Проeктозаконът за въвеждане на винетни такси за чужденци в Германия търпи все по-остри критики

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван Шивачев
    Иван Шивачев
    Рейтинг: 462 Неутрално

    ЕК какво мисли по въпроса?

  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#1] от "xpirate":

    ЕК е на мнение, че всяка държава сама трябва да решава как да си финансира пътищата си.
    В конкректния казус винетни такси ще има и за леките автомобили (камионите си плащат винетни такси и в момента) с германска регистрация, но сумата ще им бъде приспадната от пътния данък.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Значи в момента винетни такси за магистрали се плащат в Испания, Франция, Италия, Швейцария, Австрия.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  4. 4 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ф.Нинов":

    В Испания, Франция и Италия не се плащат винетни такси, а само такси за преминаване през съответния участък на магистралите.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jessika":

    Да, така е, но пак са такси.
    Дойчо като минава там трябва да бецалва, а ония в Германия не.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  6. 6 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ф.Нинов":

    Ако швабата въведе този закон ще е прецедент за Европа. Доколкото се разбира от статията, таксата ще се плаща реално само от чужденци?

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jeremy Irons":

    Не е така, защото колите с германска регистрация също ще плащат таксата, която обаче ще им бъде приспадната от данък МПС, с който се финансират пътищата.
    Защо германците като ходят в Австрия, Швейцария, Франция, Италия, Испания, дори Сърбия и България плащат пътни такси, а другите в Германия не?
    Какъв прецедент може да има тука.
    Ако сте бил на герм.аутобан сигурно сте забелязал, че половината коли са с чужда регистрация.
    Дори франсетата карат определено разстояние минавайки по германски вместо френски аутобан.
    Аааа, тука моля да си имаме уваженията.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  8. 8 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ф.Нинов":

    Прецедентът идва от това, че има неравнопоставеност към европейски граждани. Дойчо ще си върне парите чрез данъка, а франсето - не. В крайна сметка правилата трябва да са еднакви за всички - или всеки плаща(без на някои да им връщат парите) или никой не плаща.
    Но то е ясно, на фона на общия застой в европейските икономики и мощното лидерство на Германия, скоро на швабите ще им дават дори пари, че пътуват по пътищата. Кинти бол

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jeremy Irons":

    Значи в Германия освен железниците, единствено аутобаните са все още държавна собственост.
    Преди 10 години направих прогноза, че до 20 години държавата ще приватизира и двете, като Дойче Аутобан може би ще стане най-голямото акционерно дружество в страната, може дори да бъде в топ20 в света.
    Та тогава вече ще бъде кристално чисто и ясно кой колко и защо трябва да плаща.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  10. 10 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ф.Нинов":

    Моята прогноза е, че Германия никога няма да приватизира инфраструктурата си. Освен това може и да си го позволи.

  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#8] от "Jeremy Irons":

    Добре сега, а тези десетки милиарди на година Дойчо нали от собствения си джоб ги плаща?
    Какво му е неравнопоставеното - първо чрез данъци си финансира собствения аутобан и после като иде до Париж франсето го касира на километър.. и то не малко.

    Ето виждате ли защо съм против държавната собственост - защото авантаджии бол, а да бецалва никой не иска.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  12. 12 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ф.Нинов":

    Добре де, каква е идеята да връщат на германеца парите чрез данъка? Защото си няма ли, това някаква нова социална придобивка ли е?
    Според мен логичното е всеки да плаща без значение от регистрацията на автомобила.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#10] от "Jeremy Irons":

    Германия е царица на приватизирането.
    Например Телекомът го шитнаха на три транша през 1990-те на €14, €33 и €66 - сега курсът на акцията е на €12.
    Други успешни приватизации са Фолксваген, Луфтханза, Дойче Пост (супер успешни в момента) в Щатите например пощите са все още държавни (защитени от конституцията) и генерират загуби от десетки милиарди долара на година.
    ФРГ обаче си оставя миноритарен дял във фирмите от 20% - 30% да може държавата да касира дивиденти, но не се меси в управлението.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#12] от "Jeremy Irons":

    Досега не се знаеше за какво се харчи данъка - всичко отиваше в някъв кюп.
    Сега обаче ще го разделят.
    Например ако данъкът е бил €300 на година, сега ще го направят €200 + €100 за винетката.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  15. 15 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":

    Ако не се лъжа, Дойче пост извършва и банкови услуги, така че е нормално да бъде приватизирана, но предполагам, че и там държавата има някакъв дял.
    За инфраструктурата - специално в ЖП, някъде преди години бях чел, че Дойче бан има около 300 000 служители, а годишно фактурира около 35 млрд евро. Това е огромна, гигантска машина която едва ли ще бъде приватизирана някога или поне във вид в който държавата да няма решаващо мнение. Не съм сигурен, че и синдикатите ще позволят. Плюс, че законите в Дойчланд са такива, че са си жива протекция на Дойче бан. Мисля, че доскоро имаше закон забраняващ автобуси да изпълняват линии по по-дълги дестинации именно за да се ползват жп услугите. Сега може и да не е така, но доскоро си беше.

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#15] от "Jeremy Irons":

    Значи веригата е следната:
    - в началото на 1990-те разделиха пощите на Дойче Пост и Дойче Телеком

    - 1996 г. пуснаха Дойче Телеком на борсата и след 1998 г. отвориха пазара за конкуренти. Държавата обаче държи все още 1/3 от акциите

    - 2000 г. пуснаха Дойче Пост на борсата, която от мухлясъло държавно учреждение в момента е най-голямата логистична фирма в света. Тук ФРГ държи 25% от акциите

    - от своя страна Дойче Пост пусна на борсата Дойче Постбанк, която беше погълната впоследствие и сега е част от Дойче Банк.

    - през 2008 г. пускането на борсата на Дойче Бан беше спряно единствено от креша на борсите. Като релсите щяха да останат държавна собственост, а Дойче Бан да бъде една от многото фирми (това е факт в момента), ползващи релсите.

    В крайна сметка управляващите (били те социалдемократи или консерватори) в Германия са на мнение е че държавата е лош стопанин и с държавни фирми не може да играеш в първа лига на световната икономика <- Дойчо иска да е световен шампион не само по футбол, а и във всички останали области.
    Не трябва да се забравя, че все пак повечето неща на този свят са се случили в Германия, не само кръвополитни войни, диктатури, републики, райхове, но и реалния гедерейски социализъм... и от всичко има извлечени, консолидирани, систематизирани и документирани научени уроци.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  17. 17 Профил на azaza
    azaza
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Опитват се да заобиколят европейското право, според мен не съвсем законно. За да има равнопоставеност, трябва след като приспадат от пътния данък за закупена германска винетка, също да приспадат за закупени българска, австрийска и т.н. ЕС винетки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK