Аритметиката е лесна с Момчил Воденичаров

Момчил Воденичаров

© Юлия Лазарова

Момчил Воденичаров



Момчил Воденичаров завършва бизнес администрация в СУ "Св. Климент Охридски" и в следващите години работи в корпоративната сфера като финансист и икономист. От началото на тази година обаче прави рязък завой и решава да се отдаде на това, което го влече още от тийнейджърските години - обучение на деца.


Желанието му да работи с деца се е зародило още когато сам е бил дете. Като младеж Момчил Воденичаров е тренирал тенис, но по различни причини не могъл да продължи. Тогавашното му желание да учи децата на тенис трябвало да почака доста години. "Впоследствие се занимавах с доста неща, но за всичко, с каквото се захванех, правех планове как мога да го адаптирам като методика на преподаване за деца", казва.


И така, докато не се сблъскал с възможността да отвори центъра си по ментална аритметика за деца AMAKids. Школата е франчайз в България на международна академия за развитие на интелекта, която има представителство в 19 държави.




Момчил Воденичаров

© Юлия Лазарова

Момчил Воденичаров


"Менталната аритметика представлява набор от аритметическите операции събиране, изваждане, умножение и деление, които се осъществяват посредством едно специално сметало, наречено абакус. С това сметало успява да се развие една част от мозъка, върху която не се набляга при стандартното обучение. Детето развива фотографската си памет, започва да усеща нещата и да ги прекроява", коментира Момчил Воденичаров.


От тази учебна година школата освен по ментална аритметика ще предлага обучение и по мнеморика (развива различните видове памет), либерика (скоростно четене) и по спийдкюбинг (скоростно редене на кубчето на Рубик).


По думите на Воденичаров децата се учат да смятат бързо, развиват едновременно и двете полукълба на мозъка си, пластиката му, развиват когнитивните си способности, бързина на вземане на решение, фокус, логика, анализ, социални умения.


Момчил Воденичаров

© Юлия Лазарова

Момчил Воденичаров


Занятията в центъра са веднъж седмично, но господин Воденичаров изисква от децата да се занимават вкъщи всеки ден. На малките понякога им е трудно, но бързо задобряват. Някои деца се отказват не защото им е трудно, а защото не се занимават допълнително. Раздават им се учебници, сметала и достъп до платформата.


Добре е да започнат на около 5-годишна възраст, но може още и четиригодишни да се занимават. "Дори да е на 7, 8, 10 години и ако няма интерес, можем да го събудим", коментира Воденичаров.


Първото, което виждат родителите, е промяната на отношението на децата към учебния материал. Спират да го гледат като задължение, а им става интересно, не ги плаши, не ги затормозява, разказва Момчил Воденичаров.

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11959 Неутрално

    При математиката е така - трябва доброволно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 757 Неутрално

    При математиката е така - трябва доброволно :)
    —цитат от коментар 1 на penetrating


    Навсякъде е така. Не можеш да станеш олимпийски шампион или нобелов лауреат доброзорно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK