
© Дневник
Гражданите и представителите на бизнеса в Северен централен район за планиране имат възможност да се информират за административните услуги в областните си управи чрез кол /call/-центрове. Това стана възможно след реализацията на проект по оперативна програма "Административен капацитет" /ОПАК/.
Това съобщи днес главният секретар на регионалната управа в Русе Веселиана Василева, представяйки резултатите по проект "Система за информационен интегритет на предоставяните услуги от държавната администрация в Северен централен район, включващ областите Система за информационен интегритет на предоставяните Русе, Велико Търново, Габрово, Силистра и Разград".
Внедрените кол-центрове в работят в три направления. Едното е "Зелен телефон", чрез който се предоставя информация за вида на публичните услуги, изисквани документи, срокове и такси от областните администрации и специализираните държавни териториални ведомства.
"Гореща телефонна линия" е вторият компонент, благодарение на който могат да се подават сигнали за корупция, лошо поведение на държавните служители, мнения и препоръки, което осигурява прозрачност в работата на държавната администрация, възможности за борба с корупционни практики, съпричастност на обществеността в решаването на проблемите в съответната област.
Чрез компонента "Телефонни анкети" се предоставя възможност за допитване до обществеността по всякакви актуални теми на съответната област.
Всички граждани могат да се свържат с кол-центъра в областна администрация Русе на телефони 082/809100; 082/809101; 082/809102, съобщиха от там.
Преди година бе обявено началото на проекта по ОПАК, финансиран с 600 хил. лева.