Няма друга държава с толкова лесен достъп до лекар-специалист, смята директорът на "Пирогов"

Няма друга държава с толкова лесен достъп до лекар-специалист, смята директорът на "Пирогов"

© Анелия Николова



Няма друга държава, като България, с толкова лесен достъп до лекар-специалист, каза днес по БНТ изпълнителният директор на "Пирогов" проф. Асен Балтов. Той допълни, че българите стигат до експерта за максимум 48 часа, докато по света се обикаля със седмици, като се минава през различни лекари.


Коментирайки заплащането за лечение проф. Балтов подчерта, че няма как най-съвременните методи за лечение да се покриват изцяло от здравната каса. "Променят се много от стандартите на лечение. Искаме да живеем по-добре и с по-добро качество на живот. Искаме по-бързо да излизаме от болниците и ако е възможно лечението ни да е еднодневна хирургия и след това отново да се връщаме на работните си места. Това струва много пари", аргументира се той.


Директорът на "Пирогов" допълни, че дори при заплащане за лечение, цените са много по-ниски от европейските. Като проблем пред здравеопазването проф. Асен Балтов посочи твърде големият брой болници. "400 болници на 7 млн. души, а знаете колко от тях живеят в страната, е твърде много. Дори една Германия закрива по 100 болници годишно", посочи той.




Проф. Асен Балтов говори и за инициативата на "Пирогов" телемедицина, която предвижда сключване на договори между спешният център и болници от цялата страна за оказване на експертна помощ при сложни случаи. Консултациите ще стават в реално време, като специалистите в "Пирогов" виждат, това което виждат колегите им на място. Предвижда се да има и дежурни екипи, които да могат да тръгнат веднага, ако има нужда от по-специализирана намеса. За момента това е само идея и предстои нейната реализация.


Коментирайки протестите на педиатрите, директорът на "Пирогов" посочи, че отпусканите допълнителни 50 млн. лева от резерва на НЗОК са за това да се подпомогнат и остойностят пътеките, свързани с педиатрията, които от дълги години са недофинансирани и имат нужда от увеличаване на тяхната себестойност.


"Пари ще бъдат насочени и към пулмологията, където също са много ниски пътеките. Идеята е да бъдат подпомогнати тези структури, като същевременно на болниците ще бъде осигурена възможност "да поемат глътка въздух" и да бъдат увеличени и трудовите възнаграждения на хората, които работят в тези специалности, каза проф. Балтов.


Той прогнозира, че тази година ще се достигне праг на насищане, тъй като за болниците и болничната помощ вече са отпуснати толкова средства от Здравната каса, че те може би няма да могат да изпълнят лимитите, които са заложени до края на годината.


Проф. Балтов подчерта, че това са пари, които се отпускат за болнична дейност. Ако говорим за източване, трябва да се насочим към другата голяма група - това са фармацевтичните продукти. Там е големият проблем в момента. Там е пробивът, защото всяка година излизат нови медикаменти и е нормално да искаме да сме в крак с най-новото и най-модерното, но понякога най-новото е прекалено скъпо", обобщи той.

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12540 Весело

    В България за да се стигне до специалист трябва:
    - да минеш през домашния лекар
    - той да има свободни направления
    - да отидеш на специалист
    В датите 1-10 на месеца може би тези 48 часа са постижими. Така пресметнато обаче достъпът до лекар-специалист в Германия например е максимум 24 часа - просто решаваш и отиваш при него :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    българите стигат до експерта за максимум 48 часа,
    _____________________
    А премълчавате ,че когато доктора закъснее с 48 минути за ромската махала яде бой!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Така е!
    И точно по тази причина в никоя друга държава няма и толкова голяма корупция в здравеопазването(разбирайте поискани и дадени пари под масата)!

  4. 4 Профил на Сиромахомил
    Сиромахомил
    Рейтинг: 862 Весело

    Прав е човека, защото откакто го има Гугълето, Българина има достъп до най-големия лекар-специалист - себе си. Разните там учили докторчета ги ползва само за второ мнение. 😂

    Акъла е нещото което най-лесно се дава когато ти е в недостиг.
  5. 5 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 732 Неутрално

    Тоя па 48 часа, няколко бинки и стигам до теб за няколко минути, а без бинки след няколко хилядолетия!!!
    ------------------------
    По-голямата част от "лекарите" в България са просто бакали с бели престилки!!!

  6. 6 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Точно така е!
    Живял съм 12 години в Канада. Там е изключително трудно да се добереш до специалист.
    А за операции, да не говорим!
    Тези, които най-много плюят по това, което имаме тук, не са си подавали носа извън България.
    Добре, че се върнах в България, та да си оправя здравето тук!

    Имах изкривена носна преграда. Само като легна и носът ми се запушваше. Чести истинки, синузити. Всеки грип беше с усложнения.
    В Канада - нищо. С 100 ходения по мъките ти изписват една супер скъпа машина, струваща хиляди $, с която спиш като Майкъл Джексън. С кислородна маска.

    Тук в България ходих във ВМА (при един от добрите специалисти)
    Направиха ми скопична операция с камера и разшириха носните прегради. Сега спя много по-добре. Трябва отново да отида при същия лекар, да ми направи и операция на небцето, срещу хъркане и отново срещу слийп апнеа-та.

    Друго!
    При тежко навяхване на глезен (в Канада на тротоар на леда, който уж чистели) имах постоянни болки с години! Там ми правиха рентген. Общия лекар каза, че не се виждало нищо счупено на рентгена. Остана си така, полусакат да ходя, с подут глезен и болки при всяко стъпване.
    Като се върнах в България 4 години по-късно, ходих в София мед при Тони Георгиев (коляното)
    Направих ЯМР. Веднага видяха счупени костни частици, свободно плаващи в глезена.
    Отново скопична операция (с камера). Като видяха с камерата (и аз гледах), вътре беше страшно. Костни частици, остри като игли ръбове кости, счупени. Загладиха и оправиха всичко, сега съм като нов!
    И 2те операции бяха покрити от здравната каса и от частния ми фонд Булстрад.
    Казаха ми при операцията, ако не го бях оперирал глезенът е щял съвсем да се увреди.
    Така както ме оставиха в Канада.
    Съвсем реален човек съм, и не агитирам нищо за никой. А хейтърите ми е пределно ясно как мислят. Т.е. ... не мислят.

  7. 7 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1679 Неутрално

    Не е точно така! В Германия примерно, ако кажеш че имаш болки, никой не може да ти откаже и да те прати за по задна дата.

  8. 8 Профил на Daniela Gortcheva
    Daniela Gortcheva
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Да, няма друга държава като България, в която всеки да има правото да губи времето на високообразован специалист има-няма защо. Това за хвалба ли е - че системата в България не цени времето на своите експерти, които вместо да се усъвршенстват или да помогнат на пациент, който наистина се нуждае от тяхната специализирана помощ, са принудени да приемат на ден десетки хора, които ги търсят за щяло и нещяло? Освен това не е вярно казаното за обикалянето със седмици. Никой не обикаля , не виси по коридори и не си търси сам специалисти. Личният ти лекар ти дава писмо, което същевременно пристига по електронен път в болницата и пациентът трябва само да се обади на съответния телефон и да си уреди час в удобно за него време. В уреченото време отива, не чака като в България с часове в мрачни коридори, а го приемат на съответната регистратура, подканят го да изчака в уютна приветлива чакалня и идва човек, който му подава ръка, казва си името и го кани в кабинета си . Приемат го с уважение към личността му, оказват му нужната помощ, ако трябва го препращат и към други специалисти. Системата е така направена, че ако се разболееш сериозно, не се тревожиш и не мислиш за пари, защото всичко се поема от здравната ти осигуровка. Нито пък се тревожиш за това къде и към кого да се обърнеш. В Холандия, ако случаят е спешен, например, ако има съмнение за рак, системата не губи нито минутка и всичко се търкаля от само себе си, не като тук да се чудиш какво да правиш и къде да идеш, на чия врата да потропаш и какви телефони да въртиш. Не мога да разбера тия изявления колко било добре в България, когато всъщност тук е пълен хаос и липсва всякакво уважение и към пациента, и към лекаря. Да заповядат в Холандия, че да им покажа как работи системата там, белким им дойде в главата как се работи и как трябва да се организарат нещата. В момента системата в България е унизителна и за пациентите, и за лекарите, но най-важното тя буквално погубва човешки животи и разсипва здравето на хората.

  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    "400 болници на 7 млн. души, а знаете колко от тях живеят в страната, е твърде много."

    При започването на здравната реформа при правителството на Иван Костов беше предвидено преструктирането на болничната помощ - закриване, окрупняване и модернизиране на болниците да започне от 2005 г. Затова беше и създаден резервът на Здравната каса от 600 млн. лв. През 2009 г. ГЕРБ дойде на власт с жестоки критики към Тройната коалиция, че не е пристъпила към това преструктиране и с люти клетви, че незабавно ще започне съкращаване броя на болниците. Днес, десет години по-късно резултатът е нулев, по-скоро отрицателен - броят на болниците се увеличава. А къде са 600-те милиона резерв на касата "днес никой не знай, никой не знай...".

  10. 10 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    То, обикновено, и специалистът е такъв. .. лесен.

  11. 11 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    А и изкаването си е глупаво.

    Със застраховка можеш да видиш специалист до 24 часа ж чужбина. Точно тази който искаш.. до 2-3 дена.

  12. 12 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":
    По принцип си прав . НО. Това , че и маме достъп до специалист , не означава , че получаваме качество. София не е България. Ако в София можеш да избереш при
    кой да отидеш, в Харманли например има един специалист на пределна възраст.
    Медицинското обслужване в България няма единни медицински стандарти за работа, протоколи и т. н и доколкото ги и ма са само за справка. Т нар " пътеки " имат само чиновническо - административно - счетоводен смисъл. По тази пътека тези лекарства защото са по - евтини , за тях фармомафията се е преборила да се включат и т.н но нищо медицинско. Ясно е , че интервюирания " професор " е удобен на управляващите и трябва да говори хубави неща , но сме далеч от доброто медицинско обслужване , а за профилактика да не говорим.

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3777 Неутрално

    Да де....! Нали, това е смисълът на здравната система? Не е ли това, основният замисъл? Болният или този, който има нужда, да получи подходяща помощ навреме. Естествено, като всичко трябва да е справедливо платено.
    Не мисля, болните трябва да обикалят с дни и да ги подхвърлят, като някакви досадници, нали? Пациенти и лекари са свързани.
    Колкото до цените... Няма как лекарите да получават големите пари, от бедни пациенти. Разбирам накъде бие д-р Балтов, ама така си е....!

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    Ето един разказ на Илиан Василев за българското здравеопазване:

    "Покрусен съм. Знаех че българското здравеопазване е в колапс, но че кризата е стигнала такива дъна не вярвах. Мой съсед изпита върху себе си "качествата" му и в момента лекарите му изпълняват смъртна присъда. Всичко се развива буквално в рамките на един месец - болки в корева, Пирогов - изследване, не показва данни за операция. В градска болница обаче му намират камъни в жлъчката, които не са открити в Пирогов и правят лапароскопска операция. Но не му дават "камъните", нито на него, нито на близките му. Предписват лекарства, от които получава кръвоизлив. Лекуват кръвоизлива но отново от лекарствата получа инсулт, като ослепява в резултат. Но "лекарите" отричат това да има нещо с инсулта. След няколко дни откриват че имало - изследването не е сложно. Но човекът вече е без говор и без контакт. Още при влизането в болница казва че десният му крак изстива - което е сигурен признак за съдово нарушения - влиза в интензивното и там .... пропускам прилагателните не забелязват че кракът му е посинял. Няма кой да му помогне, защото близки не се допускат а сестри и лекари "спят". И сега сме етап ампутация - пропуснали да дадат разреждащи кръвта. Всичко това по данни на самите "лекари".
    Лекари, повечето млади, които работят само по своята специалност, само от 8 до 5, да лекуват само тяхното заболяване, да покрият само тази пътека, и да усвоят само този ресурс веднага.
    За Трета градска и за моя съсед Ангел иде реч.
    Той си отива защото нямаше шанс да има за познат Бойко Борисов, който да се намеси, нямаше шанс да се роди в страна, в която на лекарите им пука и лекуват.
    Казват тези подробности защото се чувствам безсилен, като вик в пространството, белким на някой му запука.
    Да знаят хората и да бъдат предупредени за тази болница. Като прибавите липсата на сърце и на професионализъм - става нетърпимо.
    Де факто наблюдавам безмълвно как един човек си отива от каскада от лекарски грешки и няма кой да се намеси.
    Когато те осъждат поне присъда има, тук е по съдба.
    Спирам до тук, тежко е. Най-много на близките му, които са просто убити. Не липсата на пари е най-страшно, защото парите ще станат повече и един ден ще бъдат много повече, дори достатъчно. Но отношението към човека в неговото съвокупност, а не като съчетание на отделни специалности - тесни и тесногръди - няма да се промени.
    Там където трябва да има помощ - често има равнодушие - човекът паднал пред болницата те викат бърза помощ!?!
    А съседът ми цял живот честно е работил и очаква някой честно да му помогне в нужда. От тези доктори, които са се учили от данъците, които той е плащал."

  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    До коментар [#14] от "tacheaux":

    Тъжният епилог на разказа:

    "Човекък за когото ви писах, съседът Ангел почина. Бългаската система на здравеопазване го уби. Каскадата от пороци завърши с последният акорд - клиничната пътека свърши и го преместиха в хоспис, където уж трябваше да продължи лечение. Два дни издържа.
    От опита ми с възрастни хора които познавам - преместиш ли пациент в хоспис - краят а непосредсвен.
    Искрени съболезнования на Боги и на близките му.
    Най-големият им грях е че направиха корупцията управленски стандарт и всички поеха по пътя на греха. Сега колкто и пари да наливаш все кацата ще бъде празна и хората ще умират. За това сме на последно място по продължителност на живота. Системата и корупцията не Ги, а Ни убиват. И мълчанието ни Им помага.
    Понякога си мисля, че при такова здравеопазване и общество, което е изтръпнало, екзитусът е спасение.
    Почивай в мир Ангеле!"

  16. 16 Профил на ruc10600791
    ruc10600791
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    ЕМЕС

    Този и своето село не познава,
    за други страни, мнение дава.

  17. 17 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1788 Весело

    Това е щото доктора има достъп до самия себе си и ежедневно си поставя диагнози.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  18. 18 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4268 Весело

    До коментар [#6] от "Тангра":
    Абе винаги има по някой заблуден, който я от притеснение или от проблеми с общуването на чужд език не може да си каже всичко за правилна анамнеза на докторите!
    Знам към днешна дата два идентични случая случа на онкоболни хора които познавам лично , единия в Канада другия е България! Случая в Канада е приключил и тя вече ходи на работа! Случая в България продължават да се събират пари за турски болници и не се знае дали ще прескочи трапа!

    А точно пък за травматолози в България моля да не говорим ,че там трагедията е пълна, особено за тези в Пирогов!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  19. 19 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2672 Неутрално

    Да де, ама ако отидеш на частно и си платиш.
    Но пак добре, че има такава възможност.

  20. 20 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 846 Неутрално

    В Обединеното Кралство чакаш 6 месеца за физиотерапия. А в някои случаи ти отказват и достъп до специалист, защото не си "спешен случай". Тук в метро зоната получих достъп за 2 дена.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  21. 21 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    В Швеция, за да стигнеш до доктор, ти трябва няколко седмично (в най-добрия случай) чакане. А докторът ще е или българин, или сърбин или персиец.
    От аптека без рецепта не можеш да си купиш даже аспирин.
    Ние просто не оценяме това, което имаме, а само плюем.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  22. 22 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3017 Неутрално

    До коментар [#8] от "Daniela Gortcheva":

    Това, което разказвате за Холандия в голяма степен съм го чувал за Словакия - от сина ми, той живее там със семейството си. Наскоро имаха безпокойство за зрението на внучката. Личният лекар не дал направление пък да се оправят както знаят, а по начина, който описвате изпратил по мейла искане не до очен лекар, а до детски очен лекар и той също по мейла потвърдил дата и час за прегледа. Е, не веднага - след две-три седмици, но случаят въобще не беше спешен. Освен това всяка година имат доста обстойни профилактични прегледи и изследвания. Повече от месец предварително получават по мейла график кога в рамките на два дни в колко часа в кой кабинет да се явят. Графикът се спазва стриктно - без чакане и размотаване. И забележете - това не е "старата" Холандия, а "новата" също като България бивша социалистическа Словакия.

  23. 23 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2278 Любопитно

    "Искаме да живеем по-добре и с по-добро качество на живот..." - тогава този срок за достъп за добро или за друг е?! А не е ли това стремежът на всички, достъп до специалист, който наистина е такъв, който е от полза за пациента, за себе си, за обществото? Ако всеки си гледа работата както трябва, както повелява съвестта му, не само болните ще са по-малко, но и заплащането на специалистите ще е повече. Лекари, които дават от себе си, няма начин да не получат не само признание. Чиновническото мислене измества и изхабява наученото от лекарите, отблъсква пациентите, не решава нищо друго освен забатачване в нови и нови безсмислени норми.

    Коментиране на анализираното, вече...
  24. 24 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#15] от "tacheaux":

    Какво ли може да се промени,когато същите,които са учили недоучили не знаят да напишат една рецепта БЛС.

    mihala
  25. 25 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4151 Неутрално

    Толкова добри специалисти са сигурно, щом са толкова лесно достъпни.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  26. 26 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1899 Разстроено

    "Няма друга държава с толкова лесен достъп до лекар-специалист"

    Сега остава лекарят-специалист да започне да лекува...

  27. 27 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 515 Разстроено

    До коментар [#19] от "pamela":

    И в държавните не са лишени от допълнително плащане. За да те поеме екип спешно и да не те пререди неспешен е необходимо да си платиш и пак няма гаранция,че ще бъдеш обслужан адекватно. Това е И за частното обслужване.Нямаш ли познат доктор пиши го пациент на моргата.

    mihala
  28. 28 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Вярно е, но също така е вярно, че сме с най-висока смъртност в ЕС. Директорът на Пирогов ще са наеме ли да обясни този парадокс?

  29. 29 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 515 Разстроено

    До коментар [#23] от "3аНиЗа":

    Не е ли редно периодично лекарите и другия медицински персонал да минват на специализирани комисии за психическите им отклонения и за потвърждения на знанията им в съответствие с новите открития и прилагането им.

    mihala
  30. 30 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Наляха се сериозни пари в здравеопазването и човекът е прав. Но са нужни и кардинални политически решения. Тези болници са много, но реално е важно и разпределенията по райони. Отделно е крайно време да имат и самоучастие хората в лечението си, естествено без пенсионери, деца и хронично болни. Ние имаме абсурдно отношение към публичните разходи, никакъв граждански контрол и пълно безхаберие ако не ни бръкнат в джоба. Дори и при санирането, харчат се милиард и никаква публичност. Още по-голяма яма е здравеопазването, средства за инвалиди и т.н. А реално, на наистина нуждаещите се създават безчет административни спънки и им се плащат смешни суми.

  31. 31 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3192 Неутрално

    Няма и друга държава с толкова некадърни и корупмирани лекари. Но то като нашия комунизъм няма никъде по света, което е нормално, все пак някакави дебили все още тъгуват по бай Тошово време

  32. 32 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Така е, като правя сравнение със САЩ, тук можеш много по-лесно да се добереш до лекар специалист, отколкото в САЩ. Имаме о добри специалисти, особено в областта на хирургията. мога смело да кажа, че българските хирурзи са ми спасявали живота не един и два пъти.

  33. 33 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Факт в Германия чакам за очен лекар 2-3 месеца....

  34. 34 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Наистина, който не е живял в чужбина няма да рабере какво му казва директорът на Пирогов. Жалкото е, че въпреки това има мнение, което смята за меродавно.... тапанарът.

  35. 35 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 507 Неутрално

    примери всякакви може да се дадат. и добри и лоши за територията и за чужбинско (и на изток и на запад и на север и на юг).

    голата истина е, че за разлика от преди 2-3 поколения лекарите основно гледат на пациента като на касичка - това е валидно и за сащ, и за територията, и за китай. гледа се как да се вземат пари, а не как да се излекува, т.е. излекуването е следствие на взетите пари, а не обратното.

    казвам го като лекар, който се върти в сферата от 30 години на различни континенти

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  36. 36 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 626 Разстроено

    Само дето е забравил гусин директорът че от специалист до специалист има разлика.

  37. 37 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    До коментар [#8] от "Daniela Gortcheva":

    Абсолютно вярно! Имам една позната, която живее от над 40 години в Холандия. Сега е над 80 годишна. Тя ми е разказвала и за социалната система там. Мъжът й е бил болен последните години и във всяка стая имали бутон, който бил свързан със социални грижи. Тя само го натиска и те се обаждат да я питат какво им е и пращат човек или пък бърза помощ, ако се налага. Човекът сменя памперси, мие и въобще всякакви грижи. Тя няма деца там, сама е и въпреки че има тук син, не иска да се връща, защото смята, че там ще я гледат по-добре.

  38. 38 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3767 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating":

    Разказвате вициве за Германия,как отивате про специалист за 48 часа..

  39. 39 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 2253 Неутрално

    Не е нормално да се чака по 1 месец за специалист, както в много държави. Но не е и нормално да имаш специалист на speed dial, както е в България. Не може да занимаваш този тип доктори с всяка настинка, пъпка акне или болка от стъпване на криво. Често докато се занимават с глупостите на поредния хипохондрик, не успяват да помогнат на тези които наистина имат проблем.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  40. 40 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    говориме за най умиращата нация която води класациите то смъртност , ЕЕЕХ "ДОКТОРЕ" ..................

  41. 41 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3512 Неутрално

    До коментар [#12] от "djb95":

    "По принцип си прав . НО. Това , че и маме достъп до специалист , не означава , че получаваме качество. София не е България. Ако в София можеш да избереш при
    кой да отидеш, в Харманли например има един специалист на пределна възраст.
    Медицинското обслужване в България няма единни медицински стандарти за работа, протоколи и т. н и доколкото ги и ма са само за справка. Т нар " пътеки " имат само чиновническо - административно - счетоводен смисъл. По тази пътека тези лекарства защото са по - евтини , за тях фармомафията се е преборила да се включат и т.н но нищо медицинско. Ясно е , че интервюирания " професор " е удобен на управляващите и трябва да говори хубави неща , но сме далеч от доброто медицинско обслужване , а за профилактика да не говорим."

    За съжаление е така, иска ми се да кажа, че не е така, но уви - лекарите потъват в една бумащина когато започнеш да търсиш конкретен специалист за проблема ти, отделно тоя специалист и здравните заведения, където отиваш, се държат като държава в държавата, отношението към тебе е все едно, че някой ти показва благоволение да ти обърне внимание, често се искат и се получават подкупи ! Положението изобщо не е това, което ни го чертаят разни приближени до властта, поставени на отговорни назначения в здравната ни система ! Имам познат, работещ като обслужващ персонал в отделение в окръжна болница в Пловдив - няма да ви обяснявам каква корупция е с поредното назначение на ръководните кадри в заведението, случващо се закономерно при всяка смяна на властта, от които зависи разпределянето на бюджета и много други неща....

  42. 42 Профил на blahblah
    blahblah
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    да, затова умря човек като куче пред болница само преди няколко седмици. не искаха да го приемат, бил се преструвал.
    заради това мъкнахме онкоболен от болница на болница и само си измиваха ръцете! Съвсем изнагляха тия!!!! А в Пирогов като си заведох детето в детското с 42 градуса температура, ме върнаха, защото нямали педиатър, а само хирурзи и травматолози...каква е тази спешна болница!!!

  43. 43 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Определено не е за хвалба система, при която пациента влиза при GP-то и директно му нарежда: “Трябва ми направление за кардиолог, абе я ми дай и едно за уролог” - вече се е постветвал с гугъл, познати и приятели, няма да си губи времето с някакъв общопрактикуващ, я...

  44. 44 Профил на иванчолаков
    иванчолаков
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Напълно съм съгласен с лекаря!Имах колега поляк/с немски паспорт/ в Германия с мозъчен кръвоизлив след катастрофа.Не беше много добре човекът,но работеше.Трябвало да си направи още 2 изследвания,ама едното след 2 ,а другото след 4 месеца.Тука в рамките на ден,два си диагностициран.Все пак,50 % от решението на проблема е в ръцете на самият пациент-как и кога да се добере до желания от него специалист.

  45. 45 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#34] от "xefgo":

    Аз живея в чужбина. И сравнявам. И искам дебело да подчертая, че тоя така наречен "експерт" на проф Балтов в масовия случай е пълен некадърник. И имам предвид София. В провинцията е ужас. И изобщо не искам да коментирам отвратителното отношение към възрастните пациенти.

  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4970 Неутрално

    До коментар [#38] от "yanne":

    Мога да ти доведа хора и от Германия и от Австрия. Аман от герберастки барикадисти неуки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Нее прав професорина...горе го писаха системаатв България е обидна и за лекарите и за пациентите и е крайно неефективна , дори корумпирана.

    Има доста добри примери кака със сходни средства и персонал се постигат по-добри резултати.

  48. 48 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Така както ме оставиха в Канада.Съвсем реален човек съм, и не агитирам нищо за никой. А хейтърите ми е пределно ясно как мислят. Т.е. ... не мислят.
    —цитат от коментар 6 на Тангра


    Ти в Канада нищо не си видял.

    Да видиш какво чудо е Англия с тия пакистански педиатри, що деца умориха не е истина.


  49. 49 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 633 Неутрално

    То няма и друга държава, в която онкоболни са принуждавани сами да си търсят лекарствата от чужбина, ама карай..

  50. 50 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 811 Неутрално

    То няма и друга държава, в която онкоболни са принуждавани сами да си търсят лекарствата от чужбина, ама карай..
    —цитат от коментар 49 на Ivan Stoev


    Това не зависи от медицинските специалисти, а от гешефтарите в здравната каса.

    Само в Куба остана безплатно здравеопазване за всички, но пък няма картофи и яйца по магазините.

  51. 51 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Лесния достъп до специалист означава,че другите преди него не са никакви специалисти и само могат да те объркат...Виждал съм такива специалисти които оперират грешната ръка например...в такъв случай май по здравословно е да се ходи на църква отколкото на специалист.Специалисти във България няма...по изключение може да се намери някой но е рядкост.

  52. 52 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Едно време другите държави равняваха здравеопазването си по нашето....

    Лекарите са ни кадърни, но и те се борят за достоен труд - всички ние и цялата държава трябва да направим така, че лекарския труд да ни носи възможно най-голяма полза и удовлетворение.

    Дали са много или малко болниците как се преценява? Само на глава от населението? А транспорт? А отдалеченост? А структура/тип и критичност на заболяванията?

  53. 53 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating":

    12 години съм лекар интернист, пневмолог в Германия. За да се добереш до специалист, за определени специалности, се чака до 6 месеца. Не знам от къде е тази информация за тези 24 часа. Дори за личен се чака до дни наред.

  54. 54 Профил на Hutya Puylo
    Hutya Puylo
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    Д-р Тони Георгиев не работи със здравна каса. На лъжата краката са къси, канадска ливадо.

  55. 55 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 388 Неутрално

    ;Няма друга държава, като България, с толкова лесен достъп до лекар-специалист ; , както и няма друга държава с толкова пострадали от ;лекарски грижи; , с толкова висока смъртност, и с толкова болни хора ,и с толкова отказващи имунизация / защото не се знае какво точно съдържа ваксината/ , толкова управители на НЗОК и толкова доплащания от гражданите . С Уважение на Лекарския труд , но толкова идиотизирана система няма на друго място

  56. 56 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 642 Неутрално

    "Коментирайки заплащането за лечение проф. Балтов подчерта, че няма как най-съвременните методи за лечение да се покриват изцяло от здравната каса."
    Има, има, ама не нашата, а някои на север-северозапад оттук.

    roo
  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12540 Неутрално

    До коментар [#53] от "5149mich":

    УНГ, телефонен разговор и след 2 часа в кабинета.
    Личен лекар - достъпен всеки ден свободно между 8 и 11:30 (с чакане)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12540 Весело

    До коментар [#38] от "yanne":

    За по-малко :) Вижте горния отговор

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  59. 59 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":Д-р Тони Георгиев не работи със здравна каса. На лъжата краката са къси, канадска ливадо.
    —цитат от коментар 54 на Hutya Puylo

    До коментар [#54] от "Hutya Puylo":

    Много си глупав пич, мерси за обидите.
    Ще го напиша бавно и подробно, не за теб, а за другите, които четат.

    Прегледите при Тони не са по здравна каса.

    Операциите обаче СА!

    Не се сещам за частен лекар, който да прави операция, и да не минава по каса. Това включва и клиничната пътека. Изключвам слагането на силикон. За това май касата не е предвидила пътека.

    А процентът който не бе покрит от касата, (около 20-30%), бе покрит допълнително от фонда ми, Булстрад, към който имам застраховка.
    И едно от условията на Булстрад да ми покрие неговата част беше, да мина задължително по каса първо.

    Личи си, че имаш 0лево разбиране как функционира здравната каса и операциите в България!

  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1700 Весело

    Вярно е, но също така е вярно, че сме с най-висока смъртност в ЕС. Директорът на Пирогов ще са наеме ли да обясни този парадокс?
    —цитат от коментар 28 на Стабилни в мизерията, епизод пореден


    МИ лесно е: българина не се грижи за здравето си, точно както варненците не ходят на море, въпреки че живеят до него. Жокер: рака в България се открива предимно в последен стадий, защото хората не ходят на профилактични прегледи, и чак когато болестта се развие и има сериозни поражения отиват, ама лечението тогава е скъпо и с малки шансове. Застраховките "живот" също не са популярни, което подсказва че повечето българи нямат и икономическа файда да следят за здравето си, а отиват на преглед чак когато "ножа е опрял в кокала"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  61. 61 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":По принцип си прав . НО. Това , че и маме достъп до специалист , не означава , че получаваме качество. София не е България. Ако в София можеш да избереш при кой да отидеш, в Харманли например има един специалист на пределна възраст.Медицинското обслужване в България няма единни медицински стандарти за работа, протоколи и т. н и доколкото ги и ма са само за справка. Т нар " пътеки " имат само чиновническо - административно - счетоводен смисъл. По тази пътека тези лекарства защото са по - евтини , за тях фармомафията се е преборила да се включат и т.н но нищо медицинско. Ясно е , че интервюирания " професор " е удобен на управляващите и трябва да говори хубави неща , но сме далеч от доброто медицинско обслужване , а за профилактика да не говорим.
    —цитат от коментар 12 на djb95

    До коментар [#12] от "djb95":

    Хора, не може да искате във всяко селище световно ниво на здравно обслужване!
    Това е просто абсурд!
    Това в коя държава го има!?
    В Канада ако идеш в някое градче от типа на Харманли какво мислиш, че ще е обслужването!?
    Важното е, че в София го има!
    Ми ще си вдигне човек гъза и ще иде до София!
    Платено било! Ми къде е безплатно!?
    Защо непременно здравето трябва да е безплатно!?
    Някакво базово ниво, да, разбира се!
    Но висококвалифицирана здравна помощ, при това бързо и на момента ...
    Е, понякога и тя е безплатна! При инциденти, катастрофи и тн.
    Но понякога се налага и да си платиш ...
    И си струва парите!!!!!
    По западните държави операциите (елементарни) са по 50-100к $ или евро.
    Същите в Бг са 1-2 хиляди + 5-10 к от здравната каса.
    И не, заплатите им не са по 100 на нашите!
    Масово са по 50к $ бруто годишно, и то специалисти с образование.
    Като изкараш 30% данъци остават 35$.
    Като изкараш наеми, храна и самолетни билети, и отива по-зле и от БГ.

    Сестра ми в Канада е от 16 години и ОЩЕ НЯМА ЛИЧЕН ЛЕКАР!
    Просто няма! Чака по разни списъци.
    Всеки път трябва да иде до поликлиниката и да виси по 6-8 часа докато я приемат.
    И то на общ специалист, който си къта антибиотика като очите и изписва само аспирин.
    И просто като е болна дори и не ходи там. За да не се разболее още повече.

    Здравното обслужване е нормално да струва пари!
    Разберете го хора!
    И е нормално в по-големите градове да е по-добро!
    Няма как уникален корифей, гений, който е учил цял живот и да се засели в някое село и да лекува 10 баби.
    Соца свърши преди 30 години, който още не е разбрал, да напомня!
    Ако някой желае, да си прати децата да учат за лекари, и след това да ги прати по малките градове специалисти, за без пари да работят.
    Всеки иска трудът му да се уважава и ЦЕНИ!
    Особено тези с ценния труд!
    Всеки иска да сложи хляб на масата. Включително и лекаря! И той е човек, и той семейство храни!
    Още от соца върлува нагласата, че лекарят е някакъв роб, който трябва да слугува на всеки. Също и за останалата интелигенция, учители, инженери и тн.

  62. 62 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#18] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Добре, аз съм заблуден, общувал съм на чужд език и не съм разбрал лекаря!
    :))))))))))
    А той като гледа рентгеновата снимка защо не видя проблема!
    Защо каза, че няма счупено!?

    Бтв, 4 години съм учил в университет, и после още 5-6 съм работил висококвалифицирана работа там като старши инженер. Не е като да не говоря свободно и добре английски.

    Иначе, да, трябвало е да потърся други мнения, други лекари още там, но не съм го направил.

  63. 63 Профил на Stan Todorov
    Stan Todorov
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#8] от "Daniela Gortcheva":

    И аз живея в Холандия и аз им изпитах тази седмица прекрасното им здравеопазване. Затова сега съм на летището и чакам полета за София за да се лекувам. И аз имам холандска застраховка и плащам 108 евро на месец. Казвате че ти уговаряли час при специалист при удобно за вас време и т.н. А защо пропускате да кажете за след колко седмици или месеци е този час ?? На мен при остра инфекция и подуване като балон ми казаха да дойда след 4 седмици. Миналата година със счупена ръка пак казаха да ида на ортопед след 4 седмици. А за операции колко се чака ?? Колко пациенти умират в така наречения wachtlijst (лист на чакащите), който си е листът на смъртта.

  64. 64 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3157 Неутрално

    Вярно е. Който е живал навън го знае. И колко се чака за планувана операция. И това го знае.

    Мърфи е оптимист!
  65. 65 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2279 Весело

    Много е забавно да четеш коментарите на венцехвалещите западните пробити системи на здравеопазване. Очеизвадно никой от тях не е ползвал за нещо различно от настинка, та за това коментарите им звучат като преписани от брошура на съответното здравно министерство - "ако има нужда, системата действа бързо, приемат те като човек, уважение, професионализъм...". И понеже всичко е ток и жица, за това лятото не можеш да си запишеш час за зъболекар или лекар-специалист у нас, щото всичките успели-мильонери, живеещи в Райските градини на запад от Орбан са по кабинетите да ги сглобяват в бедна и изостанала България...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  66. 66 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#14] от Толкова много си ги измисляш тези диагнози ,та чак ти повярвахме ,хем съседа ти получил инсулт и кръвоизлив ,хем после му посинял крака ,защото не били му давали лекарства за разреждане на кръвта ,като пишеш по някой казус ,поне не се опитвай да даваш заключения ,защото простотиите ,които си измислил изобщо не са така и това е много характерна черта на всеки български пациент ,видиш ли доктора е прост ,а пациента знае всичко и винаги е прав ,най много мрат от простотията си ,това е истината !

  67. 67 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#49] от "Ivan Stoev":


    Е то няма и друга държава дето да поема безплатното и скъпо лечение на онкоболни ,дето нямат профилактики и изследвания от 10 г ,всеки си плаща сам ,ако не е ходил ,а да не коментираме ,че 70% от нашите тежко болни не внасят и никакви осигуровки ,само се водят осигурени !

  68. 68 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#45] от "gedk":


    Разликата в чужбина е ,че там възрастните имат от 400- до 800 евро месечни здравни осигуровки ,а тук са 0 и държавата с рекет върху медиците им пробутва договори с огромни глоби и клаузи за напълно безплатно и безотказно лечение ,което те няма как да приемат и да са денонощни линейки тъпо изказване !

  69. 69 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#31] от "arcanum":


    Кое е корупция ,че разкарваш лекаря си през нощта за левче или за 3 лв му губиш времето и на това отгоре си и недоволен .....

  70. 70 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#68] от "edin drug":

    Абе жалък дебил, не съм склонен да слушам и чета глупости. Пенсионерите в бели държави имат здравни застраховки и не доплащат. Само в България(и на изток вероятно) ги третират като ходеща мърша. Да не говорим колко са некадърни повечето наши "лекари": след намси колко изследвания лекуват за язва, щото няма кой да прочете снимките и да види 6 см тумор на лимфни възли. И не е единичен случай. В София и с дебели "връзки" това. Сега подобно, има три тумора в мозъка, ама те не забелязали третия докато не отворили. Ма всеки сам да си решава, аз у бг болница не отивам.

  71. 71 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    А дали наистина е специалист, докторът до когото имаш такъв лесен достъп?
    И дали не е в твоя вреда този лесен достъп до специалист?
    Защото има много примери, особено с хирургичните специалности, когато специалистът, до когото си достигнал така лесно, още по-лесно те вкарва в операционната, откъдето в най-добрия случай ще излезеш с подобрение и облекчен от няколко хиляди лева. Но често се оказва, че изобщо не е имало нужда от тази операция и, пази Боже, тя може да се окаже опасна и даже фатална.

  72. 72 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    До коментар [#45] от "gedk":

    Точно така е!

    Виждала съм един "специалист" да "преглежда" трима пациента наведнъж,без никакво съблюдаване на личната тайна и на фона на отвратителна воня на току-що изпушени цигари!
    С по-старите пациенти се отнасят безцеремонно или им крещят, че им е омръзнало да се занимават със сто годишни баби/дядовци!

    Най-непоправимият проблем в нашето здравеопазване е липсата на култура, възпитание и човечност у медицинския персонал.

  73. 73 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Тази болница едва ли е имала по-лош директор от Балтов. Този човек съсипва Пирогов!!!

    Marinov
  74. 74 Профил на ruc10600791
    ruc10600791
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментара [14]

    ЕМЕС

    Корупцията в България успешно се създава,
    откакто комуниста с преврат се появява.

  75. 75 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#49] от "Ivan Stoev":Е то няма и друга държава дето да поема безплатното и скъпо лечение на онкоболни ,дето нямат профилактики и изследвания от 10 г ,всеки си плаща сам ,ако не е ходил ,а да не коментираме ,че 70% от нашите тежко болни не внасят и никакви осигуровки ,само се водят осигурени !
    —цитат от коментар 67 на edin drug


    Ето ме мен, един шибан пример.. 25 години осигуровки всеки месец, всяка година профилактика (работата ми го изисква) и когато очакваш нещо.. ходих до Одрин да си купя "химия" за има-няма хиляда еврака, защото никой тук не си е направил труда да я достави. Така че да не ми дрънкат врели-некипели.. защото цялото ни здравеопазване е една голяма лапачка, а пациента е само един невинен зрител.. част от пейзажа.

  76. 76 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2919 Любопитно

    До коментар [#14] от "tacheaux":

    "А съседът ми цял живот честно е работил и очаква някой честно да му помогне в нужда"

    Това какво общо има със свободния пазар на здравни услуги? Нали самият Илиан Василев е един от гуруто за постигане на максимална печалба от по-голямото предлагане на услуги? Тоя идиот съвсем е изперкал - единият цял живот е работил за максималната печалба, и лекарите работят за максималната печалба - продали са всички услуги на познатия на Василев.
    Някой да е виждал търговец да задоволи нуждата на клиента от автомобил? Ако му даде (на лоялен клиент, с голям принос за печалбата на търговеца), ще го одруса и за товарене, и за престой, и за празен курс, и каквото още се сети.

  77. 77 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2919 Любопитно

    До коментар [#30] от "stoiank":

    "Ние имаме абсурдно отношение към публичните разходи, никакъв граждански контрол"

    Разходите на Болница АД са частно-търговски и се закрилят от търговската тайна, както и разпределената печалба.
    Ако не си доволен от някоя услуга, здравна, сексуална или бръснарска, вземаш касовата бележка и тичаш в комисията по защита на потребителите или други КПКОНПИри. Те ще си върнат парите ти и някоя друга тераса/покрив ... за назидание на оплакващите се.

  78. 78 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    Напълно мога да те разбера. Живея в Северна Америка от 1998, т.е. почти от 21 г. От тях 6 години съм живял в Канада, и 15 год. в САЩ.
    Сам съм бил потърпевш на канадската здравна ситема - през 2006 постъпих в бърза помощ в York Central Hospital в Ричмънд Хил ( вероятно знаеш, това е предградие на Торонто). Имах болки в корема, чаках почти 5 часа да бъда прегледан, докато съм припаднал. Като се свестих, ме караха да подпиша лист, че съм съгласен за операция, защото подозират спукан апандисит. Така се и оказа. Заради тежкото развитие лежах почти седмица в болницата, и след като ме изписаха, веднага на третия ден заминах
    по работа в САЩ. Още на първия ден след пристигането си усетих недостиг на въздух ( shortness of breath) , постъпих пак в бърза помощ, и там откриха ред неща, които бяха резултат от престоя ми в York Central - клот в белите дробове ( вътрешен кръвен съсирек, развил се след операцията от апандисит), а още по-лошото - форма на сепсис в резултат на непочистване при първата операция. Лежах още една седмица, докато ме оправят от грешките в първата болница. Накрая трябваше да доплащам едни $15,000, които моята застраховка не покриваше. След преговри с болницата сумата бе редуцирана до $7,000, която разсрочиха на месечни вноски.

    Познавам и лично една българка от Торонто, станала жертва на груби лекарски грешки в Канада. Тя се върна в България, за да се лекува. Между другото ето историята и:

    http://www.bg-voice.com/bulgarka_izbyaga_ot_kanada_za_da_se_spasi/

  79. 79 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#70] от "gedk":Дебил ще си викаш ,като се гледаш в огледалото , няма как да има друго отношение към пенсионерите ,след като системата е измислила те да не внасят никакви вноски ,да са освободени от доплащания и дефакто всеки медик ,който им поеме и най малка услуга ,да го прави за собствена сметка ,защото така било хуманно , ти малоумнико на колко души си помогнал в последния месец от твоя джоб ,да им купиш просто един пакет марли или само да им помогнеш да влязат или излязат от лекарски кабинет , ние го правим ежедневно и от 25 години всеки ден , а на това отгоре ,масата са и недоволни ,знаеш ли защо ,безплатно е и те точно като теб третират нас медиците като дебили и безплатни роби ,е ,затова такива като тебе нямат шанс да получат нищо ,точно когато си в нужда ,не случайно повтаряме ,че най честата причина за високата смъртност е простотията .

  80. 80 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    До коментар [#65] от "Тюфлекчия":

    Абсолютно сте прав по отношение на лечението в България и в чужбина ,най са ни пълни кабинетите лятото и всички ни гледат и слушат много внимателно ,защото това ,което се прави за тях тук за 20-30 лв ,отатък им го правят за 2000-3000 евра и то много често не дава ефект ,десетки пъти сме преглеждали отписани от системата напр в САЩ пациенти ,в големия грип преди 2 години връщаха пациенти от половин ЕС и вкл Дубай ,че не могат да помогнат на усложненията им , та се спасяваха на родна земя , няма да коментираме ежемесечните прегледи на множество наши пациенти напр в Германия ,преминали през 2-3 университетски центрове и с дебели папки от изследвания и консулти с професори ,а идват тук да ги лекуваме и не са толкова недоволни като нашите хора тук ,имахме пациент ,който безкрайно недоволен при лечение с инсулинозависим диабет ,отиде в Белгия и срещу 30000 евра му дадоха няколко епикризи за лечение , на края на които им беше сложено 1: 1 лечението от нас , което му го предлагахме тук и напълно безплатно ежемесечно го обслужвахме от години ,а той недоволстваше безкрайно ,та случки много ,не че системата тук е безгрешна и добра ,но за това ниско ниво на осигуряване и на заплащане и оттегляне на държавата от финансиране на здравните грижи , ние сме на най високо ниво .З а да не се обърква някой ,от 4.5 милиарда за здраве , до медиците в болници и извънболнична помощ стигат едва под 3% и то след данъци и разходи и без косвените разходи ,които никъде не се броят ,останалите 97% източват аптеки ,болници и пациентите с огромни суми за лекарства ,а над 95% от най източващите здравната каса пациенти за здравни услуги и лекарства не внасят нито един лев здравна осигуровка от собствени доходи ,затова е такава системата тук ,но какво да се прави , да живее комунизъма .

  81. 81 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    В момента имам роднина в Пирогов. От Вторник минала седмица. Нито са му давали лекарства нито го е гледал специалист.
    Пожелавам му на този мерзавец да попадне в собствената си болница за лечение. Всъщност съм сигурен че всички като него ще измрат като кучета по българските болници. Поне накрая ще има възмездие.

    California Über Alles
  82. 82 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    До коментар [#81] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Майка ми преди години беше в неврологията на ИСУЛ. Същата работа - не й бяха давали лекарствата за кръвно, въпреки че им ги занесохме, не я хранеха, санитарките с изключение на една не й обръщаха внимание, а на нас не позволяваха да стоим при нея и да я обслужваме. Така се бях разярила, че започнах да пиша писмо до ВВС, защото знаех, че наша медия едва ли ще се трогне. Накрая не го изпратих, защото си казах, че тук живеем и пак можем да опрем до тази болница.

  83. 83 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Ето две места, които привличат Англосферици да си оправят зъбите в България, защото всякакви импланти са със 70% по-евтини на частно, а качеството е световно.
    https://dental.implants.bg/
    http://www.bulgaria-dental.com/
    ОК. Приемаме че на ниво зъболекат и лицево-челюстна хирургия България—поне в частната сфера—предлага световно качество на достъпни цени.

    Англичанин дава Враца като алтернатива с качествени доктори, спрямо околните села, където е въпрос на късмет http://www.expatarrivals.com/article/interview-with-lorraine-a-british-expat-in-bulgaria но споменава че с храната в болницата сам се оправяй.

    Руснаци обясняват същото за Шумен http://bulgaria-dobrich.ru/bolgariya/lechenie-v-bolgarii/ че с храната е криза.

    Руснаци в Добрич отбелязват че докторите не те товарят с ненужни изследвания и рецепти, а предписват само наистина нужното http://bulgaria-dobrich.ru/dobrich/meditsina-v-dobriche/ стоматология и хирургия на ниво стави—всичко екстра.

    Руснак в черноморско село обяснява че в селото има доктор, но той отива в близката Варна когато е нужно https://www.bglife.ru/threads/46/

    Руснак махнал тумор в София—мега доволен https://pora-valit.livejournal.com/1756542.html

    Ето тук още чуждестранен поглед https://www.sentia.ru/index.php?threads/Медицина-в-Болгарии- –-опыт.1248/ главната тема е как „да намериш нужен лекар и техника е сложно, но когато ги намериш—вече всичко е ОК.
    Тук западен сайт споменава как България е дестинация за качествени и евтини стоматологични и козметични услуги https://www.allianzworldwidecare.com/en/support/health-and-wellness/national-healthcare-systems/healthcare-in-bulgaria/

    **

    Ами да обобщим—какво ни казва „погледа отвън“ на западянци и руснаци?
    1) Наличие на добри доктори и техника
    2) Липса на организация да стигнеш лесно до тези доктори и техника
    3) Всичко е ОК на ниво „стандартна медицина“, вкл. хирургия.

    Предполагам всички ще се съгласим, обаче, че колкото по-„екзотичен“ е един случай, толкова повече нараства шанса че трябва да се лекува в Германия или Британия.

    Ако човек *разбира добре местната система в БГ* то наистина е по-изгодно в БГ отколкото на запада да си правяш всичко „обикновенно“—стоматолог, очен лекар, хирургия, белодробни, сърдечни, „стандартна“ онкология и т.н.

    *И има кой да следи как се грижат за теб в болницата*

    Ако обаче нещо по-заплетено и „Доктор Хауско“ се случи—то западен специалист. Който може също да е българин—но в Австрия...

  84. 84 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    До коментар [#68] от "edin drug":

    "Разликата в чужбина е ,че там възрастните имат от 400- до 800 евро месечни здравни осигуровки ,а тук са 0 "

    С лъжи системата няма да се оправи. Здравната осигуровка на пенсионерите в Германия е 250 евро месечно, а тук е 1.394589 млрд. лв. годишно, платена от държавата за незнайно колко здравно неосигурени лица (между 3 и 4 млн. души с грешка плюс минус 800 хил. души, губещи се на НЗОК, но не и на избори)
    http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp ;jsessionid=11959ED0E393C506B365ECB0F0E2561F?idMat=132509
    Отделно, че по закон здравно осигуровка се начислява само върху трудови доходи. Няма доходи от трудово-правно отношение, няма здравни осигуровки (на пенсионери, рентиери, реститути, мисионери на НАТО и други "дипломати"). Децата не са юридически дееспособни лица и нямат никакви правни задължения, включително към здравно-осигурителната система.

    До коментар [#80] от "edin drug":
    "За да не се обърква някой ,от 4.5 милиарда за здраве , до медиците в болници и извънболнична помощ стигат едва под 3% и то след данъци и разходи и без косвените разходи ,които никъде не се броят ,останалите 97% източват аптеки ,болници и пациентите с огромни суми за лекарства"

    Ами обърквате хората - от 4.3 млрд. лв. бюджет на НЗОК за лекарства отиват само 1.1178 млрд. лв., при което половината от лекарствата не са 100% реимбурсирани както е в Германия. Сиреч пациентите плащат между 90% и 10% допълнително към тия 733 млн. лв. от реимбурсната листа. А в България годишно се продават лекарства за около 5 млрд. лв. За съжаление, IMS включва в тая сума и "хранителните добавки" (гинко билоба, екстракти от акула, червена боровинка, осцилоскокциум и др. вярвания, които са без доказан лечебен ефект). Но тия "хранителни добавки" масово се предписват от търговците в бели престилки - комисионната като при всяка търговска сделка си върви. Така че, при всяко положение два млрд. лв. излизат директно от джоба на пациента за лекарства, независимо дали се осигуряват на 120 евро месечно или на десет евро. Ако се включат разходите и за козметиката (слънцезащитни кремове, хиалуроновата киселина, салицилова киселина и етанол (медицински, а не ракиен)), то българинът плаща повече за лекарства от джоба си отколкото са му здравноосигурителни вноски - 2.8422542 млрд. лв.
    Сиреч, Аптека ЕООД в над 78% от случаите "източва" директно джоба на консуматора, а не от "парите за здраве". А Болница АД към гарантираните преходи от НЗОК, 2,0014644 млрд. лв., си осигурява още толкова чрез "избор на единствен екип", плащания от здравно-застрахователни дружества, плащания от дружества за клинични изследвания, ВИП стая, персонално обгрижване (телевизор, компаньонка) и други търговски практики (паркинг, бюфети, патронаж, консултации). А ВМА си получава и допълнително финансиране, нейде между 160 и 300 млн. лв., директно от бюджета на МО.

  85. 85 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#81] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Майка ми преди години беше в неврологията на ИСУЛ. Същата работа - не й бяха давали лекарствата за кръвно, въпреки че им ги занесохме, не я хранеха, санитарките с изключение на една не й обръщаха внимание, а на нас не позволяваха да стоим при нея и да я обслужваме. Така се бях разярила, че започнах да пиша писмо до ВВС, защото знаех, че наша медия едва ли ще се трогне. Накрая не го изпратих, защото си казах, че тук живеем и пак можем да опрем до тази болница.
    —цитат от коментар 82 на Мондиана


    Преди 15 години в ИСУЛ убиха баща ми. С 3ти исхемичен инсулт са го държали на носилка в коридора 8 часа без никакви лекарства, кръворазреждащи, нищо. Държаха го 10 дни без да му дават никакви лекарства Ние ходихме да го мием и храним . Изписаха го без да ни дадат диагноза или лечение. След като го изписаха всякакви "частни" лекари се натискаха да го лекуват в къщи с лекарства които струваха по 800 лв една доза. Консултирах се с лекар в Калифорния и човека ми каза, че тези лекарства се слагат само в първите един, два часа. След като мозъка е увреден нищо не помага. Истински шарлатани. Така и никакви лекарства не му предписаха за разреждане или поддържане или за сърцето. Аз и майка ми му давахме Антистенокардин. Живя 52 дни след това. За частни сестри, лекари, терапевти и други шаратани похарчихме 14,000 лева. Беше щастлив че умря. Сега убиват майка ми в Пирогов. Аз не мога да отида но ако оцелее веднага ще я взема тук за винаги.
    Аз имам Кайзер в Калифорния. Имам лекуващ лекар но е достатъчно само да му пратя емейл и да му кажа какво ми е и веднага ми дава направление без да ме гледа. В същия ден ми се обаждат от офиса на специалиста и ми казват кога имат свободни часове, Обикновено ако не е нещо спешно получаваш достъп до една седмица. Всички се върши с емейли. не е необходимо да ходиш никъде. Поръчвам си лекарствата по енейл и ми ги носят в къщи без допълнителен чардж. Винаги си ги поръчвам за три месеца така че да не се занимавам всеки месец. С тази застраховка пълна кръвна картина с около 25 параметъра тест е $35. Колоноскопия е $75, Махане на жлъчка е $540 става за два часа и след 3 часа си отиваш в къщи. Скенер се назначава пак за една седмица. В Бей Ериа има повече скенери отколкото в цяла Канада. Да нещата са скъпи но когато имаш застраховка плащаш само част. Аз имам рядко автоимунно заболяване от което хората умират за 4, 5 години. Лечението е по една инжекция на месец. Струва $36,000 всяка инжекция. Аз плащам по $1,200. Но нямам симптоми и си живея като абсолютно здрав човек. Предлагат ли това лечение в България. Познат лекар ми каза, че не. За мен това е въпрос на живот или смърт. Тук поне от 8-10 години Хепатит С се лекува с една инжекция която струва $84,000. Много нали. Алтернативите са две - пресаждане на черен дроб, което тук струва $300,000 или смърт. Колко стурва това в Пирогов? Предлага ли се.
    Идеална система няма. И тук не е идеално. Имам роднини в Германия там е по-сигурно но също не е най-добре. Не знам къде е най-добре. По световна статистика Здравната система на Испания е най=добрата. Какви са критериите точно и каква е реалността не знам. Но знам със сигурност че в България е много, много, много зле и хората с доста злобни и безсърдечни.

    California Über Alles
  86. 86 Профил на Dimi Ivanov
    Dimi Ivanov
    Рейтинг: 330 Весело

    До коментар [#7] от "von_seeckt":

    Това много ми напомня вица за четиримата слепци ,които отишли в зоопарка да пипнат слон , понеже не можели да го видят .После всеки описал слона в зависимост от частта която опипал. Искрено се надявам да не е нихилизъм, това което мисля за българската медицина, но има страшно много плява и страшно много корупция. Знам че да намериш специалист в България е по лесно отколкото обществена тоалетна в голям град , но все си мисля ,че облекчението в последната е по голямо.

  87. 87 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1807 Разстроено

    До коментар [#85] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    В България лечението с имуноглобулин не се поемало от здравната каса - или си плащаш хиляди левове, или умираш. Лекуват само остри заболявания като Гилен-Баре. В Англия, обаче, всичко се покрива от здравната каса, след много подробно и задълбочено изясняване на случая, за да са сигурни, че ще има наистина подобрение от имуноглобулиновите вливки.
    В България съществува и допълнителен проблем - може и да умреш, ПРЕДИ да ти установят диагнозата на автоимунното заболяване, защото средно статистическият български "специалист" си няма понятие от нищо, по-различно от рутинните заболявания; той не може да разглежда организма на болния в неговата цялост, а като кон с капаци вижда само проблеми на органа или системата, в която е "специалист". И затова Ганьо-докторът веднага те праща под ножа, като дори не ти дава гаранция за пълно излекуване, а те "успокоява", че може да се наложат допълнителни операции, струващи допълнителни десетки хиляди евро и това било само за консумативите, щото другото било покрито от касата.
    Това е наблюдение от първа ръка, но са ми разказвали почти идентични случаи. Неспасяемо е положението!

  88. 88 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#85] от "Pontif New Dnevnik SUCK":В България лечението с имуноглобулин не се поемало от здравната каса - или си плащаш хиляди левове, или умираш. Лекуват само остри заболявания като Гилен-Баре. В Англия, обаче, всичко се покрива от здравната каса, след много подробно и задълбочено изясняване на случая, за да са сигурни, че ще има наистина подобрение от имуноглобулиновите вливки.В България съществува и допълнителен проблем - може и да умреш, ПРЕДИ да ти установят диагнозата на автоимунното заболяване, защото средно статистическият български "специалист" си няма понятие от нищо, по-различно от рутинните заболявания; той не може да разглежда организма на болния в неговата цялост, а като кон с капаци вижда само проблеми на органа или системата, в която е "специалист". И затова Ганьо-докторът веднага те праща под ножа, като дори не ти дава гаранция за пълно излекуване, а те "успокоява", че може да се наложат допълнителни операции, струващи допълнителни десетки хиляди евро и това било само за консумативите, щото другото било покрито от касата. Това е наблюдение от първа ръка, но са ми разказвали почти идентични случаи. Неспасяемо е положението!
    —цитат от коментар 87 на princess_x


    Автоимунните заболявания са много, много коварни. Аз имах симптоми по кожата и пръв го откри дерматолог. С по една инжекция на седмица която сам си я биеш с автоматична "писалка" симптомите ми изчезнаха за един месец. За мене това беше абсолютно невероятно. След няколко месеца GI при друго изследване откри че имам възпаление на GIT. Аз въобще не го взимах насериозно. Но след около месец GI доктора ми се обади и каза че се е консултирал с други лекари и с дерматолога ми и иска да разнищи по-дълбоко случая. направиха ми доста изследвания, включително МРИ и се оказа че имам Crohn. За мене беше изненада че доктора ще прояви самоинициатива, че ще работи цял месец, ще прави консултации с други специалисти само и само да ми постави диагноза. При положение че аз не се оплаквам от симптоми и понеже комуникирам с него чрез емейл той не ме чарджи никакви пари. С моя иншурънс плащам $35 при визита при ГП и $55 за специалист. Но аз 80% от комуникациите ги правят с емейл и за това не ме чарджат и стотинка. не само това но и ми отговарят в рамките на 24 часа. Често получавам отговорите в 11 вечерта, което означава че доктора тогава е намерил време да ми отговори. Всеки месец получавам от иншуранса въпросник в който искат да оценявам лекарите по около 25 параметъра - от компетентност , до колко минути съм чакал, до това дали са били вежливи с мен. Като отидеш на сайта на иншурънса (Кайзер) всички лекари са листвани и за всеки има оценката която му е дадена от пациентите, заедно с поне 30 коментари - 15 добри и 15 лоши, на пациенти които описват в подробности какво им харесва и какво не за този доктор. Има включително и оплаквания че не им харесва доктора защото трудно се намира паркинг пред кабинета му!
    МАйка ми като беше тук и направиха изследване на хранопровода със сонда. Тук се прави с лека упойка. Нарича се будна упойка - леко си замайан но виждаш и можеш да отговаряш на въпроси по време на процедурата, после почти нищо не си спомняш. В края на процедурата си съвсем буден и след един час те изписват но някой трябва да те вземе защото не ти дават да караш кола поне 8 часа след това. Аз трябваше да придружавам майка ми защото тя не говори английски. За 30 минути я подготвиха и процедурата беше 15 минути. През цялото време имаше две сестри с нея. Едната и държеше ръката да я успокоява защото виждаше че е притеснена, другата и носеше сокчета, топли одеяла от автоклавата за да и е комфортно, допълнителни възглавници. Доктора дойде преди процедурата да и обясни в детайли точно какво ще и правят за да не е изненадана. Това тук е по закон. Всяка стъпка от процедурата ти се обяснява и трябва да дадеш знак че разбираш и си съгласен. С подробности от типа ще си обърнете главата на ляво, ние ще ви пръснем спрей в гърлото който ще мирише на ягоди, после ще ви сложим устройство което ще ви държи устата отворена .... и тн. След процедурата доктора пак идва да я пита как се чуства и да и обясни какво са направили и какво са открили. Накрая като свършиха я облекоха, сресаха обуха и чорапите и обувките и и дадоха картичка с пожелание да бъде добре подписана от всички сестри и лекаря. Майка ми се разплака и предизвика голяма ситуация, защото веднага извикаха някакъв администратор и съветник психолог да разследват дали не е малтретирана. Та аз трябваше да им обяснявам че се е разплакала от хубавото държание на сестрите и лекарите. Въпреки това ме накараха да подпиша специална форма че не се оплакваме от нищо и сме ОК.
    Аз мисля че освен разлика в културата на обслужването (нека някой каже на майка ми колко били гадни пластмасовите усмивки на Американците и колко са хубави откровените ругатни на нашенците) Има и друго нещо - тук мога да съдя лекаря и да го унищожа ако направи грешка. В България са безнаказани.
    Проблема е че застраховките са скъпи. За 3 човека ми струва около $2000 на месец. Компанията ги плаща аз не плащам нищо от джоба си но все пак това са пари които някой плаща. Сега тези инфюжъни които ми правят са по $36,000 всяка. Без иншурънс не мога да го плащам това нещо от джоба си. Лекарството е само 10 грама - по-скъпо е от злато и диаманти но ти дава шанс да живееш като нормален здрав човек а не като инвалид и да умреш в агония след 3, 4 години.

    California Über Alles
  89. 89 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    До коментар [#88] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    В Англия процедурите са подобни - най-подробно и търпеливо обясняване и подготвяне на пациента за всяко нещо. И друга важна разлика от България - че усещаш съпричастност и искрена заинтересованост и загриженост от страна на лекарите; не е само студена любезност. А у нас все по-често се сблъскваме с неприкрито безразличие, което е най-травмиращото за болните.
    Пожелавам успешно излекуване на майка ти и много късмет!

  90. 90 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#88] от "Pontif New Dnevnik SUCK":В Англия процедурите са подобни - най-подробно и търпеливо обясняване и подготвяне на пациента за всяко нещо. И друга важна разлика от България - че усещаш съпричастност и искрена заинтересованост и загриженост от страна на лекарите; не е само студена любезност. А у нас все по-често се сблъскваме с неприкрито безразличие, което е най-травмиращото за болните.Пожелавам успешно излекуване на майка ти и много късмет!
    —цитат от коментар 89 на princess_x


    Благодаря за пожеланията! Дано на никой да не се налага да използва здравната система ... без значение в коя държава е.

    California Über Alles
  91. 91 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1934 Неутрално

    До коментар [#88] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    И от мене пожелания за бързо оздравяване на майка ти и успешна борба с автоимунното заболяване! Всичко, което си написал, беше много интересно и полезно за сверяване къде сме ние в България!

  92. 92 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#88] от "Pontif New Dnevnik SUCK":И от мене пожелания за бързо оздравяване на майка ти и успешна борба с автоимунното заболяване! Всичко, което си написал, беше много интересно и полезно за сверяване къде сме ние в България!
    —цитат от коментар 91 на Мондиана


    За някои неща сме добре, за други зле. Толкова ли е трудно да се проумее, та 9 от 10 човека говорят все със някакви супер крайни генерализации.
    Много обичат хората да натъртват и да си повтарят разни мантри и лозунги.
    От такъв изолиран случай няма как да се разбере еднозначно "До къде сме?".
    Всичко е индивидуално. До отделен пациент, до отделен лекар, до отделна болест или проблем.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK