Няма нищо за чудене. Родители и деца, деца и родители препоръчват училищата с изучаване на "вредни" капиталистически езици, за да се спасят от нарастващата простотия и упадък в държавата.
Хвала за това !
"And ye shall know the truth, and the truth shall make you free." (KJV)
Няма нищо за чудене. Родители и деца, деца и родители препоръчват училищата с изучаване на "вредни" капиталистически езици, за да се спасят от нарастващата простотия и упадък в държавата.Хвала за това !
Ми нали уж влязоха в ЕС и НАТО преди 20 години за да просоерираме. Обаче се оказа че равностранен няма нищо общо с мечтите и илюзиите. Бедните държави и в НАТО и в ЕС пак си остават бедни.
И как точно ще им го отреже достъпа до чужди ВУЗ ове? Дипломите им са приравнени с останалите и просто преподавателите са от университета и се предполага че са по компетентни. Доколко това е така наистина обаче - нямам идея. Иначе т. н. Академично образование в традиционните ВУЗ ове почва много сериозно да девалвира. Просто много от специалностите не си заслужават инвесрицията във време и пари. 4 години да училище нещо и после да е трудно въобще да си намериш работа по специалността явно го раБират все повече родители.
Ми традиционното образование в досегашната си форма е демоде. Училище неща които се променят прекалено бързо, за да има смисъл от ученето им. И още традиционното образование поради това че се финансира с обществени средства е загубило връзка с пазара на труда. Завършват масово хора със специалности от които няма нужда. Това е тотална загуба на пари и средства. И този проблем далеч не е български. Трябват много сериозни и тежки реформи.
"Quando indossiamo questa maglietta rappresentiamo noi ma anche milioni di tifosi in tutto il mondo. E' fondamentale per noi dare il massimo".
Davide Calabria
Дай доводи. Синът ми завършиТУЕС. След това Математика в СУ. След което работи за различни фирми. След което регистрира собствена фирма. След което спечели конкурс в Станфорд. Според него успехът му се дължи и на ТУЕС. Като не пропуска всяка година да го посещава.
Имам време да питам всеки идиот.
Когато, най-после, системата на образованието ни схване, че езиковите гимназии не са необходими, може и да преминем на следващото стъпало от развитието си като нация. Какъв е смисъла да държиш изпит по български език, за да се класираш в езикова гимназия. Може ли някой да ми даде пример с елитна ЕЗИКОВА гимназия (колеж) в държава, чийто език се изучава в българска “елитна” гимназия. Успех
Като бивш възпитаник на (Е)ТУЕС мога да кажа само хубави неща за училището. По мое време беше доста различно от другите училища - включае имахме шест дневна учебна седмица. Много ни "напъваха", но повечето станаха "хора". Бих казал в ретроспекция, че повечето ми съученици се реализираха доста успешно. При това не само в ИТ сектора - просто ни научиха да се борим - средата беше доста конкурентна и много отпаднаха(не издържаха). От 120 деца завършиха към 70....
В САЩ са популярни т.нар. immersion schools, които са подобни на нашите езикови гимназии. Има такива с испански, японски и френски най-вече, но и с други езици. Някои са частни, други публични. Минават за елитни.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Аз като също завършил (Е)ТУЕС през далечната 95'та и продължаващ да се интересува и помага на училището мога да ви уверя,че в десетката на училищата това е единственото, което дава на децата нещо интересно с което да се занимават и изкарват хляба. Това залитане по езиковите гимназии е пълен абсурд - вече няма нужда от 4 годи и загуба на време за научаване на език в гимназията, защото Алианса е за връзкари, а частните учители са скъпи
Завършващите в ТУЕС се явяват само на ДЗИ1, т.е. на ДЗИ-ПП Математика/Информатика завършващите от ТУЕС не могат да се явят, за разлика от тези от ЕГ/МГ, избрали тези профил в 10 клас. В допълнение ще се увеличат случаите от "западни" университети с откази , защото не са учени Мат и Физика във 2ри гимназиален етап. (тази година вече има откази да се разгледат документи по тази причина)
Та в "залитането" по ЕГ има смисъл: 1. избира се профилирането в 10 клас, не в 7. 2. възможност през тези 3 г. да се научи 2ри език (днес много от децата са високо ниво по АЕ и пак има какво да научат в АГ, започват с изцяло нов друг език) и да реши всъщност с какво иска да се занимава. 3. резултатите от ДЗИ са публични, така че може да се види всяко училище къде.
Писането на код може да се научи и извън ТУЕС, също като АЕ извън ЕГ, но след гимназията може да се окаже, че пред желан университет има стена.
Когато, най-после, системата на образованието ни схване, че езиковите гимназии не са необходими, може и да преминем на следващото стъпало от развитието си като нация. Какъв е смисъла да държиш изпит по български език, за да се класираш в езикова гимназия.Може ли някой да ми даде пример с елитна ЕЗИКОВА гимназия (колеж) в държава, чийто език се изучава в българска “елитна” гимназия. Успех
Като почти всичко изкривено в ценностната система на българите и езиковите гимназии имат началото си от социализма. Започна се с руските гимназии. Те бяха привелигировани. В тях се учеха децата на другарите. Преподаваха най- добрите учители. Учениците там се подготвяха за следване в Съветския съюз и за така наречените ръководни кадри. Само че в лагера на социализма имаше и германска държава (ГДР) и се продължи с немските гимназии. После на социалистическите ръководители им стана ясно че им трябват и българи с английски, френски. Така базата на езиковите гимназии се разшири и в тях попадаха най знаещите и подготвени ученици ( заедно с математическите гимназии). Тези училища получиха мощен тласък след 1989 г когато само с такава диплома можеше да се продължи образованието в желана западна страна. До приемането на сегашния Закон за образованието, завършилите други български училища не отговатяха на изискванията за кандиатстване в западен университет.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Obersturmbannführer
Рейтинг: 16 НеутралноНяма нищо за чудене. Родители и деца, деца и родители препоръчват училищата с изучаване на "вредни" капиталистически езици, за да се спасят от нарастващата простотия и упадък в държавата.
"And ye shall know the truth, and the truth shall make you free." (KJV)Хвала за това !
d3eh
Рейтинг: 18 НеутралноНе е само заради спасение, а и защото чуждият език няма да бъде морално остарял докато детето завърши, за разлика от повечето неща, които се учат.
rumen_s
Рейтинг: 1759 НеутралноТова сериозно залитане към ТУЕС може да струва скъпо на някои деца след време. И достъпа им до академични ВУЗ-ове в чужбина отрязан.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Daria
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#1] от "Obersturmbannführer":
Ми нали уж влязоха в ЕС и НАТО преди 20 години за да просоерираме. Обаче се оказа че равностранен няма нищо общо с мечтите и илюзиите. Бедните държави и в НАТО и в ЕС пак си остават бедни.
Daria
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#3] от "rumen_s":
И как точно ще им го отреже достъпа до чужди ВУЗ ове? Дипломите им са приравнени с останалите и просто преподавателите са от университета и се предполага че са по компетентни. Доколко това е така наистина обаче - нямам идея. Иначе т. н. Академично образование в традиционните ВУЗ ове почва много сериозно да девалвира. Просто много от специалностите не си заслужават инвесрицията във време и пари. 4 години да училище нещо и после да е трудно въобще да си намериш работа по специалността явно го раБират все повече родители.
Daria
Рейтинг: 1016 НеутралноДо коментар [#5] от "Daria ":
Ми традиционното образование в досегашната си форма е демоде. Училище неща които се променят прекалено бързо, за да има смисъл от ученето им. И още традиционното образование поради това че се финансира с обществени средства е загубило връзка с пазара на труда. Завършват масово хора със специалности от които няма нужда. Това е тотална загуба на пари и средства. И този проблем далеч не е български. Трябват много сериозни и тежки реформи.
Васик
Рейтинг: 540 НеутралноНека учат децата, за да не работят като нас
Associazione Calcio Milan
Рейтинг: 1520 НеутралноДо коментар [#1] от "Obersturmbannführer":
"Quando indossiamo questa maglietta rappresentiamo noi ma anche milioni di tifosi in tutto il mondo. E' fondamentale per noi dare il massimo". Davide CalabriaАСьмитеДаскаЛинЕСаЛиГолЯмпАрАЗИтвДьрЖаВаТА.
4ort
Рейтинг: 2826 НеутралноДай доводи. Синът ми завършиТУЕС. След това Математика в СУ. След което работи за различни фирми. След което регистрира собствена фирма. След което спечели конкурс в Станфорд.
Според него успехът му се дължи и на ТУЕС.
Като не пропуска всяка година да го посещава. Имам време да питам всеки идиот.
hope
Рейтинг: 2113 Неутрално[quote#9:"4ort"][/quote]
Любовта ще спаси света!!!Браво !!!
mur331097589
Рейтинг: 8 НеутралноКогато, най-после, системата на образованието ни схване, че езиковите гимназии не са необходими, може и да преминем на следващото стъпало от развитието си като нация. Какъв е смисъла да държиш изпит по български език, за да се класираш в езикова гимназия.
Може ли някой да ми даде пример с елитна ЕЗИКОВА гимназия (колеж) в държава, чийто език се изучава в българска “елитна” гимназия. Успех
john_law
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#9] от "4ort":
Като бивш възпитаник на (Е)ТУЕС мога да кажа само хубави неща за училището. По мое време беше доста различно от другите училища - включае имахме шест дневна учебна седмица. Много ни "напъваха", но повечето станаха "хора". Бих казал в ретроспекция, че повечето ми съученици се реализираха доста успешно. При това не само в ИТ сектора - просто ни научиха да се борим - средата беше доста конкурентна и много отпаднаха(не издържаха). От 120 деца завършиха към 70....
7777
Рейтинг: 2324 НеутралноВ САЩ са популярни т.нар. immersion schools, които са подобни на нашите езикови гимназии. Има такива с испански, японски и френски най-вече, но и с други езици. Някои са частни, други публични. Минават за елитни. A man without faith is like a fish without a bicycle.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Vladiznaiko
Рейтинг: 635 НеутралноДо коментар [#12] от "john_law":
Животът е прекрасен!Аз като също завършил (Е)ТУЕС през далечната 95'та и продължаващ да се интересува и помага на училището мога да ви уверя,че в десетката на училищата това е единственото, което дава на децата нещо интересно с което да се занимават и изкарват хляба. Това залитане по езиковите гимназии е пълен абсурд - вече няма нужда от 4 годи и загуба на време за научаване на език в гимназията, защото Алианса е за връзкари, а частните учители са скъпи
DEV
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#9] от "4ort":
Това е било преди, вече е друго, друго е от 2022.
В балът на ФМИ се взима оценката по Математика, но тук има едно голямо НО:
https://www.uni-sofia.bg/index.php/bul/priem/priem_za_obrazovatelno_kvalifikacionna_stepen_bakalav_r_i_magist_r_sled_sredno_obrazovanie/kandidatstudentska_kampaniya_2022/baloobrazuvane
Завършващите в ТУЕС се явяват само на ДЗИ1, т.е. на ДЗИ-ПП Математика/Информатика завършващите от ТУЕС не могат да се явят, за разлика от тези от ЕГ/МГ, избрали тези профил в 10 клас.
В допълнение ще се увеличат случаите от "западни" университети с откази , защото не са учени Мат и Физика във 2ри гимназиален етап.
(тази година вече има откази да се разгледат документи по тази причина)
Та в "залитането" по ЕГ има смисъл:
1. избира се профилирането в 10 клас, не в 7.
2. възможност през тези 3 г. да се научи 2ри език (днес много от децата са високо ниво по АЕ и пак има какво да научат в АГ, започват с изцяло нов друг език) и да реши всъщност с какво иска да се занимава.
3. резултатите от ДЗИ са публични, така че може да се види всяко училище къде.
Писането на код може да се научи и извън ТУЕС, също като АЕ извън ЕГ, но след гимназията може да се окаже, че пред желан университет има стена.
dorn
Рейтинг: 1821 НеутралноКато почти всичко изкривено в ценностната система на българите и езиковите гимназии имат началото си от социализма. Започна се с руските гимназии. Те бяха привелигировани. В тях се учеха децата на другарите. Преподаваха най- добрите учители. Учениците там се подготвяха за следване в Съветския съюз и за така наречените ръководни кадри. Само че в лагера на социализма имаше и германска държава (ГДР) и се продължи с немските гимназии. После на социалистическите ръководители им стана ясно че им трябват и българи с английски, френски. Така базата на езиковите гимназии се разшири и в тях попадаха най знаещите и подготвени ученици ( заедно с математическите гимназии). Тези училища получиха мощен тласък след 1989 г когато само с такава диплома можеше да се продължи образованието в желана западна страна. До приемането на сегашния Закон за образованието, завършилите други български училища не отговатяха на изискванията за кандиатстване в западен университет.