Мъкааа... Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, на една част от учениците, не малка при това. И теди резултати са при тестова систева та изпитване, ако трябваше само да решават задачи и да пишат по определено произведение, резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература...
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Напълно очаквано от следващото поколение алкохолизирани джендър-наркомани.
Не е лошо, от тези телефонни текстове писането на тийнейджърите, пък и на студентите е деградирало като умение. Поне авторедакторите поправят грешките, за добро или за лошо. Виж, проблематично е че от над 55 хилади деца отличните оценки са далеч под 1%. И, въпрос, как Министерството и гимназиите ще стимулират тези деца с отлични резултати, какви програми за таланти съществуват в момента?
Лелеле. все по-зле става. При тези лесни задачи, тип тест...поне 4 трябваше да докарат..ама кво се учудвам то 30% от децата не говорят на български вкъщи
Въпреки че задачите по математика бяха тип тест, трябваше да се решат, за да се открие верният отговор. Първият модул включваше 20 задачи, за 60 минути. Колкото и лесни да ни се струват на нас, това са много задачки за малко време. Хем да внимава, за да не сбърка, хем да бърза, хем проверка да направи — всичко за 3 минути на задача. Вторият модул беше по-благоприятен — 5 задачи за 90 минути. Задачите бяха по-сериозни, но поне децата разполагаха с достатъчно време за решаване.
За да сме наясно дали е добре или не, трябва да направим сравнение с показателите от други години, или пък с някоя друга държава. От оценките се вижда, че резултатите не са никак зле по принцип.
Интересно е как настроението в статията е някак си позитивно, с нотка позитивизъм, а реално информацията е за трагично средно ниво. При това настоящият тестови формат е смешка в сравнение с предишните варианти на изпитите - различни типове задачи по математика и анализ/преразказ на произведение по литература.....
Не знаеш за какво говориш, но плещиш? Като същински трол! Хайде виж изискванията по математика, където освен посочения отговор, трябва и да покажеш решението, което ти е довело до отговора и пак ще си говорим.
"Да избутат дечицата до 11ти клас"???? Без да могат да извадят двуцифрени числа, ние ги мъчим да решават уравнения. Не могат да напишат две думи без правописна грешка, ние ги мъчим да пишат есета. Цялата образователна система куца. Ще помогнем и на децата, и на обществото ако дадем възмиожност на децата да учат според своите възможности. Дете което не може да събере и изваде две числа трябва да учи събиране и изваждане до 11ти клас. Дете което има възможности трябва да учи интеграли и диференциали в 8ми клас. Същото важи и за останалите предмети. Опитваме се да ги направим еднакви чрез образовтелната система, а пречим и на изоставащите и на напредналите.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Е па що обществото да е виновно ? За това да са тъпи децата са виновни родителите им! Ние може и да помогнем, но най-заинтересовани от умни деца са родителите им.
Аз знам, че родителите са част от обществото, ама защо обвиняваш всички, като има точно заинтересовани. Така като прехвърлиш вината на много хора и тя се размива.
Напоследък забелязвам, че хлапетата се притесняват повече, когато нямат връзка с интернет, отколкото - ако действията им нямат връзка с главния мозък :). Явно, това ще е една от "болестите" на така нареченото Z поколение.
Напоследък забелязвам, че хлапетата се притесняват повече, когато нямат връзка с интернет, отколкото - ако действията им нямат връзка с главния мозък :)
По-страшното е, че за всички тези деца има по 2 и повече сигурни места в университетите след 5 години. Стимулът да научат нещо е никакъв, след като липсва нещо елементарно в борбата за оцеляване и това е конкуренцията. На 25 ще се озоват на пазара на труда неграмотни и некомпетентни, и без опит и ще се чудят откъде им е дошло.
Няма страшно. В България има огромен недостиг на строителни майстори. Зидария, изолация, ВиК, ток и тн. Аз давам 2000 лева заплата и не мога да намеря работници
За 2000 лева заплата може да намериш някой социалист да ти работи. А те са малцинство – само 20%. Останалите 80% - наречени от Иво Христов „ДЕБИЛИ“ – са умнокрасавци или гербери. Те за такива пари не стават от стола.
Резултатите по математика показват незаинтересованост на родителите и на учениците и недостатъчни усилия на учителите. Но първите две са определящи. Не трябва да забравяме и че матурата стресира част от подготвените, но все пак е обективен критерий за познанията. Задачите по математика не бяха от най–трудните и при добра подготовка старателно учене в 5, 6 и 7 клас могат да получат между 70 и 80 точки.
Средната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература (допълнена)
Все още е висока спрямо целта поставена пред образователната система . А именно постигане на 100% функционална неграмотност у подрастващото поколение . А от там и постигане на заветната цел - постигане на функционална НЕПРИГОДНОСТ и отваряне широко портите за функционално пригодните гадтербайтери . От уганда , Науру и други доставчици на наука и айти специалисти .
Децата станаха доходоносен пазар. Времето им е насочено към консумиране, не към учене. Като майка на момче и момиче, смятам че момчетата са много лесна плячка на производителите на телефони, настолни компютри, конзоли и игри. Няма спасение. Говорила съм с детски психолог, кое е по-добре, да го лиша от тези “екстри” и да му създам комплекси или да бера плодовете от зомбирането.
Пряко сравнение на оценките с тези от предходни години трудно може да се направи, тъй като тази година малките матури се проведоха по нови правила. "
"Изпитът не може да бъде съпоставен с предходните години. Не можем да кажем дали децата са се справили по-добре или не, тъй като форматът е различен, броят на задачите е различен, типовете задачи - също, задачите, насочени към функционална грамотност, са повече", каза Костадинова.
Трябва два или три пъти да се повтори , че да се запомни , че сравнение с минали периоди не може да се направи сравниние , поради горните причини . Което събужда мисли , че е много възможно резултатите да НЕ СА В ПОЛЗА на тазгодишните изпити . Ами какво ли пък ще стане , ако се опитат да съпоставят тези и резултати отпреди БУРНАТА ПРОМЯНА В СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО СПРЯМО ТАЗИ ОТ ПРЕДИ ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ В съдебната практика на това му викат шиканиране на процеса .
Толкоз, въпреки че се плащат милиони за частни уроци на хайката учители, които естествено никъде не ги декларират и не плащат данъци върху тези приходи...
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Нормално е, винаги е било така. Не трябват ли шлосери и шофьори ? Преди всички ли ставаха инженери, архитекти ... разбира се, че не ;) Винаги ще има умни и тъпи, това е ;)
Не разбирам какво се оплаквате. 4 е средната оценка по шестобалната система. Ако средната оценка от изпитите беше много по-различна от 4, значи нещо не е наред с тях.
Did you know ... that no-one ever reads these things?
Според мен проблема с образованието е, че е много либерален. Трябва да се наказват учители и деца, които не вършат това, за което са в училище. Сега е разпасана история, на учениците не се пишат отсъствия, защото училището може да остане без субсидии.
Въпреки слабия среден резултат по предмета в математиката има голям брой пълни шестици - 141. Това е над два пъти повече в сравнение с миналата година, когато бяха 68.
Значи , когато става въпрос за по- добри резултати от миналогодишните , НЕ Е ТРУДНО да се направи сравнението . Дали пък читателите не виждат очевадните противоречия в обясненията на министерските хора ? И дали тези противоречия не говорят за функционалната НЕПРИГОДНОСТ на определени служители ? Още повече , че щом се знаят шестиците , няда как да не се знаят и двойките . Двете оценки са основните , които формират средната оценка . Та колко ли са двойките в сравнение с миналата година ?.
По - скоро проблема е във функционалната НЕПРИГОДНОСТ на функционерите от Министерството на образованието . Справка - галиматията с проблема за учебвиците по История . Където двама души стряха работата на цяло Министерство .
До коментар [#5] от "ywk50370410":Лелеле. все по-зле става. При тези лесни задачи, тип тест...поне 4 трябваше да докарат..ама кво се учудвам то 30% от децата не говорят на български вкъщи
Ами останалите 70 % в къщи също не говорят български . Говорят на сленга , който се лее от радио и телевизия и който е езика на чалга поколението .
До коментар [#7] от "ebf52574941":Очаквайте хорица от кликата на Христо Христов и Ант. Тодоров да ви обяснят, че за тези лоши резултати е виновен комунистическият режим до 1989г.
Едва ли ще могат . Това не става с папагалски клишета , а със сравнителен материал . От ЕКСПЕРТИ а не не от ЛАЙНЯНА КАПИТАЛИСТИЧЕСКА журналистика , както се изразява техния идол ГЕОРГИ МАРКОВ , когото явно не четат .
Всички гледат оценките, а не успяват да стоплят, че 3,60 се постига с около 33%, а 4, 30 - с около 53% резултат на теста. Да напомня, че в нормалните държави, нормалните тестове имат праг за "3,00" от МИНИМУМ 50%. Преведено: - средната оценка по математика тази година е " Слаб 2,00" - средната оценка по БЕЛ е "Среден 3, 10"
Ако прочетете стила на изразяване на една от най четените детски книги “Дневниците на един Дръндьо”, по-лесно ще си обясните интелектуалното ниво на децата. Или погледайте Дисни и Картун! Тези канали трябва да се забранят, докато не премахнат просташкия израз от сорта на “Кво праиш бе!”
Според тези резултати следва радикално да се прекрои образователната система. След седми клас продължават тези, които имат минимум "добър" по български език и по математика. Останалите - в две или тригодишни професионални училища. Два дни опресняване на български език и смятане и три дни усвояване на основите на професия/професии в реални условия. Който иска да става майстор - след изпит по професията - още една година обучение и работа по същата схема. Тези с оценка минимум "добър" продължават в средни професионални училища /матура по българки език и математика/ и гимназии /реални, езикови, математически/ и имат възможност да продължат в университет. Просто е, правено е, но не отговаря на интересите на чиновническата прослойка, обрасла институциите в държавата.
Само аз ли съм на мнение, че един такъв тест трябва да е така изготвен, че болшинството ученици, които покриват необходимия минимум знания (по съответния стандарт) да изкарат 4? 2-ки трябва да изкарват онези, които не са учили, а 6-ци - тези деца, които наистина са положили труд и усилия? https://loupventures.com/wp-content/uploads/2018/12/sc1.png
Средната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература?! - както си признава министъра: "Проблем е функционалната неграмотност" и е закономерен, защото за разлика от "елитните" училища в по-голямите градове, а те вече се броят на пръсти, където децата са подбрани и до голяма степен "мотивирани" (основно от родителите си!) в останалата част от страната е "тъмна Индия" с преобладаващо "циганско и турско" население като първите направо чупят "тъпомера"!!!!
До коментар [#2] от "НеКой": Мъкааа... Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, (за да могат "усМешно" да продължат напред!) на една част от учениците, не малка при това?! И тези резултати са при тестова система на изпитване, а ако трябваше само да решават задачи (подробно с мотиваирано обяснение!) и да пишат по определено произведение (съчинение с разсъждение!), резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература (или дори доста "слаби") ........ (и МУНЧОЦИТЕ нямаше да викат УРА!!!)
До коментар [#13] от "Таралеж": "Да избутат дечицата до 12 -ти клас"???? (за да могат да "броят" като завършват до 12!!!) Без да могат да извадят двуцифрени числа, а ние ги мъчим да решават уравнения! (познавам един от тези "гении" той в седми клас горкия не можеше да реши задачите от външното оценяване в 4 кл. и резултата му беше 2.00!!!!) Не могат да напишат две думи без правописна грешка, а ние ги мъчим да пишат "есета" (за "прасета" нали разбираш влияние на "чалгализацията", която е по действителен случай според Теди Москов, а и според мен!?). Цялата образователна система куца! Ще помогнем и на децата, и на обществото, ако дадем възможност на децата да учат според своите възможности. Дете, което не може да събере и извади две числа трябва да "учи" събиране и изваждане до 12 -ти клас. Дете, което има възможности трябва да учи "интеграли и диференциали" (т.е. висша математика!) в 8 -ми и по-горни класове. Същото важи и за останалите предмети. Опитваме се да ги направим "еднакви" (такава и по "татово" време беше "целта" ( единство, творчество и красота!!!)), чрез образовтелната система (4-4-3!!!), а пречим и на "изоставащите" и на "напредналите". (естественно, та ако не си разбрал това е ЦЕЛТА!!!!)
Резултатите от тестове които сами съставяме. Всеки преподавател знае, че нивото на изискванията се наглася така че да отговаря на средното ниво на учениците, четворка в математическа гимназия няма нищо общо с четворка в цигански клас.
Така че спокойно можете да смъкнете по една единица от тези оценки. Единствената реална оценка са резултатите от международните тестове ИСПА, а там сме последни в ЕС и някъде на 50-то място от 70 държави.
Време е да се помисли за някакви стандартизирани международни матури за да знаем реалното си ниво. Ако за литература или история това е невъзможно то за природните науки е реално. Също и за функционалната грамотност, т.е. умението да се разбира прочетеното и намира решение, не да се стимулира зубренето. Трябва да стане задълителен елемент от матурите с отделен раздел и оценка по него.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
И тези резултати са при тестова система на изпитване, а ако трябваше само да решават задачи (подробно с мотиваирано обяснение!) и да пишат по определено произведение (съчинение с разсъждение!), резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература (или дори доста "слаби") ........
Тестовата система е възможно най-тъпата система за изпитване. При нея е невъзможно да се види и оцени способността за логическо мислене, оценява се главно способността за зубрене. Единственото и предимство е, че е лесна за отчитане и проверка от преподавателите.
И тук ще задам въпрос, как така при социализма беше възможно да се организират матури по класическият начин, не с тестове а сега не може защото било трудоемко? Нали тогава имахме повече население, т.е. деца значи е било по-трудно от сега?
Или освен мързел има и страх да не лъсне истината за огромният провал който е настъпил в образованието ни. Интересен експеримент ще е някоя година да им дадат задачите от матурата примерно 1966г и после да сравняват.
Сега се вдигна страхотен скандал защото не можели да ползват някакви справочници с формули. Но когато аз държах матура единственият разрешен справочник бяха тригонометричните таблици, без формули в тях. Поредният пример за снижаващи се изисквания, дано вземат някаква диплома. Обезценена диплома, от което страдат кадърните. Но много добре за "калинките" които трябва да бъдат уредени по разни службици.
А относно мотивацията за изучаване на природните науки и инженерството. Ами направете заплатите там 4-5 пъти по-големи от заплатата на адвоката, чиновника или счетоводителя, всеки ден го показвайте по медиите не да ни занимавате само с разни мениджърски кариери. И ще видите как ще се появи мотивация. Ще го направят някой ден, няма къде да бягат. Но когато го направят вече в България няма да е останал кадърен човек, всичко читаво ще се е изнесло. Тогава и 10 пъти по-голяма заплата да дават просто няма да има кой да я вземе. Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Според тези резултати следва радикално да се прекрои образователната система. След седми клас продължават тези, които имат минимум "добър" по български език и по математика. Останалите - в две или тригодишни професионални училища. Два дни опресняване на български език и смятане и три дни усвояване на основите на професия/професии в реални условия. Който иска да става майстор - след изпит по професията - още една година обучение и работа по същата схема.Тези с оценка минимум "добър" продължават в средни професионални училища /матура по българки език и математика/ и гимназии /реални, езикови, математически/ и имат възможност да продължат в университет.
ТОВА е решението. Да се знае, че резултатите от образованието определят жизненият ти път /съответно доходите/ и да видите как ще се появи желаната мотивация. Ако не толкова в децата защото са малки да оценят важността му то поне в родителите им.
Така беше при социализма /без да съм му привърженик/, като си слабичък в ученето още от дете знаеш, че ще си работник в цеха. И няма дискриминация или трагедия, не могат всички да са "Марадона".
Приемаш, че ще си работник, справедливо защото за толкова си се класирал. Ако искаш повече учи и победи в съревнованието другите мераклии. Което не беше лесно, защото дори в техникум влизането и класирането ставаше с конкурс, за някои инженерни специалности се бореха по 20-30 души за 1 място. И ако късно ти е дошъл ума в главата имаше и задочно обучение за най-упоритите.
А сега се бълват посредствени дипломи и е пълна каша, не може да се разбере кой за какво става. Отгоре на това и ги приемат наред всичките за висше образование където също безкритично ги влачат до диплома поради престъпната система "Парите следват ученика" .
И още нещо, трябва да се върне старото понятие "техникум" и "среден техник". Не е въпрос само за име, това означава определен жизнен път, ниво между работника и инженера. Стимул за тези които искат и могат за повече от работник, специално внимание. Сега с това "Професионална гимназия" те са обезличени и натикани в девета глуха.
РЯЗКО ОГРАНИЧАВАНЕ броят на местата във ВУЗОВЕТЕ така че за 1 място да кандидатстват поне 3-4 души, половината от тях да отпадат още 1-2 курс, естествено отсяване поради по-високите изисквания. Направо да се знае още при постъпването, че за 3-ти курс продължават само половината. На 5-10 работника примерно по 1 инженер, такова е рационалното съотношение в зависимост от отрасъла. А за чиновничеството направо мораториум, имаме такива за едно 20г напред и поне половината са излишни.
Нищо ново и непознато, правено е и работи. Липсва единствено политическа воля и кадърност да се направи.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Ще помогнем и на децата, и на обществото, ако дадем възможност на децата да учат според своите възможности. Дете, което не може да събере и извади две числа трябва да "учи" събиране и изваждане до 12 -ти клас. Дете, което има възможности трябва да учи "интеграли и диференциали" (т.е. висша математика!) в 8 -ми и по-горни класове.
Правилно ли разбирам, че всеки некадърник ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да бъде влачен до 12-ти клас? С надеждата че все пак да се научи дотогава да събира и умножава. Точно това безсмислено бълване на кухи дипломи което ни доведе до провала. Съвсем погрешно се смята, че дипломата и годините проведени в училище могат да направят от посредствеността нещо повече от това което е капацитета и. Единственото до което води е провал на самото образование поради снижаване на критериите за тези дипломи. Което и наблюдаваме.
Трябва да се разбере ясно, хората Не Са Еднакви! ПОТЕНЦИАЛА им е различен! Колкото и да ме учат и тренират аз никога няма да стана нито Марадона нито Григор Димитров. Просто нямам тези качества. Същото и за училището, то трябва да отсее и постави всеки на мястото му. Който става за интеграрални уравнения още от малък Специална Бърза Писта /нещо което липсва в нашата система/, на който потенциала му е до ниво среден /3/ 8 години начално образование, после 2 години занаят и в производството.
Не изкуствено да се влачат 12 години, пилейки ресурс който е по-рационално да се вложи в децата с качества. Мама и татко ще трябва да преглътнат свръх амбициите си и да приемат, че все пак от любимото чадо няма да стане Марадона. На колкото и щат частни уроци да го водят, просто природни дадености. Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Младото поколение са ТЪПИ. Очаквам протести на соц. даскалите за повишение на заплатите ..., хехехе. Wikipedia e по - умна от вас бе неграмотници ...,Ахахаха
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Не, г-н министре, не са математическите гимназии първи, първи са училищата с подбор! И не децата са виниви а вие "най-горе" заедно с най-горе-то в училищата.
До коментар [#58] от "ivangabrovo": 75% от децата са с под 50 точки - оценка добър. Мисля, че вярно отразява разпределението в обществото. И да, няма нужда да учат в гимназии, обаче очакваме от тях да са гласоподаватели. Само със занаят и броене до сто и таблицата за умножение, не става. По-скоро трябва да се задейства образователната система да им вкара нещо житейски полезно в главите.
Така си е. Моето дете преживя някакъв колапс, ниско кръвно и може би ниска кръвна захар (хапна съвсем малко от притеснение), а може и юнската жега да е помогнала, каза че около 40 минути не е бил на себе си, причерняло му е, не е можел да вижда текста. Въпреки това изкара 75 точки, което е далеч от резултатите на пробните изпити, но ще свърши работа за приема.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
до лъжльо
Рейтинг: 282 НеутралноПродължаваме напред!
НеКой
Рейтинг: 1150 НеутралноМъкааа...
Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, на една част от учениците, не малка при това.
И теди резултати са при тестова систева та изпитване, ако трябваше само да решават задачи и да пишат по определено произведение, резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература...
Taiga
Рейтинг: 2435 ВеселоКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Напълно очаквано от следващото поколение алкохолизирани джендър-наркомани.
daskal1
Рейтинг: 3908 НеутралноНе е лошо, от тези телефонни текстове писането на тийнейджърите, пък и на студентите е деградирало като умение. Поне авторедакторите поправят грешките, за добро или за лошо.
Виж, проблематично е че от над 55 хилади деца отличните оценки са далеч под 1%. И, въпрос, как Министерството и гимназиите ще стимулират тези деца с отлични резултати, какви програми за таланти съществуват в момента?
hifi hifi
Рейтинг: 306 НеутралноЛелеле. все по-зле става. При тези лесни задачи, тип тест...поне 4 трябваше да докарат..ама кво се учудвам то 30% от децата не говорят на български вкъщи
pavlinkoto
Рейтинг: 322 НеутралноМного лошо, все по-трудно им става.
ebf52574941
Рейтинг: 289 НеутралноОчаквайте хорица от кликата на Христо Христов
и Ант. Тодоров да ви обяснят, че за тези лоши резултати е виновен комунистическият режим до 1989г.
Fiji
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#5] от "ywk50370410":
Въпреки че задачите по математика бяха тип тест, трябваше да се решат, за да се открие верният отговор. Първият модул включваше 20 задачи, за 60 минути. Колкото и лесни да ни се струват на нас, това са много задачки за малко време. Хем да внимава, за да не сбърка, хем да бърза, хем проверка да направи — всичко за 3 минути на задача. Вторият модул беше по-благоприятен — 5 задачи за 90 минути. Задачите бяха по-сериозни, но поне децата разполагаха с достатъчно време за решаване.
man_un
Рейтинг: 515 НеутралноЗа да сме наясно дали е добре или не, трябва да направим сравнение с показателите от други години, или пък с някоя друга държава. От оценките се вижда, че резултатите не са никак зле по принцип.
georgim
Рейтинг: 299 НеутралноИнтересно е как настроението в статията е някак си позитивно, с нотка позитивизъм, а реално информацията е за трагично средно ниво. При това настоящият тестови формат е смешка в сравнение с предишните варианти на изпитите - различни типове задачи по математика и анализ/преразказ на произведение по литература.....
deymus
Рейтинг: 1167 НеутралноДо коментар [#2] от "НеКой":
Не знаеш за какво говориш, но плещиш?
Като същински трол!
Хайде виж изискванията по математика, където освен посочения отговор, трябва и да покажеш решението, което ти е довело до отговора и пак ще си говорим.
deymus
Рейтинг: 1167 НеутралноДо коментар [#8] от "Fiji":
Само уточнението, че втория модул е с по-висока трудност и 5-те задачи са с по 3 подточки.
Таралеж
Рейтинг: 3010 Неутрално"Да избутат дечицата до 11ти клас"???? Без да могат да извадят двуцифрени числа, ние ги мъчим да решават уравнения. Не могат да напишат две думи без правописна грешка, ние ги мъчим да пишат есета. Цялата образователна система куца. Ще помогнем и на децата, и на обществото ако дадем възмиожност на децата да учат според своите възможности. Дете което не може да събере и изваде две числа трябва да учи събиране и изваждане до 11ти клас. Дете което има възможности трябва да учи интеграли и диференциали в 8ми клас. Същото важи и за останалите предмети. Опитваме се да ги направим еднакви чрез образовтелната система, а пречим и на изоставащите и на напредналите.
izt21595181
Рейтинг: 282 Неутрално... демокрацията ни отне качественото образование.
jaz351153146
Рейтинг: 289 НеутралноУжас нивото все повече пада, не ми се мисли какви специалисти ще имаме един ден
TanitaSpotrebitelll
Рейтинг: 955 НеутралноМисля, че и тези резултати са преувеличени. ББ ще е доволен. Очертава се да управлява следващите 60 години.
не мога да коментирам, без да обиждамpotrebitelll
Рейтинг: 955 НеутралноМисля, че и тези резултати са преувеличени. ББ ще е доволен. Очертава се да управлява следващите 60 години.
не мога да коментирам, без да обиждам4okuto
Рейтинг: 1165 НеутралноНе обвинявайте децата, а обществото, което ги възпитава...
hhhuuunnnn
Рейтинг: 535 Неутралноа за София какви са средните резултати, знае ли някой?
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
gruz_200
Рейтинг: 296 Неутрално"по български 44.3% от учениците са се справили с отворените въпроси, 57.9% - със затворените. По математика процентите са едва 19.2% срещу 49.9%"
Добре, че имат шанс и да налучкат.
ebf52574941
Рейтинг: 289 НеутралноЕ па що обществото да е виновно ?
За това да са тъпи децата са виновни родителите им!
Ние може и да помогнем, но най-заинтересовани от умни деца са родителите им.
До коментар [#18] от "4okuto":
4okuto
Рейтинг: 1165 Неутрално[quote#22:"ebf52574941"][/quote]
Родителите са част от това общество...
ebf52574941
Рейтинг: 289 НеутралноАз знам, че родителите са част от обществото,
ама защо обвиняваш всички, като има точно заинтересовани.
Така като прехвърлиш вината на много хора и тя се размива.
До коментар [#23] от "4okuto":
Reporter US
Рейтинг: 289 НеутралноЕее, ще има мат'рял от недоучени Манолглишевчета, да попълнят оредяващите редици на умнокрасивците.
4okuto
Рейтинг: 1165 Неутрално[quote#24:"ebf52574941"][/quote]
Щом сме се оставили заинтересованите от деградация да вземат превес, значи всички сме виновни.
Тракиец
Рейтинг: 406 Весело3.6 - not great, not terrible
Veritas vos liberabit.tribiri
Рейтинг: 965 Весело3.60 по математика! Расте достойна смяна тролове за форума ни!
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!ebf52574941
Рейтинг: 289 НеутралноНяма да споря !
Чувствайте се виновни!
Аз моите съм ги изучил. Надявам се и възпитал.
До коментар [#26] от "4okuto":
tontod
Рейтинг: 1247 НеутралноДо коментар [#4] от "daskal1":
Напоследък забелязвам, че хлапетата се притесняват повече, когато нямат връзка с интернет, отколкото - ако действията им нямат връзка с главния мозък :). Явно, това ще е една от "болестите" на така нареченото Z поколение.
Reporter US
Рейтинг: 289 НеутралноИ с умнокрасивците е така, не са някакъв феномен дечинята, споко...
Phaeton.
Рейтинг: 1416 НеутралноПоложението с образованието е като с моя компютър- колкото повече се ъпдейтва, толкова по- лошо работи.
Колкото повече реформи , толкова по- лошо образование.
На повечето ми приятели жените са учителки- нито една от тях не си харесва професията и работи насила !
Whoops
Рейтинг: 735 ВеселоАко не друго, резултатите опровергават някои предразсъдъци по отношение интелектуалния потенциал на населението на град Перник 😁
Вера Су
Рейтинг: 289 НеутралноПо-страшното е, че за всички тези деца има по 2 и повече сигурни места в университетите след 5 години. Стимулът да научат нещо е никакъв, след като липсва нещо елементарно в борбата за оцеляване и това е конкуренцията. На 25 ще се озоват на пазара на труда неграмотни и некомпетентни, и без опит и ще се чудят откъде им е дошло.
dante_18
Рейтинг: 744 НеутралноБраво, умни деца. приличат на родителите си.
If you are going through hell... Keep going!Taiga
Рейтинг: 2435 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "gmranger":
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Педофил? По какъв повод?
dante_18
Рейтинг: 744 НеутралноНяма страшно. В България има огромен недостиг на строителни майстори. Зидария, изолация, ВиК, ток и тн. Аз давам 2000 лева заплата и не мога да намеря работници
If you are going through hell... Keep going!ebf52574941
Рейтинг: 289 ВеселоЗа 2000 лева заплата може да намериш някой социалист да ти работи.
А те са малцинство – само 20%.
Останалите 80% - наречени от Иво Христов „ДЕБИЛИ“ – са умнокрасавци или гербери. Те за такива пари не стават от стола.
До коментар [#37] от "dante_18":
2.5
Рейтинг: 1239 НеутралноОчайващи резултати по математика - по литература според мен не са по-добри.
I Want To BelieveОчаква ни не особено светло бъдеще...
stedim
Рейтинг: 1690 НеутралноРезултатите по математика показват незаинтересованост на родителите и на учениците и недостатъчни усилия на учителите. Но първите две са определящи. Не трябва да забравяме и че матурата стресира част от подготвените, но все пак е обективен критерий за познанията. Задачите по математика не бяха от най–трудните и при добра подготовка старателно учене в 5, 6 и 7 клас могат да получат между 70 и 80 точки.
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноСредната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература (допълнена)
Все още е висока спрямо целта поставена пред образователната система . А именно постигане на 100% функционална неграмотност у подрастващото поколение . А от там и постигане на заветната цел - постигане на функционална НЕПРИГОДНОСТ и отваряне широко портите за функционално пригодните гадтербайтери . От уганда , Науру и други доставчици на наука и айти специалисти .
hope
Рейтинг: 2601 НеутралноДецата станаха доходоносен пазар. Времето им е насочено към консумиране, не към учене.
Любовта ще спаси света!!!Като майка на момче и момиче, смятам че момчетата са много лесна плячка на производителите на телефони, настолни компютри, конзоли и игри. Няма спасение. Говорила съм с детски психолог, кое е по-добре, да го лиша от тези “екстри” и да му създам комплекси или да бера плодовете от зомбирането.
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноПряко сравнение на оценките с тези от предходни години трудно може да се направи, тъй като тази година малките матури се проведоха по нови правила. "
"Изпитът не може да бъде съпоставен с предходните години. Не можем да кажем дали децата са се справили по-добре или не, тъй като форматът е различен, броят на задачите е различен, типовете задачи - също, задачите, насочени към функционална грамотност, са повече", каза Костадинова.
Трябва два или три пъти да се повтори , че да се запомни , че сравнение с минали периоди не може да се направи сравниние , поради горните причини . Което събужда мисли , че е много възможно резултатите да НЕ СА В ПОЛЗА на тазгодишните изпити . Ами какво ли пък ще стане , ако се опитат да съпоставят тези и резултати отпреди БУРНАТА ПРОМЯНА В СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО СПРЯМО ТАЗИ ОТ ПРЕДИ ТРИДЕСЕТ ГОДИНИ В съдебната практика на това му викат шиканиране на процеса .
karatista
Рейтинг: 4054 РазстроеноПълно е с хейтъри, идеалисти, който си нямат идея, каква страхотна стратегия за детето имаме, която до 30-40 години ще оправи нещата.
mr. Gorbachev, tear down this wall!hamiltonf
Рейтинг: 4568 НеутралноТолкоз, въпреки че се плащат милиони за частни уроци на хайката учители, които естествено никъде не ги декларират и не плащат данъци върху тези приходи...
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!mop36557620
Рейтинг: 294 НеутралноНормално е, винаги е било така.
Не трябват ли шлосери и шофьори ?
Преди всички ли ставаха инженери, архитекти ... разбира се, че не ;)
Винаги ще има умни и тъпи, това е ;)
│
Рейтинг: 8 НеутралноНе разбирам какво се оплаквате. 4 е средната оценка по шестобалната система. Ако средната оценка от изпитите беше много по-различна от 4, значи нещо не е наред с тях.
Did you know ... that no-one ever reads these things?hope
Рейтинг: 2601 НеутралноСпоред мен проблема с образованието е, че е много либерален.
Любовта ще спаси света!!!Трябва да се наказват учители и деца, които не вършат това, за което са в училище. Сега е разпасана история, на учениците не се пишат отсъствия, защото училището може да остане без субсидии.
karatista
Рейтинг: 4054 НеутралноКъде видя графит? mr. Gorbachev, tear down this wall!
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноВъпреки слабия среден резултат по предмета в математиката има голям брой пълни шестици - 141. Това е над два пъти повече в сравнение с миналата година, когато бяха 68.
Значи , когато става въпрос за по- добри резултати от миналогодишните , НЕ Е ТРУДНО да се направи сравнението . Дали пък читателите не виждат очевадните противоречия в обясненията на министерските хора ? И дали тези противоречия не говорят за функционалната НЕПРИГОДНОСТ на определени служители ? Още повече , че щом се знаят шестиците , няда как да не се знаят и двойките . Двете оценки са основните , които формират средната оценка . Та колко ли са двойките в сравнение с миналата година ?.
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноМинистърът: Проблем е функционалната неграмотност
По - скоро проблема е във функционалната НЕПРИГОДНОСТ на функционерите от Министерството на образованието . Справка - галиматията с проблема за учебвиците по История . Където двама души стряха работата на цяло Министерство .
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#2] от "НеКой":Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, на една част от учениците, не малка при това.
Защото иначе трябва да връщат парите ,, които получават, тъй като не ги заслужават .
Роси
Рейтинг: 8049 НеутралноЩо за неграмотно поколение расте.
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#5] от "ywk50370410":Лелеле. все по-зле става. При тези лесни задачи, тип тест...поне 4 трябваше да докарат..ама кво се учудвам то 30% от децата не говорят на български вкъщи
Ами останалите 70 % в къщи също не говорят български . Говорят на сленга , който се лее от радио и телевизия и който е езика на чалга поколението .
papуre
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#7] от "ebf52574941":Очаквайте хорица от кликата на Христо Христов
и Ант. Тодоров да ви обяснят, че за тези лоши резултати е виновен комунистическият режим до 1989г.
Едва ли ще могат . Това не става с папагалски клишета , а със сравнителен материал . От ЕКСПЕРТИ а не не от ЛАЙНЯНА КАПИТАЛИСТИЧЕСКА журналистика , както се изразява техния идол ГЕОРГИ МАРКОВ , когото явно не четат .
Манчо
Рейтинг: 2526 НеутралноВсички гледат оценките, а не успяват да стоплят, че 3,60 се постига с около 33%, а 4, 30 - с около 53% резултат на теста. Да напомня, че в нормалните държави, нормалните тестове имат праг за "3,00" от МИНИМУМ 50%.
Мараба, С-ДС доносници!Преведено:
- средната оценка по математика тази година е " Слаб 2,00"
- средната оценка по БЕЛ е "Среден 3, 10"
Това е положението, дами и господа!
hope
Рейтинг: 2601 НеутралноАко прочетете стила на изразяване на една от най четените детски книги “Дневниците на един Дръндьо”, по-лесно ще си обясните интелектуалното ниво на децата. Или погледайте Дисни и Картун!
Любовта ще спаси света!!!Тези канали трябва да се забранят, докато не премахнат просташкия израз от сорта на “Кво праиш бе!”
ivangabrovo
Рейтинг: 341 НеутралноСпоред тези резултати следва радикално да се прекрои образователната система. След седми клас продължават тези, които имат минимум "добър" по български език и по математика. Останалите - в две или тригодишни професионални училища. Два дни опресняване на български език и смятане и три дни усвояване на основите на професия/професии в реални условия. Който иска да става майстор - след изпит по професията - още една година обучение и работа по същата схема.
Тези с оценка минимум "добър" продължават в средни професионални училища /матура по българки език и математика/ и гимназии /реални, езикови, математически/ и имат възможност да продължат в университет.
Просто е, правено е, но не отговаря на интересите на чиновническата прослойка, обрасла институциите в държавата.
Даниел Панев
Рейтинг: 470 ЛюбопитноСамо аз ли съм на мнение, че един такъв тест трябва да е така изготвен, че болшинството ученици, които покриват необходимия минимум знания (по съответния стандарт) да изкарат 4? 2-ки трябва да изкарват онези, които не са учили, а 6-ци - тези деца, които наистина са положили труд и усилия?
https://loupventures.com/wp-content/uploads/2018/12/sc1.png
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Emil Dimov
Рейтинг: 366 РазстроеноСредната оценка на седмокласниците: 3.6 по математика и малко над 4 по литература?!
- както си признава министъра: "Проблем е функционалната неграмотност" и е закономерен, защото за разлика от "елитните" училища в по-голямите градове, а те вече се броят на пръсти, където децата са подбрани и до голяма степен "мотивирани" (основно от родителите си!) в останалата част от страната е "тъмна Индия" с преобладаващо "циганско и турско" население като първите направо чупят "тъпомера"!!!!
До коментар [#2] от "НеКой":
Мъкааа... Защо им ги давате тези дипломи, като не ги заслужават, (за да могат "усМешно" да продължат напред!) на една част от учениците, не малка при това?!
И тези резултати са при тестова система на изпитване, а ако трябваше само да решават задачи (подробно с мотиваирано обяснение!) и да пишат по определено произведение (съчинение с разсъждение!), резултатите щяха да са съответно 2.50 по математика и 3.00 по литература (или дори доста "слаби") ........ (и МУНЧОЦИТЕ нямаше да викат УРА!!!)
│
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#56] от "Манчо":
Did you know ... that no-one ever reads these things?Доколкото знам, процента за 3- е 60%. Под 60% е твърдо двойка.
Emil Dimov
Рейтинг: 366 ГневноДо коментар [#13] от "Таралеж":
"Да избутат дечицата до 12 -ти клас"???? (за да могат да "броят" като завършват до 12!!!) Без да могат да извадят двуцифрени числа, а ние ги мъчим да решават уравнения! (познавам един от тези "гении" той в седми клас горкия не можеше да реши задачите от външното оценяване в 4 кл. и резултата му беше 2.00!!!!) Не могат да напишат две думи без правописна грешка, а ние ги мъчим да пишат "есета" (за "прасета" нали разбираш влияние на "чалгализацията", която е по действителен случай според Теди Москов, а и според мен!?). Цялата образователна система куца! Ще помогнем и на децата, и на обществото, ако дадем възможност на децата да учат според своите възможности. Дете, което не може да събере и извади две числа трябва да "учи" събиране и изваждане до 12 -ти клас. Дете, което има възможности трябва да учи "интеграли и диференциали" (т.е. висша математика!) в 8 -ми и по-горни класове. Същото важи и за останалите предмети. Опитваме се да ги направим "еднакви" (такава и по "татово" време беше "целта" ( единство, творчество и красота!!!)), чрез образовтелната система (4-4-3!!!), а пречим и на "изоставащите" и на "напредналите". (естественно, та ако не си разбрал това е ЦЕЛТА!!!!)
Fred
Рейтинг: 1063 НеутралноРезултатите от тестове които сами съставяме. Всеки преподавател знае, че нивото на изискванията се наглася така че да отговаря на средното ниво на учениците, четворка в математическа гимназия няма нищо общо с четворка в цигански клас.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Така че спокойно можете да смъкнете по една единица от тези оценки. Единствената реална оценка са резултатите от международните тестове ИСПА, а там сме последни в ЕС и някъде на 50-то място от 70 държави.
Време е да се помисли за някакви стандартизирани международни матури за да знаем реалното си ниво. Ако за литература или история това е невъзможно то за природните науки е реално. Също и за функционалната грамотност, т.е. умението да се разбира прочетеното и намира решение, не да се стимулира зубренето. Трябва да стане задълителен елемент от матурите с отделен раздел и оценка по него.
Fred
Рейтинг: 1063 НеутралноТестовата система е възможно най-тъпата система за изпитване. При нея е невъзможно да се види и оцени способността за логическо мислене, оценява се главно способността за зубрене. Единственото и предимство е, че е лесна за отчитане и проверка от преподавателите.
И тук ще задам въпрос, как така при социализма беше възможно да се организират матури по класическият начин, не с тестове а сега не може защото било трудоемко? Нали тогава имахме повече население, т.е. деца значи е било по-трудно от сега?
Или освен мързел има и страх да не лъсне истината за огромният провал който е настъпил в образованието ни. Интересен експеримент ще е някоя година да им дадат задачите от матурата примерно 1966г и после да сравняват.
Сега се вдигна страхотен скандал защото не можели да ползват някакви справочници с формули. Но когато аз държах матура единственият разрешен справочник бяха тригонометричните таблици, без формули в тях. Поредният пример за снижаващи се изисквания, дано вземат някаква диплома. Обезценена диплома, от което страдат кадърните. Но много добре за "калинките" които трябва да бъдат уредени по разни службици.
А относно мотивацията за изучаване на природните науки и инженерството. Ами направете заплатите там 4-5 пъти по-големи от заплатата на адвоката, чиновника или счетоводителя, всеки ден го показвайте по медиите не да ни занимавате само с разни мениджърски кариери. И ще видите как ще се появи мотивация. Ще го направят някой ден, няма къде да бягат. Но когато го направят вече в България няма да е останал кадърен човек, всичко читаво ще се е изнесло. Тогава и 10 пъти по-голяма заплата да дават просто няма да има кой да я вземе.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Judjuk
Рейтинг: 2652 НеутралноНе се притеснявайте! Може да са неграмотни, но всичките ще станат висшисти.
JudjukFred
Рейтинг: 1063 НеутралноТОВА е решението. Да се знае, че резултатите от образованието определят жизненият ти път /съответно доходите/ и да видите как ще се появи желаната мотивация. Ако не толкова в децата защото са малки да оценят важността му то поне в родителите им.
Така беше при социализма /без да съм му привърженик/, като си слабичък в ученето още от дете знаеш, че ще си работник в цеха. И няма дискриминация или трагедия, не могат всички да са "Марадона".
Приемаш, че ще си работник, справедливо защото за толкова си се класирал. Ако искаш повече учи и победи в съревнованието другите мераклии. Което не беше лесно, защото дори в техникум влизането и класирането ставаше с конкурс, за някои инженерни специалности се бореха по 20-30 души за 1 място. И ако късно ти е дошъл ума в главата имаше и задочно обучение за най-упоритите.
А сега се бълват посредствени дипломи и е пълна каша, не може да се разбере кой за какво става. Отгоре на това и ги приемат наред всичките за висше образование където също безкритично ги влачат до диплома поради престъпната система "Парите следват ученика" .
И още нещо, трябва да се върне старото понятие "техникум" и "среден техник". Не е въпрос само за име, това означава определен жизнен път, ниво между работника и инженера. Стимул за тези които искат и могат за повече от работник, специално внимание. Сега с това "Професионална гимназия" те са обезличени и натикани в девета глуха.
РЯЗКО ОГРАНИЧАВАНЕ броят на местата във ВУЗОВЕТЕ така че за 1 място да кандидатстват поне 3-4 души, половината от тях да отпадат още 1-2 курс, естествено отсяване поради по-високите изисквания. Направо да се знае още при постъпването, че за 3-ти курс продължават само половината. На 5-10 работника примерно по 1 инженер, такова е рационалното съотношение в зависимост от отрасъла. А за чиновничеството направо мораториум, имаме такива за едно 20г напред и поне половината са излишни.
Нищо ново и непознато, правено е и работи. Липсва единствено политическа воля и кадърност да се направи. Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Fred
Рейтинг: 1063 НеутралноПравилно ли разбирам, че всеки некадърник ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да бъде влачен до 12-ти клас? С надеждата че все пак да се научи дотогава да събира и умножава. Точно това безсмислено бълване на кухи дипломи което ни доведе до провала. Съвсем погрешно се смята, че дипломата и годините проведени в училище могат да направят от посредствеността нещо повече от това което е капацитета и. Единственото до което води е провал на самото образование поради снижаване на критериите за тези дипломи. Което и наблюдаваме.
Трябва да се разбере ясно, хората Не Са Еднакви! ПОТЕНЦИАЛА им е различен! Колкото и да ме учат и тренират аз никога няма да стана нито Марадона нито Григор Димитров. Просто нямам тези качества. Същото и за училището, то трябва да отсее и постави всеки на мястото му. Който става за интеграрални уравнения още от малък Специална Бърза Писта /нещо което липсва в нашата система/, на който потенциала му е до ниво среден /3/ 8 години начално образование, после 2 години занаят и в производството.
Не изкуствено да се влачат 12 години, пилейки ресурс който е по-рационално да се вложи в децата с качества. Мама и татко ще трябва да преглътнат свръх амбициите си и да приемат, че все пак от любимото чадо няма да стане Марадона. На колкото и щат частни уроци да го водят, просто природни дадености.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Шменти Капели
Рейтинг: 289 ВеселоМладото поколение са ТЪПИ. Очаквам протести на соц. даскалите за повишение на заплатите ..., хехехе. Wikipedia e по - умна от вас бе неграмотници ...,Ахахаха
Russia delenda estDimitar Nachev
Рейтинг: 8 Неутрално3.6? Not great, not terrible... :D
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
DEV
Рейтинг: 233 НеутралноНе, г-н министре, не са математическите гимназии първи, първи са училищата с подбор!
И не децата са виниви а вие "най-горе" заедно с най-горе-то в училищата.
velvoofell
Рейтинг: 325 НеутралноДо коментар [#58] от "ivangabrovo":
75% от децата са с под 50 точки - оценка добър. Мисля, че вярно отразява разпределението в обществото. И да, няма нужда да учат в гимназии, обаче очакваме от тях да са гласоподаватели. Само със занаят и броене до сто и таблицата за умножение, не става. По-скоро трябва да се задейства образователната система да им вкара нещо житейски полезно в главите.
velvoofell
Рейтинг: 325 НеутралноДо коментар [#40] от "stedim"
Така си е. Моето дете преживя някакъв колапс, ниско кръвно и може би ниска кръвна захар (хапна съвсем малко от притеснение), а може и юнската жега да е помогнала, каза че около 40 минути не е бил на себе си, причерняло му е, не е можел да вижда текста. Въпреки това изкара 75 точки, което е далеч от резултатите на пробните изпити, но ще свърши работа за приема.