Квалификацията като изход

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на кои са преподавателите
    *****
    Неутрално

    Много трябва да се внимава какви са тези обучителни фирми. Защото, ако "се твърди, че в България няма квалифицирани кадри" (и това е с огромен процент достоверност), то е защото няма и квалифицирани преподаватели!!! -или са много, много малко! Смея да твърдя това, защото познавам образователната ни система (специално тази на висшето образование), която вече от десетилетия пуска БРАК!!!

    Този брак е резултат не само от това, че студентите не посещават лекции и занятия, но преди всичко от некадърността на голяма част от преподавателите, които не могат да преподават или преподават съвсем ненужен материал, просто за запълване на времето.
    Каква квалификация може да даде на студентите си например теоретик плазмист, който преподава .... инженерен курс по "Основи на електрониката'!!! Или "Теория на информацията в безжичните мрежи" И това се случва в най-високо оценяван университет!!!
    Асистенти, доценти и професори четат електроника, без да знаят какво значи мрежов филтър, камо ли да ги питаш за разпознаване изводите на транзистора. Пишат тежки интеграли, дето сами не знаят какво значат, от единия край на дъската до другия, а като ги питаш нещо най-елементарно за практиката, те гледат като телета и бягат!
    Нямат написан собствен учебник, не могат да си качат лекциите в интернет, щото ще се види нищожността им отдалече, но в същото време се тупат в гърдите, че имали много голяма "научна продукция" и са много високо квалифицирани, затова само те могат да "преподават" в университета!

    Е, ако такива преподаватели ще водят и тия предлагани сега обучителни курсове, по-добре ваучерите да се изпият на ресторант!

  2. 2 Профил на The Incumbent
    The Incumbent
    Рейтинг: 217 Разстроено

    мда, много съм съгласен с теб, тук обаче идва въпросът за атестацията на т.нар обучители...Ще се окаже, че една голяма част от тях ще останат без работа, следователно няма да има кой да поеме веднага занятията на многото студенти, увеличаващи се всяка година, защото унито се бори за всеки лев субсидия и така до безкрай... Изход - изчисляване средната заплата на завършилите в унитата спрямо средната за региона. Преоценка на изискванията на пазара на труда - не може в Свищов да има икономическа академия, във Варна икономически университет и в същото време да се обучават на икономика и финанси в Шумен и Русе, а също и велики финансисти излизащи от колежа на Шуменския в Добрич... Този регион да изпитва чак такъв глад за такива кадри не съм го забелязал, ако да, да вземем да се махаме от София и право към Шумен...Относно атестирането на преподаването и обучителите - да се направи ясно разграничение на това кой основно преподава и кой основно прави изследвания - научна дейност и прочее. Да има хора - т.нар. ментори, които да могат да напътстват студентите в тяхната ориентация, след това пък самите студенти да се ориентират към съответния изследовател, който е в тяхната област. Трябва да се завърти машината, ако се закрият ненужните "престижни" колежи и излишни факултети в специализирани унита ще има доста пари и за качествено заплащане и за основаването на рисърч центрове в унитата... Както повечето знаем тези неща ще могат да се случат ако някой отгоре започне да прави реформи без да го е еня, че нашите хора ще останат без заплати - хора като "доц. Петров дето ходи 15 години с вехтата си книжка с 5 преиздания с промяна на съдържанието" и ВУЗ-а му гълта субсидийка и си плаща заплатите и парното....

    True genius resides in the capacity for evaluation of uncertain, hazardous, and conflicting information. - W. Churchill
  3. 3 Профил на Чико от Порто Рико
    *****
    Неутрално

    Квалификацията не е гаранция за получаване на работа. Още повече за прясно квалифицирани специалисти без практически опит.

  4. 4 Профил на diadoto
    *****
    Гневно

    Статията наистина е великолепна.Да погледнем в собственото си "канче".Вече две десетилетия сме свидетели кой движи "демокрацията"в България напред и кой се опитва да ни върне в лоното на диктата.На съм съгласен с някой от коментарите ,но това е друга тема.През последните две години в опита на "столетницата"да си върне политическата власт правителството на Станишев ,направи "ляв"завой,като в хода на собствените си "реформи"доунищожи грамотната интелегинция ,оставяйки я на произвола на съдбата.За да не бъда неразбран ще се конкретизирам.В институцията в която работя повече от "четвърт"век по постановление на предишния "кабинет"се извърши съкращения на "административния"апарат.Изгонени бяха не администратори а хора с опит и знания,дръзнали да се противопоставят на нейното управление и това на така наречените "социалисти"/тристраната групировка/.Веднага на тези високо технологични и изпълнителски места бяха назначени .....лица нямащи нищо общо със същноста на институцията,но дълбоко обвъзани с власта.Кой загуби от тази меркантилност.Естествено обществото,което беше излъгано с въвеждане на корупцията ,цинизмът и безхаберието на лицата определили себе си за наследници на дядо Благоевите идеали.
    Казвам всичко това защото за да съградиш една Държава с 13 вековна история наистина е трябвало да се премине през азбуката на Кирил и Методи /днес е и първия учебен ден за нашето бъдеще/ и стигнем до висините на космоса.Ние сме народ ,който винаги е обичал познанието и уважавал това на свойте съседи и приятели ,но лесно се отказваме от него когато се отнася до нашето его и лично облагодетелсвуване.Това направиха за четири години тези които опозориха и осрамиха свободолюбивия ни дух и знания в името на собственото си лично его.
    Димитър Богоев

  5. 5 Профил на ;)
    *****
    Неутрално

    А в какво да се преквалифицират високо квалифицираните (напр. лекари, инженери), които работят на нищенски заплати?

  6. 6 Профил на antiherostrat
    antiherostrat
    Рейтинг: 5 Гневно

    Подкрепям Дядото - точно така - съкратиха хора, които не слушкаха и имаха собствено мнение + държаха на качеството на работата си и имаха квалификация - ОСТАВИХА хора с по-ниско образование и слаби способности, но послушни и направо "слушалки" - и до сега способните, които са оставени на работа, изнемогват от натоварването с повече работа, претенциите и психическия тормоз ...за сметка на "своите" хора, които си клатят краката с нищожни ангажименти и са толерирани и награждавани с допълнителни пари, командировки и курсове...Законът за конфликт на интереси не работи, никой не обръща внимание на посочените нарушения, а Законът за държавния служител дава право на работодателя да взима решения "по целесъобразност" - т. е. както му изнася....съдът само констатира това и...до тук със защитата срущу дискриминация и срущу всички други нарушения...това си е черно робство за служителите и златна мина за шефовете...по-добре от частна фирма, защото загубите се плащат от всички нас, а печалбите са чисти и само за тях - точно както в Топлофикация - ще му накривят капата...жална работа - ще бягам - няма да им работя вече без пари !!!! Не си давайте труда и знанията без пари на тези ...........!!!

  7. 7 Профил на Коко
    *****
    Гневно

    Системата е грешна.Работодателите са тези,които трябва да предлагат повишаване или преквалификация,като учебен процес,с последващо обвързване на работното място.Те са тези,които и да ,плащат,но на съответните учебни заведения за обучението.Откъде накъде търсещият работа ще знае към каква професия да се насочи.Това е работа на Агенцията.Тя е за координация, а не за безполезно усвояване на фондове.Тоя Младенов е напълно объркан.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK