Голямото GSM надлъгване

Голямото GSM надлъгване

© Юлия Лазарова



Остра конкуренция - в промоции на планове и тарифи, в надпревара кой първи ще пусне нова услуга, в агресивна реклама и мощни спонсорства. Така най-сбито може да се определи последната година на телекомуникационния пазар, белязана от появата на третия мобилен оператор. Предварителните нагласи за рязък спад на цените обаче се разминаха с реалността, а конкуренцията в иновативните решения не промени първенството на обикновената гласова телефония като най-ползвана мобилна услуга. Предплатените абонати също не отстъпиха челното си място като най-многобройна, макар и по-малко интересна за операторите категория клиенти.


Оператори и клиенти - година по-късно


Въпреки че очакванията на клиентите от по-голямата конкуренция не се оправдаха напълно, за една година телекомуникационният пазар без съмнение се промени. Проникването на мобилните услуги отбеляза ръст от 70 на 90% и делът на този пазар продължи да расте за сметка на фиксираните абонати на БТК.




Без да сменят местата си, мобилните оператори преразпределиха помежду си повече от десет процента от пазара. Това естествено се оказа главно за сметка на първия и най-големия - "Мобилтел". Данните на Комисията за регулиране на съобщенията за миналата година показаха, че според броя на абонатите "Мобилтел" е загубил 7% , а "Глобул" е успял да увеличи дела си с 4%. За двата месеца на 2005 г., през които бе на пазара, третият оператор "Вивател" успя да привлече 3% от абонатите. Една година по-късно по последни данни, изнесени от оператора миналия месец, "Вивател" държи 8% от пазара, а абонатите му са достигнали 600 хил. От "Глобул" посочиха 39% пазарен дял, a "Мобилтел" - 56% (според финансовия отчет на "Телеком Австрия"). Или общо - над 100 процента...


Цени на кота 1

На пръв прочит новият оператор успя да предизвика конкуренцията, тъй като самата му поява накара другите двама да започнат да обявяват по-ниски цени. Но и до момента няма сериозно проучване какво е средното намаление на цените на мобилните разговори. Трудно е дори да се каже на какви цени говорят българите, защото тарифите започват от нула и стигат до 39 ст.


Цените са различни в зависимост от това дали клиентите са пред- или постплатени, дали обаждането е към собствената, чужда или фиксирана мрежа, в слаб или силен трафик, колко е минималното време на таксуване - 30 или 60 сек.


Ясно е едно - колкото и да избираме абонаментен план, тънкостите на тарифирането ни се изясняват едва след първата месечна сметка.


Бумът на "бонусите" от безплатни минути за разговори в собствената мрежа засега се използва най-успешно от клиентите на "Мобилтел" заради пазарния дял на оператора. Клиентите на "Вивател", а все още и на "Глобул", трупат месец след месец неизговорени минути, които така и си остават неизползвани.


Истински шок и завист на пазара предизвика тарифата от една стотинка на минута в младежката мрежа на "Мобилтел". Компанията избра Loop като дългосрочна инвестиция в бизнеса с мобилни услуги явно с намерението отсега да си "отгледа" лоялни клиенти сред младежите от 14 до 26 години. За първи път клиентска аудитория бе очертана като възраст, а младостта - поощрена. Въпреки на пръв поглед символичната тарифа, младите плащат задължително по 15 лева на месец, независимо дали са изговорили отпуснатите им 500 минути по 1 ст. Всяко обаждане към друга мрежа им струва по 39 ст. на минута. "Вивател" отговори светкавично на офертата с плана си "Заедно", само че без възрастово ограничение. Срещу месечна такса от 15 лв. с ДДС компанията също дава 500 безплатни минути за разговори в мрежата си и 100 безплатни sms-а. Цената на минута разговор към другите мобилни мрежи в страната е 38 ст., а sms-ът - 13 ст.


Знаците


През 2006 г. всеки от операторите се опита да направи знакови, запомнящи се стъпки. И трите компании дадоха възможност и на клиентите си с предплатени карти да ползват роуминг.


"Мобилтел" спечели за партньор гиганта "Водафон". Двете компании пуснаха по-евтини тарифи за роуминг в унисон с подготвяните мерки от Европейската комисия, като намалението стига до 48% за някои зони. Втората обща услуга с "Водафон" - Vodafone Mobile Connect Card, даде достъп до бърз интернет през мрежите от трето поколение - UMTS и HSDPA. Засега я ползват само корпоративни клиенти. "Мобилтел" пръв даде възможност на абонатите си да провеждат видеоразговори през 3G мрежата й, т.е. не само да разговарят, но и да се виждат един друг.


Плод на договора с "Водафон" е и услугата Vodafone live!, част от която е мобилната телевизия. Предложението на "Мобилтел" се появи близо месец след като през септември "Глобул" пусна мобилната интернет услуга i-mode. За нея вторият български мобилен оператор също потърси подкрепата на големия партньор. Услугата е разработка на японския телеком NTT DoCoMo и е достъпна както за абонати по договор, така и за предплатени клиенти. Пускането й е отнело половин година, инвестирани са няколко милиона евро.


През 2006 г. очакваната пълна смяна на името от "Глобул" на "Космоте" не се случи, но компанията промени логото си, рекламите й се оцветиха в корпоративното светлозелено, а слоганът "Най-доброто предстои" зазвуча отвсякъде.


Най-запомнящото се събитие от едногодишната история на "Вивател" е самата й поява на пазара. Операторът стартира с два бизнес плана, а след това обяви най-ниските цени за предплатени мобилни разговори - 26 ст. Посланието беше: "Колкото повече говориш, толкова по-малко плащаш." "Вивател" разшири "правомощията" на притежателите на предплатени карти, като им позволи, докато са в чужбина да правят входящи и изходящи повиквания, кратки съобщения. Сред иновативните й оферти са и безплатните разговори в група без месечен абонамент.


Инвестиции


Във фокуса на инвестициите на мобилните оператори през изминалата година бяха мрежите от трето поколение. И трите оператора спечелиха UMTS лицензи. Първа мрежата си пусна "Мобилтел" и вече покри София. От компанията не обявиха колко средства са инвестирали в нея, но първоначалните им планове бяха за минимум 100 млн. евро. Същото число присъства в плановете на "Глобул" за 2007 г., като инвестициите ще са насочени отново към развитие на услугите от трето поколение. И най-младата - "Вивател", е насочила вниманието си към изграждане на своята 3G мрежа и предлагането на услуги от трето поколение, обяви наскоро шефът на компанията Ричард Шиърър. Той прогнозира старт през март 2007 г. Първата година на тройна конкуренция в мобилния пазар не донесе очакваното от потребителите сериозно намаление на цените. Добрата новина е, че съревнованието дава по-бързи плодове в качеството на услугата по данни на регулаторния орган. Все по-редки са случаите, когато заради претоварване на мрежата е невъзможно да се осъществи връзка. Намаляват и жалбите за надписани сметки.



Loop мрежата и нестандартните й телевизионни клипове станаха повод за жалби в Комисията за защита от дискриминация. Услугата се предлагала според възрастта, а рекламните спотове представяли старите хора като злобни и агресивни "терминатори", оплакват се вносителите. От "Мобилтел" обясняват, че просто преобръщат типичната ситуация, в която хлапетата правят бели, а възрастните страдат. Вече се появиха и жалби за нелоялна рекламна конкуренция между операторите. "Мобилтел" подаде жалба в Комисията за защита на конкуренцията срещу подвеждащата според тях вестникарска реклама за услугата "Вивател Трафик". И тъй като сравнението е тройно, от "Глобул" също определиха рекламата за заблуждаваща.

Още от Дневник +

Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  2. 2 Профил на usa
    *****

    "Една година по-късно по последни данни, изнесени от оператора миналия месец, "Вивател" държи 8% от пазара, а абонатите му са достигнали 600 хил."

    kak 600 hil abonata sa 8% ot pazara? na baza naselenie na BG da, ama i pelena4etata i decata do 8 godini zashto gi broqt? i ne trqbva li osven tova pazaryt da byde broqt na tezi koito polzvat mobilni uslugi izobshto a ne cqloto naselenie?

  3. 3 Профил на мобифона
    *****

    Хайде сега, че кой гледа сериозно на тези числа? На всички е ясно, че "абонати" е бройката SIM карти, продадени от съответния оператор. Аз например съм около 10 "абоната" - от 1998ма имам постоянна карта на Мтел, и от няколко месеца - на Вивател. По някакви причини съм имал още 4 карти на мтел, 2 карти на Глобул и 1 на Вивател, които в момента са "мъртви". Направо не знам, с това дублиране на личността, какво да правя. Почти всеки средностатистически тийнейджър е поне 2-3 "абоната", особено тези, които винаги са били на pre-paid. От моите познати почти няма някой, който да не е няколко "абоната". Иван Тодоров-Доктора, доколкото си спомням от новините, май беше няколкостотин "абоната" едновременно ;-) Нали му намерили стотици активни и неактивни SIM карти при обиска след убийството. Та Мтел направо се подценяват с тези публикувани данни за 4 млн. абоната.
    Не е това проблемът - работата е там, че телекомите в БГ не се опитват да се грижат за лоялността на абонатите, а гледат да им приберат максималната печалба за момента, възползвайки се от текущата ситуация - Мтел дерат мощно като за последно, предвид загубата на абонати, изнудвайки старите си клиенти, които поради очевидни причини не искат да си сменят номера. Хайде да не ви отегчавам с числа и сметки колко ми падна сметката, откакто съм с два телефона и си прехвърлих основния изходящ трафик на вивателската. Това им е и драмата, и на всички е ясно как Мтел ще драпат до последно да няма преносимост на номерата. Но теорията и практиката на потреблението показват, че в един момент в конкурентна среда сериозно предимство получава този, който е изграждал лоялността на потребителите си...

  4. 4 Профил на
    *****

    Най-доброто предстой, никога не се случва!!!

  5. 5 Профил на Киров
    *****

    Мтел дерат кожи и то доста брутално,напълно съм стгласен с коментар номер 3.
    Дълго време се чудих дали да премина на глобулбях стар клиент на Мтел и доста мои клиенти знаеха телефоните на фирмата ми.
    Робството към Ментел обаче не се издържаше,тарифните им планове са безумни.От както минах на Глобул сметката ми падна с около 40 процента ,а със сигурност говоря повече.

  6. 6 Профил на слушалка
    *****

    Мтел е една фирма, която по вид и поведение много напомня държавните монополи - неоправдано високи цени, лошо обслужване, разхищения на средства и шуробаджанащина на всякакви нива в самата фирма. Към това могат да се добавят и идиотските и неразбираеми рекламни кампании. Прави ми впечатление, че Мтел напоследък изобщо не се и опитват да зарибяват абонати на договори, всички усилия са съсредоточени върху Прими, Луп-ове и тем подобни глупости, с които се взимат пари бързо, но не се почелят клиенти. Имат доста корпоратвини клиенти, но при ценовата си политика са на път да ги загубят всичките. Лошото е, че монопола на Мтел се задържа прекалено дълго, което, разбира се, не беше случайно. Сега те са толкова богати, че могат да работят и с много по-малко приходи известно време. Имам натрапчивото усещане, че става въпрос за една огромна перачница, и докато Водафон не влязат е реално управление подобрение едва ли може да се очаква.

  7. 7 Профил на .
    *****

    Цената на SMS до чуждестранен GSM-оператор с предплатена карта на Вивател е 0,30лв/SMS.

  8. 8 Профил на Многолик клиент
    *****

    Единствената ми гордост по поваде е, че нямам нито една на м-тел... Успях да устискам някак си:-)

  9. 10 Профил на FRE
    *****

    na vsi4ki e iasno, 4e gsm uslugite v BG sa skupi...
    samo edna spravka- polzvam karta s dogovor v Germania(O2) pri slednnite uslovia
    minuta razgovor kam stazionaren telefon ili gsm koito ima i stazionaren nomer- 5-7 evrozent-a
    razgovor s stazionaren nomer v EU- 15 evrozent-a
    razgovor s mobilen nomer v EU- 30 evrozent-a
    razgovor s stazionaren nomer v BG- 25 evrozent-a
    razgovor s mobilen nomer v BG- 50 evrozent-a
    ....s izkliu4enie na posledna zifra cenite sa dobri mislia....

  10. 11 Профил на mando
    *****

    В някои западни държави (а може би и всички, не съм се интересувал толкова) този проблем го няма. Можеш да си сменяш оператора колкото искаш и да си запазиш номера. Аз вече почти 4 години съм със един и същ

  11. 12 Профил на klj
    *****

    С абонаментна SIM-карта на vivatel говоря на 0.36лв. /мин. с фиксирани мрежи от Европа.

  12. 13 Профил на 09-11-2006
    *****

    През първите девет месеца на 2006 г. GLOBUL продължи със силното си представяне и отчете 26% ръст на приходите си до почти 487 милиона лв. Печалбата на компанията достигна 51,76 милиона лв. или с 21,6% повече от същия период на миналата година.

    Приходите преди лихви, данъци, отчисления и амортизации за деветте месеца на 2006 г. достигнаха 180 милиона лв. или с 29,9% повече от същия период на миналата година.

    Нетната печалба на GLOBUL за третото тримесечие на годината отбеляза известен спад до 22,1 милиона лв., в сравнение с 30,1 милиона лв. за същия период на миналата година поради по-високите амортизационни отчисления в резултат на инвестициите, направени през последните дванадесет месеца и по-високa ефективна данъчна тежест.

    За деветте месеца от началото на 2006 г. броят на абонатите на GLOBUL се увеличи с общо 487 782 и достигна 2 881 499.

    GLOBUL привлече рекордните 193 422 нови клиенти през третото тримесечие на годината. Около 47% от тях предпочетоха абонаментните програми на GLOBUL, което е друго рекордно постижение в историята на компанията, след като през второто тримесечие на 2006 г. същият показател надхвърли 35%.

    Към края на септември 2006 г., броят на абонатите на договор се увеличи с 33,7% спрямо същия месец на миналата година и представлява малко над една трета от общия брой клиенти на компанията. Потребителите на предплатените услуги на GLOBUL се увеличиха с 33,6% за същия период. Независимо от значителния ръст на клиентската база, нивото на средния приход от един потребител на GLOBUL се запази при нива от приблизително 21лв.

    Забележително е, че в условията на засилваща се конкуренция и почти година след старта на третия мобилен оператор в страната, GLOBUL поддържа своя пазарен дял от около 39%, като същевременно подобрява финансовите си показатели. Това се дължи на сериозните инвестиции в повишаване качеството на предлаганите услуги, в разпознаваемостта на марката GLOBUL и в разширяването на дистрибуторската мрежа на фирмата.

    Особено внимание заслужава фактът, че въпреки значителното увеличение на броя на абонатите на компанията, средното месечно потребление на абонатите на GLOBUL за първите девет месеца на годината се увеличи с 13% спрямо същия период на миналата година и достигна 70 минути. Това е доказателство за потенциала и динамичното развитие на българския пазар, както и за растящата популярност на GLOBUL сред корпоративните клиенти и потребителите с високи доходи.

    Интегрирането на веригата магазини за търговия на дребно с телекомуникационни решения GERMANOS в структурата на COSMOTE Group се очаква допълнително да подобри търговската дейност на GLOBUL и да доведе до по-високи оперативни и финансови резултати за компанията.

    Финансови резултати на GLOBUL за третото тримесечие и първите девет месеца на 2006 г., сравнени със същите периоди на 2005 г.
    (в милиони лева)
    07-09.06 07-09.05 Изменение 01-09.06 01-09.05 Изменение
    Общи приходи
    181.5 157.5 15,5% 305.5 229.7 33%
    Приходи преди лихви, данъци, отчисления и амортизации
    68 65 4% 113.3 74.5 52.2%
    Приходи преди лихви, данъци, отчисления и амортизации като процент от общите приходи
    36.7% 40.8% 37.1% 32.4%
    Нетна печалба
    22.1 32 -26.7% 52.9 42.6 21.6%
    Нетна печалба като процент от общите приходи
    12,2% 19.2% 10,6% 11%

    Третото тримесечие на 2006 г. бе първото, в което GLOBUL оперира под новата си корпоративна идентичност, която отразява принадлежността на компанията към COSMOTE Group – мобилният оператор с най-значително присъствие в Югоизточна Европа. В съответствие с философията на COSMOTE Group да предлага качествени и достъпни мобилни услуги за всички потребители, GLOBUL продължи да разширява и обогатява гамата на своите услуги.

    На 18 септември 2006 г. GLOBUL предложи най-популярната в света мобилна информационна и развлекателна услуга i-mode®. Услугата, която се използва от над 53 милиона абонати в целия свят, позволява непрекъснат достъп до електронна поща и над 40 български и чуждестранни сайта с новини, спорт, справочни услуги и забавления, разработени от водещи български и международни доставчици на съдържание.

    В края на същия месец, GLOBUL предложи и първите си услуги, базирани на мрежата от „трето поколение”, която покрива София, Пловдив, Варна и Бургас или 33% от населението на България. Услугата „Видео разговор” позволява на всеки абонат на договор на GLOBUL, който притежава 3G мобилен телефон с вградена функция за видео разговори, да разговаря по такъв начин с други абонати на компанията, които също имат такива телефони. Цената за ползването на тази услуга е най ниската в страната - 0,29 лв. на минута с ДДС. Чрез услугата 3G GLOBUL Connect Center потребителите използват едновременно качествена Интернет връзка и сигурен достъп до вътрешна корпоративна информация и електронна поща чрез преносим компютър навсякъде в мрежата на оператора.

    GLOBUL бе и първият мобилен оператор в България, който предложи на потребителите на предплатени услуги стартови пакети с включени минути за разговори в мрежата на оператора.

    Във връзка с резултатите на GLOBUL за първите девет месеца на 2006 г., изпълнителният директор на компанията г-н Танасис Кацирубас коментира: „В условията на изключителна конкуренция, GLOBUL продължава да утвърждава своята позиция на предпочитан и доверен партньор за българските потребители на мобилни услуги. Добрите финансови резултати на GLOBUL и рекордният брой нови абонати са доказателство за правилната посока, в която се развива компанията през 2006 г., която е преходна и изключително важна в историята на българския телекомуникационен пазар.”

    През третото тримесечие на 2006 г., COSMOTE Group постигна рекордни нива на оборот и печалба. В Гърция, приходите на компанията се увеличиха със 7% спрямо предишната година, независимо от намалението на таксите за свързаност, а делът на приходите преди лихви, данъци, отчисления и амортизации от общите приходи достигна 46,2% - най-високото подобно ниво от 2003 г. насам.

    През всяко от първите три тримесечия на годината, COSMOTE Group отбеляза стабилен ръст. Това се дължи както на силното представяне на компанията в Гърция, така и на добре развиващите се пазари на Балканите, въпреки засилващите се конкуренция и регулаторен натиск. Основни причини за успеха на компанията са постоянно увеличаващият се брой абонати, растящото потребление на гласови услуги на всички пазари и успешните търговски инициативи.

    В резултат от силното представяне на групата на всички пазари през деветте месеца на годината, оборотът на компанията се увеличи с 26,2%, приходите преди лихви, данъци, отчисления и амортизации нараснаха с 12,9%, а нетната печалба се увеличи със 7,3% спрямо същия период на миналата година.

    Общата клиентска база на COSMOTE Group достигна почти 10 милиона потребители в Гърция, България, Румъния, Албания и Македония или с 26,7% повече от същия период на миналата година.

    Приносът на GLOBUL към общите приходи на COSMOTE Group за деветмесечието възлиза на около 15%, а делът на компанията от приходите преди лихви, данъци, отчисления и амортизации е приблизително 14%. GLOBUL осигурява около 10% от нетната печалба на групата.

    Финансови резултати на COSMOTE Group за третото тримесечие и първите девет месеца на 2006 г., сравнени със същите периоди на 2005 г.
    (в милиони евро)
    07-09.06 07-09.05 Изменение 01-09.06 01-09.05 Изменение
    Общи приходи
    593.5 501.1 18.4% 1,630.6 1,292.3 26.2%
    Приходи преди лихви, данъци, отчисления и амортизации
    248.6 224.0 11% 643.1 569.7 12.9%
    Приходи преди лихви, данъци, отчисления и амортизации като процент от общите приходи
    41.9% 44.7% 39.4% 44.1%
    Нетна печалба
    117.2 96.7 21.2% 273.9 255.3 7.3%
    Нетна печалба като процент от общите приходи
    19.7% 19.3% 16.8% 19.8%

  13. 14 Профил на az
    *****

    eto gi i grubite chisla ot finansovite rezultati na Mtel za 2005 godina mislya, koito napalno zasenchvat Globul: prihodi: 700 mln, razhodi 350 mln, PECHALBA: 350 mln. toest okolo 50% ot prihodite sa pechalba (i to pri visoki razhodi za zaplati i reklama). ako tezi chisla ne dokazvat che se derat kojite na klinetite, zdrave mu kajete. malko sa biznesite v koito moje da se napravi takava norma na pechalba, no tova e v rezultat ot monopolnoto im polojenie v predaljenie na 3-4 godini. tova e, chestito na vsichki klienti na Mtel!

  14. 15 Профил на Mtel-ets
    *****
  15. 16 Профил на Боби
    *****

    Това че в повечето западни държави можеш да си запазваш номера е удобно, но може да бъде нож с две остриета. Аз бях абонат на Orange в Англия преди известно време и ми беше по-евтино да говоря с Австралия, отколкото с абонат на Vodafone, примерно. И когато не знаеш на кой оператор е даден номер (защото няма как да има един код за всеки оператор, както е сега в България) изведнъж сметката за разговорите може да стане много по-сериозна.

  16. 17 Профил на kbderror
    *****

    Че в Мтел шуробаджанащината е на безумно високо ниво се знае!(или понепредполага).Няма да се впускам в подробности и т.н. Само ви информирам че моя близък приятел работи именно в Мтел,от около 7 години, незнаино как и защо през месец тои взима бонуси които са равни на заплатата му или двоини на нея,по празници и т.н. за кви надбавки и добавки към заплатите става дъма ви е бедна фантазията от по няколко хиляди лева.Най интересното е че доста от хората в Мтел ги получават е така само защото работят от по дълго там и са на съвсем обикновенни позииции. (Донякъде за висшо и средно управленско ниво може съм съглсен,което е така не само в Мтел но и по големите фирми).Аре стига съм писал за тия пинковци че им направих безплатна реклама няколко пъти като им споменах името. За сведение имам телефон от 96 година когато имаше обхват само около НДК и кодовете бяха 0799/ и т.н. Мобилните комуникации са небходимост оба4е те напраооооо са лигавят.Е за тва ги смених и съм много по happy!

  17. 18 Профил на jfk
    *****

    samo si naprawete truda da vidite smetkite na mobilnite uslugi w romania "taja ciganska strana" ot porqdaka na` 3-4 centa i po 500 min kam wsi4ki mreji ...

  18. 19 Профил на Иво
    *****

    През месец Септември 2005 година си купих телефон на изплащане от тази прословута компания.Като благодарност от тяхна страна ми откраднаха 239 минути от предплатените ми пакети към тяхната мрежа и 200 минути към други мрежи!След купища лъжи по телефона и кореспонденция през месец февруари 2006 ми върнаха парите за тези минути след като спрях да внасям вноските за телефона.Ако някой желае да прочете кореспонденция с хора лъжещи и сменящи си мнението със всяко следващо писмо нека пише ще я предоставя, за да няма повече излъгани хора.

  19. 20 Профил на тоя
    *****

    тази статия на в-к "Дневник", моля прочетете я пак и ще забележите завоалираната реклама на МТел от страна на вестника, и също така, да се умаловажат предимствата на конкурентите на МТел. Пропуснати са и някои недостатъци на услугите на МТел, но не и на конкурентите. Абе този път заблудиха народа, че са безпристрастни.

  20. 21 Профил на Batman
    *****

    Очевиден ПР на Мтел. Журналистката е платена да пробута невинно информация за най-провалилата се промоция на БГ пазара - Лууп. 97 е бройката до вчера на всички закупени карти от промоцията Лууп

  21. 22 Профил на SFAW
    *****

    97 е бройката до вчера на всички закупени карти от промоцията Лууп

    Откъде имаш тази информация? Ако това е вярно изглежда, че познавам 5 процента от всички закупили си карти на Лууп, което не вярвам да е истина.

  22. 23 Профил на anto
    *****

    Колко се радвам ,че се махнах от тая скапана,еврейска фирма ,която се държи като държавен монополист.Ужасно се радвам ,че ви пада пазарният дял

  23. 24 Профил на Pipo
    *****

    говорили ли сте с Глобулска карта когато сте на път?или горе в планината? Успех ви пожелавам :)
    а да сте говорили с карта на Вивател във Варна от всяко елементарно заведение. Успех ви пожелавам отново :)
    Пробвайте да говорите с карта на Вивател в кухнята на собствения си апартамент. Трудно е възможно.

  24. 25 Профил на
    *****

    Говоря с Вивател и нямам никакви проблеми със сигнала. Дори си смених предплатената карта с абонаментна. Платени писания като тази статия няма как да имат успех.

  25. 26 Профил на Pepo
    *****

    Bate Pipo - mnogo si daleche ot istinata. Moga da ti kaja pone 20 mesta kadeto ima globul a niama Mtel. Ochevidno ne patuvash dostatachno inache shteshe da znaesh.

  26. 27 Профил на mando
    *****

    Сигурно си прав Боби, не знам. Аз в абонамента (o2) получавам толкова безплатни минути че никога съм ги използвал всичките. 500 на месец + 300 smsa

  27. 28 Профил на Валери
    *****

    Вместо да се карат и да си подливат вода мобилните оператори и БТК по добре е заедно да помислят/не е много трудно(общо финансиране)/ как да направят една SIM карта за всички действащи оператори в България. Ще излезе много по евтино и бързо отколкото да подменят апаратурата си. На дисплея на GSM апарата ще излиза мобилният оператор с когото разговаряте в момента или обменяте данни. Самата карта ще генерира кода на съответния мобилен оператор в зависимост от набрания номер. При зареждане с ваучер с неговите екстри и предимства пред ваучерите на другите оператори/в това се състои конкуренцията/ се зарежда в централата на този оператор от който е издаден ваучера благодарение на генерирания код от картата. И без това сега при необходимост се следи от МВР и много други заинтересовани лица, долу или горе/земя, въздух, вода, космос/ даден абонат къде е, колко говори и какво говори. Затова да се захващат за работа, и при добро желание за месеци може да се направи такава карта. БТК може да пусне опция да се говори чрез GSM апарата през стационарните точки със съответната апаратура към точката/телефоните може и да изчезнат/, което ще понижи цената на разговорите и преноса на данни при необходимост от страна на клиента. Всичко е въпрос на оборот и предлагане, както казват бизнесмените. Вие за какви се имате?

  28. 29 Профил на 0896.....
    *****

    Гледали сте последната реклама на Vivatel нали? Подозирам че онази орда нацапани хора, която се юрва към екрана са всичките абонати на оператора...

  29. 30 Профил на Иво Георгиев
    *****

    Безсмислена статия и още по-безсмислени коментари.Тази статия не съдържа никаква съществена информация.Колко били абонатите,какви били тарифите и т.н.Това са само празни приказки,преписани от интернет страниците на операторите.Само помислете не колко е сбора на процентите,а колко като брой абонати излиза,че има в България.Някъде около 8 милиона.Като се има в предвид колко е населението на България,излиза,че би трябвало всеки българин да е абонат и би трябвало и чужденци да са абонати.Затова мисля,че е крайно време мобилните оператори да кажат колко са им реалните абонати,а не колко SIM карти са продали.
    И според мене тази статия има за цел скрита реклама на M-Tel.И по-точно на нейната марка Loop.На всички е ясно,че тази широкорекламирана и скъпоструваща кампания претърпя силен провал.За това си има обективни причини.На 1 място това е,че тарифите й са много неизгодни!Казано е,че разговорите в мрежата на Loop струват 1ст./мин.Да,но това са само първите 500 мин.Казано е,че няма масечна такса.Да,но си задължен да направиш 15лв.сметка.И какво излиза в накрая?За разговори с няколко абонати(най-често 1-2),ти прибират по 15 лева на месец.За справка вижте тарифите на vivatel с такса 15лв.На 2 място е самата реклама на Loop.Тя е толкова отблъскваща,че направо ми се повдига от нея,камо ли да ме подтикне да отида да си купя карта.
    И накрая-призовавам авторката Д.Стефанова да каже колко пари взе от M-Tel.

  30. 31 Профил на e sa kazah
    *****

    zna4i cenite na hubav gsm sa 400 leva sas namalenie stava 350 50 leva horata iskat 50 leva i za tva go zimat ama se zamisli na gsm ima kamera hubavo no za kvo ti e taq kamera zemisi fotoaparat za 50 leva vtoro vsi4ki ekstri deto gi ima ti otdelno si gi pla6ta6 za internet si pla6ta6 za glasova po6ta sa6to za melodiki dokato ti zvanqt da si slu6at pla6ta6 i to gsma ti izleze 800 leva mi az nqma da si zema gsm za 800 leva A kompiutar :D:D:D:D

  31. 32 Профил на Жоро
    *****

    Защо наистина не направите едно сравнение с Румъния? Там след влизането на 4-тия холандски оператор, цената за мин. разговор падна до 4 ст. М-Тел са едни от най-гадните кръвосмукачи на България!!!

  32. 33 Профил на дидо
    *****

    Какво друго ако не дискриминация е да се предлага една услуга на потребител по независещ от него физически признак - възрастта. Колкото и М тел да говори глупости за обръщане на матрицата с белите като гледаш клипа не мислиш че възрастните просто правят бели, а по - скоро отмъщават за това че са пренебрегнати от офертата. А са пренебрегнати не за нещо друга, а защото са над 26г. Все едно в магазина да не ви продадат от по - евтиния вид хляб защото сте под 60г. Поредната простотия на самозабравили се български псевдомениджъри.

  33. 34 Профил на одид
    *****

    Кажете за Космоте и това че не и дадоха лиценз за трето поколение услуги вРумъния въпреки наливането на пари от поредния 500 милионен облигационен заем

  34. 35 Профил на монев
    *****

    Бандити гадняри лигави ЛАИНа са М-ТЕЛ лъжат и крадът колкото си искат
    Мисля ,че прокуратурата трябва спешно да ги разследва

  35. 36 Профил на ivan
    *****

    Какви са тези безплатни разговори в група без месечен абонамент на Вивател?

  36. 37 Профил на някой си
    *****

    И тези шкембелии са се настанили на софрата да плоскат...ама ядец,авантата свърши.

  37. 39 Профил на rado
    *****

    NA NIKOI LI NE MU PRAVI VPE4ATLENIE KAKVI SA REKLAMITE NA Mtel?PALNI S AGRESIA!TRIABVA DA BADAT GLOBENI,ZARADI MEDIINO PODSTREKAVENE KAM AGRESIA.GLADAL SAM MNOGO INTELIGENTNI REKLAMKI,NO TAKA DA PODDARJA NIAKOI POSTOIANNO TOVA PROSTA6KO NIVO,NE ZNAIA.

  38. 40 Профил на RADO
    *****

    VIE KAKVO MISLITE?NE VIJDAME NE6TO KRASIVO,NE6TO PRIATNO,MELODIIKA ,NA KOIATO DA SI TANANIKAME,KOGATO MERNEM NE6TO TIAHNO.MISLIA,4E NIAKOI IZVRATENIAK IM PRAVI REKLAMKITE.MISLIA,4E MU VIJDAM I MISLENETO IZVAN OFISA-MALAK PEDAL!

  39. 41 Профил на Ников
    *****

    Рекламите ма Мтел са наистина отблъскващи! Веднъж са пълни с агресивни възрастни
    хора , друг път някакъв младеж сваля "нещо си" в движение, като рекламата ясно показва
    че той си е качил краката върху пейката. Не знам какво му липсва, но на хората от Мтел
    поръчали, одобрили и платили тази реклама определено им липсват първите седем
    години! Тотална липса на стил!!!

  40. 42 Профил на Normalen
    *****

    При новите и по-добри оферти от другите 2 оператора,ако M-tel не направи някаква промяна или продължава да си зарвя главата в пясъка като щраус,само след няколко месеца ще се убеди,че не държи вече и 50% от пазара!Монополиста не не може или не ска да направи проучване,колко от абонатите му са го напуснали заради най-високите цени които държи в цялата мобилна мрежа...А когато го направи,се съмнявам,че ще бъде твърде късно!

  41. 43 Профил на Ников
    *****

    Високите цени са само за будалите, които все още стоят(дремят) на Прима пакет. Почти всички други абонати са включени в някакви бизнесгрупи, в които разговорите са от по няколко стотинки вътре в групата. От друга страна, себестойността на минута разговор вътре в мрежата на оператора е от порядъка 1 евроцент. Следователно за Мтел е изгодно да коткат най-вече бизнесабонатите си , които и без това правят дву- и трицифрени сметки всеки месец, а всичко останало (имам предвид медийния шум около всяка промоция) е просто за престиж и поддържане на форма. Нещата няма
    да се променят -ЗА СЪЖАЛЕНИЕ!!!!

  42. 44 Профил на Grase
    *****

    do Koleda chakam mtel da pusnat kato drugite po 500min./bezplatni/na mesec za vsichki techni abonati,a ne samo za chlapetata.Sigurno az ne si plastam smetkata,che niamam pravo na tezi minuti?!!I poneje sam prekasnala 2god.im dogovor s nov 2god.pak kam tiah mi otnecha pravoto na 60bezplatni min. i mi dadoha samo 30min.Ei tova e Mtel udaljavash si dogovora i ti vzimat min.Mai ste zapochnat da i m padat abonatite......

  43. 45 Профил на 4-4-2
    *****
    Неутрално

    Май на този етап най-добре е човек да има два телефона - един глобул и един мтел, абсурдно е, но май най-изгодно. вивател не ги броим...

  44. 46 Профил на Деньо
    *****

    и скоро цените рязко ще паднат. Един от операторите вече пусна предплатен пакет с 500 безплатни минути, без ограничение във времето. Нема да му казвам името че да не правя реклама. Но си остава проблема с разнасянето на два телефона, един със старата симка за входящите и един с новата за изходящите.

  45. 47 Профил на бебина
    *****
    Гневно

    След четири години и надписвани сметки колкото си искаш реших да купя подарък на сина си-телефон.В офиса на М шел обаче,въпреки че платих по-високата цена ,защото не исках тяхна карта,не си направиха труда да ме уведомят ,че телефона е кодиран.Сега след 200 лева и куп потрошени нерви ,трябва или да ползаваме пак тяхните "услуги" (аман!) или да си държим новия телефон като украса!!!!

  46. 48 Профил на elin pelin
    *****
    Гневно
  47. 49 Профил на IZPATIL SI "KOCIST"
    *****
    Гневно

    1. MNOGO LOSHO OBSLUJVANE;
    2. NE MOJESH DA SE SVARJESH S OPERATOR;
    3. NE ZNAESH KOLKO DALJISH /DO IZLIZANE NA FAKTURA/;
    4. NE MOGAT DA PREDLOJAT USLUGITE, KOITO REKLAMIRAT...
    ....
    4AKANE, 4AKANE, NERVI, NERVI I ....
    PROSTO NE SI GO PRI4INIAVAITE

  48. 50 Профил на Bobi
    *****
    Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK