Както се казваше в един анекдот - в Тексас всичко е голямо
Цялата идея, така да се каже, не звучи неприемливо... И все пак амонякът, макар и не избухлив като водорода, хич не е "цвете за мирисане" (в буквален смисъл)! Дано не бъдат правени компромиси с евентуалната сигурност по съхранението му, ако проектът получи положително развитие...
"При изгаряне на амоняк (NH3) се отделят азот и водни пари, поради което, за разлика от водорода, веществото се съхранява сравнително лесно в течно състояние."
Уникално изречение. Може да докара четящия до внезапна мозъчна смърт...
Изобретателите на иновацията да си направят на мига застраховка "Живот"! А изобретението да го разпространят по най-бързия начин из света. Само това ще гарантира живота на тях и близките им от "случайни злополуки"!!!
Колите, които в момента изгарят смес с биоетанол, могат да бъдат модифицирани, така че да се движат с до 85 на сто амоняк. Ще се наложи обаче техните сензори да бъдат програмирани наново, а резервоарът да бъде преработен, така че да съхранява амоняк под налягане.
=================================
[quote#2:"Twinston Myth"] И все пак амонякът, макар и не избухлив като водорода, хич не е "цвете за мирисане" (в буквален смисъл)! [/quote]
Че мирише, мирише та чак смърди но по нашите географски ширини трябва да бъде забранен в автомобилите докато има автоджигити защото постоянно ще сме си в оркестър заря, дум,дум,дум
Ако чрез елетролиза можеше да се произвежда евтин амоняк торовите заводи нямаше да използват природен газ или петролни продукти. Няма как да е по-евтин по газта.
Докато има петрол, няма да влезе нова технология, колкото и ефективна и евтина да е. А каквато и да е нова технология или гориво да се появи, тя ще бъде въведена от същите компании, които сега добиват/преработват/продават нефтени продукти. Такива изобретатели дето се появяват не могат да направят революция ... за съжаление. Все едно аз да кажа - изобретих компютърен процесор, който е 100 по-мощен от сегашните и е по-евтин - и от утре ИНТЕЛ да почне да го прави.
Това наистина е уникална глупост. Единственото вярно е, че подобно на пропан-бутана амоняка лесно се втечнява. Всичко останало е в групата тъпо, по-тъпо, най-тъпо, това.
Като почнем, че най-скъпия водород се получава от електролиза и минем на тъпото твърдение, че при горенето на амоняка се отделя азот. Да се чуди човек какво ще правят с азотните окиси? Директно торене на околната среда с азотна и азотиста киселини?
Уффф...
Убаво, ама се получава ужасно.
Няма да коментирам, че "технологията" е нефелна. Напълно, а и невъзможна до абсурд. Поне за целите, за които ни разказват в статията... Отделените продукти нито са "чисти", нито цената ще е достъпна...
Да бе. Електролиза на вода + последващ синтез на амоняк от водород с азот, с катализа...
И ще излезе дявол на магаре. Като цена.
Ъхъ... Така е. Ще "торят с азотна киселина околното пространство. Не, че не е правено.
Бе..
Да пишат там. Да ни развеселяват.
Все пак тези неща се учат в 8 клас...
Просто се чудя от къде се пръкват подобни съобщения. А не са малко. Опит за зомбиране на обществото ли е? Защото от елементарна научна гледна точка такива проекти са малоумни. И би трябвало да отпадат още на ниво най-първоначален преглед.
Виж сега, гледам, знаещите вече ни ръгат минуси.
Да ги оставим да произвеждат амоняк от вода и да го ползват за автомобилно и друго гориво...
Що ли трябваше да умира Химко - Враца...? Там поне технологията бе малко по-читава. Вместо вода ползваха природен газ. За производство на тъй необходимия водород...
Само едно се питам. Защо, след като са стигнали до водорода, трябва да ръгат азот в него, а не правят синтез на въглеводород? По точно - на метанол.
[quote#18:"Graf"]Само едно се питам. Защо, след като са стигнали до водорода, трябва да ръгат азот в него, а не правят синтез на въглеводород? По точно - на метанол.
[/quote]
Щото нямат сметка, с най-скъпия газ в Европа. Метанол могат да си закупят от Румъния, или Украйна, ще им легне по-евтино.
Ако има евтин газ, синтеза направо може да отиде във Фишер-Тропш и ще произвежда директно горива, както са правели инженерите на Хитлер.
Да не говорим, че няма НИКАКВА нужда метанът да бъде разлаган, очистван, синтезиран наново - ползва се директно компресиран в бутилка, сигурно има десетки хиляди автомобили вече в РБ, на метан.
[quote#15:"Цецо"] Опит за зомбиране на обществото ли е? [/quote]
Точно така, всичко това е опит за мистификация, зомбиране и избягване на очеизвадната алтернатива - електричество! Водороди, амоняци, алкохоли - всичко е за да се заобиколи ел. ток, защото там разходът е 1-2 лв./100 км. и всякакви нефтянници, Путинци,
Тексако, ОПЕК - най-вече ВСИЧКИ правителства увисват, няма да могат да секвестират 50-80% от цената на горивата.
Статията е смешновата, за разлика от компутерджиите, алхимиците трудно могат да докарат нещо читаво по гаражите. Но въпросите са изключително сериозни - толерират се простотии за да не се избяга от петрола!
[quote#15:"Цецо"]Защото от елементарна научна гледна точка такива проекти са малоумни. И би трябвало да отпадат още на ниво най-първоначален преглед. [/quote]
Те от "елементарна научна гледна точка" редица проекти са изглеждали малоумни за времето си.
Науката се развива. Не казвам че този тексаски проект ще е успешен. Просто не съм съгласен нещо да се коментира като безсмислено, преди да са проверени всички детайли свързани с него. Все пак "Дневник" далеч не е специализирано издание за химия, нали?
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговорка
С тази разлика, че количеството е нищожно. И понеже никой не се кахъри са измислили катализаторите.
Нормално е да не знаеш. Аз обаче съм химик. Поради което знам. И виждам цялото малоумие на идеята в пълния му блясък. Промишления метод за производство на азотна киселина минава през горене на амоняк. Там е с катализатор ама температурата е много по-ниска отколкото в ДВГ. Отделно 14/17 от масата на амоняка е азот. За водорода остават под 20%. За електролизата вече беше споменато.
Казвам го защото е част от професията ми. И ми се е наложило да прочета доста специализирана литература. Изобщо не правя забележка на вестника. Коментирам тези от които е тръгнала "новината".
Проблемът с тока е само един - преноса в колата. И цената на батериите. Реално погледнато сега дори с акцизите върху горивата сметката не излиза (20 хил батерия за 200 хил, макс, км; тока отделно). Трябва си сериозен пробив. Нещо като обратими въздушни електроди да речем. По което доста се работи. Ще трябват и нови находища на литий и редкоземни елементи. Така, че поне едно 10 години ще трябва да се почака за масови електромобили.
[quote#27:"Цецо"]Проблемът с тока е само един - преноса в колата. И цената на батериите. Реално погледнато сега дори с акцизите върху горивата сметката не излиза (20 хил батерия за 200 хил, макс, км; тока отделно). [/quote]
Не колега, в заблуда си. Единственият проблем е, че петролните монополи не искат електрически коли. Прегледай това, когато имаш време, можеш да сложиш и субтитри ако не ти се превежда от американски английски:
Нема лошо като му се сложи и един реформинг та през катализта и се компресира в синтез колонка и кеф ти за азотна кеф ти за резервоарО
С азотоводородна смес се прави продухване на инсталацията преди пуск
[quote#25:"Цецо"]Промишленя метод за производство на азотна киселина минава през горене на амоняк. Там е с катализатор ама температурата е много по-ниска отколкото в ДВГ. [/quote]
Не е "горене" на амоняк, а каталитично окисление. Върху платино-родиева мрежа, при 850 градуса, целзиеви. Съставът на катализаторите в съвременните автомобили доста точно копира тези в реакторите (контактни апарати) за производство на азотна киселина. Но наблягат на паладий, който преди 3 месеца беше $ 400/тройунция, сега е 750$/тройунция.
Ахам, направо една реформинг-пещ в автомобила, сероочистка, МЕА с последващ синтез при 250 атм., а амонякът - направо в купето!
И отдолу подът продънен като на Фред Флийнстоун, а водачът на МПС драпа по асфалта и развива над 400 км./ч
[quote#32:"heineken"]Ахам, направо една реформинг-пещ в автомобила, сероочистка, МЕА с последващ синтез при 250 атм., а амонякът - направо в купето! [/quote]
Баш така е само, че съм поОбъркал продувката то е само с азот / без водород / иначе верно ще се продуха ама хубаво даже
Не на 250 атм. а на 240 атм. а и Бабкок един ще трябва я пАра за турбините отдека ?
Колега, не ми се гледа сега. Но навремето съм се занимавал малко с батерии. При сегашното положение за извънградско не става. Хем тежат бая над сто кила, хем имат еквивалента на няколко литра гориво. Предимствата от рода на рекуперация на енергията са основно на градско. Извън града няма светофари, няма и рекуперация. Между другото оригинала предполагам е това:
Има линк и към сайта на компанията. Интересно е. Макар, че са пропуснали някои "дреболии". Всъщност основно наблягат на производство на амоняк от ВЕИ и т.н. Но го има за колите.
Не се кОси за батериите, ще ти навържа такива от магазина на 1.2 В и нема да имаш проблемация 100 кила са доста под най-малкия двигател, а може да се сложи генераторче на 10-тина киловата за зор-заман, 15 кила отгоре
"При изгаряне на амоняк (NH3) се отделят азот и водни пари..."
Водните пари се отвеждат чрез специална тръбичка до едни гащи с перка, което ви предоставя екстрата да летите като хеликоптер до "Лидъл". А там можете да си купите всичко; включително и млечен шоколад по 69 стинки. Кво му плащате? Ако не обичате шоколад, тогава си купете скоростомер за велосипеда. Не сте запален велосипедист? Няма проблем, "Лидъл" е за всеки вкус. Идете на щанда с вината или си купете евтино веро. Спомняте ли си купчината неизмити чинии вкъщи? Не забравяйте да хвърлите един поглед и върху щанда с залежали стоки. Можете да откриете някоя буца от любимото си синьо сирене. Какво? Сиренето вече е започнало силно да намирисва на амоняк? Нали тъкмо това ви трябва- амоняк! Много амоняк! Колкото се може повече! Купувайте!
Колеги, не, че е болка за умиране, но ще си позволя да уточня, че метанът е въглеводород, а метанолът - спирт; метилов спирт, от който, ако се пие, като минимум се ослепява. Но Вие, като интелигентни господа, предполагам, консумирате качествени напитки в разумни количества.
"Слабите хора отмъщават. Силните хора прощават. Интелигентните хора игнорират." Алберт Айнщайн
Преди много, много години един талантлив българин успя да запали водата, но всички предпочетоха да забравят час по-скоро за него. Сега се намерили едни тексаски каубои, на които им хрумнало, че могат да горят амоняк и всички ще се побъркат от кеф заради технологичните им откровения. Ей това е! Отивате, точите вода и карате. Но това, явно, не ви е по вкуса. Вие ще предпочетете да се тровите с амоняк. Защото е Made in USA.
За енергия от нищото (или иначе казано от вакуума) говореше още през 80-те години Кирил Чуканов. Имаше в къщата си в Бояна и два генератора. Ходил съм му на гости и ми ги е показвал. След това замина за някакъв университет в УСА-то и оттогава ни вест, ни кост за него. Енергия от вакуума означава безкраен източник на енергия.
Умнико, ти честити Рождения ден на Бионсе по нета и съвсем се главозамая. Азотът е достатъчно инертен газ, за да позволи на водорода първи да се свърже с кислорода и да произведе вода. Не знаеше ли, че азотът е инертен газ?
Така и не можах да схвана каква е нуждата да се забърква амоняк към иначе перфектно работещата система с производството и горенето на водород?! Доколкото си спомням такава система, като описаната в статията, но без амоняка, е изобретена и приложена на някои тестови водородни станции във Финландия.
А другият абсурд с метана е, че кравите и овцете произвеждат огромни количества от този газ, който предизвиква парников ефект. Но гениите вместо да изградят елементарни инсталации да го уловят и директно в резервоарите, са решили, че трябва да отглеждат генно модифицирани крави, които да не изпускат метан, докато дишат, преживят или какат!
Who looks outside dreams. Who looks inside awakens. Carl Jung
1. Амонякът е отровен да не го забравяме.
2. N2 + 3H2 ↔ 2NH3 Предполагам реакцията е екзотермична т.е част от енергията се губи (сравнено с пазене на Водород) т.е по-неефективно.
3. (+) Трудно запалим.
4. (-) Няма за момента горивна клетка за амоняк.
Преминаването към Водород (ако се реши въпроса със сигурността) изключва употребата на двигател с вътрешно горене заради ниският му КПД 30%-35%. Нещо което не видях мислителите от Тексас да са се сетили.
[quote#2:"Twinston Myth"]Както се казваше в един анекдот - в Тексас всичко е голямо[/quote]
Ми тъй де ! Тексас там всичко е най- най- най-
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
dow_jones
Рейтинг: 638 НеутралноА сега де... А петролните гиганти какво ще кажат по върпоса? Бум?
Рубиконан от Балъкимерия
Рейтинг: 1441 НеутралноКакто се казваше в един анекдот - в Тексас всичко е голямо
Цялата идея, така да се каже, не звучи неприемливо... И все пак амонякът, макар и не избухлив като водорода, хич не е "цвете за мирисане" (в буквален смисъл)! Дано не бъдат правени компромиси с евентуалната сигурност по съхранението му, ако проектът получи положително развитие...
bta
Рейтинг: 1441 Неутралноще го хване амнезия момчето с 100 милона примерно
Graf
Рейтинг: 1441 Разстроено"При изгаряне на амоняк (NH3) се отделят азот и водни пари, поради което, за разлика от водорода, веществото се съхранява сравнително лесно в течно състояние."
Ecrasez l’infâmeУникално изречение. Може да докара четящия до внезапна мозъчна смърт...
trifon74
Рейтинг: 753 НеутралноПерпетуум мобиле.
Докато не открият двигател, който да работи достатъчно ефективно с енергоизточник вода, вятър или слънце
ще се въртят в кръга "Перпетуум мобиле".
И патентът на барон Мюнхаузен ще си остане непоклатим.
ban
Рейтинг: 688 НеутралноГрафе, не ти се е налагало, да четеш по стотина страници, преведени с гугъл, затова се възмущаваш!
kimba3
Рейтинг: 1269 ВеселоИзобретателите на иновацията да си направят на мига застраховка "Живот"! А изобретението да го разпространят по най-бързия начин из света. Само това ще гарантира живота на тях и близките им от "случайни злополуки"!!!
Танас
Рейтинг: 1441 ВеселоКолите, които в момента изгарят смес с биоетанол, могат да бъдат модифицирани, така че да се движат с до 85 на сто амоняк. Ще се наложи обаче техните сензори да бъдат програмирани наново, а резервоарът да бъде преработен, така че да съхранява амоняк под налягане.
Цацарoff - Оставка ! >:-)=================================
[quote#2:"Twinston Myth"] И все пак амонякът, макар и не избухлив като водорода, хич не е "цвете за мирисане" (в буквален смисъл)! [/quote]
Че мирише, мирише та чак смърди но по нашите географски ширини трябва да бъде забранен в автомобилите докато има автоджигити защото постоянно ще сме си в оркестър заря, дум,дум,дум
VIVA_BG
Рейтинг: 696 НеутралноАко чрез елетролиза можеше да се произвежда евтин амоняк торовите заводи нямаше да използват природен газ или петролни продукти. Няма как да е по-евтин по газта.
БОГ ДА БЛАГОСЛОВИ БЪЛГАРИЯ !redguy
Рейтинг: 962 НеутралноДокато има петрол, няма да влезе нова технология, колкото и ефективна и евтина да е. А каквато и да е нова технология или гориво да се появи, тя ще бъде въведена от същите компании, които сега добиват/преработват/продав ат нефтени продукти. Такива изобретатели дето се появяват не могат да направят революция ... за съжаление. Все едно аз да кажа - изобретих компютърен процесор, който е 100 по-мощен от сегашните и е по-евтин - и от утре ИНТЕЛ да почне да го прави.
ra4ko
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#1] от "dow_jones":
Горното мнение не е препоръка за покупка или продажба на ценни книжаПредпологам, че ще купят и този патент
Цецо
Рейтинг: 1531 ВеселоДо коментар [#4] от "Graf":
Covid live matter. Stop the genocide.Това наистина е уникална глупост. Единственото вярно е, че подобно на пропан-бутана амоняка лесно се втечнява. Всичко останало е в групата тъпо, по-тъпо, най-тъпо, това.
Като почнем, че най-скъпия водород се получава от електролиза и минем на тъпото твърдение, че при горенето на амоняка се отделя азот. Да се чуди човек какво ще правят с азотните окиси? Директно торене на околната среда с азотна и азотиста киселини?
Graf
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#6] от "ban":
Ecrasez l’infâmeУффф...
Убаво, ама се получава ужасно.
Няма да коментирам, че "технологията" е нефелна. Напълно, а и невъзможна до абсурд. Поне за целите, за които ни разказват в статията... Отделените продукти нито са "чисти", нито цената ще е достъпна...
Да бе. Електролиза на вода + последващ синтез на амоняк от водород с азот, с катализа...
И ще излезе дявол на магаре. Като цена.
Graf
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#12] от "Цецо":
Ecrasez l’infâmeЪхъ... Така е. Ще "торят с азотна киселина околното пространство. Не, че не е правено.
Бе..
Да пишат там. Да ни развеселяват.
Все пак тези неща се учат в 8 клас...
Цецо
Рейтинг: 1531 НеутралноДо коментар [#14] от "Graf":
Covid live matter. Stop the genocide.Просто се чудя от къде се пръкват подобни съобщения. А не са малко. Опит за зомбиране на обществото ли е? Защото от елементарна научна гледна точка такива проекти са малоумни. И би трябвало да отпадат още на ниво най-първоначален преглед.
Златин Златев
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноАбе не че нещо, ама да не би бензина като гори, да не се отделят азотни оксиди?
/com/2011/02/02/nh3-for-fuel-eyes-look-to-texas-te ch-and-new-zealand/
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговоркаКато гледам не е някой да се е закахърил че се "тори" околоната среда с тях.
Още повече че тези тексасци едва ли не са проверили какво точно "излиза" на изхода на прототипен двигател с амоняк.
И да не са - ще им се наложи...
http://newenergyandfuel.com/http:/newenergyandfuel
Златин Златев
Рейтинг: 1441 НеутралноОще повече когато става въпрос за безопастност, може да се жертва малко ефективност, нали?
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговоркаGraf
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#15] от "Цецо":
Ecrasez l’infâmeВиж сега, гледам, знаещите вече ни ръгат минуси.
Да ги оставим да произвеждат амоняк от вода и да го ползват за автомобилно и друго гориво...
Що ли трябваше да умира Химко - Враца...? Там поне технологията бе малко по-читава. Вместо вода ползваха природен газ. За производство на тъй необходимия водород...
Само едно се питам. Защо, след като са стигнали до водорода, трябва да ръгат азот в него, а не правят синтез на въглеводород? По точно - на метанол.
heineken
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#18:"Graf"]Само едно се питам. Защо, след като са стигнали до водорода, трябва да ръгат азот в него, а не правят синтез на въглеводород? По точно - на метанол.
[/quote]
Щото нямат сметка, с най-скъпия газ в Европа. Метанол могат да си закупят от Румъния, или Украйна, ще им легне по-евтино.
Ако има евтин газ, синтеза направо може да отиде във Фишер-Тропш и ще произвежда директно горива, както са правели инженерите на Хитлер.
heineken
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#18] от "Graf":
Да не говорим, че няма НИКАКВА нужда метанът да бъде разлаган, очистван, синтезиран наново - ползва се директно компресиран в бутилка, сигурно има десетки хиляди автомобили вече в РБ, на метан.
Graf
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#20] от "heineken":
Ecrasez l’infâmeБъзикм се, разбира се..
Абсолютен абсурд е, но цялато "инфо" води натам.
heineken
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#15:"Цецо"] Опит за зомбиране на обществото ли е? [/quote]
Точно така, всичко това е опит за мистификация, зомбиране и избягване на очеизвадната алтернатива - електричество! Водороди, амоняци, алкохоли - всичко е за да се заобиколи ел. ток, защото там разходът е 1-2 лв./100 км. и всякакви нефтянници, Путинци,
Тексако, ОПЕК - най-вече ВСИЧКИ правителства увисват, няма да могат да секвестират 50-80% от цената на горивата.
heineken
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#21] от "Graf":
Статията е смешновата, за разлика от компутерджиите, алхимиците трудно могат да докарат нещо читаво по гаражите. Но въпросите са изключително сериозни - толерират се простотии за да не се избяга от петрола!
Златин Златев
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#15:"Цецо"]Защото от елементарна научна гледна точка такива проекти са малоумни. И би трябвало да отпадат още на ниво най-първоначален преглед. [/quote]
"Ние не наследяваме земята на нашите предци, ние я взимаме назаем от децата ни." Индианска поговоркаТе от "елементарна научна гледна точка" редица проекти са изглеждали малоумни за времето си.
Науката се развива. Не казвам че този тексаски проект ще е успешен. Просто не съм съгласен нещо да се коментира като безсмислено, преди да са проверени всички детайли свързани с него. Все пак "Дневник" далеч не е специализирано издание за химия, нали?
Цецо
Рейтинг: 1531 НеутралноДо коментар [#16] от "Златин Златев":
Covid live matter. Stop the genocide.С тази разлика, че количеството е нищожно. И понеже никой не се кахъри са измислили катализаторите.
Нормално е да не знаеш. Аз обаче съм химик. Поради което знам. И виждам цялото малоумие на идеята в пълния му блясък. Промишления метод за производство на азотна киселина минава през горене на амоняк. Там е с катализатор ама температурата е много по-ниска отколкото в ДВГ. Отделно 14/17 от масата на амоняка е азот. За водорода остават под 20%. За електролизата вече беше споменато.
Цецо
Рейтинг: 1531 НеутралноДо коментар [#24] от "Златин Златев":
Covid live matter. Stop the genocide.Казвам го защото е част от професията ми. И ми се е наложило да прочета доста специализирана литература. Изобщо не правя забележка на вестника. Коментирам тези от които е тръгнала "новината".
Цецо
Рейтинг: 1531 НеутралноДо коментар [#22] от "heineken":
Covid live matter. Stop the genocide.Проблемът с тока е само един - преноса в колата. И цената на батериите. Реално погледнато сега дори с акцизите върху горивата сметката не излиза (20 хил батерия за 200 хил, макс, км; тока отделно). Трябва си сериозен пробив. Нещо като обратими въздушни електроди да речем. По което доста се работи. Ще трябват и нови находища на литий и редкоземни елементи. Така, че поне едно 10 години ще трябва да се почака за масови електромобили.
Музар
Рейтинг: 1441 ВеселоЕ, хайде сега! Не се кахърете за новината - тя е част от уикенд-програмата
, да има и по-леки неща за чоплене, освен политическия цирк
.
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройдheineken
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#27:"Цецо"]Проблемът с тока е само един - преноса в колата. И цената на батериите. Реално погледнато сега дори с акцизите върху горивата сметката не излиза (20 хил батерия за 200 хил, макс, км; тока отделно). [/quote]
ry/Who%20Killed%20The%20Electric%20Car/Who.Killed. The.Electric.Car.2006.LE.DVDRip.x264.AC3-KAMENiTZA .avi
Не колега, в заблуда си. Единственият проблем е, че петролните монополи не искат електрически коли. Прегледай това, когато имаш време, можеш да сложиш и субтитри ако не ти се превежда от американски английски:
http://treasure.kolibka.com/array2/soler/Documenta
Танас
Рейтинг: 1441 ВеселоНема лошо като му се сложи и един реформинг та през катализта и се компресира в синтез колонка и кеф ти за азотна кеф ти за резервоарО
Цацарoff - Оставка ! >:-)С азотоводородна смес се прави продухване на инсталацията преди пуск
heineken
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#25:"Цецо"]Промишлен я метод за производство на азотна киселина минава през горене на амоняк. Там е с катализатор ама температурата е много по-ниска отколкото в ДВГ. [/quote]
Не е "горене" на амоняк, а каталитично окисление. Върху платино-родиева мрежа, при 850 градуса, целзиеви. Съставът на катализаторите в съвременните автомобили доста точно копира тези в реакторите (контактни апарати) за производство на азотна киселина. Но наблягат на паладий, който преди 3 месеца беше $ 400/тройунция, сега е 750$/тройунция.
heineken
Рейтинг: 696 ВеселоДо коментар [#30] от "Танас":
Ахам, направо една реформинг-пещ в автомобила, сероочистка, МЕА с последващ синтез при 250 атм., а амонякът - направо в купето!
И отдолу подът продънен като на Фред Флийнстоун, а водачът на МПС драпа по асфалта и развива над 400 км./ч
mbahnev
Рейтинг: 237 Неутралнос тези фамилии : Максуел и Флеминг
как да не им се полу4и
Танас
Рейтинг: 1441 Весело[quote#32:"heineken"]Ахам, направо една реформинг-пещ в автомобила, сероочистка, МЕА с последващ синтез при 250 атм., а амонякът - направо в купето! [/quote]
а и Бабкок един ще трябва я
пАра за турбините отдека ?
Цацарoff - Оставка ! >:-)Баш така е само, че съм поОбъркал продувката то е само с азот / без водород / иначе верно ще се продуха ама хубаво даже
Не на 250 атм. а на 240 атм.
Цецо
Рейтинг: 1531 НеутралноДо коментар [#29] от "heineken":
-ammonia-cleans-up.html
Covid live matter. Stop the genocide.Колега, не ми се гледа сега. Но навремето съм се занимавал малко с батерии. При сегашното положение за извънградско не става. Хем тежат бая над сто кила, хем имат еквивалента на няколко литра гориво. Предимствата от рода на рекуперация на енергията са основно на градско. Извън града няма светофари, няма и рекуперация. Между другото оригинала предполагам е това:
http://www.newscientist.com/article/mg21128285.100
Има линк и към сайта на компанията. Интересно е. Макар, че са пропуснали някои "дреболии". Всъщност основно наблягат на производство на амоняк от ВЕИ и т.н. Но го има за колите.
heineken
Рейтинг: 696 Весело[quote#34:"Танас"]пАра за турбините отдека ? [/quote]
Едно малко котле-утилизаторче, на П-100, може и ко-генерация с турбо-група, кондензационен способ
heineken
Рейтинг: 696 ВеселоДо коментар [#35] от "Цецо":
100 кила са доста под най-малкия двигател, а може да се сложи генераторче на 10-тина киловата за зор-заман, 15 кила отгоре
Не се кОси за батериите, ще ти навържа такива от магазина на 1.2 В и нема да имаш проблемация
Мастър Йода
Рейтинг: 1212 Неутрално"При изгаряне на амоняк (NH3) се отделят азот и водни пари..."
Аз не остря моливи, аз руша империи!Водните пари се отвеждат чрез специална тръбичка до едни гащи с перка, което ви предоставя екстрата да летите като хеликоптер до "Лидъл". А там можете да си купите всичко; включително и млечен шоколад по 69 стинки. Кво му плащате? Ако не обичате шоколад, тогава си купете скоростомер за велосипеда. Не сте запален велосипедист? Няма проблем, "Лидъл" е за всеки вкус. Идете на щанда с вината или си купете евтино веро. Спомняте ли си купчината неизмити чинии вкъщи? Не забравяйте да хвърлите един поглед и върху щанда с залежали стоки. Можете да откриете някоя буца от любимото си синьо сирене. Какво? Сиренето вече е започнало силно да намирисва на амоняк? Нали тъкмо това ви трябва- амоняк! Много амоняк! Колкото се може повече! Купувайте!
bramasole
Рейтинг: 3336 ВеселоДо коментари [18] и [19] :
"Слабите хора отмъщават. Силните хора прощават. Интелигентните хора игнорират." Алберт АйнщайнКолеги, не, че е болка за умиране, но ще си позволя да уточня, че метанът е въглеводород, а метанолът - спирт; метилов спирт, от който, ако се пие, като минимум се ослепява. Но Вие, като интелигентни господа, предполагам, консумирате качествени напитки в разумни количества.
Мастър Йода
Рейтинг: 1212 НеутралноПреди много, много години един талантлив българин успя да запали водата, но всички предпочетоха да забравят час по-скоро за него. Сега се намерили едни тексаски каубои, на които им хрумнало, че могат да горят амоняк и всички ще се побъркат от кеф заради технологичните им откровения. Ей това е! Отивате, точите вода и карате. Но това, явно, не ви е по вкуса. Вие ще предпочетете да се тровите с амоняк. Защото е Made in USA.
Аз не остря моливи, аз руша империи!izidar
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#40] от "Мастър Йода":
&id=861067&pic_id=16032233 9peEZWY0Dsg
Да, подобна технология използват тук
http://www.topobiavi.com/index.php?action=show_adv
Също е изобретение на българин. Но това е само за намаляване на разхода на бензин, не е изцяло на вода за сега.
А какво мислите за това - енергия от 'нищото' ?
http://www.youtube.com/user/steornofficial#p/u/45/
Разработено е в университет!
Мастър Йода
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#41] от "izidar":
Аз не остря моливи, аз руша империи!За енергия от нищото (или иначе казано от вакуума) говореше още през 80-те години Кирил Чуканов. Имаше в къщата си в Бояна и два генератора. Ходил съм му на гости и ми ги е показвал. След това замина за някакъв университет в УСА-то и оттогава ни вест, ни кост за него. Енергия от вакуума означава безкраен източник на енергия.
Иво
Рейтинг: 3931 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "Цецо":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36До коментар [#13] от "Graf":
Точно така е! +++ от мен!
Най-абсурдното твърдение в цялата статия, че при изгарянето на NH3 се отделял азот, а не NOx (азотни окиси)!
Мастър Йода
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#43] от "Иво":
Аз не остря моливи, аз руша империи!Умнико, ти честити Рождения ден на Бионсе по нета и съвсем се главозамая. Азотът е достатъчно инертен газ, за да позволи на водорода първи да се свърже с кислорода и да произведе вода. Не знаеше ли, че азотът е инертен газ?
Мастър Йода
Рейтинг: 1212 НеутралноДо коментар [#43] от "Иво":
Аз не остря моливи, аз руша империи!А казаното от Графа за метанола е просто неосведоменост или моментно объркване. Метанолът е най-обикновен метилов алкохол, а не метан.
Starsky
Рейтинг: 638 НеутралноТака и не можах да схвана каква е нуждата да се забърква амоняк към иначе перфектно работещата система с производството и горенето на водород?! Доколкото си спомням такава система, като описаната в статията, но без амоняка, е изобретена и приложена на някои тестови водородни станции във Финландия.
Who looks outside dreams. Who looks inside awakens. Carl JungА другият абсурд с метана е, че кравите и овцете произвеждат огромни количества от този газ, който предизвиква парников ефект. Но гениите вместо да изградят елементарни инсталации да го уловят и директно в резервоарите, са решили, че трябва да отглеждат генно модифицирани крави, които да не изпускат метан, докато дишат, преживят или какат!
Gerasi
Рейтинг: 746 Неутрално1. Амонякът е отровен да не го забравяме.
Ми тъй де ! Тексас там всичко е най- най- най-
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/452. N2 + 3H2 ↔ 2NH3 Предполагам реакцията е екзотермична т.е част от енергията се губи (сравнено с пазене на Водород) т.е по-неефективно.
3. (+) Трудно запалим.
4. (-) Няма за момента горивна клетка за амоняк.
Преминаването към Водород (ако се реши въпроса със сигурността) изключва употребата на двигател с вътрешно горене заради ниският му КПД 30%-35%. Нещо което не видях мислителите от Тексас да са се сетили.
[quote#2:"Twinston Myth"]Както се казваше в един анекдот - в Тексас всичко е голямо[/quote]
Gerasi
Рейтинг: 746 ВеселоТова са глупости
ама нали в Тексас всичко е най-голямо, e те това е бъдещето на био-горивото:
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45"Шотландия ще произвежда биогориво от уиски - 18 авг"
вкарваш 2 в резервоара, и 1 в корема ...
Иво
Рейтинг: 3931 ВеселоДо коментар [#44] от "Мастър Йода":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Разбира се пишеш пълни глупости..... по Химия си имал двойка, нали така!?
Иво
Рейтинг: 3931 НеутралноДо коментар [#45] от "Мастър Йода":
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Това е вярно...