Велоалеи на доизтриване

Стадион "В. Левски", бул. "Патриарх Евтимий", "Витошка" (до НДК) и бул. "Скобелев" - след последната зима абсурдните трасета на велоалеите вече почти не се различават

© Красимир Юскеселиев

Стадион "В. Левски", бул. "Патриарх Евтимий", "Витошка" (до НДК) и бул. "Скобелев" - след последната зима абсурдните трасета на велоалеите вече почти не се различават




Петър Диков, главен архитект на София
Велоалеите в центъра на София са пълна порнография

Велоалеи на доизживяване - такава съдба е отредена на маршрутите, разчертани преди четири години в центъра на София с две ивици жълта боя, които криволичат покрай паркирали коли и спирки, завиват под прав ъгъл в стил "само за професионалисти", отстъпват пред напора на билбордове и реклами тип касета. Тепърва ще стане ясно дали част от тях ще се припокрият с маршрутите за велосипедисти в новия устройствен план на столицата и кои времето ще отмие с поредния дъжд или сняг.


Читатели на "Дневник" сигнализираха, че схемите за разполагане на рекламните съоръжения в центъра на София покриват съществуващите велоалеи. Пред "Дневник" главният архитект Петър Диков обаче обясни, че познатите жълти линии нямат нищо общо с плановете на общината. По думите му никой не го е питал навремето, когато решил с боичка да направи две линии. Няма припокриване между схемата за поставяне на реклами и бъдещите велоалеи, които предстои да се направят, каза Диков.




Три типа веломаршрути


са заложени в градоустройствения план на София. Едните минават през парковете и са свързани с отдиха и почивката на столичани. Другият тип велоалеи са по главните и второстепенните улици. Заложени са като алтернативен градски транспорт, с който човек може да стигне по-бързо до работа, вместо да виси в задръстване.


Последният тип маршрути са в големите жилищни комплекси  "Люлин", "Младост". Целта им е да се свържат жилищата с училищата, детските градини, местата за развлечение. Бъдещите трасета са обвързани и с вече изградените велоалеи в Южния парк и около НДК.


Планът предвижда велоалеи да има в парка "Заимов" - от бул. "Янко Сакъзов" по бул. "Евлоги Георгиев" до НДК, бул. "Фритьоф Нансен" - от бул. "Патриарх Евтимий" до бул. "Витоша". Предвиждат се маршрути и по бул. "Вапцаров" - "Алея Яворов" - от "Цариградско шосе" до бул. "Черни връх", от Борисовата градина до зоопарка, от Орлов мост, плажа "Мария Луиза" през лесопарковата част, Ловен парк, "Симеоновско шосе" и зоопарка.


До момента са определени и одобрени маршрутите на велоалеите в "Младост" и "Люлин". Те могат да се видят на адрес  www.sofia-agk.com.


2 млн. лв. за велоалеята в "Младост"


са заложени като предварителна сметка. Това е единствената велоалея, която по план трябва да се построи през тази година, каза арх. Диков. Дълга е 4868 метра и е разделена на участъци, за да може да се строи поетапно.


Маршрутът й започва от спирката на метрото на бул."Сахаров", продължава по булеварда, след това минава по безименна вътрешна улица, пресича бул."Александър Малинов", минава по ул."Филип Аврамов", завива по ул."Самара" в кв."Младост 4", където обръща обратно в посока центъра по ул."Д-р Москов" и ул."Свето Преображение" и рингът се затваря.


За да не се повтори познатата картина от велоалеите в центъра, е направено предварително заснемане на трасето. Оказва се, че в момента по маршрута има реклами, колчета, павилиони, бордюрчета и прочие "преместваеми съоръжения", които ще бъдат премахнати, за да не се налага колоездачите да правят лупинги, обещават от общината.


И се заканват, че велоалея "Младост" ще бъде нещо по-добро от всичко, правено досега в столицата. Покритието й ще бъде оцветено, ще я има и задължителната маркировка.


За удобство на колоездачите са предвидени 19 велостоянки, на които ще могат да си паркират колелата. Освен тях са предвидени и два велогардероба. Това са места, от които може да си вземете колело под наем и с него да се движите из града, като не е необходимо да го върнете на същото място, откъдето сте го взели.


Все още не е решено кой европейски модел за разплащане ще се приложи на софийски терен, казаха от общината. В Рим например колелото се взима на принципа на монетите, с които взимаме количка в големите супермаркета, докато в Брюксел е с чип, който получаваш срещу определена сума. Ако се намерят пари, тази година може да се направи и велоалеята в "Люлин", прогнозира арх. Диков.


Общинари на колела


При пускането на велоалеята по бул."Цар Борис ІІІ" общината купи 20 служебни колелета за работещите в администрацията. Идеята беше общинарите да ги използват за служебен транспорт в работно време, като по този начин дават и личен пример на столичани за по-чист въздух и намаляване на задръстванията.


Единственият общински съветник, който ползва екотранспорт, е Мартин Заимов, казаха общинари. Той се придвижва със собственото си колело и дори не знаеше, че има служебни. Според Заимов общината има добри намерения, но няма сериозни действия за увеличаването на алтернативния транспорт в София. С колело на работа понякога идва и главният архитект Петър Диков, но и то си е негово лично, каза още Заимов. "Дневник" не успя да разбере каква е съдбата на общинските колелета.



Петър Диков, главен архитект на София
Велоалеите в центъра на София са пълна порнография

Още от Дневник +

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kakawida
    kakawida
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Е а дано! Целият цивилизован свят мина на велосипедно придвижване, а само у нас всеки муньо се е гъзонаместил в бракмата си и мрънка, че няма паркинги, няма шосета, няма паркоместа на детските площадки и тревните площи, няма подемни платформи (та да си качва колата "у апартаменто", няма ескорт да му разчиства движението, няма радостни тълпи отстрани да му ма'ат с флагчета и цвекита... Оядената ни нация трябва спешно да се стегне, защото болниците няма да могат да поемат затлъстялото ни народонаселение.

    :)
  2. 2 Профил на faso
    *****
    Неутрално

    Колелиния е много иновативна идея.

  3. 3 Профил на еБай Каскетко
    *****
    Весело

    Велоалея е нещо МНОГО различно от 2 линии боя по тротоарите, където се съвместяват пешеходци, велосипедисти, автомобили и търговци.

  4. 4 Профил на БГ тъпанар
    *****
    Неутрално

    Вепоалея/истинска/ имаше в София преди да разширят булеварда от Орлов мост на изток.

    Сега, 50 години по късно, общинарите разсипват жълта боя за милиони и говорят, че правели "велоалеи".
    Голям майтап, ти казвам.

  5. 5 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Кой ли му вярва вече на лъжите на това келеме Диков и протежето му Симидчиев.
    Лапкат руветчетата и лупкат бабките в даг и пей сърце.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  6. 6 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1512 Любопитно

    Тук не става дума за велоалеи! И никога не е ставало...

    Имало е едни Европейски пари, примерно за "екологичносъмобразна мобилност". Някой някъде го е видял и разбрал. Имал братчет, който имал фирмичка, я за бои, я за градосустройсво.
    Спретнали проектче. Взели 100 пари, похачили 6 за водни боички и бояджии, дали за подкупи 10, отчели се за 2 в Брюкслел, а останалите 88 пари си разделили на 2.
    И така, от закуските - наематели на паркоместа в новите яхтени пристанища...

    А София/БГ си е кенеф...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  7. 7 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#6] от "B52":

    В добавка бих казал че софииските избиратели сме едни от най-мазохистичните и ,нека го наречем, "търпеливи"...не знам по добър пример за простотията на софиянци от това да изберем Софиянски за кмет 3 поредни мандата...

    Иначе идеята за Колелиния е супер яка, но най-вероятно няма да я видим в София по обективни причини (демек чиновническо дебелогъзие и дебеломозъчие).

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  8. 8 Профил на Jogy
    Jogy
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Ето какво каза Бойко Борисов след победата на ГЕРБ на парламентарните избори:

    "Софиянци видяха, че се откри метрото, видяха, че градът става по-чист, видяха велоалеите, подземните паркинги, как се преасфалтират булеварди и се правят нови..."

    така че хората явно са доволни от тези велоалеи, с които се гордее бившия кмет, и затова гласуваха за него ...

  9. 9 Профил на Radon
    Radon
    Рейтинг: 450 Неутрално

    По главните булеварди не виждам какъв е проблемът да се направят вело алеи ... лентите са супер широки ... !

    shake and rattle
  10. 10 Профил на Невярващ
    *****
    Гневно

    2 милиона лева за няма и 5 километра велоалея в Младост? Че т'ва е наполовина на цената на МАГИСТРАЛА!

  11. 11 Профил на vasil
    *****
    Неутрално

    до РАДОН

    ПРИНЦИПНО СИ ПРАВ, АМА ПЪРВИЯТ КРЕТЕН С ПЕРНИШКА, А И НЕ САМО РЕГИСТРАЦИЯ ТЕ ОТНАСЯ КАТО КУЦО ПИЛЕ ДОМАТ, ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ГРАДСКИ ТРАСПОРТ И Т.Н.Т

    СОФИЯ НИКОГА НЕ МИСЛЕНА С ПЕРСПЕКТИВА И НЕ ВИЖДАМ КАК ТОВА ЩЕ СТАНЕ ДОКАТО СМЕ ЖИВИ

  12. 12 Профил на 4'
    *****
    Неутрално

    До № 4: Браво! Вярно! Имаше я, когато по въпросния булевард вървяха онези тролей, дето се виждат вече само в "Любимец 13"! По този повод нека ви припомня и филма "Старинната монета" от (май) онзи ден: викнах цялата фамилия да погледа, защото такова черноморско крайбрежие не са виждали и вече никога няма да видят. За съжаление!

  13. 13 Профил на БАНГЛАДЕШ
    *****
    Разстроено

    Защо да се заблуждаваме?
    В София вече изобщо не е възможно да има велосипедни маршрути (извън парковете). Дори не е възможно да има и тротоари.
    Това можеше да се направи преди 15-20 години, преди да започне бангладешкото презастрояване без градоустройствен план.
    Сега просто няма как. Дори и ако се премахнат всички автомобили с вълшебна пръчица.

    Та дори и около метростанциите е такава теснотия и трябва да прескачаш автомобили.

    Сори, но велоалеите в София са просто мисия невъзможна.

    Който иска да върти педали, да ходи на друго място или в друга страна.

  14. 14 Профил на СА4788НН
    *****
    Неутрално
  15. 15 Профил на Az
    *****
    Гневно

    А пьк мен най ме дразни отношението на Диков - никой не го бил питал. А ти Диков, сам сети ли се да се запиташ и да направиш план? И вьобще, какво е това поведение - на махленски тартор или на общественик?

  16. 16 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Изхода е е един - сегашната синя зона да е затворена за коли. Изцяло.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  17. 17 Профил на Petko Dourmana
    Petko Dourmana
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Десен, не лупкат бабките в ДАГ, ами какички като Радост от Огледала))

  18. 18 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Пари за ляб няма те ми правят велоалеи - егати малоумниците.
    На фотографа искам да му припомня че всяко нещо ако не се поддържа се руши, както колелото - така и велоалеята. Вечна боя няма, особено като велосипедиста на снимка 3 не кара в очертаното а върху него.
    Това с велоалеите е пълна глупост. Който му се кара колело да се връща на село.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  19. 19 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1512 Весело

    До коментар [#18] от "инж. Филип": Това с велоалеите е пълна глупост. Който му се кара колело да се връща на село.

    Личи си къде си расал и пасал... Не очаквам да знае6 колко големи Европейски столици (Париж, Виена, ...) имат програми и системи за безплатно ползване на велосипеди.
    Целта е хората да слезнат от таратайките, да ползват комбинация от об6тествен траспорт и колело.
    Там вероятно са по-прости по по-малко комплексирани от теб... http://www.velib.paris.fr/

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  20. 20 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 506 Неутрално

    В Дъблин лентите са супер тесни, автобусите имат по 20см просвет -- но велоалеи ИМА бол: http://farm4.static.flickr.com/3472/3775002590_eacc35ea54.jpg

    Не забелязах на някой да му е тясно или да кара твърде бавно - просто хората са свикнали, и шофьорите и колоездачите си знаят мястото.

  21. 21 Профил на Alex
    *****
    Неутрално

    Загледах се в снимката и за пореден път виждам нещо дето ми е трудно да проумея.
    Толкова ли сме богати да му се не види, че всичката ни улична и тротоарна маркировка се прави с някакви суперкалпави бои, които не държат повече от два сезона?
    Що не вземем да ги направим по-свестно та да не даваме пари ежегодно за целта?

    Иначе хич и не ни сравнявайте с големи градове като Лондон и Париж, то това е друга планета. Даже в малък град като Шефийлд(515000 жители с предградията) във всеки край на високоскоростната трамвайна линия имаше общиски паркинги билетчето от които служеше и като карта за градския транспорт за периода на валидност.

    А тука таман пет пъти ме канят приятели да караме колело в Люлин, обаче седемте километра до там просто ме е страх да ги минавам с колелото щото средната скорост в някои части от тях е над 90.


  22. 22 Профил на Велосипедист
    *****
    Неутрално

    @БАНГЛАДЕШ

    Не си прав!

    Място за велоалеи има в София и то достатъчно. Проблема е наскачалите автомобили на всякаде...

    По БДС пътното платно е достатъчно широко, нужно е да се вземат 50-60 см. от него и 40-50 см от тротоара и имаш вече стандартна еднопосочна велоалея от 1 метър.

    Можеш да погледнеш снимки от Брюксел или Копенхаген - градове достатъчно стари, в които широкия център не е предвиждан за сегашния трафик, със улици и тротоари значително по-тясни от нашите и пак са сложили велоалеи!

    Като цяло, по цял свят има много елегантни решения за всякакви ситуации (някои по-скъпо, някои по-евтини), проблема при нас е, че винаги се пробваме да го направим "по български" и си измисляме как да го направим, а не поглеждаме как саго направили вече.

    А аспекти като курупция, мързел, тромава бюрокрация, незаинтересовани лелки в общината и заинтересовани частни "предприемачи" тотално сриват всичко...

  23. 23 Профил на хе
    *****
    Неутрално

    Велоалеите да са ви проблема ..

  24. 24 Профил на ...
    *****
    Неутрално

    До коментар [#11] от "vasil":
    Едно време е мислена! Имало си е хора, които са гледали напред... Ама всеки следващ я стеснява тая перспектива.
    Единствената свястна велоалея е на Борис III. Това, разбира се, ако някой не е паркирал на нея!

  25. 25 Профил на Alex
    *****
    Неутрално

    Велоалеите да са ви проблема

    Велоалеите не са проблем. Липсата им е проблема. И културата на повечето "потребители" на улиците в София, яхнали нанайсегодишна таратайка с вредни емисии способни да очистят динозавър. И други проблеми има, но да погледнем на живота позитивно пък

  26. 26 Профил на sas
    *****
    Неутрално

    Като четеш тази статия, оставаш с впечатлението , че поне на книга има верлоалеи в София? И планове има....Обаче реално всичко е на книга, и тези хора, които се грижат за осъществяването им никога не са карали велосипед по тях, и дори не знаят къде се намират, и какви са им проблемите на тези "велоалеи". Абсолютна подигравка.

  27. 27 Профил на sas
    *****
    Неутрално

    До коментар [#18] от "инж. Филип":

    Като нямаш за ляб, сигурно и за бензин нямаш. Така че, да напазаруваш качвай велосипеда нещастник.

  28. 28 Профил на oIo
    oIo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    три въпросчета по статията:
    - 2 милиона за има-няма 5 км велоалея в краен квартал. това прави 410 лева на метър велоалея! доста трябва да е луксозна тая велоалея за тия парички, не мислите ли?
    - 20 служебни колела за общината, които никой не знае къде са. ами няма ги. и паричките за тях ги няма сигурно...
    - защо главния архитект Петър Диков не представи плановете на общината за велоалеи на обществено обсъждане и не проведе прозлачни търгове за изпълнител? ами защото "там имаме едни хора дето ще ги направят велоалейките, много хубави ще станат". справка: "велоалеята" НДК-Руски паметник

  29. 29 Профил на Koки
    *****
    Любопитно

    За да има ефект от една велоалея ТЯ ТРЯБВА ДА Е ФИЗИЧЕСКИ ОТДЕЛЕНА ОТ ПЛАТНОТО ЗА ДВИЖЕНИЕ! Я с бордюрче, я с гумени островчета или прочие! САМО ЦВЯТ НЕ СТИГА В Сф!

  30. 30 Профил на Турист
    *****
    Неутрално

    В София от години се говори за велоалеи и нищо не се прави.Наскоро бях в Севиля и този град е рай за велосипедистите.Навсякъде има велоалеи,които са върху тротоара,така че си защитен от колите.Из целия град има и терминали за отдаване на колела под наем.Но,за всичко е мислено отрано.Явно велоалеите са били създавани със самото проектиране на булевардите,тротоарите са широки,велоалеите са с различен цвят.В София липсата на велоалеи е допълнителен щрих към тоталното осиране на града изразяващо се в варварско презастрояване и липса на пространство,липса на паркове и зелени площи,липса на места за паркиране,зле организиран градски транспорт и като следствие от всичко това-липса на нормална среда за обитаване.Това едва ли някога ще бъде оправено и на този фон ,доскоро строителните предприемачи убеждаваха,че 1 500 евро на квадрат е една абсолютна справедлива цена.

  31. 31 Профил на Alex
    *****
    Неутрално

    За да има ефект от една велоалея ТЯ ТРЯБВА ДА Е ФИЗИЧЕСКИ ОТДЕЛЕНА ОТ ПЛАТНОТО ЗА ДВИЖЕНИЕ!

    Абе принципно може и да не е. В Лондон не бяха. Ама в нашия случай май никак не е зле.

  32. 32 Профил на !!!!!!
    *****
    Неутрално

    На тези велоалеи мястото им в никакъв случай не е върху тротоара. На мен ми е омръзнало от нагли шофьори по тротоарите, когато трябва и с нагли велосипедисти да се занимавам, вече ми кипва. Нямам нищо против хората да си карат колелата, но не и на тротоара. Така ли пък не се намери един такъв наглец в Лондон, Берлин, Ню Йорк, все в София живеят.

  33. 33 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    До коментар [#32] от "!!!!!!":

    В повечето европейски градове, където специално съм обръщала внимание на това, велоалеите са именно ПО тротоара. Сори.

    Само че там пешеходците са нормални и възпитани и знаят да не ходят по велоалеите, които са маркирани, понякога са дори с различна настилка, а във Виена, например, има и отделни светофари за велосипедисти.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  34. 34 Профил на Alex
    *****
    Неутрално

    Аз съм един рядко нагъл велосипедист който редовно кара по кварталните тротоари когато има време да се докопа до колелото, обаче всякакси обещавам да се поправя на момента в който се появи подходяща алея или поне малко се промени културата на "улицопотребителите" и изчезне опасността някой такъв да ме отнесе или да ми уреди полет до крайпътните храсталаци, щото всеизвестна истина е, че няма ли наоколо камера на КАТ с известно местонахождение или пътен патрул, и ограниченията на скоростта се обръщат на много имагинерно понятие.

  35. 35 Профил на Велосипедист
    *****
    Неутрално

    Велоалеята трябва да се отдели и от ТРОТОАРА и от ПЪТНОТО ПЛАТНО.

    В зависимост от каде може да се вземе за нея, от там се взима.

    На повечето широки улици в София може да се направи елементарно (ако се разкарат неправилно паркиралите).

    От страна на пешеходците - дърветата в края на тротоара (кадето ги има) са идеален разделител.

    От страна на автомобилите, взима се около метър от пътното платно и се разделя освен с маркировка и съв светлоотразителни КОЛЧЕТАр бетонени БЛОКЧЕТА или други "препинателни знаци" за да неможе бай Ганьовците да паркират 'дето не им е работата.

    П.С. За шофьорите - знам, че нямате място да паркирате, но това не означава, че пешеходците не трябва да имат място каде да ходят или велосипедистите да правят лупинги заради това, че неможе да намерите алтернативен транспорт до центъра...

  36. 36 Профил на Ted
    Ted
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Отидете на уебсайта, където са посочили, че могат да се видят бъдещите истински велоалеи. С по-внимателен преглед ще забележите, че статията доста греши в описанието на велоалеята в Младост - има три вида трасета: скоростни, рекреационни и отвеждащо, има велопаркинги и т.н, които опасват всички Младост-и. И ако се дават 2 млн със сигурност велоалеите трябва да са истински. Да стискаме палци това да е така и да се реализира през 2010 наистина !

  37. 37 Профил на bikeman
    *****
    Неутрално

    ами така ще е платиха ми само 100милки за боята, да бяха дали още 400 млн. и щях да свърша работата както трябва

  38. 38 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    А нещо да не би да забравяте когато се говорят глупости за велоалеите - В София няма изискване за еко-норма на автомобилите, за сажди, за прах.
    Тия неща кой ги диша?
    Значи некви злобни селяни се метнали на неква дизелова трошка дето кади като икарус на градския транспорт, а аз ще диря де са очертаните ленти и като има някой спрял автомобил на тях, полицая до него ще ми се чеше и ще се прави на неразбрал ли?
    Да бе да.
    Нека да въведем като в Германия - изискване за Евро-4 ако искаш да влезнеш в центъра и лентите - тогава. Ама сега дето всичко си махнало катализаторите и бълва отрови си е направо самоубийство да караш в София.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  39. 39 Профил на Селянин в София
    *****
    Неутрално

    До коментар [#38] от "Десен":

    Проблемът далеч не е само в дизеловите трошки.(Тук Десният предпоставя че той не е от селяците,а е фин и градски човек ,каращ чисто нова кола най-малко с Евро-4.Аман от комплексари) София е невероятно мръсна и улиците са пълни с прах,който всички ние дишаме.То просто да се върви из града е неприятно.

  40. 40 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Праха в София е защото не остана затревена площ неутъпкана от коли, защото не се мие след зимното опесъчаване и защото дизелите нямат фитри за твърди частици.
    Моята кола е с катализатор и отговаря на нормата за зелен етикет на тюв който е необходим за да влезна в централните части на немските градове.
    Неприятно е да се върви дори, така е. Всички дишаме изгорелите газове на каквато трошка всеки се е качил.
    А дизеляци би трябвало да са с тройно по-голям данък.
    Поне тия които са без филтри и катализатори.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  41. 41 Профил на Brickleberry
    Brickleberry
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#18] от "инж. Филип": Сельо, не те знам `къв си инджинерин, `ма ако чаткаш материята както и обсъжданата тема, ке Умреш от глад.
    БЕГАЙ У ЛЕВО!

    "Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015
  42. 42 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Нерде Париж и Виена, нерде Шопландия. - 2млн. лева за хрантутниците.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  43. 43 Профил на lagavulina
    lagavulina
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Живея в Лондон и карам колело от две години.
    Велоалеи почти няма, но трафикът е организиран така, че най-лявата лента е за автобуси, колелета и отскоро мотори.
    Велосипедистите са равностойни участници в движението, останалите ни изчакват на светофар, десен завой и т.н. както биха изчакали голям и страшен камион.
    В платното, което споделяме с автобусите се случва автобусът да няма възможност да ни изпревари и да се движи зад нас дълго, бавно и търпеливо без да свири, псува или да ни избута в канавката.
    За всеки автомобил, който влезе в централната зона на града се плащат £8, които не покриват паркинг или нещо друго, а само правото преминеш.
    С колело стигам до работа за 20-25 минути, а с градски транспорт за 45-65.
    Има схеми и кампании, разработени от правителството и кметството, които насърчават велосипедистите по много начини и морални, и материални.
    Има полицаи и медици на колелета.
    Кмета и някои народни представители ходят на работа с колело.
    Според мен най-малкият проблем е липсата на алеи.
    Успех на всички велосипедисти в София! Карайте внимателно.

  44. 44 Профил на инж. Филип
    инж. Филип
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#43] от "lagavulina":

    Абе и аз бях у Лондона, ама не те видех с колелото. То въобще има ли велосипедисти там?
    Ей така като почнат някой да фантазират и само ме разсмиват. То пък голяма гордост че караш колело.

    Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!
  45. 45 Профил на lagavulina
    lagavulina
    Рейтинг: 8 Неутрално

    инж. Филип,
    карам си с кеф всеки ден. И не съм само аз. Не те знам къде си бил и къде си гледал.
    On average, approximately 450,000 cycle journeys are made across London every day - that's 3,150,000 journeys per week.
    http://www.timeout.com/london/big-smoke/features/1698/Survey_results-the_truth_about_bikes_in_London.html
    Това са данни от 2006, по-нови не мога да намеря, но със сигурност броят се увеличава.
    От теб само искаме да ни уважаваш на пътя.

  46. 46 Профил на !
    *****
    Неутрално

    Аз не видях досега място с велоалеи по тротоарите, освен в България. Отстрани - да, но на самия тротоар - не. И не им е мястото там. Не знам дали някой от вас го е блъскал велосипед (на тротоара), но ви уверявам, че последиците и ефектите хич не са хубави. За нито една страна.

  47. 47 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#43] от "lagavulina":

    За сравнение не може да става и дума... от това, което съм видял. британските шофьори са по-културни не само от българите, но и от повечето европейци. Само дето карат от грешната страна на пътя, но никой не е съвършен

    Damnant quod non intellegunt.
  48. 48 Профил на Alex
    *****
    Неутрално

    Чернобил, то тая култура е много лесно възпитаема - с големи и неизбежни санкции! В Шефийлд глобата само за каране в бус лентата беше 60 паунда и беше абсолютно неизбежна защото на един автомобил се падат по 2 камери, както навсякъде на Острова, а никой не е луд да си загуби хубавата работа и пенсията и да вземе рушвет предложен му от издънил се шофьор.

  49. 49 Профил на lagavulina
    lagavulina
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Алекс е напълно прав. Няма нищо по-ефикасно от глобата. 8те паунда за влизане в центъра стават 10 на втория ден, 120 на третия, 180 след 28 дни. Велосипедист каращ по тротоара има гарантирана глоба от 30 паунда. Това е минимума, а максимума около 2500. Ако пикаеш на улицата - 80, също толкова ако не изхвърлиш в кош кучешките лайна и т. н. Най-важното е, че глобите са събираеми.

  50. 50 Профил на barbaron
    *****
    Весело
  51. 51 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#44] от "инж. Филип":
    Не бе, нема ич.

    http://www.youtube.com/results?search_query=cycling+in+london&aq=f

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  52. 52 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#48] от "Alex":

    Не е само това... Глоби и камери има в цяла Европа, но няколко пъти съм посещавал Англия и Шотландия и ми направи голямо впечатление търпението на шофьорите. Например пешеходците масово пресичат на червено и всеки има пълното право да ползва клаксона или майката, но не - всички спират и чакат спокойно, вместо да си тровят нервите с глупости. Като се има предвид колко е тежко движението в Лондон например, това е направо изумително!

    Damnant quod non intellegunt.
  53. 53 Профил на Аврамов
    *****
    Неутрално

    Велоалеята в Младост е добра идея, но по-важно е успоредно с нея да има и пешеходна пътека която да позволява поне по този маршрут да могат да се разхождат безпроблемно майки с колички

  54. 54 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 561 Неутрално

    2 млн. лв. за 4,5 км велоалея??

    ТОВА Е ОБИР!!

  55. 55 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 561 Неутрално

    2 млн за 4,8 км - пореден обир пред очите на всички!!!
    http://www.walkinginfo.org/engineering/roadway-bicycle.cfm :

    The cost of installing a bike lane is approximately $3,100 to $31,000 per kilometer ($5,000 to $50,000 per mile)

    РЕАЛНАТА ЦЕНА Е НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 300 000 лв.

    ДИКОВ ВРЪЩАЙ ПАРИТЕ!!

  56. 56 Профил на Инж-лаик
    *****
    Неутрално

    До коментар [#45] от "lagavulina":

    Не му се вързвай. Той този е психично натъртен. За пръв път си позволявам да му гоментирам умозаключенията. И не очаквай много разбиране от хорицата в окаяната ни родина. Това дето сме го научили в белите държави в нашенско не върви. Там по скоро ще отворят врата нарочно да те пречукат, отколкото да те пуснат да минеш пръв на светофара

  57. 57 Профил на любопитко
    *****
    Неутрално
  58. 58 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 672 Неутрално

    В Хамбург велоалеите също не са в цветущо състояние. И на много места минават и по тротоара.
    Но там Зелените в момента са в управлението (в коалиция с партията на Ангела Меркел) и натискат това да се промени.

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  59. 59 Профил на .
    *****
    Неутрално

    До коментар [#43] от "lagavulina":

    В Берлин положението е аналогично. Има алеи, но далеч не навсякъде, а например на Унтер ден Линден има толкова много велосипедисти, че автобусите винаги се влачат след тях. Обществения транспорт е по-бърз от колелото, но е доста по-скъп. Доста хора се движат с колела, дори и при минусови температури, защото това е най-лесния начин да се поддържаш във форма. Най-много ми хареса една банкова служителка, която пред Дойче банк на Витенберг плац (това е така да се каже на стъргалото) си паркира колелото и както беше облечена в официален панталон и сако, смени маратонките с обувки на високи токове. Това е трудно за възприемане за всички български тъжкари, които смятат че колело карат само някакви битници и наркомани





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK