Десет дни въображение във Виена

Четвъртък вечер, главният вход на музей "Лихтенщайн" в един от сравнително централните квартали на Виена. Тълпата пред вратата се сгъстява, усещам удара на дамска чанта с лакътя ми, а секунда по-късно и тежестта на нечие стъпало върху моето. Отвсякъде долитат гласове - едни спокойни, други развълнувани, трети – в кресчендо от нетърпение.


Насочвам се към първото помещение, което ми се струва малко по-празно. Насреща ми се изправя внушителна дървена маса, висока 1.50 м (ако не и повече), със също толкова висок стол и аранжирана с огромни стъклени чаши. Надписът на стената отзад гласи "Назад към детството".


В съзнанието ми изплува образът на малко момиченце, изправено на пръсти в кухнята и неспособно да достигне чашата на масата, колкото и да опитва. Сега разбирам какво е чувството…




Докато се оглеждам, гласовете откъм фоайето започват да се усилват, давайки ми знак, че 7:00 ч. наближава.


От четири години насам месец октомври в австрийската столица започва с откриването на десетдневния фестивал за интериорен дизайн Vienna Design Week, който този път ще се състои от общо над 80 семинара, дискусии, проекти за деца и изложби.


"Подготвили сме ви грандиозно събитие", обяви дизайнерът Томас Гайслер на официалната церемония по откриването. През 2006 г. заедно с колегите си Тулга Байерле и Лили Холайн той основава асоциацията "Найгунгсгрупе дизайн", а година по-късно тримата създават Vienna Design Week.


"Основната идея на фестивала е в него да участват както различни местни дизайнери и дизайнерски групи, така и представители на една специална държава гост, по наш избор, чиито продукти да са в центъра на вниманието за всичките десет дни", обясни за "Дневник" Гайслер. Тази година в центъра на вниманието е Швеция, а очакванията са големи, тъй като дизайнерите от тази страна са известни с нестандартните си идеи.


Участник в програмата този октомври ще бъде шведското студио "Макинк и Бей", а организаторите са планирани и ежедневни семинари на компания ИКЕА. Те ще се състоят от презентации, дискусии, дори и състезания за най-практични дизайн идеи. Така наречените уъркшопове имат за цел да запознаят публиката с начини, по които с малко средства да постигнат желаните от тях резултати.


"Намираме се в период на рецесия, когато мнозина от потребителите ни са принудени да преосмислят материалните си ценности. Вече не е толкова важно какво е на мода и какво не. Хората се нуждаят от по-издръжливи продукти, такива, които ще могат да използват и след 10, и след 50 години" - така Томас Гайслер обяснява основната тенденция в тазгодишното издание на Vienna Design Week.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK