УНИЦЕФ създава обучителна платформа за деца с увреждания

УНИЦЕФ създава обучителна платформа за деца с увреждания

© "УНИЦЕФ България"



Според оценката на Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование едно от пет деца с увреждания не получава допълнителна подкрепа и така на практика рискува да остане извън образователния процес.


Промените, наложени заради COVID-19, допълнително усложниха ситуацията, отбелязва пресцентърът на УНИЦЕФ, който в партньорство с Министерството на образованието и науката и Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование в София започва кампания в подкрепа на приобщаващото онлайн образование на децата със специални образователни потребности.


Специалистите и ресурсните учители, работещи с деца с увреждания, ясно идентифицираха нуждата от допълнителна онлайн подкрепа както за децата, така и за преподавателите и родителите. Затова УНИЦЕФ, заедно със своите партньори, ще разработи първата по рода си в България дигитална образователна платформа, която ще направи образователния процес по-достъпен за самите деца. Тя ще подобри и работата на всички, които подкрепят детето - специалисти, учители, родители, като освен необходимите материали ще им помогне да бъдат свързани в този процес. Средствата за създаване на платформата ще бъдат набрани чрез застъпническата и фондонабирателна кампания "Образование за всяко дете".




Лице на кампанията е актрисата Елена Петрова, която вече е обявена и за Национален посланик на добра воля на УНИЦЕФ. Владимир Ампов-Графа, дългогодишен посланик на Детския фонд на ООН също подкрепя кампанията.


Платформата ще събере адаптирани за специфичните потребности на децата образователни ресурси. Учителите и родителите също ще бъдат подкрепени с полезни материали, както и от специалисти чрез чат в реално време.


В разработването на платформата ще се включат специалисти, учители и родители. УНИЦЕФ планира тя да заработи през есента на 2020 г.


Предполагаемият брой на децата с увреждания и затруднения в развитието в България е около 32 хил., въпреки че няма пълни данни за точния им брой. През учебната 2018-2019 г. 22 035 от тях посещават училища и детски градини. Въпреки националните усилия децата с увреждания продължават да са една от най-изолираните и невидими групи в обществото и при тях има повишен риск да останат извън училище или детска градина. Приблизителният брой на децата с увреждания, които не посещават училище, е около 10 хил. Освен това има данни, че много от младежите с увреждания на възраст между 15 и 24 г. не са заети с работа, учене или обучение.


С въвеждането на дигиталното образование поради ситуацията с COVID-19 едно от всеки пет деца с увреждания и специални потребности е изключено от дистанционното обучение и подкрепа поради липса на устройства и подходящи учебни ресурси. МОН организира дистанционно обучение, а учителите и учениците имат достъп до редица безплатни платформи. Децата с увреждания обаче се нуждаят от ресурси, съобразени с техните потребности. Този вид ресурси са оскъдни и не се откриват лесно на едно място.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK