Juan Valdez ще е името на нова верига кафета в САЩ

Колумбийската федерация на производителите на кафе планира да открие в началото на 2004 г. верига от кафета в САЩ, която ще носи името на Juan Valdez, международно известния рекламен герой на организацията.

Според Габриел Силва, президент на федерацията със седалище Богота, производителите на кафе не са достатъчно агресивни в отвоюването на дял на пазара за деликатесни кафеени напитки, оценяван на $8.4 млрд.

Производителите на кафе трябва да се справят с влошаващи се пазарни условия. По данни на лондонската International Coffee Organisation консумацията на кафе спада от 1963 г., като единствената ниша на растеж са веригите за деликатесно кафе като Starbucks. Цената на кафеените зърна също е паднала значително от рекордните $1.20 за паунд, достигнати преди пет години поради пренасищане на пазара от страни производителки като Виетнам и Бразилия. Днес колумбийските производители прибират само 68 цента за паунд кафе, казва Силва.


Но дори и ако Starbucks купува кафето на $1.20, само един цент се връща при колумбийските фермери от всяко продадено кафе, казва Силва. Едно кафе с мляко в Starbucks струва между $2.25 и $3, а кафе мока се продава между $2.45 и $3.25.

Колумбийската федерация възнамерява да продава собственото си кафе в собствена верига от кафета, което ще позволи на фермерите да изкарват по 4-5 цента на чаша. В същото време организацията ще финансира рекламата на марката Juan Valdez и ще използва печалбата от американската верига за благоустройството на колумбийските региони, където се произвежда кафе.

Първото кафе Juan Valdez ще отвори врати в Ню Йорк и ще бъде последвано от заведения в Бостън, Вашингтон и Сиатъл, седалището на конкурента Starbucks.

Търговската марка Juan Valdez, създадена от фирмата DDB Worldwide Marketing през 60-те години на миналия век, е добре позната от серията телевизионни реклами с едноименния колумбийски герой със сомбреро и пончо. Кампанията беше прекъсната през 2001 г., когато цената на кафето падна драстично и федерацията нямаше пари за рекламен бюджет, но беше възобновена миналото лято, когато организацията закупи малка роля за рекламния си герой за $1.5 млн. в хита на Джим Кери ‘Всемогъщият Брус’. Федерацията е отделила $20 млн. за създаването и за маркетинга на новата верига от кафенета, наемайки видни имена от рекламния и брандинг бранша като Sawyer Miller и Future Brands.

Starbucks продават не кафе, а социална атмосфера, казва Силва. Хората отиват в Starbucks, за да се срещнат с приятели, да почетат вестник и между другото да изпият едно кафе с мляко. Компанията не се опитва да оптимизира потенциала на кафето като стока само по себе си. Нашите кафета ще бъдат много по-земни. Juan Valdez няма да е място за социални контакти, а заведението, където хората отиват, за да си купят най-доброто кафе в света, казва Силва.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK