Германия подготвя лимит от 3 месеца престой без работа за имигранти

Германия подготвя лимит от 3 месеца престой без работа за имигранти

© Reuters



Германска правителствена комисия препоръча затягане на контрола над установяването на граждани от други държави от ЕС с цел борба с т.нар. социални туристи, които идват в страната не за да работят, а само за да се възползват от социалните плащания и помощи.


Подробности за предложенията ще бъдат представени в сряда, но според "Ройтерс" те включват налагане на лимит от 3 месеца право на престой без работа, експулсиране на извършителите на измами с помощи и блокиране на завръщането им в Германия за определен период. Освен това ще се засили административният контрол над кандидатстващите за помощи.


Полицията и агенциите по труда ще трябва да санкционират компаниите, наемащи нерегистрирани работници, а на федералното правителство се препоръчва да отпусне 200 милиона евро за облекчаване на проблемите в най-засегнатите от имиграционни потоци градове.




Комисията е с двама съпредседатели - консервативният вътрешен министър и социалистическият министър на труда и социалните грижи. В нея влизат още високопоставени представители на 11 министерства, като и при тях се поддържа баланс между двете сили в широката коалиция на канцлера Ангела Меркел. В сряда се навършват 100 дни от управляващия съюз между християндемократите и социалдемократите.


"Ройтерс" припомня, че заради кризата в ЕС се е увеличил потокът от граждани на съюза, възползващи се от правото на свободно придвижване, за да търсят работа в Германия. Но през последните близо две години се увеличиха опасенията, че българи и румънци масово ще избягат в германските градове от бедността в собствените си държави. 


Някои германски градове като Кьолн, Хановер и Дортмунд вече се оплакват, че службите им са залети от източноевропейци и комисията признава в заключенията си, че "много проблеми може да бъдат свързани с имиграцията".


"Свободното движение на хора в Европа си има цел - да открият нова работа или да учат. Но ако нямаш дори теоретичен шанс да те наемат, то не са изпълнени дори необходимите предварителни условия за свободно движение", коментира Гюнтер Крингс, зам.-министър на вътрешните работи от партията на Меркел.


Правителството казва, че повечето румънци и българи идват в Германия за законна работа, но има и малцинство, които се представят като самонаети, за да се възползват от социални доплащания или детски помощи без реален шанс да си намерят работа или дори без да проявяват желание да си намерят такава.


"Нека е ясно - ние приветстваме имигрантите в Германия и не искаме да правим разлика между "добри" и "лоши" страни, от които идват, а между такива с достатъчно и с недостатъчно квалификация", допълва Крингс в интервю за "Ройтерс". "Ако 80% от една страна са добре интегрирани, това не е довод да приемаме останалите 20%, които не отговарят на критериите на европейския правен режим за свободно движение."

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Амбразурчик
    Амбразурчик
    Рейтинг: 442 Неутрално

    нормална реакция на немците!

    Гермаиня стана "донор на социални програми" на безхаберници и нищомейкъри!

    време им е да започнат да работят

  2. 2 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 442 Неутрално

    От целия комунизъм, който е обхванал Европа само германците се държат на ниво, и то без да вредят на социалната държава. Доказа го и Харц 4 реформата. Значи можело!

  3. 3 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Закон на Парето:
    "Във всяко общество, 20% от хората произвеждат 80% от ползите и печалбите. На другия край на кривата, 20% от хората създават 80% от проблемите и загубите."

    I don't want to believe. I want to know.
  4. 4 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Правилно решение - ако бъде официализирано, разбира се !

  5. 5 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Много чужденци работят като самонаети в Германия, за да се избегне трудовото законодателство. Често става дума за най-нискоквалифицираните професии. Изключително гъвкавият пазар на труда е една от причините за силната икономика, така че е логично да привличат още кандидати за препитание.
    Иначе мерките изглеждат логични и премислени.

  6. 6 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    ако някои е работил примерно 3 години в германия ,но е изгубил работата си , какво следва след три месеца без работа да го върнат , някак си запо4наха да се изкривяват договорите в ЕС , просто препоръ4вам на хората , никога да не подават за помощи от тук нататък , 4е като те вкарат в списъка и ще те следят из късо , несправедливо е , но това е положението до 5та година , след това като вземете поданство , ще им го върнете през носа

  7. 7 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    затягане на контрола над установяването на граждани от други държави от ЕС
    ****************

    Тоест - ще важи за източно европейци. А турците ще продължават, както и до сега, да паразитират цял живот без работа.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  8. 8 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 442 Весело

    трябва да ги гонят.........

    кой ше копа компирите тук
    никой не може да ходи някому на гости без Покана
    останалото е толерастИя , но явно мандалото хлопна

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  9. 9 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Цяла Европа може да се учи от Германия: истинска социална държава и прагматични решения,които свеждат всякакъв социален "туризъм" до абсолютен минимум. И разбира се измамниците трябва да бъдат преследвани от закона-те крадат от истински нуждаещите се...

  10. 10 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Не могат да върнат тези, които се осигуряват и са имали работа, а са останали безработни. Сигурно имат предвид тези, които отиват директно при социалните служби без да имат един работен ден.

  11. 11 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 605 Любопитно

    Крайно време беше да се вземе това решение.Колко цигани се възползват за сега,бедна ви е фантазията.Заминават с паспорти от съседна Сърбия,трудно ги разпознават по снимките,източват парите на немците и там не е като у нас,хората мислят,следваща стъпка изселване.

  12. 12 Профил на journey
    journey
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Точно така!

    Че те им се качиха на главите.

    Хем ходят в Европа да им източват социалните фондове, хем след това се връщат по страните си и плюят тази същата Европа и издигат в култ Путин.

    За такива...да ходят при Путин за по-добър живот.

  13. 13 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ама чакайте бе, нали сме уж ГРАЖДАНИ НА ЕС??!!!
    ГНУСНИ ЗАПАДНИ ЛИЦЕМЕРИ!
    Каквито бяхте на Берлински диктат и на Ньойския диктат, същите сте и сега!!!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  14. 14 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#13] от "Търпана":

    екстравагантно мнение. Сърдиш се, че някой не иска да те пои ако не работиш?

  15. 15 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#13] от "Търпана":

    Тъй де, посягат на изконното ни право да паразитираме на техен гръб. Ама ха!

  16. 16 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    половина от изказалите се тук грам не разбират от закони , германците търсят законово право за дискриминация , за неспазване на основни принципи на ЕС , ние какво да кажем , като разбиха икономиките на цяла южна европа , прави са гърците по отношението им към германците , работили били като самонаети и взимали помощи , ми немци , французи , британци като работят като самонаети не взимат ли помощи , изкараите истинките статистики в ЕС , кои колко допринася с данъци и кои колко полу4ава помощи , 100 процента съм убеден , 4е изто4но европеиците плащат пове4е данъци и взимат по малко помощи в сръвнение с немци , британци , французи

  17. 17 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#6] от "dgidgo":

    явно не си запознат. Германия не дава гражданство след 5-тата година. След 6-тата година при изключителни случаи. След 7-мата година, ако се ходи на един курс. След 8-мата без курс, но с сертификат за език (освен ако кандидатът е над 60 години). Отделно че се подава молба, ама колко ще ти я влачат е божа работа. Прави се разследване, гледат се архиви на полицията и т.н. Искат фишове от заплата, годишни фишове от предишните години. Въобще проверката не е дребна и спокойно могат да ти откажат по някакъв параграф. След 5 години, работа, се влиза твърдо в пенсионната система. При по-малко от 5 години може да се изиска прехвърляне на спестеното към българската пенсионна система. Преди 2007-ма можеше да се изиска изплащането в пари (в случаи на напускане на страната), с цел местене в българската система. Някои хора добре се опаричиха.

    Относно това някой да е работил 3 години и после да остане без работа. Този човек вече е в социалната система, плащал е и ще си получава помощите за безработни, които са друг социален разход на държавата.

  18. 18 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#17] от "alabalko":аз съм живял в германия от 1991до1993 , сега съм в в лондон от 6 години и 4 месеца , това което си написал е вярно , но също е вярно , 4е търсят законово на4ини за дискриминация , в скандинавието успяват тъи като са малки нацистки държави , в германия се опитват , но им е малко по трудно , виж само как заплашват малки фирми да не наемат изто4но европеици , в лондон е още по труден контрола 14 милиона град и е пълен сбирщаин

  19. 19 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#17] от "alabalko":и друго след 5 та година се полу4ава перманент резидент , постояно жителство и никои не може да те изгони , това важи за целия ЕС

  20. 20 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#16] от "dgidgo":

    Ако мислиш, че само българите и румънците са болка на германците. Поляците често се регистрират адресно в източна Германия, малко отвъд границата и получават детски и други. Реално не живеят на място. Доста поляци са в строителството, самонаети, и се източва социалната системата. Българите и румънците не са открили сами топлата вода. Просто на дойчо вече му е писнало.
    А относно кой е разбил южните икономики. Ами те сами си ги разбиха след като решиха, че искат да играят в еврозоната и да лапат евтини кредити. Евтините кредити идват с здравата валута еврото, която не можеш ей така да си я девалвираш. Южняците просто бяха достатъчно тъпи да не се усетят, че се набутват между шамарите. Еврото не могат да го девалвират и затова във времена на криза се девалвират заплатите, т.е. се намаляват. Ако еврото можеше да се девалвира просто заплатите щяха да им останат непомръднати, но пак покупателната им способност щеше да се срине. А защо еврото е твърдо? Защото най-силната икономика в ЕС - германската и хората седящи зад нея не обичат инфлацията. Преживяли са я, не я искат отново. Заплатите не мърдат нагоре дори с реформи на пазара на труда се отварят възможности за връщане на слабозаплатени работни места отново в Германия. Социалните разходи се покачват слабо (в сравнение с Франция). В един момент покупателната способност на германците намалява, да!, намалява (след като се отчете инфлацията), но с цел да има работа.

    И още нещо от статистиките. Немският пенсионер получава средно 55% от последната си нетна запплата (55% от чистите). Гърците се пенсионират на 105% от последната нетна заплата. Кой лапка повече? Средната пенсия в западна Германия е 1100 евро за мъжете и малко по-малко за жените. И това е преди данък общ доход (да, отчисленията за пенсия са необлагаеми в годините за спестяване, но държавата си прибира своето след пенсионирането) и плащането на здравна осигуровка. Митът за немския пенсионер с дебелата пенсия си е просто МИТ. Каквото е успял да събере докато е работил, толкова. Да не се забравя, че за наеа на едно жилище спокойно отива половината пенсия, а има доста немски пенсионери живеещи под наем.

  21. 21 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#19] от "dgidgo":

    безсрочна виза имаше, когато не бяхме в ЕС, сега няма значение. Отделно, че ако можеш да се издържаш 5 години без да те засегне този нов закон, то явно не си заплаха.

  22. 22 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#18] от "dgidgo":

    германските фирми наемат, който им е изгоден и точно в това е силата. Още повече, че имат достатъчно мързеливи германци, които не могат да приканят да започнат да работят. Не желаят да си внасят и такива от чужбина. Да, това си е дискриминация, ама знаеш ли какво? Държавата си е тяхна. Българите не са участвали във възстановяването на държавата след втората световна война и не са се борили за вдигането на стандарта. Ти примерно си се борил, ама си си тръгнал. Все едно да отидеш на гости у някого и да кажеш "сега защо ме дискриминираш, искам да спя в брачното ти ложе, ако може и жена ти да спи там"

  23. 23 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#21] от "alabalko":какво представлява всъшност този нов закон , абсолютно съм съгласен с това , което си написал

  24. 24 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#22] от "alabalko": с 22 коментар , не съм много съгласен , говорим за свободно движение на капитали , стоки , услуги и хора , след като джон има бръснарски салон в лондон и изкарва примерно 1500 паунда на месец , жена му не работи и тои взима помощи за децата и други помощи , то тогава и аз ако имам бръснарски салон в лондон и изкарвам 1500 паунда и имам жена и деца , то и аз имам същите права като джон

  25. 25 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#21] от "alabalko":явно , ако си самоиздържащ се или студент и ако имаш здравна застраховка и не искаш помощи , този закон не важи , тъи като е в противоре4ие с директивите за свободно движение

  26. 26 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#24] от "dgidgo":

    ама няма проблем да си като Джон, щом изкарваш пари. Има проблем ако си като Филип, дето седи на социални помощи и ти искаш да си като него, а и жена ти.
    И да, ако можеш да се самоиздържаш не те лови закона, а и не е нужно. Няма нужда да се гонят тези хора.

  27. 27 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#26] от "alabalko":кога се прилага този закон , ако си работил примерно една година пълна , колко месеца безработица ти се полага , не ми е ясен до къде се простира границата на този закон , при какви условия се прилага , то е ясно , 4е ако сега идваш в германия няма как да си на помощи

  28. 28 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#22:"alabalko"] Да, това си е дискриминация, ама знаеш ли какво? Държавата си е тяхна. [/quote]

    А ние в НАШАТА държава, ако решим да дискриминираме, какво правят същите тези немски лицемери, и техните подлоги евроинституциите и тукашните НПО-та? А?!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  29. 29 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#28] от "Търпана":

    В България дискриминацията е навсякъде, но България продължава да е в ЕС НПО-тата могат да си правят каквото искат. Ако депутатите са достатъчно умни могат да облекат дискриминацията в такива дрехи, че да бъде легална. Ето, например за продажбата на земя на чужденци го направиха. Уседналост вкараха.

  30. 30 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#14:"ungeheuer"]екстравагантно мнение.[/quote]

    Ако българин си търси ПРАВАТА, друг българин да го обяви за екстравагантен - що за АБСУРД?!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  31. 31 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#28] от "Търпана":

    и ако говорим за лицемерие нека да погледнем какви са социалните помощи (не за безработни) в България и да ги сравним с тези в Германия. Не като абсолютни стойности, а като проценти от средната работна заплата. Може би лицемерието е на българската държава, която не дава достатъчно. Убеден съм, че германците накрая ще си преправят конституцията, защото те нещата са забити там и ще премахнат доста от устоите на социалната държава с цел да се отърват от баластрата на използвачите на социалната система.

  32. 32 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#28] от "Търпана":

    още нещо, една общоевропейска социална система може да е решението. В този случай НОИ от България ще превежда парите, които българския гражданин заселил се в Германия иска да получава за социално подмомагане, в размер на този, който се дължи в България. Както в момента е със здравното осигуряване и НЗОК. В крайна сметка, за да получаваш социални от една държава трябва да си допринесъл с нещо за нейната социална система, а не да си се изсипал и да си отвориш гърлото.

  33. 33 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#31:"alabalko"]Може би лицемерието е на българската държава, която не дава достатъчно.[/quote]

    че откъде да има пари българската държава, след като я крадат руския Газпром, немските банки и ВЕИ-та, и циганите?!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  34. 34 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#29:"alabalko"]В България дискриминацията е навсякъде, но България продължава да е в ЕС[/quote]

    Така е - БЪЛГАРИТЕ са ДИСКРИМИНИРАНИ, цигани, турци, нелегални имиганти и прочие лапат и искат права!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  35. 35 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#31] от "alabalko":и тук не си прав , гледаме какви са законите за работниците в германия , а след като съм работник в германия и живея в германия имам еднакви права и с ханс и с джон и с франсоа

  36. 36 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#32] от "alabalko":тук ве4е толкова много се обърка , 4е даже няма нужда да го коментирам

  37. 37 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#35] от "dgidgo":

    къде видя да казвам, че нямаш тия права, когато си работник или си работил в системата? Никъде. Изсипи се сега в Дания и искай социални помощи? Защо Дания е длъжна да ти плаща, когато не си работил един ден там. Парите са ти в Лондон, значи Лондон трябва да плати на Дания. Поработи в Дания и вече ще има основание за плащане на социални помощи.

  38. 38 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#37] от "alabalko":
    по тази теоя логика поне 55 милиона ЕС граждани трябва да останат на улицата и да умират заедно с децата в 21 век , това е пълна лудост

  39. 39 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#37] от "alabalko":ти маи измисляш в момента нов лисабонски договор

  40. 40 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#39] от "dgidgo":

    ще го направят. Както скоро ще има обща банкова система в ЕС, така след време ще направят и със социалните. Просто трябва да узреят нещата, а те узряват във времена на криза

  41. 41 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#38] от "dgidgo":

    55 милиона граждани на ЕС живеят в други държави на съюза и не са работили никога там? Нещо ми се струва доста голямо число Ако са без работа, но живеят в държава където родители им са плащали социални помощи - значи някой е внасял за тях.

  42. 42 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#40] от "alabalko":няма как един българин или португалец да живее 5 години в германия и ако остане на помощи , тези помощи да ги плаща португалия

  43. 43 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#41] от "alabalko":е ти се побърка щом запо4на и родителите да смяташ къде са плащали

  44. 44 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#42] от "dgidgo":

    Въпросът е какво е правил този португалец в Германия 5 години. Работил ли е? Ако не е работил ще го издържа Португалия, все едно е на нейна територия. Ако е работил, и то да е поне 3-4 години, то тогава е допринесъл за германската социална система и ще има право да я използва. Социалната система е измислена като втора патерица в случай на неочаквани обрати в живота. Първата патерица е подпомагането при безработица. Германците са направили лудата грешка да напишат в конституцията си, че "държавата е длъжна да се грижи са добрия живот на своите граждани". И хоп, това е толкова разтегливо, че има желаещи държавата да им плаща полети до Австралия за да видят децата си, които живеят там. Тази член от конституцията е като гнойна пъпка и ще набира още повече проблеми докато просто го пипнат. 50% от бюджета на Германия отива в социалното министерство. 10 пъти по-малко е за образование.

  45. 45 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#43] от "dgidgo":

    защо да съм се побъркал. Когато си в бил в България ученик да не би да си плащал за здравно осигуряване? Сега учениците плащат ли? Студентите плащат ли? Не, родителите плащат за тях, през данъците си. Същото е в Германия. Българските студенти, които не се осигуряват в БГ (а българската държава плаща осигуровките на студентите), плащат здравна застраховка в Германия. Германските студенти не плащат, защото са съосигурени при родителите си. Виждаш ли връзката?

  46. 46 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#44] от "alabalko": про4ети евро директивите и се запознаи какво всъшност са подписали и ратифицирали парламентите на 28 те държави от ЕС и спри със свободните съ4инения

  47. 47 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#44] от "alabalko":и второ каквото и да е правил този португалец в германия , ако е полу4ил постояно жителство след 5 години живот в германия , като е спазвал евродирективите , въпроса е прклю4ил , тои може да вземе постояно жителство и като студент , да е у4ил 5 години в германия

  48. 48 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#47] от "dgidgo":

    за граждани на ЕС няма постоянно жителство след 5 години Това нещо е за граждани на страни от извън ЕС. Постоянно жителство, както казах, имаше за българите в Германия когато не бяхме в ЕС. До 2014 в общината директно ти издават Фрайцюгигскайтбешайнигунг. Т.е. може да живееш, но не дава право на работа. Преди 2007 за този документ се чакаше 5 години.

  49. 49 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#48] от "alabalko": има постояно жителство , във великобритания ти издават документ перманент резидент (постояно жителство ) този закон важи и в германия и в испания и в целия ЕС , вземи про4ети законите и директивите

  50. 50 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    http://de.wikipedia.org/wiki/Elektronischer_Aufenthaltstitel


    "Einen elektronischen Aufenthaltstitel muss grundsätzlich jeder besitzen, der nicht Deutscher i. S. d. Art. 116 GG ist. Ausgenommen sind nur Unionsbürger und Staatsangehörige der sonstigen EWR-Staaten (Island, Liechtenstein und Norwegen); dieser Personenkreis konnte bis zum 28. Januar 2013 eine Freizügigkeitsbescheinigung in Papierform erhalten."

    Предполагам няма нужда да ти превеждам след като си живял в Германия. Но все пак - "Перманент резиденс пермит се издава само на лица, които не са граждани на страни членки на ЕС". Явно в Англия чужденците от ЕС ги третират по-зле или има някакво объркване.

  51. 51 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Residence permit in Germany for third-country nationals who have acquired the "permanent EC resident" title in another EU Member State

    This residence permit will be granted to a third-country national who wishes to live in Germany for longer than three months. To obtain this, he or she must have a "permanent EC resident" title from another Member State of the European Union; except the United Kingdom, Ireland and Denmark, to which the Directive concerning the status of third-country nationals who are long-term residents does not apply.

    ----
    има изключения за обединеното кралство..

  52. 52 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#50] от "alabalko":дори да няма документ , правата за постояно жителство се придобиват автомати4но , но все пак в директивите е написано правото за постояно жителство , което междувремено се губи , ако отсъстваш по дълго от две години от държавата приемник и се по4ва да се брои отна4ало

  53. 53 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#51] от "alabalko":и това , което си написал на англииски не се отнася за граждани на ЕС , защо си го написал

  54. 54 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#50] от "alabalko":просто немците няма да напускат ЕС и ЕС гражданите могат свободно да работят и да живеят в германия

  55. 55 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    PRP се получава автоматично, не са нужни 5 години. Т.е. все едно го няма и фактически не го изискват, поне в Германия.

  56. 56 Профил на Cayo Lara
    Cayo Lara
    Рейтинг: 605 Гневно

    Palni gluposti sa tova. Nqma da ima promqna. Aide 4e imam rabota.

    hasta la victoria siempre
  57. 57 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#55] от "alabalko":има го , тъи като носи права , има го във вси4ки държави на ЕС , обясни си колко е нелоги4но примерно един мароканец след 5тата година да има постояно жителство , а един унгарец примерно да няма

  58. 58 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#55] от "alabalko":а това което се полу4ава автомати4но са правата на всеки гражданин на ЕС да живее в германия , ако е работник , самонает , студент или самоиздържащ се , това са права

  59. 59 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#55] от "alabalko":ако си пове4е от 5 години в германия дори и да не работиш и да нямаш пари да си самоиздържащ се , не могат да те поканят да си ходиш , а са длъжни да подсигурят живота ти и да ти помогнат да се върнеш обратно на работа , дотогава ще ти дават помощи

  60. 60 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#27:"dgidgo"]то е ясно , 4е ако сега идваш в германия няма как да си на помощи [/quote]
    Това на тебе както и на мен ни е ясно, но не е ясно на всички. Доколкото следя темата, този проектозакон е именно за хора които никога не са работили. Ако си имал работа и си останал безработен си влизаш в нормалната социална система, и получаваш помощи в зависимост колко време си плащал осигуровки.
    Проблемът са наистина тези хора които нито имат работа, нито говорят езика, нито имат квалификация и шанс да си намерят нещо но искат помощи, детски надбавки и т.н. Нашите цигани са само един пример. На скоро имаше един случай на испанско семейство (мароканци с испански паспорт) които дошли в Германия без бъкел немски и без работа, директно поискали социални помощи и като им отказали завели дело и един смахнат съд им даде право да получават помощи докато си намерят работа. (С обяснението, че в закона пишело, че помощите били за да си търсят работа и че държавата трябвало да им докаже че онези не си търсели работа преди да им откаже или нещо такова). Общо взето за това става дума. И като данъкоплатец го поддържам с две ръце!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK