Защо децата учат по-добре, ако ги оставят да шават

Защо децата учат по-добре, ако ги оставят да шават

© Reuters



mymotto

Очите гледат, ушите слушат, гласовете тихи, телата неподвижни." С такава инструкция 6-годишно дете започвало Zoom обучение в месеците на затворени училища, само че ръцете му през това време продължавали да правят разни неща. С блокчета от Lego, драскане с пастели, оформяне на нещо с пластилин...


За някои това е разсейване от задачата. Само че изследвания показват, че точно това в действителност възбужда ума и позволява на детето да се съсредоточи върху необходимата задача. Това разказва Кейти Тейлър, преподавател по педагогика в Университета на Вашингтон, за изданието Тhe conversation. Тя има две деца, изследва технологичното обучение и има аргументи, защо сегашните форми на дистанционна работа са неефективни за учене, преподаване и производителност.


"Това е така, защото седенето пред компютърен екран подчинява или напълно откъсва хората от много от способностите на тялото им за "създаване на смисъл". За да учим най -ефективно, нашите умове зависят от движението на телата ни, работят с различни инструменти, намират се на динамични места и са заобиколени от потенциални помощници", обяснява тя.




Изследванията на ролята на тялото в процеса на мислене показват:


Тялото първо трябва да взаимодейства със света, за да активира и отвори ума за учене.



Затова учениците, работещи с различни инструменти и материали по време на учебна дейност, са по -способни да схванат абстрактни понятия като гравитационно ускорение или дроби, продължава Тейлър.


Да помолите учениците да седят неподвижно, докато работят, натоварва ума, защото изисква от тях да се концентрират върху успокояването на телата си, приковани към бюрото или цифровия екран.

Вътрешните мисли на хората са продължение на света около тях, а преживяното - да кажем, нужната практика за безопасно пресичане на улицата - създава смисъл или идеи. Жестовете също са съществено използване на тялото за мислене и учене - движенията на ръцете, завъртанията на главата и вдигането на рамене... Всичко това добавя нюанс и акцент към думите, изречени на слушателите, жестовете помагат на ораторите да оформят мисли в думи, преди да ги произнасят.


Изследвания показват, че за много изучаващи математика техните жестове показват, че разбират стратегиите, преди да могат да формулират конкретните решения чрез реч. По този начин преподавателите, обучени да търсят и разбират жеста, могат да видят самия процес в конкретен ученик и как напредва разбирането на концепциите още преди да успее да предаде това разбиране в реч или писмен тест.


Но това е в ярък контраст с една година, прекарана в гледане само на лицата на съученици и учители.


Защо децата учат по-добре, ако ги оставят да шават

© Reuters


Тейлър дава и няколко съвета:


- направете движението нещо нормално в час, а не само в междучасията


- започнете часа със занимания като събиране на материала, тетрадки, четки или боички, като комбинирате този процес с предаване на нещо ново


- окуражете децата да правят жестове, ако е пред камера - нека отстъпят от нея, за да ги виждате целите, а не само лицата им


- пробвайте да преподавате едно и също, но в различен контекст от практически занимания, каращи телата на учениците да правят нещо ново.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Поредната "научна" теория как да обучаваме децата си.
    След накоя и друга година пак "научно" ше ни доказват обратното.

  2. 2 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    После шават и като женени. С научна цел - да видят дали може.

  3. 3 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Аман от безкрайни глупотевици.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6123 Весело

    До коментар [#2] от "blondofil":

    В леглото:
    - Пено, мръдни малко, ма!!!
    - Бе Вуте, я ако ти пречим, да станем да си одим?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1531 Весело

    Ходаците понякога изглеждаме странни но някои от благословените с тая психопатия са извесни - https://lithub.com/on-the-link-between-great-thinking-and-obsessive-walking/

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5640 Весело

    Шаването е важен процес за човека през целия му живот

  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1247 Весело

    Категорично "За". Изпробвано върху клетото внуче, което хич не го свърташе часове мирно пред екрана. Имаме си играчка за математиката, а разказвателните предмети си ги обсъждаме с ръкомахания като неаполитански скандалджии. И наистина се оказа,че физическата активност преодолява досадата от зяпането в екрана.
    Случило на баба милото внуче, ти да видиш!

  8. 8 Профил на ДрънкалУтУ
    ДрънкалУтУ
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Tази лелка вади генерални изводи от две деца. Я сега да я поставя пред 24 шестокласници и да ги остави да шават...... Ще и зайде акъла какви чудеса са в състояние да свършат за секунди. А главоболието ще е най малкия и проблем.... А шанса да предаде урок ще стане практически равен на нула. Но иначе тръгнала да ръси акъл.

    Мани мани...
  9. 9 Профил на ДрънкалУтУ
    ДрънкалУтУ
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Tази лелка вади генерални изводи от две деца. Я сега да я поставя пред 24 шестокласници и да ги остави да шават...... Ще и зайде акъла какви чудеса са в състояние да свършат за секунди. А главоболието ще е най малкия и проблем.... А шанса да предаде урок ще стане практически равен на нула. Но иначе тръгнала да ръси акъл.

    Мани мани...
  10. 10 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    И терена статия, акцентираща на връзката между мисълта и движението на тялото......

  11. 11 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4430 Любопитно

    Ех, многознайковци, има едно кратко определение, казва се кинетична памет ( или kinesthetic memory) , което е част от комплекса на учене, запаметяване и възпроизводство на информация заедно е аудиалното и визуалното възприемане. В идеалния случай и трите работят паралелно и в синхрон, но има много случаи в които преобладава една от тези форми като главен информационен канал.
    Една кратка лекция от Уикипедия на https://en.wikipedia.org/wiki/Kinesthetic_learning

  12. 12 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1531 Весело

    До коментар [#11] от "daskal1":

    Още по-откачено е - https://bulletproofmusician.com/does-mental-practice-work/

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  13. 13 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4430 Неутрално

    До коментар [#12] от "Syzygy":

    Не е по-откачено, било е масова практика в подготовката на състезателите на ГДР. Популярен метод и в Япония, а с вариации и при езиковото обучение на възрастни. Статията за приложението на този метод в музиката е интересна.

  14. 14 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1531 Весело

    До коментар [#13] от "daskal1":

    Има интересни книги формално с музикална тангента които са интригуващи по отношение на mental play - https://fundamentals-of-piano-practice.readthedocs.io/chapter1/ch1_research/index.html

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  15. 15 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    А ако ги оставят да си играят с телефончетата, още по-добре.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  16. 16 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Това е известно на нормалните хора открай време, дори само от опит и наблюдения. Учудващо не е заложено в обучението по педагогика, би спестило много тормоз и пропуснати възможности за развитие. При възрастните е доказано, че повторяемите задачи се изпълняват с по-голяма концентрация при по-високо ниво на шум, докато тези, свързани с мислене и разбиране, изискват тишина. Нужно е по-голямо познаване на човешкия мозък и вариациите при различните типове хора - достигането на праг на концентрация става при различни условия в зависимост от неврологичния тип.

  17. 17 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Основното образование е противопоказно. Банални неща, които човек и без това научава, не бива да се преподават. Да четат, да пишат и да смятат, това е най-важното. И да играят повече.

  18. 18 Профил на aqua_blue
    aqua_blue
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Шаването в нормални граници е полезно, но да не се стига до някакви крайности.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK