Старите нови компютърни игри - войни, космос и хеви метъл

Слаш - соло китаристът на групата "Велвет риволвър", участва в представянето на играта Guitar Hero IIІ на изложението в Санта Моника



КЪДЕ СЕ ИЗПАРИ ТРЪПКАТА НА КОМПЮТЪРНИТЕ ИГРИ Най-голямото в света изложение са компютърни игри в Санта Моника, щата Калифорния, стана скучно. По-точно е да се каже, че се изпари забавният елемент и фокусът се измести към правенето на бизнес. Геймърите също усещат, че нещо не е наред, след като водещи автори признават, че изпитват досада пред екрана. Показателно е също, че новините тази година от изложението, известно още като Е3, са били предимно за това коя компания с колко ще намали цените на конзолите си, а не кой е дошъл с годна идея.
Тази седмица "Дневник" ще разкаже за тенденциите в този бизнес за милиарди и накъде ще поеме компютърното забавление след смъртта на PC-то и възхода на мобилните устройства и конзолите.


Забравете за купона и пушилката, които се вихреха на всяко от изложенията за компютърни игри в Санта Моника. На тазгодишното издание имаше повече бизнес костюми и куфарчета, суши и аранжирани букети, минерална вода "Евиан" и плетени столове на верандата с палмите, отколкото забава. Забравихме ли защо всички сме тук? Заради игрите.


Така описва впечатленията си от най-голямото експо за компютърни и видеоигри канадски журналист, разочарован, че не е имало нищо, което да се откроява отчетливо над конкуренцията. Добрата новина е, че на Е3 не е имало нито една издънка сред игрите. Може би защото в Санта Моника бяха големите играчи на пазара, докато малките едва си пробиват път. Което пък отне част от чара на изложението - един от любимите моменти на всички бе да седнат геймъри пред екрана и да направят за смях разработващите екипи.




До същото заключение е стигнал и в. "Вашингтон пост", където обръщат внимание на безбройните пресконференции. Гостите се разкъсват между това да отидат да чуят нещо важно и основната цел на посещението си - да видят, пипнат, изиграят нещо преди всички останали. Достъпът бе ограничен до акредитирани журналисти и ВИП участници, развозвани с микробуси от хотел на хотел за поредната пресконференция и среща с другите ВИП.


Господарите днес са производителите на хардуер и състезанието се изроди от това на оригиналните и забавните идеи в "надпревара във въоръжаването" кой ще сглоби по-футуристичен павилион на изложението. Независимите дивелопъри съвсем изчезнаха, а с тях се изпари и претенцията на организаторите, че като дойдеш в Санта Моника, можеш да видиш всички от гейминг индустрията. Сред толкова много едноминутни демонстрации болезнено липсват нормалните човешки разкази на създателите на игрите за това как са направили нещо, къде е станало и къде не, колко са се забавлявали и страдали, докато стигне до пазара творението им. Фокусирането върху визуалните ефекти и контролните схеми извади душата на това изложение. Днес във Ванкувър или Монреал могат да се чуят много по-човешки и интересни истории от дивелопърите.


Иначе гейм индустрията е добре, поне като продажби. Според "Майкрософт" може би още тази година в Америка тя ще надмине по продажби музикалната индустрия.


Няма значение дали искате да избивате войниците на врага, да се включите на барабаните на рок банда, или да помпате мускули - тазгодишното най-голямо световно изложение за видеоигри има да предложи за всекиго по нещо. Дългоочаквани заглавия като Halo 3 на "Майкрософт" и Grand Theft Auto IV на "Тейк ту интерактив софтуер" се въртят по екраните на анализатори и тестери от месеци насам.


Така че новини на експото в Санта Моника създаваха игри, изненадали с необичайна графика или готин сюжет. Call of Duty 4 - поредната версия от прочутия шутър на "Активижън", спечели аплодисменти с ултрареалистичната възстановка на военна битка. Онези, които обичат да се заровят в сложните истории, видяха Mass Effect за конзолата Xbox 360 на "Майкрософт", в която има 16 хиляди реда диалог. Според Дан Хсю, главен редактор на сп. EGM, играта е страхотна, едно от най-впечатляващите неща напоследък, с велика сюжетна основа и епичен сценарий, в който геймърите могат да се изгубят за седмици напред.


Доста суперлативи се изсипаха за Rock Band, амбициозна музикална игра, позволяваща на играчите да свирят или пеят с десетки модерни и класически рок банди. Обещанието всяка седмица да има нови и нови парчета за сваляне от интернет обаче се блъсва с трясък в цената - над 200 долара.


Ем Ти Ви (MTV) - издателите на Rock Band, отправят сериозно предизвикателство към третата версия на популярната Guitar Hero на "Активижън", в която играчът може да изпълнява парчета чрез контролер във формата на соло китара. Дан Хсю обяснява, че предимството на Rock Band е, че тя е нещо доста повече от Guitar Hero, защото в нея можеш да биеш ударните, да свириш на бас китарата или да си фронт вокалът на групата.


"Сони", която продължава да се мъчи с продажбите на PlayStation 3, спечели вниманието с футуристичния шутър Killzone 2. Повечето посетители на изложението в Калифорния коментираха, че били приятно изненадани от това, че създателите, общо взето, са спазили обещанието си отпреди две години да покажат компютърно генерирани изображения, които са толкова добри, че първоначално не можеш да повярваш, че не са снимки от реалността. Другите интересни неща от "Сони" са състезанието с коли Gran Tourismo 5, екшънът Uncharted, разиграващ се в изключително детайлно възпроизведена тропическа джунгла, както и финалната глава на Metal Gear Solid 4.


След като приятно зарадваха феновете с конзолата си Wii, от "Нинтендо" продължиха да обработват традиционната си аудитория със Super Smash Bros. Brawl (тя ще е на пазара от декември), в която един срещу друг се изправят героите от няколко легендарни игри - Марио, Линк и Сиймъс. Дневник

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на l
    *****
    Неутрално
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK