Интересно би било ако може да се направи и една статистика, от кои училища, кой как после се реализира в живота —професия, доходи, собствен бизнес, наемен работник, емигрант и т.н. Има два типа отличници —”зубъри” и отличници, които просто ги разбират нещата.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Технологията на сравняване ми се струва силно манипулирана! Значи в любимата ми 18-та гимназия са изпитани 208 ученика и въз основа на това е формирана средната оценка на гимназията. Но в Италианският лицей също в София,са изпитани само 49 ученика...
Странно НГДЕК извън първата десетка. Иначе нищо учудващо, традиционно силните учлища още от време (езикови, математически гимназии) оно + едно две частни са на първите места.
Като знам как мина моята матура по литература през 1988, хич им нямам вяра на обективната оценка. На писмената част получих 4 и нещо с аргументацията, че мнението ми за произведенията на Димчо Дебелянов не взимало в предвид литературната критика. А бях един от малкото, който беше изчел шсички задължителни произведения за матурата, а от много автори бях чел и други техни произведения, за да си съставя мнение за начина им на мислене, на светоглед... После на устния изпит получих 6, защото съм бил имал лично отношение и съм могъл да си го аргументирам. Накрая - усреднено - 5. И учителят ми по литература след това ми каза, че писмената ми работа е предизвикала скарване при оценяването, именно заради несъобразяването с критиката. А аз му обясних, че имайки глава на рамената и познавайки произведенията, времето, в което авторите са живели и тяхната биография, нямам нужда от чуждо мнение. Той се съгласи по принцип с мен, но каза, че така трудно се живеело. Всъщност това беше и аргументацията на 6-тицата ми при устната матура...
На кандидатстването ми за медицина оценката от матурата по литература влияеше минимално, но мога да си представя какво психическо влияние може да е оказвала на по-чувствителни хора.
Те в Кърджали рядко го говорят българския. Подобно е положението и в Търговище, Шумен и Силистра - райони с преобладаващо етническо население. Интересен е Разград.
Интересно би било ако може да се направи и една статистика, от кои училища, кой как после се реализира в живота —професия, доходи, собствен бизнес, наемен работник, емигрант и т.н. Има два типа отличници —”зубъри” и отличници, които просто ги разбират нещата.
Трудно би било, защото животът е много динамичен в момента. По лични наблюдения като завършил едно от училищата на първите места по-горе преди десетина години, след университета доста хора решиха да се завърнат в България. Тези, които бяха извън Европа пък се завърнаха в Европа. Към момента около 50% от випуска ни вече е обратно в България. Причините са много: по-добро качество на живот (по-ниски разходи спрямо доходите), по-ниски данъци, близост до семейство и/или приятели, приятна природа (планини и море).
8-мо и 9-то място трябва да са разменени, предвид това, че от ФЕГ повече изпитани са включени в средната оценка. Всъщност това важи за всички с равни оценки по-надолу в класацията. Не че има някакво особено значение - просто за отбелязвам за протокола.
Срещнах се с учител по физика, който преди 20+ години ми преподаваше (ПМГ). От дума на дума се сетихме за един случай в който ми писа според мен "заслужена 3-ка" на едно контролно при което коментара му беше: - Каква заслужена 3-ка - с онези знания сега трябва да ти пиша 12-ка. Почти всичко, което тогава сме го учили в момента го няма изобщо в програмата.
Критериите на матурите са толкова занижени, че оценките в никакъв случай не отговарят на реалните знания и разликите между знаещи и незнаещи са реално минимални. Затова няколко по-подготвени ученика в дадено училище реално дърпат всички нагоре в класацията.
Е, как кой се реализира най-добре в живота. Естествено възпитаниците на средното милицьонерско училище, наречено на времето на името на Ф.Е.Дзержински. Тези от горната класация са лузъри и се реализират предимно на Запад.
в Разград и двете училища в класацията са с много активни директори и държат добро ниво. Наистина на фона на намаляващото население е интересен феномена с високия успех.
Това е огромния проблем при тези мъдури... Аз си купих един сборник с "анализи" и взех информацията от него; направих си таблица с колонки: Автор, произведение, мотиви, тематика, главни похвати използвани, плюс там разните тропи (метафора, метонимия, синекдоха, оскиморон, хипербула и т.н.); понеже всичко на всичко има 10 автора ( те не са особено оригинални и една таблица на автор ти стига, те за едно и също си дърдорят в различните си произведения). Та по този начин ударих 5.74 като оценка на БЕЛ матурата. Но е крайно субективно. Какво са оценявали в разсъжденията ми, колко имам на литературната част - даже не знам. Помня, че бе 30 то 100 точки тази литературна част,
При нас е идентично, а съм убеден че не сме били в едно училище. 80% или 8 от 10 души заминали в чужбина се върнахме в България. Горе-долу половината веднага след следването в чужбина, другата полувина натрупахме стаж, и пак се върнахме. Останаха няколко души, които така или иначе не си бяха на мястото в БГ (понеже искат да се занимават с индустрии, които в БГ въбоще не същестуват - единия е самолетен инжинер, едната мадама е писател). Интересното е, че други емигрираха - да носят колети на Амазон в УК; но образовани и кадърни се върнахме.
Дефинирай "реализирал". От моя випуск от Американския колеж, никой още не е станал министър-председател, финансов министър или дори мининстър на спорта. Не знам дали имат тераси от 200 квадрата с джакузита и каручки. Или къщи за гости, построени с евро-пари. Не знам дали някой има и собствен асансьор за да му качва колата в апартамента, в една сграда с мощна енергийна защита (wink). Да не говорим за империи талончета за търкане или Лафки. Иначе около 90% са в чужбина и 10% в България. Почти всички са заети в топ секторите, в топ компании - консултантски, IT и т.н.. Няколко човека имат собствен бизнес. Няколко човека продължиха с академична кариера и няколко са в сферата на изкуствата.
Разбира се, ако беше с "5.56", въпросната гимназия щеше да дели четвъртото място с испанската гимназия. В топ 15 същите анмалии се наблюдават и при резултатите на Частната немска гимназия "Ерих Кестнер" и Частната профилирана гимназия с чуждоезиково обучение "Меридиан 22".
Това за българската природа е прехвалено. Сякаш само тук има природни красоти. В България животът е скучен - нищо не се случва, усещането е, че времето е спряло. Мен ме дразни и че не се говори английски и го забравяш, защото всички около теб са българи. Трябва да си човек на наистина високо ниво, за да можеш да го практикуваш на работа. Освен това има един-единствен град с функционираща икономика - София, а тя е отвратителна за живот - хаотична, разпадаща се инфраструктура, пълно с далавараджии и куха икономика, базирана на кол центрове, наемаща отчаяни чужденци без дипломи или българи, които са ходили сервитьори в Испания или Италия (не знам дали човек с диплома би се съгласил да не си работи по специалността). Излезеш ли от София виждаш обезлюдяването и безпътица, емигриращите млади хора или ходещите “на София”. Вероятно твоите приятели са работили поне 10-20 години в чужбина, защото тук върнеш ли се пресен от чужбина (от университет примерно) никой няма да те научи на нищо, ще мизерстваш (освен ако не си от привилегоравани кръгове или има кой да те издържа) и ще станеш за смях.
Без числа и точни данни, мога да кажа, че съм завършил едно от училищата между 35-о и 40-то място и знам само за 1 човек, който не е добре, в смисъл че все остава без работа и просто не се оправя в живота. Не знам някой да е станал богат, но всички работят специализирана работа - лекари, инженери, учителки, архитекти, програмисти, финанси/банки, юристи и т.н. (няма продавач-консултанти, дистрибутори, куриери, общаци и подобни) и се оправят доста добре.
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
До коментар [#11] от "J.J.":При нас е идентично, а съм убеден че не сме били в едно училище. 80% или 8 от 10 души заминали в чужбина се върнахме в България. Горе-долу половината веднага след следването в чужбина, другата полувина натрупахме стаж, и пак се върнахме. Останаха няколко души, които така или иначе не си бяха на мястото в БГ (понеже искат да се занимават с индустрии, които в БГ въбоще не същестуват - единия е самолетен инжинер, едната мадама е писател).Интересното е, че други емигрираха - да носят колети на Амазон в УК; но образовани и кадърни се върнахме.
За да са се върнали толкова голям процент от випуска явно става въпрос за София. Аз завърших една гимназия в топ 20 (според тази класация) и от випуска ми никой не се върнал освен тези, които не успяха да завършат медицина. Дори две момичета след завършен бакалавър в България заминаха навън и до колкото знам все още са там.
Е, София, да, но пък не е нужно да си от София, за да се върнеш в София :) Но е много важно какво следваш и какво искаш да работиш. В България има просо прекалено много ниско квалифицирани работници-призраци и не става, ако не си в ИТ, бизнес процеси / предприемач - ще си сравнително беден, понеже общото ниво е много ниско и следователно заплатите и всичко останало. Има професии за които си заслужава да се върнеш и такива.. за които не.
В обществото се насажда мнението, че видите ли сега децата учат мноооооого по сложен материал, особено по математика. Простата истина е, че нивото е много, много по-ниско. По всички предмети. Пълен крах и срам за учителите, те вече не представляват никакъв авторитет за мен. За това естествено е виновна държавата, която ги остави на дъното на социалната верига. Ходят без грам желание на работа и все децата са им виновни. Голямото ми дете е в езикова гимназия от топ10.
За това, дали някой се е върнал, най-важният фактор е наличието или отсъствието на успешна реализация на Запад.
Ясно е, че ако имаш работа, осигуряваща ти подобен стандарт като в България, е много вероятно да се върнеш. Обратното, ако стандартът ти е неимоверно по-висок или, ако си от спестовния тип, виждаш как всяка година банковата ти сметка набъбва със 100 000 евро, вероятността да се върнеш е минимална.
Само дето на Запад не си мерят...гимназиите, а търсят реални качества.
Колкото и да звучи горделиво, децата на София са с най-висок общ резултат. За съжаление, наистина София не е България. В която все още мразят умните, красивите, успелите и достойните. По причина щот са прости и избират такъв като себе си, та да има кого да псуват за собствената си глупост.
Понякога резултатите зависят от такива прозаични обстоятелства, като дали някой не е внесъл решените задачи. Едно време изкарвах една месечна заплата, за час и половина, като решавах задачите в барчето срещу училището.
Отделно, може и да не ти се вярва, ама е много важно, на кое точно място в списъка си.
Искрено се радвам да науча, че повечето от вашите съученици са се върнали в България! Значи все пак има надежда за нормализиране на страната. В България е хубаво да се живее, но преди 15 г. аз загубих надежда и се изнесох със семейството си. Не съжалявам. Когато си идваме си прекарваме много хубаво, но усещам едно напрежение у хората, което го няма тук, където живея. И не е случайно, има дълбоки причини за това.
Имам шанса да познавам доста хора отблизо и да, един спестовен работник в автосервиз на запад, на 55 години беше спестил един милион. Получава нормална заплата, около 4 хиляди на месец, спестява половината и просто ги инвестира във най-обикновени взаимни фондове, нищо изключително. Ако иска може да спре да работи сега като 55 годишен, защото ще получава само от дивиденти от инвестициите си повече, отколкото получава от заплата. Отделно като навърши 65 години, ще получава още хиляда и триста държавна пенсия от вноските си през годините. Можеше да спре да работи даже и на 45 и да живее от спестяванията си, защото човекът изобщо не харчеше много. Не му завиждам, просто казвам, че на запад можеш да станеш милионер и с най-обикновена професия ако това ти е идея-фикс.
С това изречение не мога да се съглася. Ако не си израснал в София и съответно нямаш среда, приятели и по всяка вероятност имот, нашата столица в редки случаи има какво да предложи.
Защото това е град с лош транспорт и инфраструктура, липса на места по детските градини и ужасен въздух. Но се надявам постепенно нивото да се вдига и скоро Варна и Пловдив да започнат да привличат хора напуснали родината.
До коментар [#34] от "hope": Снощи си поприказвах с един млад ноивник. Това лято е почивал само 8 дни, през останалото време е работил. Безплатно. Каза, че инвестира в бъдещето. Та този млад даскал се оплака, че програмата по неговия предмет е много орязана и е невъзможно да преподава нормално и логично материала. Децата с написаното в учебника нищо няма да схванат и научат, и ще карат само на зубрене за оценки. Затова прави допълнителни безплатни летни школи за желаещите, които искат да имат някакви знания по предмета. Гимназията вече е в топа по приемен бал в София.
"Няма нищо страшно, ако едно дете не отиде в набеденото за най-добро училище. Това не означава, че то няма да стане добър и можещ човек" Товае вярно, но министър Красимир Вълчев със сигурност не мисли така. Добро училище е това, в което има истински учители, на които им пука за децата. Такива има практически въвъ всяко училище. А в някои от първите от класацията има прекалено много свръхамбициозни учители, които понякога съсипват децата. Тази класация изобщо не може да послужи за решение къде да отиде да учи детето ви, преди всичко заради това, че решението е само и единствено на детето. Родеители трябва да са наясно къде не могат да помогата на детето - напр. безумно високите такси в някои частни училища. От там нататък те нямат думата за избора на децата си. А тази класация показва единствено неадекватността на някои училищащ като американския колеж, например 12 клас единственото учене да е зазубряне на матурите, подобно на листовките от шофьорските изпити. Или добра мрежа от частни уроци. Което спокооойно може да не го причинявате на децата си, защото оценката от тази матура по-висока от " среден" 3 няма абсолютно никакво значение за зрелостниците.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
DDR
Рейтинг: 2142 НеутралноИнтересно би било ако може да се направи и една статистика, от кои училища, кой как после се реализира в живота —професия, доходи, собствен бизнес, наемен работник, емигрант и т.н. Има два типа отличници —”зубъри” и отличници, които просто ги разбират нещата.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Полковник за европейско развитие на България
Рейтинг: 1316 НеутралноДПС крепостите - зле по БЕЛ.
Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.deaf
Рейтинг: 2738 НеутралноТехнологията на сравняване ми се струва силно манипулирана! Значи в любимата ми 18-та гимназия са изпитани 208 ученика и въз основа на това е формирана средната оценка на гимназията. Но в Италианският лицей също в София,са изпитани само 49 ученика...
Deaddark
Рейтинг: 1894 НеутралноДо коментар [#2] от "Полковник за европейско развитие на България":
Защо!? София, главната ДПС крепост, я дават над 4.5. София област, покрайнините на главната ДПС крепост, също е добре.
Мусаши
Рейтинг: 904 НеутралноНай-добри средни резултати имат в София и Смолян. Областите с най-висок процент българско население.
olimpipanov
Рейтинг: 766 НеутралноСтранно НГДЕК извън първата десетка. Иначе нищо учудващо, традиционно силните учлища още от време (езикови, математически гимназии) оно + едно две частни са на първите места.
PavelCZ
Рейтинг: 1455 НеутралноКато знам как мина моята матура по литература през 1988, хич им нямам вяра на обективната оценка. На писмената част получих 4 и нещо с аргументацията, че мнението ми за произведенията на Димчо Дебелянов не взимало в предвид литературната критика. А бях един от малкото, който беше изчел шсички задължителни произведения за матурата, а от много автори бях чел и други техни произведения, за да си съставя мнение за начина им на мислене, на светоглед...
E PLVRIBVS VNVMПосле на устния изпит получих 6, защото съм бил имал лично отношение и съм могъл да си го аргументирам. Накрая - усреднено - 5.
И учителят ми по литература след това ми каза, че писмената ми работа е предизвикала скарване при оценяването, именно заради несъобразяването с критиката. А аз му обясних, че имайки глава на рамената и познавайки произведенията, времето, в което авторите са живели и тяхната биография, нямам нужда от чуждо мнение. Той се съгласи по принцип с мен, но каза, че така трудно се живеело. Всъщност това беше и аргументацията на 6-тицата ми при устната матура...
На кандидатстването ми за медицина оценката от матурата по литература влияеше минимално, но мога да си представя какво психическо влияние може да е оказвала на по-чувствителни хора.
subsonic
Рейтинг: 489 НеутралноТе в Кърджали рядко го говорят българския. Подобно е положението и в Търговище, Шумен и Силистра - райони с преобладаващо етническо население.
Интересен е Разград.
malart
Рейтинг: 598 НеутралноМатурите са толкова елементарни, че е унижение да ги сравняваме. По български език е за преминаване в шести клас.
malart.blog.bgАлександър Атанасов
Рейтинг: 8 НеутралноДъщеря ми завърши ПГПЧЕ, Рагзрад. На 43 място в класацията. Сега е студентка в Англия.
J.J.
Рейтинг: 798 НеутралноДо коментар [#1] от "DDR":
Трудно би било, защото животът е много динамичен в момента. По лични наблюдения като завършил едно от училищата на първите места по-горе преди десетина години, след университета доста хора решиха да се завърнат в България. Тези, които бяха извън Европа пък се завърнаха в Европа. Към момента около 50% от випуска ни вече е обратно в България. Причините са много: по-добро качество на живот (по-ниски разходи спрямо доходите), по-ниски данъци, близост до семейство и/или приятели, приятна природа (планини и море).
pamplemousse
Рейтинг: 288 Неутрално8-мо и 9-то място трябва да са разменени, предвид това, че от ФЕГ повече изпитани са включени в средната оценка. Всъщност това важи за всички с равни оценки по-надолу в класацията.
Не че има някакво особено значение - просто за отбелязвам за протокола.
Аз
Рейтинг: 477 НеутралноСрещнах се с учител по физика, който преди 20+ години ми преподаваше (ПМГ). От дума на дума се сетихме за един случай в който ми писа според мен "заслужена 3-ка" на едно контролно при което коментара му беше:
- Каква заслужена 3-ка - с онези знания сега трябва да ти пиша 12-ка. Почти всичко, което тогава сме го учили в момента го няма изобщо в програмата.
Критериите на матурите са толкова занижени, че оценките в никакъв случай не отговарят на реалните знания и разликите между знаещи и незнаещи са реално минимални. Затова няколко по-подготвени ученика в дадено училище реално дърпат всички нагоре в класацията.
gianni
Рейтинг: 1485 НеутралноДо коментар [#1] от "DDR":
Е, как кой се реализира най-добре в живота. Естествено възпитаниците на средното милицьонерско училище, наречено на времето на името на Ф.Е.Дзержински. Тези от горната класация са лузъри и се реализират предимно на Запад.
entwickler
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#8] от "subsonic":
в Разград и двете училища в класацията са с много активни директори и държат добро ниво. Наистина на фона на намаляващото население е интересен феномена с високия успех.
realismisthename
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#7] от "PavelCZ":
Това е огромния проблем при тези мъдури... Аз си купих един сборник с "анализи" и взех информацията от него; направих си таблица с колонки: Автор, произведение, мотиви, тематика, главни похвати използвани, плюс там разните тропи (метафора, метонимия, синекдоха, оскиморон, хипербула и т.н.); понеже всичко на всичко има 10 автора ( те не са особено оригинални и една таблица на автор ти стига, те за едно и също си дърдорят в различните си произведения). Та по този начин ударих 5.74 като оценка на БЕЛ матурата.
Но е крайно субективно. Какво са оценявали в разсъжденията ми, колко имам на литературната част - даже не знам. Помня, че бе 30 то 100 точки тази литературна част,
realismisthename
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#11] от "J.J.":
При нас е идентично, а съм убеден че не сме били в едно училище. 80% или 8 от 10 души заминали в чужбина се върнахме в България. Горе-долу половината веднага след следването в чужбина, другата полувина натрупахме стаж, и пак се върнахме. Останаха няколко души, които така или иначе не си бяха на мястото в БГ (понеже искат да се занимават с индустрии, които в БГ въбоще не същестуват - единия е самолетен инжинер, едната мадама е писател).
Интересното е, че други емигрираха - да носят колети на Амазон в УК; но образовани и кадърни се върнахме.
Добромир Димитров
Рейтинг: 8 Неутрално"Какво е това средно-претеглена стойност, ни съм чувАл, ни съм виждАл"...
bludniq_sin
Рейтинг: 1022 НеутралноДо коментар [#15] от "entwickler":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlСъбират най-доброто в областта в общи линии, аз съм завършил екзарх йосиф - имаше качествени учители.
subsonic
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#1] от "DDR":
Дефинирай "реализирал".
От моя випуск от Американския колеж, никой още не е станал министър-председател, финансов министър или дори мининстър на спорта.
Не знам дали имат тераси от 200 квадрата с джакузита и каручки. Или къщи за гости, построени с евро-пари.
Не знам дали някой има и собствен асансьор за да му качва колата в апартамента, в една сграда с мощна енергийна защита (wink).
Да не говорим за империи талончета за търкане или Лафки.
Иначе около 90% са в чужбина и 10% в България. Почти всички са заети в топ секторите, в топ компании - консултантски, IT и т.н.. Няколко човека имат собствен бизнес. Няколко човека продължиха с академична кариера и няколко са в сферата на изкуствата.
az_medikyt
Рейтинг: 279 НеутралноТези с оценка 4 са директно приети журналистика.
realismisthename
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#21] от "az_medikyt":
Явно са от пропаднали училища, четворкаджиите от моето биха изкарали по-добър резултат от 111-то място...
SQRT
Рейтинг: 8 НеутралноИмам задача за ученици (бивши и настоящи) от "Първа Частна математическа гимназия" (№5 в класацията): кои 18 оценки образуват средна от 5.55?
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 534 НеутралноМатурата е много хубава, но накрая пак има да се пише съчинение :(
diadomraz
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#23] от "SQRT":
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.Не съм от пчмг, но някой е объркал закръгляването - иначе 10 х 6 и 8 х 5 е достатъчно близо,има и други варианти със същата средна стойност 5.56
SQRT
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "diadomraz":
Разбира се, ако беше с "5.56", въпросната гимназия щеше да дели четвъртото място с испанската гимназия. В топ 15 същите анмалии се наблюдават и при резултатите на Частната немска гимназия "Ерих Кестнер" и Частната профилирана гимназия с чуждоезиково обучение "Меридиан 22".
SQRT
Рейтинг: 8 РазстроеноКолко ли трябва да е сложно правилното изчисляване на среден успех...
vzt34526152
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#11] от "J.J.":
Това за българската природа е прехвалено. Сякаш само тук има природни красоти. В България животът е скучен - нищо не се случва, усещането е, че времето е спряло. Мен ме дразни и че не се говори английски и го забравяш, защото всички около теб са българи. Трябва да си човек на наистина високо ниво, за да можеш да го практикуваш на работа. Освен това има един-единствен град с функционираща икономика - София, а тя е отвратителна за живот - хаотична, разпадаща се инфраструктура, пълно с далавараджии и куха икономика, базирана на кол центрове, наемаща отчаяни чужденци без дипломи или българи, които са ходили сервитьори в Испания или Италия (не знам дали човек с диплома би се съгласил да не си работи по специалността). Излезеш ли от София виждаш обезлюдяването и безпътица, емигриращите млади хора или ходещите “на София”. Вероятно твоите приятели са работили поне 10-20 години в чужбина, защото тук върнеш ли се пресен от чужбина (от университет примерно) никой няма да те научи на нищо, ще мизерстваш (освен ако не си от привилегоравани кръгове или има кой да те издържа) и ще станеш за смях.
kilgore
Рейтинг: 457 НеутралноДо коментар [#1] от "DDR":
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)До коментар [#1] от "DDR":
Без числа и точни данни, мога да кажа, че съм завършил едно от училищата между 35-о и 40-то място и знам само за 1 човек, който не е добре, в смисъл че все остава без работа и просто не се оправя в живота.
Не знам някой да е станал богат, но всички работят специализирана работа - лекари, инженери, учителки, архитекти, програмисти, финанси/банки, юристи и т.н. (няма продавач-консултанти, дистрибутори, куриери, общаци и подобни) и се оправят доста добре.
Вашият профил
Рейтинг: 2977 Неутралнокато гледам областите с нисък успех, сигруно защото не разбират добре езика...
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠primerno
Рейтинг: 269 НеутралноЗа да са се върнали толкова голям процент от випуска явно става въпрос за София. Аз завърших една гимназия в топ 20 (според тази класация) и от випуска ми никой не се върнал освен тези, които не успяха да завършат медицина. Дори две момичета след завършен бакалавър в България заминаха навън и до колкото знам все още са там.
堅不可摧
Рейтинг: 269 НеутралноБраво на тия младежи! Пожелавам им реализация в живота! И да бягат от там...
realismisthename
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#31] от "primerno":
Е, София, да, но пък не е нужно да си от София, за да се върнеш в София :)
Но е много важно какво следваш и какво искаш да работиш. В България има просо прекалено много ниско квалифицирани работници-призраци и не става, ако не си в ИТ, бизнес процеси / предприемач - ще си сравнително беден, понеже общото ниво е много ниско и следователно заплатите и всичко останало.
Има професии за които си заслужава да се върнеш и такива.. за които не.
hope
Рейтинг: 2396 НеутралноВ обществото се насажда мнението, че видите ли сега децата учат мноооооого по сложен материал, особено по математика.
Любовта ще спаси света!!!Простата истина е, че нивото е много, много по-ниско. По всички предмети. Пълен крах и срам за учителите, те вече не представляват никакъв авторитет за мен. За това естествено е виновна държавата, която ги остави на дъното на социалната верига. Ходят без грам желание на работа и все децата са им виновни.
Голямото ми дете е в езикова гимназия от топ10.
klecho
Рейтинг: 1526 НеутралноЗа това, дали някой се е върнал, най-важният фактор е наличието или отсъствието на успешна реализация на Запад.
Ясно е, че ако имаш работа, осигуряваща ти подобен стандарт като в България, е много вероятно да се върнеш.
Обратното, ако стандартът ти е неимоверно по-висок или, ако си от спестовния тип, виждаш как всяка година банковата ти сметка набъбва със 100 000 евро, вероятността да се върнеш е минимална.
Само дето на Запад не си мерят...гимназиите, а търсят реални качества.
Лелка
Рейтинг: 1050 НеутралноКолкото и да звучи горделиво, децата на София са с най-висок общ резултат. За съжаление, наистина София не е България. В която все още мразят умните, красивите, успелите и достойните. По причина щот са прости и избират такъв като себе си, та да има кого да псуват за собствената си глупост.
klecho
Рейтинг: 1526 НеутралноДо коментар [#36] от "Лелка":
Понякога резултатите зависят от такива прозаични обстоятелства, като дали някой не е внесъл решените задачи.
Едно време изкарвах една месечна заплата, за час и половина, като решавах задачите в барчето срещу училището.
Отделно, може и да не ти се вярва, ама е много важно, на кое точно място в списъка си.
vankata1
Рейтинг: 1587 НеутралноДо коментар [#11] от "J.J.":
До коментар [#17] от "realismisthename":
Искрено се радвам да науча, че повечето от вашите съученици са се върнали в България! Значи все пак има надежда за нормализиране на страната. В България е хубаво да се живее, но преди 15 г. аз загубих надежда и се изнесох със семейството си. Не съжалявам. Когато си идваме си прекарваме много хубаво, но усещам едно напрежение у хората, което го няма тук, където живея. И не е случайно, има дълбоки причини за това.
KRAFTWERK
Рейтинг: 1490 НеутралноДо коментар [#1] от "DDR":
ГДР .....Ние които сме след 50 място сме имигранти....но ми се струва , че и института , кийто завърших има вина за това ......
vankata1
Рейтинг: 1587 НеутралноДо коментар [#35] от "klecho":
Имам шанса да познавам доста хора отблизо и да, един спестовен работник в автосервиз на запад, на 55 години беше спестил един милион. Получава нормална заплата, около 4 хиляди на месец, спестява половината и просто ги инвестира във най-обикновени взаимни фондове, нищо изключително. Ако иска може да спре да работи сега като 55 годишен, защото ще получава само от дивиденти от инвестициите си повече, отколкото получава от заплата. Отделно като навърши 65 години, ще получава още хиляда и триста държавна пенсия от вноските си през годините. Можеше да спре да работи даже и на 45 и да живее от спестяванията си, защото човекът изобщо не харчеше много. Не му завиждам, просто казвам, че на запад можеш да станеш милионер и с най-обикновена професия ако това ти е идея-фикс.
primerno
Рейтинг: 269 НеутралноС това изречение не мога да се съглася. Ако не си израснал в София и съответно нямаш среда, приятели и по всяка вероятност имот, нашата столица в редки случаи има какво да предложи.
Защото това е град с лош транспорт и инфраструктура, липса на места по детските градини и ужасен въздух. Но се надявам постепенно нивото да се вдига и скоро Варна и Пловдив да започнат да привличат хора напуснали родината.
dante_18
Рейтинг: 685 Неутрално
If you are going through hell... Keep going!За зъболекар в Франция предлага заплата от 100 000€ нагоре.
Това е ако работиш само на надница без да правиш пломби на частно. )
В България сега получавам 10 000 лв. на месец.
Веселин Дечев
Рейтинг: 3806 Любопитно'въпроси защо тогава хора с възможности да плащат за качествено частно образование предпочитат тези училища за децата си. "
В Русия съм! В Русия съм!По инерция, предубеждение и снобарщина.
Тодор Пеев
Рейтинг: 292 Неутрално
No Pain No GainДо коментар [#34] от "hope": Снощи си поприказвах с един млад ноивник. Това лято е почивал само 8 дни, през останалото време е работил. Безплатно. Каза, че инвестира в бъдещето. Та този млад даскал се оплака, че програмата по неговия предмет е много орязана и е невъзможно да преподава нормално и логично материала. Децата с написаното в учебника нищо няма да схванат и научат, и ще карат само на зубрене за оценки. Затова прави допълнителни безплатни летни школи за желаещите, които искат да имат някакви знания по предмета. Гимназията вече е в топа по приемен бал в София.
Gopeто
Рейтинг: 1529 Неутрално"Няма нищо страшно, ако едно дете не отиде в набеденото за най-добро училище. Това не означава, че то няма да стане добър и можещ човек"
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровТовае вярно, но министър Красимир Вълчев със сигурност не мисли така. Добро училище е това, в което има истински учители, на които им пука за децата. Такива има практически въвъ всяко училище. А в някои от първите от класацията има прекалено много свръхамбициозни учители, които понякога съсипват децата.
Тази класация изобщо не може да послужи за решение къде да отиде да учи детето ви, преди всичко заради това, че решението е само и единствено на детето. Родеители трябва да са наясно къде не могат да помогата на детето - напр. безумно високите такси в някои частни училища. От там нататък те нямат думата за избора на децата си.
А тази класация показва единствено неадекватността на някои училищащ като американския колеж, например 12 клас единственото учене да е зазубряне на матурите, подобно на листовките от шофьорските изпити. Или добра мрежа от частни уроци. Което спокооойно може да не го причинявате на децата си, защото оценката от тази матура по-висока от " среден" 3 няма абсолютно никакво значение за зрелостниците.