поради престъпната система "Парите следват ученика" .

    И още нещо, трябва да се върне старото понятие "техникум" и "среден техник". Не е въпрос само за име, това означава определен жизнен път, ниво между работника и инженера. Стимул за тези които искат и могат за повече от работник, специално внимание. Сега с това "Професионална гимназия" те са обезличени и натикани в девета глуха.

    РЯЗКО ОГРАНИЧАВАНЕ броят на местата във ВУЗОВЕТЕ така че за 1 място да кандидатстват поне 3-4 души, половината от тях да отпадат още 1-2 курс, естествено отсяване поради по-високите изисквания. Направо да се знае още при постъпването, че за 3-ти курс продължават само половината. На 5-10 работника примерно по 1 инженер, такова е рационалното съотношение в зависимост от отрасъла. А за чиновничеството направо мораториум, имаме такива за едно 20г напред и поне половината са излишни.

    Нищо ново и непознато, правено е и работи. Липсва единствено политическа воля и кадърност да се направи.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  68. 68 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    Ще помогнем и на децата, и на обществото, ако дадем възможност на децата да учат според своите възможности. Дете, което не може да събере и извади две числа трябва да "учи" събиране и изваждане до 12 -ти клас. Дете, което има възможности трябва да учи "интеграли и диференциали" (т.е. висша математика!) в 8 -ми и по-горни класове.
    —цитат от коментар 63 на Emil Dimov


    Правилно ли разбирам, че всеки некадърник ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да бъде влачен до 12-ти клас? С надеждата че все пак да се научи дотогава да събира и умножава. Точно това безсмислено бълване на кухи дипломи което ни доведе до провала. Съвсем погрешно се смята, че дипломата и годините проведени в училище могат да направят от посредствеността нещо повече от това което е капацитета и. Единственото до което води е провал на самото образование поради снижаване на критериите за тези дипломи. Което и наблюдаваме.

    Трябва да се разбере ясно, хората Не Са Еднакви! ПОТЕНЦИАЛА им е различен! Колкото и да ме учат и тренират аз никога няма да стана нито Марадона нито Григор Димитров. Просто нямам тези качества. Същото и за училището, то трябва да отсее и постави всеки на мястото му. Който става за интеграрални уравнения още от малък Специална Бърза Писта /нещо което липсва в нашата система/, на който потенциала му е до ниво среден /3/ 8 години начално образование, после 2 години занаят и в производството.

    Не изкуствено да се влачат 12 години, пилейки ресурс който е по-рационално да се вложи в децата с качества. Мама и татко ще трябва да преглътнат свръх амбициите си и да приемат, че все пак от любимото чадо няма да стане Марадона. На колкото и щат частни уроци да го водят, просто природни дадености.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  69. 69 Профил на Шменти Капели
    Шменти Капели
    Рейтинг: 652 Весело

    Младото поколение са ТЪПИ. Очаквам протести на соц. даскалите за повишение на заплатите ..., хехехе. Wikipedia e по - умна от вас бе неграмотници ...,Ахахаха

    Russia delenda est
  70. 70 Профил на Dimitar Nachev
    Dimitar Nachev
    Рейтинг: 8 Неутрално
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на DEV
    DEV
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Не, г-н министре, не са математическите гимназии първи, първи са училищата с подбор!
    И не децата са виниви а вие "най-горе" заедно с най-горе-то в училищата.

  73. 73 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#58] от "ivangabrovo":
    75% от децата са с под 50 точки - оценка добър. Мисля, че вярно отразява разпределението в обществото. И да, няма нужда да учат в гимназии, обаче очакваме от тях да са гласоподаватели. Само със занаят и броене до сто и таблицата за умножение, не става. По-скоро трябва да се задейства образователната система да им вкара нещо житейски полезно в главите.

  74. 74 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#40] от "stedim"

    Така си е. Моето дете преживя някакъв колапс, ниско кръвно и може би ниска кръвна захар (хапна съвсем малко от притеснение), а може и юнската жега да е помогнала, каза че около 40 минути не е бил на себе си, причерняло му е, не е можел да вижда текста. Въпреки това изкара 75 точки, което е далеч от резултатите на пробните изпити, но ще свърши работа за приема.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK