Сладкарници "Неделя" на 10 години

Известната верига сладкарници "Неделя" през миналата седмица отпразнува своя десети рожден ден. Празничното събитие беше отбелязано с голям купон и ревю на Мария Мичева в столичния хотел "Кемпински - Зографски". Първата сладкарска къща "Неделя" е основана на 1 април 1993 г. на столичния площад "Баба Неделя", откъдето идва и името на веригата. Началото поставят съпрузите Георги и Радослава Минчеви. Георги Минчев признава, че той не може да прави торти, но умее да ги продава. Минчев е завършил арабска филология и е специализирал маркетинг. Сладкарят в семейството е Радослава Минчева, която сама започва да приготвя тортите в първата сладкарница. Днес "Неделя" разполага с голяма и модерна сладкарска работилница, административен център и собствен автопарк. Във веригата работят повече от 150 човека. Местата в София, в които могат да се опитат сладките изкушения, са 10, като до май ще бъде открит салон в Пловдив, а до август и във Велико Търново. Развитието не само в столицата, но и във всички по-големи градове на страната е една от основните цели, които са си поставили собствениците Георги и Радослава Минчеви. "Неделя" е регистрирана търговска марка, която управлява по световни стандарти. Според направени от фирмата проучвания марката е с най-висока спонтанна познатост сред сладкарските вериги - 93% в столицата и 21% в страната. Около 5000 човека посещават всеки ден сладкарниците на "Неделя". Фирмата е първият изцяло български франчайзингодател. Това е изгодна форма на инвестиция, която дава възможност на хора със собствен капитал да ползват изградена и утвърдена марка. Веригата притежава 5 собствени сладкарници и 5 франчайзингови, като досега няма фалирала сладкарница или неподновен франчайзингов договор.

Заедно с "Лучано", "Двете фукли" и "Атлантик" от "Неделя" наложиха през десетте години от съществуването си собствен стил в сладкарството. Характерно за тях е използването на домашни рецепти, останали от бабите или събирани от различни краища на света. В тях се употребява по-малко сметана и преди всичко леки млечни кремове. Според сладкарите на "Неделя" най-голямата тайна в приготвянето на сладкишите са набухвателите и именно те са специфичното в продуктите на веригата.

Украсата на тортите не е претенциозна и наподобява начина, по който се декорират домашните сладкиши. Единствената, направена с високотехнологични средства, е тази, върху която се проектира снимка. Тя се приготвя по поръчка и върху нея могат да се появят реалистичните образи на любими хора.


Цветните сладки картини върху тортите са една от атракциите за децата и често се свързват с актуални събития и образи. Така е създадена тортата "Стоичков" във вид на топка, тортата "Барби" и сладкиши под формата на известни герои от детски анимационни филми - Том и Джери, Мики Маус, Флинтстоун, Нинджа, Батман. Хит е плодовата пита с много плодове и лек млечен крем. Една от най-харесваните торти е "Бяла неделя" с крокан, орехи, бял шоколад, млечен крем и сладко. В заведенията от веригата може да се опита и особено добрата торта "Гараш", защото за разлика от повечето сладкарници тук не се прави опит за поевтиняването й чрез икономия на продукти. Безспорно обаче най-популярна е тортата от боровинки, заради която идват много от клиентите на сладкарницата. В "Неделя" специално за великите пости се предлага вегетарианска торта. В нея са абсолютно изключени продуктите с животински произход и са използвани само царевично брашно, захар, нишесте и желе на растителна основа. Не са забравени и диабетиците - за тях се изработват торти без захар и с типово брашно.

Цeните на парче торта са от 1.30 до 1.80 лева, а цяла струва от 13 до 24 лева.

Ключови думи към статията:

Още от Дневник +

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK