Учебната година се открива присъствено с тържества, но по различно време за отделните класове

Учебната година се открива присъствено с тържества, но по различно време за отделните класове

© Георги Кожухаров



Тържествата за 15 септември да са присъствени, на открито и по различно време за отделните випуски. Директорите трябва да създадат организация за "стъпаловидно" начало на празненствата в зависимост от броя на учениците в съответните класове. Това гласи заповед на министъра на образованието и науката проф. Николай Денков за откриването на новата учебна година, съобщи пресцентърът на министерството.

Необходимо е да се обособят зони за родителите на първокласниците и на учениците, които за първи път постъпват в училището, ако те желаят да присъстват на тържеството.

В случай че в дадено населено място има указания за провеждането на публични събирания, издадени от Регионалната здравна инспекция или от областния кризисен щаб, то откриването на учебната година трябва да се съобрази с тях.
Според заповедта на МОН празненствата за учениците поне от 1 до 8 клас се провеждат присъствено, ако здравните власти не са разпоредили друго.

Откриването на учебната година трябва да се организира при спазване на задължителните и препоръчителните мерки от Насоките за обучение и действия в условията на извънредна епидемична обстановка в училищата - вижте ги тук и тук.


УНИЦЕФ: Училищата трябва да останат отворени


Според Детския фонд на ООН е жизненоважно обучението в класната стая да продължи непрекъснато и училищата да са последното място за затваряне и първото за отваряне. Това е позицията на УНИЦЕФ, изразена и от представителя му в България Кристина де Бройн на среща с просветния министър Николай Денков.

Данните ясно показват, че пълното ваксиниране срещу COVID-19 значително намалява риска от тежко протичане на заболяването и смърт, отбелязва също Детският фонд на ООН.


Освен завръщането на децата в училище на срещата в МОН беше обсъждан и въпросът за децата, които са извън образователната система и в риск от отпадане. Ако училищата отново бъдат затворени, тази група деца ще бъде поставена в още по-голям риск, посочва УНИЦЕФ. Денков увери, че децата извън образованието са ключов приоритет за министерството, като по думите му все още има нужда от подобряване на междуинституционалната работа на всички нива, за да бъдат обхванати всички деца.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK