Искаме да научим децата на повече самостоятелност и увереност по отношение на парите

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за .

Гергана Бендурска, директор "PR и комуникации" в Банка ДСК<br />Фото кредит: Юлиян Донов

© Юлиян Донов

Гергана Бендурска, директор "PR и комуникации" в Банка ДСК
Фото кредит: Юлиян Донов



Според Гергана Бендурска, директор "PR и комуникации" в Банка ДСК, децата и младежите интуитивно и лесно учат основни правила и термини, свързани с управлението на личните финанси, а това им помага да стават самостоятелни и уверени


Банка ДСК подкрепя традиционно ранното детско развитие и финансово образование. На 20 февруари обявихте старта на програмата "Национална финансиада". До каква аудитория целите да достигнете тази година?


"Национална финансиада" е инициатива за повишаване на финансовата грамотност на младите хора, която развиваме в дългосрочен план, за да достигнем до колкото се може повече семейства. Щастливи сме, че поставихме началото на второто национално издание, което ще се проведе от 20 февруари до 31 март тази година. Не случайно финалът на кампанията съвпада с "Европейската седмица на парите", която подкрепяме ежегодно в рамките на различни инициативи на Асоциацията на банките в България. Както миналата година, и сега, "Национална финансиада" ще протече под формата на състезания за ум и бързина, през призмата на демонстриране на знания за управление на личните финанси и свързаните с тях основни банкови и икономически термини. Разбира се, всичко това е съобразено с възрастта и нивото на образователната програма, и се предоставя по достъпен и увлекателен начин за участващите отбори от ученици и родители.
Тази година новото е, че разширихме обхвата. Въведохме втора възрастова категория - тази на 14-16-годишните, които заедно с по-големите ученици на възраст 17-19 г., ще участват в две паралелни надпревари. В отговор на миналогодишния силен интерес, когато регистрирахме близо 700 отбора за участие, тази година взехме решение да достигнем и до по-малките ученици и съответно да стимулираме най-добре представилите се отбори, като раздадем не една, а общо 6 стипендии, по 3 за всяка възрастова категория.




Искаме да общуваме директно и с двете целеви групи, на близък до техния език, и затова използваме микс от комуникационни канали в социалната онлайн среда. Щастливи сме, че наши медийни партньори и популярни за тийн аудиторията лица, като влогърите Стан и Стефи, подкрепят усилията ни и ни помагат да предадем по-ясно посланията на кампанията и да привлечем повече участници в нея.


До колко е важно учениците да бъдат добре подготвени по теми и аспекти от финансовата сфера във времена, в които предизвикателствата и изкушенията са повече от възможностите?


Предизвикателствата в живота на младите хора са факт, но нашият екип вярва, че добрата подготовка, която се гради както в училище, така и в семейната среда, води до редица възможности в бъдеще. Тези възможности имат решаваща роля за изграждането на едно дете като личност и като добър човек, помагайки му да се реализира в живота и в кариерата.


Основната цел на "Национална финансиада" на Банка ДСК е да покажем значението и да убедим младите хора в необходимостта да притежават знания във финансовата област, които после ще им помогнат да управляват разумно своите лични финанси. При това напълно или поне в голяма степен самостоятелно, за да бъдат независими и да взимат сами решения от финансов характер. Важно е да правят информиран избор, да взимат правилното решение кога да разходват или спестяват средства, според техните конкретни потребности. Затова разчитаме изключително много и на родителите и не случайно нашата финансовата олимпиада е състезание за семействата.


Може ли да се направи разграничение между информираният и подпомогнатият избор от един ученик при вземане на финансово решение или извършване на покупка?


Да, разбира се, има голяма разлика между двата избора, тъй като средата, ситуацията, възможностите, възрастта и развитието на едно дете, предопределят дали то може да вземе осъзнато решение за избор или да разчита на семейната подкрепа. Именно затова полагаме усилия и се опитваме да предадем послания както на децата, така и на родителите. Преди всичко е важно да се планира добре според личните финансови възможности, да се определят приоритетите, да се постави границата между наистина необходимото или просто желаното. При спазване на тези простички правила може да говорим за едно внимателно обмисляне и планиране на личния или семейния бюджет.


Да се върнем отново на образователната кампания. В какъв формат ще се проведат състезанията от "Национална финансиада" тази година?


И тази година имаме две основни фази на провеждане на кампанията - онлайн и офлайн фаза. Запазваме изискването отборите да са в дует - родител и дете.


Първият, дигитален етап, набира отбори чрез записване за участие с решаване на тест с въпроси от общ финансово-икономически характер. Това е възможно в периода от 20-и февруари до 31 март включително на платформата finansiada.bg. Тук събираме всички отбори, разделени в двете възрастови категории, и след края на етапа, ще извършим селекция на тимовете, показали най-добро представяне.


Възможността да продължат напред ще имат отборите, които са дали максимален брой верни отговори и са направили това за възможно най-кратък период от време в рамките на едно решаване на теста. Най-добрите 6 отбора от всяка възрастова група ще се класират за финалното събитие в София. Тогава ще изправим тимовете в атрактивни двубои един срещу друг. Форматът на живото събитие ще противопостави чрез жребий отборите в двубои в групова фаза и директни елиминационни срещи на етап полуфинали и финал. Победителите, заели първите 3 места на финала във всяка възрастова категория, ще получат стипендия за образование.


Любопитен факт е, че и тази година за живото събитие ще използваме уникална по рода си софтуерна система за контрол на клиентското преживяване. Създаваме едно вълнуващо финално състезание, в което отборите усещат тръпката да се надпреварват на живо, в условията на модерна дигитална среда. В комбинация с избраната локация за провеждане, пресъздаваме eдна специфична емоция, присъща за големите реалити формати.


Какви теми и задачи ще давате на отборите?


С партньора ни от Фондация "Инициатива за финансова грамотност" сме подготвили изключително подходящо, дигитално и забавно съдържание, което същевременно ще предизвика сетивата и знанията на отборите, т.е. това няма да е лесна надпревара. Ще оценяваме знанията на учениците и техните родители чрез затворени и отворени въпроси, задачи за разрешаване за кратко време и др. Спектърът от материал, който сме подготвили, ще покрива теми за стойността и приложението на парите, формирането на бюджет и лични финанси, възможностите за спестяване, застраховане, значението на общоизползвани понятия във финансовото дело и др.


Какво е най-важното за вас да видите в отборите, които достигнат до финала?


Всички отбори, които достигнат до финала, притежават безспорно хъс и стремеж за победа. Най-важното за нас обаче, е да се срещнем с амбициозни и мотивирани млади хора и да се опитаме да им предадем полезни знания, както и да им покажем важността да бъдат самостоятелни финансово.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK