Нима ? А през тези 33 години досега какво имахме ? Ами то дойде време, когато учителите, които сега учат децата, самите те да са жертва на образователните реформи по западен образец. Как ненаучен да учи децата ? Отрезвяването и осъзнаването тепърва предстои. Но ... не за всеки.
Да бе! Защо не слънцето или атмосферното налягане да не са виновни? Да не забравяме КОЙ беше министър на образованието - настоящ министър-председател. Защо пък да не е виновен той а? - Например
За тези проблеми, някои говорихме много, доколкото ни позволяваше неокомунистическата цензура. Високата смъртност по време на Ллъжепандемията също се дължи в голяма степен на онлайн леченията.
Аз съм тук и там. – Навред. –Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет...
Учителите не са заинтересовани от повишаване знанията на учениците. Нали си получават заплатите, макар да произвеждат неграмотници. Трябва да се обвържат заплатите с качеството на образованието.
Всъщност онлайн, и без учител може да получиш много по добро образование. Или по скоро да си подобриш осакатеното от учители и училище образование. Ключът за лошото образование са лошите учители. Може ни 10-20% са умни, знаещи, ангажирани. Останалите са учители щото е по лесно и/или щото за друго не стават. Ключът за подобряване на подбора? Пари, бенефити, престиж!
Ниският Резултат е заради Кастрева Такева и подобни рептилйи. Окупали се на всички нива. И ролята на Учителя не е на Звероукротител нито на Пъдар. И на Бавачка не е. Който иска учи който не а у Лево.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Ниските резултати се дължат на ниското качество на образованието. Училищата произвеждат деца, които биват научени да запаметяват уроците и да продължават напред в следващите класове, но по-късно осъзнават, че не могат да се конкурират на пазара на труда. Пример: Германия прие над един милион работници, но откри, че те не разполагат с необходимите квалификации, дори и за най-основни задачи. Така че...
Прав си, но това се тълкува по десетки начини. Почнах работа преди 33 години, заради високия си успех от университета само след 9 месеца успешно се прехвърлих в елитно училище. В паралелка имаше по няколко "четворкаджии" и те се срамуваха, че са тъпи. Сега пак има няколко "четворкаджии", но се тупат в гърдите, че са отворени. Другите ритат от кеф, като прескочат двойката. Е, училището отдавна не е елитно, вече не кандидатстват 5 деца за едно място, а влиза всеки .....с автобуса . Защо? Поне по три причини. Надявам се, че няма да предположите, че съм забравил литературата, която съм учил? 1. По-възрастните помнят приказката за първите 7 години. Когато през тях не са ти вкарали образованието като ценност, повече няма и да влезе. "За какво ми е това?", е вечният въпрос. 2. Отмъщението на Орешарски за учителската стачка. Делегираните бюджети накараха директорите да гледат на учениците като на ваучери и кой улови повече.... Но това го знаят и деца, и родители. 3. Кого показват медиите като преуспял човек? Чалга певици, местни футболисти.... Благо Джизъса, Николета Лозанова, Мара Отварачката.... Президентът е чорап, премиерът - тиква. Е, какво искате?
Еретик
Ниските резултати се дължат на ниското качество на образованието. Училищата произвеждат деца, които биват научени да запаметяват уроците и да продължават напред в следващите класове, но по-късно осъзнават, че не могат да се конкурират на пазара на труда. Пример: Германия прие над един милион работници, но откри, че те не разполагат с необходимите квалификации, дори и за най-основни задачи. Така че...
Абсолютно, поощрява се папагалстването и повтарянето на чужди мисли (понякога безумни). Почне ли някое дете да се опитва да разсъждава и да каже нещо свое, моментално следват санкции и ниски оценки. Не съм сигурен дали всичко това не се прави напълно умишлено. Но никак не е случайно, че най-можещите деца след 12 клас масово хващат към чужбина, нагледали се достатъчно на нашето 'образование'.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Лирическият герой ОПЯВА своя роден край, понеже заминава за чужбина. Без родина човек живее само по повърхността на света. Той вижда шосе, след туй трева и започва да задава много въпроси. Изкуството има приятно свойство да се нагажда на всеки поотделно. В началото героите се срещат случайно, като участват в пътнотранспортно произшествие, а в следващия момент се целуват, сякаш са двойка. В дървото край шосето ръмят славеи. Първо от холера се разболява лирическият герой на Дебелянов, а после и своя автор. Балканът вече не е баща на лирическия герой, а негова майка. Затова лирическият герой открива надежда в планината, която няма как да му помогне физически, но поне психически... Героят на Ботев осъзнавал, че Балканът е най-доброто място за оставяне на трупа му. Там зверове и природни масиви ще бдят над костите му вечно. Стихотворението е написано в рима, което нерядко се наблюдава при поетите. Лелята на лирическия герой, която била още старата майка на Ангелинка, стърчала в средата на стаята с двата си зеленясали зъби като пещера. Tой казал на Серафим да влезе да не го духа вятъра, но Серафим казал да го духа. … и тогава той взел ножа и се застрелял.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Всеки нормален родител би изисквал от детето си да е грамотно и би го насърчавал да учи!
За неграмотността са виновни - на първо място родителите, които отказват да поемат отговорност за отрочетата си. Децата са прости и необразовани, защото родителите са такива.
Веднага след това, ако не и на същото "почетно" място се нареждат Такева, Кастрева и подобните соц-лелки-парашутистки, окупирали върховете на образователната система и синдикатите.
Мне, просто тая година са решили да не ги жалят толкова много.
Иначе, всеки който има допир с тийнове, знае, че нищо не знаят и не могат да пишат две смислени изречения и без правописни грешки. Не ги виня толкова много самите тях - те не са чели книги почти, няма откъде да дойде тоя правопис. Въпросът е защо продължават да учат по системата, по която се учи от поне 60-те, както разбирам от моите родители.
"Настоящите дванайсетокласници и седмокласници са от тези ученици, които най-дълго време са се обучавали в онлайн среда и това има своите последици." Така началникът на Регионалното управление на образованието в София Ваня Кастрева обясни резултатите от тазгодишните зрелостни изпити в страната." Дати за провеждане на матури след 7-ми клас: Литература - 13 юни 2023 г., начало 09,00 часа. Математика – 16 юни 2023 г., начало 09,00 часа.
Когато в образователната система попаднат деца на недоучени брутални родители какво очаквате да се случи там? Цяло едно поколение длед 1989 година е провалено, сега се проваля следващото. Иво Христо праволно говори за процентите глупаци в страната. Съществуващата в момента демокрация = на дебилизация. Заривай...
Според мен се дължи се на понижения интерес към специалността "Право" в СУ и възможността в други университети да се кандидатства за специалността "Право" без такъв изпит,учененето. на иначе безполезното умение да се пише литературна тема служи само за това.За последващата реализация извън кандидатстудентски изпит за специалността "Право" всяка оценка ≥ π върши работа.Ползването на български език за цели ивън убучението и демонстрация чрез писане на литературна тема изобщо не се учи и не се проверява в дисциплината "Български език и литература"
Ниските резултати на матурите се дължат на. 1) Ниското качество на матряла и 2) ниското качество на майсторите. Второто може да се подобри, като се намерят добри майстори срещу добро заплащане, но за първото е трудно да се види как може да се подобри.
"Всички зрелостници от пловдивско училище са получили двойки на матурата по български език
Всичките 12 зрелостници от СУ "Братя Миладинови" в Пловдив, явили се на задължителната матура по български език и литература през тази година, са получили двойки. Това съобщи шефката на Регионалното управление на образованието Антоанета Пакова. 4102-ма са държали изпита в града и региона. Слабите оценки са общо 660, което е 16,09 % от всички."
Проблемът много често е удома и проблемът е масовата чалгаризация на населението. И първото чалга поколение вече се възпроизвежда. И там първите 7 години липсват. Всички са играчи, които прецакват системата. Накрая прецаканите са те, защото са неспособни. Преди 10 години наемахме 1-2-ри курс студенти и само 10% не ставаха. Сега наемаш 3-4 курс и завършили в чужбина, 100% не стават, но те питат как ще им увеличаваш заплатата на всеки 6 месеца, без реално това, което произвеждат да има качество. Трябват им поне 2 години, за да произвеждат продукт с малко брак, а през това време им плащаш заплата и я вдигаш, а продуктивност 0. И докато едно време имаш смисъл да наемаш новаци. Сега има смисъл да наемеш професионалист, който да работи с малко брак и да му плащаш колкото е нужно, но да пропуснеш да "инвестираш" 2г в някой, който после може да реши да си тръгне вече научил се, а работодателят да остане със инвестицията, която не е довела до печалба.
Образованието ни има крещяща нужда от промени. Докато образователното министерство не започне да проучва колко деца ползват частна образователна услуга - уроци или посещение в школи, реално си заравя главата в пясъка и се крие от проблема. Киченето на двайсетина топ училища в страната с високите резултати на учениците си до колко е постижение на въпросните училища и до колко на родителите на въпросните ученици, които са доплатили за частни школи и уроци?
Положението е същото и в Русия. Там полагат задължителни изпити след 9 клас т.н.ОГЭ. За да получат диплома за завършен 9 клас е необходим определен успех. Погледнах една от задачите по математика, на която в телеграм канал над 12,000 човека са дали своя отговор. Аз бях от само 13% отговорили правилно. Ето задачата: "Първата половина на пътя автомобил изминал със скорост от 84 км/час, а втората с 96 км/час. Намерете средната скорост на автомобила за целия изминат път."
A, да ги нямаме тия. Аз съм родител, с родителско възпитание. Не съм педагог, не знам подробно нови похвати. Академичната част я знам по свой начин, но това не значи, че мога да я преподам. Училищата взимат милиони, непрекъснато модернизират, еми трябва да има академични резулатати, ако не - давайте ми на мен субсидията и ще намеря начин да се научат. Ама хем ги искате всеки ден по цял ден от тригодишна възраст, хем като няма резултат - родителите виновни...
Училището ще научи децата ти да пушат, да пият, да се бият и да се дрогират. И ти ЛИЧНО ще носиш отговорността за това. Характера на детето се формира в семейството. Да прехвърлиш тази отговорност на учителите е много лесно и изключително погрешно. Защо създаваш дете, щом не искаш да носиш отговорност за възпитанието му?
"Всеки нормален родител би изисквал от детето си да е грамотно и би го насърчавал да учи!" ============ Не забравяй, че си във форум, в който се спори дали дебилите в българия са 80 или повече процента. Дебил не може да бъде нормален родител или поне такъв, какъвто описваш.
Обучавайте се на правопис и тогава се опитвайте да коментирате резултатите на матурата.... Малко е смешно да се пише "убочение" в един такъв надут коментар, с който си мислите, че разбирате какви са проблемите на днешноти образование.Аз съм над 80 години и не си нося редовно очилата, когто пиша на лаптопа и правя хиляди грешки, но миналата година се хванах за главата..Внучката беше при мен по време на онлайн Обучението беше 12 клас елитна английска гимназия, но искаше да кандидатства медицина, аз трябваше да й помагам като й проверявам въпросите по биология ...с учебника разбира се.. Слагах очилата , вземах червения химикала и учебника и проверявах... Детето беше направо неграмотно, но беше успяло да наизусти въпросите по биология , на страница текст намирах мимимум по 15 грешки правописни... по наше време за правописни грешки се взимаше от успеха..бях потресен.... На матурата имаше 3.19 по български и 5.50 по руски защото баба й е рускина и в къщи познай на какъв език се говореше, а на кандидатстудентските имаше отлични оценки и по Химия и по Биология.... и влезе с шестици по предметите от диипломата, Просто я мързяло по другите предмети -диплома около 4 с тройка по български, математика дори и по английски и шестици само по физическо , биология и химия и руски и сега завършва първи курс , само с една петица и шестици от първия семестър... Просто се интересува от това , което има смисъл според нея....Но това я осакатява по много направления.. Може би ние като имахме много ненужни знания да не прокопсахме много...
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
Около 87.82км/час без калкулатор сметнато..А съм учил математика преди 65 години и може да греша, но вникакъв случай не 90км/ч/ . Това ли е верният отговор?
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
До коментар [#42] от "Йосиф Давыдович": Не съм особено прецизен с телефон,Щом внучката Ви е влязла да учи медицина,значи е направила достатъчно през средното си образование,от тук нататък,акоя питат за дипломата от средно образование ,ще е за номера и. За правописни грешки се намалява оценката по български език и литература,на останалите изпити правописа не се проверява изобщо,Умението за писане на литературна тема няма общо с грамотността и с нищо друго,освен писането писането на литературна тема..Успеха и от следването го доказва,усвоила е езика на съответните дисциплини.Това че учи това,което според нея има смисъл е признак на висока интелигентност.нищо не губи,освен някое и друго усложнение от стрес.За правописните грешки,документите,които лекарите изготвят са стандартизирани ,в по-голямата част дори не се пише,а се избира от падащи менюта ,ако се пише са няколко реда стандартни за тях изрази и съкращения.Може да и се наложи да пише по-дълъг текст ако евентуално я назначат за експерт или вещо лице,Освен това всички пишат на програми минимум с проверка на правописа и предсказващо въвъждане и аутотекст функция,в която са вкарани цели изречения и дори абзаци За 23 години като адвокат не съм писал на ръка повече от имената си,ареса,телефона ,номер на дело и 'вярно с оригинала" ,ако печата не ми е под ръка
До коментар [#43] от "Йосиф Давыдович": Верният отговор го дават 89.6 км/час. Аз също смятах без калкулатор и изкарах 89.7 км/час, но реших че една десета разлика не е кой знае колко.:) Другите май си мълчат и слагат минуси от яд, че не могат да решат задачката за руски деветокласници.
Ниските резултати на матурите били последица от онлайн обучението
- да така е, но има и много други причини които не се споменават, а те са: 1. чалгаризацията на новото поколение с цел да не могат да мислят самостоятелно и да са подвласни на чужди мнения които им се втълтяват чрез мобилните комуникации от които те са зависими!!! 2. дългото "реформиране" на образователната система и некомпетентните хора, които вземат решения под външни давления може би??? .......
До коментар [#6] от "Роси": Учителите не са заинтересовани от повишаване знанията на учениците. Нали си получават заплатите, макар да произвеждат неграмотници. Трябва да се обвържат заплатите с качеството на образованието.
- да така е, но има и съвестни учители които си вършат добре работата, но стават все по-малко поради също много причини, но най-вече поради чалгаризацията на новото поколение и промитите им мозъци!!!
Като взех калкулатора и аз го изкарах 89.6 км /ч... Явно на 83 години не мога да решавам такива задачки на ум без калкулатор, но явно логиката ми работи..Тъй като за разстоянието нищо не се казва разсъждавам за всеки час с първата скорост са изминати 84 км , от другата половина съшите 84 кн са изминати за 84/96=0.875 часа,, а 84+84=168 км са изминати за 1.875 часа(1+0875), делим 168км/1.875часа=89.6 км/ч... На ум обърках с един километъър изчесленията,, затова от 3.-4 години винагии си правя сметките стелефона... Но за млади хора би трябвало да е лесна задачата и е срамота, че в Русия много малко деца катоо% са решили тази толкова лесна задача...Аз като ученик в 8 клас бях в десетката по математика на национални олимпиади през 50-те...,но после баща ми се спомина и ми се наложи да почна работа в мината на 18 години и така не продължих образованието си след техникума, в края на 80-те записах винса във Варна, изкарах 3 семестъра заедно с данчо ментата бяхме задочници, но дойде 87 -маи се хванах на работа на строежа на Аеца 6-ти блок, взимах по 1500 лева заплата, и се дипломирах предсрочно... Е сега пък съм с голяма пенсия.. Поздрави и почитания, вие винаги правите интелегентен принос към всяка дискусия във форума..
Природа на войне, нам как родная мать
Но есть время хорониться, а есть время наступать
И вскоре объявились мы во вражьих городках
И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах
Порвали на куски, измолотили в хлам
И, добивая, объясняли стонущим врагам:
Запомните загадочный тактический приём —
Когда мы отступаем – это мы вперед идем!
Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин
Просто нам завещана от Бога Русская Дорога
Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
До коментар [#47] от "Йосиф Давыдович":Явно на 83 години не мога да решавам такива задачки на ум без калкулатор.. >> Мога само да мечтая да доживея до такава възраст и то с подобна висока степен на физическа и умствена функционалност. Явно и генът си казва думата. За калкулаторите..имам двойствено мнение. Установих, че съм заприличал на моите студенти, които без калкулатор не могат да умножат на ум две двуцифрени числа.:) За задачата.. Вярно, че разстоянието x не е известно, но може да се изключи. v= x/(t1 + t2) , v1= (x/2)/t1 , v2= ( x/2)/t2. Тогава изразяваме t2+t2 от последните две уравнения чрез дадените скорости и заместваме в първото уравнение. x се съкращава и крайната формула e v= 2v1*v2/(v1+v2). Заместваме дадените скорости и получаваме 89.6 км/час.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1084 НеутралноНима ?
Истината рано или късно излиза наяве.А през тези 33 години досега какво имахме ?
Ами то дойде време, когато учителите, които сега учат децата, самите те да са жертва на образователните реформи по западен образец.
Как ненаучен да учи децата ?
Отрезвяването и осъзнаването тепърва предстои.
Но ... не за всеки.
atmanpg
Рейтинг: 1417 НеутралноОнлайн обучението е оправдание за драстичният спад в нивото на образованието.
Но на кой ли му пука вече...
dj_tiesto
Рейтинг: 416 НеутралноДа бе! Защо не слънцето или атмосферното налягане да не са виновни?
Да не забравяме КОЙ беше министър на образованието - настоящ министър-председател. Защо пък да не е виновен той а? - Например
Vency Mirchev
Рейтинг: 1542 РазстроеноЗа тези проблеми, някои говорихме много, доколкото ни позволяваше неокомунистическата цензура. Високата смъртност по време на Ллъжепандемията също се дължи в голяма степен на онлайн леченията.
Аз съм тук и там. – Навред. –Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет...Мариана Кълвачева
Рейтинг: 1084 НеутралноУчениците си гледат в телефоните в час, учителката си гледа в телефона зад катедрата, какво очаквате да се случи като резултат.
Истината рано или късно излиза наяве.Роси
Рейтинг: 6787 НеутралноУчителите не са заинтересовани от повишаване знанията на учениците. Нали си получават заплатите, макар да произвеждат неграмотници. Трябва да се обвържат заплатите с качеството на образованието.
Таралеж
Рейтинг: 2255 НеутралноВсъщност онлайн, и без учител може да получиш много по добро образование. Или по скоро да си подобриш осакатеното от учители и училище образование.
Ключът за лошото образование са лошите учители.
Може ни 10-20% са умни, знаещи, ангажирани.
Останалите са учители щото е по лесно и/или щото за друго не стават.
Ключът за подобряване на подбора?
Пари, бенефити, престиж!
blondofil
Рейтинг: 2362 НеутралноЕ поуспокоих се. Мислех че са резултат от това че пример за подражание на учениците са мутрите и чалгаджийките
rumen_s
Рейтинг: 2062 НеутралноА-ха, на крива ракета космосът й виновен. За неграмотността на децата тази на снимката и другите мал@умни чиновници в МОН нямат никаква вина, нали?
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)dedoliben
Рейтинг: 2588 НеутралноНиският Резултат е заради Кастрева Такева и подобни рептилйи.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIОкупали се на всички нива.
И ролята на Учителя не е на Звероукротител нито на Пъдар.
И на Бавачка не е.
Който иска учи който не а у Лево.
Pl Ga
Рейтинг: 8 НеутралноНиските резултати се дължат на ниското качество на образованието. Училищата произвеждат деца, които биват научени да запаметяват уроците и да продължават напред в следващите класове, но по-късно осъзнават, че не могат да се конкурират на пазара на труда. Пример: Германия прие над един милион работници, но откри, че те не разполагат с необходимите квалификации, дори и за най-основни задачи. Така че...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3395 НеутралноПрав си, но това се тълкува по десетки начини.
Почнах работа преди 33 години, заради високия си успех от университета само след 9 месеца успешно се прехвърлих в елитно училище. В паралелка имаше по няколко "четворкаджии" и те се срамуваха, че са тъпи. Сега пак има няколко "четворкаджии", но се тупат в гърдите, че са отворени. Другите ритат от кеф, като прескочат двойката. Е, училището отдавна не е елитно, вече не кандидатстват 5 деца за едно място, а влиза всеки .....с автобуса .
Защо?
Поне по три причини. Надявам се, че няма да предположите, че съм забравил литературата, която съм учил?
1. По-възрастните помнят приказката за първите 7 години. Когато през тях не са ти вкарали образованието като ценност, повече няма и да влезе. "За какво ми е това?", е вечният въпрос.
2. Отмъщението на Орешарски за учителската стачка. Делегираните бюджети накараха директорите да гледат на учениците като на ваучери и кой улови повече.... Но това го знаят и деца, и родители.
3. Кого показват медиите като преуспял човек? Чалга певици, местни футболисти.... Благо Джизъса, Николета Лозанова, Мара Отварачката....
Президентът е чорап, премиерът - тиква. Е, какво искате? Еретик
rumen_s
Рейтинг: 2062 НеутралноАбсолютно, поощрява се папагалстването и повтарянето на чужди мисли (понякога безумни). Почне ли някое дете да се опитва да разсъждава и да каже нещо свое, моментално следват санкции и ниски оценки. Не съм сигурен дали всичко това не се прави напълно умишлено. Но никак не е случайно, че най-можещите деца след 12 клас масово хващат към чужбина, нагледали се достатъчно на нашето 'образование'. Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5147 ВеселоЛирическият герой ОПЯВА своя роден край, понеже заминава за чужбина.
Без родина човек живее само по повърхността на света.
Той вижда шосе, след туй трева и започва да задава много въпроси.
Изкуството има приятно свойство да се нагажда на всеки поотделно.
В началото героите се срещат случайно, като участват в пътнотранспортно произшествие, а в следващия момент се целуват, сякаш са двойка.
В дървото край шосето ръмят славеи.
Първо от холера се разболява лирическият герой на Дебелянов, а после и своя автор.
Балканът вече не е баща на лирическия герой, а негова майка. Затова лирическият герой открива надежда в планината, която няма как да му помогне физически, но поне психически...
Героят на Ботев осъзнавал, че Балканът е най-доброто място за оставяне на трупа му. Там зверове и природни масиви ще бдят над костите му вечно.
Стихотворението е написано в рима, което нерядко се наблюдава при поетите.
Лелята на лирическия герой, която била още старата майка на Ангелинка, стърчала в средата на стаята с двата си зеленясали зъби като пещера.
Tой казал на Серафим да влезе да не го духа вятъра, но Серафим казал да го духа.
… и тогава той взел ножа и се застрелял. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
hke401172962
Рейтинг: 586 НеутралноНиските резултати на матурите са последствие от Янка Такева.
bensocavour
Рейтинг: 36 НеутралноВсеки нормален родител би изисквал от детето си да е грамотно и би го насърчавал да учи!
За неграмотността са виновни - на първо място родителите, които отказват да поемат отговорност за отрочетата си. Децата са прости и необразовани, защото родителите са такива.
Веднага след това, ако не и на същото "почетно" място се нареждат Такева, Кастрева и подобните соц-лелки-парашутистки, окупирали върховете на образователната система и синдикатите.
lfd58673776
Рейтинг: 64 НеутралноМне, просто тая година са решили да не ги жалят толкова много.
Иначе, всеки който има допир с тийнове, знае, че нищо не знаят и не могат да пишат две смислени изречения и без правописни грешки. Не ги виня толкова много самите тях - те не са чели книги почти, няма откъде да дойде тоя правопис. Въпросът е защо продължават да учат по системата, по която се учи от поне 60-те, както разбирам от моите родители.
Lazarus
Рейтинг: 808 Неутрално"Настоящите дванайсетокласници и седмокласници са от тези ученици, които най-дълго време са се обучавали в онлайн среда и това има своите последици." Така началникът на Регионалното управление на образованието в София Ваня Кастрева обясни резултатите от тазгодишните зрелостни изпити в страната."
Дати за провеждане на матури след 7-ми клас: Литература - 13 юни 2023 г., начало 09,00 часа. Математика – 16 юни 2023 г., начало 09,00 часа.
hodounski
Рейтинг: 2990 НеутралноДокато Ваня Кастрева и Янка Такева се занимават с образованието не чакайте НИЩО. Те са като Лили в естрадата - динозаври. Няма ли млади хора ?
Rossonero
Рейтинг: 1415 НеутралноА колко абитуриенти отиват в университет...не повече от 30%от зрелостниците,коетоЕ тъжно
sim4o
Рейтинг: 2841 НеутралноА нима можехме да оставим Пандемията Ковид без Мерки ?
Judjuk
Рейтинг: 2533 НеутралноБрюксел няма интерес от грамотни хора в България.
JudjukБрюксел има други планове.
Ivan Peev
Рейтинг: 715 НеутралноКогато в образователната система попаднат деца на недоучени брутални родители какво очаквате да се случи там?
Два дебила это сила!Цяло едно поколение длед 1989 година е провалено, сега се проваля следващото.
Иво Христо праволно говори за процентите глупаци в страната.
Съществуващата в момента демокрация = на дебилизация.
Заривай...
danvan
Рейтинг: 1149 ГневноДа бе,
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatИ целокупното затъпяване на населението в територията пак е заради ковид, да знаете!
Илиян Колев
Рейтинг: 1100 НеутралноСпоред мен се дължи се на понижения интерес към специалността "Право" в СУ и възможността в други университети да се кандидатства за специалността "Право" без такъв изпит,учененето. на иначе безполезното умение да се пише литературна тема служи само за това.За последващата реализация извън кандидатстудентски изпит за специалността "Право" всяка оценка ≥ π върши работа.Ползването на български език за цели ивън убучението и демонстрация чрез писане на литературна тема изобщо не се учи и не се проверява в дисциплината "Български език и литература"
Nedyalko Lazarov
Рейтинг: 1784 НеутралноНиските резултати на матурите се дължат на. 1) Ниското качество на матряла и 2) ниското качество на майсторите.
Второто може да се подобри, като се намерят добри майстори срещу добро заплащане, но за първото е трудно да се види как може да се подобри.
petrow1973
Рейтинг: 1444 НеутралноТова е най-ниският резултат от последните пет години.
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)Това ли е ефекта на приемането ни в Европейския съюз?
pamela
Рейтинг: 2527 НеутралноОнлайн обучението е добро само за мотивирани обучаващи се.
За останалите нищо не може да замени присъственото обучение.
Галя Станчева
Рейтинг: 4892 Неутрално"Всички зрелостници от пловдивско училище са получили двойки на матурата по български език
Всичките 12 зрелостници от СУ "Братя Миладинови" в Пловдив, явили се на задължителната матура по български език и литература през тази година, са получили двойки. Това съобщи шефката на Регионалното управление на образованието Антоанета Пакова. 4102-ма са държали изпита в града и региона. Слабите оценки са общо 660, което е 16,09 % от всички."
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/14651651
atmanpg
Рейтинг: 1417 НеутралноПроблемът е, че родителите са абдикирали от ролята си на такива.
В огромната си част.
ekp351157130
Рейтинг: 1228 НеутралноПроблемът много често е удома и проблемът е масовата чалгаризация на населението. И първото чалга поколение вече се възпроизвежда. И там първите 7 години липсват. Всички са играчи, които прецакват системата. Накрая прецаканите са те, защото са неспособни. Преди 10 години наемахме 1-2-ри курс студенти и само 10% не ставаха. Сега наемаш 3-4 курс и завършили в чужбина, 100% не стават, но те питат как ще им увеличаваш заплатата на всеки 6 месеца, без реално това, което произвеждат да има качество. Трябват им поне 2 години, за да произвеждат продукт с малко брак, а през това време им плащаш заплата и я вдигаш, а продуктивност 0. И докато едно време имаш смисъл да наемаш новаци. Сега има смисъл да наемеш професионалист, който да работи с малко брак и да му плащаш колкото е нужно, но да пропуснеш да "инвестираш" 2г в някой, който после може да реши да си тръгне вече научил се, а работодателят да остане със инвестицията, която не е довела до печалба.
heyya
Рейтинг: 8 РазстроеноОбразованието ни има крещяща нужда от промени.
Докато образователното министерство не започне да проучва колко деца ползват частна образователна услуга - уроци или посещение в школи, реално си заравя главата в пясъка и се крие от проблема.
Киченето на двайсетина топ училища в страната с високите резултати на учениците си до колко е постижение на въпросните училища и до колко на родителите на въпросните ученици, които са доплатили за частни школи и уроци?
ekp351157130
Рейтинг: 1228 НеутралноСлави Трифонов беше на екрана и преди да влезем в ЕС. Пееше чалга и преди това.
ZyklonA
Рейтинг: 33 НеутралноАз лично смятам ,че вие от Дневник сте виновни!
Nelumbo
Рейтинг: 477 ВеселоДо коментар [#14] от "Незнайко в Слънчевия град":
Аааа, много благодаря! Смях се на глас....
тулса
Рейтинг: 2418 НеутралноПоложението е същото и в Русия. Там полагат задължителни изпити след 9 клас т.н.ОГЭ. За да получат диплома за завършен 9 клас е необходим определен успех. Погледнах една от задачите по математика, на която в телеграм канал над 12,000 човека са дали своя отговор. Аз бях от само 13% отговорили правилно. Ето задачата:
"The glory of God is intelligence""Първата половина на пътя автомобил изминал със скорост от 84 км/час, а втората с 96 км/час. Намерете средната скорост на автомобила за целия изминат път."
lil_alex
Рейтинг: 719 НеутралноДо коментар [#30] от "atmanpg":
A, да ги нямаме тия. Аз съм родител, с родителско възпитание. Не съм педагог, не знам подробно нови похвати. Академичната част я знам по свой начин, но това не значи, че мога да я преподам. Училищата взимат милиони, непрекъснато модернизират, еми трябва да има академични резулатати, ако не - давайте ми на мен субсидията и ще намеря начин да се научат. Ама хем ги искате всеки ден по цял ден от тригодишна възраст, хем като няма резултат - родителите виновни...
atmanpg
Рейтинг: 1417 НеутралноДо коментар [#37] от "lil_alex":
Училището ще научи децата ти да пушат, да пият, да се бият и да се дрогират.
И ти ЛИЧНО ще носиш отговорността за това.
Характера на детето се формира в семейството.
Да прехвърлиш тази отговорност на учителите е много лесно и изключително погрешно.
Защо създаваш дете, щом не искаш да носиш отговорност за възпитанието му?
atmanpg
Рейтинг: 1417 НеутралноТочно това трябваше да се направи.
Децата изобщо не бяха рискова група. Прекарваха Ковид, като лек грип
sim4o
Рейтинг: 2841 НеутралноДецата , може и да останаха неуки - но усвоиха два най-важни урока :
- да вярват в науката..
- и да са социално-отговорни ..
Имам понятие, от он-лайн образованието от селото на татко:
Събираха се, към 9 - 9.30 на центъра на селото..
Купуваха си бира , Хелл и Редбул ..
Сядаха - и си пускаха музика от телефоните ..
Вероятно това спаси много стари хора от ковидна гибел ..
Костадин Иванов
Рейтинг: 3395 НеутралноДо коментар [#16] от "koftimastia":
Еретик"Всеки нормален родител би изисквал от детето си да е грамотно и би го насърчавал да учи!"
============
Не забравяй, че си във форум, в който се спори дали дебилите в българия са 80 или повече процента. Дебил не може да бъде нормален родител или поне такъв, какъвто описваш.
Sara Ashton Pedrillo aka Йосиф Давыдович
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#25] от "Илиян Колев":
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…Обучавайте се на правопис и тогава се опитвайте да коментирате резултатите на матурата.... Малко е смешно да се пише "убочение" в един такъв надут коментар, с който си мислите, че разбирате какви са проблемите на днешноти образование.Аз съм над 80 години и не си нося редовно очилата, когто пиша на лаптопа и правя хиляди грешки, но миналата година се хванах за главата..Внучката беше при мен по време на онлайн Обучението беше 12 клас елитна английска гимназия, но искаше да кандидатства медицина, аз трябваше да й помагам като й проверявам въпросите по биология ...с учебника разбира се.. Слагах очилата , вземах червения химикала и учебника и проверявах... Детето беше направо неграмотно, но беше успяло да наизусти въпросите по биология , на страница текст намирах мимимум по 15 грешки правописни... по наше време за правописни грешки се взимаше от успеха..бях потресен.... На матурата имаше 3.19 по български и 5.50 по руски защото баба й е рускина и в къщи познай на какъв език се говореше, а на кандидатстудентските имаше отлични оценки и по Химия и по Биология.... и влезе с шестици по предметите от диипломата, Просто я мързяло по другите предмети -диплома около 4 с тройка по български, математика дори и по английски и шестици само по физическо , биология и химия и руски и сега завършва първи курс , само с една петица и шестици от първия семестър... Просто се интересува от това , което има смисъл според нея....Но това я осакатява по много направления.. Може би ние като имахме много ненужни знания да не прокопсахме много...
Sara Ashton Pedrillo aka Йосиф Давыдович
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#36] от "тулса":
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…Около 87.82км/час без калкулатор сметнато..А съм учил математика преди 65 години и може да греша, но вникакъв случай не 90км/ч/ . Това ли е верният отговор?
Илиян Колев
Рейтинг: 1100 НеутралноДо коментар [#42] от "Йосиф Давыдович": Не съм особено прецизен с телефон,Щом внучката Ви е влязла да учи медицина,значи е направила достатъчно през средното си образование,от тук нататък,акоя питат за дипломата от средно образование ,ще е за номера и. За правописни грешки се намалява оценката по български език и литература,на останалите изпити правописа не се проверява изобщо,Умението за писане на литературна тема няма общо с грамотността и с нищо друго,освен писането писането на литературна тема..Успеха и от следването го доказва,усвоила е езика на съответните дисциплини.Това че учи това,което според нея има смисъл е признак на висока интелигентност.нищо не губи,освен някое и друго усложнение от стрес.За правописните грешки,документите,които лекарите изготвят са стандартизирани ,в по-голямата част дори не се пише,а се избира от падащи менюта ,ако се пише са няколко реда стандартни за тях изрази и съкращения.Може да и се наложи да пише по-дълъг текст ако евентуално я назначат за експерт или вещо лице,Освен това всички пишат на програми минимум с проверка на правописа и предсказващо въвъждане и аутотекст функция,в която са вкарани цели изречения и дори абзаци За 23 години като адвокат не съм писал на ръка повече от имената си,ареса,телефона ,номер на дело и 'вярно с оригинала" ,ако печата не ми е под ръка
тулса
Рейтинг: 2418 НеутралноДо коментар [#43] от "Йосиф Давыдович":
"The glory of God is intelligence"Верният отговор го дават 89.6 км/час. Аз също смятах без калкулатор и изкарах 89.7 км/час, но реших че една десета разлика не е кой знае колко.:)
Другите май си мълчат и слагат минуси от яд, че не могат да решат задачката за руски деветокласници.
Emil Dimov
Рейтинг: 354 РазстроеноНиските резултати на матурите били последица от онлайн обучението
- да така е, но има и много други причини които не се споменават, а те са:
1. чалгаризацията на новото поколение с цел да не могат да мислят самостоятелно и да са подвласни на чужди мнения които им се втълтяват чрез мобилните комуникации от които те са зависими!!!
2. дългото "реформиране" на образователната система и некомпетентните хора, които вземат решения под външни давления може би???
.......
До коментар [#6] от "Роси":
Учителите не са заинтересовани от повишаване знанията на учениците. Нали си получават заплатите, макар да произвеждат неграмотници. Трябва да се обвържат заплатите с качеството на образованието.
- да така е, но има и съвестни учители които си вършат добре работата, но стават все по-малко поради също много причини, но най-вече поради чалгаризацията на новото поколение и промитите им мозъци!!!
Sara Ashton Pedrillo aka Йосиф Давыдович
Рейтинг: 503 НеутралноДо коментар [#36] от "тулса":
Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…Като взех калкулатора и аз го изкарах 89.6 км /ч... Явно на 83 години не мога да решавам такива задачки на ум без калкулатор, но явно логиката ми работи..Тъй като за разстоянието нищо не се казва разсъждавам за всеки час с първата скорост са изминати 84 км , от другата половина съшите 84 кн са изминати за 84/96=0.875 часа,, а 84+84=168 км са изминати за 1.875 часа(1+0875), делим 168км/1.875часа=89.6 км/ч... На ум обърках с един километъър изчесленията,, затова от 3.-4 години винагии си правя сметките стелефона... Но за млади хора би трябвало да е лесна задачата и е срамота, че в Русия много малко деца катоо% са решили тази толкова лесна задача...Аз като ученик в 8 клас бях в десетката по математика на национални олимпиади през 50-те...,но после баща ми се спомина и ми се наложи да почна работа в мината на 18 години и така не продължих образованието си след техникума, в края на 80-те записах винса във Варна, изкарах 3 семестъра заедно с данчо ментата бяхме задочници, но дойде 87 -маи се хванах на работа на строежа на Аеца 6-ти блок, взимах по 1500 лева заплата, и се дипломирах предсрочно... Е сега пък съм с голяма пенсия..
Поздрави и почитания, вие винаги правите интелегентен принос към всяка дискусия във форума..
тулса
Рейтинг: 2418 НеутралноДо коментар [#47] от "Йосиф Давыдович":Явно на 83 години не мога да решавам такива задачки на ум без калкулатор..
"The glory of God is intelligence">> Мога само да мечтая да доживея до такава възраст и то с подобна висока степен на физическа и умствена функционалност. Явно и генът си казва думата. За калкулаторите..имам двойствено мнение. Установих, че съм заприличал на моите студенти, които без калкулатор не могат да умножат на ум две двуцифрени числа.:) За задачата.. Вярно, че разстоянието x не е известно, но може да се изключи.
v= x/(t1 + t2) , v1= (x/2)/t1 , v2= ( x/2)/t2. Тогава изразяваме t2+t2 от последните две уравнения чрез дадените скорости и заместваме в първото уравнение.
x се съкращава и крайната формула e v= 2v1*v2/(v1+v2).
Заместваме дадените скорости и получаваме 89.6 км/час.