Не знам как е при другите, но моя малкият хубостник е в 9ти клас и изобщо не учи. Твърди, че им дават по 2-3 домашни и 2-3 урока за четене седмично. Нито онлайн уроци, нито някакво изпитване. Някои преподаватели изобщо били неоткриваеми. Не знам, не ми харесва работата.
Опасното на обучението онлайн (дистанционно) е, че при липса на мотивация от страна на учениците/студентите то може да се превърне във фарс и да не бъде полезно. Дори няма да споменавам за възможността за търсене и копиране на отговори на въпроси по тестове и "домашни". Същото важи и за учителите. Просто традиционното обучение "лице в лице" си има предимствата и като мотиватор, и като форма на социализация и за ученика, и за учителя.
Кофти, майките стават конкуренти на частните уроци и далаверата малко намалява. Но нема страшно, тоя вирус ще мине и всичко ще си е постарому. Ти е..ем и образованието дето мама и тати ще учат с хлапето.
Все обвинявах детето, че не слуша и не записва по литература, докато не чух мрънкането на учителя на дистанционния урок... Разбрали сме били усилията на учителите...
Положението е трагично. Часовете да по 30 минути, от които 10 се губят. Много интернет върви, особено ако нямаш кабел на село! Няма да затворя децата в апартамент, заради училището. Не ми изглежда здравословно.
Платформата Тиймс не ми харесва. Бяха дали телефони за консултации при инсталирането, никой не вдига.
В момента и родители, и деца са си в къщи и възможността за пряк поглед върху целия учебен процес и начина на преподаване на уроците от страна на учителите е по - голяма от всякога, което си има и своите негативи - бързо става ясно и дали учителя има подход към децата, и дали децата наистина учат или просто отбиват номера ! Ако искате децата да са добре по български и математика, трябва лична ангажираност или помощни частни уроци, защото материалът наистина е много и бързо се усложнява ! Пети клас е ключов за математиката - дроби, част от число, лица на фигури - на триъгълник, правоъгълник.... всичко е важно !
Днешните родители бяха забравили, че грижата и образованието на децата им е тяхно задължение, а не само на училището. И майка ми е решавала задачи с мене, а после и аз с моите деца. Сега телефона и по улиците.
Дистанционната форма на обучение е приложима само за преподаване, но не и за оценяване. Как се изпитва ученика? Всички тези тестове, домашни задачи кой ги решава - ученик, родител, приятел? Учителя няма представа кой му изпълнява (решава) задачите. Когато се стигне до оценка на ученика, тогава ще назрее отново конфликта учител - родител.
Все едно имат друг избор! Особено при по-малките ученици. А при учениците 5-7 клас е друга драма - всяка даскалица има/може да се справи с различна платформа/комуникатор/софтуер/соц. мрежа в резултат на което ученикът трябва да проверява непрекъснато всичките за да не изтърве на коя, какво е хрумнало да поиска днес. В нашия случай - повечето уроци са живо отбиване на номера - напишете това, пратете онова. Горе-долу около една трета от учителите се опитват да са полезни с нещо и да преподават, а не просто да пращат някакви задачи за изпълнение. Учителките по пеене и физическо са ми най-неприятни, защото са с най-големи претенции да не се закъснява с изпълнениети на задачите им, а задачите им са свързани с познай - писане на есета по пеене и физическоооо - много умно при условие, че масово се оплакваме от липса на движение да добавим още 2 до 4 есета за глупости седмично към дременето пред компютъра...(това е конкретен случай - другаде вероятно процента съвестни и изискванията са други)
Така е, нормално е и така би трбвало да бъде и в останалото време, а не да чакаме някой друг не само да обучава, но и да възитава и едва ли не да носи отговорност за това, какви хора стават нашите деца.
А дали мога да изисквам от учителката да върши моята работа, ако аз ще обучавам вместо нея детето, за да "участвам по-активно и ангажирано в обучителния процес"?Дали мога да искам компенсация от училището за това, че не е обучило хлапето и се налага аз да доплащам за частни уроци, за да покрие то изискванията за кандидатстване тук-там? Защото образованието е обществена услуга, а аз получавам кофти услуга, за която се бъркам допълнително?! М? Айде така да го погледнем! Дали мога да искам компенсация от учителите за това, че обяснявам учебно съдържание вкъщи /прословутото учене с мама и тати/, което не е било професионално предадено и разбрано от хлапетата?
Претенциите към родителите да са ангажирани с обучението на децата си са безумни.
Ако всеки по веригата - от министерство, съставители на учебници и учебни програми, до учителя и възпитатели си вършат максимално добре работата, за която са наети, така както се очаква от всеки друг в неговата сфера, не би трябвало да има проблем с образованието, функционално неграмотни деца и хлапета, както и родители, които изнемогват да се правят на учители вкъщи, за да компенсират. Това е масова практика, някой да не си мисли обратното.
Това да с мешим шапките с учителите е по-скоро извращение, отколкото добра практика. Ако те са си на мястото, няма да се налага никой друг да им върши работата. Иначе всеки има право да поиска същото от тях - хирургът ще учи детето си на логаритмични уравнения, докато госпожата е така добра да го замести него в операционната.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 284 НеутралноНе знам как е при другите, но моя малкият хубостник е в 9ти клас и изобщо не учи. Твърди, че им дават по 2-3 домашни и 2-3 урока за четене седмично. Нито онлайн уроци, нито някакво изпитване. Някои преподаватели изобщо били неоткриваеми. Не знам, не ми харесва работата.
waterfall
Рейтинг: 617 НеутралноДистанционното обучение може да бъде подпомагащо или до 50% от задължителната програма. Повече от това - на този етап, може да бъде даже вредно.
daskal1
Рейтинг: 3866 НеутралноДо коментар [#1] от "Котаракът на Шрьодингер":
Опасното на обучението онлайн (дистанционно) е, че при липса на мотивация от страна на учениците/студентите то може да се превърне във фарс и да не бъде полезно. Дори няма да споменавам за възможността за търсене и копиране на отговори на въпроси по тестове и "домашни".
Същото важи и за учителите. Просто традиционното обучение "лице в лице" си има предимствата и като мотиватор, и като форма на социализация и за ученика, и за учителя.
Хи-хи
Рейтинг: 1819 НеутралноКофти, майките стават конкуренти на частните уроци и далаверата малко намалява. Но нема страшно, тоя вирус ще мине и всичко ще си е постарому.
Ти е..ем и образованието дето мама и тати ще учат с хлапето.
velvoofell
Рейтинг: 320 НеутралноВсе обвинявах детето, че не слуша и не записва по литература, докато не чух мрънкането на учителя на дистанционния урок... Разбрали сме били усилията на учителите...
hope
Рейтинг: 2536 НеутралноПоложението е трагично. Часовете да по 30 минути, от които 10 се губят.
Любовта ще спаси света!!!Много интернет върви, особено ако нямаш кабел на село!
Няма да затворя децата в апартамент, заради училището. Не ми изглежда здравословно.
Платформата Тиймс не ми харесва. Бяха дали телефони за консултации при инсталирането, никой не вдига.
gwe49620445
Рейтинг: 8 НеутралноМного тъп извод, изведен в заглавие ! Но ще продължа да чета и надолу.
samoedin
Рейтинг: 4347 ЛюбопитноВ момента и родители, и деца са си в къщи и възможността за пряк поглед върху целия учебен процес и начина на преподаване на уроците от страна на учителите е по - голяма от всякога, което си има и своите негативи - бързо става ясно и дали учителя има подход към децата, и дали децата наистина учат или просто отбиват номера ! Ако искате децата да са добре по български и математика, трябва лична ангажираност или помощни частни уроци, защото материалът наистина е много и бързо се усложнява ! Пети клас е ключов за математиката - дроби, част от число, лица на фигури - на триъгълник, правоъгълник.... всичко е важно !
Nelumbo
Рейтинг: 513 НеутралноДо коментар [#1] от "Котаракът на Шрьодингер":
Това не изглежда добре. Говорете с класния, с директора.
Raegan
Рейтинг: 243 НеутралноОбразованието трябва да остане дистанционно, по Интернет, за напред! Това е най-ефективната форма на образование.
ck2013
Рейтинг: 1412 Неутралноза родителите с по-малки деца, това си е фултаим работа.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalРоси
Рейтинг: 7948 НеутралноДнешните родители бяха забравили, че грижата и образованието на децата им е тяхно задължение, а не само на училището. И майка ми е решавала задачи с мене, а после и аз с моите деца. Сега телефона и по улиците.
Equilibrium
Рейтинг: 229 РазстроеноДистанционната форма на обучение е приложима само за преподаване, но не и за оценяване. Как се изпитва ученика? Всички тези тестове, домашни задачи кой ги решава - ученик, родител, приятел? Учителя няма представа кой му изпълнява (решава) задачите. Когато се стигне до оценка на ученика, тогава ще назрее отново конфликта учител - родител.
idianata
Рейтинг: 727 НеутралноВсе едно имат друг избор! Особено при по-малките ученици. А при учениците 5-7 клас е друга драма - всяка даскалица има/може да се справи с различна платформа/комуникатор/софтуер/соц. мрежа в резултат на което ученикът трябва да проверява непрекъснато всичките за да не изтърве на коя, какво е хрумнало да поиска днес. В нашия случай - повечето уроци са живо отбиване на номера - напишете това, пратете онова. Горе-долу около една трета от учителите се опитват да са полезни с нещо и да преподават, а не просто да пращат някакви задачи за изпълнение. Учителките по пеене и физическо са ми най-неприятни, защото са с най-големи претенции да не се закъснява с изпълнениети на задачите им, а задачите им са свързани с познай - писане на есета по пеене и физическоооо - много умно при условие, че масово се оплакваме от липса на движение да добавим още 2 до 4 есета за глупости седмично към дременето пред компютъра...(това е конкретен случай - другаде вероятно процента съвестни и изискванията са други)
tsvetko_51
Рейтинг: 1679 НеутралноТака е, нормално е и така би трбвало да бъде и в останалото време, а не да чакаме някой друг не само да обучава, но и да възитава и едва ли не да носи отговорност за това, какви хора стават нашите деца.
osho
Рейтинг: 450 НеутралноА дали мога да изисквам от учителката да върши моята работа, ако аз ще обучавам вместо нея детето, за да "участвам по-активно и ангажирано в обучителния процес"?Дали мога да искам компенсация от училището за това, че не е обучило хлапето и се налага аз да доплащам за частни уроци, за да покрие то изискванията за кандидатстване тук-там? Защото образованието е обществена услуга, а аз получавам кофти услуга, за която се бъркам допълнително?! М? Айде така да го погледнем! Дали мога да искам компенсация от учителите за това, че обяснявам учебно съдържание вкъщи /прословутото учене с мама и тати/, което не е било професионално предадено и разбрано от хлапетата?
Претенциите към родителите да са ангажирани с обучението на децата си са безумни.
osho
Рейтинг: 450 НеутралноАко всеки по веригата - от министерство, съставители на учебници и учебни програми, до учителя и възпитатели си вършат максимално добре работата, за която са наети, така както се очаква от всеки друг в неговата сфера, не би трябвало да има проблем с образованието, функционално неграмотни деца и хлапета, както и родители, които изнемогват да се правят на учители вкъщи, за да компенсират. Това е масова практика, някой да не си мисли обратното.
Това да с мешим шапките с учителите е по-скоро извращение, отколкото добра практика. Ако те са си на мястото, няма да се налага никой друг да им върши работата. Иначе всеки има право да поиска същото от тях - хирургът ще учи детето си на логаритмични уравнения, докато госпожата е така добра да го замести него в операционната.
Raegan
Рейтинг: 243 НеутралноПълна илюзия е друг човек да образова и възпита детето освен собствения родител