Франция е изправена пред дупка в бюджета от €14 млрд.

Франсоа Оланд

© Reuters

Франсоа Оланд



Френското правителство е изправено пред черна дупка в публичните си финанси, след като данъчните приходи за изминалата фискална година са наполовина на първоначалната оценка, съобщи Би Би Си.


След като беше избран преди две години, президентът Франсоа Оланд вдигна данъка върху доходите, ДДС и корпоративния данък. Според прогнозите на управляващите това трябваше да донесе допълнителни 30 милиарда евро приходи в бюджета. В сряда обаче Сметната палата обяви, че общите приходи от трите ставки за 2013 г. се изчисляват на едва 16 милиарда евро отгоре. От одитната институция допълниха, че прогнозите са били твърде оптимистични и базирани на погрешни проекции.


Данните излизат на бял свят седмица след като френският премиер Манюел Валс, назначен през март след слабото представяне на управляващите социалисти на местните избори, като че ли разкритикува фискалната политика на Оланд с думите "твърде многото данъци убиват данъка".




Проучванията на общественото мнение сочат, че рейтингите на президента остават под 20%, а според неговите критици фискалните му маневри са навредили на шансовете на Франция да постигне стабилно икономическо възстановяване.


Въпреки че беше избран след вълна от негодувание срещу строгите мерки за икономии, Оланд беше принуден да въведе серия съкращения на разходите и да вдигне някои данъци. Това обаче не доведе до стабилен ръст, а безработицата си остана на рекордните 11% в края на 2013 г.


Президентът вече заяви, че няма да отслабва темпото на намаляването на бъджетния дефицит, тъй като "Франция не може да живее с толкова голям дълг".

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Класика. И тази държава, която не може да управлява себе си, иска да управлява Европа. Че и на такива като нас акъл дава.

  2. 2 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Ни мъ грей, спирайте корабите за Русия, че САЩ така каза!

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  3. 3 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Явно, грешна икономическа политика -"твърде многото данъци убиват данъка"
    Добре поне, че управляващата ни хайка не вдига данъците

  4. 4 Профил на tuvene
    tuvene
    Рейтинг: 225 Весело

    "Франция е изправена пред дупка в бюджета от €14 млрд."


    Путин ще я запуши дупката като купи мистралите

    Когато свърши търпението,започва издръжливостта. Конфуций
  5. 5 Профил на blader
    blader
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Логичен резултат като се има предвид, че социалисти са начело и единственото, което знаят да правят е да вдигат данъци - най-лесно и неефективно, даже с обратен знак.

    They didn't know it was impossible so they did it...
  6. 6 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3483 Неутрално

    Там, където управляват социалисти, бюджетът се продънва. Защото те първо скапват икономиката.
    За сравнение във Великобритания ръстът е над 3.1%

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  7. 7 Профил на u.f.o.
    u.f.o.
    Рейтинг: 395 Весело

    Защото сме социалисти

    If you listen to fools, the mob rules
  8. 8 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 528 Любопитно

    Акъл море,глава шамандура.Оланд вдигна всички възможни данъци,но както се вижда това не е никак добра идея.Но върви му обяснявай на чугун социалист,че така не се стимулира икономиката,а точно обратното.И вместо да вдигаш данъци,може да си намалиш и без това раздутите разходи.

  9. 9 Профил на Дива Селянка
    Дива Селянка
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Продайте Лувъра и Версай барабар с оная купа ръждясало желязо на центъра на льо Пари и ще закърпите дупката.

  10. 10 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    От години страдат от прекалено социалната политика, и една камара народ се възползва от това, няма как да е лесно излизането от дупката.

    То не става с високите помощи за безработни, изплащани в продължение на години, с т.нар. RTT, и какво ли още не.
    На всичкото отгоре де що производство можаха изнесоха в Китай (лично съм потърпевш от това).

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  11. 11 Профил на torquemada
    torquemada
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Дупка в бюджета от 14 милиарда евро и 11 милиарда долара глоба от американските господари :

    http://www.france24.com/en/20140529-usa-10-billion-bnp-paribas-sanctions-banking/

    Ако една лъжа, 100 пъти повтаряна, всеки път се възприема за истина, значи просто не е лъжа.
  12. 12 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#2] от "civis_eu_sum":

    Всяка осуетена военна доставка за Россия е още един пирон в ковчега на Империята на Злото! Да стоим на страна от грабителските и алчни азиатски империи !

    Да кажем не на педерастията!
  13. 13 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    ....Оланд вдигна данъка върху доходите, ДДС и корпоративния данък. ...
    ----------


    Ми намали ги де.
    Ще получиш повече.

  14. 14 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 774 Любопитно

    Защото сме СОЦИАЛИСТИ!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=e4CSWKlgl_Q
  15. 15 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#12] от "wwwwww":

    Много ясно! Всяко кокоше яйце бомба по путинизъма!

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  16. 16 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Социалистите винаги са пилеели средствата, събрани от други. Както нашите, така и френските видят ли нещо накуп- харчат на поразия! Накрая сметката не излиза.

  17. 17 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#12] от "wwwwww":

    Като говорим за азиатци, защо имате възхвала на Аллах в подписа ?

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  18. 18 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3432 Весело

    [quote#4:"hadjipencho /Kok_borü/"]Путин ще я запуши дупката като купи мистралите [/quote]
    Мистралите са платени.
    Та тази дупка ще я запушват с ... като нямало пАре нали знаете?

  19. 19 Профил на tuvene
    tuvene
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#12] от "wwwwww":


    [quote#12:"wwwwww"]Всяка осуетена военна доставка за Россия е още един пирон в ковчега на Империята на Злото! [/quote]
    Май е пирон в икономиката на една от империалистическите държави.
    Га Саркоши подскачаше от кеф при бомбардирането на Либия не риваха!

    Когато свърши търпението,започва издръжливостта. Конфуций
  20. 20 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#5] от "blader":


    До коментар [#6] от "Депутат 241 - 15 кръгло или 15 квадратно":


    До коментар [#7] от "u.f.o.":


    До коментар [#14] от "The sphere":


    До коментар [#16] от "Alexander97":

    Простотията не извинява! На задлъжнялата държава в света е Япония. Аз не знам там социалисти да са управлявали някога.

  21. 21 Профил на tuvene
    tuvene
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#18] от "xm...":


    [quote#18:"xm..."]Та тази дупка ще я запушват с ... като нямало пАре нали знаете?[/quote]
    Значи да действат тогава!

    Когато свърши търпението,започва издръжливостта. Конфуций
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4899 Неутрално

    Като не става с високи данъци, то нека Холандеца повиши данъците отново! Защо само 75% за над милион доходи? Защо не 99%?

    Цоциалистическа глупост! Повишени данъци никога в дългосрочен план не водят до повишени приходи! Пак много са събрали - 16 милиарда повече.

  23. 23 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4899 Неутрално

    [quote#20:"reakzioner"]На задлъжнялата държава в света е Япония. [/quote]

    Дългът на Япония е ВЪТРЕШЕН, а не външен.

  24. 24 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Социалистите са добри само в едно? Да харчат парите на другите, докато ги има!

    Марио Драги да пуска печатницата като американците да работи на 24/7 и въпроса с дупката е решен!

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  25. 25 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#23] от "vassilun":


    На Франция също!

  26. 26 Профил на wallenstein
    wallenstein
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#24] от "Müller":

    Съмнявам се да има подобна закономерност. Пример, при Рейгън и Буш младши дългове, при Клинът бюджетен излишък.

  27. 27 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#22:"vassilun"]Цоциалистическа глупост! Повишени данъци никога в дългосрочен план не водят до повишени приходи![/quote]
    Социалистите така и не можаха да разберат веднъж за винаги, че ако доиш повече мляко от колкото е позволено, накрая вимето на кравата ще почне да дава все по-малко мляко, докато накрая ще пресъхне напълно.

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  28. 28 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#9] от "stratosfera":
    Той Версай се дава под наем. Преди време някакъв индийски милиардер си вдигна сватбата там..

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  29. 29 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#2] от "civis_eu_sum":

    непрозрачното харчене на заеми си е бъдещо вдигане на данъци.

  30. 30 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#29] от "хм":

    Плащат - строиш. Не строиш - връщаш.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4286 Неутрално

    До коментар [#6] от "Депутат 241 - 15 кръгло или 15 квадратно":

    Що говориш глупости бе десни депутате!? Ти знаеш ли, че в Дания и Словакия например, управляват социалисти и бюджета им е супер! Икономически въпросните две държави се развиват отлично! Недейте да мислите, че всички европейски социалисти са некомпетентни и лошо управляващи!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4286 Неутрално

    До коментар [#16] от "Alexander97":

    В САЩ, Япония и Италия, Гърция, които са натрупали най-много външни дългове само социалисти ли са управлявали досега!?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8658 Неутрално

    И какво са за Франция 14 млрд.А нашата дупка в бюджета колко е.

  34. 34 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#32] от "Иво":

    В Гърция и социалисти Примерът със САЩ и Япония обаче беше много удачен.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  35. 35 Профил на maren
    maren
    Рейтинг: 676 Неутрално

    "Според прогнозите на управляващите това трябваше да донесе допълнителни 30 милиарда евро приходи в бюджета. В сряда обаче Сметната палата обяви, че общите приходи от трите ставки за 2013 г. се изчисляват на едва 16 милиарда евро отгоре."
    Сметката е наполовина.
    Според Казеньов, бившия финансов министър 1.8 милиарда евро би трябвало да влязат в хазната през 2014, или 1 милиард повече от предвиденото според новият министър, Мишел Сапен. Към дата 20ти май, повече от 2 милиарда евро допълнително трябва да бъдат събрани.
    Монд от 20ти май коментира, че Франция е вече далеч от фискалната криза, при която загубите стигат от 60 до 80 милиарда евро, но това е само първа крачка.
    Нова процедура на регулация, осигурява устойчиви финансови потоци от 2014 до 2016 и 2017.
    Очакват се 15 милиарда евро от регулирани офшорни активи, като 3.7 милиарда от тази сума се разпределя за началото на 2015.

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4016 Неутрално


    [quote#28:"angevins"]Той Версай се дава под наем. Преди време някакъв индийски милиардер си вдигна сватбата там.. [/quote]
    Това не е точно "отдаване пода наем". Донякъде "маркетинг" , или туризъм.
    Де да имахме подобни неща да ги отдваме под наем за сватби! Може скоро да чуем за сватби ив м Санкт Петербург, по-точно в Петерхоф. Но явно Версай са ги преварили.

  37. 37 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4016 Неутрално

    Дупка в бюджета от 14 млрд евро !? За страна с БП от 2 100 трильона евро! Т.е. за петата икономика в света!
    14 млрд е значителна сума, но нека да да не преувеличаваме! Русия за няколко дни загуби много повече, при това с поне с поне 40% по-нисък БВП, и 2 пъти по-голямо население, и никой не се развълнува.

  38. 38 Профил на wwwwww
    wwwwww
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#17] от "civis_eu_sum":

    Уважавам мъдростта на исляма.

    Да кажем не на педерастията!
  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Явно със 75% данък за "богатите" не е събрал нищо. Да опита с 99%, може и да стане

  40. 40 Профил на koly
    koly
    Рейтинг: 435 Неутрално
  41. 41 Профил на koly
    koly
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Френската банка Париба беше глобена от САЩ с 10 милиарда долара. От там е дефицита )

  42. 42 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2353 Неутрално

    Надявам се, това да е обица на ухото на всеки "управленец", който си мисли, че капитала може да бъде уловен лесно с данъци

  43. 43 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Някой може ли да обясни , защо ЕС има изискване задължително към всички страни за наличие на бюджетен дефицит в националните им бюджети ??? Това на практика си е изискване за дупки в бюджетите Всъщност всички са роби на ЕЦБ и негови агенти Тези похвати се правят с цел непрекъснато ново и ново генериране на дълг, с различни спекулативни похвати и емитиране на облигации Наш Орешаро също е агент на банковата мафия, емитира и той добре Боце с Дянков също не се справяше зле Хехехе

  44. 44 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Ауу, колко неприятно!
    Да карат на постна пица
    А там, матрияла... той си знае.

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  45. 45 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1380 Весело

    [quote#6:"Депутат 241 - 15 кръгло или 15 квадратно"]За сравнение във Великобритания ръстът е над 3.1%[/quote]
    Великобритания води политика, сходна на Обамовата. Ама нали си гербер, тези неща са ти твърде сложни

  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    Социализъм в действие.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Оланд и Станишев са си лика прилика, кръгли глупаци.

    Валс, обаче е политически фенонем, харесван и в ляво и в дясно. Картите, които трябва да изиграе са много лоши, обаче, но той би бил отличен кандидат срещу Саркози на следващите президентски избори.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  48. 48 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 727 Весело

    А Оланд си пее, "във бюджета дупка под юргана двеее, чак-лака-де!"

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  49. 49 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 727 Весело

    [quote#45:"Култура ми Бойко"]За сравнение във Великобритания ръстът е над 3.1%- цитат на коментар #6 от “Депутат 241 - 15 кръгло или 15 квадратно”

    Великобритания води политика, сходна на Обамовата. Ама нали си гербер, тези неща са ти твърде сложни[/quote]

    Дългът на Англия е същия като този на Франция - явно либералната политика раздава точно толкова пари на свои, колкото социалистите на чужди.

    Направи си труда, провери и англичаните не ми ги хвали.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  50. 50 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#49] от "bibian":
    Умните напечатаха пари, вкараха се в дългове, но запазиха работните си места. Така се прави. Както Америк не позволи банкрут на водещите си фирми, макар и да са частни. тези, които се подиграваха на "грешната" политика на Обама, сега хапят устни от неудобство. Именно затова Дянков срути икономиката ни - опита се чрез рестрикции да постигне невъзможното. тази политика всъщност беше проповядвана от цяла Западна Европа. Накрая разбраха, че вървят в грешна посока. Бихме могли да си помислим, че след като САЩ имат огромен дълг от близо 20 хиляди милиарда долара би трябвало отдавна да са фалирали, нали? Да, ама на практика не става така.

  51. 51 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    [quote#49:"bibian"]Дългът на Англия е същия[/quote]
    да не споменаваме дълга на САЩ

  52. 52 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Франция е изправена пред дупка и мосю Холанд ще направи смело крачка напред и ще спре Мисралите

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  53. 53 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 609 Неутрално

    [quote#16:"Alexander97"]Социалистите винаги са пилеели средствата, събрани от други. [/quote]
    Я па ти, затова ли Боко и Дянката изхарчиха резерва останал от социалистите , че дори не им стигна и похарчиха някакъв милиард на пенсионерите? Защо не изчакаш да ти дават готови коментари ,а се опитваш да твориш басни сам?

  54. 54 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#43] от "pipon": Няма такова изискване.

  55. 55 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#50:"Култура ми Бойко"]Бихме могли да си помислим, че след като САЩ имат огромен дълг от близо 20 хиляди милиарда долара би трябвало отдавна да са фалирали, нали? Да, ама на практика не става така. [/quote]

    Не съм съгласен с теб, но ми харесва мнението ти - задавал съм си същите въпроси.

    Ще подмина Дянков с една дума - грешката беше на Борисов. И той се усети късно и се опита да я поправи, та сега Орешарски опоска заемите, които Борисов далеч по-добре би оползотворил.

    Обаче другият въпрос е по-важен. Обама играе тънка игра - дойде, стабилизира страната, но каза на републиканците - аз няма да ви вадя кестените от огъня, няма да намаля дълга и да затягам колани. Елате пак на власт и си ручайте жабетатата - аз искам да оставя името си с нещо Обамакеър, примерно.

    Но играта е толкова тънка, че най-вероятно ще скъса и няма да му излезе, защото лихвите вече 5 години са на 0%

    Вярно е, американската икономика излезе много по-силна, отколкото всички очаквахме, както е вярно също, че кризата дойде тогава, когато никой не очакваше.

    Но премерената сила не е страшна, както обичам да повтарям.

    Аз искам да продължа разсъждението ти като твърдя, че Запада няма никакво намерение да си плаща дълговете, защото ако щеше това вече просто е невъзможно.

    Следствията от последното ми твърдение са много интересни и донякъде вървят в посоката в която и ти, но отиват много по-далеч.

    Едно следствие от това е, че Китай е в голяма опасност и 1 млрд. малки китайчета работят неуморно, за да си решат проблема. И именно затова оста Русия-Китай ще е много здрава и водеща през следващите 100 години. Китай не е в силна позиция по отношение на Русия, както някои тук си въобгъзяват.

    Това е само едно следствие, но още тази година можем да бъдем свидетели на забележителни обрати - в момента е точно като затишие пред буря.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  56. 56 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    [quote#55:"bibian"]Аз искам да продължа разсъждението ти като твърдя, че Запада няма никакво намерение да си плаща дълговете[/quote]
    Не бих могъл да споря по този въпрос, защото почти съм убеден, че друг ще ги плаща

  57. 57 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1380 Любопитно

    [quote#55:"bibian"]но още тази година можем да бъдем свидетели на забележителни обрати - в момента е точно като затишие пред буря.
    [/quote]
    Тук също съм напълно съгласен. Всички сме стреснати, малко или много, особено след събитията в Украйна и подозрителното гостуване на Путин в Китай...Никой не може да даде точна прогноза за събитията, които предстоят, струва ми се?

  58. 58 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#54] от "fec32306340":

    Ама верно ли ?
    Има си изисквания към всяка страна отделно Нивата на дълг и бюджетен дефицит се задават , като квота от чантаджиите от брюксел и ЕЦБ http://europa.eu/legislation_summaries/economic_and_monetary_affairs/stability_and_growth_pact/ec0021_bg.htm Поздрави

  59. 59 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ох какво елементарно мислене сред всички жълти коментари горе : )

  60. 60 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 608 Весело

    Това е защото Франция я управляват социалисти. Ако я управляваше Тиквун, дупката щеше да е от 100 милиарда!

  61. 61 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    "след като данъчните приходи за изминалата фискална година са наполовина на първоначалната оценка"
    Прекалено много данъци убиват данъците. Но икономистите на управляващите социалисти във Франция още не стигнали до тази глава от учебника.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK