Индекс "на настигането" поставя България сред страните - кандидатки за ЕС

Индекс "на настигането" поставя България сред страните - кандидатки за ЕС

© Георги Кожухаров



България не успява да се доближи в развитието  си до останалите страни - членки на ЕС, изпреварва единствено Румъния, но по някои от измерителите е по-назад дори от страни кандидатки. Това показва т. нар. "Индекс на настигането", който отчита нивото на сближаване между страните в Евросъюза и водещите преговори за присъединяване. 


Индексът сравнява страните по различни параметри, обобщени в четири показателя  - "качество на живот", "демокрация", "икономика" и "управление". Той поставя България на 28-мо място с 34 точки  сред всичките 35 държави. Начело са Люксембург, Дания и Швеция, събрали по равен брой точки - 71. В дъното на класацията е Босна и Херцеговина с 21 точки.


За България индексът на настигането показва, че страната има по-лошо качество на живот, отколкото икономическите показатели предполагат, посочи Ася Кавръкова от Институт "Отворено общество", от където са авторите на изследването, цитирана от "Медиапул". По думите й индексът очертава нова разделителна линия в Европа от северозапад към  югоизток през Виена.




България се  представя най-добре в категорията "икономика", където е събрала 38 точки, колкото и Румъния. Това обаче не й помага да мине напред в класацията и успява да изпревари само Турция, Сърбия, Черна гора, Македония, Босна и Херцеговина и Албания.


Оценката за качеството на управлението на страната  е 35 точки, което я поставя на 28-мо място. Също на 28-ма позиция България се нарежда по демокрация, а по качество на живот на 30-то.

Коментари (123)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Дайте го това изследване на другаря Борисов. Да се запознае с него и да разбере къде се намираме и накъде ни е повел - към третия свят

  2. 2 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Ха, някой вече "измери" това което се вижда с невъоръжено око... а именно че вече 5 години БГ си е на опа6ката на ЕС и не е ясно много какво прави там.
    За съжаление разликата се увеличава, а не намалява.
    За това разбира се сме си виновни само ние, както е казано "Господ помага, но в ко6ара не вкарва".
    Та ЕС бе и е готово да помогне, има отпуснати огромни финансови ресурси, ама няма кой да ги усвои!
    Нямам предвид "усвояване" по на6енски, демек пледне6ки грабеж като Батко&Ко.
    Дано само хората не "вдигнат ръце", понеже промени в БГ към добро (по-организирано об6тество, с правила които се спазват, с граждани които си отсояват правата, с ...) става само с натиск (разбирай бой по каските) отвън.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  3. 3 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1166 Весело

    Че ние това отдавна го знаем
    Нас ни приеха във ЕС по геостратегически показатели, не по политически или икономически. И затова ни е позволено да правим каквото ни скимне - дори да бъдем Троянски кон на Русия

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  4. 4 Профил на tuk
    tuk
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Само да допълня, че това са резултати за 2010г.
    Ето и линк: "Индекс на настигането"

    I'm not crazy. My reality is just different than yours.
  5. 5 Профил на erinka
    erinka
    Рейтинг: 367 Неутрално

    За съжаление с подобни управляващи, с такова плачевно състояние на здравеопазване, сигурност, образование и доходи, ситуацията ще бъде все по-тъжна!

  6. 6 Профил на tuk
    tuk
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар 4. http://thecatchupindex.eu/TheCatchUpIndex/?locale=bg

    I'm not crazy. My reality is just different than yours.
  7. 7 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1166 Разстроено

    Ей това да прочетат дрогарите от ГЕРП:
    "За България индексът на настигането показва, че страната има по-лошо качество на живот, отколкото икономическите показатели предполагат,....."
    И да престанат да ни обясняват колко сме неинициативни, колко сме мързеливи и въобще какъв матриал сме.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  8. 8 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Сега очаквам хористите да се обадят как това изследване е правено "от хора които не обичат БГ" и други подобни нелепости, само и само понеже не искат да погледнат колко не чини "управлението" в страната ни.
    Да не говорим за "качеството" на живота, Ченген и други...
    Винаги е по-лесно да кажем на другите че нейде "бият негрите" отколкото да се хванем и поработим.
    С пот, сълзи и усилия да си подредим дворчето, да си почистим страната, да я направим желано място за живот и за инвестиции (примерно).
    Ама то от "мирен преход" и други приспивни песни - природо-населението окончателно се зомбира, та съм песимистично настроен...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  9. 9 Профил на 00222
    00222
    Рейтинг: 418 Неутрално

    „До Средна Европа ще ви добутам“....- обеща Тиквата!

  10. 10 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Дневник,като цитирате външни източници поне пишете периода на изследването.
    Защо ни занимавате с "Отворено общество" и 2010г?

  11. 11 Профил на Amoravis
    Amoravis
    Рейтинг: 367 Неутрално
  12. 12 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 778 Неутрално

    За БГ този индекс трябва да се именува "индекс на изоставането" - щото май както още едно време се казваше "срещу нас да бягат, пак не можем ги настигна"

  13. 13 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Индекс "на настигането" поставя България сред страните - кандидатки за ЕС. Даже Дянков с бонусите, които е раздал за коледа ги е надминал.

  14. 14 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 582 Неутрално

    На мен пък започва да ми писва от този песимизъм. От 5 месеца вече живея във Франция и да ви кажа, никак не са толкова развити, колкото ни се втълпяваше години наред. Западна Европа, та Западна Европа - и тук е същата цигания и простотия..Разликата е обаче, че за французите дори френския боклук е най-готиния боклук., докато за българите всичко българско е най-гнусното на света. Докато този ориенталски и комплексиран манталитет не се промени, няма и България да се промени към по-добро.

  15. 15 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1083 Весело

    По-добре да не отговаряме на критериите за ЕС и да сме вътре отколкото да не отговаряме и да сме отвън!

    А я дайте авторите на това "изследване"?! Щото линка Ви не се отваря! Провокаторчета прок(опи)лети!

  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Е добре де, ама доскоро бяхме най-зле, а сега сме задминали поне Румъния.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 521 Неутрално

    бе можеше и да е по-зле...

  18. 18 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Поредната поръчкова инсинуация. Вчера имаше информация, че циганите не били на социални помощи, според проведено сериозно изследване. Днес излезе, че това изследване е на база допитване до малка бройка от самия етнос, а не на данни на НСИ или друга статистическа институция. Жалки сте. Развитието ни и по- бавно, но е напълно устойчиво. Не е като на Унгария и Румъния- с девалвации от по 15-20 %. Нация от оплаквачки. Не забравяйте, че ние винаги сме били по- бедни и от Чехия и от Словакия, да не говорим за Словения и Хърватска.

  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    [quote#18:"grayeagle"]Поредната поръчкова инсинуация...Жалки сте. Развитието ни и по- бавно, но е напълно устойчиво.[/quote]

    Прав си! Подкрепям!

    Развитието е като на бавноразвиващи се, но състоянието е устойчиво!

  20. 20 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    След като разгледате класирането, вземете и класирането по Индекс на Джини и ще се учудите на високата корелация по двата признака.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  21. 21 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    Голяма буца сирене! Затова си гонете собственият интерес, а не разни "колективни" индекси.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  22. 22 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    [quote#14:"Софиянец"]Докат този ориенталски и комплексиран манталитет не се промени, няма и България да се промени към по-добро. [/quote]

    Абсолютно точно! Ганьо дето не е ходил по-назапад от квартал Западен парк и е гледал запада само на тАлАвизора, вечно реве, че на запад всичко е велико, а в Подуяне не е.

    Ако пък някой вземе, че се цани да мие чинии в някоя пицария навън, започва да пише колко е зле в България, само и само да е спокоен, че не се е минал. Защото всички знаем, че на Ганьо основните му проблеми са да не настине и да не се мине.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  23. 23 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 885 Весело

    Отворено общество пак са изхарчили куп пари, за да кажат нещо, което всички знаем.
    Направо са произвели новина.
    Бареков, добър ден, изпревариха те!

  24. 24 Профил на lecoq
    lecoq
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нито тиква, нито диня или праскова могат да ни помогнат или поведат нанякъде ако ние самите не променим нещо. В крайна сметка колко поколения трябва да се сменят, за да надмогнем тези забатачващи 45г. от минялия век, тогава хората по света са напредвали, а нас така са ни качествено забили, че и 145г. и най-добрите управници няма как да ни изкарат от батака. А по въпрос за оптимизма, това е комплексен процес.

  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#20] от "tribiri":

    Индексът на Джини е приложим само донякъде.
    Защото не само базата (БВП на калпак) е качествено различна, но и оттук - натрупването и респективно инвестирането/харченето му.
    Простичко казано - в малко и изостанало село колкото и да преразпределяш доход най-много да асфалтират площада и кметът да си дигне нова къща (каквото става с България), за разлика от града, в който фабрикантът инвестира в училище, нова технология и нова фабрика.
    Иначе със съгласен. По принцип.

  26. 26 Профил на Анализатор -  ДЕМОКРАЦИЯТА Е  КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Анализатор - ДЕМОКРАЦИЯТА Е КАЧЕСТВО НА ИЗБОРА!
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#7] от "skara":

    По горе в пост 4 ти казаха, че резултатите от това проучване са излезли 2010 г, от което логически може да се заключи, че провеждането му на терен е започнато преди 2009. Какъв ГЕРБ, какви пет лева? Или така са ти навили пружината от Позитано, та все една и съща изтъркана плоча да повтаряш.
    Дневник, притопляте стари манджи - храна за червения мат'риал...

    Банването в Дневник противоречи на текстове от Конституцията и Хартата за правата на човека
  27. 27 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#14] от "Софиянец":

    Прав си - песимизмът е отличителна черта на българина. Само си пуснете ТВ - то в пояса м/у 19 - 23ч. и няма да видите нищо друго освен отвличане, пуснати под домашна гаранция престъпни босове, болни от левкимия деца, събиращи пари за лечение в Израел и т.н. Българинът се зомбира целенасочено и непрекъснато с внушения, че това е най-гадното място на света, че всички около него са тъпи, изнасилвачи и варвари. Разни офицери и пенсионирани ДС мандарини леят акъл от вестници и предавания и ни говорят за лошите и добрите неща от живота. Изследвания , като горното набиват канчето ни - колко сме изостанали, та даже и албанците ни задминали.Е, какво се очаква от едно поколение да направи, като непрекъснато му се внушава , че тук е едно от най тъпите места на земята?
    Децата растат със заучени фрази - тия са пе*си, тия са капути, тоя не си показва първата дама и е мръсник.
    Само едно мога да кажа - това са плодовете на близо 50 год. правешко-съветско управление в страната. Няма реабилитация на комунизма просто, защото нямаше забрана. Затова има и паметник на Т.Живков през ХХІ век.

  28. 28 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#19] от "xm...":

    Ами ние в мнозинството си сме бавноразвиващи се . Не гледай само по- умничките от големите градове. Иди по крайните квартали. Иди на метро-спирка "Обеля" и виж. Иди до Ихтиман и виж. Мнозинството е лош като знания и способности материал. Освен това ние не обичаме правилата.

  29. 29 Профил на robinson
    robinson
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ми не става с милиционеро-феодали и тва е. Следващата задача на медиите е пълното разубличаване на Борисов и всички безобразия през последните да кажем 10 години. Смело напред! Няма какво повече да се губи - по-малко цитиране на ББ и повече критични въпроси към него и политиците от ГЕРБ. Тези подопечни нафеодалните олигарси хора наистина съсипаха България.

  30. 30 Профил на cockmeat
    cockmeat
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Какъвто народа - такъв и индекса!

    Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!
  31. 31 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#25] от "xm...":

    Когато става въпрос за 35 държави няма защо да разсъждаваме на тема малкото село, голямото село.

    Достатъчно показателно е, че Люксембург е с 26, Швеция е с 23,
    Финландия 26, Исландия 25, Германия 28.

    Докато всички, които са около нас, в т.ч. и ние са с над 30 индекс.

    Тука няма малко село, няма голямо. Има очевадни факти.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  32. 32 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#30] от "cockmeat":

    Какъвто народа, такива и политиците му. Каквито политиците му, такъв и индекса му.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  33. 33 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#15] от "Варненски":

    Марин Лесенски,експерт.
    Прегледах набързо таблиците,няма как Унгария да е толкова пред нас по свобода на медиите и демокрация,а Румъния да е на едно ниво с нас по политическа стабилност,няма как.
    Аз се дразня точно на това,направено е 2012,а данните са за 2010.

  34. 34 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#31] от "tribiri":

    Няма да се съглася.

    Защото в "равна" Швеция, например, един Нобел тежи по-малко в "голямото село", отколкото Черепа в "малкото село".
    Но Черепът е микроскопичен в сравнение с Нобел.
    QED

  35. 35 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Разстроено

    Така ще е! Реални реформи са правени само в периода 1997-2001 г.? В това е проблема за изоставането ни.....

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Индекс "на настигането" поставя България сред страните - кандидатки за ЕС

    или така

    Индекс "на насирането" поставя България сред страните - кандидатки за ЕС

    второто е доста по близо до реалностите които виждаме всеки ден.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на Martin Donkov
    Martin Donkov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Къде ги намирате тия глупости? Просто по-голяма тъпотия от това изследване не бях виждал!
    Според изследването Гърция е с по-силна икономика от Турция!!!
    Я се поправете и направете ново изследване!!!

  40. 40 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#34] от "xm...":

    Кой те кара да сравняваш Швеция с България. Сравнявай я с Гърция, с Италия, с Портогалия. Там черепи няма.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  41. 41 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Нормално, даже много добре. До сега 20 години ни управляваха само комунисти, мафиоти и доносници на ДС. Това, което е горяло 20 години не може да се възстанови за 2.
    Важното е, че сме тръгнали нагоре. Лека-полека ще се доближим до средата, стига да не дадем властта пак на кръвопийците на сиромашка кръв.

    На следващите избори скрийте личната карта на баба си! Спасете България!

  42. 42 Профил на A.Nikolov
    A.Nikolov
    Рейтинг: 8 Неутрално






    До коментар [#27] от "ССС"

    "Докато не умре и последния родил се в робство, никоя страна не е свободна" Т.Е. Докато не си замине и последния човек в България набор 89 в България няма да е свободна.

  43. 43 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    На този фон още по песимистично звучи загубата на доверие у българите към европейската валута, като източник на стабилност:

    "A new EuPI policy brief by Georgi Angelov looks into the issue of changing public attitudes and perceptions about the Eurozone enlargement and the euro as an anchor of stability. According to the latest data of a public opinion poll by the Open Society Institute – Sofia, there is a growing strong majority in Bulgaria, which is opposing the entry into the Eurozone and replacing Bulgaria’s lev with the euro. There is even firmer position against Eurozone membership if Bulgaria has to participate with substantial funds in saving Western European countries. In public perceptions the euro might be turning from a source of stability into a source of burdens"
    http://eupi.osi.bg/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0070&g=

  44. 45 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#41] от "4u4o":

    Грешиш, вече 23 + 45 години ни управлява ДА

  45. 46 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1144 Неутрално
  46. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#40] от "tribiri":

    Аз не сравнявам Швеция с България, а индексите.
    А това, което стои зад тях като преразпределение.
    И посочвам, че индексът на Джини не е панацея, когато се търсят обяснения.
    Както винаги - дяволът се крие в подробностите

  47. 48 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Животът у нас по-лош, отколкото в Сърбия и Черна гора
    Албания ни изпреварва по качество на здравеопазването
    http://www.mediapool.bg/%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%82%D1%8A%D1%82-%D1%83-%D0%BD%D0%B0%D1%81-%D0%BF%D0%BE-%D0%BB%D0%BE%D1%88-%D0%BE%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B2-%D1%81%D1%8A%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%8F-%D0%B8-%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0-news188992.html

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  48. 49 Профил на pavel_
    pavel_
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Поредното разочарование.

  49. 50 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Кога сме минали турската икономика ))

  50. 51 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 418 Неутрално

    тук има доста страскащи цифри,това кога е правено като статистика

  51. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  52. 53 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    [quote#50:"elevation04"]Кога сме минали турската икономика ))[/quote]

    GDP per capita 2010

    България - $12 800
    Турция - $12 300

    Толкоз!

  53. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 55 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#47] от "xm...":

    Може да има и нещо в подробностите, но ако числата показват, че 10-те най-добре стоящи държави в Европа си приличат по признака социалност, а десетте най-зле стоящи по асоциалност и в същото време се изцепиш, че проблемът на Европа е в това, че водела социална политика, би трябвало да си изядеш дипломите и да престанеш да се изказваш на икономически теми.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  55. 56 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 983 Неутрално

    [quote#16:"tribiri"] доскоро бяхме най-зле, а сега сме задминали поне Румъния. [/quote]
    Румъния я бяхме задминали още 2000 година, когато Костов искаше отделна писта за приемането ни. Значи 12 години какво правим?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  56. 57 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 439 Весело

    ЛУСТРАЦИЯТА на комунисто-мафиотската номенклатура е най-бързия начин за просперитет на България!

  57. 58 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    [quote#55:"tribiri"]10-те най-добре стоящи държави в Европа си приличат по признака социалност, а десетте най-зле стоящи по асоциалност и в същото време се изцепиш, че проблемът на Европа е в това, че водела социална политика[/quote]

    Ха!
    1. Това не е "социалност" в абсолютния смисъл. И българската "социалност по Джини" не е директно сравнима със западната "социалност", пак по него.
    2. Кой се цепи, че проблемът на Европа и била социалната политика?
    Нямам нищо против да ям дипломи, естествено със съответните подправки , обаче не и защото са ми приписали някакви изявления и/или становища.

  58. 59 Профил на bubana
    bubana
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В държава, в която вече 20 години години в първите редици са хора като агент Гоце, Пикаещия във фонтана, в която главен прокурор беше Филчев, а сега е Велчев, в която социологическите проучвания се правят от Кънчо и Райчо, а сред най-търсените събеседници в медиите е Митьо Гестапото, в която символ за интелектуалци са вечните подмазвачи Гранитски и Левчев, в която най-голямата телевизия се упрявлява от съдържател на Плод и зеленчук, а съдбините на страната се решават в покоите на свинаря Гергов, няма как да е другояче. Винаги ще сме аутсайдери, докато не ни писне и не изметем тази тиня докрай!

  59. 60 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 675 Весело

    Така е, но в замяна сме сред поканените за новата Руска империя - "Евро -Азия" ...

  60. 61 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Цялото това набиване в главите колко зле сме ми напомня на онова култово изследване дето доказа че сме най-големите мрънкала в света:
    http://www.economist.com/node/17722557

    Идеята беше че българите сме най-нещастни съизмерено спрямо богатството си, богати примерно колкото щастливите бразилци, но чувстващи се мизерно все едно сме сред гладуващите в Хаити. А някои медии пак го цитираха погрешно "българите са най-нещастни и бедни в света".

    Парите за съжаление не идват при мрънкащите а при предприемчивите.

  61. 62 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#3] от "skara":

    По икономически причини скъпа, по икономически! Разберете го най-сетне! По техни си икономически причини, не по наши!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  62. 63 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Няма никакъв начин или причина България да настигне когото и да било. Вътрешните и особено човешките ресурси на всички тези страни са по-големи /освен може би в някои от съседите, с които и без това сме изравнени/. Освен това няма никакво значение дали настигаме някого или не. Просто трябва да се развиваме и напредваме и положението да става по-добро.

  63. 64 Профил на weinlock
    weinlock
    Рейтинг: 213 Неутрално

    То е очевидно, че това е поръчково манипулативно изследване на соросоидите (Отворено общество), поредния удар по смазаната от депресия българска психика. А как се работи в общество от луди и побесняли оцеляващи?
    Естествено, че възникват въпроси и как няма, използваната методика е очевиден булшит, оценката е 1:1 с БВП на калпак, което не означава нищо друго освен ценовите нива в една държава. Соросоидните дебили за пореден път са сравнили цените и доходите и ни промиват мозъците с въздухарски понятия като "настигане" и пр.

  64. 65 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    Това проучване звучи много реалистично/просто имаме много ниско качество на живот/!Иначе за пореден път ще спомена ,че ние сме в ЕС по политически причини!

  65. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  66. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  67. 68 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Обаче по прерязани лентички, коджалафове и дебелашки шеги сме на първо място.
    Също и по милиционерски изцепки.
    Да не пропусна - и по процент олиго-френи, които все още ВЕРВАТ НА РАПОНА И НЕГОВИТЕ ГЛАВАТАРИ.

  68. 69 Профил на ec
    ec
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ами какво да очакваме с мутренско правителство начело? Никаква изненада.

  69. 70 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Това за някакви завистници на супер екипа на Боко. Нали елитния учен и икономист на века Дянков каза, че сме супер и образец за ЕС и дори за целия свят, а икономиката имала "силни признаци" за съживяване ( или май беше силни повици за повръщане).

  70. 71 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 449 Неутрално

    ИЗПРЕВАРВАМЕ ПО ИКОНОМИКА ТУРЦИЯ - ГОЛЕМ СМЕХ !?!

  71. 72 Профил на doximova
    doximova
    Рейтинг: 257 Неутрално

    България си е чудно място , но ако направим преразпределение на заграбеното от ОЛИГАРХИЯТА /стотина човека/, ще настигнем и Чехия . Впрочем там все още си нямат милиардер , а ние си имаме близо десет .

  72. 73 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 726 Неутрално


    22 години крадене от синьо-червената мъгла...

    Като добавим Симо Крадливия и Духан...

    Еми що се чудите, че сме на тоя хал...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  73. 74 Профил на dnewnik
    dnewnik
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#14] от "Софиянец":
    Браво, бързо си го усетил. Аз живея в Германия още от татово време и имам достатъчно опит.
    Разбира се, че тук нещата са несравнимо по добре, но както казваш "техния боклук е най готения боклук". В Германия немците правят реклама с това, че е произведено в Германия и предпочитат да купуват своето. Като започнеш от зеле и картофи и свършиш с леките коли.

  74. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  75. 76 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Тъкмо да повярвам безрезервно на Индекса на настигането и като видях,че е правен от "Отворено общество", се отказвам да го смятам за заслужаващ някакво внимание!Техните критерии са под всякаква критика!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  76. 77 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#65] от "bat_plamen":

    Повтарям! Ние сме в Евросъюза по икономически причини!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  77. 78 Профил на jerry68
    jerry68
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Колкото и да се обиждат някои, истината не е розова, наистина сме много изостанали в доста области. Вече 22г. чакаме да дойде поредния спасител и като дойде поредния, вместо да ни спасява ни набутва в още по голямо блато. Особено последния такъв е невероятна трагедия. Защото в такава нищета народа не е бил от 97г. и всякакви оправдания не вървят. Никога няма да станем като Германия например, но поне стандарта на живот да е поносим за хората. И не само като цени, но и по доходи. А това с разни бивши мутри и милиционери НЕ СТАВА.

  78. 79 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#14:"Софиянец"]докат за българите всичко българско е най-гнусното на света. [/quote]
    Ха, браво, и плюсове получаваш, а доскоро в статията за Пощите имаше около 100 отрицателни коментара!

  79. 80 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#71] от "valkiry":

    Не само Турция но и Румъния. Обяснението е че някой показатели се изчисляват на глава от населението. Населението на България намалява значително и това довежда до такъв "положителен" резултат. Ако се отчете приръста на населението на Турция, тогава България изостава значително.

  80. 81 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#77] от "zlatco33":

    Разбира се. Без България няма кой да поучава останалите страни от ЕС на пестеливост и как да управляват икономиките си.

  81. 82 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#64:"weinlock"]То е очевидно, че това е поръчково манипулативно изследване на соросоидите [/quote]

    Това не е проучване на обществено мнение за да става дума за манипулация.

  82. 83 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3484 Неутрално

    Другаде прочетох, че дори Албания изпреварва България по показател "Здравеопазване".

    Скоро май само Боко Тиквата ще остане доволен от начина, по който управлява.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  83. 84 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#81] от "dissident":

    Пич, сто пъти го обяснявах, но да ти го обясня пак!
    Водиха се две Световни Войни. И двете Световни Войни бяха за пазари, а не за идеологии! Но и в двата случая победителите не бяха тези, които очакваха да са победители! Сега воденето на Трета Световна Война е невъзможно, поради наличието на ядрено оръжие и след такава война може да няма човечество, камоли пазари. От друга страна е и по лесно, а и по безопасно да те заробят икономически, защото тази зависимост е по жестока! Като имаш да даваш пари си по нисък от тревата и по-тих от водата. Така и стана! Въпреки нашата абсолютна неготовност за влизане в Евросъюза / спомнете си, че отначало бяхме по-напред от Румъния, а накрая бяхме много по-назад, даже се заговори, че ще приемат само Румъния ,не и нас/ нас ни приеха. Просто много им трябваха нашите пазари! Така и стана. Дойдоха западняците, изградиха си веригите магазини, изградиха си складовите бази и си дистрибутират и налагат стоките.
    Доказателството за това са изнесените данни преди дни. Германия е с най-ниска БЕЗРАБОТИЦА от 20 години насам, въпреки всеобщата световна икономическа криза! Освен това икономиката им е в подем и се развива добре! И как няма да е така. Нали като влезеш в Лидъл 90% от стоката там е немска! Каквото и да купиш, създаваш работни места в Германия и и развиваш икономиката, съответно закриваш работни места в България и забиваш нож в гърба на Българската икономика. Толкова ли е трудно да се разбере всичко това?
    Та заради това ни приеха в Евросъюза и няма да ни приемат скоро в Шенген. Няма икономическа причина да стане това!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  84. 85 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1537 Весело

    Хора на планетата живеят осем милиарда човека.
    1 Колко от тях са виждали лекар или зъболекар.
    2 Колко имат някаква собственост да не говорим за дом и кола пък била и голф двойка двувратка бегачка.
    3 Колко имат достъп до образование.
    4 Колко могат да пият вода от чешмата без латентен край.
    5 Колко имат достъп до бръз и евтин интернет
    6 Колко могат да свалят последните филми или програми по един или друг начин.
    7 Колко сме зле когато няма технологична новост която да липсва в България.
    8 Как пък нема нито една марка и модел кола която я нема в татковината дори и тези с цена и разход на гориво като малък реактивен самолет.
    9 В коя страна по света целокупното население може да се изтегли от пазара за неопределено време и да кара на буркани туршия ракия свинско и винско от родните села.
    10 Коя нация може да оцелее и при режим на тока водата даже и след Чернобил.
    И накрая може и в последният вагон да висиме отвън на вратата ама сме във влака на белите държави.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  85. 86 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#82] от "dissident":

    Каквото и да е,е фалшиво!Соростутките не могат и не искат да правят верни неща!Те са манипулатори!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  86. 87 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#85] от "dedoliben":

    Единствено си прав за точка 9 ! За останалите си задай обратния въпрос!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  87. 88 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 948 Весело

    Индекс "на настигането" поставя България сред страните - кандидатки за ЕС

    ==================

    Да, ама Бко Тиквата какви "магистрали" прави

  88. 89 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 920 Неутрално

    До коментар [#84] от "zlatco33":

    Пазари не се печелят с войни, печелят се със спечелване на клиентите. В Лидъл има германски стокои, щото са с добро качество/цена! Ти дай по-добри и ще вземем твоите. Не можеш? Тогава остави по-добрият да ни снабдява и се ориентирай към нещо, което и ти умееш. Какво си се размрънкал, сякаш Германия е затворила пазара си за наши неща!?

  89. 90 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#41] от "4u4o":

    Е кажи де, кажи- за кого ? Изплюй камъчето - на кого да я харижем? На янето ли ?

  90. 91 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3892 Весело

    До коментар [#18] от "grayeagle":

    Бавно, но устойчиво напред!
    Очакваме костенурката да догони заека.
    Както казва поговорката /о ужас, руска!/: "Улита едет, когда-то будет." - Охлювът пълзи, все някога ще пристигне.

  91. 92 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#85] от "dedoliben":

    До точка 7 включително - много . Надолу не мога да преценя ,щото гледам че някой се мъчи да откачи последния вагон на влака .

  92. 93 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3892 Весело

    До коментар [#61] от "Skydiver": Е, а на мене коментарите ми напомнят гениалната характеристика на Й.Цвиич от 1922 /в Антропогеография на Балканите/: "Характерна национална черта на българите е да се оплакват дори когато съвсем не им е зле".
    ПП: Цвиич просто е обобщавал по старите етноложки изследвания от края на 19-ти и началото на 20-ти век.

  93. 94 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#1] от "rosko1306":

    по-скоро тенденцията е нагоре, просто е по-дългосрочна и в момента не се усеща.

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  94. 95 Профил на димитър
    димитър
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#9] от "00222":

    Звучи като от един български филм ТАТИ ЩЕ МИ КУПИ КОЛЕЛО АМА ДРУГ ПЪТ.

    демби744
  95. 96 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#89] от "iazdakaja":

    Точно идеята е била след поробването на дадените държави, Германия да може да си продава там стоките, щот другите държави не са ги искали, а са си искали техните стоки за да си развиват техните си икономики!
    За Лидъл. Отговори си на въпроса, защо като дойдат в България германците си търсят и купуват пак техните стоки? Какво е шовинизъм? Смяташ, че няма какво да им предложим ли? Или май те достатъчно добре осъзнават кое е двигателя на техния прогрес, за разлика от нас! А стоките в Лидъл са на ниски цени, но и качеството им е доволно ниско. Има доста други чуждестранни стоки, с подчертано по добри качества!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  96. 97 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 470 Неутрално
  97. 98 Профил на rumenvl
    rumenvl
    Рейтинг: 418 Неутрално

    "Как ще ги стигнем Американците"

  98. 99 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Поредната манипулирана класация.. Турция била по-зле от БГ. Сега остава и да поВерваме..

    Да кажем не на педерастията!
  99. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK