Дистанционното обучение е влошило знанията на децата, задълбочило е неравенствата

Дистанционното обучение е влошило знанията на децата, задълбочило е неравенствата

© Цветелина Белутова, Капитал



Понижена мотивация и ангажираност на учениците, влошаване на знанията, повече неизвинени отсъствия и риск от отпадане от училище - това са част от констатациите в анализа на обучението от разстояние в електронна среда, изготвен от служебния екип на Министерството на образованието и науката (МОН) и представен на пресконференция днес. Анализът съдържа също препоръки за безопасно и ефективно протичане на следващата учебна година.


Въпреки усилията и бързата адаптация на учителите и директорите, спешните нормативни промени и осигуряването на електронни устройства и интернет, дистанционното обучение е задълбочило образователните неравенства, влошило е знанията на голяма част от децата и заплашва да увеличи броя на отпадащите от образователната система.


Без устройства и компетентен възрастен


Не всички деца имат устройства, не всички семейства имат интернет, а в някои семейства няма възрастен, способен да помага в електронното обучeние. В по-малко от половината от училищата в големите градове (43.5%) всички деца имат достъп до интернет. В селата този процент се срива на 12.5%.




Неравният достъп до дистанционно обучение се потвърждава и при сравнението на различните типове училища - всеки пети ученик в професионалните гимназии няма достъп до електронни устройства и интернет, а в тези институции се обучават около 50% от гимназистите.


Над половината от родителите признават, че нямат или имат недостатъчни умения да помагат на децата си при електронното обучение, което влияе негативно особено при по-малките. Така големите неравенства между ученици, чиито семейства разполагат с техника и имат умения да работят с нея, и такива без достъп до устройства и интернет, се задълбочават, се отбелязва в анализа (пълния му текст, както и приложенията към него, можете да видите тук).

Към средата на юли 2021 г. 43 хил. ученици все още нямат устройство, а 34 хил. - интернет.


Влошаване на знанията


Според 40% от учителите и близо 60% от директорите знанията на учениците са се влошили по време на дистанционното обучение. Освен от затруднения електронен достъп, това до голяма степен е следствие от понижената мотивация и ангажираност на учениците. Самооценката на децата съвпада с наблюденията на техните преподаватели. Данните ясно показват сериозно влошаване на ангажираността сред всички групи ученици.

Понижената ангажираност логично води до повече отсъствия.


Всеки втори учител казва, че част от учениците често не са присъствали докрай в онлайн часовете, а всеки трети е имал редовно отсъстващи ученици. Проблемът е сериозен в малките градове и в селата - там във всяко пето училище редовно присъстват в онлайн часовете под 60% от учениците. Според данните на дигиталната платформа shkolo.bg , която поддържа електронните дневници на 1700 училища, неизвинените отсъствия са със 70% повече спрямо предходната година.


Риск от отпадане от училище


Неприсъственото обучение е увеличило риска от преждевременно отпадане на децата от образователната система. Без живия контакт с учителите учениците от уязвими групи не само губят мотивация и ангажираност и изостават с учебния материал, но и отвикват да учат и да общуват.


Ако от 2018 г. до 2020 г. средният процент на децата, обхванати от образователната система, се повишава с около 0.4 процентни пункта годишно, то през 2021 г. остава непроменен - необхванатите са средно 5% от децата между 5 и 16-годишна възраст. Ако не бъдат предприети мерки за ревизиране на Механизма за обхват, се очаква влошаване на този показател през следващите години.

Най-висок е процентът на децата извън образование в областите Шумен, Сливен и Хасково.

По думите на министър Денков 13-14% от 18 - 24-годишните не са завършили средно образование, част от тях не са завършили и основно. "Трябва да внимаваме за тези 20 - 25% от учениците, които не могат да покрият изискванията за завършване на 7 клас, да не отпаднат от училище", каза той.


Дистанционното обучение е повлияло негативно и върху учителите. Анализът показва по-голямо напрежение сред тях и високи нива на професионално прегаряне. За обострянето на този проблем допринася и усещането на голяма част от преподавателите, че имат нужда от нови умения как да ангажират учениците от разстояние.


Над 40% от педагогическите специалисти заявяват, че се затрудняват при онлайн преподаване на често отсъстващите и неангажирани деца.


Има и положителни ефекти


Обучението от дистанция има и положителни ефекти. България успя да организира учебния процес така, че да няма пропуснато учебно време. Учениците в много европейски държави останаха извън учебния процес в продължение на месеци.


Освен това учителите и учениците вече използват много по-активно нови технологии. 60% от учителите провеждали обучението от разстояние в електронна среда изцяло синхронно през последната година, под 1% са работили изцяло несинхронно. Педагозите прилагат иновативни методи на преподаване и персонализират часовете според потребностите на отделните ученици. Много активно участват в процеса и образователните медиатори, а 75% от родителите са удовлетворени от дистанционното обучение и оценяват високо работата на учителите.


Важно е обучението да е присъствено


Министърът на образованието Николай Денков подчерта, че анализът на резултатите от обучението от разстояние в електронна среда води до категоричен извод:

необходимо е да се гарантира максимално дълго присъственото обучение през следващата учебна година


За целта служебният екип на МОН вече е предприел информационната кампания за повишаване на дела ваксинирани срещу COVID-19 учители и непедагогически персонал в детските градини и училищата.


До края на лятото ще бъдат актуализирани и насоките за безопасно присъствено провеждане на учебните занятия.


В същото време се прави необходимото за осигуряване на по-добри условия за провеждане на обучение от дистанция, ако това се наложи. На първо място е задоволяването на потребностите от електронни устройства и интернет връзка. Парите за това са осигурени от министерството на финансите, посочи Денков, процесът е задействан.


Работи се и за качествена подкрепа за учителите. От началото на извънредната ситуация в квалификацията на педагогическите специалисти са инвестирани близо 6.7 млн. лв., но анализът показва, че тя се прави без ясен план на ниво училище и регионално управление на образованието и без да е съобразена с потребностите на учителите в ситуацията на дистанционно обучение.


Едновременно с това е необходима подкрепа за наваксване на пропуските на учениците. Фокусът трябва да е върху децата от уязвимите групи - от семейства с нисък образователен и социално-икономически статус, от селски райони и тези със затруднения с учебния материал. Според експертите за тях трябва да се осигури присъствено обучение, допълнителни занимания по учебни предмети, индивидуална подкрепа от специалисти. Затова инвестициите в дейности в подкрепа на учениците с пропуски да са сред първите, които ще бъдат направени по новата европейска програма "Образование" 2021-2027.


Препоръчва се също разработване на национална програма за преодоляване на пропуските на най-уязвимите ученици вследствие на обучението от дистанция. Тя трябва да адресира причините за намалената ангажираност на учениците, да осигурява допълнителни занимания и образователни ресурси, както и да подкрепя развитието на умения у учителите и медиаторите, е посочено в анализа.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Нищо изненадващо. Изкуствено създадената истерия около ковид, третирането на децата като потенциални терористи, насилственото им затваряне вкъщи и връзването им пред съсипващи за мозъка и очите екрани, бе престъпление спрямо най-ценното, което едно общество има - младите - за което престъпление, мога само да се надявам, някой ден ще има наказани.

  2. 2 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Сега ще се опитаме да застрашим и зздравето им като ги ваксинираме за ковид.

  3. 3 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 798 Неутрално

    С други думи нашето образователно министерство не е готово за 21 век. Живеят в миналото и се надяват че няма да им се наложи да се променят защото нямат капацитет дори да осъзнаят колко назад са всъщност.

  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2265 Любопитно

    "риск от отпадане от училище" - такова чудо в днешното БГ образование няма! Фалшивите бройки, които се "водят" за ученици влачат след себе си и фалшивите оценки, а и заради пустите делегирани ПАРИ няма отпаднали ученици. Ако има реално оценяване на знанията едва ли ще има резултати като "матурите", с които МОН се похвали, че били добри. Компромисите със знанията на децата създават кухи поколения, които утре ще работят, ще управляват, ще решават съдбата на държавата. Криворазбраната толерантност към незнаещите е най-голямата прегрешение на всички БГ управници. Когато има желание, тези които са възпитани да търсят, да усвояват, да се развиват в училище, ще намерят начин да учат и дали е дистанционно или по друг начин няма никакво значение. Само безсмислените проверки от РУО-тата отчитат дейност, която още повече забатачва блатото, които сами са създали. Къде отпадат ученици заради слаб успех, заради отсъствия, заради дисциплина? Когато няма да има подобни съмнения, тогава ще има и добро образование. Каквото в България имаше.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  5. 5 Профил на probba
    probba
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Всеки втори учител казва, че част от учениците често не са присъствали докрай в онлайн часовете, а всеки трети е имал редовно отсъстващи ученици. .
    —цитат от коментар 0 на Влошаване на знанията


    Върху българското училище беше нанесен погром, който не се е случвал никога в нашата история.

    Освен от липсата на знания, децата пострадаха сериозно психически и физически от липсата на социални контакти, липсата на спорт и извънкласни дейности.

    Със сигурност ще имат и сериозни здравословни проблеми от носенето на маски по цял ден.

    Това, което се случи, се нарича геноцид.


  6. 6 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1378 Весело

    До коментар [#1] от "Green Day":

    Що в училище са вързани за столовете си и трябва да търпят монотонно говорещото зомби срещу тях, което им вика всеки път, когато се разсеят :)))

    Това да четеш лекции не е преподаване :)) ОСновната ти работа като учител е да накараш ученика да иска да научи каквото искаш да знае самостоятелно :))) Мотивираш ли ученика да иска да знае, работата ти е свършена, особено сега, когато всички имат достъп до всичката информация по всяка тема :)))

  7. 7 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Пълни глупости! И тримата племенници, дето са ученици, многократно подобриха подготовката си, под надзора на баби, дядовци и др.роднини, които едно че ги надзирават да не кръшкат от часовете, друго, че минават още веднъж с тях записа от уроците, като им допълват знанията и трето, че няма измъкване от домашните. Единствения минус е, че не контактуват физически с връстниците, ама лятото го компенсират многократно. Това, че някой тапир не може да накара детето си да учи, когато е вкъщи, не значи, че ще може и когато е на училище. А компютър настаро струва ~200лв. Интернет пък има и за 10лв/мес. Ако е в пакет с телефон и телевизия пък е смешна сума.
    Министерските чиновници, вместо да превеждат идиотски доклади от странство, да бяха се заели да направят колекции с необходимия софтуер за свободно разпространение, необходим за обучението, както и да се бяха напънали да съберат записи на най-добрите тематични уроци, които да служат за подготовка в страната, вместо конюнктурните буквари, писани повече за промиване на мозъци, отколкото за знания.

  8. 8 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    "риск от отпадане от училище" - такова чудо в днешното БГ образование няма!
    —цитат от коментар 4 на ЗаНиЗа


    Напротив, има. Но политкоректно се спестява, че иде реч за един определен етнос, който просто не приема образованието. На същия този етнос бяха накупени с НАШИТЕ ПАРИ електронни устройства, за да учат от вкъщи, но съответните бяха намирани по-късно по заложните къщи или продадени вече.

  9. 9 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ramon Asvalda":

    Перипатетическият метод за преподаване е бил необходимо зло в елинистичната епоха, когато не са съществували други методи за предаване на информация, а съхранението се е ограничавало с няколко кожи и издълбани каменни плочи. Уви, няколко хиляди години по-късно, не малка група "даскали" още си въобгъзяват, че могат да прилагат метод за "преливане на знания от пищовите на лектора в тетрадките на учениците, без по пътя да минават през нечий мозък".

  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3372 Весело

    А стига, бе! Нима?

    След на практика бастисани две учебни години са сетили!

    Тук го разправяхме и обяснявахме още от самото начало на "модерния начин" ...

  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    До коментар [#5] от "probba":

    Може да им липсва спорт, но пък спирт не им липсва! Така и трябва, по време на пандемия, за целите на дезинфекцията.

  12. 12 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Децата ги унищожават пред очите ни - психически, физически и интелектуално! Съмнявам се, че сте виждали, как се провеждат часовете по физическо възпитание в онлайн среда! Надебеляха и затъпяха. И на никой не му пука. Да не говорим, че започнаха да им прокарват и джендър-идеологиите... Световния елит каза, че ни трябва глобален рестарт, който да бъде начин на живот от бъдещите поколения. Няма да се оправят нещата, по-зле ще става.

  13. 13 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1378 Весело

    До коментар [#6] от "Ramon Asvalda":

    Голяма част от учителите сега са толкова демотивиращи и скучни, че децата предпочитат да киснат по кафетата :)) А не можеш да очакваш от тях да осъзнаят последствията, защото са деца, а всички в тази възраст мислят само и предимно за днес :)))

    А и колко е грозно да се криеш некомпетентността като сочиш децата :)) Те тепърва се развиват, ти си тоя дето трябва да измисли как да ги насочи, за да не си провалят живота, но на теб не ти пука това е истината, ти си там за заплатата и почивките :))))

    Ако зависеше от мен щях да уволня 90% от учителите :)) После ще вдигна заплатите да привлека свестни и млади хора :))) Че дъртите още живеят в онея времена на "утопията " и са гъвкави като бетон в пустиня :)))

  14. 14 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Според този анализ някаква трагедия се е случила в образованието през тази година. Да се чуди човек как успяха тези деца да покажат по-добри резултати на матурите и НВО спрямо минали години. Май по-вредно за образованието са дървените глави в МОН, които още си живеят в 1980-та година...

  15. 15 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1378 Весело

    До коментар [#14] от "kdesen":

    Еми даскалите се вайкат, че може да останат без работа :)) Кучето трудно пуска кокала, естествено, че няма да допуснат да се разбере, колко ненужни са всъщност повечето :)))

    Тея дето са правили каруци също са се противопоставили на първите автомобили, защото ще останат без работа.. По време на римската империя е бил измислен първия парен двигател, пак са се противопоставили, защото автоматизацията би обезмислила робите, а в тях доста хора са вкарали инвестиция :)) Та затова цивилизацията е почнала едва преди около 100 - 200 години :)) Ако беше почнала от времето на римската империя, къде ли щяхме да бъдем сега ? :))

  16. 16 Профил на Nik Nikolov
    Nik Nikolov
    Рейтинг: 191 Неутрално

    карай е, важното е ковидарите да са спокойни, че нема се изцъклят от делти и инджекций

  17. 17 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3372 Неутрално

    А и колко е грозно да се криеш некомпетентността като сочиш децата :)) Те тепърва се развиват, ти си тоя дето трябва да измисли как да ги насочи, за да не си провалят живота, но на теб не ти пука това е истината, ти си там за заплатата и почивките :))))
    —цитат от коментар 13 на Ramon Asvalda


    Тц, тц, тц!
    Айде пак манталитетът, който го слушахме да гръмогласничи още при соца!

    Учителят контактува с децата максимум час-два на ден. И това е времето за целия клас.
    В горния курс е още по-малко времето "да ги насочи". Два-три часа на седмица.

    А къде са мама и тате?
    Щракат с пръсти и пцуят учителите, че не им възпитавали децата, че не се напъвали достатъчно да ги насочват в живота!

  18. 18 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2104 Разстроено

    Според мен най големият проблем с този Ковид, откраднаха детството на децата...

  19. 19 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1610 Неутрално

    Мислете за децата , ваксинирайте се родители!

  20. 20 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 2104 Разстроено

    До коментар [#3] от "Nick F":

    Май е по добре да не пишеш по теми от коото не разбираш.
    Децата имат нужда от присъствено обучение, как ще се социализират по друг начин...

  21. 21 Профил на probba
    probba
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Единствения минус е, че не контактуват физически с връстниците, ама лятото го компенсират многократно.
    —цитат от коментар 7 на ivanpopov


    В едни далечни времена, най-тежкото наказание за едно дете беше да не излиза от къщи. Това наказание траеше най-много един ден.

    Да "не контактува физически с връстниците си" е чутовна мерзост, показваща какви поражения са нанесени върху психиката на хора, спокойно споделящи това.

  22. 22 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Затова - с присъствено обучение наесен. Който се ваксинирал, ваксинирал, насила никого не караме.

  23. 23 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Със здравен министър антиваксър на есен пак ще се наложи да има дистанционно обучение.

    Гарантирано от Рублен, БСП и ДБ.

  24. 24 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3790 Неутрално

    То пък беше едно обучение, та еша му няма. Но за в бъдеще трябват прости и покорни хора, а не знаещи и можещи. Това са изискванията на прословутия рестарт.

  25. 25 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#12] от "4u4o":

    При дистанционно обучение е трудно да налагаш джендър идеологията. Остават само филмите и сериалите като инструмент.

  26. 26 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    От 2005 до 2015 някъде бях учител и за този 10 годишен период видях как децата насилствено бяха все повече затъпявани, а учителите все повече превръщани от будители в чиновници. Това че се махнах е една от най "праведните " ми постъпки защото вече не участвах в унищожението на българското образование и индиректно на българското бъдеще. Дистанционното обучение е е поредния пик с обратен знак -съдя по собственото си дете, което ако разчиташе на "дистанционното" нищо нямаше да научи.

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7406 Неутрално

    Затова , всички ваксинирани и по чиновете наесен.

  28. 28 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Ех, да, до дистанционното обучение беше цветя и рози.

    Увеличили се неизвинените отсъствия в Школо - а дали беше задължително да се отбелязват там предишните години, като имаше и хартиени дневници, и те бяха основните.

    Намали учениците устройства, интернет - ами Монските калинки спят целогодишен зимен сън. Проспаха една вълна, на втората май се усетиха, ама само обещаваха. А сега до къде сте?

    Спаднала мотивацията, неравенствата лъснали - тези проблеми не липсваха до сега, предстои да стават още ярки, независимо от формата на обучение, причини много и различни.

    МОН, какво става с едносменния режим на обучение в големите градове? Чертаете стратегическа рамка за развитие с тебешир, май.

  29. 29 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    До коментар [#14] от "kdesen":

    Точно това исках да попитам и аз. Как с лошо образование се постигат добри резултати от матури. Нека и МОН да си зададът този въпрос.

  30. 30 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nick F":

    Искаш да кажеш, че трябва образованието да си стои онлайн, защото е по-модерно така?
    Голяма част от проблемите са свързани със щети от неприсъственото обучение като такова.
    Да, липсата на устройства и нуждата от подготовка в движение са също големи проблеми, но те не са основните просто.
    Да си кажем накратко. Дете, което е само вкъщи или и с родителите си, които, обаче трябва да работят и те от вкъщи, започва да губи идеята, че трябва да учи, и контрола. Започва да пропуска часове, уж е "в час", но всъщност играе на телефона, и т.н. Оценяването, упражненията и т.н. започват да куцат и те. Домашните си ги преписват, тестовете се попълват от мама и тати, защото няма как да те следят дали преписваш. Накрая теглиш чертата и просто масата остават с 0 знания за периода и минус знания от предните години, когато са учили нормално, които не са затвърдили.

    Офлайн обучението просто не е удачно. Не е до технологии, а до нуждата от контакт с учителите и останалите ученици. Много малко хора във времето са успявали да научат нещо само с помощ от родителите. Ама наистина малко. Домашно обучение с наети лични учители по всичко, което са си позволявали най-богатите, не броим- там си бил по цял ден с учителите и все едно си в клас.

  31. 31 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nick F":

    По-ясно не може да бъде казано! Издигам те за министар на образованието ! Казах!

  32. 32 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#26] от "Иван":

    Така се радвам ,че утрепка с комунистическият герб за аватар и нездрава любов към всичко руско и съветско не е вече учител на децата ни, че съм готов да почерпя в тоя форум. Намерили са се все пак достойни хора да уволнят руският натрапник! Браво! Това са истински будители ,а не съветски чиновник като тебе!

  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    До коментар [#21] от "probba":

    В тия далечни времена децата нямаха мобилен телефон с интернет и инсталиран fb messenger, чрез който изобщо не губят връзка. По-скоро проблемът е да ги накараш да свършат нещо самостоятелно. Щото като се появи домашно или тест, моментално се разбиват на групички и всеки прави 1/10 от заданието, другото преписва от другарчетата. Като имат задача, моментално се намира или по-голям брат/сестра, който да я реши или някой услужлив по интернет. И колкото е по-универсално заданието, толкова по-широка е аудиторията, на която могат да разчитат за помощ. Просто за пример: Моите племенници се бяха изхитрили да преведат задачите по физика, с помощта на PROMT на руски и да намерят някакви украинци на израелски сайт, които да им я решат.

  34. 34 Профил на wolfyyy
    wolfyyy
    Рейтинг: 5 Любопитно

    Не знам за какво изобщо си губят времето тези, които в момента заседават в парламента, като истинските парламентьори-реформатори очевидно се намират в коментарите на издателство Дневник.

    Вие сте наясно от управление, образование, медицина, ваксиниране, спорт, кулинария, а последно време очевидно и от космонавтика. Проблемите ги решавате с няколко кликване на клавишите, с или без скромна комисионна от неназовани благодеятели.

    Разбира се, че вашето възпитание и добър тон ще бъдат огледало за развитие на наследниците ви. А то е очевидно, във всяка една учебна институция в страната и е РЕАЛНАТА причина за благосъстоянието на образованието в този момент.

    Бъдете здрави и с най-добри чувства,
    просто един опетнен български учител.

  35. 35 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Пълни глупости! И тримата племенници, дето са ученици, многократно подобриха подготовката си .
    —цитат от коментар 7 на ivanpopov


    Също и младежите в селото на баща ми ..

    Не ходиха на училище , събираха се всичките на тумби в центъра - да пият от кенче "Загорка" и "Хелл" (тоа "Хелл" много го тачат) пускаха си Сузанита и Криско от телефоните и се кикотеха..

    Не знам, дали научиха Математиката или не, но знам че получиха много по-важен урок - да спасяват човешки живот с Мерките!

    Сред тях няма да има зубрачи - хора дето да ти кжат стих на Ботев наизуст, мнозина няма и да знаят кой е Ботев , няма да могат и да четат - но сред тях ще има Граждани!

    Хора, които жертват , без да се замислят собствените си знания в училище - заради борбата с Ковид и заради Мерките !

    Нима не си струваше, да гледаме младите , как спазват Мерките??

  36. 36 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Затова , всички ваксинирани и по чиновете наесен.
    —цитат от коментар 27 на Роси


    А каква е целта на чудноватото им ваксиниране?

    Днеска говорихме:

    .Ваксините не предпазват от заразяване, а от тежко боледуване.
    —цитат от коментар 32 на Живко Харизанов


    А учениците - така или иначе въобще не боледуват тежко , като правило ..
    И излиза - че и ваксинираните могат да си поемат вируса и да си го разнасят ..

    Защо да ги ваксинираме, какво целим , защо не вярваме на Мерките?

  37. 37 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    С други думи нашето образователно министерство не е готово за 21 век .
    —цитат от коментар 3 на Nick F


    То не учи децата да са Граждани ..!

    Пък и за какво скимтят даскалята?
    Да, децата изкараха вече две години по пейките, да дънят кенчета и да слушат Сузанита ..

    Ами Мерки - какво сте недоволни ??

    Спасяваме човешки живот !
    А хората, дето спаха в колите по улиците в Банско, загащени от жандармерията при минус шест?

    И на тях им е било неприятно, ама така бием по пандемията - с Мерки!

  38. 38 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Никой не твърди, че дистанционното обучение е по-добро от присъственото. Но е по-добре от никакво обучение, защото ангажира децата поне в някаква степен при невъзможност да посещават занятия.

  39. 39 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Никой не твърди, че дистанционното обучение е по-добро от присъственото. Но е по-добре от никакво обучение, защото ангажира децата поне в някаква степен при невъзможност да посещават занятия.
    —цитат от коментар 38 на subsonic


    Не ги видях, да са ангажирани с друго, освен с кикотене , пиене на "Хел" събиране на тумби и весели шеги ..


    Родителите - на работа, децата- дистанционни .. и .. .. така е..

    Спасяваме човешки живот!

  40. 40 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#32] от "ZyklonA":
    Мили бивш комунистически комсомолски педал сега демократично наричан проамерикански джендър 2015 никой не уволняваше даскали по простата причина че те вземаха 1/3 от заплатата на копой изкарал 6 месечен курс и сами напускаха. Такива като теб по комунизма са се клели във вярност към СССР а сега се кълнат във вярност към САЩ ,кухи родоотстъпници. Те си толкова пошли същества че не осъзнаваш че сивия съветски ботуш просто е заменен с шарен американски.

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nick F":Май е по добре да не пишеш по теми от коото не разбираш.Децата имат нужда от присъствено обучение, как ще се социализират по друг начин...
    —цитат от коментар 20 на mso011053684


    Точно така— социализирането. Липсата на социализиране е единствения проблем на неприсъственото обучение. Иначе който иска да учи, учи и има допълнително време за учене, домашните няма как да се пропуснат, оценките по изпитите нагоре... +++ Обаче наистина куца социализирането. То не че беше особено адекватно при присъственото обучение досега, ама все пак беше нещо.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  42. 42 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1813 Неутрално

    До коментар [#39] от "sim4o":

    Навремето, говедата правеха същото, само дето бягаха от часовете или минаваха с фалшива бележка... А да, и не бяха кенчета, ама съдържанието беше подобно, и домашно даже.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  43. 43 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Точно така— социализирането. Липсата на социализиране е единствения проблем на неприсъственото обучение
    —цитат от коментар 41 на gost22


    Точно обратно..

    Събираха си се, децата - през целия период на дистанционност и биене по пандемията ..
    В селата - на центъра, да пият биричка, кенчета с "Хел" и да слушат музика от телефоните , в градовете може и другаде да са се събирали..

    С приятели си има и момичета от по-малките класове, на въздух , а часът на госпожата ти върви по телефона - спасяваш човешки живот , пийваш и биричка ..

    Какво по-хубаво решение за Образованието ?

    Влизаме в 21 век!

  44. 44 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    До коментар [#39] от "sim4o":Навремето, говедата правеха същото, само дето бягаха от часовете или минаваха с фалшива бележка... А да, и не бяха кенчета, ама съдържанието беше подобно, и домашно даже.
    —цитат от коментар 42 на gost22


    Това е бъдещето!

    Влизаме в 21 век, така ще е съвременното образование .. хем социализация, хем бием пандемията с Мерки!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK