А учителите искат пак да им вдигат заплатите!? Че ще и стачкуват, ако не се увеличат! Драги учители от днешно време, първо си вижте резултатите, а след това искайте по-високи заплати! Нямам нищо против това да имате високи заплати, но в крайна сметка матурите са един от много малкото измерими критерии за Вашето качество на работа! Резултатите са видими за всички!
Резултат на дългогодишните 'реформи' на МОН. Правени единствено с цел едни хора да правят пари от хонорари, учебници и т.н. за сметка на деца и родители. За съжаление децата са най-малко виновни, цялата система е прогнила от горе до долу. Само им погледнете учебниците по Бел и литература, няма такъв отврат и безумие. Имам чувството, че напълно целенасочено и умишлено се полагат всякакви мерки децата да остават неграмотни.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Може да ви е интересно. Поне за мен е. Последните резултати от тестовете за нивото на знания на 15 годишни ученици. САЩ са на 25то место, Русия - на 30то, Сърбия - 44то, България - 50то. Усреднено. По математика Русия и САЩ си разменят местата, а България е на 49то. Аз съм оптимист. 50то место от 77 не е чак толкова зле; дет се вика има мегдан да падаме надолу. https://factsmaps.com/pisa-2018-worldwide-ranking-average-score-of-mathematics-science-reading/
Може да ви е интересно. Поне за мен е. Последните резултати от тестовете за нивото на знания на 15 годишни ученици.САЩ са на 25то место, Русия - на 30то, Сърбия - 44то, България - 50то.Усреднено. По математика Русия и САЩ си разменят местата, а България е на 49то.Аз съм оптимист. 50то место от 77 не е чак толкова зле; дет се вика има мегдан да падаме надолу.https://factsmaps.com/pisa-2018-worldwide-ranking-average-score-of-mathematics-science-reading/
Нашата образователна система не е насочена към мислене и разсъждаване, а към папагалстване и повтаряне на чужди (понякога безумни) мисли. Дори и в математиката, децата с нестандартно мислене, решили дадена задача извън стандартно зададения подход, обикновено са ощетявани като им се режат точки от решенията.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
А учителите искат пак да им вдигат заплатите!? Че ще и стачкуват, ако не се увеличат! Драги учители от днешно време, първо си вижте резултатите, а след това искайте по-високи заплати! Нямам нищо против това да имате високи заплати, но в крайна сметка матурите са един от много малкото измерими критерии за Вашето качество на работа! Резултатите са видими за всички!
Тъй като съм бил учител в гимназия почти 10 години имам известна компетенция по въпроса. Вярно е, че голямата част от учителите са сравнително посредствени хора и положението вероятно се е влошило. Но 1) престижа на една професия е функция на парите които тя носи. Няма как да привлечеш умни млади хора, ако не им предложиш достойно заплащане. 2) дори и най-добрият учител не може да направи много с тъпи деца.
'2) дори и най-добрият учител не може да направи много с тъпи деца.'
Това е потресаващо, евала на такива 'учители'. Безсмислено е да се чудим защо резултатите ни са такива... Само може да поспорим дали децата или 'учителите' са тъпи, аз лично залагам на 'учителите'.
Допълнително стои и въпроса, че дори матурите не са съвсем показателни за резултатите на учителите в училищата. Защото сериозна част от високите резултати, допринасящи за този среден резултат, всъщност се дължат на мама и тате и парите им за школи и уроци.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
И по-зле ще става, тепърва идва поколение от даскаля закърмени от новото образование. Когато се пенсионират последните от старото поколение, за около 5-10г., с новите програми + безумците в МОН, нещата ще станат катасрофални.
Не че сега не са де, като гледам резИлтатите от пизата.
Някои хора съвсем сериозно вярват, че от всяко дете ще стане поне професор. Това разбрах от коментарите.
Да питам коментаторите - кога бяха изучени топ-звездите Бойко Борисов, Цецка Цачева, простата кърджалийска путк- и още, и още? А на Боку Рапона дори му окачили златен медал на врата!
Хайде стига клишета и лозунги!
Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
Дете на мои познати, филолози, имаше големи проблеми с математиката в училище. Завърши старата английска в София, с 4 по математика в дипломата, постигнато с много зор и с частни уроци. След това отиде да учи философия и лингвистика в Хайделберг. Там трябваше да взима някакъв задължителен курс по математика, Така й хареса, че смени лингвистиката с математика. Каза, че никога през живота й не са и преподавали математика толкова ясно и увлекателно. Българските учители масово сте пълен провал.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Повечето от коментиращите явно не са от най-мислещите. Какви резултати очаквате, когато УЧИТЕЛЯТ Е СМАЧКАН от безумни програми, които е длъжен да следва чинно, куп бюрократични глупости (разпределения, планове, проекти, доклади, преписки, бележки и всякакви други безсмислени глупости), клонящи към нула ученически интерес и родителско партниране, както и черешката на тортата - "атрактивната" заплата от 1200-1500 ЛЕВА ЧИСТО НА МЕСЕЦ в зависимост от стажа. Още от Байтошово суверена счита, че някой е длъжен да го образова безплатно. Ето ви безплатно. В момента системата се крепи на инерцията от 60-годишни качествени учители, които не им се занимава вече да си тръгнат от нея и чакат пенсия. Много малко млади хора, повечето неграмотни, си причиняват този мазохизъм да станат учители в България днес. Когато професията се завърне там, където и е мястото - на върха като социален статус, възнаграждение и уважение, тогава търсете резултати. Дотогава децата ще ги образоват Криско, Сузанита, Кондьо и други отрепки.
Ми не, не е безплатно държавното образование. Плащат го българските данъкоплатци - веднъж чрез данъците си, втори път чрез частни уроци и курсове. Ниската заплата не може да е оправдание за лошото преподаване. На който не му уйдисва, да си намери друга работа. И така докато липсата на желаещи да са учители принуди политиците и обществото да направят смислена образователна реформа.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
До коментар [#17] от "7777":Да, математиката в България не се преподава особено добре. “Така й хареса, че смени лингвистиката с математика.”Да се надяваме, че след като се прибере обратно ще стане учител по математика.
Може и да стане. Ще я прилапа някое частно училище, а на децата на бедните и на средната класа пак ще им обяснявате колко са тъпи.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Когато не предлагаш добри условия на труд, не можеш да привлечеш достатъчно квалифицирани кадри и започваш да правиш компромиси с качеството на услугата. Колкото по-лоши са условията на труд, толкова по-големи са компромисите. Не важи само за образованито. А по въпроса за финансирането - България отделя много по-малко за образование от почти всички държави в ЕС (под 4 % от БВП). В държавите с добро публично образование то е такова, защото е добре финансирано, естествено от данъци, но там и хората масово са наясно с първостепенното значение на това да си образован. У нас липсата на учители по БЕЛ, математика, информатика и природни науки е толкова тежка, че след 10-15 години няма да има кой да влезе в час, пък било и за отбиване на номера.
Нормално е осреднения резултат от матурата да е към 4. Не всеки има желание да става висшист. Лошото е, че в България пък и другаде се унижтожиха техникумите. Защо ако един младеж иска да стане автомонтьор или фрезист трябва да добър по БЕЛ.?
Чалгата затъпяващ фактор ли е? Защото чалгата е изкуствен продукт, с ненормално големи инвестиции в него, проектиран да стопира западното културно влияние сред българското население, ясно се вижда ефекта на проекта: “затъпяващ фактор No:1”; Телевизията затъпяващ фактор ли е? Фейсбук затъпяващ фактор ли е? Тик-ток, Инстаграм, инфлуенсъри - затъпяващи фактори ли са? Материализмът, култът към телесното във всичките му форми, истерията по лесния успех без труд - затъпяващи фактори ли са? Безкултурието, нечетенето на книги - затъпяващи фактори ли са? Формалното, схоластично, безинтересно преподаване по шаблони и схеми на МОН нима не е затъпяващ фактор!? И още как! Е как така едни учители да удържат лавината от затъпяващи фактори, формиращи менталната способност на младото поколение? Атланти и кариатиди да бяха, учителите не са в състояние да направят умни едни вече сготвени личности, горди с простотията си. И все пак - по-умни са от предшестващото поколение, със сигурност.9
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
До коментар [#23] от "7777":Когато не предлагаш добри условия на труд, не можеш да привлечеш достатъчно квалифицирани кадри и започваш да правиш компромиси с качеството на услугата. Колкото по-лоши са условията на труд, толкова по-големи са компромисите. Не важи само за образованито. А по въпроса за финансирането - България отделя много по-малко за образование от почти всички държави в ЕС (под 4 % от БВП). В държавите с добро публично образование то е такова, защото е добре финансирано, естествено от данъци, но там и хората масово са наясно с първостепенното значение на това да си образован. У нас липсата на учители по БЕЛ, математика, информатика и природни науки е толкова тежка, че след 10-15 години няма да има кой да влезе в час, пък било и за отбиване на номера.
Ами това би трябвало да вълнува българските избиратели. А не норвежките гейове и други димки за отвличане на вниманието.
A man without faith is like a fish without a bicycle.
Някои хора съвсем сериозно вярват, че от всяко дете ще стане поне професор.Това разбрах от коментарите.Да питам коментаторите - кога бяха изучени топ-звездите Бойко Борисов, Цецка Цачева, простата кърджалийска путк- и още, и още?А на Боку Рапона дори му окачили златен медал на врата!Хайде стига клишета и лозунги!
Интересно е да се запитаме също така, колко реални са били оценките преди години...? Може би днес ставаме просто свидетели на реалната мотивация и способности на средностатистическия българин. Което в крайна сметка няма да е чак толкова зле, защото нещата може пък да си дойдат на мястото - малко на брой ,но по-умни да командват повече на брой по-глупави.
До коментар [#23] от "7777": Продължаваш с глупостите си. 1) Що се отнася до детето на твоите приятели в Хайделберг: Математиката в средното училище и в университета е съвсем различна; в училище основно се решават задачи, в университета се изучава теорията на математиката. Това дете от Хайделберг може да завърши математика и след това да се яви на математическа олимпиада в Германия или България и да заеме последното место. Нещо като да разбираш футбола и да умееш да го играеш; различни неща. 2) Ако учителите с 1500 лева заплата напуснат, то на тяхно место ще дойдат дори по лоши. А ти винаги имаш възможността да пратиш детето си в частно училище; има такива в България, а още повече в Европа.
Децата не са тъпи - просто са демотивирани. Оценката не е мерило за интелигентност. Заливат ги със всякаква помия - инфлуенсъри, тъпия фейс чалгата тикток дори и медиите.... и това е резултата. Едно цяло изгубено поколение
Чалгата затъпяващ фактор ли е?Защото чалгата е изкуствен продукт, с ненормално големи инвестиции в него, проектиран да стопира западното културно влияние сред българското население, ясно се вижда ефекта на проекта: “затъпяващ фактор No:1”;Телевизията затъпяващ фактор ли е?Фейсбук затъпяващ фактор ли е?Тик-ток, Инстаграм, инфлуенсъри - затъпяващи фактори ли са?Материализмът, култът към телесното във всичките му форми, истерията по лесния успех без труд - затъпяващи фактори ли са?Безкултурието, нечетенето на книги - затъпяващи фактори ли са?Формалното, схоластично, безинтересно преподаване по шаблони и схеми на МОН нима не е затъпяващ фактор!? И още как!Е как така едни учители да удържат лавината от затъпяващи фактори, формиращи менталната способност на младото поколение? Атланти и кариатиди да бяха, учителите не са в състояние да направят умни едни вече сготвени личности, горди с простотията си.И все пак - по-умни са от предшестващото поколение, със сигурност.
Нормално е осреднения резултат от матурата да е към 4. Не всеки има желание да става висшист. Лошото е, че в България пък и другаде се унижтожиха техникумите. Защо ако един младеж иска да стане автомонтьор или фрезист трябва да добър по БЕЛ.?
За да може да общува нормално бе! Явно си някое дете на носачи от Сточна гара. Без цели, без стремежи, без самочувствие! Кога ще се научите да се борите за реализацията си в този живот!?
Аз също съм бил учител в гимназия, преди около 20 год. Напуснах заради заплащането!!! Но в никакъв случай не съм съгласен, че парите са основното средство, с което трябва да се привличат кадри в образователната система! Това е порочен кръг! Както казах в предишния си коментар, нямам нищо против високите заплати, но нека те да бъдат давани въз основа на ясни и преди всичко измерими критерии за качеството на свършената работа. А такива за жалост са малко - основно резултатите от ЗВО, които очевидно са трагични и всяка следваща година са влошават! Тоест, качеството на работа е ниско, въпреки сравнително добрите заплати. Изводът е, че се раздават едни пари на "калпак", без да има никакъв контрол на качеството, никакво развитие на капацитета на преподавателите, никакво отношение към учениците! За последното съм абсолютно сигурен, защото съм родител на ученик от 5 клас. Наблюдавам такова нехайство и невежество в учителите, които преди около 20 години биха били немислими, а сега се приемат за нормални!!! Отделно, почти всеки учител е ангажиран и извън клас (изкарва допълнително), я по някой проект, я някой частен урок, я нещо друго, тъй като имат доста свободно време, а и доста отпуск!!! И въпреки това, на тези хора заплатите все не им стигат! Е няма как да се съглася, че само с вдигане на заплатите средното ни образование ще си повиши качеството. А и това нещо се вижда ясно през последните години - вдигат ежегодно заплатите и качеството пада!
Не е проблема в самите учители. Проблемът е, че оценка слаб 2 за края на годината е забранена да се пише от директорите. Идиотчетата на това разчитат през целия гимназиален етап.
Нормално е осреднения резултат от матурата да е към 4. Не всеки има желание да става висшист. Лошото е, че в България пък и другаде се унижтожиха техникумите. Защо ако един младеж иска да стане автомонтьор или фрезист трябва да добър по БЕЛ.?
0. „голяма част от предприемачите от Сицилиевата долина идва от Европа“ За това не бива да ни учудва: 1. Българите са дошли по пътя на копривата. 2. Прабългарите се занимавали с котевъдство, но имало доказателства, че са правели и пластични операции. 3. Вторият човек след хана бил тахана. Други прабългарски титли са кафтан и минижупан. 4. Хан Аспарух си забил копието с думите: "Моя страна, моя България!" 5. Юстиниян Носообрязания обещал на Тервел част от Долната Горнотракийска низина, ако му помогне да си възвърне властта. 6. Арабите претърпели пълен разгул от войската на хан Тервел. 7. Който иска, може да види Мадагаскарския конник и на парите.
За умрелите - или добро или нищо
За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
Образованието е резултат от съдействие на семейство и училище. Погледнете родителите - от люлката им ръгват по един мобил в ръцете - да се взират там и да не дивеят, да не ги притесняват. на мен ми разказваха приказки и ми пееха песнични, по-късно ми четяха книжки и дори заедно с майка ми "четяхме"- т.е. тя ми четеше, а аз коментирах картинките. После, като се понаучих да чета, имах задачи от нашите - да прочета по една страница от някоя детска книжка, вечер им я разказвах. Или на баба си. Не знам, дали им е било много кеф да ми слушат глупостите, но търпеливо, с любов и разбиране, ме изслушваха, коментираха. Постепенно от страницата стана цяла глава или цяла приказка. В училището учехме различни неща, някои откровено скудоумни, някои учители бяха добри, други не биваха особено, но мен ме възпитаваха да бъда почтителен и, ако учителите оплакваха от мен - щото не всякога бях почтителен, в къщи отпирах пешкира, макар понякога нашите да ми даваха да разбера, че мислят като мен и ми съчувстват. Натискаха ме да уча езици - в къщи всички знаят поне по 3-4 езика. Ревях, че няма да ставам рецепционист в хотел. За тези ми думи баща ми ме подигра жестоко, а майка ми ми обясни, че ще го оценя, като ми дойде акъла. Не исках да уча руски - езика на нашите поробители, обясниха ми, че едно е добре човек да разбира душманите, а пък и СССР издава западни книги по различни науки в превод, които иначе няма как да получа (сега разбира се - има как). Бях в шок, като трябваше да уча политикономия на социализма, натиснаха ме, и бях единствения в класа, който беше прочел целия "Капитал" на Маркс, че и някои писания на Ленин по икономическата политика. Но вече знаех, че трябва да познавам врага. И заедно с това си вървеше художествената литература, Библията и писанията на Св. Отци. Сега съм благодарен за всичко това.
Но съм съгласен, че системата трябва из основи да се промени от заучаване на факти към анализ на текст и логическо критично мислене.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
venciч
Рейтинг: 1547 НеутралноМайка плаче... Такава неграмотност не е имало никога.
Боян Таксиров еврогея Се разхождаше по една алея. Бавно, плавно и с финес Въртеше гъз намазан с грес😆Цялата селяния се изсипа в София
danvan
Рейтинг: 1395 ГневноРасте ново поколение неграмотници.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatГоредейте се, българи!
Булгар! Булгар!
danvan
Рейтинг: 1395 РазстроеноНе е до място на раждане. До образователна система е.
Който влага в образователна система, влага в бъдещето си.
Мутроландия няма бъдеще. Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1929 НеутралноВинаги гледай откъм добрата страна. Има почти цяла единица докато средната оценка падне под Среден 3.
Някой си!
Рейтинг: 229 НеутралноА учителите искат пак да им вдигат заплатите!? Че ще и стачкуват, ако не се увеличат! Драги учители от днешно време, първо си вижте резултатите, а след това искайте по-високи заплати! Нямам нищо против това да имате високи заплати, но в крайна сметка матурите са един от много малкото измерими критерии за Вашето качество на работа! Резултатите са видими за всички!
SS
Рейтинг: 2384 ВеселоOт година на година младото изкласява все по "умно" ...
rumen_s
Рейтинг: 2423 НеутралноРезултат на дългогодишните 'реформи' на МОН. Правени единствено с цел едни хора да правят пари от хонорари, учебници и т.н. за сметка на деца и родители. За съжаление децата са най-малко виновни, цялата система е прогнила от горе до долу. Само им погледнете учебниците по Бел и литература, няма такъв отврат и безумие. Имам чувството, че напълно целенасочено и умишлено се полагат всякакви мерки децата да остават неграмотни.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1929 НеутралноМоже да ви е интересно. Поне за мен е. Последните резултати от тестовете за нивото на знания на 15 годишни ученици.
САЩ са на 25то место, Русия - на 30то, Сърбия - 44то, България - 50то.
Усреднено. По математика Русия и САЩ си разменят местата, а България е на 49то.
Аз съм оптимист. 50то место от 77 не е чак толкова зле; дет се вика има мегдан да падаме надолу.
https://factsmaps.com/pisa-2018-worldwide-ranking-average-score-of-mathematics-science-reading/
rumen_s
Рейтинг: 2423 НеутралноНашата образователна система не е насочена към мислене и разсъждаване, а към папагалстване и повтаряне на чужди (понякога безумни) мисли. Дори и в математиката, децата с нестандартно мислене, решили дадена задача извън стандартно зададения подход, обикновено са ощетявани като им се режат точки от решенията. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1929 НеутралноТъй като съм бил учител в гимназия почти 10 години имам известна компетенция по въпроса.
Вярно е, че голямата част от учителите са сравнително посредствени хора и положението вероятно се е влошило.
Но 1) престижа на една професия е функция на парите които тя носи. Няма как да привлечеш умни млади хора, ако не им предложиш достойно заплащане.
2) дори и най-добрият учител не може да направи много с тъпи деца.
rumen_s
Рейтинг: 2423 Неутрално[quote#10:"Nedyalko Lazarov"][/quote]
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)'2) дори и най-добрият учител не може да направи много с тъпи деца.'
Това е потресаващо, евала на такива 'учители'. Безсмислено е да се чудим защо резултатите ни са такива... Само може да поспорим дали децата или 'учителите' са тъпи, аз лично залагам на 'учителите'.
Допълнително стои и въпроса, че дори матурите не са съвсем показателни за резултатите на учителите в училищата. Защото сериозна част от високите резултати, допринасящи за този среден резултат, всъщност се дължат на мама и тате и парите им за школи и уроци.
olimpipanov
Рейтинг: 826 НеутралноИ по-зле ще става, тепърва идва поколение от даскаля закърмени от новото образование. Когато се пенсионират последните от старото поколение, за около 5-10г., с новите програми + безумците в МОН, нещата ще станат катасрофални.
Не че сега не са де, като гледам резИлтатите от пизата.
На России с ЛюбоФ
Рейтинг: 1585 НеутралноРазбира се,че даскалите са по-прости от учениците
b_52_strato
Рейтинг: 1705 ГневноНякои хора съвсем сериозно вярват, че от всяко дете ще стане поне професор.
Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!Това разбрах от коментарите.
Да питам коментаторите - кога бяха изучени топ-звездите Бойко Борисов, Цецка Цачева, простата кърджалийска путк- и още, и още?
А на Боку Рапона дори му окачили златен медал на врата!
Хайде стига клишета и лозунги!
Роси
Рейтинг: 7323 НеутралноЗначи учителите не са си свършили работата. Защо тогава все плачат за заплати. Това е оценка за качеството на труда им.
На России с ЛюбоФ
Рейтинг: 1585 НеутралноДо коментар [#15] от "Роси":
Наглостта няма гравицш
7777
Рейтинг: 2419 Неутрално[quote#10:"Nedyalko Lazarov"][/quote]
A man without faith is like a fish without a bicycle.Дете на мои познати, филолози, имаше големи проблеми с математиката в училище. Завърши старата английска в София, с 4 по математика в дипломата, постигнато с много зор и с частни уроци. След това отиде да учи философия и лингвистика в Хайделберг. Там трябваше да взима някакъв задължителен курс по математика, Така й хареса, че смени лингвистиката с математика. Каза, че никога през живота й не са и преподавали математика толкова ясно и увлекателно. Българските учители масово сте пълен провал.
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#17] от "7777":
Да, математиката в България не се преподава особено добре.
“Така й хареса, че смени лингвистиката с математика.”
Да се надяваме, че след като се прибере обратно ще стане учител по математика.
Никола Иванов
Рейтинг: 8 НеутралноПовечето от коментиращите явно не са от най-мислещите. Какви резултати очаквате, когато УЧИТЕЛЯТ Е СМАЧКАН от безумни програми, които е длъжен да следва чинно, куп бюрократични глупости (разпределения, планове, проекти, доклади, преписки, бележки и всякакви други безсмислени глупости), клонящи към нула ученически интерес и родителско партниране, както и черешката на тортата - "атрактивната" заплата от 1200-1500 ЛЕВА ЧИСТО НА МЕСЕЦ в зависимост от стажа. Още от Байтошово суверена счита, че някой е длъжен да го образова безплатно. Ето ви безплатно. В момента системата се крепи на инерцията от 60-годишни качествени учители, които не им се занимава вече да си тръгнат от нея и чакат пенсия. Много малко млади хора, повечето неграмотни, си причиняват този мазохизъм да станат учители в България днес. Когато професията се завърне там, където и е мястото - на върха като социален статус, възнаграждение и уважение, тогава търсете резултати. Дотогава децата ще ги образоват Криско, Сузанита, Кондьо и други отрепки.
Онуфри
Рейтинг: 851 ВеселоТо пък едни цофиянци ... с муй да ги сочиш!!!
п.п. Данните са за страната и по области бре хентелегент!!!
: )))))))))))))))))))))))))))) Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Онуфри
Рейтинг: 851 ВеселоТъй, амчи как!
А от родителите на тези деца са поне 5 (пет) пъти по прости!!!
: ))))))))))))))))))))) Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Армеец
Рейтинг: 489 НеутралноПовечето са зле, но ако ти се учи и залягаш над книгите ще успееш да се измъкнеш от посредствеността тук...
7777
Рейтинг: 2419 НеутралноДо коментар [#19] от "Никола Иванов":
A man without faith is like a fish without a bicycle.Ми не, не е безплатно държавното образование. Плащат го българските данъкоплатци - веднъж чрез данъците си, втори път чрез частни уроци и курсове. Ниската заплата не може да е оправдание за лошото преподаване. На който не му уйдисва, да си намери друга работа. И така докато липсата на желаещи да са учители принуди политиците и обществото да направят смислена образователна реформа.
7777
Рейтинг: 2419 НеутралноМоже и да стане. Ще я прилапа някое частно училище, а на децата на бедните и на средната класа пак ще им обяснявате колко са тъпи. A man without faith is like a fish without a bicycle.
Никола Иванов
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "7777":
Когато не предлагаш добри условия на труд, не можеш да привлечеш достатъчно квалифицирани кадри и започваш да правиш компромиси с качеството на услугата. Колкото по-лоши са условията на труд, толкова по-големи са компромисите. Не важи само за образованито. А по въпроса за финансирането - България отделя много по-малко за образование от почти всички държави в ЕС (под 4 % от БВП). В държавите с добро публично образование то е такова, защото е добре финансирано, естествено от данъци, но там и хората масово са наясно с първостепенното значение на това да си образован. У нас липсата на учители по БЕЛ, математика, информатика и природни науки е толкова тежка, че след 10-15 години няма да има кой да влезе в час, пък било и за отбиване на номера.
benefikato1
Рейтинг: 543 НеутралноНормално е осреднения резултат от матурата да е към 4. Не всеки има желание да става висшист. Лошото е, че в България пък и другаде се унижтожиха техникумите. Защо ако един младеж иска да стане автомонтьор или фрезист трябва да добър по БЕЛ.?
Торбеш
Рейтинг: 1740 НеутралноЧалгата затъпяващ фактор ли е?
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Защото чалгата е изкуствен продукт, с ненормално големи инвестиции в него, проектиран да стопира западното културно влияние сред българското население, ясно се вижда ефекта на проекта: “затъпяващ фактор No:1”;
Телевизията затъпяващ фактор ли е?
Фейсбук затъпяващ фактор ли е?
Тик-ток, Инстаграм, инфлуенсъри - затъпяващи фактори ли са?
Материализмът, култът към телесното във всичките му форми, истерията по лесния успех без труд - затъпяващи фактори ли са?
Безкултурието, нечетенето на книги - затъпяващи фактори ли са?
Формалното, схоластично, безинтересно преподаване по шаблони и схеми на МОН нима не е затъпяващ фактор!? И още как!
Е как така едни учители да удържат лавината от затъпяващи фактори, формиращи менталната способност на младото поколение?
Атланти и кариатиди да бяха, учителите не са в състояние да направят умни едни вече сготвени личности, горди с простотията си.
И все пак - по-умни са от предшестващото поколение, със сигурност.9
7777
Рейтинг: 2419 НеутралноАми това би трябвало да вълнува българските избиратели. А не норвежките гейове и други димки за отвличане на вниманието. A man without faith is like a fish without a bicycle.
evpetra
Рейтинг: 1402 НеутралноЕ, и затова сме на това дередже!
slon
Рейтинг: 497 НеутралноИнтересно е да се запитаме също така, колко реални са били оценките преди години...?
Може би днес ставаме просто свидетели на реалната мотивация и способности на средностатистическия българин.
Което в крайна сметка няма да е чак толкова зле, защото нещата може пък да си дойдат на мястото - малко на брой ,но по-умни да командват повече на брой по-глупави.
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#23] от "7777":
Продължаваш с глупостите си.
1) Що се отнася до детето на твоите приятели в Хайделберг: Математиката в средното училище и в университета е съвсем различна; в училище основно се решават задачи, в университета се изучава теорията на математиката. Това дете от Хайделберг може да завърши математика и след това да се яви на математическа олимпиада в Германия или България и да заеме последното место.
Нещо като да разбираш футбола и да умееш да го играеш; различни неща.
2) Ако учителите с 1500 лева заплата напуснат, то на тяхно место ще дойдат дори по лоши. А ти винаги имаш възможността да пратиш детето си в частно училище; има такива в България, а още повече в Европа.
Академика го пое целия и на Буда и на Дебелия
Рейтинг: 276 НеутралноОценките зависят и от формата на изпит. Има изход.
Сега моят приятел Академика ще се развихри да поправя нещата.
Академика го пое целия и на Буда и на Дебелия
Рейтинг: 276 НеутралноСпокойно ма. Нали вече си изпълни нормата да изсереш маса лайна по разни въпроси. Нали това ви е целта на АзаБ?
mlmirow
Рейтинг: 490 НеутралноДецата не са тъпи - просто са демотивирани. Оценката не е мерило за интелигентност. Заливат ги със всякаква помия - инфлуенсъри, тъпия фейс чалгата тикток дори и медиите.... и това е резултата. Едно цяло изгубено поколение
Бургията
Рейтинг: 271 Веселоте там у кочината нали сички станаа англичане и забравиа българския - достатъчно е човек един час да погледа БГ телевизия, за да се убеди
аман от илитератиБургията
Рейтинг: 271 Неутралнотука е казано всичко - и за съжаление обратен път няма. аман от илитерати
jwq000
Рейтинг: 2649 НеутралноТези резултати са благодарение на грижата на ГЕРБ и служебните правителства за подрастващите.
jwq000
Рейтинг: 2649 ГневноЗа да може да общува нормално бе!
Явно си някое дете на носачи от Сточна гара.
Без цели, без стремежи, без самочувствие!
Кога ще се научите да се борите за реализацията си в този живот!?
Някой си!
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#10:"Nedyalko Lazarov"][/quote]
Аз също съм бил учител в гимназия, преди около 20 год. Напуснах заради заплащането!!! Но в никакъв случай не съм съгласен, че парите са основното средство, с което трябва да се привличат кадри в образователната система! Това е порочен кръг! Както казах в предишния си коментар, нямам нищо против високите заплати, но нека те да бъдат давани въз основа на ясни и преди всичко измерими критерии за качеството на свършената работа. А такива за жалост са малко - основно резултатите от ЗВО, които очевидно са трагични и всяка следваща година са влошават! Тоест, качеството на работа е ниско, въпреки сравнително добрите заплати. Изводът е, че се раздават едни пари на "калпак", без да има никакъв контрол на качеството, никакво развитие на капацитета на преподавателите, никакво отношение към учениците! За последното съм абсолютно сигурен, защото съм родител на ученик от 5 клас. Наблюдавам такова нехайство и невежество в учителите, които преди около 20 години биха били немислими, а сега се приемат за нормални!!! Отделно, почти всеки учител е ангажиран и извън клас (изкарва допълнително), я по някой проект, я някой частен урок, я нещо друго, тъй като имат доста свободно време, а и доста отпуск!!! И въпреки това, на тези хора заплатите все не им стигат! Е няма как да се съглася, че само с вдигане на заплатите средното ни образование ще си повиши качеството. А и това нещо се вижда ясно през последните години - вдигат ежегодно заплатите и качеството пада!
ves231134463
Рейтинг: 12 НеутралноДо коментар [#5] от "Някой си!":
Не е проблема в самите учители. Проблемът е, че оценка слаб 2 за края на годината е забранена да се пише от директорите. Идиотчетата на това разчитат през целия гимназиален етап.
ivangabrovo
Рейтинг: 482 НеутралноПърви смислен коментар до тук.
tjp581128271
Рейтинг: 216 НеутралноЧе какво в милата ни Родина е наред, че искаме училището да "вади" отличници?
Всичко е свързано! Обществото ни е болно и всеки негов орган страда.
petrow1973
Рейтинг: 1531 Весело0. „голяма част от предприемачите от Сицилиевата долина идва от Европа“
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)За това не бива да ни учудва:
1. Българите са дошли по пътя на копривата.
2. Прабългарите се занимавали с котевъдство, но имало доказателства, че са правели и пластични операции.
3. Вторият човек след хана бил тахана. Други прабългарски титли са кафтан и минижупан.
4. Хан Аспарух си забил копието с думите: "Моя страна, моя България!"
5. Юстиниян Носообрязания обещал на Тервел част от Долната Горнотракийска низина, ако му помогне да си възвърне властта.
6. Арабите претърпели пълен разгул от войската на хан Тервел.
7. Който иска, може да види Мадагаскарския конник и на парите.
Pavel Lazarov
Рейтинг: 247 НеутралноОбразованието е резултат от съдействие на семейство и училище.
Погледнете родителите - от люлката им ръгват по един мобил в ръцете - да се взират там и да не дивеят, да не ги притесняват. на мен ми разказваха приказки и ми пееха песнични, по-късно ми четяха книжки и дори заедно с майка ми "четяхме"- т.е. тя ми четеше, а аз коментирах картинките.
После, като се понаучих да чета, имах задачи от нашите - да прочета по една страница от някоя детска книжка, вечер им я разказвах. Или на баба си. Не знам, дали им е било много кеф да ми слушат глупостите, но търпеливо, с любов и разбиране, ме изслушваха, коментираха. Постепенно от страницата стана цяла глава или цяла приказка.
В училището учехме различни неща, някои откровено скудоумни, някои учители бяха добри, други не биваха особено, но мен ме възпитаваха да бъда почтителен и, ако учителите оплакваха от мен - щото не всякога бях почтителен, в къщи отпирах пешкира, макар понякога нашите да ми даваха да разбера, че мислят като мен и ми съчувстват.
Натискаха ме да уча езици - в къщи всички знаят поне по 3-4 езика. Ревях, че няма да ставам рецепционист в хотел. За тези ми думи баща ми ме подигра жестоко, а майка ми ми обясни, че ще го оценя, като ми дойде акъла. Не исках да уча руски - езика на нашите поробители, обясниха ми, че едно е добре човек да разбира душманите, а пък и СССР издава западни книги по различни науки в превод, които иначе няма как да получа (сега разбира се - има как). Бях в шок, като трябваше да уча политикономия на социализма, натиснаха ме, и бях единствения в класа, който беше прочел целия "Капитал" на Маркс, че и някои писания на Ленин по икономическата политика. Но вече знаех, че трябва да познавам врага.
И заедно с това си вървеше художествената литература, Библията и писанията на Св. Отци.
Сега съм благодарен за всичко това.
Но съм съгласен, че системата трябва из основи да се промени от заучаване на факти към анализ на текст и логическо критично мислене.